Leugenaar. Sinwar was een dikke klootzak hont en ik ben blij dat hij dood is.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En waarom komen die daders daarmee weg omdat Sinwar een laffe hond en verantwoordelijk voor de ellende wordt genoemd? Het was volgens jou immoreel om de laffe hond Sinwar een laffe hond te noemen en daders van oorlogsmisdaden zouden weg komen met hun misdaden. Wat is het verband tussen die zaken?
Sinwar was veel, maar niet verantwoordelijk voor misdrijven door de IDF.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is ook een laffe klootzak die verantwoordelijk is voor alle doden in Gaza.
Dan liever een Israëlische bom koppen en moeten dealen met een onzekere toekomst?quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, dat was niet het slimste want als Hamas alleen maar vermoedde dat je contact had met Israël was je er geweest. Of als je überhaupt de schijn gaf om tegengas te willen geven.
Denk dat deze oorlog alleen maar verliezers kent. Er zijn al zoveel doden gevallen en er zullen er nog vele volgen. De haat zit zo diep tussen de betrokken partijen. Ze schenden beide mensenrechten en waar het allemaal begon is ook niemand het over eens.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat er nu al een jaar veel berichten zijn van jonge kinderen die door het hoofd, of de hartstreek geschoten zijn door snipers. Niet alleen door Palestijnen, maar ook Amerikaanse artsen. Dwong Sinwar die Israëlische snipers te schieten?
Militairen hangen gopro's op bij gestripte en geboeide gevangenen en laten ze gebouwen doorzoeken op boobytraps. Posten dit vervolgens doodleuk op internet. Heeft Sinwar die militairen gedwongen om zich zo te gedragen?
Zelfs op de nationale televisie is te zien hoe Palestijnse gevangenen verkracht worden in de gevangenis en daarbij soms ook doodgaan. Heeft Sinwar de controle over Israëlische gevangenissen?
Enz enz enz.
Eens. Maar er is pas een hoop op een uitweg als we accepteren dat beide kanten zo hun verbeterpuntjes hebben. Israel is bijkans heilig verklaard door sommigen hier.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat deze oorlog alleen maar verliezers kent. Er zijn al zoveel doden gevallen en er zullen er nog vele volgen. De haat zit zo diep tussen de betrokken partijen. Ze schenden beide mensenrechten en waar het allemaal begon is ook niemand het over eens.
Het is een grote puinhoop.
Een aantal zaken die van belang zijn: welk bewijs is er dat het Israëlische snipers zijn? Daarnaast: hamas staat bekend om het gebruik van kinderen voor oorlogsdoeleinden. Dan kun je dus als leger niet meer van de onschuldigheid van kinderen uit gaan. Een kind met een pistool of bomvest kan ook een dodelijke dreiging zijn. En dreigingen worden uitgeschakeld door een leger in oorlogstijd. En wat doet een kind daar eigenlijk op straat in oorlogsgebied?quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat er nu al een jaar veel berichten zijn van jonge kinderen die door het hoofd, of de hartstreek geschoten zijn door snipers. Niet alleen door Palestijnen, maar ook Amerikaanse artsen. Dwong Sinwar die Israëlische snipers te schieten?
Militairen hangen gopro's op bij gestripte en geboeide gevangenen en laten ze gebouwen doorzoeken op boobytraps. Posten dit vervolgens doodleuk op internet. Heeft Sinwar die militairen gedwongen om zich zo te gedragen?
Zelfs op de nationale televisie is te zien hoe Palestijnse gevangenen verkracht worden in de gevangenis en daarbij soms ook doodgaan. Heeft Sinwar de controle over Israëlische gevangenissen?
Enz enz enz.
Dat er aan Israëlische kant veel haat is gegroeid valt goed te begrijpen na bijna een eeuw van terrorisme tegen Joden en later de staat Israël. Bij de Arabieren valt dit echter niet te begrijpen aangezien zij dit conflict zelf zijn gestart zonder enige reden. En dat begon al ruim 100 jaar geleden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat deze oorlog alleen maar verliezers kent. Er zijn al zoveel doden gevallen en er zullen er nog vele volgen. De haat zit zo diep tussen de betrokken partijen. Ze schenden beide mensenrechten en waar het allemaal begon is ook niemand het over eens.
Het is een grote puinhoop.
Je ziet het aan beide kanten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Eens. Maar er is pas een hoop op een uitweg als we accepteren dat beide kanten zo hun verbeterpuntjes hebben. Israel is bijkans heilig verklaard door sommigen hier.
Geen zin in die discussie met jou.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat er aan Israëlische kant veel haat is gegroeid valt goed te begrijpen na bijna een eeuw van terrorisme tegen Joden en later de staat Israël. Bij de Arabieren valt dit echter niet te begrijpen aangezien zij dit conflict zelf zijn gestart zonder enige reden. En dat begon al ruim 100 jaar geleden.
Waar moet je kinderen precies laten als het merendeel van de gebouwen kapot is en je door het leger ook nog eens gedwongen bent om samen te komen in een nog veel kleiner gebied? En ze een jaar binnenhouden lukte ons tijdens corona ook niet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:52 schreef Bensel het volgende:
[..]
Een aantal zaken die van belang zijn: welk bewijs is er dat het Israëlische snipers zijn? Daarnaast: hamas staat bekend om het gebruik van kinderen voor oorlogsdoeleinden. Dan kun je dus als leger niet meer van de onschuldigheid van kinderen uit gaan. Een kind met een pistool of bomvest kan ook een dodelijke dreiging zijn. En dreigingen worden uitgeschakeld door een leger in oorlogstijd. En wat doet een kind daar eigenlijk op straat in oorlogsgebied?
Tja, dat is jouw keus. Als je geen discussie wilt voeren moet je wellicht ook niet actief zijn op een online discussieforum.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen zin in die discussie met jou.
De Palestijnen hadden vanaf moment één een duidelijke scheiding moeten aanbrengen tussen burger en strijder zoals vereist wordt in de Geneefse Conventies.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waar moet je kinderen precies laten als het merendeel van de gebouwen kapot is en je door het leger ook nog eens gedwongen bent om samen te komen in een nog veel kleiner gebied? En ze een jaar binnenhouden lukte ons tijdens corona ook niet.
Je doet net alsof de gemiddelde Gazaanse burger een helikopterview heeft gehad of zou moeten hebben wat betreft de politieke ontwikkelingen en alle implicaties en mogelijke complicaties. Het gros was gewoon bezig hun dagelijks vreten te regelen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan liever een Israëlische bom koppen en moeten dealen met een onzekere toekomst?
Niet met jou, verder lees ik hier graag informatie en meningen. Maar hoe jij denkt weet ik nou wel.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat is jouw keus. Als je geen discussie wilt voeren moet je wellicht ook niet actief zijn op een online discussieforum.
Verwacht je nou dat een terreurorganisatie zich aardig gedraagt? Of dat ouders de terreurorganisatie daartoe dwingen? En als die ouders daarin voorspelbaar falen mag je opeens kinderen voor hun kop schieten als ze aan het spelen zijn volgens de conventies?quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen hadden vanaf moment één een duidelijke scheiding moeten aanbrengen tussen burger en strijder zoals vereist wordt in de Geneefse Conventies.
Iets minder letterlijk nemen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Leugenaar. Sinwar was een dikke klootzak hont en ik ben blij dat hij dood is.
Jij zei echter het volgende:
[..]
Sinwar was veel, maar niet verantwoordelijk voor misdrijven door de IDF.
Misschien iets minder ambigue posten op een forum vol heldere lichten die denken dat Israël nog nooit wat fout heeft gedaan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Iets minder letterlijk nemen.
Sinwar was het brein achter 7 oktober, en dat is de aanleiding dat de idf nu überhaupt in Gaza zit. Dus in die zin is hij verantwoordelijk voor alle ellende die de Palestijnen over zichzelf heen gekregen hebben na 7 oktober.
Ik zou op zijn minst verwachten dat mensen de situatie die ontstaat door de strijdwijze van Hamas, niet Israël kwalijk gaan nemen. Dat alle gebouwen kapot gaan, komt toch echt de manier hoe de Palestijnse terroristen vechten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Verwacht je nou dat een terreurorganisatie zich aardig gedraagt? Of dat ouders de terreurorganisatie daartoe dwingen? En als die ouders daarin voorspelbaar falen mag je opeens kinderen voor hun kop schieten als ze aan het spelen zijn volgens de conventies?
Zomaar wat vragen die opdoemen bij dit soort rare posts.
En niet te vergeten de steun van de eigen bevolking die door tribaal gedreven cultuurbanden is afgedwongen. Iets dat op voorhand al duidelijk was omdat niet valt te overleggen met een ideologie die andersdenkenden wil vernietigen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat je de grip van Hamas onderschat. En de middelen die ze daartoe kregen van een hoop derde partijen.
Heb je ook argumenten in plaats van ad hominems?quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet met jou, verder lees ik hier graag informatie en meningen. Maar hoe jij denkt weet ik nou wel.
Zie post 228. Verder heb ik helemaal geen zin in de uitgekauwde discussie, en ook dan mag ik hier blijven lezen en reageren. Ik hoef jou niks uit te leggen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:48 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Heb je ook argumenten in plaats van ad hominems?
Nee dat is niet laf noch stoer maar stupide, nog los van de drijfveer daarin om andersdenkenden te willen vernietigen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:36 schreef Glazenmaker het volgende:
....
Een op de drie Israëlische doden die dag waren militairen. Met je 40 jaar oude AK het opnemen tegen misschien wel het meest moderne gemechaniseerde leger, op hun eigen terrein, terwijl ze totaal luchtoverwicht hebben. Ik noem dat niet laf.
Hij is direct (mede) verantwoordelijk voor de gevolgen die welbewust voorafgaand van de kantelplannen, werden onderkend. De leiding, waar hij deel van uitmaakt(e), heeft bewust gekozen om geen rekening te houden met leed van burgers en die zelfs actief inzet(te) als middel.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Leugenaar. Sinwar was een dikke klootzak hont en ik ben blij dat hij dood is.
Jij zei echter het volgende:
[..]
Sinwar was veel, maar niet verantwoordelijk voor misdrijven door de IDF.
* Cuendillar leest post 228quote:
Het antwoord is dus nee. Duidelijk!quote:Verder heb ik helemaal geen zin in de uitgekauwde discussie, en ook dan mag ik hier blijven lezen en reageren. Ik hoef jou niks uit te leggen.
Maak ervan wat je wil.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
* Cuendillar leest post 228
![]()
Ik zei argumenten. Niet uitgekauwde oneliners.
[..]
Het antwoord is dus nee. Duidelijk!
Nee dat doe ik niet. Het was overduidelijk dat Israël hard zou gaan toeslaan. De kans om Hamas te wippen dus.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je doet net alsof de gemiddelde Gazaanse burger een helikopterview heeft gehad of zou moeten hebben wat betreft de politieke ontwikkelingen en alle implicaties en mogelijke complicaties. Het gros was gewoon bezig hun dagelijks vreten te regelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |