Ooit zat ik in een café in Leuven. Daar was een man en die vroeg mij: 'Amai, wil u nu echt eens goed lachen?' Ik antwoordde: 'Ja hoor.' Daarna pakte hij zijn telefoon, belde hij het een of ander nummer en sprak: 'Ik heb een bom onder het Brussels parlement geplaatst. Maar let op hè, dat is een virtuele bom.' Toen hing hij op en zei hij: 'Nou goed, Hollander, we gaan zo eens lachen. Geef mij nog maar eens een Steenbrugge.' Dat kocht ik niet voor hem, trouwens, omdat er toen net een nieuwe jonge uit Letland of wat dan ook achter de bar stond die dacht dat whiskey in dezelfde glazen en in dezelfde maat als cola geserveerd moest worden, dus daarom dus ja, inderdaad whiskey.
Niet veel later kwam er toen een arrestatieteam die kroeg inlopen (jongens van de DGJ dus, en nou ja, ingelopen, gestormd. allerhande konsternij - DAT IS TOCH GODDOMME EEN WOORD, OF NIET?!) die hem meenam met veel geweld onder zijn gezang: 'Amai, amai, 't was een virtuele bom! Een virtuele bom!' Goed gelachen hebben we toen. Goed gelachen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."