Denk dat weinigen hier via de legale weg kijken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:07 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is dat toch met HBO Max. De ene keer staat je zoekopdracht bovenaan en de andere keer kan je niks vinden?
Ik wel hoor, kijk iedere week en het kost geen reet dus waarom niet. Als ik in Murica woonde en PPV prijzen moest betalen zou ik het ook illegaal doenquote:Op donderdag 17 oktober 2024 12:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Denk dat weinigen hier via de legale weg kijken.
Ja, volgens mij best veel hoor via HBO Max. Is 5 eurootjes duurder dan Discovery Plus.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:13 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Ik wel hoor, kijk iedere week en het kost geen reet dus waarom niet. Als ik in Murica woonde en PPV prijzen moest betalen zou ik het ook illegaal doen
Zo niet, Whittaker ronde 3,4 of 5 tko of decision win, maar een win sowieso.quote:
Ik hoop zooo(!) dat Topuria klappen gaat krijgen van Max. Qua vechtstijl kan ik die Topuria wel waarderen, maar zijn persoonlijkheid is vreselijk, Conor-wannabe. Helaas zegt mijn gevoel dat Topuria de eerste gaat zijn die met een KO van Max gaat winnen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 23:28 schreef FundsAreSafu het volgende:
Topuria zegt dat hij aan het begin van het gevecht gelijk naar de grond gaat wijzen, zou wel een topshow zijn
Hoe goed is Topuria op de grond eigenlijk? Met boksen wint Holloway niet van hem ben ik bang. Zijn snelheid is echt van een andere orde, maar ik zou als ik Holloway was hem naar de grond trekken. En zo'n vechter is Holloway niet. Ik denk dat Topuria dit gaat winnen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:45 schreef TonyMalony het volgende:
[..]
Ik hoop zooo(!) dat Topuria klappen gaat krijgen van Max. Qua vechtstijl kan ik die Topuria wel waarderen, maar zijn persoonlijkheid is vreselijk, Conor-wannabe. Helaas zegt mijn gevoel dat Topuria de eerste gaat zijn die met een KO van Max gaat winnen.
15 wins waarvan 8 by submission, erg slecht op de grond zal hij dus niet zijn...quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe goed is Topuria op de grond eigenlijk? Met boksen wint Holloway niet van hem ben ik bang. Zijn snelheid is echt van een andere orde, maar ik zou als ik Holloway was hem naar de grond trekken. En zo'n vechter is Holloway niet. Ik denk dat Topuria dit gaat winnen.
Precies, Max zal het vooral van zijn reach voordeel moeten hebben. Boksend is Max, denk ik, beter. Alleen heeft Topuria wel die heerlijke combo waar hij genoeg mee neer heeft gekregen!quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
15 wins waarvan 8 by submission, erg slecht op de grond zal hij dus niet zijn...
quote:MAIN CARD (DAZN pay-per-view, 4 p.m. ET - 22:00 NL)
(256.8) Francis Ngannou vs. Renan Ferreira (261.5) – for heavyweight superfights title
(144.5) Cris Cyborg vs. Larissa Pacheco (144.1) – for women’s featherweight superfights title
(184.7) Johnny Eblen vs. Fabian Edwards (184.9) – for Bellator middleweight title
(146) Husein Kadimagomaev vs. Zafar Mohsen (145.8)
(155.8) A.J. McKee vs. Paul Hughes (155.8)
PRELIMINARY CARD (ESPN+, 1:30 p.m. ET - 19:30 NL)
Marcos Breno (136) vs. Raufeon Stots (135.8)
(154.9) Dedrek Sanders vs. Makkasharip Zaynukov (153.6)
(145.9) Nacho Campos vs. Ibragim Ibragimov (145.5)
(145.5) Taha Bendaoud vs. Tariq Ismail (145.1)
https://mmajunkie.usatoda(...)ng-jiu-jitsu-matchupquote:Umar Nurmagomedov no longer will headline ADXC 7 next week in Abu Dhabi.
The UFC bantamweight standout was set to grapple former Bellator champion Eduardo Dantas in a no-gi featherweight match Oct. 25 at Mubadala Arena. The event takes place one day before UFC 308 at Etihad Arena in Abu Dhabi, which is headlined by a featherweight title fight between champion Ilia Topuria and Max Holloway.
But Nurmagomedov (18-0 MMA, 6-0 UFC) has been pulled from the event, a person with knowledge of the move told MMA Junkie on Friday. The person spoke on condition of anonymity because ADXC has not yet made the change official.
No official reason was given for Nurmagomedov’s removal from the event, but in recent weeks rumors about his next UFC fight have ramped up. Although he is gunning for a shot at new champion Merab Dvalishvili, who won the belt from Sean O’Malley at UFC 306, Nurmagomedov also has been linked to a main event in Tampa, Fla., in December against Song Yadong.
Nurmagomedov is fresh off a main event win over Cory Sandhagen at UFC on ABC 7 in August in Abu Dhabi. The undefeated 28-year-old emerged as a title contender and was expected to be Dvalishvili’s first attempted title defense, though the champ reportedly is not yet ready to fight.
Dantas, a two-time Bellator champion, is a second degree jiu-jitsu black belt with seven wins by submission. The 35-year-old Brazilian’s most recent appearance in MMA came in May 2023 – a decision loss to Denis Lavrentyev at RCC 15.
Appropriately timed, reports of a new grappling matchup for the event surfaced Friday with former UFC flyweight standout Muhammad Mokaev against UFC young rising star Raul Rosas Jr., which certainly will take some of the sting off losing Nurmagomedov from the event for fans. The promotion then made it official.
hij kan ook nog gewicht missen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo niet, Whittaker ronde 3,4 of 5 tko of decision win, maar een win sowieso.
16/10 Hiestand out, Smotherman inquote:Main Card (ESPN+ at 7 p.m. ET - 01:00 🇳🇱)
(185.5) Anthony Hernandez #13 vs. #14 Michel Pereira (185.5)
(135.5) Rob Font #10 vs. #12 Kyler Phillips (135.5)
(126) Charles Johnson vs. Su Mudaerji (126)
(135.5) Jake Hadley vs. Cameron Smotherman (135.5)
(144.5) Darren Elkins vs. Daniel Pineda (145.5)
Preliminary Card (ESPN+ at 4 p.m. ET - 22:00 🇳🇱)
(125.5) Matheus Nicolau #7 vs. #14 Asu Almabayev (125.5)
(135.5) Brad Katona vs. Jean Matsumoto (135.5)
*(139) Joselyne Edwards vs. Tamires Vidal (135.5)
(115.5) Jessica Penne vs. Elise Reed (115)
(115.5) Melissa Martinez vs. Alice Ardelean (115)
(251) Austen Lane vs. Robelis Despaigne (264)
*Edwards voor de derde keer het gewicht niet gehaald in de UFC, tweede poging een kwartier na de eerste poging van 139.5 kwam uit op 139lbs
https://www.ufc.com/event/ufc-fight-night-october-19-2024
https://en.m.wikipedia.or(...)ernandez_vs._Pereira
https://www.tapology.com/(...)6368-ufc-fight-night
Post-fightquote:A bantamweight bout between Jake Hadley and Brady Hiestand was scheduled for this event. However, Hiestand withdrew from the fight for unknown reasons and was replaced by promotional newcomer Cameron Smotherman on under one week's notice.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen elleboogstoot. Verder volgens mij ook 't zelfde.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:34 schreef manny het volgende:
Ronaldo in the house….
Zit even de regels te kijken, maar dat lijkt min of meer zelfde als ufc. Als ik me niet vergis.
Ngannou - Jones ook, Ngannou die Jones KO slaat zou historisch zijn. Jones - Miocic is echt tragisch voor de sportliefhebber, nu geen idee hoe Aspinall, Jones en Ngannou tegen elkaar opwegen, en wellicht wordt dat wel nooit opgelost. Zelf schat ik Ngannou het hoogst inschatten maar het is pure speculatie.quote:Op zondag 20 oktober 2024 01:12 schreef FundsAreSafu het volgende:
Ngannou - Aspinall zou zo mooi zijn
Ik denk dat Jones dat echt wel wint hoor.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ngannou - Jones ook, Ngannou die Jones KO slaat zou historisch zijn. Jones - Miocic is echt tragisch voor de sportliefhebber, nu geen idee hoe Aspinall, Jones en Ngannou tegen elkaar opwegen, en wellicht wordt dat wel nooit opgelost. Zelf schat ik Ngannou het hoogst inschatten maar het is pure speculatie.
Dat was het smoesje ja, Jones wilde gewoon niet tegen Ngannou vechtenquote:Op zondag 20 oktober 2024 10:21 schreef Nober het volgende:
Ngannou vs. Jones kreeg Dana niet voor elkaar want te duur.
als dana over geld praat liegt hijquote:Op zondag 20 oktober 2024 10:21 schreef Nober het volgende:
Ngannou vs. Jones kreeg Dana niet voor elkaar want te duur.
Zijn goede odds opquote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo niet, Whittaker ronde 3,4 of 5 tko of decision win, maar een win sowieso.
Wil graag eens een wedje leggen ("bet the house on Whittaker"quote:
Hij kreeg idd veel klappen zonder defense en daarna KO, weinig gezien ditquote:Op maandag 21 oktober 2024 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
De scheids wou Ferreira dood hebben.
Als ik ooit in een kooi zou staan hypothetisch gezien dan zou ik maar al te graag Marc Goddard als scheidsrechter willen. Dat is imo de beste, denkt ook het meest om de gezondheid van de vechters.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hij kreeg idd veel klappen zonder defense en daarna KO, weinig gezien dit
mijn persoonlijke keus is "the ninja" Jason Herzog.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ik ooit in een kooi zou staan hypothetisch gezien dan zou ik maar al te graag Marc Goddard als scheidsrechter willen. Dat is imo de beste, denkt ook het meest om de gezondheid van de vechters.
Toch heb je altijd weer gezeik over early stoppage. En soms is het ook wel early. Moeilijk vak welquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ik ooit in een kooi zou staan hypothetisch gezien dan zou ik maar al te graag Marc Goddard als scheidsrechter willen. Dat is imo de beste, denkt ook het meest om de gezondheid van de vechters.
Je weet wel dat het dit keer zaterdagavond om 20:00 uur onze tijd wordt uitgezonden?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:12 schreef Discombobulate het volgende:
Zag ff trainingsfilmpje van Khamzat. Hij ziet er echt heel sterk en fit uit.![]()
Wordt echt zo vreselijk nerveus zondagochtend (ja, ik kijk het dan even met een goede kop koffie). Hoop echt dat ie verliest.
Zaterdag 26 oktober UFC 308quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:12 schreef Discombobulate het volgende:
Zag ff trainingsfilmpje van Khamzat. Hij ziet er echt heel sterk en fit uit.![]()
Wordt echt zo vreselijk nerveus zondagochtend (ja, ik kijk het dan even met een goede kop koffie). Hoop echt dat ie verliest.
Ja, maar dan ben ik waarschijnlijk bij vrienden. En die hebben niks met MMA. Bovendien vind ik het gewoon heerlijk om zondagochtend te kijken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:20 schreef Lemoir het volgende:
[..]
Je weet wel dat het dit keer zaterdagavond om 20:00 uur onze tijd wordt uitgezonden?
Thumbnail aangepast?quote:
quote:"I'm actually flying to Korea for 'Dana White: Lookin' for a Fight' on YouTube. The Korean Zombie is putting on a show. He started his own promotion there. December 14th," Dana explained.
"I'm going to have [Korean Zombie] put that kid on the card and we're going to find out what he's got. If he wins that night I'll sign him!"
Hij heeft in de gaten dat ie het alleen tegen Bobby Knuckles niet gaat winnen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:28 schreef Discombobulate het volgende:
Khamzat met z'n "ALLAHU ACKKKBAR!!"
Zal ongetwijfeld mijn bias zijn door onze Westerse bril; en het Islam terrorisme, maar wat klinkt dat toch naar.
Go Whittaker.
https://www.mmafighting.c(...)les-ahead-of-ufc-309quote:Jon Jones can officially use the move that cost him the only loss of his career when he returns to action against Stipe Miocic at UFC 309 in New York on Nov. 16.
On Thursday, the New York State Athletic Commission confirmed to MMA Fighting that rules changes for MMA approved by the Association of Boxing Commission (ABC) have been adopted and go into effect starting on Nov. 1. The measure was actually approved in September with the commission deciding to adopt the new rules set forth by the ABC.
“The New York State Athletic Commission will adhere to the Unified Rules for MMA at UFC 309 on November 16, as explained in the attached bulletin issued by the Commission on Sept. 5, 2024,” commission officials said in a statement.
While Unified MMA Rules are defined by the ABC, each athletic commission still has to approve the changes before it officially goes into effect.
The two specific rules changed involve eliminating the 12-to-6 elbow as a foul in MMA and a new definition for a grounded fighter.
The 12-to-6 elbow defined as a straight up and straight down strike that was previously deemed illegal is the move that Jones used during a lopsided fight against Matt Hamill back in 2009. Jones was seemingly on his way to a victory when he unleased the downward elbows that were called a foul but when Hamill couldn’t continue, the fight was stopped and the future UFC heavyweight champion was disqualified for the illegal strikes.
That disqualification stands as the only blemish on Jones’ otherwise perfect record.
As for the second rule change, that involves the definition of a grounded fighter and when strikes can be thrown to the head. Here’s the new rule that goes into effect on Nov. 1:
“A fighter shall be considered grounded and may not be legally kneed or kicked to the head when any part of their body other than their hands or feet is in contact with the canvas (ground).”
Waarom was dit überhaupt verboden? Heb je wel eens geprobeerd 12 to 6 elbows te doen op een bokszak o.i.d.? Totaal niet praktisch en ook veel minder qua kracht.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 19:48 schreef Nober het volgende:
Jones mag 6 uurs ellebogen gebruiken voor z'n laatste gevecht tegen Miočić
[ x ]
[..]
https://www.mmafighting.c(...)les-ahead-of-ufc-309
Omdat ze bang waren voor schedelbreuken met de dood tot gevolg toch?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 20:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom was dit überhaupt verboden? Heb je wel eens geprobeerd 12 to 6 elbows te doen op een bokszak o.i.d.? Totaal niet praktisch en ook veel minder qua kracht.
kwam door die ellebogen door stenen heenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat ze bang waren voor schedelbreuken met de dood tot gevolg toch?
Vroegah was alles beter.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:55 schreef FundsAreSafu het volgende:
Hopelijk worden soccer kicks legaal
Ik hoop het. Heb er vannacht nog over gedroomd ook.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 19:39 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
[..]
Hij heeft in de gaten dat ie het alleen tegen Bobby Knuckles niet gaat winnen.
quote:Pay-Per-View Card (ESPN+ at 2 p.m. ET - 20:00 🇳🇱)
(145) Ilia Topuria (c) vs. #2 Max Holloway (145)
(185.5) Robert Whittaker #3 vs. #13 Khamzat Chimaev (186)
(204.5) Magomed Ankalaev #2 vs. #5 Aleksandar Rakic (206)
(145.5) Lerone Murphy #12 vs. #14 Dan Ige (146)
(185) Shara Magomedov vs. Armen Petrosyan (186)
Backup: Diego Lopes (145)
Preliminary Card (ESPN+ at 10 a.m. ET - 16:00 🇳🇱)
(205) Ibo Aslan vs. Rafael Cerqueira (203)
(171) Geoff Neal #10 vs. Rafael dos Santos (171)
(160) Mateusz Rebecki vs. Myktybek Orolbai (159)
(185) Abus Magomedov vs. Bruno Silva (185.5)
(241) Kennedy Nzechukwu vs. Chris Barnett (264)
(137) Farid Basharat vs. Victor Hugo (145.5)*
(185) Ismail Naurdiev vs. Brunno Ferreira (185.5)
(171) Rinat Fakhretdinov vs. Nursulton Ruziboev (169.5)
*Eigenlijk een bantamweight bout maar Hugo ging dat niet halen dus nu op featherweight. Basharat werd pas heel laat ingelicht, zal het doorgaan?
Nou niet eens ongebruikelijk schijnbaar om dat nog te verliezen een dag voor weigh-in. Dus als je niet aan dehydratie begint/het snel afbreekt dat zit je wel op zoiets.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:22 schreef FundsAreSafu het volgende:
10 pond te zwaar, wat is dat nou weer voor idioot
dit, gelijk ontslaan ipv kans op geld.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:22 schreef FundsAreSafu het volgende:
kamzat is een terrostischse plofkipquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:08 schreef Discombobulate het volgende:
Wel heel knap dat zo zo vreselijk veel gewicht kunnen verliezen en het er binnen no time weer bij te krijgen. Is Khamzat een echte middleweight? M.a.w. heeft Whittaker in dat opzicht een voordeel bij hem?
We're gonna find out tomorrow brothas, October 26thquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 18:22 schreef Discombobulate het volgende:
Nog één nachtje slapen.![]()
![]()
![]()
Voor mij twee, want ik kijk zondagochtend. Ja, ik weet het.
Moest denken aan begin vorig jaar, Imavov (194) vs. Strickland (204).quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:22 schreef FundsAreSafu het volgende:
Eens op Ankalaev na. Hij heeft een grote bek en een leuk cv, dat welquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 21:38 schreef Nober het volgende:
Ilia Topuria (c) vs. Max Holloway
Robert Whittaker vs. Khamzat Chimaev
Magomed Ankalaev vs. Aleksandar Rakić
Lerone Murphy vs. Dan Ige
Sharabutdin Magomedov vs. Armen Petrosyan
Het liefst zou ik zien dat ze knieën naar het hoofd op de grond zouden laten toestaan ook net zoals in Pride. Je wilt dan niemand in je side-mount of north-south positie hebben en je krijgt daardoor veel meer actie op de grond.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:55 schreef FundsAreSafu het volgende:
Hoe vet dat ook is, ze zijn gewoon te gevaarlijk.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:55 schreef FundsAreSafu het volgende:
Volgens mij zijn ze daar ook mee bezigquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 22:48 schreef Lemoir het volgende:
[..]
Het liefst zou ik zien dat ze knieën naar het hoofd op de grond zouden laten toestaan ook net zoals in Pride. Je wilt dan niemand in je side-mount of north-south positie hebben en je krijgt daardoor veel meer actie op de grond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Nober op 26-10-2024 15:41:07 ]
Heb het niet helemaal gezien.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:37 schreef FundsAreSafu het volgende:
Ik zei het toch, gelijk een robbery in het eerste gevecht in het voordeel van iemand wiens achternaam endigt op ov
Wow, inderdaad...quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:25 schreef FundsAreSafu het volgende:
Eerste ronde was een beetje afwachtend maar deze tweede ronde van Ferreira - Magomedov is geweldig
Graag gedaan, zo ben ik 🙂quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:37 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
245 posts in 15 jaar tijd, wat een eer dat je op me reageert
Jup... Ik heb het niet gezien, maar lees dat er veel commentaar op is. Die 30-27 schijnt totaal niet rechtvaardig te zijn. Goh, ik hoop toch dat het bij de main card anders gaat zijn of (t)ko's of submissions regent. Hoe werk dat dan met die judges? Kan de UFC ze niet invliegen ofzo, hoe kan het toch dat zoiets gebeurd?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:37 schreef FundsAreSafu het volgende:
Ik zei het toch, gelijk een robbery in het eerste gevecht in het voordeel van iemand wiens achternaam endigt op ov
Whittaker moet Chimaev maar gewoon KO slaan, het is niet andersquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jup... Ik heb het niet gezien, maar lees dat er veel commentaar op is. Die 30-27 schijnt totaal niet rechtvaardig te zijn. Goh, ik hoop toch dat het bij de main card anders gaat zijn of (t)ko's of submissions regent. Hoe werk dat dan met die judges? Kan de UFC ze niet invliegen ofzo, hoe kan het toch dat zoiets gebeurd?
Je weet waar dit evenement is he?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:37 schreef FundsAreSafu het volgende:
quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je weet waar dit evenement is he?
Ik manifesteer dat dat ook gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:43 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Whittaker moet Chimaev maar gewoon KO slaan, het is niet anders
Moet jij weten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:32 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben meer voor Roger Whittaker
Zijn kaak ging uit de kom of kwam zwaar in de verdrukking, indrukwekkende kracht van Chimaevquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 22:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Itt Merab en Belal is Chimaev een actieve vechter op de grond. Indrukwekkend wel. Vraag me wel af wat er nu precies gebeurde
Dat dacht ik al ja. Dat zijn kaak weggedrukt werd.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 22:17 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Zijn kaak ging uit de kom of kwam zwaar in de verdrukking, indrukwekkende kracht van Chimaev
Dat zit er sowieso wel in, wie je er ook tegenover zet ben ik bang.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 22:54 schreef FundsAreSafu het volgende:
Oh god we gaan Volkanovski nog een keer KO geslagen zien worden
Terwijl Lopes de backup was en aanwezig is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 22:54 schreef FundsAreSafu het volgende:
Oh god we gaan Volkanovski nog een keer KO geslagen zien worden
Lopes - Maxquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 22:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Terwijl Lopes de backup was en aanwezig is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOTN: Mateusz Rebecki vs. Myktybek Orolbai
POTN: Khamzat Chimaev/Ilia Topuria/Shara Magomedov
Post Fight Bonus History:
Khamzat Chimaev: 6
Ilia Topuria: 5
Sharabutdin Magomedov: 3
Mateusz Rebecki: 1
Myktybek Orolbai: 1
Heb je die aftermath foto gezien? Oh mijn god... Vind je het gek dat ie binnen 1 seconde aftikte.quote:
Zag er wel heel nasty uitquote:Op zondag 27 oktober 2024 14:12 schreef Discombobulate het volgende:
Oh, Whittaker's kaak is in orde zie ik op z'n Instagram. Gelukkig. Al die dokters in de comments.![]()
Imamov lijkt me wel een goed gevecht om te maken. De kans op een title run is nu veel kleiner, maar hij is 33 en Poirier is ook al 35, dus zeg nooit nooit.
Jones vs. Aspinall, Pereira vs. Ankalaev, Dricus vs. Chimaev, Makhachev vs. Tsarukyan 2, Topuria vs. Lopes, Yan vs. Umar.... het kan zo makkelijk zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 22:57 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Lopes - Max
Eventueel als BMF-gevecht als Max naar lightweight wil
We weten allemaal wat er gaat gebeuren maar Volk verdient de rematch wel
Al z'n onderste tanden zijn wel naar achteren gedrukt. Het lijkt wel alsof hij praat zonder ondertanden.quote:
Ik zag vandaag een comment voorbij komen.. ''ddp has retard strength so there is that'' en dat.. is ook nog waar ookquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 17:58 schreef Discombobulate het volgende:
Het is jammer dat we niet echt veel voormalig professionele judoka's of worstelaars in het MMA hebben. Ja, Kayla Harrison, maar dat is in de vrouwendivisie. Ik zit even te denken van hoe ga je Khamzat in godsnaam verslaan...
Neem bijvoorbeeld iemand als Henk Grol (ook al is het een zwaargewicht). Dat trainen op core strength van jongs af aan zorgt er voor dat je ongelofelijk sterk bent. Even hypothetisch, ik denk dat hij het Khamzat zeker echt gigantisch moeilijk zou maken om zijn worstelen te kunnen gebruiken.
Voor nu, vooral ook met z'n nieuwe team, zie ik Khamzat echt niet verliezen van de top drie. Ik denk dat Strickland en Izzy ook gewoon zwaar gedomineerd gaan worden in de eerste ronde. DDP kan ik niet voorspellen nog.
Ja, daarom ben ik ook nog totaal in dubio mbt DDP.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zag vandaag een comment voorbij komen.. ''ddp has retard strength so there is that'' en dat.. is ook nog waar ook
Het is wel een flinke mw en volgens mij ook bedreven in judo.. maar goed, Chimaev is echt een nieuw type vechter. DDP is weer heel onorthodox. Wel de match om te maken denk ik.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, daarom ben ik ook nog totaal in dubio mbt DDP.
Mooie timing, Despaigne is zojuist gecutquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:46 schreef Nober het volgende:
Ze zijn er wel geweest.
Actief:
Robelis Despaigne (taekwondo, brons 2012)
Gestopt:
Daniel Cormier (grieks-romeins worstelen, 4de 2004)
Mark Madsen (grieks-romeins worstelen, zilver 2016)
Yoel Romero (vrije stijl worstelen, zilver 2000)
Henry Cejudo (vrije stijl worstelen, goud 2008)
Sara McMann (vrije stijl worstelen, zilver 2004)
Hector Lombard (judo, round 32 2000)
Dan Henderson (grieks-romeins worstelen, 10de 1992 en 12de 1996)
Die was dan ook niet heel goed op de grondquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:46 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Mooie timing, Despaigne is zojuist gecut
Denk dat Pantoja hem kan submittenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die was dan ook niet heel goed op de grond
quote:Op zondag 6 oktober 2024 22:43 schreef Nober het volgende:
Ankalaev zal bij winst op Rakić wel een titelgevecht krijgen voor UFC 310 in december en als ie dat niet accepteert kan die nog langer wachten.
Werd tijd.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 15:12 schreef Nober het volgende:
Weer een Nederlander minder in de UFC.
[ x ]
https://x.com/MMAFighting/status/1851988012780921054
https://www.ufc.com/event(...)02-2024#prelims-cardquote:Main Card (ESPN+ at 8 p.m. ET - 01:00 🇳🇱)
(125.5) Brandon Moreno #2 vs. #3 Amir Albazi (125.5)
(125.5) Erin Blanchfield #3 vs. #5 Rose Namajunas (125)
(266) Derrick Lewis #11 vs. Jhonata Diniz (257)
(205) Caio Machado vs. Brendson Ribeiro (205)
(185) Marc-André Barriault vs. Dustin Stoltzfus (185.5)
(170.5) Mike Malott vs. Trevin Giles (170)
Preliminary Card (ESPN+ at 5 p.m. ET - 22:00 🇳🇱)
(135.5) Aiemann Zahabi vs. Pedro Munhoz (135)
(125) Ariane Lipski da Silva #13 vs. #14 Jasmine Jasudavicius (125)
(135) Charles Jourdain vs. Victor Henry (135)
(145.5) Jack Shore vs. Youssef Zalal (145)
(261) Alexander Romanov #13 vs. #15 Rodrigo Nascimento (264)
(135) Serhiy Sidey vs. Garrett Armfield (135)
(135) Chad Anheliger vs. Cody Gibson (135.5)
(126) Jamey-Lyn Horth vs. Ivana Petrovic (125)
quote:UFC Fight Night: Moreno vs. Albazi
711th UFC Event
104th UFC on ESPN+ Main Card
37th UFC event this year
34th UFC event from Canada
4th UFC Main Event for Brandon Moreno
3rd UFC event from Edmonton
2nd UFC Main Event for Amir Albazi
https://twitter.com/jedigoodman/status/1852046839413080526quote:Per ESPN PR,
Brendan Fitzgerald will call the action alongside Daniel Cormier and Paul Felder.
Heidi Androl will handle reporting duties.
Huh... why?quote:Op maandag 4 november 2024 14:53 schreef Discombobulate het volgende:
Zaterdag ook Reinier de Ridder.
Hoop dat ie verliest.
Groot ego, denkt dat ie heel wat is. Laatst ook in een podcast kaptte die de host heel respectloos en abrupt af van ik moet door doei.quote:
Duidelijkquote:Op woensdag 6 november 2024 22:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Groot ego, denkt dat ie heel wat is. Laatst ook in een podcast kaptte die de host heel respectloos en abrupt af van ik moet door doei.
Ik mag hem gewoon echt niet.
Ook voor Apex 100.quote:Op donderdag 7 november 2024 11:52 schreef THEFXR het volgende:
UFC 309 veel partijen die uitvallen
Bekijk deze YouTube-video
Meerschaert vs. De Ridder zit nu net voor de co main.quote:A bantamweight bout between former UFC Bantamweight Champion Cody Garbrandt and former LFA Bantamweight Champion Miles Johns was originally scheduled for UFC Fight Night: Royval vs. Taira.
However, the bout was moved to this event for unknown reasons. In turn, Garbrandt withdrew from the bout due to undisclosed reasons and the bout was scrapped.
Kunnen we nu niet gewoon concluderen dat Jones niet durft? En Dana zag dat het goed was.quote:Op vrijdag 8 november 2024 00:36 schreef FundsAreSafu het volgende:
[ x ]
Totaalidioot
Het zieke is dat zelfs als hij stopt hij nog minstens een jaar een gevecht gaat teasen om Aspinall extra te naaien
Heeft hij nou echt niet door dat alles dat hij na LHW heeft gedaan zijn oh zo dierbare legacy alleen maar heeft aangetast?
https://www.ufc.com/event/ufc-fight-night-november-09-2024quote:Main Card (ESPN+ at 7 p.m. ET - 01:00 🇳🇱)
(171) Neil Magny #15 vs. Carlos Prates (170.5)
(136) Ricky Turcios vs. Bernardo Sopaj (136)
(185) Gerald Meerschaert vs. Reinier de Ridder (185)
(115.5) Luana Pinheiro #13 vs. #14 Gillian Robertson (116)
(186) Mansur Abdul-Malik vs. Dusko Todorovic (185.5)
Preliminary Card (ESPN+ at 4 p.m. ET - 22:00 🇳🇱)
(115.5) Karolina Kowalkiewicz #15 vs. Denise Gomes (115)
(135.5) Gaston Bolanos vs. Cortavious Romious (136)
(171) Elizeu Zaleski dos Santos vs. Zach Scroggin (174)*
(171) Matthew Semelsberger vs. Charles Radtke (170.5)
(135.5) Cody Stamann vs. Da'Mon Blackshear (135.5)
(186) Tresean Gore vs. Antonio Trocoli (186)
**(137) Melissa Mullins vs. Klaudia Sygula (136)
*Scroggin missed weight (on 3 days notice)
**Mullins missed weight
quote:A welterweight rematch between former Cage Warriors Welterweight Champion Nicolas Dalby and Elizeu Zaleski dos Santos was scheduled for this event.
The pairing previously met at UFC Fight Night: Condit vs. Alves, which Dalby won by split decision.
However, Dalby withdrew from the fight for unknown reasons and was replaced by promotional newcomer Zach Scroggin.
quote:BREAKING: Due to a medical issue, Ricky Turcios is off the card and his fight against Benardo Sopaj has been scrapped, via Brendan Fitzgerald at the #UFCVegas100 weigh-ins.
Shara is wel een goed gevecht om te maken, maar die bokst hem er eerlijk gezegd zo uit.quote:Op zondag 10 november 2024 12:52 schreef FundsAreSafu het volgende:
Ja ranked worden wordt al lastig op basis van dit gevecht
#13 Hernandez wint makkelijk van hem
Shara of Pereira zou kunnen als hij ze weet neer te krijgen maar kan ook zomaar in de eerste ronde KO worden geslagen of geschopt. Nu moet ik zeggen dat hij GM3 wel een paar keer echt kinderlijk eenvoudig naar de grond wist te krijgen en dat is echt niet zo makkelijk als het er uitzag
Jones - Stipe is net zo boeiend als Paul - Tyson een dag eerderquote:Op zondag 10 november 2024 14:27 schreef Discombobulate het volgende:
Volgende week gaat Jones gewoon heel overtuigend winnen. Ik zeg ronde één al.
Verder Oliveira Chandler ook heel leuk gevecht, Bo Nickal tegen Craig ook mooie partij.
Wat? 10-8?quote:Op zondag 10 november 2024 18:26 schreef Nober het volgende:
10-9 Meerschaert
Toen ineens knockdown...
Geen 10-8 De Ridder?
[ afbeelding ]
Serieus? Paul-Tyson is een geregiseerde cashgrabquote:Op zondag 10 november 2024 17:39 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Jones - Stipe is net zo boeiend als Paul - Tyson een dag eerder
Paul wil eens een bokser verslaan aangezien dat tegen Fury niet lukte.quote:Op zondag 10 november 2024 19:18 schreef pmponer het volgende:
[..]
Serieus? Paul-Tyson is een geregiseerde cashgrab
Ja maar dan had hij die ander Fury moeten kiezen en niet een bejaarde man.quote:Op zondag 10 november 2024 19:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Paul wil eens een bokser verslaan aangezien dat tegen Fury niet lukte.
Ik vind Oliveira nou niet super indrukwekkend. Chandler onderschat ik ook zeker niet.quote:Op zondag 10 november 2024 17:39 schreef FundsAreSafu het volgende:
Denk dat Oliveira ook makkelijk wint, zal zich niet zo laten verrassen als in de eerste ronde in hun vorige gevecht en Chandler is nu 38 en heeft twee jaar niet gevochten
Klopt, net als Jones - Stipe dusquote:Op zondag 10 november 2024 19:18 schreef pmponer het volgende:
[..]
Serieus? Paul-Tyson is een geregiseerde cashgrab
Ok, ik verwacht dat iig een stuk minder.quote:Op zondag 10 november 2024 20:18 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Klopt, net als Jones - Stipe dus
Ik moet zeggen normaliter hoop ik niet op echte serieuze schade bij 1 van de vechters. Maar in dit geval zou een hele hele hele hele flinke knock out van meneer Paul toch wel lekker zijn. Dat Mike hem even laat zien dat zwaargewicht boksen met echte boksers andere koek is. Maar goed, Mike is oud. Het zal in de eerste 30 seconden moeten gebeuren.quote:Op zondag 10 november 2024 19:31 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja maar dan had hij die ander Fury moeten kiezen en niet een bejaarde man.
Ik hoop iig dat Mike genoeg energie heeft om die Paul in coma te slaan.
Ik snap Jones enigszins ook wel. Stiekem zie ik hem ook liever tegen Pereira.quote:
Ik denk dat coma een verbetering zou zijn voor de heer Paul. Ik ben ook bang dat Mike niet de gastank (meer) heeft. Maar goed ik denk vooral dat het een demo partij wordt, level Mike tegen Roy.quote:Op maandag 11 november 2024 10:36 schreef manny het volgende:
[..]
Ik moet zeggen normaliter hoop ik niet op echte serieuze schade bij 1 van de vechters. Maar in dit geval zou een hele hele hele hele flinke knock out van meneer Paul toch wel lekker zijn. Dat Mike hem even laat zien dat zwaargewicht boksen met echte boksers andere koek is. Maar goed, Mike is oud. Het zal in de eerste 30 seconden moeten gebeuren.
En als Miocic wint?quote:Op dinsdag 12 november 2024 19:09 schreef Discombobulate het volgende:
Jon Jones moet gewoon tegen Aspinall en Pereira tegelijk.
Ngannou had last van z'n knie voor die partij tegen Gane maar moest wel zodat zijn contract erop zat.quote:Op dinsdag 12 november 2024 23:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Gane is toch de beste kickbokser bij de heavy-weights? Personen die Jones vs Perreira zeggen, moeten weten dat Gane de favoriet zal zijn tegen Perreira. Zelfs Ngannou ging voor de take-down bij Gane.
Ik acht de kans heel onwaarschijnlijk. Ik voorspel zelf een finish in ronde 1 of 2.quote:
quote:Update on the potential impacts of the new #UFC gloves.
Currently in 2024 we have about the same number of bouts with the old & new gloves, and the overall drop in both KO/TKO rates and knockdown rates is noticeable.
This figure breaks down the changes by weight class as well, but note that these differences are more volatile due to the lack of data.
While the 2024 data does not look promising for those interested in more KO/TKOs & knockdowns, I'd caution against making strong conclusions just yet.
To more formally measure the (potential) impacts of the change in gloves, we need two things: (1) more data and (2) a more robust statistical methodology that attempts to control for confounding factors.
While we wait for more data, I am working on developing the methodological component. I think it's also important to consider impacts beyond KO/TKOs and knockdowns - by that I mean things like fighter safety metrics.
For the record, I would love to partner with the
@UFCPI or @UFC to publish these eventual findings, especially since they likely have more data than me. If anyone can help make that happen, please let me know.
Wat zou het heerlijk zijn als Miocic voor een wonder kan zorgen en Jones verslaat. Heb alleen geen idee of die kerel inmiddels een halve Biden is geworden om het zo maar even te zeggen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:20 schreef Nober het volgende:
Na 90 min. en nog vier die moeten wegen.
- Jones, Llontop, Hafez en diens tegenstander Elliott
De rest was op gewicht geen missers en backup Aspinall stond als tweede op de weegschaal (254.8).
Alleen in de inleiding (wordt door iemand anders geschreven dan het daadwerkelijke stuk). In het daadwerkelijke stuk wordt het wel feitelijk correct uitgelegd.quote:Op zondag 10 november 2024 14:19 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.groene.nl/art(...)d-veel-republikeinen
Ik heb normaal De Groene echt wel hoog zitten, maar dit artikel is echt gewoon dom.
"Gevechten waarin alles mag..." Echt wel.![]()
De onwetendheid van mensen maakt altijd dat zo'n mooie sport belachelijk of barbaars wordt gemaakt.
Trump in het publiek neem ik aanquote:Op zaterdag 16 november 2024 15:21 schreef Nober het volgende:
Muhammad vs. Rakhmonov
Garry vs. Buckley
7/12 Rakhmonov vs. Garry
14/12 Covington vs. Buckley
[ x ]
±7:15 Post-fight presserquote:Main Card (ESPN+ at 10 p.m. ET - 04:00 🇳🇱)
(237.6) Jon Jones (c) vs. #8 Stipe Miocic (248.6)
(155.6) Charles Oliveira #2 vs. #7 Michael Chandler (155.6)
(185.4) Bo Nickal vs. Paul Craig (186)
(125.6) Viviane Araujo #9 vs. #11 Karine Silva (125.8)
(164.4) Mauricio Ruffy vs. James Llontop (166.2)*
Backup: Tom Aspinall (ic) (254.8)
Preliminary Card (ESPN+ at 2 p.m. ET - 02:00 🇳🇱)
(135.8) Jonathan Martinez #13 vs. Marcus McGhee (135.6)
(186) Chris Weidman vs. Eryk Anders (185.6)
(155.6) Jim Miller vs. Damon Jackson (155.2)
(155.6) David Onama vs. Roberto Romero (155)
Early Preliminary Card (ESPN+ at 0 p.m. ET - 00:00 🇳🇱)
(251) Marcin Tybura #9 vs. Jhonata Diniz (253.2)
(170.8) Mickey Gall vs. Ramiz Brahimaj (170.2)
(171) Bassil Hafez vs. Oban Elliott (170)
(125.8) Veronica Hardy vs. Eduarda Moura (125.2)
**Llontop missed weight. His bout with Mauricio Ruffy proceeds at a catchweight with Llontop forfeiting 20 percent of his purse as penalty, per UFC
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Florida dus de kans is aanwezig. Vanavond zal die ook wel aanwezig zijn.quote:
Jim fucking Millerquote:Op zondag 17 november 2024 03:12 schreef 3rr0r het volgende:
Zie je ook niet vaak meer dat zo'n pull for guillotine lukt
Ja, ik had graag gezegd dat je iets hebt gemist maar de derde ronde was te genant voor woordenquote:Op zondag 17 november 2024 05:07 schreef Nober het volgende:
Ik ga ook zo kijken. Zijn die wijven al klaar?
Deed Chandler ook plus flink wat ellebogen tegen het achterhoofd dus achquote:Op zondag 17 november 2024 06:37 schreef 3rr0r het volgende:
Oliveira hield de handschoen vast van Chandler
Winnaar tegen Aspinall?quote:Op zondag 17 november 2024 07:17 schreef FundsAreSafu het volgende:
Kansloos dit zoals verwacht, Stipe - Tyson zou wel leuk zijn
Ik had m'n telefoon speciaal weggelegd, opende één YouTube filmpje van iets totaal anders, staat daar rechts bovenaan m'n feed ineens de post fight interview.quote:Op zondag 17 november 2024 10:10 schreef over_hedge het volgende:
Godver. WIlde terug kijken maar kwam de uitslag al tegen voor ik een torrent vondAlsnog moeite waard om terug te kijken of niet?
Ik hoop het. Aspinall had de ring in moeten lopen.quote:
Conor komt niet meer terug.quote:Op zondag 17 november 2024 10:35 schreef Discombobulate het volgende:
Geef Chandler dat Conor gevecht. Nu wil ik het zien ook.![]()
Prachtige sportmanship van beide heren.
Christian American champion. 🤣quote:Op zondag 17 november 2024 10:52 schreef Discombobulate het volgende:
Jones echt zo eng diplomatiek in z'n post fight speech. Die man weet echt hoe je iemand moet bespelen.
Hoezo? Goed gevecht en goede sportmanship. Waarom zou Chandler niet even aan het woord mogen?quote:Op zondag 17 november 2024 13:30 schreef Nober het volgende:
Wel bizar dat Rogan Chandler interviewde.
Ja grappig is dat altijd, je weet dat er niets oprechts aan is, maar hij is ongrijpbaar wat dat betreft.quote:Op zondag 17 november 2024 10:52 schreef Discombobulate het volgende:
Jones echt zo eng diplomatiek in z'n post fight speech. Die man weet echt hoe je iemand moet bespelen.
Hij werd vier rondes gedomineerd.quote:Op zondag 17 november 2024 14:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoezo? Goed gevecht en goede sportmanship. Waarom zou Chandler niet even aan het woord mogen?
Als het een keiharde KO was is het wat anders natuurlijk.
Het beste is denk ik om hem het Pereira gevecht te geven na Aspinall. Kan ie mooi nog twee toevoegen aan z'n resume en daarna mooi met pensioen.quote:Op zondag 17 november 2024 15:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ah Dana zegt wel heel expliciet dat hij Pereira - Jones niet ziet zitten. Dat moet dan wel tegen Aspinall worden, kan wel eens heel lang gaan duren.
https://www.ufc.com/event/ufc-fight-night-november-23-2024quote:Main Card (ESPN+ at 6 a.m. ET - 12:00 🇳🇱 / 19:00 lokaal)
(135.5) Petr Yan #3 vs. #5 Deiveson Figueiredo (135)
(116) Yan Xiaonan #2 vs. #10 Tabatha Ricci (115.5)
(171) Song Kenan vs. Muslim Salikhov (170.5)
(126) Wang Cong vs. Gabriella Fernandes (126)
(206) Volkan Oezdemir #8 vs. #10 Carlos Ulberg (205.5)
(205) Zhang Mingyang vs. Ozzy Diaz (205)
Preliminary Card (ESPN+ at 3 a.m. ET - 09:00 🇳🇱 / 16:00 lokaal)
(135) Baergeng Jieleyisi vs. Su-young You (135.5) – Road to UFC Season 3 Bantamweight Tournament final
(126) Kiru Singh Sahota vs. Donghun Choi (125.5) – Road to UFC Season 3 Flyweight Tournament final
(115.5) Shi Ming vs. Feng Xiaocan (115) – Road to UFC Season 3 Strawweight Tournament final
(125.5) Nyamjargal Tumendemberel vs. Carlos Hernandez (125.5)
(126) Lone'er Kavanagh vs. Jose Ochoa (125)
(135) Xiao Long vs. Quang Le (136)
(155.5) Maneshate Hayisaer vs. Nikolas Motta (155)
quote:Judge Owens says he wants to no scenes, asks everyone to remain calm. They may find themselves in jail otherwise, he said.
BREAKING: Jury says McGregor assaulted Nikita Hand.
Jury says James Lawrence did NOT assault Nikita Hand.
Damages awarded - E188,603.60
PLUS another E60,000. So total damages: E248,603.60
That’s it. Emotions high outside court. Conor McGregor is in another room with family and counsel. Ms Hand still in court with family.
Jury came to that decision after 6hrs 10 mins.
En Salikhov, blijkbaar.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:13 schreef Discombobulate het volgende:
Yan vs. Figueiredo wordt wel echt een knaller zeg.
Voor de rest niet echt iets interessants op de kaart behalve Oezdemir.
Rematch tegen O'Malley om de robbery recht te zettenquote:Op zaterdag 23 november 2024 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
Yan is echt een genot om naar te kijken. Wie moet ie hierna krijgen? Title shot? Winnaar Umar en Merab?
Go Kevinquote:Op woensdag 27 november 2024 01:26 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
De Ridder tegen Holland tijdens UFC 311 op 18 januari
Leuke matchup, je weet nooit wat je krijgt met Holland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |