Bij Franse auto's heb je vanaf 100.000km best al hoge kosten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat was vijftig jaar terug misschien zo. Onderhoud is behoud. Niet dat ze dan tot het oneindige meegaan.
Verder ligt het er natuurlijk wel hoeveel je rijdt. 100.000km is bij mij 5 jaar. Een auto van 5 jaar is niet oud. Rij je veel minder is je auto bij 100.000km en heb je veel meer kilometers koud gereden
Das best vaak naar de Mac.quote:
Nu is het een Saab 9-3, benzine. Met 294.000 op de teller.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
Saab 9-5, 2005, benzine, 390.453km
Hoe staat het er nu mee, iets meer dan een jaar later? Toch afgevoerd of rijd je er nog mee?quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:22 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Niet in één keer hoor, het ene jaar zijn we in München geweest en het jaar daarop geloof ik naar Dresden en Praag.
Het vergt op zulke afstanden wel een bepaalde rijstijl hoor, doordat ik maar 75 pk heb kom je al snel wat te kort zodra er ook maar iets van een heuvel in de weg zit![]()
Hij begint inmiddels helaas wel stevig te roesten op de wat bekendere plekken, en inmiddels heeft hij alle standaard Peugeot 306 problemen al wel gehad![]()
- Slechte elektrische verbindingen in de slang die van de carrosserie richting de deur gaat met sluiting en allerlei vreemde elektrische problemen. Uiteindelijk zelf gerepareerd door de beschadigde bedrading te vervangen.
- Slechte uitlaatophanging waardoor ik twee keer met een uitlaatpijp los onder de auto stil heb gestaan.
- De bekende pakkingproblemen van het onderblok.
Verder weinig narigheid eigenlijk
Nou, ook tot mijn eigen verbazing rij ik er nog steeds meequote:Op woensdag 12 november 2025 19:31 schreef classpc het volgende:
[..]
Hoe staat het er nu mee, iets meer dan een jaar later? Toch afgevoerd of rijd je er nog mee?
Eén van mijn Peugeots heeft ook die zelfde problemen met bedrading naar de deur. Daar moet ik nog altijd eens voor gaan zitten om daar opnieuw draden voor te trekken (ja, dat soort dingen doe ik voor de lol), maar ik heb er maar de tijd niet voor. Toen er meer kuren kwamen vlak voor de APK heb ik 'm even geschorst en ik rijd inmiddels in eentje van hetzelfde model, maar dan blauw (de ander is rood).
Net ingereden dusquote:
Heb je 'm nieuw gekocht? En hoe bevalt 'ie?quote:Op woensdag 12 november 2025 19:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Renault Clio 1.0 TCE intens uit 2020. Kilometerstand is momenteel 79.400 km.
700 piek is zeker niet gek. Smart Forfour zie ik hier niet zoveel meer, dat wordt een zeldzaamheid. Heeft de jouwe die rode leren stoelen of is het een minder spannende uitvoering?quote:Op woensdag 12 november 2025 21:38 schreef Mano_ het volgende:
De Giulia zit inmiddels boven de 130.000.
Daarnaast onlangs een goedkoop winter-bakje gehaald. 317.000 km, maar als er een ton minder op de klok stond had ik het ook geloofd. Een Smart Forfour 1.3 uit 2005 voor 700 piek
Toch leuk dat 'ie nog rijdt, ook al komt het op mij over alsof dat een klein wonder is. Rijd je eigenlijk op benzine of diesel? Of gas? En ga je op vakantie in Mainz? En is dat wat? Ik denk dat de 500.000 km nog wel haalbaar is. Heb je geen kennissen aan de andere kant van het land die je nog eens moet bezoeken?quote:Op woensdag 12 november 2025 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nou, ook tot mijn eigen verbazing rij ik er nog steeds meeinmiddels staat de teller op +/- 457.500.
En elke week rijden we daar ongeveer 500 km bij. Afgelopen zomer ook nog mee naar Mainz in Duitsland gereden en afgelopen weekend vanaf Enschede naar Rosmalen heen en terug. Maar eerlijk is eerlijk, 500.000 km is nog een heel eind weg.
Ik heb de bedrading in de deur toen gewoon door-gesoldeerd en dat zit al jaren prima
Rij je ook in een 306 dan?
Dat heb je nog mooi wat kilometers gemaakt in je cabrio. Welke motor zit erin eigenlijk?quote:
Jij hebt al mooi wat kilometers gemaakt op benzine. Is deze generatie Focus nog zo roestgevoelig als de eerste of valt dat mee? En hoe bevalt 'ie je?quote:Op donderdag 13 november 2025 08:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
379589
Ford Focus 2005 1.6 benzine
Ik heb het even opgezocht en da's wel een mooie. Best netjes voor die motor. Is dat een kwestie van goed onderhoud of heb je een ander geheim? En is het normaal voor dit soort auto's dat de motoren maar 100k mee gaan?quote:Op donderdag 13 november 2025 09:30 schreef boegschroef het volgende:
Pas een porsche gt3 gekocht (uit 2000) met 220.000 op de teller (orginele ongereviseerde motor)wat redelijk uniek is aangezien de meeste motoren binnen 100k al wel de geest geven.
Mag ik vragen waarom je je vorige Saab uiteindelijk weg hebt gedaan? Verkocht of kwam 'ie niet meer door de APK of ging er iets stuk wat te duur was om te repareren? En wat was de kilometerstand waarbij 'ie wegging, weet je dat nog?quote:Op zondag 9 februari 2025 17:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Nu is het een Saab 9-3, benzine. Met 294.000 op de teller.
Is dat veel eigenlijk, 60k voor een motorfiets? Ik kan me voorstellen dat het wel veel is als je 'm alleen met mooi weer rijdt, maar er zijn mensen die het hele jaar door erop rijden.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:48 schreef r_one het volgende:
Peugeot 508 First Edition uit 2019, benzine, 119k
(en Yamaha R1 uit 2003, benzine, 60k)
60k in dik 20 jaar tijd is 3k per jaar, recreatief dus. Dan is dat eigenlijk heel weinig.quote:Op donderdag 13 november 2025 15:17 schreef classpc het volgende:
Is dat veel eigenlijk, 60k voor een motorfiets? Ik kan me voorstellen dat het wel veel is als je 'm alleen met mooi weer rijdt, maar er zijn mensen die het hele jaar door erop rijden.
Het is een 1.4 benzine hatchback met maar liefst 75 pk's! Hij is best betrouwbaar, maar je merkt wel gewoon dat er fysiek echt delen versleten raken of alle paarden nog op stal staan weet ik ook nietquote:Op donderdag 13 november 2025 15:17 schreef classpc het volgende:
Toch leuk dat 'ie nog rijdt, ook al komt het op mij over alsof dat een klein wonder is. Rijd je eigenlijk op benzine of diesel? Of gas? En ga je op vakantie in Mainz? En is dat wat? Ik denk dat de 500.000 km nog wel haalbaar is. Heb je geen kennissen aan de andere kant van het land die je nog eens moet bezoeken?
Ah, een 405! Hoeveel km heb jij daar mee gereden dan?quote:Op donderdag 13 november 2025 15:17 schreef classpc het volgende:
En nee, ik rijd geen 306. Ik rijd een 405 stationwagon uit ongeveer dezelfde tijd. Peugeots uit die tijd willen nog weleens dezelfde problemen hebben. Gelukkig kun je nog veel zelf doen aan auto's uit die tijd, het is nog niet zo ingewikkeld als moderne auto's.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |