Eikenblad bevat looizuur.quote:Op zondag 27 oktober 2024 03:44 schreef AnneX het volgende:
Van de hovenier, die hier werkte begreep ik, dat het geen eikenblad moest zijn.(?) vergeten de reden te vragen.
Kom je de opmerking tegen in je zoektocht @:Claudia_x
De border ligt recht onder de walnotenboom en een treur wilg in de buur tuin) en er komt echt veel vanaf.
Van dat bladmaaien is wel een aardige.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In al die jaren nog nooit besjes gezien in de heg.![]()
oh ik hoop juist op zo lang mogelijk blad aan mijn boom ivm privacyquote:Op maandag 4 november 2024 09:55 schreef PzKpfw het volgende:
Hopelijk zijn de bomen nu ook snel een keer kaal zodat ik die bladerzooi niet meer telkens hoef op te ruimen.
Ik hoop met je mee. Want als het blad uit de bomen is, dan moet ik klaar zijn met de voorbereidingen van de funderingquote:Op maandag 4 november 2024 10:25 schreef Puala het volgende:
[..]
oh ik hoop juist op zo lang mogelijk blad aan mijn boom ivm privacy
Geldt voor mij alleen voor de Amerikaanse eik, wat heb ik daar een hekel aan in de herfst.quote:Op maandag 4 november 2024 09:55 schreef PzKpfw het volgende:
Hopelijk zijn de bomen nu ook snel een keer kaal zodat ik die bladerzooi niet meer telkens hoef op te ruimen.
Dan hoop ik niet dat je een boom hebt a la mijn buren, want die heeft nog 7 blaadjes. Ze mijne nog 7000quote:Op maandag 4 november 2024 10:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee. Want als het blad uit de bomen is, dan moet ik klaar zijn met de voorbereidingen van de fundering.
Mag ik daar de plataan aan toevoegen? Wat is dat irritant bladquote:Op maandag 4 november 2024 11:15 schreef Radegast het volgende:
[..]
Geldt voor mij alleen voor de Amerikaanse eik, wat heb ik daar een hekel aan in de herfst.
De esdoorns staan nog vol in bladquote:Op maandag 4 november 2024 11:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet dat je een boom hebt a la mijn buren, want die heeft nog 7 blaadjes. Ze mijne nog 7000
ik laat het eigenlijk gewoon allemaal liggenquote:Op maandag 4 november 2024 09:55 schreef PzKpfw het volgende:
Niet op het gazon in ieder geval.quote:Op maandag 4 november 2024 13:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik laat het eigenlijk gewoon allemaal liggenis beter toch??
Ook niet op je bestratingquote:
waarom niet ?quote:
Heb ik gister nog gedaan en de opvangbak leeg geschud boven de border.quote:Op maandag 4 november 2024 13:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ook niet op je bestrating.
Maar op je gazon is makkelijk gefixed. Als het droog is een keer met je maaier op een hoog standje eroverheen.
quote:Op maandag 4 november 2024 21:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Heb ik gister nog gedaan en de opvangbak leeg geschud boven de border.
@:Barreltje gazon verstikt onder blad. Heb je veel bomen? Wel veel gras 😎
Met een beetje wind, dat het eraf waait. Met westenwind (vaak/meestal) ligt het hier aan éèn kant van de tuin.
@:bleiblei goed bezig zeg! Ga jezelf metselen?
vooral veel wind.. dus ik waag het er wel op denk ik ( en anders toch maar eens de bladblazer aanschaffenquote:Op maandag 4 november 2024 21:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Heb ik gister nog gedaan en de opvangbak leeg geschud boven de border.
@:Barreltje gazon verstikt onder blad. Heb je veel bomen? Wel veel gras 😎
Met een beetje wind, dat het eraf waait. Met westenwind (vaak/meestal) ligt het hier aan éèn kant van de tuin.
@:bleiblei goed bezig zeg! Ga jezelf metselen?
Omdat het gazon stikt onder zo'n bladerlaag.quote:
Gras stikt niet onder een laagje blad. Daar is echt veel meer voor nodig. En nu groeit het gras ook niet meer, te koud.quote:Op maandag 4 november 2024 22:29 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Omdat het gazon stikt onder zo'n bladerlaag.
Dan laat je het lekker liggen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:02 schreef z80 het volgende:
[..]
Gras stikt niet onder een laagje blad. Daar is echt veel meer voor nodig. En nu groeit het gras ook niet meer, te koud.
Ik haal nooit blad weg van het gazon. Dat gaat elk jaar goed. Als ik jou was zou ik pas iets gaan doen als ik een waarneembaar probleem had.quote:Op maandag 4 november 2024 22:11 schreef Barreltje het volgende:
[..]
[..]
vooral veel wind.. dus ik waag het er wel op denk ik ( en anders toch maar eens de bladblazer aanschaffen
mja ik heb op 1 plek vooral veel mos groei. ik vermoed dat daar een verband met de bladeren ligt..quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik haal nooit blad weg van het gazon. Dat gaat elk jaar goed. Als ik jou was zou ik pas iets gaan doen als ik een waarneembaar probleem had.
Ik haal wel blad weg van mijn halfverharding, want ik wil niet dat het blad erop composteert, aarde wordt en zorgt dat er planten gaan groeien. Het merendeel van het blad waait weg, maar op sommige plaatsen hoopt het zich op.
Mosgroei hoeft niet problematisch te zijn. Ik vind een mosmat mooier dan een grasmat. Bij mij groeit met name in de natte delen van de voortuin (waar minder licht komt) veel mos en ik laat dat lekker gaan. Tuinieren kan heel makkelijk zijn.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mja ik heb op 1 plek vooral veel mos groei. ik vermoed dat daar een verband met de bladeren ligt..
maar om dat recht te trekken moet er eerst weer gras geplant worden vermoed ik
quote:"Ik zou zeggen: leer ermee leven, maar dat vinden veel mensen geen goed antwoord", lacht de tuinman.
Als daar nu mos wil groeien, en gras niet, dan wordt dat meestal niet anders door er gras te zaaien.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mja ik heb op 1 plek vooral veel mos groei. ik vermoed dat daar een verband met de bladeren ligt..
maar om dat recht te trekken moet er eerst weer gras geplant worden vermoed ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |