abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215229774
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het gevaar, in mijn ogen, is dat de andere partijen aan de linkerkant van het spectrum een partij als PVV en al haar kiezers verachten en niet serieus nemen. En daarom willen ze ook niet een klein beetje mee bewegen met de PVV maar het liefste alles in het belachelijke trekken wat uiteindelijk lijdt tot nog meer PVV-stemmers.

En voor de duidelijkheid, ik zie dat liever niet gebeuren. Maar nu zeggen dat de PVV nooit alleen aan de macht komt is uiterst gevaarlijk en daarmee onderschat je toch echt wat er in de samenleving heerst.
Het gevaar zit hem vooral in dingen, uit gemak, maar toegeven. Was toen zo en nu weer. Het in zee gaan met ze is al te ver.

Je kan best de PVV stemmer serieus nemen zonder hetzelfde te doen bij de PVV. Eens dat je ze moet horen, maar laat dan vooral zien dat je de migratie problemen die er wel zijn aanpakt.

Wat voor mij wel positief is, is het feit dat de regeringspartijen, op die ene na, zakken in de peilingen zonder dat de PVV nog sterk groeit.
pi_215230976
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gelukkig is dat andersom niet het geval. Oh wacht...
En daarom rukken overal in Europa de rechtse partijen op?
  donderdag 10 oktober 2024 @ 23:14:00 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215230985
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En daarom rukken overal in Europa de rechtse partijen op?
Wat heeft dat met elkaar te maken?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215231059
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 20:38 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Het gevaar zit hem vooral in dingen, uit gemak, maar toegeven. Was toen zo en nu weer. Het in zee gaan met ze is al te ver.

Je kan best de PVV stemmer serieus nemen zonder hetzelfde te doen bij de PVV. Eens dat je ze moet horen, maar laat dan vooral zien dat je de migratie problemen die er wel zijn aanpakt.

Wat voor mij wel positief is, is het feit dat de regeringspartijen, op die ene na, zakken in de peilingen zonder dat de PVV nog sterk groeit.
Je hoeft niets toe te geven aan partijen als de PVV maar als je de stemmers of hun problemen niet serieus neemt, uit dat zich in een verkiezingsuitslag zoals we die nu zien. Dan kun je al die stemmers maar weg blijven zetten als dom-rechts maar dat lost de problemen die zij ervaren niet op en sterker nog het zorgt er enkel voor dat de groep PVV-stemmers alleen maar groeit.
pi_215231106
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je hoeft niets toe te geven aan partijen als de PVV maar als je de stemmers of hun problemen niet serieus neemt, uit dat zich in een verkiezingsuitslag zoals we die nu zien. Dan kun je al die stemmers maar weg blijven zetten als dom-rechts maar dat lost de problemen die zij ervaren niet op en sterker nog het zorgt er enkel voor dat de groep PVV-stemmers alleen maar groeit.
Oh dus we moeten ze serieus gaan nemen en dan worden het er vanzelf minder?
pi_215231119
Sja, koren op de molen voor de gemiddelde, amper opgeleide PVV-stemmer, maar in de politiek mag je professionaliteit verwachten. Bij diverse PVV-kamerleden ontbreekt dat een beetje.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 23:37:29 #257
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215231128
quote:

[..]
Lastig daarbij is dat de problemen die de PVV-stemmers ervaren (thans een groot deel ervan) voornamelijk verzinsels zijn ter afleiding van zaken waar die PVV-stemmer daadwerkelijk wat aan zou hebben. Zo lang men blijft geloven dat alle problemen in Nederland (tekorten in de zorg, tekorten in het onderwijs, slechte woonvoorziening, bestaanszekerheid, mileuproblemen, etc.) veroorzaakt worden omdat er elk jaar minder dan het Europese gemiddelde aan asielzoekers naar Nederland komt en daar dus, ook al sloop je de hele rechtstaat ermee, koste wat het kost, nú iets aan gedaan moet worden (en dat vervolgens ook helemaal niet doet, maar alleen met volkomen achterlijke dingen zoals een briefje in gemankeerd Engels naar de verkeerde organisatie sturen om een 'opt-out' te bewerkstelligen waarvan iedereen niet weet dat dat niet kan en/of voorstellen om 'bordjes' te plaatsen bij asielzoekercentra zoals in Denemarken, ondanks dat die borden in Denermaken nergens te vinden zijn- zo kan ik wel even doorgaan -) en een héle hoop politieke wil, energie, tijd, geld en media-aandacht aan dat soort flauwekul wordt besteed, tsja, hoe maak je dat de PVV-kiezer dan duidelijk?
Mijn boodschap zal zijn: Wilders heeft in de afgelopen 24 jaar (zoiets, uit mijn hoofd) in de politiek iedereen voor rotte vis uitgemaakt, spookverhaal na spookverhaal zitten te verkondigen, waar allemaal niets van waar blijkt te zijn, waar niets van waar is gekomen, geen sodemieter, geen éne kloot voor Nederland en de Nederlander betekend, anders dan het volkomen verzuren en debiliseren van het politieke discours. Nu zijn partij dan in de regering zit wordt dag in dag uit alleen maar duidelijker wat een ongelooflijk stel klunsen dat zijn, dat tot geen enkele productieve samenwerking in staat is.
U bent - en wordt - als PVV-kiezer kei- en keihard voorgelogen. Dat is pijnlijk om te erkennen, welllicht. Niemand vind het leuk om besodemieterd te worden en niemand vindt het ook fijn om dat toe te moeten geven. Het kan de beste overkomen. Daar hoeft u zich niet voor te schamen: niemand denkt dat u dom bent. Zelfs de knapste koppen worden wel eens in de maling genomen. Dat gezegd hebbende: houd er mee op en stem volgende keer op een normale partij.

[ Bericht 2% gewijzigd door JAM op 10-10-2024 23:51:55 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215231137
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:32 schreef Farenji het volgende:

[..]
Oh dus we moeten ze serieus gaan nemen en dan worden het er vanzelf minder?
Je kunt het ook niet doen, dan worden het er sowieso niet echt minder.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 23:50:41 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215231194
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En anders wel? _O-
pi_215231196
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:37 schreef JAM het volgende:

[..]
Lastig daarbij is dat de problemen die de PVV-stemmers ervaren (thans een groot deel ervan) voornamelijk verzinsels zijn ter afleiding van zaken waar die PVV-stemmer daadwerkelijk wat aan zou hebben. Zo lang men blijft geloven dat alle problemen in Nederland (tekorten in de zorg, tekorten in het onderwijs, slechte woonvoorziening, bestaanszekerheid, mileuproblemen, etc.) veroorzaakt worden omdat er elk jaar minder dan het Europese gemiddelde aan asielzoekers naar Nederland komt en daar dus, ook al sloop je de hele rechtstaat ermee, koste wat het kost, nú iets aan gedaan moet worden (en dat vervolgens ook helemaal niet doet, maar alleen met volkomen achterlijke dingen zoals een briefje in gemankeerd Engels naar de verkeerde organisatie sturen om een 'opt-out' te bewerkstelligen waarvan iedereen niet weet dat dat niet kan en/of voorstellen om 'bordjes' te plaatsen bij asielzoekercentra zoals in Denemarken, ondanks dat die borden in Denermaken nergens te vinden zijn- zo kan ik wel even doorgaan -) en een héle hoop politieke wil, energie, tijd, geld en media-aandacht aan dat soort flauwekul wordt besteed, tsja, hoe maak je dat de PVV-kiezer dan duidelijk?
Mijn boodschap zal zijn: Wilders heeft in de afgelopen 24 jaar (zoiets, uit mijn hoofd) in de politiek alleen maar spookverhaal na spookverhaal zitten te verkondigen, waar allemaal niets van waar blijkt te zijn, waar niets van waar is gekomen, geen sodemieter, geen éne kloot voor Nederland en de Nederlander betekend, anders dan het volkomen verzuren en debiliseren van het politieke discours. Nu zijn partij dan in de regering zit wordt dag in dag uit alleen maar duidelijker wat een ongelooflijk stel klunsen dat zijn, dat tot geen enkele productieve samenwerking in staat is.
U bent - en wordt - als PVV-kiezer kei- en keihard voorgelogen. Dat is pijnlijk om te erkennen, welllicht. Niemand vind het leuk om besodemieterd te worden en niemand vindt het ook fijn om dat toe te moeten geven. Het kan de beste overkomen. Daar hoeft u zich niet voor te schamen: niemand denkt dat u dom bent. Zelfs de knapste koppen worden wel eens in de maling genomen. Dat gezegd hebbende: houd er mee op en stem volgende keer op een normale partij.
Ben ik het helemaal mee eens maar zo werkt politiek niet. Het is eenmaal een feit dat veel mensen immigratie als een probleem ervaren welke als kapstok wordt gebruikt om een paar andere problemen aan op te hangen. Het beeld ontstaat dat linkse partijen het liefst zoveel mogelijk asielzoekers binnen halen. Kan allemaal terecht of onterecht zijn maar als de bevolking zulke problemen ervaart dan is er tot op heden maar 1 partij die er écht iets aan wil doen. En dat gaat ze niet lukken maar met de beelden van afgelopen maandag is het enkel koren op de molen voor de PVV. Want hun noodwet gaat het nooit halen maar als ze het zo kunnen spinnen dat de andere partijen daar schuldig aan zijn dan kan het zomaar voordelig voor de PVV uit pakken.
pi_215231198
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En anders wel? _O-
De laatste verkiezingsuitslag niet meegekregen of wat valt er anders te lachen?
pi_215231202
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar zou iemand als Faber zichzelf nou wel serieus kunnen nemen? Ik vind dat lastig te geloven.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 23:55:57 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215231214
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ben ik het helemaal mee eens maar zo werkt politiek niet. Het is eenmaal een feit dat veel mensen immigratie als een probleem ervaren welke als kapstok wordt gebruikt om een paar andere problemen aan op te hangen. Het beeld ontstaat dat linkse partijen het liefst zoveel mogelijk asielzoekers binnen halen. Kan allemaal terecht of onterecht zijn maar als de bevolking zulke problemen ervaart dan is er tot op heden maar 1 partij die er écht iets aan wil doen. En dat gaat ze niet lukken maar met de beelden van afgelopen maandag is het enkel koren op de molen voor de PVV. Want hun noodwet gaat het nooit halen maar als ze het zo kunnen spinnen dat de andere partijen daar schuldig aan zijn dan kan het zomaar voordelig voor de PVV uit pakken.
De rechtsstaat voor ze uithollen "want dan neem je ze serieus" lijkt mij toch echt géén strak plan.
Dus nee, gaan we niet doen.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 23:56:28 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215231218
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De laatste verkiezingsuitslag niet meegekregen of wat valt er anders te lachen?
Je naïviteit is grappig vind ik.
pi_215231230
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De rechtsstaat voor ze uithollen "want dan neem je ze serieus" lijkt mij toch echt géén strak plan.
Dus nee, gaan we niet doen.
Dat is helemaal niet wat ik zeg. Ik zeg dat je de problemen van de PVV-stemmer serieus moet nemen anders krijg je juist van die fratsen als de PVV nu poogt te doen. Maar neem de problemen van die kiezers vooral niet serieus, lach er mee en je zult zien dat de PVV alleen maar blijft groeien.
pi_215231235
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je naïviteit is grappig vind ik.
Welke naïviteit?
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:00:02 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215231238
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet wat ik zeg. Ik zeg dat je de problemen van de PVV-stemmer serieus moet nemen anders krijg je juist van die fratsen als de PVV nu poogt te doen. Maar neem de problemen van die kiezers vooral niet serieus, lach er mee en je zult zien dat de PVV alleen maar blijft groeien.
Dat is allemaal al 1000x gedaan. Serieus genomen, met feiten aangekomen, uitleg gegeven etc..
Helpt niet, werkt niet.

En de rechtsstaat er voor afbreken, nee. Echt niet. En dat is WEL wat jij suggereert, of je het nou doorhebt of niet.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:00:14 #268
37950 JAM
pi_215231239
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 23:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat is ook precies de strategie van Wilders. Die roept een paar keer tegen de oppositie dat zij: 'De poorten open willen zetten.'-ondanks dat daar gewoon geen bal van waar is. Er is geen enkele partij in de oppositie die zegt: 'We hebben te weinig asielzoekers! We willen er meer!' Nee, die pleiten stuk voor stuk voor een helderder asielbeleid waarbij inderdaad, zij die daar recht op hebben en wij ook gewoon op zouden moeten vangen, niet jarenlang in een AZC weg zitten te kwijnen voordat ze iets kunnen gaan doen, en ook dat mensen die kansarm zijn in hun aanvraag ook sneller uitgezet worden. Dat helpt. Daar bereik je iets mee. Dat staat diametraal tegenover het volkomen achterlijke plan van de PVV om noodrecht toe te gaan passen om - zo ik begrijp - die asielprocedures gewoon een half jaar stop te gaan zetten, waardoor de achterstanden alleen maar zullen oplopen, waardoor de problemen alleen maar zullen verergeren, alleen vanuit de hele vreemde gedachte dat dat - laat ik niet de fout maken om te proberen te verklaren hoe dat dan moet gaan werken - dus op de een of andere manier een oplossing voor de problemen zal zijn.
Dat maakt Wilders echter geen reet uit, want die man zit gewoon (zoals altijd) glashard te liegen. Die zegt: 'de oppositie wil de poorten openzetten!' - ondanks dat uit geen enkele partijprogramma of geen enkel voorstel vanuit de oppositie blijkt dat dat het geval is. Nee, Wilders is de zaak op de spits aan het drijven, chaos aan het veroorzaken, non-oplossingen aan het voordragen vóóral om dat probleem in stand te houden zodat - als zijn plannen uiteindelijk op noodzakelijke en miserabele wijze zullen falen - hij dan kan zeggen: 'Zie je wel, het lag aan zuur links en de D66-rechters.' Het is kotsmisselijk en werkelijk om moedeloos van te worden. Trap er toch alsjeblieft niet in.
Laat staan nog - wat ik eerder al aanhaalde, we hebben het er nu weer over - hoeveel tijd en politieke wil er dus in gaat zitten om je met dit soort onzin bezig te houden in plaats van een normaal politiek discours te voeren en iets te doen aan de problemen waar de PVV-stemmers ook daadwerkelijk iets aan zouden hebben.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215231249
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is allemaal al 1000x gedaan. Serieus genomen, met feiten aangekomen,uitleg gegeven etc..
Helpt niet, werkt niet.

En de rechtsstaat er voor afbreken, nee. Echt niet.
Jij beticht mij van naïviteit maar volgens mij ben je zelf vrij naïef. De PVV is niet de grootste partij geworden door de problemen op te lossen of feiten te benoemen. Daar kun je voor weg blijven kijken maar als je die kiezers niet serieus neemt, zal die groep alleen maar groeien.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:06:58 #270
37950 JAM
pi_215231262
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 00:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Jij beticht mij van naïviteit maar volgens mij ben je zelf vrij naïef. De PVV is niet de grootste partij geworden door de problemen op te lossen of feiten te benoemen. Daar kun je voor weg blijven kijken maar als je die kiezers niet serieus neemt, zal die groep alleen maar groeien.
Er is een verschil, zou ik zeggen, tussen de PVV serieus nemen en de mensen die op de PVV hebben gestemd serieus nemen. Die mensen moet je zeker serieus nemen en de beste manier om dat te doen is hen (herhaaldelijk) duidelijk maken - uiteraard op een zo respectvol mogelijke manier - dat ze besodemieterd worden door hun GBL waar ze bij staan. De meeste mensen volgen de politiek niet zo nauw en hebben ook niet zo'n goed idee waar Wilders nu eigenlijk mee bezig is en wat hij daadwerkelijk levert.
Dus het verhaal dat hij van al zijn verkiezingsbeloftes niets, maar dan ook niets waar zal kunnen maken, dat de problemen die hij schetst (voornamelijk met betrekking tot migratie) werkelijk geen enkele consequentie zullen hebben voor hun dagelijkse bestaan en de 'oplossingen' die hij daarvoor aandraagt schijnoplossingen zijn, met als enige doel om over de rug van een groep mensen die zich er toch niet mondig tegen kan maken, onze democratie - en daarmee ons land - uit te hollen en kapot te maken.
Dat dan ook nog proberen te verkopen als patriotisme, als werkelijke vaderlandsliefde (terwijl hij zijn reet afveegt met de belangrijkste verwovenheid die wij hier hebben: een vrije, democratische rechtstaat, vrij uniek op het wereldtoneel) en hier een soort Hongarije-light bananenrepubliek van probeert te maken - hij zou zijn ogen uit zijn kop moeten schamen. Dat lijkt me toch een heldere boodschap aan de PVV-stemmer.

[ Bericht 3% gewijzigd door JAM op 11-10-2024 00:13:03 ]
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:09:20 #271
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_215231270
quote:

[..]
Laatste zetje was het niet uitsluiten van de PVV, daarna liepen ze uit.
In mijn ogen moet je een partij als de PVV wel gewoon uitsluiten, dragen zo goed als niets bij en schoppen tegen de rechtstaat en goed fatsoen aan.

Wel moet de politiek eerder inspringen op problemen die er zijn, ook als deze aan worden gekaart door extremere partijen.

Ik zou ook nooit een groep kiezers als dom bestempelen. Keuzes kunnen dat natuurlijk wel zijn.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:11:31 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215231281
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 00:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik geloof dat je niet door hebt wat je propageert. Dus maar even zo: wordt eens concreet. Wat houdt dat "serieus nemen" volgens jou exact in dan?
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:13:38 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215231288
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 00:06 schreef JAM het volgende:

[..]
Er is een verschil, zou ik zeggen, tussen de PVV serieus nemen en de mensen die op de PVV hebben gestemd serieus nemen. Die mensen moet je zeker serieus nemen en de beste manier om dat te doen is hen (herhaaldelijk) duidelijk maken - uiteraard op een zo respectvol mogelijke manier - dat ze besodemieterd worden door hun GBL waar ze bij staan. Dat hij van al zijn verkiezingsbeloftes niets, maar dan ook niets waar zal kunnen maken, dat de problemen die hij schetst (voornamelijk met betrekking tot migratie) werkelijk geen enkele consequentie zullen hebben voor hun dagelijkse bestaan en de 'oplossingen' die hij daarvoor aandraagt schijnoplossingen zijn, met als enige doel om over de rug van een groep mensen die zich er toch niet mondig tegen kan maken, onze democratie - en daarmee ons land - uit te hollen en kapot te maken. Dat dan ook nog proberen te verkopen als patriotisme, als werkelijke vaderlandsliefde (terwijl hij zijn reet afveegt met de belangrijkste verwovenheid die wij hier hebben: een vrije, democratische rechtstaat, vrij uniek op het wereldtoneel) en hier een soort Hongarije-light bananenrepubliek van probeert te maken - hij zou zijn ogen uit zijn kop moeten schamen.
Dat zeg ik :Y
Zijn kiezers "serieus nemen" is dus de rechsstaat uithollen.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:13:55 #274
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215231290
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 00:09 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Laatste zetje was het niet uitsluiten van de PVV, daarna liepen ze uit.
In mijn ogen moet je een partij als de PVV wel gewoon uitsluiten, dragen zo goed als niets bij en schoppen tegen de rechtstaat en goed fatsoen aan.

Wel moet de politiek eerder inspringen op problemen die er zijn, ook als deze aan worden gekaart door extremere partijen.

Ik zou ook nooit een groep kiezers als dom bestempelen. Keuzes kunnen dat natuurlijk wel zijn.
2,5-3mln mensen uitsluiten. Goed hoor voor het maatschappelijke klimaat in NL.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215231293
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 00:06 schreef JAM het volgende:

[..]
Er is een verschil, zou ik zeggen, tussen de PVV serieus nemen en de mensen die op de PVV hebben gestemd serieus nemen. Die mensen moet je zeker serieus nemen en de beste manier om dat te doen is hen (herhaaldelijk) duidelijk maken - uiteraard op een zo respectvol mogelijke manier - dat ze besodemieterd worden door hun GBL waar ze bij staan. Dat hij van al zijn verkiezingsbeloftes niets, maar dan ook niets waar zal kunnen maken, dat de problemen die hij schetst (voornamelijk met betrekking tot migratie) werkelijk geen enkele consequentie zullen hebben voor hun dagelijkse bestaan en de 'oplossingen' die hij daarvoor aandraagt schijnoplossingen zijn, met als enige oogmerk om onze democratie - en daarmee ons land - uit te hollen en kapot te maken. Dat dan ook nog proberen te verkopen als patriotisme, als werkelijke vaderlandsliefde (terwijl hij zijn reet afveegt met de belangrijkste verwovenheid die wij hier hebben: een vrije, democratische rechtstaat, vrij uniek unicum op het wereldtoneel) en hier een soort Hongarije-light bananenrepubliek van probeert te maken - hij zou zijn ogen uit zijn kop moeten schamen.
Ik heb ook nergens gezegd dat je de PVV serieus moet nemen, enkel haar kiezers en de problemen die zij ervaren. En dan zeg ik bewust ervaren want ik kan me niet voorstellen dat voor 2,5 miljoen stemmers immigratie nou daadwerkelijk het grootste probleem is.
En je kunt dat 1000x uit blijven leggen dat de grote verlosser gewoon een wolf in schaapskleren is maar als je daar met daden niets tegenover stelt dan blijven die mensen die problemen ervaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')