SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het was wat stroef/vreemdig maar wel 'Joost als hij eerder door diegene misschien niet fair behandeld is' vreemdig. Ik heb daar persoonlijk wel begrip voor, ik vind het zelf ook lastig om oprecht leuk en beleefd te doen tegen mensen die me het liefst een mes in m'n rug steken als ik me omdraai voor wat clickbait.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:03 schreef timmmmm het volgende: [..] Dat is toch gewoon een raar en onfatsoenlijk interview? Vind je het echt gek dat men daar commentaar op heeft?
Natuurlijk speelt dat mee. Maar zonder kritische journalistiek wordt er ook geen macht gecontroleerd. Natuurlijk wilt iedereen kusje kroel journalisten. En hij is vast niet gek en voelt ook vast wel aan dat sommige journalisten hem niet gunstig gezind zijn. Maar dat hoort bij journalistiek in een Westers democratisch land. Daar horen meerdere stemmen en smaken bij.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:13 schreef Greys het volgende:
Ik ga maar weer negeren want hier komt niks goeds van.
En degenen die wel een gewone discussie kunnen voeren zonder verzonnen ziektes enzo krijgen uiteraard wel gewoon antwoord.
[..]
Het was wat stroef/vreemdig maar wel 'Joost als hij eerder door diegene misschien niet fair behandeld is' vreemdig. Ik heb daar persoonlijk wel begrip voor, ik vind het zelf ook lastig om oprecht leuk en beleefd te doen tegen mensen die me het liefst een mes in m'n rug steken als ik me omdraai voor wat clickbait.
Het interview dat Aran zelf gisteren met Joost had - dat afgesloten werd met een knuffel - noemde hij vanavond in z'n eigen Boulevard ook al raar en dat hij zo lastig is in interviews. Maar hoe kan het dan dat (eerlijk, zonder overdrijven, ik kan je 40 linkjes geven) alle anderen wél een heel tof interview van Joost krijgen? Tegen ons deed hij ook super normaal en leuk. En tegen iedereen. Dan zal het toch op z'n minst óók wel aan de interviewer liggen? Is dat echt zo gek dat ik dat voel?
Waylon heeft niet terwijl hij Nederland vertegenwoordigde een personeelslid van de productie onrespectvol bejegend. Als vertegenwoordiger van een land waar veel publiek geld in is gestopt mag wel gevraagd worden dat diegene verantwoording aflegt over wat daar nou is gebeurd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:20 schreef Greys het volgende:
Ik moet altijd even terugdenken aan Waylon. De journalist van het AD had gevraagd aan de manager van Waylon of hij weer mee ging doen aan het ESF. Manager zei nee of ontkende of geen commentaar, weet niet meer. Later bleek van wel. Uiteraard zeggen alle managers nee want het contract zegt dat het (uiteraard!) aan AvroTros is om dat officieel bekend te maken.
Journalist woest op de manager. Hele nare en lelijke appjes naar manager. Waren screenshots van.
Lelijke stukkies over Waylon (de zin over 'water into wine' die geloveligen toch vreselijk tegen de borst zouden gaan stuiten haha) in de krant. Etc. De wraak.
Journalist komt later op de persdag van Eurovision in Concert. Waylon herkent hem, steekt z'n hand uit (wij stonden ernaast) en zei rustig "Jij gaat eerst sorry zeggen voor de manier waarop je mijn manager hebt behandeld, daarna schud je mijn hand en dan gaan wij gewoon een leuk interview hebben". De journalist weigerde en liep weg.
Sommige pers denken dat artiesten alles van ze moeten pikken en ze zelfs na allerlei nare dingen interviews verplicht zijn. Het zou goed zijn als meer artiesten daar tegen op zouden staan. Want in deze tijd hebben de ESF deelnemers de Boulevards en Shownieuwsen helemaal niet nodig om het goed te doen op het ESF. Aandacht krijgen ze toch wel volop via social media en buitenlandse pers, die veel belangrijker zijn omdat Nederlanders toch niet op de eigen deelnemer kunnen stemmen.
Het wordt tijd dat NLse pers eens wat normaler en positiever met NLse inzendingen omgaat. Meer respectvol. Zoals in meerdere andere landen. Maar ja, dat geeft geen clicks voor de NLse Gerda's.
Lieve Greys, laat haar blablablaën. Niemand van de vaste lezers leest het nog, of neemt het serieus. En door....... 😊quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:29 schreef Greys het volgende:
Ik geef het op.
Tis zonde van het topic en het wordt me te vermoeiend dit op m'n oude dag. Fijn weekend allen op één na.
Dit wist ik helemaal nietquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:20 schreef Greys het volgende:
Ik moet altijd even terugdenken aan Waylon. De ESF-journalist van het AD had gevraagd aan de manager van Waylon of hij weer mee ging doen aan het ESF. Manager zei nee of ontkende of geen commentaar, weet niet meer. Later bleek van wel. Uiteraard zeggen alle managers nee want het contract zegt dat het (uiteraard!) aan AvroTros is om dat officieel bekend te maken.
Journalist woest op de manager. Hele nare en lelijke appjes naar manager. Waren screenshots van.
Lelijke stukkies over Waylon (de zin over 'water into wine' die geloveligen toch vreselijk tegen de borst zouden gaan stuiten haha) in de krant. Etc. De wraak.
Journalist komt later op de persdag van Eurovision in Concert. Waylon herkent hem, steekt z'n hand uit (wij stonden ernaast) en zei rustig "Jij gaat eerst sorry zeggen voor de manier waarop je mijn manager hebt behandeld, daarna schud je mijn hand en dan gaan wij gewoon een leuk interview hebben". De journalist weigerde en liep weg.
Sommige pers denken dat artiesten alles van ze moeten pikken en ze zelfs na allerlei nare dingen interviews verplicht zijn. Het zou goed zijn als meer artiesten daar tegen op zouden staan. Want in deze tijd hebben de ESF deelnemers de Boulevards en Shownieuwsen helemaal niet nodig om het goed te doen op het ESF. Aandacht krijgen ze toch wel volop via social media en buitenlandse pers, die veel belangrijker zijn omdat Nederlanders toch niet op de eigen deelnemer kunnen stemmen.
Het wordt tijd dat NLse pers eens wat normaler en positiever met NLse inzendingen omgaat. Meer respectvol. Zoals in meerdere andere landen. Maar ja, dat geeft geen clicks voor de NLse Gerda's.
Verbaasde mij ook dat Joost wist over bijvoorbeeld Overthinking It en jullie podcast. Kan mij voorstellen dat je als artiest niet zoveel zin hebt in een Shownieuws of Boulevard. Die zijn meestal niet geïnteresseerd in de artiest zelf maar al het gedoe er om heen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:04 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Heul erg eens met @:Greys. Joost kan ontzettend eerlijk, oprecht en open zijn in z'n antwoorden. Maar hij voelt als geen ander aan wat je intentie is, waardeert het als je je inleest en wat voor vragen je stelt (en hij ziet alles, dus weet ook precies wat je daarnaast allemaal hebt gezegd).
Jup. En ook in dat laatste vergissen sommige mediamensen zich nog weleens, óf ze voelen zich zo belangrijk dat ze echt denken dat hij ze (ongeacht wat ze ook verder over hem zeggen en klagen) toch vriendelijke interviews verschuldigd is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:04 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Heul erg eens met @:Greys. Joost kan ontzettend eerlijk, oprecht en open zijn in z'n antwoorden. Maar hij voelt als geen ander aan wat je intentie is, waardeert het als je je inleest en wat voor vragen je stelt (en hij ziet alles, dus weet ook precies wat je daarnaast allemaal hebt gezegd).
Precies hoe ze je wegzetten als je niet doet wat ze zeggen inderdaad. Krijgen ze geen scoop of interview wanneer zij dat wensen ben je de sjaak. Het wordt tijd dat meer mensen (en vooral AvroTros en deelnemers) dit gaan doorzien en ze minder belangrijk maken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dit wist ik helemaal niet
Ook over een ander Esf artiest: in de documentaire van Douwe Bob is er een stukje dat hij een kort interview heeft met Shownieuws. Hij komt daar in eerste instantie ongeïnteresseerd en druk over. Hij heeft er duidelijk geen tijd voor. Shownieuws gaat hier natuurlijk mee aan de haal en opeens is Douwe Bob is heel arrogant. Terwijl het probleem juist bij Shownieuws lag. Douwe Bob was gewoon foto's aan het maken met fans. Daar wilde hij alle tijd voor maken maar tussendoor zat een journalist steeds te zeuren of hij een paar korte vragen te stellen. Om maar van die journalist af te komen zegt Douwe dat hij 30 seconden heeft want hij wil zijn fans niet teleur wil stellen. Shownieuws is gelijk op hun teentjes getrapt want zijn fans waren belangrijker
Ja. Ook goede voorbeelden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:26 schreef Em31 het volgende:
Uiteindelijk kun je het bij die traditionele media toch nooit goed doen als je ze niet als het middelpunt van de wereld ziet, omdat het resultaat ze ook niet boeit. Ze deden het namelijk ook bij Duncan. Je moet precies doen wat zij willen, alles moet om de interviews met hun draaien, dan is het goed. Numidia deed dat vorig jaar en je zag wat er gebeurde met Aran. Nummer boeide niet eens, hij was helemaal overtuigd.
Nee ik vind dat niet raar. Hij heeft zich niet gedragen zoals ebu verwacht van hem en aangezien je mee doet aan het songfestival, is dat waaraan je je dient te conformeren. Je kan na het songfestival eventueel nog in gesprekquote:Op donderdag 17 oktober 2024 06:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je geeft zelf aan dat niet bekend is wat er is gebeurd en toch vind je dat hij zijn excuses moet aanbieden.
Beetje raar niet?
Voor jou klinkt dat heel logisch.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:32 schreef d_elise het volgende:
Het is toch ook wel tekenend dat er geen één buitenlandse journalist was die dezelfde mening deelt als Aran en co? Ze vonden hem allemaal leuk, hij zorgde voor de meeste views en hij ontroerende ze vaak met zijn verhaal en openheid. En een paar maanden geleden gaf hij samen met Käärijä een aantal interviews op dat Finse festival, ook allemaal leuk en iedereen liep weer met hem weg. Wat al vaker gezegd is, als jij de enige bent waartegen hij wat minder vriendelijk en open is, ligt dat waarschijnlijk meer aan jou dan aan hem.
Ik zou het ook graag willen weten, maar waarom boeit het je niet dat de EBU, die zo’n vergaande beslissing daadwerkelijk heeft genomen, ook weigert te vertellen waarom ze dat hebben gedaan? Die wilden niets zeggen door het politie-onderzoek, toen dat afgerond was wilden ze er niet meer over praten. Alsof dat niet shady is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:32 schreef Cosima het volgende:
[..]
Nee ik vind dat niet raar. Hij heeft zich niet gedragen zoals ebu verwacht van hem en aangezien je mee doet aan het songfestival, is dat waaraan je je dient te conformeren. Je kan na het songfestival eventueel nog in gesprek
als je vindt dat er wat moet veranderen. Nu heb je je laten gaan en heel Nederland laten zitten. En of je je nu slechts een beetje hebt laten gaan of heel erg maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Wat mij betreft verdient dat sowieso een excuses voordat je gaat hinten op een nieuwe deelname of het esf nog verder gebruikt voor fame. Daarnaast vind ik het feit dat hij nog steeds niet eerlijk verteld wat er is gebeurd niet voor hem spreken.
Verder doen de meeste users hier precies hetzelfde, maar dan de andere kant op. Niemand weet wat er is gebeurd, maar jullie gaan er allemaal vanuit dat hij voor niks is gediskwalificeerd. Net zo tegenstrijdig.
Ben dat hele jolige gedoe van Joost klein over esf gewoon zat. En die verheerlijking van hem hier ook.
Sterkte.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:32 schreef Cosima het volgende:
Ben dat hele jolige gedoe van Joost klein over esf gewoon zat. En die verheerlijking van hem hier ook.
Wordt je gedwongen om hier te komen en alles te lezen? Au...... wat ontzettend vervelend voor je. Zou ik wat aan doen als ik jou was.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:32 schreef Cosima het volgende:
[..]
Nee ik vind dat niet raar. Hij heeft zich niet gedragen zoals ebu verwacht van hem en aangezien je mee doet aan het songfestival, is dat waaraan je je dient te conformeren. Je kan na het songfestival eventueel nog in gesprek
als je vindt dat er wat moet veranderen. Nu heb je je laten gaan en heel Nederland laten zitten. En of je je nu slechts een beetje hebt laten gaan of heel erg maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Wat mij betreft verdient dat sowieso een excuses voordat je gaat hinten op een nieuwe deelname of het esf nog verder gebruikt voor fame. Daarnaast vind ik het feit dat hij nog steeds niet eerlijk verteld wat er is gebeurd niet voor hem spreken.
Verder doen de meeste users hier precies hetzelfde, maar dan de andere kant op. Niemand weet wat er is gebeurd, maar jullie gaan er allemaal vanuit dat hij voor niks is gediskwalificeerd. Net zo tegenstrijdig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |