abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 oktober 2024 @ 18:42:50 #201
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_215322386
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 16:03 schreef CarbonC het volgende:

Dat gaat over de gemeten luchtkwaliteit op een beperkt aantal plekken waar die gemeten wordt, niet over de uitstoot van moderne kankerkachels. Gevalletje selectief citeren dus, en nog slecht ook :')
Je citeert exact hetzelfde wat ik citeer :') Kanker dit, kanker dat. Niveautje weer.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_215322449
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2024 18:42 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Je citeert exact hetzelfde wat ik citeer :') Kanker dit, kanker dat. Niveautje weer.
Inderdaad, wat een gezeik, nivo'tje buurman stookt een houtkachel en ik moet hoesten (omdat ik de pest heb aan die buurman) geklaag.
  zondag 20 oktober 2024 @ 19:03:28 #203
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_215322564
Ik ben zo blij dat ik in een dorp in het noorden des lands woon. Hier hebben we dat gezeik niet.

Hoe wil je dat controleren? Iemand hier zei:"Naar de pijp kijken." Ja, dat kan de eerste paar minuten maar als je goed stookt komt daar niks zichtbaars meer uit.

Al die schreeuwers met hun verbodsdrang. En straks wel met hun dikke reet in het vliegtuig stappen om op vakantie te gaan..
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_215322592
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 19:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik ben zo blij dat ik in een dorp in het noorden des lands woon. Hier hebben we dat gezeik niet.

Hoe wil je dat controleren? Iemand hier zei:"Naar de pijp kijken." Ja, dat kan de eerste paar minuten maar als je goed stookt komt daar niks zichtbaars meer uit.

Al die schreeuwers met hun verbodsdrang. En straks wel met hun dikke reet in het vliegtuig stappen om op vakantie te gaan..
Hahahaha, precies!
  zondag 20 oktober 2024 @ 19:14:27 #205
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_215322659
Waarom pas in 2030? Dit moet je toch gewoon direct doen?

Hopelijk volgen er meer gemeentes. Of regelen we dit gewoon landelijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_215322737
Kortom, nu hybride warmtepompen niet meer verplicht zijn, vanaf 2030 alleen nog warmtepompen en stadswarmte toestaan.
pi_215322743
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:52 schreef Poepz0r het volgende:
Utrecht wat een aids stad is dat :') Kan nergens met de auto in ook zo iets belachelijks in dat apengat
Ergens in 2011 een keer afgesproken in cafe "Stairway to Heaven" midden in het centrum van de stad. Had m'n TomTom ingesteld om zo dicht mogelijk in de buurt ergens te parkeren, en daarna zou ik dan wel zien waar precies, maar parkeren dat kon en mocht nergens dus zette m'n auto ergens in een steeg zo'n pakweg 300 meter van Stairway To Heaven in een gat tussen twee andere auto's in, even aan de kant alleen maar om te zoeken naar de dichtstbijzijnde parkeer garage. Toen ik even uitstapte zag ik echter geen enkel bord dat mij verbood om daar te parkeren en stonden er tenslotte nog meer auto's en besloot 'm toen gewoon maar te laten staan op de gok. Alom verbazing toen ik dat later op de avond vertelde aan mijn gezelschap want parkeren (behalve bestemmingsverkeer) mocht nergens volgens hen. Toen ik vele uren later terugkwam stond m'n auto er gelukkig nog gewoon zonder wielklem, en ben ik weggereden. Nooit een bekeuring gehad ook. Ik denk dat ik destijds gewoon mazzel heb gehad. :')
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_215322912
Dat stadscentra zoals Utrecht autoluw is geworden mag, flink veel particulier parkeergeld dan ook. Totaal verbod kan niet, want er is altijd bedrijfsverkeer noodzakelijk. Iemand die een houtkacheltje in zijn eigen huis heeft en rekening houdt met het weeradvies, vind ik totaal iets anders.
  zondag 20 oktober 2024 @ 20:40:29 #209
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_215323558
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 19:40 schreef Firuze60 het volgende:
Totaal verbod kan niet, want er is altijd bedrijfsverkeer noodzakelijk
Dat kan toch gewoon elektrisch :?
pi_215323695
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 20:40 schreef hooibaal het volgende:

[..]
Dat kan toch gewoon elektrisch :?
Ja, als iedereen aan de rand van de stad een distributiecentrum bouwt waar ze kunnen overladen.
pi_215324148
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 20:49 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, als iedereen aan de rand van de stad een distributiecentrum bouwt waar ze kunnen overladen.
Haha, precies, en dat is nog lang niet zo. Totaal onvoorbereid op een transitie, maar ja, dat is de erfenis van Rutte zonder visie.
  zondag 20 oktober 2024 @ 21:13:02 #212
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_215324235
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 20:49 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als je leveranciers dichtbij genoeg zitten is dat helemaal niet nodig.
pi_215324244
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Haha, precies, en dat is nog lang niet zo. Totaal onvoorbereid op een transitie, maar ja, dat is de erfenis van Rutte zonder visie.
De uitvoerende ministeries en publieke voorzieningen privatiseren en het door de markt laten oplossen. Alle touwtjes uit handen geven en dan zeggen dat je er geen zeggenschap over hebt.
pi_215324272
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]
Als je leveranciers dichtbij genoeg zitten is dat helemaal niet nodig.
Ah, een hek om de stad met grenscontrole.
pi_215324282
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De uitvoerende ministeries en publieke voorzieningen privatiseren en het door de markt laten oplossen. Alle touwtjes uit handen geven en dan zeggen dat je er geen zeggenschap over hebt.
En dan denken dat je weer de touwtjes in handen krijgt door een houtkachelverbod. :D
  zondag 20 oktober 2024 @ 21:19:41 #216
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_215324353
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, een hek om de stad met grenscontrole.
Nergens voor nodig. Distributiecentra hebben we al meer dan genoeg, dus verugnningen voor nieuwe moet je gewoon niet afgeven. En met een verbod op benzine- of dieselvoertuigen in de stad bereik je vanzelf en beperking van logistieke stromen.
pi_215324579
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 19:03 schreef Kentekenplaat het volgende:

Dit dus.
Hier in het noorden zijn de meeste mensen niet zo overspannen.
pi_215324819
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:28 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dit dus.
Hier in het noorden zijn de meeste mensen niet zo overspannen.
En zeiken ze niet over houtstook lucht. Alhoewel, mekkeren is overal. Ik woon tegenover een wijk (ook in het noorden, haha) met welgestelden en paar jaar geleden begon een kennis (die woont in die wijk en is fel op rook die haar niet aanstaat) ook tegen mij over dat ze haar slaapkamerraam niet meer kon openzetten vanwege rooklucht. Ik dacht toen....wat erg, zeg, als je niet meer kunt slapen vanwege de walm in je slaapkamer, omdat de buurman zijn houtkachel of open haard heeft zitten branden (en nee, geen woonwijk met veel lui op een kluitje, gewoon een villawijk met allemaal vrijstaande huizen) op minstens 300 meter afstand. Zelf vliegt ze inderdaad minstens vier keer per jaar naar betere oorden. Ik krijg daar enorme jeuk van.
pi_215325093
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En zeiken ze niet over houtstook lucht. Alhoewel, mekkeren is overal. Ik woon tegenover een wijk (ook in het noorden, haha) met welgestelden en paar jaar geleden begon een kennis (die woont in die wijk en is fel op rook die haar niet aanstaat) ook tegen mij over dat ze haar slaapkamerraam niet meer kon openzetten vanwege rooklucht. Ik dacht toen....wat erg, zeg, als je niet meer kunt slapen vanwege de walm in je slaapkamer, omdat de buurman zijn houtkachel of open haard heeft zitten branden (en nee, geen woonwijk met veel lui op een kluitje, gewoon een villawijk met allemaal vrijstaande huizen) op minstens 300 meter afstand. Zelf vliegt ze inderdaad minstens vier keer per jaar naar betere oorden. Ik krijg daar enorme jeuk van.
Oh ja, dat soort mensen ken ik ook. Zeuren over houtkachels, maar zelf 4x per jaar in het vliegtuig. En aandelen bij Shell. :')
  zondag 20 oktober 2024 @ 22:56:27 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215326073
Andermans (vermeende) hypocrisie - al dan niet terecht - benoemen is natuurlijk altijd heel makkelijk, maar het is geen inhoudelijke reactie op het standpunt in kwestie. Het aantal aandelen Shell dat iemand bezit doet niks af aan het negatieve effect van houtstook op de luchtkwaliteit.
Huilen dan.
pi_215326759
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2024 22:56 schreef Isdatzo het volgende:
Andermans (vermeende) hypocrisie - al dan niet terecht - benoemen is natuurlijk altijd heel makkelijk, maar het is geen inhoudelijke reactie op het standpunt in kwestie. Het aantal aandelen Shell dat iemand bezit doet niks af aan het negatieve effect van houtstook op de luchtkwaliteit.
Het is ook in de 'reuk' van de perceptie. Als je alleen al denkt dat de lucht van houtrook een negatief effect heeft op je gezondheid, moet je direct hoesten. De fabriek die al jaren met gore uitstoot de lucht in blaast ben je aan gewend, dus geen last.
  maandag 21 oktober 2024 @ 07:44:24 #222
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215327998
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 12:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daar is wel capaciteit voor?
Ze kunnen dat fatbiketuig niet eens aan. Of een schadeaangifte doen ze ook niks mee.

Maar tante trien die de politie gaat bellen voor een wolkje houtlucht, is wel prioriteit?
Een huis is niet mobiel, kan niet wegfietsen. Elke (middel) grote gemeente heeft voldoende BOA's. Dit is geen politiewerk maar bij uitstek boa werk.
pi_215456963
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je verwart fijnstof met stikstof (NH3 / NOx).
Mwau. Het klopt dat hij de chemische verbinding door elkaar haalt. Maar zijn punt was meer: met een houtkachel doe je meer schade aan je leefomgeving met de fijnstof, dan de stikstofuitstoot die je hebt als je harder dan 100 rijdt.
pi_215457091
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:37 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Voor je gezondheid is dat best erg, ja.
Denk dat er maar weinig mensen zijn die dit ontkennen. Maar jij lijkt nogal obsessief te zijn met je gezondheid. Voor andere mensen is de warmte, charme van een houtkachel veel belangrijker.
  zondag 3 november 2024 @ 10:02:35 #225
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215457108
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:52 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Nee. Iedereen heeft recht op schone lucht.
Houtkachels veroorzaken veel astma en kanker: dat is compleet onnodig.
Trololol
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')