Gewoon de huiseigenaar lijkt me, vergelijkbaar met parkeerboetes voor een kentekenhouder. Als je dat vervolgens wil doorberekenen mag je dat zelf doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Exact. Bovendien; een huis kan niet strafbaar zijn. Krijgt dan diegene die het aangestoken heeft de boete? Hoe bepaal je dat?
Als de hele straat z'n open haardje aan heeft dan ben je wel even bezig.
Wc eend graphic van wc eend onderzoek.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:16 schreef CarbonC het volgende:
[..]
CV-ketels zijn superschoon. De feiten:
[ afbeelding ]
Stoppen met die kankerverwekkende houtstook is de enige oplossing.
Whahahahaquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Begin je eigen bronnen zelf maar eens te lezen:
[..]
https://www.emissieregist(...)denseerbaar-fijnstof
Sfeerverwarming![]()
Gasprijs speelt natuurlijk geen rol![]()
![]()
Zien we deze nuances in de grafieken van houtrookvrij.nl? Natuurlijk niet![]()
![]()
Daar is wel capaciteit voor?quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Volgens mij is een stookverbod makkelijk te handhaven. Je hoeft alleen maar naar de pijp te kijken en je kan handhaven. Genoeg buren die gaan bellen over zo'n stankveroorzaker.
We hebben daar nog te veel volk van in onze maatschappij hebben we gezien in de afgelopen jaren. Dat virus is nog steeds niet uitgeroeid.quote:
Het blijjft moeilijk de feiten onder ogen te zien.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wc eend graphic van wc eend onderzoek.
1. De installatie van houtkachels is geëxplodeert sinds de gasprijs sterk gestegen is door de oorlog in de Oekraïne.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Begin je eigen bronnen zelf maar eens te lezen:
[..]
https://www.emissieregist(...)denseerbaar-fijnstof
Sfeerverwarming![]()
Gasprijs speelt natuurlijk geen rol![]()
![]()
Zien we deze nuances in de grafieken van houtrookvrij.nl? Natuurlijk niet![]()
![]()
Ik ben helemaal voor een stookverbod, maar erover bellen doet meer kwaad dan goed. Krijg je ruzies en achterdocht van in de buurt. Zorg er voor dat er voldoende handhaving is, dan mogen die het oplossen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
wAt EeN gOeD wEeRwOoRd, hEeL sTeRk.
Dat kan, maar jouw buren zijn niet iedereen en de cv is voor de meeste mensen toch wel praktischer als hoofdverwarming. Het ligt ook aan de buurt. Bij mij in de straat stookt bijna iedereen, ik zelf ook regelmatig.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mijn buren stoken 100% op de houtkachel, de hele winter door. Dat is dus 6-7 maanden per jaar, ongeacht het stookadvies.
Dat is niet "wel eens aan".
Wat gaan we dan doen? Compleet verbieden? Is dat beter te handhaven?quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Allemaal niet te handhaven. Hoe zie je dat voor je? Dat een ambtenaar bij de stokers aanbelt om het vochtgehalte van het hout te meten en de schoorsteen komt inspecteren op het juiste gebruik van filters?
En laten we wel wezen: het stoken van houtkachels in dichtbebouwde omgevingen zorgt gewoon voor een hoop extra vervuiling en overlast. Wil je graag hout stoken? Dan ga je maar lekker ergens achteraf wonen.
Ik woon vlakbij de Botlek. Ook heel slecht voor mijn gezondheid. Gelukkig rook ik nietquote:Op zondag 20 oktober 2024 10:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Voor je gezondheid is dat best erg, ja.
quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:45 schreef CarbonC het volgende:
[..]
1. De installatie van houtkachels is geëxplodeert sinds de gasprijs sterk gestegen is door de oorlog in de Oekraïne.
2. In die modellen wordt uitgegaan van de theoretische uitstoot van moderne kankerkachels, niet van de feitelijke. Metingen met gecalibreerde fijnstofmeters laten keer op keer zien dat ook pelletkachels extreem vervuilend zijn.
3. Lokaal, in de bebouwde omgeving is het aandeel fijnstofuitstoot van kankerkachels erg hoog.
Vind je werkelijk dat je het recht hebt om de gezondheid van anderen te schaden?
Je dikke duim draait overuren. Met je kankerkachels. Een mens kan prima tegen een bepaalde mate van vervuiling. Opgroeien in een steriele omgeving is ook niet goed voor je afweersysteem.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:17 schreef ACT-F het volgende:
Bij deze berekeningen waarbij condenseerbaar fijnstof is meegenomen, is het verschil tussen berekende en gemeten achtergrondconcentraties PM2.5 nagenoeg nul. Voor die tijd was er een verschil van enkele tienden microgrammen. Wat de gevolgen van het meenemen van condenseerbaar van fijnstof van houtstook zijn voor de bijdrage van houtstook aan de fijnstofblootstelling of de effecten voor de gezondheid zal nog nader onderzocht moeten worden.
Weet je wat pas echt aids is?quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:42 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het blijjft moeilijk de feiten onder ogen te zien.
Keer op keer wordt vastgesteld dat houstook schadelijk is, maar stop vooral je kop nog wat dieper in het zand
Welke feiten? Ik heb alleen nog maar wc eend onderzoekjes gezien van een fanatieke antischreeuwert.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:42 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het blijjft moeilijk de feiten onder ogen te zien.
Keer op keer wordt vastgesteld dat houstook schadelijk is, maar stop vooral je kop nog wat dieper in het zand
Vraag me af hoeveel mensen er in de afgelopen 100.000 jaar gestorven zijn aan houtvuurlongaandoeningen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
Je dikke duim draait overuren. Met je kankerkachels. Een mens kan prima tegen een bepaalde mate van vervuiling. Opgroeien in een steriele omgeving is ook niet goed voor je afweersysteem.
Dit.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:10 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt aids is?
Al dat gezeur en gezemel over van alles. Man, zoek een andere hobby.Drammer.
Aandacht afleiden van het onderwerp.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij de Botlek. Ook heel slecht voor mijn gezondheid. Gelukkig rook ik niet
quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:04 schreef ACT-F het volgende:
Bij deze berekeningen waarbij condenseerbaar fijnstof is meegenomen, is het verschil tussen berekende en gemeten achtergrondconcentraties PM2.5 nagenoeg nul. Voor die tijd was er een verschil van enkele tienden microgrammen. Wat de gevolgen van het meenemen van condenseerbaar van fijnstof van houtstook zijn voor de bijdrage van houtstook aan de fijnstofblootstelling of de effecten voor de gezondheid zal nog nader onderzocht moeten worden.
Dat gaat over de gemeten luchtkwaliteit op een beperkt aantal plekken waar die gemeten wordt, niet over de uitstoot van moderne kankerkachels. Gevalletje selectief citeren dus, en nog slecht ookquote:Bij deze berekeningen waarbij condenseerbaar fijnstof is meegenomen, is het verschil tussen berekende en gemeten achtergrondconcentraties PM2.5 nagenoeg nul. Voor die tijd was er een verschil van enkele tienden microgrammen. Wat de gevolgen van het meenemen van condenseerbaar van fijnstof van houtstook zijn voor de bijdrage van houtstook aan de fijnstofblootstelling of de effecten voor de gezondheid zal nog nader onderzocht moeten worden.
Nog meer feiten:quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke feiten? Ik heb alleen nog maar wc eend onderzoekjes gezien van een fanatieke antischreeuwert.
Iets waar we er veel te veel van hebben in NL.
Inderdaad aandacht afleiden van het onderwerp, zware luchtvervuilende industrie ontzien en beheersbaar burgertje pesten met hun houtkacheltjes.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:58 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Aandacht afleiden van het onderwerp.
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een mens kan prima tegen een bepaalde mate van vervuiling. Opgroeien in een steriele omgeving is ook niet goed voor je afweersysteem.
Relativeren.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:58 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Aandacht afleiden van het onderwerp.
Hele goede docu idd.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Inderdaad aandacht afleiden van het onderwerp, zware luchtvervuilende industrie ontzien en beheersbaar burgertje pesten met hun houtkacheltjes.
Uit een ander topic gevist, maar vooral stoppen met de houtkacheltjes, hoor!
Nog meer wc eend 'feiten'. Allemaal uit dezelfde 'bron' met maar 1 doel: hun eigen.quote:
Tssssk, en jij bent het filantropisch voorbeeld?quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog meer wc eend 'feiten'. Allemaal uit dezelfde 'bron' met maar 1 doel: hun eigen.
Dus nee. Schreeuwertje.
Je bent Zwarte Piet vergeten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |