Stop er nou gewoon mee en lul eens niet zo slap.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb lelijke stukjes over Sinwar geschreven en een duim omhoog gegeven toen hij dood was, maar ik vind hem geen bangerik. Volgens sommige hijgerige mensen is dat ophemelen.
Ik zou willen dat die mensen zo principieel waren tegen alle moordenaars in deze oorlog.
Los van dat is het ook gewoon heel erg dom om openlijk rond te blijven lopen met een tegenstander die totale lucht- en inlichtingen dominantie heeft. Hij was een oorlog aan het voeren en als je dat dom doet is het snel voorbij. Alleen van Palestijnen eisen sommigen dat ze zich dom gedragen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In zekere zin zou je hem kunnen vergelijken met een generaal die je doorgaans ook niet zelf met het geweer in de hand aan de frontlinie treft.
Misschien zou je de conclusie kunnen trekken dat oorlog voeren tegen een militair veel sterkere tegenstander niet zo'n briljant idee is.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Los van dat is het ook gewoon heel erg dom om openlijk rond te blijven lopen met een tegenstander die totale lucht- en inlichtingen dominantie heeft. Hij was een oorlog aan het voeren en als je dat dom doet is het snel voorbij. Alleen van Palestijnen eisen sommigen dat ze zich dom gedragen.
Stel dat hij wel boven de grond was gebleven dan hadden dezelfde schijnheiligen gezegd dat het alsnog een laffe klootzak was die verantwoordelijk was voor alle dode mensen in Israëls snelle bombardement.
Zijn lafheid zit voor mij vooral in het gegeven dat hij ongewapende feestende mensen afslachtte.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Los van dat is het ook gewoon heel erg dom om openlijk rond te blijven lopen met een tegenstander die totale lucht- en inlichtingen dominantie heeft. Hij was een oorlog aan het voeren en als je dat dom doet is het snel voorbij. Alleen van Palestijnen eisen sommigen dat ze zich dom gedragen.
Stel dat hij wel boven de grond was gebleven dan hadden dezelfde schijnheiligen gezegd dat het alsnog een laffe klootzak was die verantwoordelijk was voor alle dode mensen in Israëls snelle bombardement.
Het is ook een laffe klootzak die verantwoordelijk is voor alle doden in Gaza.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat een narigheid. Kom, laten we nog wat vaker op een station gaan zitten blèren.. misschien helpt hetquote:
Vanuit ons perspectief niet nee. Als je menselijk leed wat minder belangrijk vindt dan de vijand schade toebrengen kun je zeggen dat het een groot succes was. Israël is zwakker en geïsoleerder dan een jaar geleden. Het westen staat voor lul in de hele wereld.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien zou je de conclusie kunnen trekken dat oorlog voeren tegen een militair veel sterkere tegenstander niet zo'n briljant idee is.
Laf is volgens mij niet het goede woord daarvoor. Ja die festivalgangers waren ongewapend, maar ik denk niet dat veel van de daders en bedenkers een verwachting hadden daarna nog lang te leven.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn lafheid zit voor mij vooral in het gegeven dat hij ongewapende feestende mensen afslachtte.
Dit frame laat andere oorlogsmisdadigers met hun misdaden wegkomen. Het is logisch niet vol te houden en ook nog eens moreel verwerpelijk.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is ook een laffe klootzak die verantwoordelijk is voor alle doden in Gaza.
Dat bodycount voor Hamas er niet toe doet is wel duidelijk ja.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vanuit ons perspectief niet nee. Als je menselijk leed wat minder belangrijk vindt dan de vijand schade toebrengen kun je zeggen dat het een groot succes was.
Zich serieus inzetten om vreedzaam met hun buren samen te leven, in plaats van ze te willen uitroeien?quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En je kan je afvragen welk alternatief Hamas had.
https://www.groene.nl/artikel/onze-lijdensweg-begon-in-2006quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:18 schreef havanagila het volgende:
Ah ja, de "de hamas is niet begonnen" act.
Zullen de Palestijnen je erg dankbaar voor zijn.
Ouder maar goed artikelquote:Terwijl duizenden Palestijnen in Gaza omkomen door het Israëlische offensief, was de meerderheid ook allang klaar met Hamas, dat al jaren met veel geweld zijn eigen volk onderdrukt.
Laf is absoluut het goede woord daarvoor.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Laf is volgens mij niet het goede woord daarvoor. Ja die festivalgangers waren ongewapend, maar ik denk niet dat veel van de daders en bedenkers een verwachting hadden daarna nog lang te leven.
Het alternatief voor de dood was een van Israëls martelgevangenissen. Ook geen fijn vooruitzicht.
Doorgaans gebruiken we leeuwenmoed en heldhaftigheid voor positieve moedige daden. Dat was deze barbaarse aanval niet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laf is absoluut het goede woord daarvoor.
Maar wellicht bestaat er ergens een universum waar het afknallen van ongewapende dansende mensen een vorm van leeuwenmoed en heldhaftigheid is. Waar men Bataclan ook als soort gigantisch epos van Herculiaanse proporties ervaart. Wie weet.
En derhalve was het ook niet heldhaftig of moedig maar laf.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Doorgaans gebruiken we leeuwenmoed en heldhaftigheid voor positieve moedige daden. Dat was deze barbaarse aanval niet.
Nou, dan hadden ze Hamas zelf buiten moeten trappen. In plaats daarvan hebben ze afgewacht tot Israël hun vuile werk op kwam knappen en geven ze nu commentaar op de manier waarop ze dat doen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
https://www.groene.nl/artikel/onze-lijdensweg-begon-in-2006
[..]
Ouder maar goed artikel
Inderdaad, dat duivelsgebroed koesteren in je midden eindigt geheel voorspelbaar in grote ellende.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dan hadden ze Hamas zelf buiten moeten trappen. In plaats daarvan hebben ze afgewacht tot Israël hun vuile werk op kwam knappen en geven ze nu commentaar op de manier waarop ze dat doen.
Ik denk dat je de grip van Hamas onderschat. En de middelen die ze daartoe kregen van een hoop derde partijen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dan hadden ze Hamas zelf buiten moeten trappen. In plaats daarvan hebben ze afgewacht tot Israël hun vuile werk op kwam knappen en geven ze nu commentaar op de manier waarop ze dat doen.
Huh? Jij vindt dit geen laffe actie, omdat ze vooraf dachten het zelf niet te overleven.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Laf is volgens mij niet het goede woord daarvoor. Ja die festivalgangers waren ongewapend, maar ik denk niet dat veel van de daders en bedenkers een verwachting hadden daarna nog lang te leven.
Dan rest de vraag of er meer schade was geweest als ze het zelf hadden geprobeerd dan het Israël zelf laten doen. Het slimste was om Israël intel te geven over Hamas tijdens de aanvallen, locaties van tunnels aanwijzen en zelf in gevecht gaan met Hamas. Dan zou het snel afgelopen zijn met minder slachtoffers.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat je de grip van Hamas onderschat. En de middelen die ze daartoe kregen van een hoop derde partijen.
Waarom zouden andere oorlogsmisdadigers wegkomen met hun daden? En wat is er moreel verwerpelijk aan?quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vanuit ons perspectief niet nee. Als je menselijk leed wat minder belangrijk vindt dan de vijand schade toebrengen kun je zeggen dat het een groot succes was. Israël is zwakker en geïsoleerder dan een jaar geleden. Het westen staat voor lul in de hele wereld.
En je kan je afvragen welk alternatief Hamas had.
[..]
Het alternatief voor de dood was een van Israëls martelgevangenissen. Ook geen fijn vooruitzicht.
[..]
Dit frame laat andere oorlogsmisdadigers met hun misdaden wegkomen. Het is logisch niet vol te houden en ook nog eens moreel verwerpelijk.
De hamvraag is: waarom? Waarom wil hij het verdedigen? Wat is Glazenmakers drijfveer om dat te doen?quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh? Jij vindt dit geen laffe actie, omdat ze vooraf dachten het zelf niet te overleven.
Dus, als je denkt dat je door het leger afgeschoten zult worden, is het prima om onschuldige dansende jonge mensen te verkrachten en af te slachten. Dat is dan niet laf, want ze dachten het niet te overleven.
Echt, waar haal je het vandaan?
Je verzint er van alles bij wat ik niet heb gezegd. Ik heb gezegd dat laf niet het juiste woord is. Ik ben tegen verkrachtingen en jonge mensen doodschieten. Heb de aanval zeer negatief beschreven op 7 oktober.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh? Jij vindt dit geen laffe actie, omdat ze vooraf dachten het zelf niet te overleven.
Dus, als je denkt dat je door het leger afgeschoten zult worden, is het prima om onschuldige dansende jonge mensen te verkrachten en af te slachten. Dat is dan niet laf, want ze dachten het niet te overleven.
Echt, waar haal je het vandaan?
Nee, dat was niet het slimste want als Hamas alleen maar vermoedde dat je contact had met Israël was je er geweest. Of als je überhaupt de schijn gaf om tegengas te willen geven.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan rest de vraag of er meer schade was geweest als ze het zelf hadden geprobeerd dan het Israël zelf laten doen. Het slimste was om Israël intel te geven over Hamas tijdens de aanvallen, locaties van tunnels aanwijzen en zelf in gevecht gaan met Hamas. Dan zou het snel afgelopen zijn met minder slachtoffers.
Omdat er nu al een jaar veel berichten zijn van jonge kinderen die door het hoofd, of de hartstreek geschoten zijn door snipers. Niet alleen door Palestijnen, maar ook Amerikaanse artsen. Dwong Sinwar die Israëlische snipers te schieten?quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom zouden andere oorlogsmisdadigers wegkomen met hun daden? En wat is er moreel verwerpelijk aan?
En waarom komen die daders daarmee weg omdat Sinwar een laffe hond en verantwoordelijk voor de ellende wordt genoemd? Het was volgens jou immoreel om de laffe hond Sinwar een laffe hond te noemen en daders van oorlogsmisdaden zouden weg komen met hun misdaden. Wat is het verband tussen die zaken?quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat er nu al een jaar veel berichten zijn van jonge kinderen die door het hoofd, of de hartstreek geschoten zijn door snipers. Niet alleen door Palestijnen, maar ook Amerikaanse artsen. Dwong Sinwar die Israëlische snipers te schieten?
Militairen hangen gopro's op bij gestripte en geboeide gevangenen en laten ze gebouwen doorzoeken op boobytraps. Posten dit vervolgens doodleuk op internet. Heeft Sinwar die militairen gedwongen om zich zo te gedragen?
Zelfs op de nationale televisie is te zien hoe Palestijnse gevangenen verkracht worden in de gevangenis en daarbij soms ook doodgaan. Heeft Sinwar de controle over Israëlische gevangenissen?
Enz enz enz.
Bijzondere claim, want 75% van de Palestijnen steunt de aanslagen 7 oktober. Het idee dat de Palestijnen zogenaamd zich zouden distantieren van de Hamas is een idee dat vooral in bepaalde Westerse kringen leeft, waar de wens is de vader van de gedachte is.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
https://www.groene.nl/artikel/onze-lijdensweg-begon-in-2006
[..]
Ouder maar goed artikel
Waarschijnlijk is hij zoals velen in het Westen gevallen voor allerlei pro-Palestijnse propaganda. Wat heel raar is trouwens, want je zou hem eens moeten zien briesen jegens degenen die pro-Russisch zijn. En dat is volledig terecht, maar om dan in een andere oorlog precies dezelfde fout te begaan is opmerkelijk om te zien.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:21 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De hamvraag is: waarom? Waarom wil hij het verdedigen? Wat is Glazenmakers drijfveer om dat te doen?
quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat er nu al een jaar veel berichten zijn van jonge kinderen die door het hoofd, of de hartstreek geschoten zijn door snipers. Niet alleen door Palestijnen, maar ook Amerikaanse artsen. Dwong Sinwar die Israëlische snipers te schieten?
Militairen hangen gopro's op bij gestripte en geboeide gevangenen en laten ze gebouwen doorzoeken op boobytraps. Posten dit vervolgens doodleuk op internet. Heeft Sinwar die militairen gedwongen om zich zo te gedragen?
Zelfs op de nationale televisie is te zien hoe Palestijnse gevangenen verkracht worden in de gevangenis en daarbij soms ook doodgaan. Heeft Sinwar de controle over Israëlische gevangenissen?
Enz enz enz.
Daar namen ze het niet tegen op. Ze namen het op tegen ongewapende dansende mensen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je verzint er van alles bij wat ik niet heb gezegd. Ik heb gezegd dat laf niet het juiste woord is. Ik ben tegen verkrachtingen en jonge mensen doodschieten. Heb de aanval zeer negatief beschreven op 7 oktober.
Een op de drie Israëlische doden die dag waren militairen. Met je 40 jaar oude AK het opnemen tegen misschien wel het meest moderne gemechaniseerde leger, op hun eigen terrein, terwijl ze totaal luchtoverwicht hebben. Ik noem dat niet laf.
Maar na die moreel verheven opsomming van dingen die ik niet gezegd hebt ben ik heel benieuwd naar jouw mening over het Israëlische optreden deze oorlog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |