abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:04:06 #151
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_215531352
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:32 schreef PzKpfw het volgende:
Misschien een rare vraag maar kun je eigenlijk nog steeds tuinplanten krijgen? Hier bij het lokale tuincentrum is het buitenplein nagenoeg leeg en is het nu een en al kerstspullen...
Online kun je genoeg krijgen. Ik heb 3 weken geleden nog een bestelling bij directplant geplaatst.
  woensdag 13 november 2024 @ 12:53:06 #152
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215567178
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:04 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Online kun je genoeg krijgen. Ik heb 3 weken geleden nog een bestelling bij directplant geplaatst.
Bedankt voor je tip maar persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om ze zelf eerst te zien alvorens te kopen. En verzendkosten zijn vaak ook nogal fors met die online plantenzaken. Zal de dichtstbijzijnde Intratuin (helaas nu met die vreselijke kerstshows) nog proberen maar anders zal het wel uitdraaien op online bestellen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 13 november 2024 @ 13:22:36 #153
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215567494
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:53 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Bedankt voor je tip maar persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om ze zelf eerst te zien alvorens te kopen. En verzendkosten zijn vaak ook nogal fors met die online plantenzaken. Zal de dichtstbijzijnde Intratuin (helaas nu met die vreselijke kerstshows) nog proberen maar anders zal het wel uitdraaien op online bestellen.
Dan misschien beter een kweker zoeken in de buurt?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_215567746
quote:
17s.gif Op woensdag 13 november 2024 13:22 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Inderdaad. In welke omgeving zit je, @PzKpfw?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215568171
De rozen bloeien nog.

pi_215575864
Iemand tips mbt goede, stevige tuinschepjes? Zware grond hier en de schepjes die ik gebruik buigen vrij makkelijk om.
  donderdag 14 november 2024 @ 08:55:17 #157
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_215576063
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2024 08:09 schreef Irrem het volgende:
Iemand tips mbt goede, stevige tuinschepjes? Zware grond hier en de schepjes die ik gebruik buigen vrij makkelijk om.
Welke schepjes heb je al geprobeerd? En zware grond, is dat klei? Of is het niet zó erg?
  Vis een optie? donderdag 14 november 2024 @ 09:12:15 #158
70532 loveli
N
pi_215576160
Grond eerst loswoelen met een grondwoeler of spitvork.
crap in = crap out
pi_215576349
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2024 08:09 schreef Irrem het volgende:
https://www.dewiltfang.nl/
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215577409
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 08:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Welke schepjes heb je al geprobeerd? En zware grond, is dat klei? Of is het niet zó erg?
De echte zware klei zit wat dieper, in de bovenste laag zitten vooral veel kleine wortels.

Ik heb 3 weken geleden de dahlia's uit de grond gehaald, dus was al los gekomen. Maar merk dat deze vrij snel weer compact wordt. Gebruik nu een schepje van gardena en die buigt om. Kan ook dat het aan de kwaliteit van de schep ligt natuurlijk.
pi_215577467
Ik ben erg tevreden met de schepjes van Hornbach. Zwart met knalgroen detail. Hier is gelukkig maar een deel van de tuin klei maar daar doen die schepjes het goed in.
Spoilers!
pi_215578412
De vlinderstruik slaat aan in de voorpostzegel *G*
  vrijdag 15 november 2024 @ 22:56:54 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215593341
De duizendknoop staat al sinds juli in bloei. M'n oost-Indische kers blijft ook rustig doorkachelen en zelfs de prachtkaars bloeit nog. Verder zijn we wel zo'n beetje winterklaar. Ik overweeg om nog ergens een vracht bladeren bij te regelen voor in het bladerhoekje. Erg benieuwd of hier nog egels op af komen nu er een gat in het hek zit.

Het ziet er allemaal heel netjes uit maar niets is minder waar. De borders en met name de wadi ligt helemaal vol met blad. Het gazon ligt vol met wormenpoep.

Volgend jaar ga ik vooral veel meer grassen toevoegen.

En nog een avond fotootje:

Resistance is futile.
  woensdag 20 november 2024 @ 10:51:50 #164
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215632761
quote:
17s.gif Op woensdag 13 november 2024 13:22 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip nog, dacht dat je daar als particulier niet echt terecht kon. Inmiddels al wel kunnen slagen bij de Intratuin (lang leve de opruiming). Nadien wel even bepaalde planten gezocht via marktplaats en stuitte daar toch op een behoorlijk aantal (voor mij onbekende) kwekers.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 13:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Inderdaad. In welke omgeving zit je, @:pzkpfw?
Z/O Drenthe.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_215633868
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 10:51 schreef PzKpfw het volgende:

Z/O Drenthe.
Die regio ken ik niet goed, maar ik stel me zo voor dat je daar wel wat keuze hebt. In mijn omgeving is dat lastiger omdat de grondprijzen hoog zijn. Kun je in de buurt kwekerijen vinden, dan zou ik de Intratuin voortaan overslaan.

Ik zie bijv. dat Natuurlijk Sterker een webshop heeft én de mogelijkheid heeft tot afhalen (in Drenthe). Bij De Beeksterhof kun je online een actuele lijst met voorraad vinden. Er zit zelfs een fuchsiakwekerij in Drenthe! Ik ben jaloers.
pi_215640767
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 12:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Die regio ken ik niet goed, maar ik stel me zo voor dat je daar wel wat keuze hebt. In mijn omgeving is dat lastiger omdat de grondprijzen hoog zijn. Kun je in de buurt kwekerijen vinden, dan zou ik de Intratuin voortaan overslaan.

Ik zie bijv. dat Natuurlijk Sterker een webshop heeft én de mogelijkheid heeft tot afhalen (in Drenthe). Bij De Beeksterhof kun je online een actuele lijst met voorraad vinden. Er zit zelfs een fuchsiakwekerij in Drenthe! Ik ben jaloers.
Kwekerij Vreugdenhil (van Natuurlijk Sterker) zit bij mij om de hoek en is fantastisch. Heel aardige mensen die graag meedenken. Inmiddels doen ze volgens mij zelfs alles zonder turf en ze hebben hun eigen potgrond ontwikkeld. Sterke planten voor minder geld dan bij een tuincentrum, en nog goed voor de insecten ook. Je koopt alleen vaak slechts een stengeltje in plaats van een bloeiende plant (die op dat moment van het jaar helemaal niet hoort te bloeien) en dat willen veel mensen niet.

En nee, het is niet mijn bedrijf maar ik ben gewoon enorm enthousiast. Ben een trouwe meelezer in dit topic en nu voelde ik me geroepen eens te reageren vanuit mijn missie om mensen bewust te maken van het feit dat je de natuur niet helpt door planten te kopen bij een tuincentrum.
pi_215643042
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2024 09:34 schreef JVKVD het volgende:

[..]
Kwekerij Vreugdenhil (van Natuurlijk Sterker) zit bij mij om de hoek en is fantastisch. Heel aardige mensen die graag meedenken. Inmiddels doen ze volgens mij zelfs alles zonder turf en ze hebben hun eigen potgrond ontwikkeld. Sterke planten voor minder geld dan bij een tuincentrum, en nog goed voor de insecten ook. Je koopt alleen vaak slechts een stengeltje in plaats van een bloeiende plant (die op dat moment van het jaar helemaal niet hoort te bloeien) en dat willen veel mensen niet.

En nee, het is niet mijn bedrijf maar ik ben gewoon enorm enthousiast. Ben een trouwe meelezer in dit topic en nu voelde ik me geroepen eens te reageren vanuit mijn missie om mensen bewust te maken van het feit dat je de natuur niet helpt door planten te kopen bij een tuincentrum.
^O^
  donderdag 21 november 2024 @ 21:11:10 #168
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_215646596
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2024 09:34 schreef JVKVD het volgende:

[..]

Ik ben 't helemaal met je eens! Ik erger me er ook aan dat er in mei al bloeiende Hortensia's verkocht worden, want ja, ziet er toch leuk uit..? Mensen willen graag snelle bloei, maar houden geen rekening met de natuur en hoe een plant groeit.

En naderhand maar klagen dat de planten die ze goedkoop gekocht hebben, compleet verwelken omdat ze geen goede basis hadden
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_215779923
Er zit een ineens een roos in mn kale witte klimroos O+ O+ O+ O+
pi_215779994
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2024 21:11 schreef Twieki het volgende:

[..]
Ik ben 't helemaal met je eens! Ik erger me er ook aan dat er in mei al bloeiende Hortensia's verkocht worden, want ja, ziet er toch leuk uit..? Mensen willen graag snelle bloei, maar houden geen rekening met de natuur en hoe een plant groeit.

En naderhand maar klagen dat de planten die ze goedkoop gekocht hebben, compleet verwelken omdat ze geen goede basis hadden
Planten als wegwerpartikel, zo gaan onze buren met hun tuin om. Hebben echt geen idee en dan kopen ze weer zo’n ‘leuk’ bloeiend geval dat in het slechtste geval het niet overleeft of in het andere geval compleet uit z’n krachten groeit en dan lopen ze te klagen dat ‘die plant te groot wordt’ en wordt de plant/struik na een jaar of 2 alsnog eruit gesloopt om in de kliko te belanden.
pi_215795249
Roosje m'n roosje O+
pi_215795612
Hier bloeit 1 van de winterjasmijns O+
Ik moet nog steeds het gros van de bloembollen in de grond zien te krijgen, maar het is er steeds echt geen weer voor en de tuin is zeiknat.
pi_215796508
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:21 schreef Doedezemaar het volgende:

Ik moet nog steeds het gros van de bloembollen in de grond zien te krijgen, maar het is er steeds echt geen weer voor en de tuin is zeiknat.
Ja :'(
Nog een stuk of 200 te gaan en ik heb er ook de energie niet voor :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215797391
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 13:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja :'(
Nog een stuk of 200 te gaan en ik heb er ook de energie niet voor :'(
Same here :{
Spoilers!
pi_215797534
Gedeelde smart is…
  zaterdag 7 december 2024 @ 16:58:25 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215798847
Ik heb hier nog steeds duizendknoop in de bloei staan. Wat een bazenplant _O_
Resistance is futile.
  zaterdag 7 december 2024 @ 17:10:13 #177
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_215798972
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier bloeit 1 van de winterjasmijns O+
Na vandaag blijft het een weekje praktisch droog, grijp je kans. :D
  zondag 8 december 2024 @ 02:49:34 #178
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_215804287
Mijn mam heeft me een glazen kas cadeau gedaan. Daar droom ik al jaren van. O+ Tot nu toe voldeed een klein foliekasje wel, maar toch liever eentje van glas.

Ik heb geen grote tuin, dus het is maar een bescheiden kasje met een oppervlakte van vier vierkante meter, maar toch o zo blij mee.

Het is de Royal Well Qube 66, inclusief stalen fundering.

Zo ontzettend veel zin in om hier in 't nieuwe seizoen mee bezig te zijn.
  zondag 8 december 2024 @ 06:57:34 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215804444
quote:
17s.gif Op zondag 8 december 2024 02:49 schreef Twieki het volgende:
Mijn mam heeft me een glazen kas cadeau gedaan. Daar droom ik al jaren van. O+ Tot nu toe voldeed een klein foliekasje wel, maar toch liever eentje van glas.

Ik heb geen grote tuin, dus het is maar een bescheiden kasje met een oppervlakte van vier vierkante meter, maar toch o zo blij mee.

[ afbeelding ]

Wat lief! En supermooie vooruitzichten.
Resistance is futile.
  zondag 8 december 2024 @ 08:04:23 #180
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_215804537
quote:
17s.gif Op zondag 8 december 2024 02:49 schreef Twieki het volgende:

[ afbeelding ]

Wat een tof kado _O_
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')