SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Deze ging snel!quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
Sinds ik blauw ben geworden, heb ik niet door dat ik laatste post heb
ja ik kan tragerquote:
Water en Helder voornamelijk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:25 schreef Crack_ het volgende:
[..]
wat drink jij tegenwoordig nu je bent gestopt met cola eigenlijk
Helderquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:31 schreef rival het volgende:
[..]
Water en Helder voornamelijk.
[ afbeelding ]
Wacht maar zipportal af, die altijd de nieuwe f1 live topic opent.quote:
May the odds in your favorquote:
Dat is mobiel kut ja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
Sinds ik blauw ben geworden, heb ik niet door dat ik laatste post heb
Bij de nieuwe lay-out zie ik plaatjes niet meer, dus ben ik terug gegaan naar de oude lay-out.quote:
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:32 schreef rival het volgende:
[..]
Ja ik ga altijd wel goed op appel/peer sapjes
daar kom ik nooitquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wacht maar zipportal af, die altijd de nieuwe f1 live topic opent.
spruiten met zalm en wokblokjes(aardappelblokjesindobbelsteentjesvorm)quote:
kipsate schnitzel, doperwtjes en paar aardappeltjes.quote:
Zalm, of forel, of rund.quote:
Dat moet je apart aanzettenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Bij de nieuwe lay-out zie ik plaatjes niet meer, dus ben ik terug gegaan naar de oude lay-out.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
spruiten met zalm en wokblokjes(aardappelblokjesindobbelsteentjesvorm)
jazalhetermeteenmaarbijzettenquote:
Voor 4ebe wil ik het best nog eens herhalenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:37 schreef Nizno het volgende:
@:4everblackeyed
we hebben allemaal opgenoemd wat we gaan eten, niet nogmaals vragen
kniequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:38 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Voor 4ebe wil ik het best nog eens herhalen
das een verkorting van ik nietquote:
Nizno niet.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:40 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nizno niet.
Soort van dialect van balliaans. "Ik niet"
Kan het niet vindenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:40 schreef Xilia het volgende:
[..]
In settings, iets met externe media ofzo
Wat me voorgezet wordt.quote:
Privacy instellingenquote:
Ik blijf wel in de oude lay-out. Het is niet te modden in de nieuwe lay-out. Ik mis de optie om post te noten en weg te gooien.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:44 schreef Nizno het volgende:
[..]
Privacy instellingen
Als je externe inhoud wilt zien kun je dat hieronder inschakelen. Let er wel op dat het mogelijk is dat externe partijen dan volgcookies of andere manieren kunnen inzetten om je over het internet te volgen. Wij kunnen daarop geen invloed uitoefenen. Deze optie is opt-in, wat betekent dat je standaard géén externe inhoud zult zien. Voor het uitschakelen van advertenties kun je een premium account aanschaffen.
Externe inhoud inschakelen
Hiermee maak je het mogelijk externe inhoud uberhaupt weer te geven. Als deze optie uit staat wordt externe inhoud niet weergegeven. Schakel je het in dan kun je in de settings die hieronder verschijnen de verschillende soorten inhoud stuk voor stuk in -of weer uitschakelen. Omdat externe partijen je hiermee zouden kunnen volgen staat deze optie standaard UIT, evenals alle opties hieronder.
Externe media weergeven
Toon externe afbeeldingen en video's die door users zijn geplaatst. Het is mogelijk dat externe partijen je hiermee kunnen tracken, daarom staat deze optie standaard UIT.
Ik heb nog steeds een huisman he.quote:
Is pot lekker?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Gewoon eten wat de pot schaft.
Hangt van de pot af.quote:
resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.quote:
Dit was al genoeg geweest.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:47 schreef IJsdraakje het volgende:
Inb4 US die een lulverhaal gaat houden
Posts lezen is een keuzequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:47 schreef IJsdraakje het volgende:
Inb4 US die een lulverhaal gaat houden over ofwel zwakke mannen die profiteren van weet ik veel wat, ofwel over zwakke vrouwtjes die zich laten uitbuiten.
heerlijkquote:
En morgen naar de tuin?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:50 schreef Crack_ het volgende:
[..]
oke dan gaan we vanavond even doorwerken
Oh fijn. Morgen komen mijn nieuwe DM's, maar volgens mij zit er warme voering in. Morgen nog niet inlopen dusquote:
ik kan je vandaag ook wel nieuwe direct messages sturenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:54 schreef Xilia het volgende:
[..]
Oh fijn. Morgen komen mijn nieuwe DM's, maar volgens mij zit er warme voering in. Morgen nog niet inlopen dus
Ik wil nieuwe kopen, want die ik nu heb zijn maat te klein sinds voetoperatie begin dit jaar.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:54 schreef Xilia het volgende:
[..]
Oh fijn. Morgen komen mijn nieuwe DM's, maar volgens mij zit er warme voering in. Morgen nog niet inlopen dus
Ook warm gevoerd dan?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik kan je vandaag ook wel nieuwe direct messages sturen
De vraag is alleen of die ook een warme voering hebben.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik kan je vandaag ook wel nieuwe direct messages sturen
ik zal danny vragen om wat bont toe te voegen in de DMboxquote:
Mijn oude zijn nog best, maar ik heb sinds vorig jaar opeens met alle schoenen een maat groterquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik wil nieuwe kopen, want die ik nu heb zijn maat te klein sinds voetoperatie begin dit jaar.
Dat dat kan in Emmen!quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:00 schreef Ama het volgende:
Yo nice. De Lidl hier is aan het verbouwen tot donderdag en dan hebben we ook zelfscans.
Nou jippie, steeds weer alle boodschappen uit je tas halen bij controlequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:00 schreef Ama het volgende:
Yo nice. De Lidl hier is aan het verbouwen tot donderdag en dan hebben we ook zelfscans.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:02 schreef Xilia het volgende:
[..]
Nou jippie, steeds weer alle boodschappen uit je tas halen bij controle
Echt he. Maar ik denk dat in het centrum dit al een tijdje is.quote:
Nou sinds de Jumbo hier dat heeft word ik verdomd weinig gecontroleerd eigenlijk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:02 schreef Xilia het volgende:
[..]
Nou jippie, steeds weer alle boodschappen uit je tas halen bij controle
Man3quote:
jaaquote:
jaa en zo nog even snel. Te lang hier blijven hangenquote:
oeh, welke heb je besteld?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:54 schreef Xilia het volgende:
[..]
Het is hier gewoon elke keer raak, bij elke supermarkt ook en je hoortnhet van iedereen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:03 schreef Ama het volgende:
[..]
Nou sinds de Jumbo hier dat heeft word ik verdomd weinig gecontroleerd eigenlijk.
Dat is gewoon loon in natura voor het werk van de caissière.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:06 schreef Xilia het volgende:
[..]
Het is hier gewoon elke keer raak, bij elke supermarkt ook en je hoortnhet van iedereen.
Delhaize in het centrum heeft ze alweer weggehaald.
Blijkbaar wordt er enorm veel gestolen.
Gewone zwarte, maar met voering dusquote:
Zelfscan bij de jumbo werkt een stuk minder soepel dan de appie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:06 schreef Xilia het volgende:
[..]
Het is hier gewoon elke keer raak, bij elke supermarkt ook en je hoortnhet van iedereen.
Delhaize in het centrum heeft ze alweer weggehaald.
Blijkbaar wordt er enorm veel gestolen.
Stamppot?quote:
Ik heb de laatste tijd vaak dat 'er geen handscanner beschikbaar is', terwijl ik ze gewoon zie hangen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:08 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Zelfscan bij de jumbo werkt een stuk minder soepel dan de appie.
Of nee, de zelfscan zelf is prima, maar de medewerkers er omheen zijn een stuk langzamer
vooral bij leeftijdscontrole.
Grotere maat na operatie?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik wil nieuwe kopen, want die ik nu heb zijn maat te klein sinds voetoperatie begin dit jaar.
Ik scan dan met de telefoon en dan valt de wifi steeds wegquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd vaak dat 'er geen handscanner beschikbaar is', terwijl ik ze gewoon zie hangen.
Ja, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling!quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:09 schreef CherryLips het volgende:
Ik word vaak gecontroleerd als ik één dingetje heb en even snel wil zijn
Andijviequote:
oh ja, dat heb ik daar ook al vaker gehad.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd vaak dat 'er geen handscanner beschikbaar is', terwijl ik ze gewoon zie hangen.
En spekjesquote:
Jaquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is gewoon loon in natura voor het werk van de caissière.
Ja, dat dus. Fijn dat ik niet de enige ben.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:10 schreef gianni61 het volgende:
[..]
oh ja, dat heb ik daar ook al vaker gehad.
Halve wand vol scanners, maar nee hor.
https://tweakers.net/nieu(...)s-groter-scherm.htmlquote:Foto's tonen verpakking nieuwe Amazon Kindle Paperwhite met iets groter scherm
Er zijn foto's opgedoken van wat de verpakking zou zijn van de Amazon Kindle Paperwhite 12th Gen. De opvolger van de Paperwhite van drie jaar geleden zou een groter scherm krijgen. De diagonaal gaat van 6,8" naar 7".
OMG OMG OMGquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:12 schreef Recce het volgende:
@:cherrylips
[..]
https://tweakers.net/nieu(...)s-groter-scherm.html
Ja, dat zal wel inderdaad.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:10 schreef Xilia het volgende:
[..]
Ja![]()
Het moet wel erg zijn als ze de boel er weer voor afbreken.
Nou leeftijdscontrole doen ze bij mij nietquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:08 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Zelfscan bij de jumbo werkt een stuk minder soepel dan de appie.
Of nee, de zelfscan zelf is prima, maar de medewerkers er omheen zijn een stuk langzamer
vooral bij leeftijdscontrole.
Ik zou annulerenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kunt bij ons in het Systeem een bezoeker aanmelden. En als die dan later belt dat hij een andere keer komt moet je hem opnieuw aanmelden. Okee. En dan moet je de originele afspraak dus annuleren. Dan krijg je dus dit.
[ afbeelding ]
De ene gaat over het annuleren van de afspraak, en de andere over het annuleren van het annuleren. En vraag mij niet wie wie is.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kunt bij ons in het Systeem een bezoeker aanmelden. En als die dan later belt dat hij een andere keer komt moet je hem opnieuw aanmelden. Okee. En dan moet je de originele afspraak dus annuleren. Dan krijg je dus dit.
[ afbeelding ]
De ene gaat over het annuleren van de afspraak, en de andere over het annuleren van het annuleren. En vraag mij niet wie wie is.
ze moeten wel als ik alcohol wil kopen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:13 schreef Xilia het volgende:
[..]
Nou leeftijdscontrole doen ze bij mij niet
Ik denk dat het andersom is!quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Handig zo. Ik gok dat Annuleren het scherm annuleert en Annuleer de afspraak annuleert.
Bijna. Het blijkt andersom te zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Handig zo. Ik gok dat Annuleren het scherm annuleert en Annuleer de afspraak annuleert.
Oh, verkeerd gegokt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bijna. Het blijkt andersom te zijn.
Ik vond de vorige al aan de grote kantquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:14 schreef Recce het volgende:
[..]
Niet huilen, het gaat maar om een paar millimeter.
Handig welquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Geniaalquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
@:bitterbal wat vind je van dit concept?
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:20 schreef bitterbal het volgende:
Het is gelukt met de levering. we waren aan het eten en toen werd ik gebeld dus een van de thai nam op. Stond de bezorger voor de deur van mijn huis. Hij had het gevonden![]()
en omdat ik cash on delivery had gedaan was er nog niet betaald. Dus die vriendin zei als die het zou laten staan zij het naar hem zou overmaken via bank.
En nu heb ik een mop![]()
[ afbeelding ]
voor 8,20
best logisch want grote dikke vette knop vs dun linkjequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bijna. Het blijkt andersom te zijn.
wat is dat voor vreemd apparaat?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:20 schreef bitterbal het volgende:
Het is gelukt met de levering. we waren aan het eten en toen werd ik gebeld dus een van de thai nam op. Stond de bezorger voor de deur van mijn huis. Hij had het gevonden![]()
en omdat ik cash on delivery had gedaan was er nog niet betaald. Dus die vriendin zei als die het zou laten staan zij het naar hem zou overmaken via bank.
[ afbeelding ]
voor 8,20
dat kan handig zijnquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:24 schreef bitterbal het volgende:
[..]
met 2 compartimenten dus 1 voor schoonwater en 1 voor vies
George snapt de Clooney van je mop.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:20 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
voor 8,20
Recht opquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:24 schreef mschol het volgende:
[..]
dat kan handig zijn
maar hoe krijg je daar een dweil in dan
mja vind hem niet zo mooiquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:26 schreef mschol het volgende:
oh en even in de herhaling nu ze er is:
@:bitterbal:
https://www.makeship.com/products/red-panda-plushie
[ afbeelding ]
aha okequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:26 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Recht op
Het is zo’n model
https://s.lazada.co.th/s.JrzZo
Ik vind het niet echt op een rode panda lijken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:26 schreef mschol het volgende:
oh en even in de herhaling nu ze er is:
@:bitterbal:
https://www.makeship.com/products/red-panda-plushie
[ afbeelding ]
wilde niet een met draadjes zeg maar want kakkerlakken houden er van om zich daar in te verstoppen vreemd genoegquote:
Dus je zit nu het volgende artikel te bestellenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:26 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Recht op
Het is zo’n model
https://s.lazada.co.th/s.JrzZo
in dit geval: https://www.twitch.tv/quantum heeft die aangemaakt voor support van zn volgers, als ik zo zn pplaatje zie is hij red panda fanquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:27 schreef bitterbal het volgende:
waarom is daar een kickstarter achtig campaign voor?
Iiiieeewquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:28 schreef bitterbal het volgende:
[..]
wilde niet een met draadjes zeg maar want kakkerlakken houden er van om zich daar in te verstoppen vreemd genoeg
z'n wangen zijn mij wat breed, verder wel leukquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt op een rode panda lijken.
nee want ze hebben verschillende bezorg bedrijven dus kan dat dit gewoon een slimme was en de rest nietquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:28 schreef Xilia het volgende:
[..]
Dus je zit nu het volgende artikel te bestellen
aaah i see.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:28 schreef mschol het volgende:
[..]
in dit geval: https://www.twitch.tv/quantum heeft die aangemaakt voor support van zn volgers, als ik zo zn pplaatje zie is hij red panda fan
O.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee want ze hebben verschillende bezorg bedrijven dus kan dat dit gewoon een slimme was en de rest niet
ja ik ookquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Deze vind ik leuker
[ afbeelding ]
ja dus het is nog steeds spannendquote:
Hoe groot wil je 'm?quote:
Tot je alle bezorgers hebt gehadquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dus het is nog steeds spannend![]()
misschien moet ik gewoon stuk voor stuk bestellen want je betaald alsnog per stuk verzendkosten
Ook cutequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Deze vind ik leuker
[ afbeelding ]
Die op dr schoot is ook leuk. Fijn formaatje voor in bedquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk alleen dat kleinste formaat is leuk.
Heb je ooit al een foto van je bank gepost?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:20 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
voor 8,20
denk het welquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:42 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Heb je ooit al een foto van je bank gepost?
WAT EEN LEUK BEESTJEquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:44 schreef bitterbal het volgende:
@:cherrylips
https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link
voor lekker sappige theequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:53 schreef Xilia het volgende:
Hmm heb nieuwe theeglazen, heerlijk groot
Ik heb van die glazen waar echt perfect bijna een halve liter melk in past en dat is ook echt zo perfect.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:53 schreef Xilia het volgende:
Hmm heb nieuwe theeglazen, heerlijk groot
Oeh een halve liter is wel veelquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:54 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb van die glazen waar echt perfect bijna een halve liter melk in past en dat is ook echt zo perfect.
vanaf half acht https://hemel.waarnemen.c(...)han-ATLAS.html#10-07quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoe laat kunnen we die komeet checken?
ik heb mokken waar 300-400ml in kanquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:54 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb van die glazen waar echt perfect bijna een halve liter melk in past en dat is ook echt zo perfect.
Ik van thee, maar het moet ook nog lekker drinkenquote:
die moet je dan nog even zindelijk maken.quote:
Tis wat met al die Thaise huisdierenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
die moet je dan nog even zindelijk maken.
dat kan na 8u ook nog wel volgens sommigenquote:
Gewoon aan het werkquote:
Hoorde je die ook vallen net als de spin van essie?quote:
Iewquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hoorde je die ook vallen net als de spin van essie?
Nope.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou. Even kijken of de oliebollenkraam nog open is.
Voelt al helemaal thuis zo.quote:
Komeet. HEEL iets anders.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
De meteoor is te zien vanavond aan de staart van het grote steelpannetje.
Nee morgen vroeg op en naar kantoor. Wie weet hoe laat terug. Morgen salade en soep voor de lunch en zo.quote:
Waarschijnlijk ook de enige kans die we krijgen gezien de weersvoorspelling.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
De meteoor is te zien vanavond aan de staart van het grote steelpannetje.
Uit het raam kijken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:43 schreef Nattekat het volgende:
Kak, ik zit in het zwembad tijdens zonsondergang
Ja ik wil je niet jaloers maken maar ik zie hier de hele dag al een strak blauwe lucht en af en toe maar een klein zuchtje wind.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hier is het al heel de dag bewolkt.
Hier nu ookquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hier is het al heel de dag bewolkt.
Ik negeer deze post even.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:45 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja ik wil je niet jaloers maken maar ik zie hier de hele dag al een strak blauwe lucht en af en toe maar een klein zuchtje wind.
volgend jaar weerquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:32 schreef Nattekat het volgende:
Zelfs na een zonnige dag wordt de 20 niet meer gehaald, tijd voor een dag 20+ buiten
Niet kakken in het zwembadquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:43 schreef Nattekat het volgende:
Ja tuurlijkquote:
Beter dan andersomquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:43 schreef Nattekat het volgende:
Maar je komt gewoon. 😎quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Eerlijk, ik was het vergeten.
ondanks dat streepje lees ik gewoon mee etersquote:
Kan ik me voorstellenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Eerlijk, ik was het vergeten.
laat de zalm nog even dicht, die breek ik van het weekend aan, wel zin in een toastje nu maar tis wat vroeg op de avondmaaltijd dus 1 of 2 kan wel maar dan geen zalmquote:
trustequote:
Ben net weer wakkerquote:
Oh dat is toch wel een klein minpuntje want zalm is zo lekker.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:03 schreef mschol het volgende:
[..]
laat de zalm nog even dicht, die breek ik van het weekend aan, wel zin in een toastje nu maar tis wat vroeg op de avondmaaltijd dus 1 of 2 kan wel maar dan geen zalm
mja, heb et wel, die komt vanzelfquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:10 schreef Ama het volgende:
[..]
Oh dat is toch wel een klein minpuntje want zalm is zo lekker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's weird being the same age as old people
☺smilies
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:19 schreef Xilia het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)we-foodhit~a853f202/nejSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
https://www.ad.nl/binnenl(...)we-foodhit~a853f202/Hmm. Chocolade en pistache samen is op zich niet verkeerd. Maar de oliebol erbij..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.ad.nl/binnenl(...)we-foodhit~a853f202/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee, doe maar niet inderdaad..quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hmm. Chocolade en pistache samen is op zich niet verkeerd. Maar de oliebol erbij..
quote:
Dat dacht ik ook.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hmm. Chocolade en pistache samen is op zich niet verkeerd. Maar de oliebol erbij..
foto van het in elkaarzetprocesquote:
ANNIE, ARE YOU OKAY?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:22 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Nee, doe maar niet inderdaad..
_______________________________________________________________________________________________________
Volgende week al naar Alien Ant Farm![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)we-foodhit~a853f202/Voor 4645 euro per stukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tap tap tap
quote:
Ja hier hebben ze bollen met boerenjongens. Dus ik zoiets bestellen, denkende van dat dat erin verwerkt zit of zo. Nee zijn gewoon opengesneden kale bollen met wat boerenjongens erbij geschept. Njaquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:33 schreef Ama het volgende:
De oliebollenkraam in het centrum van Emmen heeft ook altijd van die lekkere wafels en gevulde bollen enz maar ik vind het nogal prijzig en nu zijn we weer een jaar later dus het zal wel weer nog duurder zijn.
joh... grote bollen danquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hier hebben ze bollen met boerenjongens. Dus ik zoiets bestellen, denkende van dat dat erin verwerkt zit of zo. Nee zijn gewoon opengesneden kale bollen met wat boerenjongens erbij geschept. Nja
Nou die vind ik dan weer echt helemaal niet lekker klinken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hier hebben ze bollen met boerenjongens. Dus ik zoiets bestellen, denkende van dat dat erin verwerkt zit of zo. Nee zijn gewoon opengesneden kale bollen met wat boerenjongens erbij geschept. Nja
Ik lees juist veel slechte recensies.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:46 schreef Karzai het volgende:
zo weer hard gewerkt geen puf meer om te koken gooi zo een ciabbatta in de oven en ik heb nog wel wat beleg om erop te doen
met lunch al warm gegeten van de thaise maaltijd die ik zondag had besteld dat was in principe genoeg voor een gezin met 4 mensen. dus daar at ik drie dagen van
verder wil ik de nieuwe joker wel graag zien de bios morgen, ik vond deel1 ook erg goed en las in een rescensie dat dit ook een meesterwerk is.
ik las deze in de nrc, ik houd ook wel van een beetje twisted filmsquote:
Was ook niet voor herhaling vatbaarquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:43 schreef Ama het volgende:
[..]
Nou die vind ik dan weer echt helemaal niet lekker klinken.
Afgelopen vrijdag gezien. Prima film, geen makkelijk vermaak. Niet voor iedereen geschikt.quote:
the joker is juist een anti held, en wordt hier dus neergezet dat hij ook gewoon een normaal mens isquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:04 schreef UitStraling het volgende:
Beetje bollig en wollig doen over een superheldenfilmpje
Ach als hij online staat ga ik hem vast ook wel kijken hoor.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:01 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag gezien. Prima film, geen makkelijk vermaak. Niet voor iedereen geschikt.
De beste man heeft nooit bestaan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:05 schreef Karzai het volgende:
[..]
the joker is juist een anti held, en wordt hier dus neergezet dat hij ook gewoon een normaal mens is
Wow echt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De beste man heeft nooit bestaan.
ik denk dat ook soms ook over US, die fantaseert er ook op losquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:10 schreef Ama het volgende:
Kut man en ik altijd maar denken dat iedereen in een film echt heeft bestaan.
Daensquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn top 3 beste films blijft wel:
1. Silence of the Lambs
2. Daens
3. Labyrinth
Wat een gek wijf johquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:53 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik las deze in de nrc, ik houd ook wel van een beetje twisted films
Het vervolg op ‘Joker’ was niet wat kijkers verwachtten – geweldig
+ Leeslijst
opinie
Film Films als Joker: Folie à Deux floppen, omdat kijkers geen ongrijpbare films willen, schrijft Gawie Keyser, die een meesterwerk zag.
Gepubliceerd op
11 oktober 2024
Leestijd
3 minuten
Luisteren
Open 'luister naar artikel'
Leeslijst
Een fan in Los Angeles bij de première van Joker: Folie à Deux. Foto Michael Buckner / Getty
In de populaire cultuur woedt er een oorlog. Tussen consumenten die het recht opeisen op hun voorwaarden te worden vermaakt en makers die staan op artistieke vrijheid, op het recht mensen te ontrieven door verwachtingen in de war te schoppen. In het oog van de storm: de peperdure, geflopte film Joker: Folie à Deux, waarin de hoofdpersoon ironisch genoeg zelf de vinger op de zere plek legt: „Ik heb zo’n vermoeden dat we de mensen niet geven wat ze willen.”
Gawie Keyser is essayist, programmamaker en filmcriticus.
Dat zegt Arthur Fleck alias Joker (gespeeld door Joaquin Phoenix), die in het verhaal terechtstaat voor vijf moorden en in het gekkenhuis verliefd wordt op de psychotische groupie Harley Quinn (Lady Gaga). De crux is de vraag of Joker, bekend als aartsvijand van strip- en filmsuperheld Batman, wel of niet toerekeningsvatbaar is.
Is hij dat niet, was er misschien niets aan de hand. Maar hij is dat wel, blijkt in het verhaal. Dat betekent dat Joker geen Joker meer is, dat hij al die tijd alleen maar een doorsnee moordenaar was. Waarmee regisseur Todd Phillips een dikke streep zet niet alleen door de eerste film uit 2019, een enorm succes, maar ook door een heel universum, in 1940 gecreëerd door comics-kunstenaars Bill Finger, Bob Kane en Jerry Robinson en sindsdien uitgegroeid tot een miljardenindustrie.
Zo krijgen mensen ‘niet wat ze willen’ en staan de verhoudingen op scherp. „Regisseur ondergedoken”, kopte De Telegraaf in een verhaal over Phillips die zich tijdens het openingsweekend van Joker: Folie à Deux op een ranch schuilhield vanwege het desastreuze nieuws dat het publiek zijn film de rug toekeerde.
Hooivorken
Nu gaat het niet om de vraag of de film slecht is – hij is dat pertinent niet – maar om de agressieve, collectieve verontwaardiging bij publiek én critici vanwege het niet inlossen van verwachtingen. Op het spel staat de vraag of we het onbekende überhaupt nog aankunnen, datgene waar we tegen zijn, dat niet past bij wat we denken te weten of waar we in menen te geloven.
Als het antwoord negatief is, dan zakken we af naar een bedenkelijk niveau, dat van het onverdraagzame, het tirannieke. En dát zit in de lucht. Dat benoemde in een andere context ook de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema, op tv aan tafel bij Eva Jinek over de incidenten tijdens pro-Palestijnse manifestaties op 7 oktober, toen ze zei: „Wilders wil alleen demonstraties toestaan waar hij het mee eens is.” Vertaald naar de populaire cultuur: we willen alleen nog maar dingen zien, lezen en horen die we van te voren leuk vinden, en al dat andere moet bij wijze van spreken het land uit.
Als de app van de multiplex-bioscoop je vraagt of je een „gepersonaliseerd filmaanbod” wil, zeg nee
Terug naar Joker-regisseur Phillips, die niet alleen staat. Waar zijn collega, veteraan Francis Ford Coppola, zich momenteel bevindt is onduidelijk – ook hij kan zich nauwelijks meer vertonen. Coppola’s nieuwste, Megalopolis, vilein Megaflopolis gedoopt, wordt lovend genoeg besproken, maar het publiek haalt net als in het geval van Joker: Folie à Deux de hooivorken uit de kast, hevig ontstemd omdat uitgerekend de maker van beroemde films zoals The Godfather en Apocalypse Now iets op het scherm heeft gebracht dat blijkbaar compleet onbegrijpelijk is (een futuristische satire gebaseerd op de Catilinarische samenzwering in het Rome van 63 v.Chr.).
Weg met het algoritme
Deze woede maakt blind, omdat plezier nu juist te beleven valt in de duistere hoek van het onverwachte, waar Joker: Folie à Deux bestaat als een film die zich onmogelijk laat duiden. Ga maar na: nu zit Joker gevangen (gevangenisfilm/rechtbankdrama?); hij wordt verliefd (romantische komedie?); en er wordt gezongen en gedanst en Lady Gaga is van de partij (musical?). Over de hele wereld slaan de hersenen van zowel fanboys als normale mensen op tilt. Dit is niet de Joker die we willen! Dit onderkent Joker zelf als hij in een van de mooiste scènes met Harley het aloude duo Sonny & Cher persifleert en – tilt – een Bee Gees-nummer zingt en dan zegt: „I have a sneaky suspicion we’re not giving the people what they want.”
Sneaky, ja, slim, complex, ongrijpbaar, confronterend, ja, het is oorlog, het wringt, het schuurt. Dit schenkt Joker: Folie à Deux ons en daar zouden we deze maker diep dankbaar voor moeten zijn. Misschien komt dat pas over vele jaren, wanneer de film gerehabiliteerd is als een meesterwerk, gemaakt door een man die per ongeluk te veel geld en creatieve vrijheid kreeg.
Voor nu drukt het werk ons met de neus op de feiten: wie met een open gemoed kijkt naar Joker: Folie à Deux leert dat het loont je boosheid over je eigen ongerief, over alles wat anders is, in je zak te steken. Niets moet het land uit. Al het vreemde moet blijven, dankjewel. Het onbekende – dat opent je de ogen, laat je beter kijken, naar jezelf, naar je wereld. Begin door dat algoritme op Netflix uit te zetten (laat anderen massaal via je account kijken, dat fnuikt de AI). Als de app van de multiplex-bioscoop je vraagt of je een „gepersonaliseerd filmaanbod” wil, zeg nee.
Wrang genoeg is dit juist wat Phillips’ film toont: een doodgewone man die het ongewone ontdekt en daardoor voor het eerst in zijn leven méns is. Hier wordt hij verschrikkelijk voor gestraft, in het verhaal en nu ook in een wereld waarin dat verhaal geen kans maakt. Zo bezien is Joker: Folie à Deux in- en in-subversief, één grote, geniale Joker-grap, niet van Arthur Fleck, maar van de regisseur, nét de echte, levensgevaarlijke Joker, geboren aan het einde van de film. Kijk goed. En hoor hem lachen.
eerste 2 nooit gezien derde heb ik bijna nachtmerries van zo vaak heb ik die moeten zienquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn top 3 beste films blijft wel:
1. Silence of the Lambs
2. Daens
3. Labyrinth
je moet een mening gevenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:14 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wat een gek wijf johMensen vinden een film niet goed en hebben daar argumenten voor. Net zo goed als dat zij argumenten heeft dat de film wèl goed is. Maar mensen die deze film niet goed vinden, zijn onverdraagzaam en niet in staat om om te gaan met zaken waar ze het niet mee eens zijn.
Nou Gawie, je flutstukje bewijst dat je daar zelf ook niet zo goed in bent
recensies zijn per definitie subjectiefquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:17 schreef Karzai het volgende:
wat wil jij dan een of ander objectief stukje
Bij voorkeur een stukje met logica die klopt. En daar is hier geen sprake van.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:17 schreef Karzai het volgende:
wat wil jij dan een of ander objectief stukje
Totaal onnodig mensen de maat nemen, daar ben ik niet zo'n fan vanquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:14 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wat een gek wijf johMensen vinden een film niet goed en hebben daar argumenten voor. Net zo goed als dat zij argumenten heeft dat de film wèl goed is. Maar mensen die deze film niet goed vinden, zijn onverdraagzaam en niet in staat om om te gaan met zaken waar ze het niet mee eens zijn.
Nou Gawie, je flutstukje bewijst dat je daar zelf ook niet zo goed in bent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |