Ah okay. Ik ken Amsterdam niet zo heel erg goed.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, dit is een screenshot van deze livestream, tegenover het CS:
De beoogde demonstraties mochten allemaal doorgaan, alleen konden de Hamas strijders op het (tactisch niet zo gunstig gelegen) Damrak zich weer eens niet inhouden en escaleerde het de pan uit...quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:18 schreef opgebaarde het volgende:
Lijkt me onacceptabel, dat de overheid bepaalt of een bepaalde demonstratie haar wel zint of door mag gaan.
Als jij mij informeert bij een Malieveld- of A12 demo, dan staan we weer quitte...quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Ah okay. Ik ken Amsterdam niet zo heel erg goed.
Halsema is de Trump van Amsterdam; ze komt met įlles weg.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
https://www.at5.nl/artike(...)ademonstranten-tegen
Het lijkt er zowaar op dat...men gaat handhavenquote:Op maandag 7 oktober 2024 17:06 schreef MadMaster het volgende:
Hier wordt de groep inmiddels nog meer ingesloten, de ME linie links schuift net naar rechts:
quote:"De ME heeft Pro-Palestijnse demonstranten ter hoogte van de Prins Hendrikkade moeten tegenhouden ter voorkoming van verdere wanordelijkheden en verstoring van de herdenking op de Dam", laat een woordvoerder van burgemeester Halsema weten. "De demonstratie is inmiddels door de driehoek ontbonden op grond van de WOM. De politie vordert de demonstranten te vertrekken. Demonstranten die hier geen gehoor aan geven zullen worden aangehouden."
Bron
Welke hypocrisie? Ik ben tegen andere demonstraties?quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb het met je te doen, het moet niet makkelijk zijn om die stuitende hypocrisie constant te proberen te verantwoorden.
quote:Na de confrontatie met de ME op de Prins Hendrikkade zijn de pro-Palestinademonstranten de Nieuwezijds Voorburgwal op gelopen. De Mobiele Eenheid had hen duidelijk verteld dat ze niet naar de Dam mochten. Toch lijkt het erop dat ze daar wel heen willen.
Bron
Ze zijn allang weg manquote:Op maandag 7 oktober 2024 17:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hopelijk deelt de ME nog wat tikken uit.
Werken moet leuk blijven.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hopelijk deelt de ME nog wat tikken uit.
Ah alleen er wordt geopperd zoals ook bij die XR demonstraties dat een demonstratie vooraf al verboden moet worden. Vanwege het onderwerpquote:Op maandag 7 oktober 2024 17:20 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ze houden het complete tramverkeer tegen, opbokken van de rails.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Vogelnestgenot
[ afbeelding ]
Aanhouden, aanklagen en een vervelende straf geven. Doe nou eens iets ontmoedigends.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:36 schreef FvanS het volgende:
[..]
''U mag niet richting de Dam''
Daar luisterde ze goed naar
Zie er ook genoeg met gezichtsbedekkende kleding. En dat was toch echt verboden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Aanhouden, aanklagen en een vervelende straf geven. Doe nou eens iets ontmoedigends.
Niet helemaal:quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:38 schreef Haags het volgende:
[..]
Zie er ook genoeg met gezichtsbedekkende kleding. En dat was toch echt verboden.
quote:Op geen van de demonstraties is gezichtsbedekkende kleding toegestaan 'met het kennelijke doel om de orde te verstoren of strafbare feiten te plegen'. Met andere woorden: demonstranten die zich daar niet mee bezig houden, mogen nog wél gezichtsbedekkende kleding dragen.
Bron
Halsema moet zich kapot schamen. Deze chaos was volstrekt voorzienbaar.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:42 schreef MadMaster het volgende:
[ x ]
Aha, Femke heeft het geregeld...
Mee eens. Ronduit beschamend. En ze wist het natuurlijk. De smoesjes had ze zelfs al klaar:quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Halsema moet zich kapot schamen. Deze chaos was volstrekt voorzienbaar.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ideologische overwegingen een rol hebben gespeeld hier.
quote:Volgens de burgemeester hebben de tegendemonstranten aan haar laten weten dat ze van plan zijn een 'ordelijke demonstratie te willen organiseren' en dat ze rekening willen houden met de Israėldemonstratie.
Halsema zelf twijfelt of de tegendemonstratie ook op die manier zal verlopen. "Hoewel de driehoek geen reden heeft te twijfelen aan uw goede intenties, leert de ervaring dat dit in de praktijk moeilijk te realiseren is." Volgens de burgemeester komt dat omdat 'individuen' van buitenaf de demonstratie soms proberen te kapen.
Bron
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |