quote:De woningcorporatie van een studentenflat in Tilburg heeft vangnetten opgehangen om zelfdodingen te voorkomen, meldt journalistiek platform Woeste Grond. In acht jaar tijd kwamen vijf mensen om nadat ze op het binnenplein van de toren naar beneden sprongen.
De woningcorporatie heeft de netten opgehangen boven een binnenplein van studentenflat TalentSquare, op de derde en zevende etage. De laatste zelfdoding in de flat was in juli.
Bewoners hebben afgelopen jaren regelmatig aan woningcorporatie TBV Wonen en verhuurder SSH gevraagd om maatregelen te nemen. De zelfdodingen hadden namelijk veel impact op de bewoners. Acht jaar na de eerste zelfdoding zijn de netten nu onder een van de twee torens geplaatst.
Bij de andere toren van de flat hangen nog geen netten, maar die komen er zo snel mogelijk. Om de netten daar op te hangen, moet de woningcorporatie eerst bevestigingspunten laten maken. Dat kost meer tijd.
Denk jij aan zelfdoding? Je bent niet alleen. Neem contact op met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl of bel 113 (lokaal tarief) of 0800-0113 (gratis).
nu.nl
Zoals? Geen studenten meer huisvesten? Gratis consulten van een psycholoog inbegrepen in de huurprijs?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou toch op zoek gaan naar een andere vorm van preventie, eigenlijk.
Er was nog net wat geld voor die netten. Uit de service kosten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
Moeten er dan bij elke (studenten)flat netten worden gehangen vraag ik me af?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Er was nog net wat geld voor die netten. Uit de service kosten.
Andere vormen van preventie zijn wegbezuinigd. Eigen verantwoording, enz.
Alleen als er veel kalveren verdrinken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:47 schreef maily het volgende:
[..]
Moeten er dan bij elke (studenten)flat netten worden gehangen vraag ik me af?
Dat mensen niet onder dichte spoorbomen door kunnen kruipenquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:49 schreef capricia het volgende:
Wellicht ook slim om de spoorwegovergangen daar eens extra op veiligheid te controleren.
Ja. Als mensen eenmaal zo ver zijn, gaan ze ook andere methoden overwegen als er vangnetten aangebracht zijn.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:49 schreef maily het volgende:
[..]
Dat mensen niet onder dichte spoorbomen door kunnen kruipen
Dan gaan ze erover.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:49 schreef maily het volgende:
[..]
Dat mensen niet onder dichte spoorbomen door kunnen kruipen
Juist.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:51 schreef Chivaz het volgende:
Een van de vele gevolgen van de huidige gejaagde maatschappij. Waar je constant moet presteren en het maximale eruit moet slepen om voor vol aangezien te worden.
Zelfs al zou er flink bezuinigd zijn in de gezondheidszorg dan nog blijft de vraag staan, waarom zijn er zoveel jongeren die denken aan zelfmoord?
We zouden collectief moeten inzetten op een “nieuwe” manier van samenleven. Waar de gemeenschapszin en wederzijds respect weer vooraan komen te staan. Geen idee hoe je dat wilt bereiken want een ieder zit 24/7 begraven in hun telefoon en ja ook ik maak mij daar schuldig aan.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Eenzaamheid, individualisme. Prestatiedrang.
Ik weet wel dan men vroeger niet zo veel over zelfmoord publiceerde. Werd vaak bewust uit het nieuws weggehouden.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We zouden collectief moeten inzetten op een “nieuwe” manier van samenleven. Waar de gemeenschapszin en wederzijds respect weer vooraan komen te staan. Geen idee hoe je dat wilt bereiken want een ieder zit 24/7 begraven in hun telefoon en ja ook ik maak mij daar schuldig aan.
Het viel mij de laatste maand heel erg op. Ik heb eind augustus een zwaar auto ongeluk gehad waar ik wonder boven wonder nauwelijks gewond ben geraakt.
Ik ben sindsdien aangewezen op het OV, maar als ik zie hoe de mensen zich daar gedragen, een ieder zit met hun neus in de telefoon en er word nauwelijks naar elkaar omgekeken.
Ik schrok daar best van hoe individualistisch men is geworden, ik had nog meer sociaal contact in de file.
Lol, mensenschuwe mensen zal je altijd wel hebben. Maar waar ik vroeger nog wel eens een beetje kon flirten in de trein of een beetje slap kon lullen op het perron is dat nu toch compleet verdwenen. Je kan net zo goed een hele wagon voor jezelf hebben, het verandert niets aan het gebrek aan menselijk contact.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Meh. Al zitten die mannen met krant iig niet op onlyfans en sociale media of zo.
Kun je nog een grond in de OP plaatsen?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Meh. Al zitten die mannen met krant iig niet op onlyfans en sociale media of zo.
✅quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kun je nog een grond in de OP plaatsen?
Tsja beter dan PVV inteelttokkies en schietende Marokkaantjes op het MBO.quote:Op zondag 6 oktober 2024 00:28 schreef HeatWave het volgende:
Verbaast dit iemand? Kijk eens rond op de gemiddelde universiteit en het volk dat daar rondloopt, allemaal van die vegan, progressieve, paarsharige LGBTQ+ types die niets anders doen dan anderen haten, de activist uithangen voor Gaza en het slachtoffer spelen.
Types Asha ten Broeke zeg maar .
Dat talent square ligt langs het spoor.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:49 schreef capricia het volgende:
Wellicht ook slim om de spoorwegovergangen daar eens extra op veiligheid te controleren.
Flitspalen!!quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:49 schreef capricia het volgende:
Bejaarde gespotquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:44 schreef Het_Bokje het volgende:
hebben die rubbertegelpeuters zich mooi opgewerkt tot vangnetstudenten
Dat jij nooit een universiteit van binnen hebt gezien weten we ondertussen wel.quote:Op zondag 6 oktober 2024 00:28 schreef HeatWave het volgende:
Verbaast dit iemand? Kijk eens rond op de gemiddelde universiteit en het volk dat daar rondloopt, allemaal van die vegan, progressieve, paarsharige LGBTQ+ types die niets anders doen dan anderen haten, de activist uithangen voor Gaza en het slachtoffer spelen.
Welke universiteit is dat?quote:Op zondag 6 oktober 2024 00:28 schreef HeatWave het volgende:
Het zijn weer mooie tijden waarin je een massaslachting met door de VN erkende oorlogsmisdaden moet gaan lopen toejuichenquote:Op zondag 6 oktober 2024 00:28 schreef HeatWave het volgende:
Ja nu moeten ze de straat oversteken naar een andere flat. Maar misschien helpt dat wel het denkproces.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:51 schreef Chivaz het volgende:
Een van de vele gevolgen van de huidige gejaagde maatschappij. Waar je constant moet presteren en het maximale eruit moet slepen om voor vol aangezien te worden.
Zelfs al zou er flink bezuinigd zijn in de gezondheidszorg dan nog blijft de vraag staan, waarom zijn er zoveel jongeren die denken aan zelfmoord?
Die uitspraak zou ik op basis van deze afbeelding niet durven doen. Deze grafiek loopt tot 2016 en heeft een stijgende lijn. Zeker met corona er nog bij denk ik dat die lijn nog wel verder is blijven stijgen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het ligt niet heel veel hoger dan vroeger.
Je ziet wel degelijk een stijging.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ziet er niet verkeerd uit gelukkigquote:Op maandag 7 oktober 2024 16:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het laatste vangnet is niets meer dan symptoombestrijding. Geestelijke gezondheidszorg krijgen is tegenwoordig welhaast onmogelijk, maar om die reden uit het leven stappen mag niet omdat de impact daarvan op anderen daar te groot voor is.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
Toen ik in 2006 dagelijks met de trein ging had je hier precies een combi van. Iedereen met z'n kop in een Metro/Sp!ts krantje of op een Nokia, Motorola of Samsung.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |