abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:14:29 #1
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215252215
4 weken afrika, zelf slaapmat, handdoeken en slaapzak mee in een niet al te grote reistas, de nachtmerrie van @MadMaster _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_215252241
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:14 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik vrees het ook.
Als ik alles in elkaar moet proppen met allerlei restricties, pas dan krijg ik inpak stress.
Tijdens onze bijna 4 weken durende trip naar Japan mochten we 1 reistas per persoon, geen koffer, meenemen. :X

Vrienden gingen 2 weken in Afrika op safari met alleen handbagage.
Alleen al van het idee dat zij dat doen, krijg ik het Spaans benauwd…
Oh ik vind het wel een uitdaging altijd. Ik heb twee handbagagekoffers: eentje voor "carry-on level 1: overhead bin" en eentje voor "carry-on level 2: underseater". Met die laatste ben ik ook al eens een week naar Tenerife geweest.

Je kunt in een beetje hotel wel je was laten doen dus meer dan 4-5 setjes heb je niet nodig.
Oud spul meenemen wat je nog 1 keer draagt en daar weggooit (maakt ruimte voor souvenirtjes)
En als je er op de terugweg niet uit komt kun je altijd nog wat low-value spul in een postpakket naar huis sturen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215252283
Bij 'alleen hadbagage' mag je naast een koffertje ook nog een (hand/rug)tas meenemen, daar kan prima ene boel elektronica in.

Ik had best ruimbagage bij willen boeken, bij zo'n vakantie ook debiel om op te beknibbelen, maar er zit een cityhopper in het traject dus dat kan niet. En eerlijk gezegd wil ik de handen ook niet te volhouden want we hebben ook al een buggy en twee kinderen waarvan een stuurloos en de ander verstrooid :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:27:29 #5
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215252299
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:18 schreef Kaatje1 het volgende:
4 weken afrika, zelf slaapmat, handdoeken en slaapzak mee in een niet al te grote reistas, de nachtmerrie van @:madmaster _O-
Naar Curaçao en Aruba mogen we met z'n tweeën 80 kilo meenemen. Dat is wel erg veel, maar dat gaat meestal ook wel mee, incl. verse kleding voor elke dag, duikspullen, cadeautjes voor vrienden en verder aangevuld met allerlei spullen voor de hondenopvang.
Op de terugweg is er 1 reistas leeg en die stop ik dan wel in een koffer…
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:28:56 #6
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_215252325
Sowieso met kleine kinderen is kleding lastig. Met wat pech brand je zo door drie sets kleding heen, als de luier scheef zit, spuitpoep of het eten uitgekotst wordt.

Vroeger kon je op zo’n park nog wel wassen. Nu niet meer, alleen als service. Zoveel euro per 5 kg en dan krijg je het later terug.

Blij als deze fase weer voorbij is :+
pi_215252364
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:26 schreef Clubsoda het volgende:
Bij 'alleen hadbagage' mag je naast een koffertje ook nog een (hand/rug)tas meenemen, daar kan prima ene boel elektronica in.
Er zijn pauperlines waar je zelfs voor een overhead bin koffer bij moet betalen, waar je dus alleen maar een underseater mee mag. Plus wat er in je jaszakken kan natuurlijk.
quote:
Ik had best ruimbagage bij willen boeken, bij zo'n vakantie ook debiel om op te beknibbelen, maar er zit een cityhopper in het traject dus dat kan niet. En eerlijk gezegd wil ik de handen ook niet te volhouden want we hebben ook al een buggy en twee kinderen waarvan een stuurloos en de ander verstrooid :+
Ja met kinderen is het een heel ander verhaal natuurlijk -O- Dan zou ik gewoon niet met het vliegtuig op vakantie kunnen :D
Maar verder vind ik ruimbagage gewoon kut. Kan altijd kwijt raken, zeker als je een overstap in je vlucht hebt. Plus het kost gewoon heel veel extra tijd, aan beide kanten van de vlucht. Oh ja en geld, al is dat nog het minste probleem.
pi_215252387
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:28 schreef Anthraxx het volgende:
Sowieso met kleine kinderen is kleding lastig. Met wat pech brand je zo door drie sets kleding heen, als de luier scheef zit, spuitpoep of het eten uitgekotst wordt.

Vroeger kon je op zo’n park nog wel wassen. Nu niet meer, alleen als service. Zoveel euro per 5 kg en dan krijg je het later terug.

Blij als deze fase weer voorbij is :+
Ik kies vakanties doorgaans uit op de beschikbaarheid van een wasmachine :+ Wij konden vorige zomer nog wel wassen bij CP Sauerland trouwens. Ik ga nu maar handwassen denk ik, het voordeel is dat die kleine kleren daar heel geschikt voor zijn.
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:35:36 #9
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215252416
quote:
Dat klopt, maar met 2 stuks handbagage op Schiphol leuren vind ik ook niks… :@

quote:
Wat mag je wel meenemen in een cityhopper?
Toch wel 1 koffer per volwassene of…?

En bij aankomst alles vanaf de bagageband op een bagagekarretje, zodat in ieder geval 1 mama haar handen vrij heeft voor de kinderen.
pi_215252427
quote:
3s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Er zijn pauperlines waar je zelfs voor een overhead bin koffer bij moet betalen, waar je dus alleen maar een underseater mee mag. Plus wat er in je jaszakken kan natuurlijk.
[..]
Ja met kinderen is het een heel ander verhaal natuurlijk -O- Dan zou ik gewoon niet met het vliegtuig op vakantie kunnen :D
Maar verder vind ik ruimbagage gewoon kut. Kan altijd kwijt raken, zeker als je een overstap in je vlucht hebt. Plus het kost gewoon heel veel extra tijd, aan beide kanten van de vlucht. Oh ja en geld, al is dat nog het minste probleem.
We vliegen dus wel bewust KLM dit keet, geen zin in gepauper. Eens wat betreft je ruimbagage, voor mezelf niet nodig, ik had het nu wel fijn gevonden om gewoon een voorraad (zwem)luiers mee te kunnen nemen bijvoorbeeld. Maar goed, in Spanje hebben ze ook winkels :P ik moet ook nog eens hardloopkleding mee want de dag na terugkomst doe ik dus mee aan een wedstrijdje. Goed gepland :P
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 11:37:35 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215252445
quote:

Kun je niet makkelijker met de auto?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215252447
Er is afgelopen dinsdag weer een gezonde kleinzoon in Australië geboren. *G*
Hij is thuis geboren, alles goed met hem en moeders, het vlies nog om hem heen, dan schijnt een baby er heel 'schoon' uit te zien.
"Met de helm geboren" hij heeft een gaaaaave :+
Zodra we de naam weten gaat er weer een rompertje met naam die kant op O+
(het liefst gaan we zelf die kant op ;) )
pi_215252462
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:35 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat klopt, maar met 2 stuks handbagage op Schiphol leuren vind ik ook niks… :@
[..]
Wat mag je wel meenemen in een cityhopper?
Toch wel 1 koffer per volwassene of…?

En bij aankomst alles vanaf de bagageband op een bagagekarretje, zodat in ieder geval 1 mama haar handen vrij heeft voor de kinderen.
Ik ben een moeder, ik leur altijd en overal. Met uitgekauwde stukken brood, schatten, schone of vieze luiers, 22 autootjes. O+ Wij zijn vergroeid met rugzakken.

Cityhopper is 1 overhead luggage en 1 under seat per betalende passagier, de niet-betalende mag een under seat mee.
pi_215252478
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Kun je niet makkelijker met de auto?
Dat lijkt me vrij vochtig :? :+
pi_215252482
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:37 schreef Blues het volgende:
Hij is thuis geboren, alles goed met hem en moeders, het vlies nog om hem heen, dan schijnt een baby er heel 'schoon' uit te zien.
Jeeeej gefeliciteerd *O*
pi_215252490
quote:
Fijn! O+ *O*
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:41:01 #17
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_215252507
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik kies vakanties doorgaans uit op de beschikbaarheid van een wasmachine :+ Wij konden vorige zomer nog wel wassen bij CP Sauerland trouwens. Ik ga nu maar handwassen denk ik, het voordeel is dat die kleine kleren daar heel geschikt voor zijn.
Dit park heeft ze wel. Huttenheugte niet, die verwezen naar de dure wasservice :+.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 11:42:03 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215252527
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat lijkt me vrij vochtig :? :+
Naar Mallorca allicht, maar genoeg leuks op een paar uur rijden toch
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215252529
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:38 schreef Clubsoda het volgende:

Ik ben een moeder, ik leur altijd en overal. Met uitgekauwde stukken brood, schatten, schone of vieze luiers, 22 autootjes. O+ Wij zijn vergroeid met rugzakken.

Herkenbaar, ook die autootjes :D
pi_215252564
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zeker. Maar we willen naar Mallorca. En juist nu is vliegen nog een stuk goedkoper. En koester geen illusies: een paar uur rijden is óók gedoe. Thuis blijven is óók gedoe. Ander gedoe weliswaar :+ Ik zie het ook prima in orde komen met die bagage hoor, ik vind het wel een leuke uitdaging.
pi_215252592
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:44 schreef Clubsoda het volgende:
een paar uur rijden is óók gedoe. Thuis blijven is óók gedoe.
Tsja is ook wel weer zo denk ik. Nou ja als het dan toch niet uitmaakt kun je maar beter naar een mooie plek gaan *O*
pi_215252618
quote:
3s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Tsja is ook wel weer zo denk ik. Nou ja als het dan toch niet uitmaakt kun je maar beter naar een mooie plek gaan *O*
Dit :Y
pi_215252650
quote:
Gefeliciteerd *O* *O* *O*
En wat gun ik jullie die reis
We have far more in common than that which devides us..
pi_215252658
Precies, word je ook om 6 5 uur wakker gemaakt maar met uitzicht op zee en je ontbijt wordt geserveerd en je hoeft niet te koken en op te ruimen O+

Ik vergat de wintertijd :')
pi_215252762
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Daar gaan gewoon boten heen.
La derecha oprime, la izquierda libera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')