abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:01:12 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215240484
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:09:07 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215240596
Je ging door het slotje :D
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je nooit gezien hebt wat je zonnepanelen opleveren op een goede dag, als je niet ziet dat je je wasmachine er van kunt laten draaien, dan zegt dat een leek helemaal niets. Krijg je hooguit een staatje per dag, van wat je van het net verbruikt of teruglevert.

En ik ben het volledig eens met je redenering. Want ik zie wel alles. En veel mensen die alles al kunnen zien, vinden dit al lastige materie. Genoeg vragen op fok gaan daar over.

Iemand in een sociale huurwoning die de opwek überhaupt niet uit kan lezen, die gaat zich hier 9 van de 10 keer niet in verdiepen.

Het is jammer. En je hebt gewoon gelijk. Maar dit gaat hem niet worden.
Op zich maakt het niet zoveel uit, als je jarenlang 3.456 kWh per jaar verbruikt en met zonnepanelen heb je een verbruik (inkoop) van 2.604 kWh dan weet je dat je een direct verbruik van ongeveer 850 kWh hebt, give or take.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215240660
Ik heb even gekeken en in de maanden dat er verwarming nodig is (november tot en met februari) verbruik ik echt absurd veel.

Bijvoorbeeld in januari dit jaar:

Je
gasverbruik
141 m³
Je
gaskosten
¤ 209,97

En ik draai de radiatoren in de kamers waar ik minder kom dicht. Zo verwarm ik de keuken niet.

Hoe kan ik daar nog meer op besparen in een sociale huurwoning? Helemaal de verwarming niet aan doen krijg je schimmel van in je woning namelijk. En het is een sociale huurwoning dus je kan weinig zelf verbouwen.
pi_215240683
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb even gekeken en in de maanden dat er verwarming nodig is (november tot en met februari) verbruik ik echt absurd veel.

Bijvoorbeeld in januari dit jaar:

Je
gasverbruik
141 m³
Je
gaskosten
¤ 209,97

En ik draai de radiatoren in de kamers waar ik minder kom dicht. Zo verwarm ik de keuken niet.

Hoe kan ik daar nog meer op besparen in een sociale huurwoning? Helemaal de verwarming niet aan doen krijg je schimmel van in je woning namelijk. En het is een sociale huurwoning dus je kan weinig zelf verbouwen.
Zo absurd veel is dat toch niet over 4 maanden?
blablablabla
pi_215240733
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Zo absurd veel is dat toch niet over 4 maanden?
Dit is alleen de maand januari 2024.

In december 2023 was dit 96 m³

In Februari 2024 was dit 58 m³

In november 2023 heb ik zitten te kleumen, neit aangezet, en dat bespaart dus echt klauwen met geld. Maar je kan dat niet de hele winter lang doen dan krijg je schimmel.
pi_215240738
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:09 schreef Leandra het volgende:
Je ging door het slotje :D
[..]
Op zich maakt het niet zoveel uit, als je jarenlang 3.456 kWh per jaar verbruikt en met zonnepanelen heb je een verbruik van 2.604 kWh dan weet je dat je een direct verbruik van ongeveer 850 kWh hebt, give or take.
Nee. Ze heeft het woning nieuw gehuurd inc panelen. dus ze weet niet het verbruik ex panelen.

Daar betaalt ze iets van rond de 10 per maand extra voor. Voor die panelen. Krijg je geen huursubsidie voor, zijn aparte kosten. Maar ze weet niet eens hoeveel panelen ze heeft. Google maps zegt 3. De panelen zijn niet haar eigendom. Dus ze kan niets zien daarvan. En de panelen liggen over de hele lengte van de huurwoningen. Je weet dus niet eens welke 'van jou' zijn.

Grote verhuurder wel van sociale woningen in Utrecht: Portaal.

Het is eigenlijk best wel slecht geregeld voor sociale huurders.
Maar ik zal het eens na moeten vragen. Ik ken alleen dit globale verhaal.
Definitely not CIA
pi_215240756
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. Ze heeft het woning nieuw gehuurd inc panelen. dus ze weet niet het verbruik ex panelen.

Daar betaalt ze iets van rond de 10 per maand extra voor. Voor die panelen. Krijg je geen huursubsidie voor, zijn aparte kosten. Maar ze weet niet eens hoeveel panelen ze heeft. Google maps zegt 3. De panelen zijn niet haar eigendom. Dus ze kan niets zien daarvan. En de panelen liggen over de hele lengte van de huurwoningen. Je weet dus niet eens welke 'van jou' zijn.

Grote verhuurder wel van sociale woningen in Utrecht: Portaal.

Het is eigenlijk best wel slecht geregeld voor sociale huurders.
Ze mogen blij zijn dat ze uberhaupt panelen hebben, ik ben een sociale huurder en heb dat niet hoor.
pi_215240849
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dit is alleen de maand januari 2024.

In december 2023 was dit 96 m³

In Februari 2024 was dit 58 m³

In november 2023 heb ik zitten te kleumen, neit aangezet, en dat bespaart dus echt klauwen met geld. Maar je kan dat niet de hele winter lang doen dan krijg je schimmel.
Hoezo is dit absurd veel?
pi_215240934
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ze mogen blij zijn dat ze uberhaupt panelen hebben, ik ben een sociale huurder en heb dat niet hoor.
Ja toen ze met haar 3 kleine kinderen in een gemoderniseerde twee kamer sociale huurwoning kon trekken was ze heel blij (één slaapkamer dus). Ze is weduwe geworden en met een extra baby en zonder man (overleden aan kanker) was dit wel de uitweg.

Maar goed. Dit topic gaat niet over hoe blij je moet zijn :D
Want dat is ze wel. Gezien de ellende die ze meegemaakt heeft.

Tel je zegeningen, denk ik vaak.
Definitely not CIA
pi_215240996
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Hoezo is dit absurd veel?
Stel je zou in januari een maand op vakantie zijn, dan bespaar je dus bijna 200 euro omdat de verwarming dan niet aan hoeft.

Ik kan echter niet op vakantie omdat ik nu katten heb dus dat is geen optie meer.
pi_215241070
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja toen ze met haar 3 kleine kinderen in een gemoderniseerde twee kamer sociale huurwoning kon trekken was ze heel blij (één slaapkamer dus). Ze is weduwe geworden en met een extra baby en zonder man (overleden aan kanker) was dit wel de uitweg.

Maar goed. Dit topic gaat niet over hoe blij je moet zijn :D
Want dat is ze wel. Gezien de ellende die ze meegemaakt heeft.
Ik ben ook blij met mijn sociale huurwoning maar @Leandra is er niet zo blij mee gezien de post in het vorige topic. Gelukkig woont Leandra niet bij mij in mijn woning dus ze heeft daar verder geen last van.

En dan heb ik niet eens zonnepanelen zelfs.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ah, het wordt weer eens te moeilijk voor je als dat wat je wilt meer gaat kosten dan je dacht?
Succes hè, het is wel godsgeklaagd ook, eerst jaren vanuit het buitenland zaniken dat je in NL kansloos bent op de huizenmarkt, en dan ben je terug in NL, blijk je toch woonruimte te hebben, en nog vrij ruim ook, met je drie kamers.

Gelukkig heb je inmiddels wat anders om over te miepen.
Misschien had je die woning gewoon niet moeten accepteren als hij niet aan je eisen voldoet.

En ja, als de verhuurder je huis gaat verduurzamen dan ga jij daar ook voor betalen, om te beginnen met een huurverhoging voor die verduurzaming, en ieder jaar stijgt dat mee met de jaarlijkse verhoging.
pi_215241072
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Stel je zou in januari een maand op vakantie zijn, dan bespaar je dus bijna 200 euro omdat de verwarming dan niet aan hoeft.

Ik kan echter niet op vakantie omdat ik nu katten heb dus dat is geen optie meer.
Dit is geen antwoord op hoe dit absurd veel is
pi_215241081
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dit is geen antwoord op hoe dit absurd veel is
Ik vind 200 euro absurd veel geld.
pi_215241112
Misschien dat ik een paar dagen in de week in de bibliotheek ga werken in januari. Dan maak ik gratis gebruik van hun verwarming.

Helaas is de bibliotheek hier op het dorp niet zo vaak open. Heeft iemand nog een ander idee waar je zou kunnen gaan zitten werken zodat je kan besparen op stookkosten? Kantoor is nogal ver weg voor mij dus dat is de laatste optie.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:33:57 #15
236264 crew  capricia
pi_215241128
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik ben ook blij met mijn sociale huurwoning maar @:Leandra is er niet zo blij mee gezien de post in het vorige topic. Gelukkig woont Leandra niet bij mij in mijn woning dus ze heeft daar verder geen last van.

En dan heb ik niet eens zonnepanelen zelfs.
[..]

Ik ben niet ingevoerd in jouw ellende.
Veel succes in je verdere leven verder.
@Leandra is een top wijf, we houden hier allemaal van haar. Jou ken ik verders niet. En ik denk dat ik dat zo wil houden.
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:34:12 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215241132
Ja, in je huis en dan de verwarming uit laten als een echte centenneuker.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:35:51 #17
16180 crew  CoolGuy
pi_215241160
Of op de sportschool. Dan krijg je het 1 vanzelf warm en 2 anders is het daar sowieso wel warmer dan in een huis waar de verwarming uit staat.
pi_215241227
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik vind 200 euro absurd veel geld.
Oke. Tja.
pi_215241363
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:34 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, in je huis en dan de verwarming uit laten als een echte centenneuker.
Maar dan krijg je toch schimmel?

Ik heb nu ook een elektrische deken dus misschien kan hij deze winter wel iets minder aan. Maar helemaal uit kan niet.
pi_215241375
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:35 schreef CoolGuy het volgende:
Of op de sportschool. Dan krijg je het 1 vanzelf warm en 2 anders is het daar sowieso wel warmer dan in een huis waar de verwarming uit staat.
Nou ja je kan daar wel douchen, maar de sportschool hier op het dorp heeft redelijk beperkte openingstijden en ik heb geen auto.

Maar dit is voor jouw doen echt wel een goede comment eigenlijk. Ik heb het een like gegeven.
pi_215241381
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben niet ingevoerd in jouw ellende.
Veel succes in je verdere leven verder.
@:leandra is een top wijf, we houden hier allemaal van haar. Jou ken ik verders niet. En ik denk dat ik dat zo wil houden.
Jij mag er ook zijn hoor, lesbiënnes zijn de gezelligste mensen.
pi_215241388
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:39 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Oke. Tja.
Hoeveel vind jij veel geld voor de verwarming?
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:56:19 #23
16180 crew  CoolGuy
pi_215241470
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Maar dan krijg je toch schimmel?

Ik heb nu ook een elektrische deken dus misschien kan hij deze winter wel iets minder aan. Maar helemaal uit kan niet.
Maar ik ben niet degene die klaagt over dat het veel geld is. Het is of het een of het ander.
pi_215241480
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar ik ben niet degene die klaagt over dat het beeld geld is. Het is of het een of het ander.
Vind jij 200 euro aan stookkosten in de maand januari veel of weinig voor één persoon?
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:57:34 #25
16180 crew  CoolGuy
pi_215241485
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nou ja je kan daar wel douchen, maar de sportschool hier op het dorp heeft redelijk beperkte openingstijden en ik heb geen auto.

Maar dit is voor jouw doen echt wel een goede comment eigenlijk. Ik heb het een like gegeven.
Mja ik doe heel veel dingen goed, daarom vind ik 200 euro ook niet verschrikkelijk veel geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')