abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215297074
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 11:45 schreef Nober het volgende:
Belleman: De zaak ontleed · Episode
[..]
Sander V. kreeg 18 jaar cel en tbs met dwangverpleging. Effectief dus 12 jaar want toen was het nog na tweederde en niet zoals nu 2 jaar voor je straf eindigt.
Ahh ik had 16 jaar in mijn hoofd.
pi_215297079
quote:
De advocaten van M. gaan nu in op de schadevergoedingen die zijn gevorderd door de nabestaanden van Gino en het misbruikte slachtoffer. In totaal gaat het om bijna 200.000 euro. De verdediging van M. gaat niet overal mee akkoord.
pi_215297535
Het feit dat Donny bij alles verteld vind ik niet pleiten voor strafvermindering maar 28 is wel hoog. Als hij 15 jaar met dwangverpleging zou krijgen komt hij voor zijn 50e ook niet vrij.

Maar het feit dat hij alles verteld pleit wel voor hem dat hij zelf ook weet en beseft dat hij een monster is welke niet kan functioneren in deze maatschappij.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:31:17 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215297995
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 12:36 schreef Vliegbaard het volgende:
Het feit dat Donny bij alles verteld vind ik niet pleiten voor strafvermindering maar 28 is wel hoog. Als hij 15 jaar met dwangverpleging zou krijgen komt hij voor zijn 50e ook niet vrij.

Maar het feit dat hij alles verteld pleit wel voor hem dat hij zelf ook weet en beseft dat hij een monster is welke niet kan functioneren in deze maatschappij.
15 ipv 28 is wel een dikke tegenvaller. Het gaat er om dat die vent nooit meer vrij komt. Nooit.
Sommige daden zijn gewoonweg te erg om in de maatschappij te kunnen terugkeren. Niet in 'deze' maatschappij, in geen enkele.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215298114
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 12:36 schreef Vliegbaard het volgende:

Hij verteld helemaal niet alles.

Wat tweets van @saskiabelleman van deze week...
quote:
Die psychiater van destijds zei dat niet altijd duidelijk was of Donny M. het achterste van zijn tong liet zien, en of hij de waarheid sprak. Donny M. zegt dat patroon van liegen en dingen achterhouden wel te herkennen. "Dat is al mijn hele leven zo."
quote:
Liegen is hoe dan ook een patroon in zijn leven. De rechter: "Dat maakt het voor mensen wel moeilijk om de echte meneer M. te leren kennen, hè? Zelfs in hechte relaties lukte dat niet." Donny M.: "Daar moet ik zeker aan werken, ja." Hij weet niet zeker of hij dat kan.
quote:
De psycholoog zegt dat Donny M. op een "primitieve manier" omgaat met emoties. Hij vlucht, liegt, praat er niet over. Stelen en liegen waren zijn uitlaatklep. Dat herkent Donny M. wel."
quote:
De advocaat zegt dat Donny M. heeft gezegd dat hij structureel liegt, over alles. Volgens hem doet Donny M. dat ook in deze zaak. "Een halve waarheid is ook een halve leugen", zegt Pennino namens de vader en de halfzus.
quote:
Kan het zijn dat Donny M. zich daadwerkelijk dingen niet herinnert? Of liegt hij? De psycholoog zegt dat dat kan, maar moeilijk is om te zeggen wanneer hij wat doet. Schade die is aangericht door zijn verslaafde moeder speelt ook mee.
pi_215298253
Ruzie onder de nabestaanden.

quote:
De advocaat van de biologische vader van Gino gaat in op het beeld dat de advocaten van de zussen van Gino afgelopen dinsdag hebben geschetst. Hij zou nooit in beeld zijn geweest, maar maakt nu wel aanspraak op een schadevergoeding. Dat heeft de vader van Gino zeer geraakt en is volgens hem ook niet waar. Volgens zijn advocaat is deze beschuldiging de reden dat hij vandaag niet op de zitting aanwezig is.

Die opmerkingen schieten zus Naomi van Gino in het verkeerde keelgat. Ze springt op en bijt de advocaat toe waar de vader dan was tijdens de zoektochten. Geëmotioneerd verlaat ze de zaal.
pi_215298316
Het feit dat we een beschaafd volk zijn mag ook wel worden meegenomen. Hij komt er al ontzettend goed mee weg dat hij niet ter plekke uitgeschakeld is geweest. Dat is zijn privilige.

Ik snap de tactiek van de advocaten ook niet echt. Spelen op de emotie heeft bij zo'n monster weinig zin. Ze hebben wel een punt over andere monsters zoals Jos B., maar tijden veranderen. De tolerantie voor ongedierte is veel minder dan vroeger.
pi_215298377
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:01 schreef Confetti het volgende:
Het feit dat we een beschaafd volk zijn mag ook wel worden meegenomen. Hij komt er al ontzettend goed mee weg dat hij niet ter plekke uitgeschakeld is geweest. Dat is zijn privilige.

Ik snap de tactiek van de advocaten ook niet echt. Spelen op de emotie heeft bij zo'n monster weinig zin. Ze hebben wel een punt over andere monsters zoals Jos B., maar tijden veranderen. De tolerantie voor ongedierte is veel minder dan vroeger.
Zijn pech is, dat hij wel wat vertelde. Als je leest wat hij deed, en we weten nog niet eens alles, maakt hem een monster. Zo'n Jos heeft niks gezegd en kunnen wij er minder makkelijk een beeld bij vormen wat Nicky heeft doorstaan. Jos is ook een minder natuurlijk.
pi_215298394
Ruzie weer voorbij
quote:
De zaak gaat verder. De advocaat van de vader van Gino benadrukt dat hij niemand heeft willen kwetsen, maar dat de vader van Gino last heeft van de beeldvorming en hij dat heeft willen rechtzetten voor zijn cliënt.

De advocaat van de zussen maakt zijn excuses richting de vader van Gino. Hij heeft hem in zijn betoog dinsdag niet willen kwetsen en wil niet afdoen aan het verdriet dat ook hij ongetwijfeld heeft. De advocaat wilde alleen aandacht vragen voor de juridische positie van de zussen waardoor ze niet automatisch aanspraak kunnen maken op affectieschade. Dit terwijl ze wel een grote rol speelden in het leven van Gino.
pi_215298413
Ik begrijp het even niet meer... heeft de biologische vader nu wel of niet om schadevergoeding verzocht?
pi_215298437
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:11 schreef Alloch87 het volgende:
Ik begrijp het even niet meer... heeft de biologische vader nu wel of niet om schadevergoeding verzocht?
Ja dat heeft hij.
pi_215298445
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:14 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ja dat heeft hij.
Wat een hond.
pi_215298450
Oke.
quote:
De officier van justitie geeft een uitbrander aan de media. Een Limburgse journalist is dinsdag na het spreekrecht bij één van hen aan de deur geweest. Dat gaat echt te ver.
pi_215298463
quote:
Over de strafzaak zelf wil het OM niet in herhaling treden. De strafeis is volgens de officier van justitie niet absurd hoog, zoals de advocaten stellen. Het is volgens het OM een absurd gruwelijke zaak en de strafeis is 'passend en geboden'.
pi_215298473
Bijna tijd voor het laatste woord.

quote:
Donny M. gaat kapot aan wat hij heeft aangericht. De advocaat kondigt aan dat hij gebruik gaat maken van zijn laatste woord en een verklaring zal voorlezen. ,,M. heeft elke letter daarvan zelf geschreven. Ieder woord is gemeend, recht uit zijn hart en niet door ons ingegeven."
pi_215298490
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:55 schreef potjecreme het volgende:
Ruzie onder de nabestaanden.
[..]

De mogelijke 20.000 euro zal die man wel doneren aan de zussen die geen aanspraak maken op een vergoeding.

twitter
pi_215298556
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:20 schreef Nober het volgende:

[..]
De mogelijke 20.000 euro zal die man wel doneren aan de zussen die geen aanspraak maken op een vergoeding.

[ x ]
Ad/de Stentor 15-10

quote:
De zaak gaat weer verder. De advocaat die de vader en de halfzus van Gino bijstaat, draagt namens hen een korte een verklaring voor. Zij hebben er bewust voor gekozen om in de luwte te blijven, 'maar dat wil niet zeggen dat ze geen emotie en pijn voelen.'

De advocaat van de vader eist in totaal 70.000 euro schadevergoeding. Ook zouden deze nabestaanden graag zien dat Donny M. wordt veroordeeld tot 28 jaar cel en tbs.

De zussen willen ook aanspraak kunnen maken op affectieschade van 17.500 euro per zus, een soort smartengeld voor directe naasten. De wet stelt echter dat alleen ouders en kinderen hiervoor in aanmerking kunnen komen, niet broers en zussen. Het steekt de zussen dat de vader - die nooit in beeld was in het leven van Gino - hier automatisch voor in aanmerking komt, maar dat zij - die samen met Gino zijn opgegroeid - dit nu moeten bevechten bij de rechter.
pi_215298589
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
15 ipv 28 is wel een dikke tegenvaller. Het gaat er om dat die vent nooit meer vrij komt. Nooit.
Sommige daden zijn gewoonweg te erg om in de maatschappij te kunnen terugkeren. Niet in 'deze' maatschappij, in geen enkele.
Voer dan gewoon de doodstraf weer in, denk dat Donny zelf ook wel vindt dat hij daar beter mee geholpen zou zijn.
pi_215298603
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:43 schreef Nober het volgende:

[..]
Hij verteld helemaal niet alles.

Wat tweets van @:saskiabelleman van deze week...
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Hij is in ieder geval eerlijk over het gegeven dat hij een pathologische leugenaar is.
pi_215298731
quote:
Donny M. krijgt nu het laatste woord.Hij schreef een verklaring geschreven en leest die nu voor.
quote:
Het zijn maar slechts woorden. Die gezegd moeten woorden, maar waar het te laat voor is. Wat is een vriend? Die er voor je is als je het moeilijk hebt. Daar heb ik misbruik van gemaakt. Juist ik weet hoe het voelt hoe het is om geen vertrouwen te hebben. En dan doe ik dit jou aan. Ik weet dat ik niets goeds meer kan doen. Maar toch wil ik zeggen; sorry voor wat ik je heb aangedaan.
quote:
Het besef dat ik dit een 9-jarige jongen dit kon aandoen. Het besef dat ik niet alleen het leven van Gino, maar ook zijn naasten en de samenleving heb geschokt. Dit had nooit mogen gebeuren. Ik wil sorry zeggen, voor wat er met Gino is gebeurd en wat hij heeft moeten doorstaan. Sorry voor de pijn en het onherstelbare leed. Sorry dat ik jullie drie dagen heb laten zoeken. Dat ik op bepaalde punten heb gelogen. Dat had ik nooit moeten doen. Ik heb veel spijt. Ik heb niet overal een antwoord op kunnen geven, maar ik hoop dat ik dat na behandeling wellicht kan geven. Mochten er vragen zijn, dan sta ik daar voor open om die te beantwoorden. "

[ Bericht 45% gewijzigd door potjecreme op 18-10-2024 14:56:08 ]
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:54:36 #171
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215298768
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:15 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Wat een hond.
Kon me na het zien van die zusjes niet echt aan de indruk onttrekken dat het een beetje tokkies waren. Even los van dit vreselijke leed natuurlijk. Arme zielen.

Nu komt die smeerpijp van een pa weer het riool uit omdat ie geld ruikt. Past wel in dat beeld.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215298802
quote:
Donny M. spreekt de tekst uit met een snik in zijn stem. Zus Naomi hoort het onbewogen aan.

Hiermee komt een eind aan de zitting. De uitspraak is op 27 november.
pi_215299034
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:32 schreef Vliegbaard het volgende:
Hij is in ieder geval eerlijk over het gegeven dat hij een pathologische leugenaar is.
Wel een bijzondere Catch-22.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_215299928
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]
[..]
[..]

Dan heeft dat stuk stront ruim 2 jaar de tijd gehad voor zijn woord richting de nabestaanden en slachtoffer, kom je met zo'n vod aangezet van een paar regeltjes waar 'ie zelfs nog probeert te nuanceren :r

Ga er als advocaat maar aan staan dit voetveeg te verdedigen, ik zou er slecht van slapen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:24:45 #175
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215300335
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:15 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Wat een hond.
Neem aan dat hij zijn zoon nooit meer zag?
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')