Nu ik er over nadenk, dat van die soldaten, dat is trouwens ook een hele vreemde bedoening. Dan betaalt een land iemand om iemand uit een ander land dood te schieten (o.i.d.) en dat gaat vaak dan ook nog mis,- dat ze dan zelf doodgeschoten worden, bijvoorbeeld. Dat is toch helemaal niet efficiënt. Wat kost een soldaat wel niet, over zijn soldatenleven genomen? Dat moet opgeleid worden, gesalarieerd, bewapend, de hele reutemeteut. Ik schat zo, maar daar kan iemand anders vast iets verstandigers over zeggen, dat je aan een doordeweekse boerenkutsoldaat (eentje met een helm en een geweer, dus niet eens met een tank of een bommenwerper - praat me daar al helemaal niet van!) al gauw enkele tonnnen, zo niet miljoenen kwijt bent om dat allemaal op te leiden, te salariëren en te bewapenen en dan - nu wordt het al helemaal een crime - zal je zien dat het leeuwendeel van die soldaten niet eens een andere soldaat doodschieten!
Wat nu, als we in plaats daarvan, tegen de burgers van de vijandige macht zeggen: 'U krijgt van mij 10.000 euro, we zijn gek, u krijgt van mij 20.000 euro, we zijn helemaal van de wilde ratten bezeken, u krijgt van mij 50.000 euro als u uw buurman uit het raam kiepert.' Nou, in elk land op de wereld zijn gelukkig genoeg hebzuchtige psychopaten te vinden die daar maar al te graag op in zullen gaan, die nu dus noodgedwongen maar allemaal het leger in moeten gaan waar ze én veel minder verdienen, én het ons veel meer kost, én ze soms jaren moeten wachten op ook maar het kleinste kansje - als die zich al voordoet - om die moorddadige fantasieën te bevredigen. Nee, jongens en meisjes, nee, zeg ik. Dat kan dus allemaal een heel stuk verstandiger.
[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 14-11-2024 10:23:14 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."