abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215298098
quote:
Universiteit Utrecht blijft samenwerken met Israëlische organisaties
De Universiteit Utrecht en het UMC Utrecht blijven samenwerken met Israëlische organisaties. Dat is de conclusie van een een onderzoek dat de organisaties hebben laten uitvoeren.

De afgelopen maanden onderzocht de Universiteit Utrecht of de samenwerking met die instellingen bijdraagt aan de Israëlische defensie-industrie of leidt tot een verslechtering van de mensenrechtensituatie in de Gazastrook. De universiteit deed intern onderzoek en liet buitenstaanders de samenwerking onderzoeken. De resultaten van het onderzoek zijn hetzelfde. Dat schrijft de universiteit in een persbericht.

De samenwerking wordt eens in de zoveel tijd geëvalueerd, schrijft de universiteit, maar de directe aanleiding zijn demonstraties van Pro Palestina-activisten in mei. Zij eisten dat de universiteit "verschillende actieve samenwerkingen met Israëlische instellingen" verbreekt en dat er meer transparantie wordt gegeven over de samenwerkingen. De universiteit publiceerde daarop, naast het aangekondigde onderzoek, een lijst met Israëlische organisaties waar het mee samenwerkt.

Momenteel zijn de Universiteit Utrecht en het UMC Utrecht betrokken bij 25 onderzoekssamenwerkingen waarbij Israëlische universiteiten en/of niet-academische Israëlische organisaties betrokken zijn. Daarnaast heeft de universiteit één uitwisselingsproject met een Israëlische universiteit.
https://www.rtvutrecht.nl(...)elische-organisaties
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215298266
Op joop.nl nog steeds geen artikel over de dood van Sinwar.

De redactie is nog in diepe rouw vermoed ik zo.
pi_215301811
Omstreden Samidoun-kopstuk Mohammed Khatib komt naar Radboud Universiteit Nijmegen: ’Extremistische haatprediker’
https://www.telegraaf.nl/(...)stische-haatprediker
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215302740
quote:
Burgemeester Halsema met de dood bedreigd, verdachte aangehouden
https://www.at5.nl/artike(...)erdachte-aangehouden

Burgemeester Femke Halsema is in nasleep van de demonstraties van 7 oktober in de stad met de dood bedreigd. Er is inmiddels een verdachte aangehouden. Dat vertelt ze in Het Gesprek met de Burgemeester op AT5. "Het is allemaal een rechtstreeks gevolg van het ongelofelijk onbeschaafd worden van het politieke debat."
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:21:25 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215302773
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:21 schreef Aether het volgende:
Omstreden Samidoun-kopstuk Mohammed Khatib komt naar Radboud Universiteit Nijmegen: ’Extremistische haatprediker’
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:23:23 #31
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215302805
quote:
8)7
pi_215308809
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:25:12 #33
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215308846
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 12:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Jammer dat er geen naar beneden gekukeld is. Ik zou ze naar beneden halen en voor het station in een vuilnisbak in brand zetten als ik de Belgische spoorwegen was
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215309880
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 12:25 schreef nixxx het volgende:

[..]
Jammer dat er geen naar beneden gekukeld is. Ik zou ze naar beneden halen en voor het station in een vuilnisbak in brand zetten als ik de Belgische spoorwegen was
Vind je dat niet wat straf? Een paar uurtjes schoffelen en helpen in een Joods bejaardentehuis zou toch ook kunnen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215310641
quote:
Hilarisch weer.

En dan ook gewoon echt aangeven geen discriminatie te willen, maar wel iemand uitnodigen die bij een organisatie zit waar antizionistische en antisemitische propaganda wordt verspreid. Het is een beetje alsof je aangeeft tegen racisme te zijn, maar dan een kopstuk van de KKK uitnodigen voor een lezing.

En op een universiteit zoals die in Nijmegen gaat men natuurlijk van zulke drek watertanden. Immers acht men het zo prachtig om deze 'onderdrukte moslims' en tevens 'mensen van kleur' aan het woord te zien. Zulke fantastische 'diversiteit' en 'culturele verrijking' leeft men voor.

Maar zou men dan ook iemand van de andere kant uitnodigen of de ruimte geven om te speechen? Natuurlijk niet. Dat zou niet kunnen want dan gaat de hele universiteit in vlammen op en ten tweede zouden er allemaal klachten komen over dat 'moslims en mensen van kleur' zich niet meer veilig zouden voelen vanwege 'haarspraak' en 'Islamofobie'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:47:31 #36
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215310699
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 16:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hilarisch weer.

En dan ook gewoon echt aangeven geen discriminatie te willen, maar wel iemand uitnodigen die bij een organisatie zit waar antizionistische en antisemitische propaganda wordt verspreid. Het is een beetje alsof je aangeeft tegen racisme te zijn, maar dan een kopstuk van de KKK uitnodigen voor een lezing.

En op een universiteit zoals die in Nijmegen gaat men natuurlijk van zulke drek watertanden. Immers acht men het zo prachtig om deze 'onderdrukte moslims' en tevens 'mensen van kleur' aan het woord te zien. Zulke fantastische 'diversiteit' en 'culturele verrijking' leeft men voor.

Maar zou men dan ook iemand van de andere kant uitnodigen of de ruimte geven om te speechen? Natuurlijk niet. Dat zou niet kunnen want dan gaat de hele universiteit in vlammen op en ten tweede zouden er allemaal klachten komen over dat 'moslims en mensen van kleur' zich niet meer veilig zouden voelen vanwege 'haarspraak' en 'Islamofobie'.
Mooi verwoord en gewoon helemaal waar.
Wat een door en door rotte groep is het ook. :r
pi_215311016
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 14:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vind je dat niet wat straf? Een paar uurtjes schoffelen en helpen in een Joods bejaardentehuis zou toch ook kunnen?
Dat is onaardig om dit die bejaarde mensen aan te willen doen
pi_215311079
Vraag mij dan af hoe zo'n keuze dan gemaakt wordt. Van "laten we Mohammed eens uitnodigen, staat sinds kort op de terroristenlijst in de VS en komt Duitsland niet meer in, maar voor de rest vast een hartstikke toffe gast".

En dat er dan blijkbaar niemand is die zich durft uit te spreken, uit angst om voor racist te worden uitgemaakt?
pi_215311100

Fijne idolen houdt dat clubje erop na.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:38:04 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215311107
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 17:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ afbeelding ]

Fijne idolen houdt dat clubje erop na.
Leve de massamoordenaar die de oorlog begon die Gaza deed veranderen in een puinhoop. Wat zijn er toch een boel sneue lui op deze wereld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:49:50 #41
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215311595
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 17:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Leve de massamoordenaar die de oorlog begon die Gaza deed veranderen in een puinhoop. Wat zijn er toch een boel sneue lui op deze wereld.
Die hoeven niet met de gevolgen te leven, dan is het makkelijk
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215341030
Nijmeegse studenten in het geweer tegen komst geschifte Samidoun-knakker naar Radboud Uni
https://www.geenstijl.nl/5179401/hola
twitter
pi_215341849
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:53 schreef Aether het volgende:
Nijmeegse studenten in het geweer tegen komst geschifte Samidoun-knakker naar Radboud Uni
[ x ]
Jawel, dat heeft álles met academische vrijheid te maken. En nee, de universiteit heeft niet de plicht om de arme zieltjes te beschermen tegen enge ideeën. De universiteit heeft de plicht om studenten te equiperen met wetenschappelijke kennis, om hen aan te moedigen een wetenschappelijke houding aan te nemen waarbij altijd ruimte is voor twijfel, en om een open uitwisseling van ideeën mogelijk te maken. Daar is een veilige omgeving een randvoorwaarde voor, maar 'veilig' betekent niet dat je beschermd hoeft te worden tegen ideeën.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215341857
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:53 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Toch nog ergens verstand...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215341874
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Jawel, dat heeft álles met academische vrijheid te maken. En nee, de universiteit heeft niet de plicht om de arme zieltjes te beschermen tegen enge ideeën. De universiteit heeft de plicht om studenten te equiperen met wetenschappelijke kennis, om een open houding aan te moedigen waarbij altijd ruimte is voor twijfel, en om een open uitwisseling van ideeën mogelijk te maken. Daar is een veilige omgeving een randvoorwaarde voor, maar 'veilig' betekent niet dat je beschermd hoeft te worden tegen ideeën.
Maar zodra er een extreem rechts iemand komt spreken, staat de antifa alweer klaar. En is het alllllllemaal best.

Samidoun is niet voor niets verboden in het buitenland. En hier mag je gewoon lekker komen haatbaarden? Dit lijkt me echt te ver gaan. De kkk komt hier ook niet spreken. En terecht.
1947-2016
pi_215341890
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maar zodra er een extreem rechts iemand komt spreken, staat de antifa alweer klaar. En is het alllllllemaal best.

Samidoun is niet voor niets verboden in het buitenland. En hier mag je gewoon lekker komen haatbaarden? Dit lijkt me echt te ver gaan.
Samidoun is niet verboden in Nederland. En je moet je afvragen hoe wenselijk je het vindt dat in een vrije samenleving organisaties verboden worden vanwege ideeën. Vandaag is het het 'enge' idee van een ander, morgen is het jouw 'enge' idee.

Ik snap je frustratie en ben het met je eens dat er consequent moet worden gehandeld. Maar in dit geval zou ik zeggen: consequent zorgen dat omstreden sprekers kunnen worden uitgenodigd.
pi_215342282
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Samidoun is niet verboden in Nederland. En je moet je afvragen hoe wenselijk je het vindt dat in een vrije samenleving organisaties verboden worden vanwege ideeën. Vandaag is het het 'enge' idee van een ander, morgen is het jouw 'enge' idee.
Ik denk dat je je eerder moet afvragen waarom het nog niet verboden is in NL. In landen om ons heen is dat namelijk wel zo en met redenen die er niet om liegen.
De enge ideeën van die organisatie waren eng, zijn nu eng en zullen eng blijven. Die staan namelijk haaks op de onze die we hier in de basis hebben in dit tolerante land.

Laten we dat zo houden, intolerant tegen intolerantie.
quote:
Ik snap je frustratie en ben het met je eens dat er consequent moet worden gehandeld. Maar in dit geval zou ik zeggen: consequent zorgen dat omstreden sprekers kunnen worden uitgenodigd.

Dan dien je rechts ook te accepteren, wordt ook niet gedaan. Dit soort zaken van 'respecteren en acceptatie' werkt altijd maar 1 kant op. Dat is een punt waar we wel een discussie kunnen openen.
1947-2016
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:22:32 #48
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_215342822
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De vraag is echter of je als universiteit deze ideeën een platform moet geven. Niet verbieden inderdaad, maar ook niet faciliteren en deze man ook maar enige vorm van autoriteit geven. Door hem een podium te geven geef je hem een mate van legitimiteit waar hij absoluut geen recht op heeft. Laat hem maar lekker schreeuwen op een demonstratie, z'n tiktok account of zelfs hier op fok! net zoals duizenden andere Hamas wappies dagelijks doen. Laat de onbenullen lekker onbenullen.
pi_215342907
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:22 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
De vraag is echter of je als universiteit deze ideeën een platform moet geven. Niet verbieden inderdaad, maar ook niet faciliteren en deze man ook maar enige vorm van autoriteit geven. Door hem een podium te geven geef je hem een mate van legitimiteit waar hij absoluut geen recht op heeft. Laat hem maar lekker schreeuwen op een demonstratie, z'n tiktok account of zelfs hier op fok! net zoals duizenden andere Hamas wappies dagelijks doen. Laat de onbenullen lekker onbenullen.
De universiteit heeft zich niet te bemoeien met de inhoudelijke uitwisseling die medewerkers en studenten willen. Dat is juist de essentie van academische vrijheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 22-10-2024 19:39:02 ]
pi_215343031
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik denk dat je je eerder moet afvragen waarom het nog niet verboden is in NL. In landen om ons heen is dat namelijk wel zo en met redenen die er niet om liegen.
De enge ideeën van die organisatie waren eng, zijn nu eng en zullen eng blijven. Die staan namelijk haaks op de onze die we hier in de basis hebben in dit tolerante land.
Dat vraag ik me niet af. Ik weet het antwoord wel: zogenaamd vrije samenlevingen vinden vrijheid nog altijd een moeilijk concept. Dan wordt er wat gebrabbeld als “natuurlijk zitten er grenzen aan…”. Nee, dat is niet natuurlijk. Je moet goed nadenken over het precedent dat je schept. De status quo heeft het niet altijd bij het rechte eind. Daarom moet er ruimte zijn voor aberrate ideeën, ook van wappies, extremisten en activisten. Die ideeën zijn niet eng, maar censuur en gebrek aan tegenspraak zijn eng.

quote:
Dan dien je rechts ook te accepteren, wordt ook niet gedaan. Dit soort zaken van 'respecteren en acceptatie' werkt altijd maar 1 kant op. Dat is een punt waar we wel een discussie kunnen openen.
Des te belangrijker om principieel en consequent te zijn. Ik word zelf ook heus niet blij van zo’n haatprediker, maar ik zal zijn recht om zich te mogen uiten verdedigen. Waar hij geen recht op heeft, is om te worden beschermd tegen weerwoord en discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')