quote:
Eerst even: helemaal eens dat je gemaskerde mensen die andere mensen aanvallen meteen inrekent.quote:Het is niet de eerste aanvaring tussen Ajax-hooligans en pro-Palestijnse activisten. Op 11 mei werd een protest op het Museumplein aangevallen door zo’n tien gemaskerde ultra’s die om zich heen sloegen en met illegaal vuurwerk gooiden. Uiteindelijk moesten die vooral zelf klappen incasseren. Zes van hen werden aangehouden, waarvan drie op heterdaad.
Alsof de volledige harde kern van Ajax achter Israël staat. Was een paar maanden geleden nog een flinke vechtpartij omdat een groep met Palestijnse vlaggen (op de F-Side) liep te zwaaien. Dus die zijn intern gewoon verdeeld.quote:Op maandag 4 november 2024 15:08 schreef Zoddie het volgende:
Ik zit al langer af te vragen hoe het zit met Ajax F-side en die studenten rellen in hun Joodse Amsterdam.
Denk dat Politie ze erg op druk zet om niets te doen of zo.
Maar als men straks massaal gaat demonstreren tegen de club uit Tel Aviv kan dat nog wel eens flink uit de hand lopen.
Meer van dit graag.quote:
Supporters van de 2 spelende clubs die zich gezamenlijk richten tegen een 3e groep.....zou leuk zijn.quote:Op maandag 4 november 2024 15:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meer van dit graag.
55.000 man in de JC Arena donderdag, ga daar staan met je kutgroepje.
Kijken of je er ongeschonden uit komt.
Nee hoor. Die verdeling valt reuze mee.quote:Op maandag 4 november 2024 15:45 schreef ISVV het volgende:
[..]
Alsof de volledige harde kern van Ajax achter Israël staat. Was een paar maanden geleden nog een flinke vechtpartij omdat een groep met Palestijnse vlaggen (op de F-Side) liep te zwaaien. Dus die zijn intern gewoon verdeeld.
Volgens mij hing die Marokkaanse vlag er daarna nog wel. En die Palestijnse vlaggen waren er ook na die vechtpartij nog meen ik, tijdens de wedstrijd. Een of andere Ultra-groep is tijdens de wedstrijd van die vechtpartij toch naar huis gegaan?quote:Op maandag 4 november 2024 15:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee hoor. Die verdeling valt reuze mee.
Er waren wat Ajax marokkanen op vak F die pretentieus de pali vlag ophingen naast de marokkaanse vlag die er een aantal jaren hing (zuid oost hoek).
Die hebben er 10 minuten gehangen en inmiddels heb ik die marokkaanse vlag daarna ook niet meer gezien.
Wordt niet geduld op vak F, pro pali geneuzel.
Die specifieke ultra groep is er uit getrapt ja. Door de hoofdgroep die rond 127 staat.quote:Op maandag 4 november 2024 16:31 schreef ISVV het volgende:
[..]
Volgens mij hing die Marokkaanse vlag er daarna nog wel. En die Palestijnse vlaggen waren er ook na die vechtpartij nog meen ik, tijdens de wedstrijd. Een of andere Ultra-groep is tijdens de wedstrijd van die vechtpartij toch naar huis gegaan?
En de volgende dag werd toch opgeroepen om helemaal geen vlaggen mee te nemen, ook niet die van Israël? Dat komt op mij meer over als neutraal willen blijven (misschien juist omdat er intern wat verdeeldheid is)
https://www.parool.nl/aja(...)r-in-arena~bb383bf3/
Voor veiligheidsredenen gaat die verboden worden.quote:Op maandag 4 november 2024 17:10 schreef RipCity het volgende:
Demo aangekondigd donderdag bij arena
https://www.at5.nl/artike(...)gen-israelische-club
Gezellig!!!!
We gaan even een grote zak popcorn inslaan @Zipportal @Wereldgozerquote:Op maandag 4 november 2024 17:10 schreef RipCity het volgende:
Gezellig!!!!
Doe maar eens zonder politiebegeleiding.quote:Op maandag 4 november 2024 17:10 schreef RipCity het volgende:
Gezellig!!!!
Die Marokkaanse vlag hangt er nog gewoon elke wedstrijd.quote:Op maandag 4 november 2024 15:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee hoor. Die verdeling valt reuze mee.
Er waren wat Ajax marokkanen op vak F die pretentieus de pali vlag ophingen naast de marokkaanse vlag die er een aantal jaren hing (zuid oost hoek).
Die hebben er 10 minuten gehangen en inmiddels heb ik die marokkaanse vlag daarna ook niet meer gezien.
Wordt niet geduld op vak F, pro pali geneuzel.
Niet mijn definitie van leuk. Nou ja, apart van de woordgrap over dat het dan echt een arena zou zijn, dan.quote:Op maandag 4 november 2024 15:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Supporters van de 2 spelende clubs die zich gezamenlijk richten tegen een 3e groep.....zou leuk zijn.
Ik ga s opletten.quote:Op maandag 4 november 2024 18:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die Marokkaanse vlag hangt er nog gewoon elke wedstrijd.
quote:Statement Ajax Supporters Delegatie: Geen politiek in ons stadion
Er zijn heftige conflicten, oorlogen en andere verschrikkelijke situaties gaande in de wereld. In de Johan Cruijff ArenA gaat het echter om onze club en onze stad en streven we naar saamhorigheid. We willen dan ook geen vlaggen van conflictgebieden en andere politieke uitingen zien tijdens het Europa League-duel tussen ons aller Ajax en Maccabi Tel Aviv FC. Zowel binnen als buiten het stadion zullen wij dit niet tolereren en waar nodig zullen wij ingrijpen. Voetbal is geen politiek!
Daarnaast roepen wij iedereen op: neem je wit-rood-witte Ajax-sjaal mee! Laten we met z’n allen zorgen voor een sfeervolle ArenA.
Voor Ajax Amsterdam!
Ajax Supporters Delegatie
Tja, ik vrees dat de demonstranten hier net zoveel respect voor gaan hebben als voor de mening dat er geen politiek bij een strijkkwartet aan de orde is, of op een NS-station, of bij wetenschappen, etc. etc.quote:
Ik interpreteer het statement van de ASD dan ook tweeledig…quote:Op maandag 4 november 2024 20:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tja, ik vrees dat de demonstranten hier net zoveel respect voor gaan hebben als voor de mening dat er geen politiek bij een strijkkwartet aan de orde is, of op een NS-station, of bij wetenschappen, etc. etc.
En dat de politie even een dagje gaan staken.quote:Op maandag 4 november 2024 19:02 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Voetbalsupporters tegen die Hamas fappersMag toch hopen dat die demonstratie door zal gaan
Ik ben nog niet overtuigd, lees de reacties op de socials van de F-Side maar eens. Zeg niet dat het de eckte eckte zijn, maar de discussies daar zeggen natuurlijk wel iets. Toch een significant deel van de fans is van mening dat het verbieden van Israëlische vlaggen nergens op slaat. Daar wordt dan weer fel op gereageerd door gasten die meer (laten we zeggen) in het Palestijnse kamp zitten.quote:Op maandag 4 november 2024 17:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die specifieke ultra groep is er uit getrapt ja. Door de hoofdgroep die rond 127 staat.
Dat statement is er uit gegaan omdat er geen politieke statements met landsvlaggen meer gedaan mogen worden. Politiek moet weggehouden worden bij het voetbal en schaadt ook Ajax, want tijdens Europese wedstrijden straft uefa daarop.
Dus nee, heeft niets te maken met een mogelijke verdeeldheid.
uit een links / allochtoons gedeelte van de aanhangquote:Op maandag 4 november 2024 21:33 schreef HowardRoark het volgende:
Hoe komt het dat hier überhaupt verdeling over is ontstaan bij de Ajax-fans? Ajax stond toch altijd bekend als een "Joodse" club en Israëlische vlaggen waren geregeld te zien tijdens wedstrijden. Waar komt het pro-Palestijnse sentiment dan nu vandaan?
Poeh, zonde.quote:Op maandag 4 november 2024 21:34 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
uit een links / allochtoons gedeelte van de aanhang
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |