1 | [url=hier de link]hier het adres [/url] |
1 | [img]hier de URL[/img] |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
oh hahaquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Deze, Marsum, had je recent al gehad Marcel
Een landhuis ofzo, met de facade naar het noorden. Niet ieder landgoed heeft een brievenbus. Gele hoeken. Ik zie van alles, maar ik wordt er geen wijs uit verderquote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:42 schreef alpeko het volgende:
Bomen, brievenbus, lantaarnpalen. Valt me tegen dat hij nog niet is geraden.
Al sla je me dood... het meest kenmerkende aan die lantaarnpaal vind ik: past niet bij de rest, is veel moderner, en er hangt een bordje aan. Dat is niet echt standaardquote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:50 schreef marcel.de het volgende:
de zwarte lantaarn is heel typerend / herkenbaar voor de soort plek (hetgeen om de hoek is van dit gebouw (wat er oospronkelijk ook bij hoorde))
Jij moet het kunnen raden TARA. Heel Grunnen en Friesland staan vol met die zwarte lantaarns met daarop schildjes met.....quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Al sla je me dood... het meest kenmerkende aan die lantaarnpaal vind ik: past niet bij de rest, is veel moderner, en er hangt een bordje aan. Dat is niet echt standaard
Is dat de tekst op de schildjes?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:23 schreef marcel.de het volgende:
met daarop schildjes met.....
Het is Grunnen....
nope daar staan huisregels OF tijden op...quote:
"Dat boven de brievenbus"?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:47 schreef marcel.de het volgende:
[..]
nope daar staan huisregels OF tijden op...
en dat boven de brievenbus was vroeger rood
en heel vroeger blauw
Ja aan die zwarte paal naast de brievenbus en wat ik wit maaktequote:
Ik ben heel benieuwd. Groningen ken ik niet zo maar Friesland... het zegt me helemaal niks. Alle hoop op Tara. Goole zoektermen leveren ook niks op.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:23 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Jij moet het kunnen raden TARA. Heel Grunnen en Friesland staan vol met die zwarte lantaarns met daarop schildjes met.....
Het is Grunnen....
En er komen dagelijks best heel wat mensen
Tjonge. Goed joh. Ook zo'n hoekje waar ik nooit kwam. Breda ja, maar tussen Oudenbosch en Raamdsdonksveer is een blinde vlek voor me.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 13:55 schreef alpeko het volgende:
Ik ben hier lokaal bekend (woon er vlakbij) maar het was nog knap lastig om de locatie te vinden. Geen vestingwal maar een schans.
De molen bij de schans van Terheijden.
Breda ligt daar anders precies tussenin. Terheijden is overigens zo goed als Breda.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:41 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Tjonge. Goed joh. Ook zo'n hoekje waar ik nooit kwam. Breda ja, maar tussen Oudenbosch en Raamdsdonksveer is een blinde vlek voor me.
ken centrum Breda beetje en Hero en Faam. Maar verder niet. Dus alles boven station tot Bieschbos onbekend terreinquote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:28 schreef alpeko het volgende:
[..]
Breda ligt daar anders precies tussenin. Terheijden is overigens zo goed als Breda.
Mijn zwager woont hier, herkende hem meteen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 13:55 schreef alpeko het volgende:
Ik ben hier lokaal bekend (woon er vlakbij) maar het was nog knap lastig om de locatie te vinden. Geen vestingwal maar een schans.
De molen bij de schans van Terheijden.
Je zwager of de plek?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:57 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Mijn zwager woont hier, herkende hem meteen.
Dorpstraat Kats…quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:01 schreef alpeko het volgende:
[ afbeelding ]
Tussenstand topic #114:
KaheemSaid 2
marcel.de 1
TARAraboemdijee 1
alpeko 1
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:14 schreef alpeko het volgende:
Zelfs het wapen van dit dorp vindt dat er maar weinig gebeurt
Het gehucht heet Geeuwenbrug.quote:
Dan blijven er nog maar tig bruggen overquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:45 schreef marcel.de het volgende:
uh is die zo moeilijk?
Je ziet, dit is geen gewoon viaduct ofzo.
Rechts is lager dan links.
mwa, zijn er veel bruggen die zo breed met zoveel rijbanen zijn...?quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan blijven er nog maar tig bruggen over
Laatstgenoemde plaats ligt niet eens zo heel ver wegquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 07:52 schreef marcel.de het volgende:
goed uur gezocht maar "I give up."
Er zijn zoveel kerken in deze stijl maar vaak groter of minder groen er om heen.
De lijn Lobith Katwijk is lang
och heden, ben daar idd in Woerden geweest en zo richting Katwijk enzo. Deze niet gezien. Knap stukkie werk hoorquote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Zwammerdam. Ik was bij Bodegraven, want zelfde verhaal als Woerden. Toen ging ik ietsjes verder kijken
Google Maps vind Drunen, maar het gehucht heet inderdaad Giersbergen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Drunen? Ik dacht dat het dorpje Giersbergen heette
Misschien toch handig om wat vaker op Fok! te komen, als je zelf een opgave gepost hebt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:55 schreef wimbo het volgende:
Fok attendeert mij niet meer op lokquotes
Ah shit .... toch nog te weinig gepoetstquote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:16 schreef marcel.de het volgende:
Hij leek wat gemakkelijk met Kelfkensbos er boven. Maar dat gebied is wat groter en lang niet overal is het kunstwerk te zien. Hier lijkt hij te worden gemaakt of afgebroken.
Maar telt deze punt? Of moet er een nieuwe zonder naam in beeld geplaatst worden?
Punt en verder. Ga je gang.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:45 schreef marcel.de het volgende:
Mag ik de punt pakken en nieuwe plaatsen of plaats jij een nieuwe en pogen anderen en ik opnieuw?
Ik neem aan dat ze beide hierop staan?quote:Op vrijdag 1 november 2024 07:41 schreef marcel.de het volgende:
Het dichtstbij gelegen vliegveld hiervan ligt hemelsbreed op ongeveer 17 km maar stelt niet veel voor.
Die hemelsbreed 30km hier vandaan is van veel meer betekenis.
Ja ik neem aan van wel ja. Beiden !quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze beide hierop staan?
[ afbeelding ]
Ja ik vroeg het omdat b.v. een Soesterberg, Valkenburg, Terlet er niet op staan.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:36 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Ja ik neem aan van wel ja. Beiden !
Ook beetje zelfde gecategoriseerd zoals ik al in mijn omschrijving deed; oranje - blauw
En over de weg is de oranje 23,1 en de blauwe 52,6quote:Op vrijdag 1 november 2024 07:41 schreef marcel.de het volgende:
Het dichtstbij gelegen vliegveld hiervan ligt hemelsbreed op ongeveer 17 km maar stelt niet veel voor.
Die hemelsbreed 30km hier vandaan is van veel meer betekenis.
waar je deze inderdaad niet vondquote:Op vrijdag 1 november 2024 18:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik was de forten van de Stelling van Amsterdam al bij langs geweest
Na enig zoek- en speurwerk: Rotterdam Airport en vliegveld Breda kwamen het meest in de buurt (ook gezien het polderlandschap), en over de weg (via A17 A59 A29 omhoog is 76 km) gemeten kwam ik uit in de buurt van Helwijk.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:29 schreef marcel.de het volgende:
[..]
En over de weg is de oranje 23,1 en de blauwe 52,6
[..]
waar je deze inderdaad niet vond
Nee, daar is het gebouw achter de bomen te klein voor. Maar wat het dan wel is? Een kerkje of kapel? Lijkt wel of er grafzerken in het gras liggen maar het kan ook om bijzondere (oude?) bomen gaan met gedenk- of infostenen.quote:Op zondag 3 november 2024 13:44 schreef marcel.de het volgende:
Ik weet niet of er naar een fort of vestingstadje wordt gezocht, maar dat is "hier" niet.
Wanneer het echt te moeilijk is wil ik later wel melden wat de afstand is vanaf de vorige bijdrage....
Haha wat dom. Allerlei andere dingen weggehaald en dit vergeten.quote:Op maandag 4 november 2024 15:26 schreef alpeko het volgende:
Het staat er al. Refresco Benelux, Bodegraven
Mij bekend, dat is in Middelburg.quote:
Jup, maar er waren 10 scholen met die naam. Zonder dat was het denk ik onvindbaar geweestquote:Op maandag 4 november 2024 14:16 schreef wimbo het volgende:
Samenlevingsschool De Ravelijn, Den Velde
Naam van de school was nog te ontcijferen in je screenshot![]()
Ha, ik weet waar die dingen staanquote:Op maandag 4 november 2024 17:37 schreef marcel.de het volgende:
De vlag van Schiermonnikoog. Het terras waar ik ooit borrelde tijdens personeelsuitje. En dat het zo herkenbaar was kan wel kloppen, de street view foto is van 2014. Het moet niet lang daar voor geweest zijn.
Het Wantij
Tussenstand topic #114:
marcel.de 14
r_one 9
alpeko 5
TARAraboemdijee 4
wimbo 4
KaheemSaid 2
PSM 1
FrankRicard 1
eenjongen... 1
DikDikkie 1
Nieuwe:
[ afbeelding ]
Heb je nu twee keer dezelfde geplaatst?quote:Op maandag 4 november 2024 17:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[ afbeelding ]
Tussenstand topic #114:
marcel.de 14
r_one 9
alpeko 5
TARAraboemdijee 5
wimbo 4
KaheemSaid 2
PSM 1
FrankRicard 1
eenjongen... 1
DikDikkie 1
Jaquote:Op maandag 4 november 2024 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je nu twee keer dezelfde geplaatst?
FOUT, het is niet Capelle @wimboquote:Op woensdag 6 november 2024 16:11 schreef wimbo het volgende:
Capelle a/d Ijssel
Ik kon net Chillair lezen op de bestelbus, en dat icm de Toekan van Van der Valk geeft Capelle![]()
Bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:32 schreef marcel.de het volgende:
Hebben jaarlijkse bazaar en rommelmarkt.
Heel herkenbaar. Het is geen alledaagse plek, en de bijzondere plekjes van Nederland weet ik wel zo'n beetjequote:Op donderdag 7 november 2024 10:55 schreef wimbo het volgende:
Jemig, die had ik niet zo snel verwacht!
Iets met vogels dus (net als de vorige opgave).quote:
quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:18 schreef marcel.de het volgende:
ik kom er helaas nog niets verder mee. Lijkt een kerkgebouw, zondagschool ofzo? Maar al die beesten in de tuin enzo. Het doet beetje Fries aan
Wel als je 'vogelhuisje' naar het Fries had vertaald: " (it) Fûgelhûske " (zie post #184: ik had bijna alles doorgestreept, behalve ...quote:Op zaterdag 9 november 2024 06:59 schreef marcel.de het volgende:
Piaam bij Harlingen. En dan gevonden op de monumentale boerderij.
Want op vogelmuseum zoeken en zelfs een site met alle Friese musea en gallerien leidde niet naar dit vogelmuseum
je hebt gelijk. Stom zeg, die site over die boerderij noemde Harlingen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 07:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Wel als je 'vogelhuisje' naar het Fries had vertaald: " (it) Fûgelhûske " (zie post #184: ik had bijna alles doorgestreept, behalve ...).
En met www.vogelmuseum.nl was je er ook zo gekomen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Piaam ligt overigens nog een pokkenend van Harlingen, nog voorbij de Afsluitdijk. Nee, dan Bolsward. Of Makkum![]()
![]()
![]()
Dat was vroeger Tomorrowland, discotheek (eerste in die regio).quote:
Met droneplatformquote:
Het ging me om die andere, die rooie met die kekke streepjes.quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:23 schreef KaheemSaid het volgende:
De En Avant 7 van Müller Dordrecht in Dordrecht. De sleepboot ligt er nu ook.
is deze uitsnede jouw inzending van Google streetview?quote:
Dit komt van google streetview, zie nu dat het wel erg korrelig is in liggend formaat, dus deel nog even een foto!quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:15 schreef marcel.de het volgende:
[..]
is deze uitsnede jouw inzending van Google streetview?
Ja tis geel en zwart en vliegt heen-en-weer door de chinees, rara ....quote:
Waar dan?quote:Op donderdag 14 november 2024 10:32 schreef wimbo het volgende:
Chinees Indisch Restaurant Nan King in Born
(naam is leesbaar.)
Op de tempelboog boven de ingangquote:
Verrek ja, nou zie ik het ookquote:Op donderdag 14 november 2024 11:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
Op de tempelboog boven de ingangIk zag het zelf ook niet en was wel al aan het zoeken in Limburg vanwege Brand bier.
ik heb al heel wat afgezocht. Ook waar die CZ bus zou kunnen staan. Maar helaas geen enkel aanknopingspunt.quote:Op donderdag 14 november 2024 10:52 schreef alpeko het volgende:
Tegenwoordig geen traditioneel Chinees restaurant meer...
Op stand? St Willebrord is een tuigdorpquote:Op zaterdag 16 november 2024 06:30 schreef marcel.de het volgende:
Het is Sint Willebrord, waar vlogger Gio tegenwoordig een miljoenenvilla heeft. Allemaal op stand dus, de Michelin chinees.
Oh dat wist ik niet over Willebrord => Teike.quote:Op zaterdag 16 november 2024 06:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Op stand? St Willebrord is een tuigdorpHoop crimineel geld daar.
Ja je hints zijn niet heel helpend. Het ziet er uit als een ziekenhuis of school of zo. Ik zie er geen restaurant in.quote:Op zondag 17 november 2024 07:36 schreef marcel.de het volgende:
UPDATE 15.00uur; Is ie echt zo moeilijk?
Maar daar tappen ze geen Brandquote:Op maandag 18 november 2024 12:01 schreef alpeko het volgende:
Het ziet er uit als een ziekenhuis of school of zo.
Ehm .... ja.quote:
Nee Brand is overgenomen door Heineken, dat was mij in ieder geval bekend (een weetje).quote:Op maandag 18 november 2024 15:54 schreef alpeko het volgende:
Heineken Zoeterwoude
Op het verkeerde been gezet met 'schenken ze Brand'.
Bij mij ook bekend maar ik zocht naar locaties waar ze dat zouden kunnen schenken. En een fabriek had ik daarbij niet meegenomen.quote:Op maandag 18 november 2024 16:59 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Nee Brand is overgenomen door Heineken, dat was mij in ieder geval bekend (een weetje).
Wat het is is juist, waar het is absoluut niet, nada, noppesquote:Op maandag 18 november 2024 19:43 schreef marcel.de het volgende:
In Oost Groningen staan die dingen als toeristisch overstappunt. Heb ze volgens mij allemaal van Groningen bekeken, helaas. En in Friesland zien ze er heel anders uit. Lastig
die site had ik ook al gevonden maar het zijn er mij veeeeeeeeeeel te veel om ze allemaal af te gaan. Het is ook niet zo dat ze 1 op 1 op Maps staan ofzo waardoor je daar kunt zoeken op TOPs.quote:Op dinsdag 19 november 2024 09:44 schreef Rockfire het volgende:
Ik ken ze vooral uit het oosten van het landWat ook redelijk overeenkomt met dit lijstje: https://www.nederlandfiet(...)sche-overstappunten/
Maar ik heb even een pauze genomen van dit topic, dus ik wens jullie succes met zoeken
Alstublieft, hier zal hij wel bij staanquote:Op woensdag 20 november 2024 08:28 schreef marcel.de het volgende:
[..]
die site had ik ook al gevonden maar het zijn er mij veeeeeeeeeeel te veel om ze allemaal af te gaan. Het is ook niet zo dat ze 1 op 1 op Maps staan ofzo waardoor je daar kunt zoeken op TOPs.
Heb heel Groningen en Noord Drenthe en Oost Friesland gehad, vond het wel even best.
Voor mij te veel zoekwerk. Veel opties (honderden!). Je moet ze toch echt 1 voor 1 aanklikken. Niet realistisch tenzij je toevallig de plek kent of tijd te veel hebt. Je zult specifieker moeten zijn met hints. Enige dat we weten is dat die vorm in het Oosten staat. Dus Overijssel of Gelderland gok ik voor het gemak. In Limburg staan ze niet. In Brabant zien ze er anders uit. Dat reduceert het dan tot enkele tientallen. Vooruit te doen maar niet door mijquote:Op woensdag 20 november 2024 11:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nul ideeën? Staat aan het begin van een bebouwde kom, aan een grote weg.
Die 3 noordelijke provincies kun je vergeten
Zou je om het tempo er een beetje in te houden nog iets van een hint kunnen geven. Overijssel/Gelderland waren we al over uit. Voor je beeld: het zijn 60+ mogelijk locaties.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Niemand? Niks, nada, noppes?
(Gelderland/Overijssel is juist)
Bovenstaande was een hintquote:Op donderdag 21 november 2024 15:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zou je om het tempo er een beetje in te houden nog iets van een hint kunnen geven. Overijssel/Gelderland waren we al over uit. Voor je beeld: het zijn 60+ mogelijk locaties.
Zelfs daar stond ie dus niet bijquote:Op donderdag 21 november 2024 16:17 schreef marcel.de het volgende:
Ik wil niet aan de hand van de lijst van die site alle punten afgaan in die provincie
Vreemd dat Google Olst aangeeft, terwijl het bord van Den Nul duidelijk zichtbaar isquote:Op donderdag 21 november 2024 16:10 schreef alpeko het volgende:
Hoe ik dan bij Olst kom is me een raadsel
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Want die staat dus niet op deze kaart
https://gpsfietsroutesnederland.nl/toeristische-overstappunten/
Lijkt me aan de voet van een watertoren.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:11 schreef marcel.de het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moet bij die lantaarnpaal aan de stad Utrecht denken maar zal het wel helemaal mis hebben. Geen idee waar dit is.
Ja zover was ik ook HAHA. Of een molen maar dan lijkt de diameter mij iets te groot.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Lijkt me aan de voet van een watertoren.
quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:11 schreef marcel.de het volgende:
Ik moet bij die lantaarnpaal aan de stad Utrecht denken
Hebben jullie überhaupt gezocht?quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:32 schreef r_one het volgende:
Lijkt me aan de voet van een watertoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |