In de laatste persconferentie voor het ‘gevecht van de eeuw’ keken Mike Tyson en Jake Paul woensdagavond nog één keer gezamenlijk vooruit naar de bokskraker van vrijdagavond (zaterdagochtend in Nederland). Vooral Paul, de vriend van schaatsster Jutta Leerdam, zat op de praatstoel, Tyson oogde op zijn beurt een tikkeltje afwezig.![?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp]()
Het leeftijdsverschil tussen de 27-jarige Jake Paul en de 58-jarige Mike Tyson was bij de opkomst al meteen duidelijk. Waar Paul in een mouwloos shirt en een zonnebril het podium opstapte, zag Tyson er met een keurig jasje volgens Paul uit als een ‘oude meneer’. ,,Als je straks zo de ring instapt, vreet ik je op. Ik dacht dat je zei dat je me wilde vermoorden...”
Vooral Jake Paul was tijdens de persconferentie aan het woord. Dat kwam mede door een opmerkelijke bescherming van zijn rechteroor, een directe verwijzing naar Bite Fight van 27 jaar geleden toen Iron Mike een hap nam uit het rechteroor van Evander Holyfield.
De schandelijke actie kostte Tyson diskwalificatie en werd hij voor anderhalf jaar geschorst. Jake Paul wil het zover niet laten komen. Hij had de bovenkant van zijn rechteroor naar verluidt voor 200.000 dollar aan diamanten spikes laten bedekken. ,,Je denkt toch niet dat ik mijn oor laat afbijten hè.”
Mike Tyson reageerde niet. De voormalige wereldkampioen zwaargewicht, die in de nacht van vrijdag op zaterdag tegen Jake Paul negentien jaar na zijn laatste professionele partij weer de ring instapt, oogde sowieso afwezig. Een tikkeltje saai zelfs.
Waar Paul de gebruikelijke oorlogstaal uitsloeg, hield Tyson zich op de vlakte. Hij staarde vooral voor zich uit. ,,Ik ben er klaar voor”, zei Tyson uiteindelijk. Paul: ,,Jemig, wat is dit saai. Wat ben jij ongelooflijk saai. Maar goed, welke houding je ook aanneemt, het zal het resultaat van vrijdagavond niet beïnvloeden.”
De persconferentie werd afgesloten met een peiling van presentator Ariel Helwani onder twaalf andere boksers die in Arlington het voorprogramma verzorgen. Wie dachten zij dat zou winnen: Tyson of Paul? Negen van hen kozen Tyson, slechts drie wezen naar Paul. Die snapte daar weer helemaal niets van. ,,Als ik domme mensen domme voorspellingen zie doen, heb ik eigenlijk alleen maar medelijden met hen.”
De bokswedstrijd tussen Jake Paul en Mike Tyson staat gepland voor zaterdagmorgen 16 november 02.00 uur Nederlandse tijd in het AT&T Stadium in de Texaanse stad Arlington. Dat gebeurt in een uitverkocht stadion. Er worden liefst 80.000 toeschouwers verwacht. Beide kemphanen ontmoeten elkaar vanavond laat nog voor de weging
https://www.ad.nl/vechtsp(...)t-afbijten~a204bbc1/
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !