abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:06:05 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215300126
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Inderdaad voor het leven mmmm. Al moet ik wel zeggen dat het bedrijf waar ik 24 jaar gewerkt heb dat ookmwel voor het (werkzame) leven had kunnen zijn. Werk was heel afwisselend, en door vrijwel ieder jaar nieuwe directieleden met nieuwe plannen etc bleef ik mee vernieuwen. Al weet ik nu wel dat het nu zo anders is dat de kansen die ik toen kreeg (zonder opleiding voor iets) nu niet meer zou krijgen.
En dat is jammer. Degene die nu bij ons de boel managet is twee jaar naar het hbo geweest heeft twee jaar gefeest, hoeft toen bij een accountancy bedrijf gewerkt en heeft nu verstand van het computernetwerk, de koppeling tussen CAD en ERP middels xml bestandjes en Excel, pneumatische en elektrische schema, installeert de machines.

Mijn moeder had toen ze begon als maatschappelijk/buurt werker daar ook niet echt de relevante opleiding daarvoor. Ik ken mensen die hbo 'social work' hebben gedaan maar eigenlijk gewoon niet sociaal zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215300136
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Iemand 'voor het leven' klinkt doodeng :D

Jammer, dat wel!
Next!
Dat vind ik wel meevallen. Ik ken dit bedrijf behoorlijk goed en ook een aantal mensen die er werken. Er zijn zo veel kansen binnen dit bedrijf dat je er je hele carrière kunt doorbrengen en daarbij altijd naar boven en opzij kunt groeien. Als je eenmaal binnen bent, is het ook gewoon een goede werkgever waar weinig mensen weg willen.

Maar er zijn dus ook wel een aantal punten waarom ik er juist niet wil werken. Ik weet het niet. En kan er verder ook niets aan veranderen.
Spoilers!
pi_215300192
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat voor vragen?
- Kan je je levensloop vanaf je kindertijd beschrijven?

- Wat hebben je ouders je proberen bij te brengen?

- Wat zou je partner aan je veranderen?

- Was je een lastige puber?

- Vertel eens over een moeilijke periode uit je leven en hoe je daarmee bent omgegaan.

Allemaal tof als je uit een gezellig gezin komt. Niet als je moeder een mishandelende psycho is. Nou heeft diezelfde moeder me ook glashard leren liegen dus ik had geen problemen met de vragen. Maar ik vind er wel wat van.
Spoilers!
pi_215300233
Oef ja dat gaat wel vrij ver
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215300261
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Waarom? De boodschap is toch hetzelfde?
Ik vind sowieso van fatsoen getuigen als je iemand na een gesprek belt en enige uitleg geeft over de reden van afwijzing. Een mail is al niet zo ok, maar een standaardmail is onfatsoenlijk. Zéker als je van de ander wel een enorme berg selfdisclosure verlangt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215300279
Zulke vragen stellen wij niet eens aan collega's :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215300313
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik vind sowieso van fatsoen getuigen als je iemand na een gesprek belt en enige uitleg geeft over de reden van afwijzing. Een mail is al niet zo ok, maar een standaardmail is onfatsoenlijk. Zéker als je van de ander wel een enorme berg selfdisclosure verlangt.
Ja precies.

De mail:
quote:
Naar aanleiding van het gesprek informeer ik je dat we onvoldoende aanknopingspunten zien om de procedure met je voort te zetten.

We vinden het belangrijk dat een kandidaat goed past binnen de functie, de afdeling en de bedrijfscultuur. Daarnaast is het van belang dat de geboden functie voldoende uitdaging biedt voor de lange termijn.
Uit het gesprek is gebleken dat we de aansluiting op één van de bovenstaande punten niet optimaal vinden. Mocht je specifieke vragen hebben over de reden van afwijzing, neem dan contact met mij op.

Hartelijk dank voor je tijd en interesse. Ik wens je veel succes in je verdere loopbaan.
Daar staat dus eigenlijk gewoon niets.
Spoilers!
pi_215300317
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

- Vertel eens over een moeilijke periode uit je leven en hoe je daarmee bent omgegaan.

Allemaal tof als je uit een gezellig gezin komt. Niet als je moeder een mishandelende psycho is. Nou heeft diezelfde moeder me ook glashard leren liegen dus ik had geen problemen met de vragen. Maar ik vind er wel wat van.
https://fd.nl/samenleving(...)u-niets-mee-te-maken

wil je een (legaal) linkje?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215300320
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:40 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hoe dan. Hier is het nog steeds mistig ;(
Hier stapte ik om half zeven de deur uit bij een opgaand zonnetje. Half negen een beetje grijzig en toen ik om negen uur weer keek was de wereld WEG :o Nu weer grijzig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215300361
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:23 schreef sigme het volgende:

[..]
https://fd.nl/samenleving(...)u-niets-mee-te-maken

wil je een (legaal) linkje?
Graag :)

Overigens is me van te voren wel netjes verteld dat ik zelf moet beslissen waar ik antwoord op geef. Maar ik denk niet dat veel mensen dat op zo'n moment en met zo'n machtsverhouding vragen weigeren. Zij zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen.

Ik klink wat zuur nu geloof ik. Dat ben ik volgens mij niet, al is een afwijzing niet heel leu natuurlijk.

En als ik dit maffe gesprek goed heb overleefd, kan ik volgende gesprekken ook op mijn sloffen aan! Want het ging dus wel echt goed. Dat ik er dan niet tussen pas ofzo, kan ik verder weinig aan doen.
Spoilers!
pi_215300381
quote:

[..]

Whut :')
Ga je daar met kwetsbare mensen werken en heftige dingen meemaken?
Ging het ook nog over de werk inhoud en relevante vakkennis of bleef het bij deze intake?

En vinden zij het blijkbaar normaal om, nadat jij daar (in jouw geval een verhaal over) je privé leven hebt gedeeld, je af te wijzen met een algemene mail? Hoezo dubbele standaard?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215300409
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Overigens is me van te voren wel netjes verteld dat ik zelf moet beslissen waar ik antwoord op geef. Maar ik denk niet dat veel mensen dat op zo'n moment en met zo'n machtsverhouding vragen weigeren. Zij zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen.

Ik klink wat zuur nu geloof ik. Dat ben ik volgens mij niet, al is een afwijzing niet heel leu natuurlijk.

En als ik dit maffe gesprek goed heb overleefd, kan ik volgende gesprekken ook op mijn sloffen aan! Want het ging dus wel echt goed. Dat ik er dan niet tussen pas ofzo, kan ik verder weinig aan doen.
^O^

DM! Check even of dat linkje werkt. DM'en in de nieuwe layout wil helemaal niet (in safari) dus ik schakel dan naar de oude, maar ik ga nu weer naar de nieuwe.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215300413
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

En als je zou weigeren te antwoorden (en terecht!) dan ‘missen we de openheid die we van toekomstige collega’s verwachten’. Of zo.
pi_215300429
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En als je zou weigeren te antwoorden (en terecht!) dan ‘missen we de openheid die we van toekomstige collega’s verwachten’. Of zo.
Als men dergelijke openheid verwacht van werknemers zou ik er niet willen werken, maar er ook zeker niet passen. Brrrrrrrrrrrr. Ik wil dat soort dingen helemaal niet weten van collega's. Ga weg! Rot op!
pi_215300486
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:34 schreef sigme het volgende:

[..]
Als men dergelijke openheid verwacht van werknemers zou ik er niet willen werken, maar er ook zeker niet passen. Brrrrrrrrrrrr. Ik wil dat soort dingen helemaal niet weten van collega's. Ga weg! Rot op!
Ah, dus jij saboteert je eigen sollicitatie :7
pi_215300536
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ah, dus jij saboteert je eigen sollicitatie :7
Dat deed ik wel eens, maar ik zat ook nooit in de positie dat ik de baan *nodig* had.

Dit soort impertinente vragen zijn me nooit gesteld, dus ik kan niet echt zeggen wat in voor het echie zou doen in zo'n geval.
pi_215300540
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Whut :')
Ga je daar met kwetsbare mensen werken en heftige dingen meemaken?
Ging het ook nog over de werk inhoud en relevante vakkennis of bleef het bij deze intake?

En vinden zij het blijkbaar normaal om, nadat jij daar (in jouw geval een verhaal over) je privé leven hebt gedeeld, je af te wijzen met een algemene mail? Hoezo dubbele standaard?
Het is gewoon een doorsnee bedrijf. Niets met hulpverlening of wat dan ook. Al zullen in de productie vast wel wat mensen met een rugzakje werken maar daar heb ik niets mee te maken.

Het ging zeker ook over het werk zelf. Maar dat was meer dat zij de functie goed uitlegden. 70% van het gesprek ging over mijn leven, zakelijk en privé. Zo werd er ook uitgebreid ingegaan op het feit dat ik een jaar journalistiek heb gestudeerd maar daarmee stopte omdat ik dat niet leuk vond.
Spoilers!
pi_215300617
Ik heb toch de afgelopen jaren best wel een aantal sollicitatie gesprekken gehad, maar deze vragen heb ik niet gehad. Misschien wel in diverse gesprekken een van deze vragen maar niet in één keer.
Een van de raarste von ik nog of ik m’n middelbare school diploma bij me had. Ik heb in 1979 examen gedaan, denk wel dat ik ongeveer weet waar die ligt, maar ben er niet eens zeker van :D

Heb nu, in de slowcooker, de librije gehaktballen. @Blues heeft het er wel over en k kwam van de week het recept tegen. Altijd makkelijk om dat op voorraad te hebben (ga ervan uit dat ze lekker zijn)
We have far more in common than that which devides us..
pi_215300628
Boh, Librijeballen O+
Spoilers!
pi_215300675
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Boh, Librijeballen O+
Als ze lekker zijn, voordeel van alleen wonen “alles is voor kaatje” _O-
pi_215300702
quote:

[..]

😘
pi_215300749
Gut zeg, lucky 😂 kon je ook terug vragen stellen?
Net zo impertinent o|O

Zijn jullie echt zo gelukkig met jezelf en je functioneren?

Weet iemand hier in de chat een betere vraag?

En je uni studie was minder interessant
8)7
pi_215300822
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het is gewoon een doorsnee bedrijf. Niets met hulpverlening of wat dan ook. Al zullen in de productie vast wel wat mensen met een rugzakje werken maar daar heb ik niets mee te maken.

Het ging zeker ook over het werk zelf. Maar dat was meer dat zij de functie goed uitlegden. 70% van het gesprek ging over mijn leven, zakelijk en privé. Zo werd er ook uitgebreid ingegaan op het feit dat ik een jaar journalistiek heb gestudeerd maar daarmee stopte omdat ik dat niet leuk vond.
Dit zou ik ook interessant vinden.
Als ik je uitnodig op gesprek heb ik obv cv en brief al beoordeeld dat ik je inhoudelijk geschikt genoeg vind. Dan wil ik weten hoe ik met je omga als je mijn collega wordt. Wat maakt jou boos, waar wind je je over op, wanneer vind je jezelf tof in je werk, deel je graag werk of wil je scoren, wat doe je als het echt niet lukt of als mensen niet willen luisteren of niet doen wat je adviseert etc.

Als ik daarover niks te weten kom, krijg je van mij geen vinkje.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:04:47 #114
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215300834
Diner tonight, incl. fileerdemonstratie...

[ Bericht 12% gewijzigd door MadMaster op 18-10-2024 18:11:59 ]
pi_215300885
Update: huisarts wilde mij ‘zien’ en horen.
Nog nooit zoveel moeite gehad met 2 x 700 m fietsen🙃 Nee auto was geen optie.
Affijn : longen schoon , infectie of virus? niet uit te maken. Nog meer medicatie?
Té zwaar middel.
Nieuw: stomen.

Dit is dus copd 2 als gevolg van roken en nu bronchitis.
En dan hoef ik niet eens aan een O2 tank en de scootmobiel.
Tel mijn zegeningen.

Eigenwijze vrouw.
Beter weten en niet ernaar handelen.
Smoesjes om door te roken!
En ik ga hier op in, omdat velen die ik ken denken dat het hun niet zal gebeuren…

Swat.

# carry on
pi_215300902
Nou na bijna 1,5 jaar de eerste hypo bij onze suikerkat meegemaakt -O-

Na een beetje honing en brokjes lijkt het weer beter te gaan.
pi_215300943
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:04 schreef MadMaster het volgende:
Diner tonight, incl. fileerdemonstratie...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat.een.kanjer!!!! Een ?
Heb jij ook gefileerd? Voor hoeveel mensen?

Veel plezier! :Y)
pi_215300955
Ah wat vervelend @AnneX Nul verstand ervan maar is het goed dat het geen longontsteking is?

Ai @Sarabi Dat zal vast een enorm vervelend gezicht zijn geweest. Hoevgaatbhet nu met ‘m en hoe reageerde zijn broertje?
pi_215301043
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah wat vervelend @:annex Nul verstand ervan maar is het goed dat het geen longontsteking is?

Tuurlijk is dat goed, Kaatje.
Had ik ook niet verwacht. Ademen gaat vrij in alle richtingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215301046
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:14 schreef Kaatje1 het volgende:

Ai @:sarabi Dat zal vast een enorm vervelend gezicht zijn geweest. Hoevgaatbhet nu met ‘m en hoe reageerde zijn broertje?
Zijn broer kwam pas na 1 uur kijken toen we bloed probeerde af te nemen.
En ja het was geen fijn gezicht, een beetje apathisch en niet stevig op zijn poten staan (maar wel fijn om meteen te kunnen meten/weten waar het door komt)
Komende dagen maar extra in de gaten houden. Ben wel benieuwd of dit nu betekend dat de insuline iets is gaan doen.
Hij zat nu 10 punten lager dan vorig jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')