Wat een woordvoerster zeg. Dit is een standaard logische vraag. Dan mag je toch hopen dat ze daar een beter verweer op heeft dan “euh… ik weet het niet hoor”quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 08:50 schreef popje het volgende:
Wow, die woordvoerder inderdaad... 'ik weet niet wat Hamas doet', maar wel ervan uitgaan dat alle mensen die herdenken achter Netanyahu staan. Elk conflict leidt alleen maar tot jij-bakken en steeds minder begrip voor de normale burgers en menselijkheid. Net als die geinterviewde militair 'slachtoffers horen erbij in de oorlog', toen hij werd gevraagd of tienduizenden slachtoffers in een jaar normaal was.
[..]
quote:Rustig laten verlopen van herdenking 7 oktober op Dam kostte honderden agenten
https://www.at5.nl/artike(...)te-honderden-agenten
Bij de steunbetuiging voor Israël op de Dam en de tegendemonstratie op het Damrak (en andere locaties) zijn vandaag honderden agenten ingezet. Hoewel de steunbetuiging grotendeels waardig verliep, moest de politie wel meerdere keren ingrijpen.
Naar verluidt zijn er vandaag vijf pelotons Mobiele Eenheid ingezet. Een peloton telt 54 ME'ers, dat zijn zes busjes. Er zouden onder meer agenten uit Doetinchem en Den Haag aangesloten zijn. Ook liepen er politiepaarden rond en was de Vredeseenheid van de politie actief, maar dat is bij de meeste grote demonstraties zo.
Dit is niet uit te leggen: waarom zijn in dit geval zicht- en gehoorafstand minder belangrijk?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 08:44 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
Dan kan het wel, kijk eens aan, wederom onderscheid op basis van afkomst, huidskleur en ideologie door links.
En blijkbaar waren al die honderden agenten ook echt nodig.quote:
Nee nee nee, de herdenking op de Dam was ook zonder één enkele agent rustig verlopen. Dit is weer van dat manipulatieve taalgebruik..quote:
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 08:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Gut doe er een geel speldje bij tijdens nationale dag van suïcide preventie. Stelletje jankerds omdat ze geen vrij baan krijgen om te moorden. Wen er maar aan dat je nu trots mag zijn op zionist zijn en dit uiten. Over 20 jaar is die extreem rechtse apartheid en ethnic cleansing promotie op de dam afgelopen in dit land.
Omdat er een heerszuchtige religieuze agenda heerst; dat hebben de woke studentjes die meelopen nog niet helemaal door.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:03 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat een treurnis weer. Nieuwsuur interviewt daar ook een meneer wiens ouders nog vast in Gaza zitten. Ik snap best dat je daar ook op 7 oktober aandacht voor wil hebben. Het komt alleen zo duivels over als je mede demonstranten als een dolle stier tekeer gaan op een dodenherdenking. Waarom kunnen die lui nooit een keertje dat agressieve gedoe en Hamas propaganda achterwege laten? Stilte heeft ook een kracht.
Ja, jeweetwel, die mensen die o.a. in Palestina maar eigenlijk in de hele Midden-Oosterse wereld, op Israel na, onderdrukt dan wel geëxecuteerd dan wel gemarteld dan wel gevangen gezet mogen worden.quote:
Dat laatste is zeker het geval. Halsema is een wolf in schaapskleren.. een activist met een ambtsketting. Dat een links progressieve varkensstal als Amsterdam haar een goede burgemeester vindt dat moeten zij zelf weten, maar objectief gezien is het een kwaadaardig mormelquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
En blijkbaar waren al die honderden agenten ook echt nodig.
Wat jan-en-alleman al op zijn klompjes voelde aankomen. Het gaat hier om rasechte haters van alles wat met Israël en Joden te maken heeft. Maar de burgermoeder had er goed hoop in dat haar 'pais-en-vree' oproep effect zou hebben. Echt hoe achterlijk naïef kan je zijn.Je kan eigenlijk niet anders meer constateren dat m.b.t. demonstraties het 'doel' voor deze burgermoeder wél uitmaakt.
Ah, daar hebben we weer wat gruwelijke beelden van de 'onschuldige Palestijnen' waar we nu volgens sommigen in het Westen zo rouwig om zouden moeten zijn er daar nu een aantal van zijn omgekomen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:21 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
Schande dat je op zo’n dag nog durft te protesteren. Moet je tijdens 9/11 eens doen bij times square kijken of je dan nog netjes met bus ergens afgezet wordt
Geen idee, enige wat ik kan bedenken is het blijven bukken en faciliteren van de ene groep terwijl de andere groep wel geprovoceerd mag worden. Ik weet niet of het klopt, maar vergeef mij als ik zo denk, het is niet raar dat je zo gaat denken als je keer op keer geconfronteerd wordt met de dubbele standaarden. Als je oplet zie je gewoon een rode draad, al jaren zichtbaar, zo is de ene snelwegblokkade ook de andere niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is niet uit te leggen: waarom zijn in dit geval zicht- en gehoorafstand minder belangrijk?
Ik moet toegeven. Ik had gisteren geen tijd, ik was druk met criminele activiteiten hierquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hier in de Brabantse steden was het gisteren allemaal stukken rustiger. Hetgeen weer aantoont dat we vooral een randstedelijke, wereldvreemde elite hebben die graag voor heel het land wil spreken.
Daar staan en roepen dat je trots zionist bent betekent gewoon dat je trotst bent dat je etnische zuiveringen doorvoert.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Mijn hemel wat ben jij hypocriet bezig.
Over 20 jaar hoop ik dat al die tribalisten verlicht zijn of verkast zijn naar elders.
Wat ook meespeelt natuurlijk is de hoeveelheid mensen die er woenen die vaak ook nog geheel andere achtergronden hebben.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hier in de Brabantse steden was het gisteren allemaal stukken rustiger. Hetgeen weer aantoont dat we vooral een randstedelijke, wereldvreemde elite hebben die graag voor heel het land wil spreken.
Details, net zoals ze ook aangeven dat het niet op 7 oktober (maar eerder) is begonnen. Net wat je goed uitkomt, geen lijn op te trekken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:59 schreef Zoddie het volgende:
Ze zeggen steeds dan het voor hun 1 jaar genocide is dat ze dat als reden hebben om op 7 oktober te demonstreren.
Maar Israel begond toch pas een dag of 2 of 3 later met de eerste bom te gooien?
Of mis ik dat?
Eerder begonnen? Alls op bijv. de 5e?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Details, net zoals ze ook aangeven dat het niet op 7 oktober (maar eerder) is begonnen. Net wat je goed uitkomt, geen lijn op te trekken.
Bedoel je Jordanië waar ze het al sinds 1951 gedecriminaliseerd hebben voor personen ouder dan 16?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, jeweetwel, die mensen die o.a. in Palestina maar eigenlijk in de hele Midden-Oosterse wereld, op Israel na, onderdrukt dan wel geëxecuteerd dan wel gemarteld dan wel gevangen gezet mogen worden.
Vind je daar nog wat van?
Wat zouden al die Ummah-broeders vinden van dit clubje?
Jordanië heeft idd geen wetten tegen homo's, ook niet voor trouwens. Maar veilig zijn ze zeker niet daar.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Bedoel je Jordanië waar ze het al sinds 1951 gedecriminaliseerd hebben voor personen ouder dan 16?
Lichtend voorbeeld voor het westen toch?
Je doet net of het daar allemaal zo zwart wit is met betrekking tot homo's etc. De eerste geslachtsverandering was in een land (Marokko) met overwegend moslims waar het hier verboden was.
https://nl.wikipedia.org/(...)hristine%20Jorgensen.quote:De operatieve methodes en de effecten van castratie waren duidelijk in de oudheid. Door het houden van vee leerde men snel dat verwijdering van de testikels bij een mannelijk dier op jonge leeftijd vermannelijking voorkwam. De allereerste geslachtsaanpassende operaties werden in 1912 in Berlijn uitgevoerd door de chirurg Richard Mühsam. In 1930 onderging in dezelfde stad ook Lili Elbe een dergelijke operatie. Bredere maatschappelijke bekendheid kreeg het fenomeen pas in 1952 door de Amerikaanse transvrouw Christine Jorgensen.[24]
In Nederland vond in 1959 de eerste geslachtsaanpassende operatie plaats,[25] waarna met name de Genderstichting van de hormoonarts Otto de Vaal veel wist te bereiken op het gebied van medische behandeling en maatschappelijke erkenning. Eind jaren zeventig nam het Amsterdamse VU ziekenhuis deze zorg op zich, kreeg een speciaal genderteam en in 1988 de eerste hoogleraar transseksuologie ter wereld in de persoon van Louis Gooren. Hierdoor kon wetenschappelijke expertise worden opgebouwd en werd de transitie door de zorgverzekeraars vergoed. Nederland kreeg hierdoor een wereldwijd leidende rol op dit medische gebied. In 1985 werd ook de juridische kant geregeld middels de wet op geslachtswijziging.[24][26]
In België vond in 1969 de eerste geweten geslachtsaanpassende operatie plaats. In de rechtszaak die daaruit volgde (zaak Wijnen) werd de geoorloofdheid van een geslachtsaanpassende operatie vastgesteld. De baanbrekende zaak zou de lijnen uitzetten voor de latere erkenning van de rechten van transseksuelen en maakte transseksualiteit bekender bij het grote publiek. In de jaren zestig en zeventig moesten transseksuelen zich echter nog via al dan niet illegale kanalen zelf zien te helpen, bijvoorbeeld bij een enkele arts of verpleegkundige die bereid was injecties met hormonen toe te dienen, waarvoor ze ook wel naar Amsterdam of Berlijn gingen. Voor operatieve ingrepen gingen velen in de jaren zeventig en tachtig naar de Franse arts Georges Burou in de Marokkaanse stad Casablanca, die in een slagersschort opereerde en daarom bekend stond als de "slager van Casablanca". Waarschijnlijk was Corinne Van Tongerloo in 1971 de eerste Belgische transvrouw die hem een geslachtsveranderende operatie onderging.[27] Psychiater Griet De Cuypere zette zich sinds 1985, naar Nederlands voorbeeld, in voor onderzoek naar en begeleiding van transgenders, wat resulteerde in een multidisciplinair genderteam aan het Universitair Ziekenhuis Gent.[28]
Wel een ambulance naar het stationsplein in Eindhoven rond 6 uur.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik heb het over nu, Chadi.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Bedoel je Jordanië waar ze het al sinds 1951 gedecriminaliseerd hebben voor personen ouder dan 16?
Lichtend voorbeeld voor het westen toch?
Je doet net of het daar allemaal zo zwart wit is met betrekking tot homo's etc. De eerste geslachtsverandering was in een land (Marokko) met overwegend moslims waar het hier verboden was.
Tussen 1956 en 58 had hij al een running business in casablanca met honderden gender changes.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Jordanië heeft idd geen wetten tegen homo's, ook niet voor trouwens. Maar veilig zijn ze zeker niet daar.
Wiki:
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)hristine%20Jorgensen.
Kortom, je praat weer onzin.
Hoe staan Hamas en Hezbollah, die we vooral geen terreurbewegingen mogen noemen, tegenover LGBTQ?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tussen 1956 en 58 had hij al een running business in casablanca met honderden gender changes.
Hamas en Hezbollah zijn vooral een goede afspiegeling van de moslim wereld, toch?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe staan Hamas en Hezbollah, die we vooral geen terreurbewegingen mogen noemen, tegenover LGBTQ?
quote:Same-sex sexual activity is prohibited in Gaza under the British Mandate Criminal Code Ordinance 1936. The relevant provision carries a maximum penalty of ten years’ imprisonment. Only men are criminalised under this law.
The law was inherited from the British. It continues to be in operation in Gaza today, though it is not in force elsewhere in Palestine.
There is little evidence of the law being enforced, and it appears to be largely obsolete in practice. However, an incident in 2017 saw an author being threatened with prosecution for writing a novel which included LGBT themes. There do not appear to be any other reports of enforcement of the criminalising law or other laws. Nevertheless, the mere existence of this provision is itself a violation of human rights and underpins further acts of discrimination
Ik hoef het niet 'op te zoeken', ik heb het allang onderzocht.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas en Hezbollah zijn vooral een goede afspiegeling van de moslim wereld, toch?
Je kan het ook opzoeken. Zie hieronder.
[..]
Agressie, intimidatie, intolerantie... Het zou een verademing zijn om eens te lezen van mensen uit hetzelfde kamp dat ze dit afkeuren, dat juist dít is wat ze willen bestrijden zodat er vreedzaam geco-existeerd kan worden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |