Oh ik vind het wel een uitdaging altijd. Ik heb twee handbagagekoffers: eentje voor "carry-on level 1: overhead bin" en eentje voor "carry-on level 2: underseater". Met die laatste ben ik ook al eens een week naar Tenerife geweest.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vrees het ook.
Als ik alles in elkaar moet proppen met allerlei restricties, pas dan krijg ik inpak stress.
Tijdens onze bijna 4 weken durende trip naar Japan mochten we 1 reistas per persoon, geen koffer, meenemen.
Vrienden gingen 2 weken in Afrika op safari met alleen handbagage.
Alleen al van het idee dat zij dat doen, krijg ik het Spaans benauwd…
Naar Curaçao en Aruba mogen we met z'n tweeën 80 kilo meenemen. Dat is wel erg veel, maar dat gaat meestal ook wel mee, incl. verse kleding voor elke dag, duikspullen, cadeautjes voor vrienden en verder aangevuld met allerlei spullen voor de hondenopvang.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:18 schreef Kaatje1 het volgende:
4 weken afrika, zelf slaapmat, handdoeken en slaapzak mee in een niet al te grote reistas, de nachtmerrie van @:madmaster
Er zijn pauperlines waar je zelfs voor een overhead bin koffer bij moet betalen, waar je dus alleen maar een underseater mee mag. Plus wat er in je jaszakken kan natuurlijk.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:26 schreef Clubsoda het volgende:
Bij 'alleen hadbagage' mag je naast een koffertje ook nog een (hand/rug)tas meenemen, daar kan prima ene boel elektronica in.
Ja met kinderen is het een heel ander verhaal natuurlijkquote:Ik had best ruimbagage bij willen boeken, bij zo'n vakantie ook debiel om op te beknibbelen, maar er zit een cityhopper in het traject dus dat kan niet. En eerlijk gezegd wil ik de handen ook niet te volhouden want we hebben ook al een buggy en twee kinderen waarvan een stuurloos en de ander verstrooid
Ik kies vakanties doorgaans uit op de beschikbaarheid van een wasmachinequote:Op zondag 13 oktober 2024 11:28 schreef Anthraxx het volgende:
Sowieso met kleine kinderen is kleding lastig. Met wat pech brand je zo door drie sets kleding heen, als de luier scheef zit, spuitpoep of het eten uitgekotst wordt.
Vroeger kon je op zo’n park nog wel wassen. Nu niet meer, alleen als service. Zoveel euro per 5 kg en dan krijg je het later terug.
Blij als deze fase weer voorbij is
Dat klopt, maar met 2 stuks handbagage op Schiphol leuren vind ik ook niks…quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:26 schreef Clubsoda het volgende:
Bij 'alleen hadbagage' mag je naast een koffertje ook nog een (hand/rug)tas meenemen, daar kan prima ene boel elektronica in.
Wat mag je wel meenemen in een cityhopper?quote:Ik had best ruimbagage bij willen boeken, bij zo'n vakantie ook debiel om op te beknibbelen, maar er zit een cityhopper in het traject dus dat kan niet. En eerlijk gezegd wil ik de handen ook niet te volhouden want we hebben ook al een buggy en twee kinderen waarvan een stuurloos en de ander verstrooid
We vliegen dus wel bewust KLM dit keet, geen zin in gepauper. Eens wat betreft je ruimbagage, voor mezelf niet nodig, ik had het nu wel fijn gevonden om gewoon een voorraad (zwem)luiers mee te kunnen nemen bijvoorbeeld. Maar goed, in Spanje hebben ze ook winkelsquote:Op zondag 13 oktober 2024 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zijn pauperlines waar je zelfs voor een overhead bin koffer bij moet betalen, waar je dus alleen maar een underseater mee mag. Plus wat er in je jaszakken kan natuurlijk.
[..]
Ja met kinderen is het een heel ander verhaal natuurlijkDan zou ik gewoon niet met het vliegtuig op vakantie kunnen
![]()
Maar verder vind ik ruimbagage gewoon kut. Kan altijd kwijt raken, zeker als je een overstap in je vlucht hebt. Plus het kost gewoon heel veel extra tijd, aan beide kanten van de vlucht. Oh ja en geld, al is dat nog het minste probleem.
Kun je niet makkelijker met de auto?quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:26 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had best ruimbagage bij willen boeken, bij zo'n vakantie ook debiel om op te beknibbelen, maar er zit een cityhopper in het traject dus dat kan niet. En eerlijk gezegd wil ik de handen ook niet te volhouden want we hebben ook al een buggy en twee kinderen waarvan een stuurloos en de ander verstrooid
Ik ben een moeder, ik leur altijd en overal. Met uitgekauwde stukken brood, schatten, schone of vieze luiers, 22 autootjes.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat klopt, maar met 2 stuks handbagage op Schiphol leuren vind ik ook niks…
[..]
Wat mag je wel meenemen in een cityhopper?
Toch wel 1 koffer per volwassene of…?
En bij aankomst alles vanaf de bagageband op een bagagekarretje, zodat in ieder geval 1 mama haar handen vrij heeft voor de kinderen.
Dat lijkt me vrij vochtigquote:Op zondag 13 oktober 2024 11:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kun je niet makkelijker met de auto?
Jeeeej gefeliciteerdquote:Op zondag 13 oktober 2024 11:37 schreef Blues het volgende:
Er is afgelopen dinsdag weer een gezonde kleinzoon in Australië geboren.
Hij is thuis geboren, alles goed met hem en moeders, het vlies nog om hem heen, dan schijnt een baby er heel 'schoon' uit te zien.
"Met de helm geboren" hij heeft een gaaaaave![]()
Zodra we de naam weten gaat er weer een rompertje met naam die kant op
(het liefst gaan we zelf die kant op)
Fijn!quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:37 schreef Blues het volgende:
Hij is thuis geboren, alles goed met hem en moeders, het vlies nog om hem heen, dan schijnt een baby er heel 'schoon' uit te zien.
Dit park heeft ze wel. Huttenheugte niet, die verwezen naar de dure wasservicequote:Op zondag 13 oktober 2024 11:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik kies vakanties doorgaans uit op de beschikbaarheid van een wasmachineWij konden vorige zomer nog wel wassen bij CP Sauerland trouwens. Ik ga nu maar handwassen denk ik, het voordeel is dat die kleine kleren daar heel geschikt voor zijn.
Naar Mallorca allicht, maar genoeg leuks op een paar uur rijden tochquote:
Herkenbaar, ook die autootjesquote:Op zondag 13 oktober 2024 11:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben een moeder, ik leur altijd en overal. Met uitgekauwde stukken brood, schatten, schone of vieze luiers, 22 autootjes.Wij zijn vergroeid met rugzakken.
Zeker. Maar we willen naar Mallorca. En juist nu is vliegen nog een stuk goedkoper. En koester geen illusies: een paar uur rijden is óók gedoe. Thuis blijven is óók gedoe. Ander gedoe weliswaarquote:Op zondag 13 oktober 2024 11:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Naar Mallorca allicht, maar genoeg leuks op een paar uur rijden toch
Tsja is ook wel weer zo denk ik. Nou ja als het dan toch niet uitmaakt kun je maar beter naar een mooie plek gaanquote:Op zondag 13 oktober 2024 11:44 schreef Clubsoda het volgende:
een paar uur rijden is óók gedoe. Thuis blijven is óók gedoe.
Ditquote:Op zondag 13 oktober 2024 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja is ook wel weer zo denk ik. Nou ja als het dan toch niet uitmaakt kun je maar beter naar een mooie plek gaan
Gefeliciteerdquote:Op zondag 13 oktober 2024 11:37 schreef Blues het volgende:
Daar gaan gewoon boten heen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Naar Mallorca allicht, maar genoeg leuks op een paar uur rijden toch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |