Online kun je genoeg krijgen. Ik heb 3 weken geleden nog een bestelling bij directplant geplaatst.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:32 schreef PzKpfw het volgende:
Misschien een rare vraag maar kun je eigenlijk nog steeds tuinplanten krijgen? Hier bij het lokale tuincentrum is het buitenplein nagenoeg leeg en is het nu een en al kerstspullen...
Bedankt voor je tip maar persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om ze zelf eerst te zien alvorens te kopen. En verzendkosten zijn vaak ook nogal fors met die online plantenzaken. Zal de dichtstbijzijnde Intratuin (helaas nu met die vreselijke kerstshows) nog proberen maar anders zal het wel uitdraaien op online bestellen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Online kun je genoeg krijgen. Ik heb 3 weken geleden nog een bestelling bij directplant geplaatst.
Dan misschien beter een kweker zoeken in de buurt?quote:Op woensdag 13 november 2024 12:53 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bedankt voor je tip maar persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om ze zelf eerst te zien alvorens te kopen. En verzendkosten zijn vaak ook nogal fors met die online plantenzaken. Zal de dichtstbijzijnde Intratuin (helaas nu met die vreselijke kerstshows) nog proberen maar anders zal het wel uitdraaien op online bestellen.
Inderdaad. In welke omgeving zit je, @PzKpfw?quote:Op woensdag 13 november 2024 13:22 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dan misschien beter een kweker zoeken in de buurt?
Welke schepjes heb je al geprobeerd? En zware grond, is dat klei? Of is het niet zó erg?quote:Op donderdag 14 november 2024 08:09 schreef Irrem het volgende:
Iemand tips mbt goede, stevige tuinschepjes? Zware grond hier en de schepjes die ik gebruik buigen vrij makkelijk om.
https://www.dewiltfang.nl/quote:Op donderdag 14 november 2024 08:09 schreef Irrem het volgende:
Iemand tips mbt goede, stevige tuinschepjes? Zware grond hier en de schepjes die ik gebruik buigen vrij makkelijk om.
De echte zware klei zit wat dieper, in de bovenste laag zitten vooral veel kleine wortels.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Welke schepjes heb je al geprobeerd? En zware grond, is dat klei? Of is het niet zó erg?
Bedankt voor de tip nog, dacht dat je daar als particulier niet echt terecht kon. Inmiddels al wel kunnen slagen bij de Intratuin (lang leve de opruiming). Nadien wel even bepaalde planten gezocht via marktplaats en stuitte daar toch op een behoorlijk aantal (voor mij onbekende) kwekers.quote:Op woensdag 13 november 2024 13:22 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dan misschien beter een kweker zoeken in de buurt?
Z/O Drenthe.quote:Op woensdag 13 november 2024 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad. In welke omgeving zit je, @:pzkpfw?
Die regio ken ik niet goed, maar ik stel me zo voor dat je daar wel wat keuze hebt. In mijn omgeving is dat lastiger omdat de grondprijzen hoog zijn. Kun je in de buurt kwekerijen vinden, dan zou ik de Intratuin voortaan overslaan.quote:
Kwekerij Vreugdenhil (van Natuurlijk Sterker) zit bij mij om de hoek en is fantastisch. Heel aardige mensen die graag meedenken. Inmiddels doen ze volgens mij zelfs alles zonder turf en ze hebben hun eigen potgrond ontwikkeld. Sterke planten voor minder geld dan bij een tuincentrum, en nog goed voor de insecten ook. Je koopt alleen vaak slechts een stengeltje in plaats van een bloeiende plant (die op dat moment van het jaar helemaal niet hoort te bloeien) en dat willen veel mensen niet.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die regio ken ik niet goed, maar ik stel me zo voor dat je daar wel wat keuze hebt. In mijn omgeving is dat lastiger omdat de grondprijzen hoog zijn. Kun je in de buurt kwekerijen vinden, dan zou ik de Intratuin voortaan overslaan.
Ik zie bijv. dat Natuurlijk Sterker een webshop heeft én de mogelijkheid heeft tot afhalen (in Drenthe). Bij De Beeksterhof kun je online een actuele lijst met voorraad vinden. Er zit zelfs een fuchsiakwekerij in Drenthe! Ik ben jaloers.
quote:Op donderdag 21 november 2024 09:34 schreef JVKVD het volgende:
[..]
Kwekerij Vreugdenhil (van Natuurlijk Sterker) zit bij mij om de hoek en is fantastisch. Heel aardige mensen die graag meedenken. Inmiddels doen ze volgens mij zelfs alles zonder turf en ze hebben hun eigen potgrond ontwikkeld. Sterke planten voor minder geld dan bij een tuincentrum, en nog goed voor de insecten ook. Je koopt alleen vaak slechts een stengeltje in plaats van een bloeiende plant (die op dat moment van het jaar helemaal niet hoort te bloeien) en dat willen veel mensen niet.
En nee, het is niet mijn bedrijf maar ik ben gewoon enorm enthousiast. Ben een trouwe meelezer in dit topic en nu voelde ik me geroepen eens te reageren vanuit mijn missie om mensen bewust te maken van het feit dat je de natuur niet helpt door planten te kopen bij een tuincentrum.
Ik ben 't helemaal met je eens! Ik erger me er ook aan dat er in mei al bloeiende Hortensia's verkocht worden, want ja, ziet er toch leuk uit..? Mensen willen graag snelle bloei, maar houden geen rekening met de natuur en hoe een plant groeit.quote:Op donderdag 21 november 2024 09:34 schreef JVKVD het volgende:
[..]
Kwekerij Vreugdenhil (van Natuurlijk Sterker) zit bij mij om de hoek en is fantastisch. Heel aardige mensen die graag meedenken. Inmiddels doen ze volgens mij zelfs alles zonder turf en ze hebben hun eigen potgrond ontwikkeld. Sterke planten voor minder geld dan bij een tuincentrum, en nog goed voor de insecten ook. Je koopt alleen vaak slechts een stengeltje in plaats van een bloeiende plant (die op dat moment van het jaar helemaal niet hoort te bloeien) en dat willen veel mensen niet.
En nee, het is niet mijn bedrijf maar ik ben gewoon enorm enthousiast. Ben een trouwe meelezer in dit topic en nu voelde ik me geroepen eens te reageren vanuit mijn missie om mensen bewust te maken van het feit dat je de natuur niet helpt door planten te kopen bij een tuincentrum.
Planten als wegwerpartikel, zo gaan onze buren met hun tuin om. Hebben echt geen idee en dan kopen ze weer zo’n ‘leuk’ bloeiend geval dat in het slechtste geval het niet overleeft of in het andere geval compleet uit z’n krachten groeit en dan lopen ze te klagen dat ‘die plant te groot wordt’ en wordt de plant/struik na een jaar of 2 alsnog eruit gesloopt om in de kliko te belanden.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:11 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ik ben 't helemaal met je eens! Ik erger me er ook aan dat er in mei al bloeiende Hortensia's verkocht worden, want ja, ziet er toch leuk uit..? Mensen willen graag snelle bloei, maar houden geen rekening met de natuur en hoe een plant groeit.
En naderhand maar klagen dat de planten die ze goedkoop gekocht hebben, compleet verwelken omdat ze geen goede basis hadden
Jaquote:Op zaterdag 7 december 2024 12:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik moet nog steeds het gros van de bloembollen in de grond zien te krijgen, maar het is er steeds echt geen weer voor en de tuin is zeiknat.
Same herequote:Op zaterdag 7 december 2024 13:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja![]()
Nog een stuk of 200 te gaan en ik heb er ook de energie niet voor
Na vandaag blijft het een weekje praktisch droog, grijp je kans.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier bloeit 1 van de winterjasmijns![]()
Ik moet nog steeds het gros van de bloembollen in de grond zien te krijgen, maar het is er steeds echt geen weer voor en de tuin is zeiknat.
Wat lief! En supermooie vooruitzichten.quote:Op zondag 8 december 2024 02:49 schreef Twieki het volgende:
Mijn mam heeft me een glazen kas cadeau gedaan. Daar droom ik al jaren van.Tot nu toe voldeed een klein foliekasje wel, maar toch liever eentje van glas.
Ik heb geen grote tuin, dus het is maar een bescheiden kasje met een oppervlakte van vier vierkante meter, maar toch o zo blij mee.
Het is de Royal Well Qube 66, inclusief stalen fundering.
[ afbeelding ]
Zo ontzettend veel zin in om hier in 't nieuwe seizoen mee bezig te zijn.
Wat een tof kadoquote:Op zondag 8 december 2024 02:49 schreef Twieki het volgende:
Mijn mam heeft me een glazen kas cadeau gedaan. Daar droom ik al jaren van.Tot nu toe voldeed een klein foliekasje wel, maar toch liever eentje van glas.
Ik heb geen grote tuin, dus het is maar een bescheiden kasje met een oppervlakte van vier vierkante meter, maar toch o zo blij mee.
Het is de Royal Well Qube 66, inclusief stalen fundering.
[ afbeelding ]
Zo ontzettend veel zin in om hier in 't nieuwe seizoen mee bezig te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |