abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215330186
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
En waarom komen die daders daarmee weg omdat Sinwar een laffe hond en verantwoordelijk voor de ellende wordt genoemd? Het was volgens jou immoreel om de laffe hond Sinwar een laffe hond te noemen en daders van oorlogsmisdaden zouden weg komen met hun misdaden. Wat is het verband tussen die zaken?
Leugenaar. Sinwar was een dikke klootzak hont en ik ben blij dat hij dood is.

Jij zei echter het volgende:
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 10:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het is ook een laffe klootzak die verantwoordelijk is voor alle doden in Gaza.

Sinwar was veel, maar niet verantwoordelijk voor misdrijven door de IDF.
  maandag 21 oktober 2024 @ 12:49:07 #227
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215330194
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, dat was niet het slimste want als Hamas alleen maar vermoedde dat je contact had met Israël was je er geweest. Of als je überhaupt de schijn gaf om tegengas te willen geven.
Dan liever een Israëlische bom koppen en moeten dealen met een onzekere toekomst?
  maandag 21 oktober 2024 @ 12:49:19 #228
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215330195
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Omdat er nu al een jaar veel berichten zijn van jonge kinderen die door het hoofd, of de hartstreek geschoten zijn door snipers. Niet alleen door Palestijnen, maar ook Amerikaanse artsen. Dwong Sinwar die Israëlische snipers te schieten?

Militairen hangen gopro's op bij gestripte en geboeide gevangenen en laten ze gebouwen doorzoeken op boobytraps. Posten dit vervolgens doodleuk op internet. Heeft Sinwar die militairen gedwongen om zich zo te gedragen?

Zelfs op de nationale televisie is te zien hoe Palestijnse gevangenen verkracht worden in de gevangenis en daarbij soms ook doodgaan. Heeft Sinwar de controle over Israëlische gevangenissen?

Enz enz enz.
Denk dat deze oorlog alleen maar verliezers kent. Er zijn al zoveel doden gevallen en er zullen er nog vele volgen. De haat zit zo diep tussen de betrokken partijen. Ze schenden beide mensenrechten en waar het allemaal begon is ook niemand het over eens.

Het is een grote puinhoop.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215330218
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Denk dat deze oorlog alleen maar verliezers kent. Er zijn al zoveel doden gevallen en er zullen er nog vele volgen. De haat zit zo diep tussen de betrokken partijen. Ze schenden beide mensenrechten en waar het allemaal begon is ook niemand het over eens.

Eens. Maar er is pas een hoop op een uitweg als we accepteren dat beide kanten zo hun verbeterpuntjes hebben. Israel is bijkans heilig verklaard door sommigen hier.
pi_215330220
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Omdat er nu al een jaar veel berichten zijn van jonge kinderen die door het hoofd, of de hartstreek geschoten zijn door snipers. Niet alleen door Palestijnen, maar ook Amerikaanse artsen. Dwong Sinwar die Israëlische snipers te schieten?

Militairen hangen gopro's op bij gestripte en geboeide gevangenen en laten ze gebouwen doorzoeken op boobytraps. Posten dit vervolgens doodleuk op internet. Heeft Sinwar die militairen gedwongen om zich zo te gedragen?

Zelfs op de nationale televisie is te zien hoe Palestijnse gevangenen verkracht worden in de gevangenis en daarbij soms ook doodgaan. Heeft Sinwar de controle over Israëlische gevangenissen?

Enz enz enz.
Een aantal zaken die van belang zijn: welk bewijs is er dat het Israëlische snipers zijn? Daarnaast: hamas staat bekend om het gebruik van kinderen voor oorlogsdoeleinden. Dan kun je dus als leger niet meer van de onschuldigheid van kinderen uit gaan. Een kind met een pistool of bomvest kan ook een dodelijke dreiging zijn. En dreigingen worden uitgeschakeld door een leger in oorlogstijd. En wat doet een kind daar eigenlijk op straat in oorlogsgebied?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 21 oktober 2024 @ 12:52:16 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215330221
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat er aan Israëlische kant veel haat is gegroeid valt goed te begrijpen na bijna een eeuw van terrorisme tegen Joden en later de staat Israël. Bij de Arabieren valt dit echter niet te begrijpen aangezien zij dit conflict zelf zijn gestart zonder enige reden. En dat begon al ruim 100 jaar geleden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 21 oktober 2024 @ 12:53:52 #232
438527 MissButterflyy
pi_215330239
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Eens. Maar er is pas een hoop op een uitweg als we accepteren dat beide kanten zo hun verbeterpuntjes hebben. Israel is bijkans heilig verklaard door sommigen hier.
Je ziet het aan beide kanten.
  maandag 21 oktober 2024 @ 12:54:27 #233
438527 MissButterflyy
pi_215330244
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat er aan Israëlische kant veel haat is gegroeid valt goed te begrijpen na bijna een eeuw van terrorisme tegen Joden en later de staat Israël. Bij de Arabieren valt dit echter niet te begrijpen aangezien zij dit conflict zelf zijn gestart zonder enige reden. En dat begon al ruim 100 jaar geleden.
Geen zin in die discussie met jou.
pi_215330246
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:52 schreef Bensel het volgende:

[..]
Een aantal zaken die van belang zijn: welk bewijs is er dat het Israëlische snipers zijn? Daarnaast: hamas staat bekend om het gebruik van kinderen voor oorlogsdoeleinden. Dan kun je dus als leger niet meer van de onschuldigheid van kinderen uit gaan. Een kind met een pistool of bomvest kan ook een dodelijke dreiging zijn. En dreigingen worden uitgeschakeld door een leger in oorlogstijd. En wat doet een kind daar eigenlijk op straat in oorlogsgebied?
Waar moet je kinderen precies laten als het merendeel van de gebouwen kapot is en je door het leger ook nog eens gedwongen bent om samen te komen in een nog veel kleiner gebied? En ze een jaar binnenhouden lukte ons tijdens corona ook niet.
  maandag 21 oktober 2024 @ 12:57:08 #235
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215330271
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Geen zin in die discussie met jou.
Tja, dat is jouw keus. Als je geen discussie wilt voeren moet je wellicht ook niet actief zijn op een online discussieforum.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 21 oktober 2024 @ 12:58:14 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215330281
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waar moet je kinderen precies laten als het merendeel van de gebouwen kapot is en je door het leger ook nog eens gedwongen bent om samen te komen in een nog veel kleiner gebied? En ze een jaar binnenhouden lukte ons tijdens corona ook niet.
De Palestijnen hadden vanaf moment één een duidelijke scheiding moeten aanbrengen tussen burger en strijder zoals vereist wordt in de Geneefse Conventies.
  maandag 21 oktober 2024 @ 13:00:10 #237
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215330301
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dan liever een Israëlische bom koppen en moeten dealen met een onzekere toekomst?
Je doet net alsof de gemiddelde Gazaanse burger een helikopterview heeft gehad of zou moeten hebben wat betreft de politieke ontwikkelingen en alle implicaties en mogelijke complicaties. Het gros was gewoon bezig hun dagelijks vreten te regelen.
  maandag 21 oktober 2024 @ 13:00:25 #238
438527 MissButterflyy
pi_215330302
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat is jouw keus. Als je geen discussie wilt voeren moet je wellicht ook niet actief zijn op een online discussieforum.
Niet met jou, verder lees ik hier graag informatie en meningen. Maar hoe jij denkt weet ik nou wel.
pi_215330394
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnen hadden vanaf moment één een duidelijke scheiding moeten aanbrengen tussen burger en strijder zoals vereist wordt in de Geneefse Conventies.
Verwacht je nou dat een terreurorganisatie zich aardig gedraagt? Of dat ouders de terreurorganisatie daartoe dwingen? En als die ouders daarin voorspelbaar falen mag je opeens kinderen voor hun kop schieten als ze aan het spelen zijn volgens de conventies?

Zomaar wat vragen die opdoemen bij dit soort rare posts.
pi_215330425
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[..]
Iets minder letterlijk nemen.

Sinwar was het brein achter 7 oktober, en dat is de aanleiding dat de idf nu überhaupt in Gaza zit. Dus in die zin is hij verantwoordelijk voor alle ellende die de Palestijnen over zichzelf heen gekregen hebben na 7 oktober.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215330537
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 13:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Iets minder letterlijk nemen.

Sinwar was het brein achter 7 oktober, en dat is de aanleiding dat de idf nu überhaupt in Gaza zit. Dus in die zin is hij verantwoordelijk voor alle ellende die de Palestijnen over zichzelf heen gekregen hebben na 7 oktober.
Misschien iets minder ambigue posten op een forum vol heldere lichten die denken dat Israël nog nooit wat fout heeft gedaan.
  maandag 21 oktober 2024 @ 13:46:41 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215330728
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 13:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Verwacht je nou dat een terreurorganisatie zich aardig gedraagt? Of dat ouders de terreurorganisatie daartoe dwingen? En als die ouders daarin voorspelbaar falen mag je opeens kinderen voor hun kop schieten als ze aan het spelen zijn volgens de conventies?

Zomaar wat vragen die opdoemen bij dit soort rare posts.
Ik zou op zijn minst verwachten dat mensen de situatie die ontstaat door de strijdwijze van Hamas, niet Israël kwalijk gaan nemen. Dat alle gebouwen kapot gaan, komt toch echt de manier hoe de Palestijnse terroristen vechten.
  maandag 21 oktober 2024 @ 13:47:43 #243
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215330740
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 11:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat je de grip van Hamas onderschat. En de middelen die ze daartoe kregen van een hoop derde partijen.
En niet te vergeten de steun van de eigen bevolking die door tribaal gedreven cultuurbanden is afgedwongen. Iets dat op voorhand al duidelijk was omdat niet valt te overleggen met een ideologie die andersdenkenden wil vernietigen.

Doen alsof burgers hulpeloze schapen zijn, gaat mij te ver. De hemel schreiende mensen zijn zelf, zeer bevattelijk voor mythisch gedreven overtuigingen. Zelfs nu nog door Israël de schuld te geven van hun slachtofferschap.
Of ze daar dan schuldig mee zijn, is een kwestie van hoe iemand dat wil bezien. "Ich habe es nicht gewusst", is wmb een wegduik excuus dat niet meer opgaat in onze modernere informatie tijden. Het stikt(e) daar toch van de veelbelovende studenten in opleiding tot journalist, arts, apotheker, architect..... etc.etc. ?

Kern is dat het hamas gedachtegoed redelijk welkom, deel uitmaakt van een tribaal gedreven samenleving die daarmee zelf niet wil en hoeft na te denken. Dat er dan mensen bij nader inzien hun onverhoopt en aangedaan leed als gevolg van reacties, inzetten als middel tot overtuiging, is vooral triest. Het leed is voor de mens verschrikkelijk, die het overkomt maar nuchter bezien, is dat een eigen keuze van die samenleving (geweest).

Maar goed, het is nog steeds mogelijk om tot inkeer te komen: retourneer - in welk staat ook - de gegijzelden, stop met het doel om Israël te willen vernietigen en zo ja nog in leven, breng daders tot hun verantwoording.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_215330749
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 13:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Niet met jou, verder lees ik hier graag informatie en meningen. Maar hoe jij denkt weet ik nou wel.
Heb je ook argumenten in plaats van ad hominems?
Intolerant voor intolerantie
  maandag 21 oktober 2024 @ 13:50:21 #245
438527 MissButterflyy
pi_215330770
quote:
5s.gif Op maandag 21 oktober 2024 13:48 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Heb je ook argumenten in plaats van ad hominems?
Zie post 228. Verder heb ik helemaal geen zin in de uitgekauwde discussie, en ook dan mag ik hier blijven lezen en reageren. Ik hoef jou niks uit te leggen.
  maandag 21 oktober 2024 @ 13:51:01 #246
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215330777
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:36 schreef Glazenmaker het volgende:
....
Een op de drie Israëlische doden die dag waren militairen. Met je 40 jaar oude AK het opnemen tegen misschien wel het meest moderne gemechaniseerde leger, op hun eigen terrein, terwijl ze totaal luchtoverwicht hebben. Ik noem dat niet laf.
Nee dat is niet laf noch stoer maar stupide, nog los van de drijfveer daarin om andersdenkenden te willen vernietigen.

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 12:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[..]
Hij is direct (mede) verantwoordelijk voor de gevolgen die welbewust voorafgaand van de kantelplannen, werden onderkend. De leiding, waar hij deel van uitmaakt(e), heeft bewust gekozen om geen rekening te houden met leed van burgers en die zelfs actief inzet(te) als middel.
De misdadiger is onverkort verantwoordelijk voor alle ontstane gevolgen die hij en zijn bestrijding (zullen) veroorzaken. Dat het geweld, relatief bezien, nog beperkt is omdat Israël nog iets van afgewogen regels hanteert dat een (re)actie een doel moet hebben.

[ Bericht 43% gewijzigd door Vallon op 21-10-2024 13:59:49 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_215330790
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 13:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zie post 228.
* Cuendillar leest post 228

:')

Ik zei argumenten. Niet uitgekauwde oneliners. :')
quote:
Verder heb ik helemaal geen zin in de uitgekauwde discussie, en ook dan mag ik hier blijven lezen en reageren. Ik hoef jou niks uit te leggen.
Het antwoord is dus nee. Duidelijk!
Intolerant voor intolerantie
  maandag 21 oktober 2024 @ 13:54:28 #248
438527 MissButterflyy
pi_215330802
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 13:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
* Cuendillar leest post 228

:')

Ik zei argumenten. Niet uitgekauwde oneliners. :')
[..]
Het antwoord is dus nee. Duidelijk!
Maak ervan wat je wil.
Heb die discussie hier al zo vaak gevoerd. Soms zijn dingen gewoon zinloos en het is een beetje makkelijk ervan te maken dat ik geen argumenten heb.
pi_215330888
De zelfdestructie in Gaza is toch echt primair de schuld van de Palestijnen.

Het zijn de Palestijnen die steeds weer een nieuwe oorlog beginnen. Vorig jaar op 7 oktober. Je oogst wat je zelf zaait.

Wanneer beginnen de Palestijnen een vredesbeweging? Organiseren ze verkiezingen waarbij ze een progressieve pacifistische kandidaat kiezen? Een persoon a la Mahatma Gandhi?

De Palestijnen moeten een keer ZELF stoppen met geweld, aanslagen en onderdrukking. Vrede met Israël is dan zo gesticht. Over territorium strijd en zo kan je weer in overleg in bemiddeling van derden. Ga terug bijvoorbeeld naar de Oslo akkoord en ga dan wel een keer akkoord. Dan heb je gewoon je eigen staat!
  maandag 21 oktober 2024 @ 14:07:05 #250
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215330896
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 13:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je doet net alsof de gemiddelde Gazaanse burger een helikopterview heeft gehad of zou moeten hebben wat betreft de politieke ontwikkelingen en alle implicaties en mogelijke complicaties. Het gros was gewoon bezig hun dagelijks vreten te regelen.
Nee dat doe ik niet. Het was overduidelijk dat Israël hard zou gaan toeslaan. De kans om Hamas te wippen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')