Ik ben in de loop der jaren wel zo realistisch geworden, dat ik van de meerderheid van de eigen bevolking weinig verzet daartegen mag verwachten. Nederlanders in het algemeen schijnen niet erg van hun eigen cultuur en taal te houden.
Opdat wij dan niet meer hoeven te emigreren, hier een realistische oplossing! We vragen de USA om ons als zoveelste staat op te nemen. Voeren de dollar in (niet meer zo' n grote stap na die euro) en erkennen de Amerikaanse vlag. Engels wordt de voertaal (Nederlands is sowieso al doorspekt met die taal). Doordat we dan Amerikaans staatsburger zijn geworden, kunnen we ook tot een betere bevolkingsspreiding komen. Ons vrij in onze USA vestigen!
Liever onder de "plak" van de USA, dan kiezen voor die andere opties.
Krankzinnig idee? Misschien toch niet.....?????????
quote:==========
Op woensdag 19 februari 2003 11:14 schreef Isabeau het volgende:
Als je nog beter op het forum had gelezen dan zou je misschien ook de lichtelijk anti-amerika-cultuur hebben gezien
quote:Dat is nu eenmaal "in".
Op woensdag 19 februari 2003 11:14 schreef Isabeau het volgende:
Als je nog beter op het forum had gelezen dan zou je misschien ook de lichtelijk anti-amerika-cultuur hebben gezien
quote:Oh ik ben anders best trots op Nederland. Als we hadden gewild was Engeland nu een kolonie van ons geweest.
Op woensdag 19 februari 2003 11:17 schreef Strolie75 het volgende:
Kunnen we in elk geval weer trots worden op onze geschiedenis in plaats van ons iedere keer ervoor te verontschuldigen, hetgeen een trend geworden is in Europa.
Engelsen en vooral Fransen zijn trouwens zeer trots op hun historie. Het is geen Europese trend, maar meer een Nederlandse.
En over het plan om een staat van Amerika te worden: "Dan liever de lucht in".
quote:Ik heb me nog nooit verontschuldigd voor iets wat in onze geschiedenis heeft plaatsgevonden, simpelweg omdat je gebeurtenissen altijd moet zien in de geest van de tijd. De Nederlandse geschiedenis is iets om zeer trots op te zijn. We hebben m.n. in de 17e en 18e eeuw ons stempel op Europa en de wereld gedrukt.
Kunnen we in elk geval weer trots worden op onze geschiedenis in plaats van ons iedere keer ervoor te verontschuldigen, hetgeen een trend geworden is in Europa.
quote:De geschiedenis van de USA, ja, die is om over naar huis te schrijven
quote:Kutnewbie.
Op woensdag 19 februari 2003 11:12 schreef limp_brain het volgende:
Als ik als nieuweling alle verhalen op dit forum lees, kom ik wel eens tot de gedachte, dat Nederland reddeloos verloren dreigt te gaan.
quote:Of gewoon Nederland??¿¿
Of wel in een door Duitsland en Frankrijk gedomineerd en verdeeld Europa, of wel binnen enkele decennia, onder zal dompelen in een Nederlandse islamitische staat (al dan niet gebaseerd opo de sharia) ..... en nog later wellicht in een Chinese?
quote:We veranderen nu op vrijwillige basis. Dat gebeurt wel eens bij mensen.
Ik ben in de loop der jaren wel zo realistisch geworden, dat ik van de meerderheid van de eigen bevolking weinig verzet daartegen mag verwachten. Nederlanders in het algemeen schijnen niet erg van hun eigen cultuur en taal te houden.
quote:Ehmm, zonet had je het nog over de dominantie van Duitsland en Frankrijk en nu hebben we super veel invloed??
Opdat wij dan niet meer hoeven te emigreren, hier een realistische oplossing! We vragen de USA om ons als zoveelste staat op te nemen. Voeren de dollar in (niet meer zo' n grote stap na die euro) en erkennen de Amerikaanse vlag. Engels wordt de voertaal (Nederlands is sowieso al doorspekt met die taal). Doordat we dan Amerikaans staatsburger zijn geworden, kunnen we ook tot een betere bevolkingsspreiding komen. Ons vrij in onze USA vestigen!
quote:Liever onder de plak bij de EU.
quote:Vooral Frankrijk is nog in de 19e eeuw blijven steken en denkt nog steeds dat het een wereldmacht is terwijl hun invloed niet verder reikt dan obscure voormalige koloniëen in Afrika.
Op woensdag 19 februari 2003 11:21 schreef ullie het volgende:
Engelsen en vooral Fransen zijn trouwens zeer trots op hun historie. Het is geen Europese trend, maar meer een Nederlandse.
quote:=================
Op woensdag 19 februari 2003 11:21 schreef ullie het volgende:[..]
...........En over het plan om een staat van Amerika te worden: "Dan liever de lucht in".
quote:============
Op woensdag 19 februari 2003 11:23 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
De geschiedenis van de USA, ja, die is om over naar huis te schrijven
quote:I ALWAYS KNEW THAT........liever onder de plak van.....:N
Als ik als nieuweling alle verhalen op dit forum lees, kom ik wel eens tot de gedachte, dat Nederland reddeloos verloren dreigt te gaan. Of wel in een door Duitsland en Frankrijk gedomineerd en verdeeld Europa, of wel binnen enkele decennia, onder zal dompelen in een Nederlandse islamitische staat (al dan niet gebaseerd opo de sharia) ..... en nog later wellicht in een Chinese?Ik ben in de loop der jaren wel zo realistisch geworden, dat ik van de meerderheid van de eigen bevolking weinig verzet daartegen mag verwachten. Nederlanders in het algemeen schijnen niet erg van hun eigen cultuur en taal te houden.
quote:ze hebben ook nog enkele hele leuke eilandjes in polynesnie hoor
Op woensdag 19 februari 2003 11:33 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Vooral Frankrijk is nog in de 19e eeuw blijven steken en denkt nog steeds dat het een wereldmacht is terwijl hun invloed niet verder reikt dan obscure voormalige koloniëen in Afrika.
Amerkaans worden lijkt me geen goed idee al was het alleen maar omdat eerst de oorspronkelijke bevolking van nederland uitgemoord of verdreven naar friesland ofzo moet worden
[Dit bericht is gewijzigd door du_ke op 19-02-2003 11:47]
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:26 schreef Sidekick het volgende:[..]
Kutnewbie.
[..]_______________
;'( Jij ook de hartelijke groetenOf gewoon Nederland??¿¿
[..]We veranderen nu op vrijwillige basis. Dat gebeurt wel eens bij mensen.
[..]Ehmm, zonet had je het nog over de dominantie van Duitsland en Frankrijk en nu hebben we super veel invloed??
[..]Liever onder de plak bij de EU.
quote:Je waarschuwt dat we worden ondergelopen door moslims en dat dat verkeerd is, maar de indianen zijn ook ondergelopen in de US en zijn overgenomen door slavenhandelaars (Europeanen), die nu opeens wel het goede volk zijn. Dus die moslims die ons land overnemen zijn over 50 jaar ook een supermacht
onder zal dompelen in een Nederlandse islamitische staat (al dan niet gebaseerd opo de sharia)
quote:Ja, waar ze atoomwapens uittesten terwijl de hele wereld daar tegen is. Dus als het Chirac uitkomt gaat hij ook vrolijk zijn eigen weg.
Op woensdag 19 februari 2003 11:35 schreef du_ke het volgende:
ze hebben ook nog enkele hele leuke eilandjes in polynesien hoor
Overigens is het puur eigenbelang van Frankrijk, ze zien kansen voor hun eigen wapen- en olieindustrie (Total/ELF). Als de sancties worden opgeheven (wat Frankrijk al 10 jaar wilt) dan zal Saddam herbewapenen en zijn olieindustrie weer opbouwen. En daarvoor zal hij niet bij Britse of Amerikaanse bedrijven aankloppen.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 19-02-2003 11:55]
quote:__________________-
Op woensdag 19 februari 2003 11:41 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je waarschuwt dat we worden ondergelopen door moslims en dat dat verkeerd is, maar de indianen zijn ook ondergelopen in de US en zijn overgenomen door slavenhandelaars (Europeanen), die nu opeens wel het goede volk zijn. Dus die moslims die ons land overnemen zijn over 50 jaar ook een supermacht
quote:De geschiedenis van de VS is korter EN minder bloedig dan de Europese. Ik blijf liever Nederlander, maar uit de door jou geschetste mogelijkheden kies ik volmondig voor de VS.
Op woensdag 19 februari 2003 11:35 schreef limp_brain het volgende:[..]
============
Die geschiedenis is in ierder geval kort maar is-tie slechter dan andere landen? Ik vind van niet.
*puber= ik ben een puisterig kereltje van 13 en ik weet hoe de wereld in elkaar zit en iedereen die iets anders vindt ga ik uitschelden.
quote:Dus als ik het goed begrijp ben je bang voor het verdwijnen van de Nederlandse taal en cultuur, en de oplossing daarvoor is het laten verdwijnen van de Nederlandse taal en cultuur? Wow, die is wel heel diep.
Als ik als nieuweling alle verhalen op dit forum lees, kom ik wel eens tot de gedachte, dat Nederland reddeloos verloren dreigt te gaan. Of wel in een door Duitsland en Frankrijk gedomineerd en verdeeld Europa, of wel binnen enkele decennia, onder zal dompelen in een Nederlandse islamitische staat (al dan niet gebaseerd opo de sharia) ..... en nog later wellicht in een Chinese?Ik ben in de loop der jaren wel zo realistisch geworden, dat ik van de meerderheid van de eigen bevolking weinig verzet daartegen mag verwachten. Nederlanders in het algemeen schijnen niet erg van hun eigen cultuur en taal te houden.
quote:JijU waarschuwt voor een islamitische staat.
Op woensdag 19 februari 2003 11:47 schreef limp_brain het volgende:[..]
__________________-
Ik ben bang dat ik uw diepzinnige redenering niet helemaal kan volgen .... tja ik heb mijn naam tegen hè.
quote:__________________-
Op woensdag 19 februari 2003 11:52 schreef DoctorB het volgende:[..]
De geschiedenis van de VS is korter EN minder bloedig dan de Europese. Ik blijf liever Nederlander, maar uit de door jou geschetste mogelijkheden kies ik volmondig voor de VS.
En al die scheldende pubers* weten niet waar ze het over hebben.*puber= ik ben een puisterig kereltje van 13 en ik weet hoe de wereld in elkaar zit en iedereen die iets anders vindt ga ik uitschelden.
quote:____________________
Op woensdag 19 februari 2003 11:52 schreef Sidekick het volgende:[..]
JijU waarschuwt voor een islamitische staat.
Maar als ik naar de geschiedenis kijk van de VS dan hoeft dat helemaal niet een probleem te zijn:
Eerst had je indianen -> daarna overrompeld door slavenhandelaars -> 50 jaar later zijn ze zo goed dat we bij ze moeten aansluiten.
Eerst heb je Nederlanders -> daarna overrompeld door moslims -> over 50 jaar wereldmacht en goed volk.
Overigens, u mag je tegen mij zeggen hoor.
quote:________________
Op woensdag 19 februari 2003 11:52 schreef Gbazz het volgende:[..]
Dus als ik het goed begrijp ben je bang voor het verdwijnen van de Nederlandse taal en cultuur, en de oplossing daarvoor is het laten verdwijnen van de Nederlandse taal en cultuur? Wow, die is wel heel diep.
Kom op niet zo negatief, het loopt zo'n vaart niet....
quote:Que? Reddeloos verloren? En dat baseer jij op een forum? Denk jij dat in vroegere dagen ook niet zo werd gediscusieed? Wat een statement.
Als ik als nieuweling alle verhalen op dit forum lees, kom ik wel eens tot de gedachte, dat Nederland reddeloos verloren dreigt te gaan.
quote:Nederlandse politiek staat nog altijd boven Europese politiek. Verder zie ik je negatieve punt niet echt. Duitsland en Frankrijk, hebben toch het beste met ons voor hoor, natuurlijk wel een paar meningsverschilletjes maar dat noem ik niet meer dan normaal. Verder lijken we nogal op de franse en de duitsers.
Of wel in een door Duitsland en Frankrijk gedomineerd en verdeeld Europa,
quote:Sinds wanneer staat politiek weer in verband met geloof?
of wel binnen enkele decennia, onder zal dompelen in een Nederlandse islamitische staat (al dan niet gebaseerd opo de sharia) ..... en nog later wellicht in een Chinese?
quote:Ik hoop dat je ook oud en wijs genoeg bent om je bronnen is na te gaan. Kun je me ook is vertellen waar tegen ik dan moet verzetten.
quote:Ik weet niet of jij ooit in Amerika bent geweest maar ik dus wel.
Opdat wij dan niet meer hoeven te emigreren, hier een realistische oplossing! We vragen de USA om ons als zoveelste staat op te nemen. Voeren de dollar in (niet meer zo' n grote stap na die euro) en erkennen de Amerikaanse vlag. Engels wordt de voertaal (Nederlands is sowieso al doorspekt met die taal). Doordat we dan Amerikaans staatsburger zijn geworden, kunnen we ook tot een betere bevolkingsspreiding komen. Ons vrij in onze USA vestigen!Liever onder de "plak" van de USA, dan kiezen voor die andere opties.
Zorgen voor een betere spreiding?
In amerika heb je hele staten waar zowart niemand in woont. 40% woont in een stad. Wat nou spreiding. Er is geen land zo goed verspreid als Nederland. Wat is het probleem met de Nederlandse spreiding?
Het is niet alleen een krankzinnig idee, het is ook nog eens waardeloos onderbouwt.
Ik heb nu al meer dn een jaar verkering met een Amerikaanse, maar ik weet zeker dat ik me nooit en te nimmer Amerikaans zou voelen.
quote:Never nooit nee.
Op woensdag 19 februari 2003 11:12 schreef limp_brain het volgende:Liever onder de "plak" van de USA, dan kiezen voor die andere opties.
Viva Leurope, 10000000 maal liever bij Duitsland en Frankrijk dan bij de VS.
quote:*KUCH!*
Als ik als nieuweling alle verhalen op dit forum lees, kom ik wel eens tot de gedachte, dat Nederland reddeloos verloren dreigt te gaan. Of wel in een door Duitsland en Frankrijk gedomineerd en verdeeld Europa, of wel binnen enkele decennia, onder zal dompelen in een Nederlandse islamitische staat (al dan niet gebaseerd opo de sharia) ..... en nog later wellicht in een Chinese?Ik ben in de loop der jaren wel zo realistisch geworden,
quote:Alleen jammer dat we Spaans zullen moeten leren omdat de USA natuurlijk worden overgenomen door Hispanics
dat ik van de meerderheid van de eigen bevolking weinig verzet daartegen mag verwachten. Nederlanders in het algemeen schijnen niet erg van hun eigen cultuur en taal te houden.Opdat wij dan niet meer hoeven te emigreren, hier een realistische oplossing! We vragen de USA om ons als zoveelste staat op te nemen. Voeren de dollar in (niet meer zo' n grote stap na die euro) en erkennen de Amerikaanse vlag. Engels wordt de voertaal (Nederlands is sowieso al doorspekt met die taal).
quote:Laat ik het eens zo zeggen; ga op de kermis staan, schaf een kristallen bol aan en verander je naam in "madame limp_brain".
Doordat we dan Amerikaans staatsburger zijn geworden, kunnen we ook tot een betere bevolkingsspreiding komen. Ons vrij in onze USA vestigen!Liever onder de "plak" van de USA, dan kiezen voor die andere opties.
quote:een gevalletje van ernstige zelfhaat, een landverraader dus!
Op woensdag 19 februari 2003 12:04 schreef limp_brain het volgende:[..]
Op woensdag 19 februari 2003 12:11 schreef rvand het volgende:
Je gedachte 'dat we reddeloos verloren dreigen te gaan' spreekt me helemaal niet aan. Integendeel, Nederland is een fantastisch land waar we onze handjes mee dicht mogen knijpen. Af en toe raken we een beetje verblind door de 'problemen' die we denken te hebben, maar ik kan geen enkel ander land bedenken waar over het algemeen de bevolking het zo goed heeft als in Nederland. En het gras aan de overkant lijkt echt groener dan het is hoor. Gaat het in Duitsland zo goed? Amerika? Frankrijk? Engeland? Italië? Spanje? Het is toch fantastisch dat je je als Nederlander in de luwte relatief anoniem kunt bewegen en dat geen enkel ander land ter wereld je puur op je Nederlanderschap zal aanspreken?Kom op niet zo negatief, het loopt zo'n vaart niet....
Voor de poetici onder ons:
Herinnering aan Holland
Denkend aan Holland
zie ik brede rivieren
traag door oneindig
laagland gaan,
rijen ondenkbaar
ijle populieren
als hoge pluimen
aan den einder staan;
en in de geweldige
ruimte verzonken
de boerderijen
verspreid door het land,
boomgroepen, dorpen,
geknotte torens,
in een groots verband.
De lucht hangt er laag
en de zon wordt er langzaam
in grijze veelkleurige
dampen gesmoord,
en in alle gewesten
wordt de stem van het water
met zijn eeuwige rampen
gevreesd en gehoord.
H. Marsman.
quote:Dan kies je dus voor geen cultuur
Op woensdag 19 februari 2003 12:34 schreef Anna_ het volgende:
Uiteraard is het zaak dat we onze cultuur behouden, en ons niet onder laten sneeuwen door wat en wie dan ook.
Als ik een keuze zou moeten maken, zou ik voor VS gaan..
Europese landen hebben tenminste nog iets van cultuur (en eigen normen & waarden)..
quote:Ik ga er vanuit dat je het tegen mij hebt.
Op woensdag 19 februari 2003 12:28 schreef SilverMane het volgende:
Dus jij zou het niet zo erg vinden om in een moslim staat te leven?
De vraag is wat prefereer je? Een moslim staat of een "westerse" staat?
Ik heb liever een Nederlandse staat en dat is net zoals een moslim of westerse staat aan veranderingen onderhevig.
Maar ik wou de topicstarter even wijzen op het feit dat de westerse wereld zoals die in de VS bestaat ontstaan is vanuit slavenhandel, overheersing en kolonisatie. Misschien vonden de indianen dat ook een 'achterlijke cultuur'?
Maar GBazz vond ik eigenlijk de beste opmerking hebben.
quote:Gelukkig maar...
Op woensdag 19 februari 2003 12:38 schreef limp_brain het volgende:[..]
______________-
Zelf woon ik nog met plezier in dit mooie land.
quote:En jij zag het wel zitten om dat te vervangen door:
Voor de poetici onder ons:Herinnering aan Holland
Yo bitch
wassup
slap me some skin motherfucker
let's get down for some booty in the crib
with da homies....
quote:ROFL
Op woensdag 19 februari 2003 12:43 schreef rvand het volgende:[..]
Gelukkig maar...
[..]En jij zag het wel zitten om dat te vervangen door:
Yo bitch
wassup
slap me some skin motherfucker
let's get down for some booty in the crib
with da homies....
Kan je ook een Rock 'n Roll versie maken en een Line-dance-versie?
Maar we ontvangen de afleveringen van The fucking Osbournes wel eerder dan hier wanneer we ons aansluiten.
quote:___________________
Op woensdag 19 februari 2003 12:15 schreef DePurpereWolf het volgende:[..]
Que? Reddeloos verloren? En dat baseer jij op een forum? Denk jij dat in vroegere dagen ook niet zo werd gediscusieed? Wat een statement.
Kijk is buiten joh, en geniet van de rijkdom die we hebben.
[..]Nederlandse politiek staat nog altijd boven Europese politiek. Verder zie ik je negatieve punt niet echt. Duitsland en Frankrijk, hebben toch het beste met ons voor hoor, natuurlijk wel een paar meningsverschilletjes maar dat noem ik niet meer dan normaal. Verder lijken we nogal op de franse en de duitsers.
[..]_____________________-
Nederland is een klein land DUS moet het altijd wantrouwig zijn t.o.v. de politiek van de grote landen. Ik wantrouw ten zeerste de Franse politiek .... hun eigenbelang komt altijd voorop. Denk aan die schandelijke bevoordeling van hun eigen bedrijven en industrieën.
______________________Sinds wanneer staat politiek weer in verband met geloof?
Gaan we in een decenia van 10% Islamieten naar 60% islamieten? Hoe wil je dat doen? Elke Islamiet met 30 kinderen verrijken?_____________________________
De immigratiepolitiek van Nederland zorgt ervoor dat het sneller gaat dan jij denkt. Dit heeft niet veel van doen met wie de meeste kindertjes maakt
_____________________________Ik hoop dat je ook oud en wijs genoeg bent om je bronnen is na te gaan. Kun je me ook is vertellen waar tegen ik dan moet verzetten.
Elke Nederlander Houdt veel van zijn cultuur, het is ook 'slands cultuur eigen dat we hiermee niet te koop lopen. Als enigste land bijna kunnen we lachen als er over ons land een grap wordt verteld. Een rede hier voor kan zijn dat al te vaak je trots uitdragen naar vreemden de handel kan bemoeilijken. (dit verzin ik niet zelf)__________________
Ik constateer slechts dat Nederlanders geen liefhebber zijn van hun eigen cultuur. Het lijken soms wel vaderlandhaters die de weg-met-ons-doctrine hoog in het vaandel dragen. Oeps, dat is waarschijnlijk een racistische gedachte.
Ik houw niet van mijn taal, ik spreek Engels, spaans en Duits en daar kan ik me in europa goed mee redden. Van mijn part verbieden ze het Nederlands, is toch veelste moeilijk en het staat los van onze cultuur.
Ik kan me niet indenken waarom ik trots op de Nederlandse taal zou moeten zijn.
[..]______________
Dat is heel erg jammer voor jou, de Nederlandse taal heeft vele prachtige dingen voortgebracht - proza en poezie.
______________Ik weet niet of jij ooit in Amerika bent geweest maar ik dus wel.
Het verschil tussen Nederlanders en Amerikanen is niet alleen de taal. Het is een verschil van dag en nacht. Ik vindt spanjaarden nog meer op Nederlanders lijken dan Amerikanen. Met een Amerikaan is het maar moeilijk een fatsoenlijk gesprek mee aan te gaan. Het zijn wel leuke mensen, maar kompleet anders dan Nederlanders.____________
Ja ik ben er zeer veel geweest, voor privé en voor zaken. De Amerikaanse mentaliteit ligt mij wel .... hoewel het wennen blijft voor een Europeaan en Nederlander. Ik vind dat je uitstekend met de Amerikanen kan communiceren. Bovendien waar praten wij over als we het hebben over "Amerikanen". Een enorme verscheidenheid in karakters ..... zoals in Europa. Vind het zeer stigmatiserend en generaliserend jouw opmerking over de Amerikanen.
Wat een geleuter allemaal, het is zevere in de leegte. Niet alleen kloppen je argumenten niet, ze worden ook nog eens verkeert bekracht.
__________________Dank je voor deze inhoudelijke en zeer verhelderende opmerking.
______________Zorgen voor een betere spreiding?
In amerika heb je hele staten waar zowart niemand in woont. 40% woont in een stad. Wat nou spreiding. Er is geen land zo goed verspreid als Nederland. Wat is het probleem met de Nederlandse spreiding?__________________-
Wist u dat...............
Nederland een oppervlakte heeft van meer dan 33.900 km² ?
dit b.v. 15 maal groter is dan San Marino........en 26 maal groter dan Liechtenstein ?
we deze 33.900 km² , die dus het totale oppervlak betreft, inclusief wegen, industriegebieden, bebouwing etc, moeten delen met slechts 16.000.000 inwoners?
dit slechts 470 inwoners per km² betekent...ter vergelijking :
Tokio:630 :Hong Kong 590......
er dus meer dan genoeg ruimte in dit land is om nog enige miljoenen immigranten, vrienden en helpers op te nemen ?
het simpel is dit grootse land aan te wijzen op een globe?.........
de kwaliteit van het leven sterk samenhangt met de aanwezige buitenlandse culturen, vrienden en helpers in een land?...........
er in een kolonie ratten vrede, veiligheid en geborgenheid ontstaat wanneer de populatie steeds groter wordt?..........
mensen uiteraard geen ratten zijn.....
____________________________Het is niet alleen een krankzinnig idee, het is ook nog eens waardeloos onderbouwt.
_______________-Onderbouwd is met een d, als je geen Nederlands kent moet je maar naar een goede inburgeringscursus zou ik zeggen.
Ik heb nu al meer dn een jaar verkering met een Amerikaanse, maar ik weet zeker dat ik me nooit en te nimmer Amerikaans zou voelen.
MVG,
lb
quote:_____________________________
Op woensdag 19 februari 2003 12:18 schreef X-Ray het volgende:[..]
Never nooit nee.
Viva Leurope, 10000000 maal liever bij Duitsland en Frankrijk dan bij de VS.
quote:_____________________
Op woensdag 19 februari 2003 12:18 schreef Gbazz het volgende:[..]
*KUCH!*
Ik hoop niet dat je nog realistischer wordt.
[..]Alleen jammer dat we Spaans zullen moeten leren omdat de USA natuurlijk worden overgenomen door Hispanics
[..]Laat ik het eens zo zeggen; ga op de kermis staan, schaf een kristallen bol aan en verander je naam in "madame limp_brain".
Op woensdag 19 februari 2003 12:27 schreef minne het volgende:[..]
een gevalletje van ernstige zelfhaat, een landverraader dus!
Op woensdag 19 februari 2003 12:28 schreef SilverMane het volgende:
Dus jij zou het niet zo erg vinden om in een moslim staat te leven?
De vraag is wat prefereer je? Een moslim staat of een "westerse" staat?
quote:____________________________-
Op woensdag 19 februari 2003 12:34 schreef kamagurka het volgende:
Flikker op met je usa, guncrazy rednek analfabeten!!!NL is al al te hard bezig te metamorfen in dat debiele kutland, terugtrekkende bewegingen lijken me daarom geboden.
Het lijkt me eigenlijk veel gezonder om nu maar eens ECHT Europees te gaan worden...
quote:Je moet van 2 kwaden het beste kiezen
Op woensdag 19 februari 2003 12:41 schreef kamagurka het volgende:[..]
Dan kies je dus voor geen cultuur
Europese landen hebben tenminste nog iets van cultuur (en eigen normen & waarden)..
quote:1. Waarom wantrouw jij de VS niet?
Nederland is een klein land DUS moet het altijd wantrouwig zijn t.o.v. de politiek van de grote landen. Ik wantrouw ten zeerste de Franse politiek .... hun eigenbelang komt altijd voorop. Denk aan die schandelijke bevoordeling van hun eigen bedrijven en industrieën.
quote:4 kwaden:
Op woensdag 19 februari 2003 13:14 schreef Anna_ het volgende:[..]
Je moet van 2 kwaden het beste kiezen
Ik heb het gelijk ook in volgorde gedaan (naar mijn mening).
quote:________________________________
Op woensdag 19 februari 2003 13:18 schreef Sidekick het volgende:[..]
1. Waarom wantrouw jij de VS niet?
2. Waarom is het vreemd dat de Fransen aan hun eigenbelang denken? Dat moeten wij ook meer doen zeg jij.
3. Komt bij de VS het eigenbelang ook niet voorop?
PS: gisteren in de sportschool meegemaakt: allochtoon probeert meisje van een loopbaan te dwingen met de argumenten (1) dat ze een vrouw is en haar plaats moet kennen en (2) dat ze moet gaan rennen in het vrouwengedeelte. Dat belooft veel goeds voor de toekomst.
quote:_______________________
Op woensdag 19 februari 2003 13:24 schreef MetalMessiah het volgende:
Volgens het centraal planburo zijn in 2040 de grote steden in Nederland voor meer dan 50 moslim allochtoon. Dan is het probleem met de Nederlandse kultuur vanzelf opgelost.PS: gisteren in de sportschool meegemaakt: allochtoon probeert meisje van een loopbaan te dwingen met de argumenten (1) dat ze een vrouw is en haar plaats moet kennen en (2) dat ze moet gaan rennen in het vrouwengedeelte. Dat belooft veel goeds voor de toekomst.
In ieder geval leef ik liever onder een godsdienstdwaas regime als in de VS ... dan dat ik mij straks overlever aan de genade van imams en ayatollahs.
quote:En het goede....????
Op woensdag 19 februari 2003 13:21 schreef Sidekick het volgende:[..]
4 kwaden:
1. Eigen Nederlandse staat behouden zoals die is/ontwikkeld
2. Aansluiten bij Duitsland en Frankrijk
3. Nederland moslimland
4. Aansluiten bij de VSIk heb het gelijk ook in volgorde gedaan (naar mijn mening).
quote:Je bent er ook niet al te best in.
Op woensdag 19 februari 2003 12:15 schreef DePurpereWolf het volgende:
Ik houw niet van mijn taal,
quote:Die eerste, maar volgens limp_brain is dat verdoemenis alom.
Op woensdag 19 februari 2003 13:30 schreef Anna_ het volgende:[..]
En het goede....????
quote:_____________________
Op woensdag 19 februari 2003 13:40 schreef Sidekick het volgende:[..]
Die eerste, maar volgens limp_brain is dat verdoemenis alom.
*grijnst* Trouwens, als je toch een land zoekt om je bij aan te sluiten, kies dan voor Australie of Canada, die qua mentaliteit veel meer op 1 lijn met Nederland liggen.
quote:Nee, er moet natuurlijk voor een supermacht gekozen worden..
Op woensdag 19 februari 2003 13:45 schreef Lannie het volgende:
*grijnst* Trouwens, als je toch een land zoekt om je bij aan te sluiten, kies dan voor Australie of Canada, die qua mentaliteit veel meer op 1 lijn met Nederland liggen.
quote:_______________________
Op woensdag 19 februari 2003 13:45 schreef Lannie het volgende:
Wat een heerlijke onzin is dit topic. Buiten het feit dat die veranderingen die je noemt als een lul op een drumstel slaan, (Nederland een Chinese/Moslim staat? Tuuuuurlijk) is de oplossing die je zoekt ronduit vergezocht en mist alle logica.___________________--
Moslims: Wel eens in een willekeurige Nederlandse achterstandswijk geweest?? Vooruitberekeningen tonen aan dat binnen 10 jaar de moslimbevolking de meerderheid heeft in die steden.
Chinezen: Het is algemeen bekend dat China zich in hoog tempo ontwikkeld... qua economie en qua supermacht .... Niet te snel schelden op andermans mening zou ik zeggen.Nee, maar even serieus: waar haal de die veramerikanisering of die overname van Frankrijk en Duitsland vandaan?
__________-
Frankrijk en duitsland hebben altijd al een geschiedenis gekend van expansionisme en lebensraum
Nederland gaat al eeuwen zijn eigen gangetje en is nog steeds welvarend en tevreden. Het is geen supermacht nee, duh, met 16 miljoen inwoners. Nederland gaat vrolijk zijn eigen gang terwijl de supermachten het uitvechten. Ik denk dat daar nix mis mee is.________________-
Als de supermachten het uitvechten ....... berg je dan maar .... je verschuilen in dit pittoreske landje heeft dan weinig zin meer.
(Wat mij betreft zouden ze Amerika best wat minder kunnen steunen - maar da's mijn persoonlijke mening, ik neem aan dat Amerika te vriend gehouden moet worden)*grijnst* Trouwens, als je toch een land zoekt om je bij aan te sluiten, kies dan voor Australie of Canada, die qua mentaliteit veel meer op 1 lijn met Nederland liggen.
quote:_______________
Op woensdag 19 februari 2003 13:47 schreef kamagurka het volgende:[..]
Nee, er moet natuurlijk voor een supermacht gekozen worden..
(dit bewijst wel de teneur waarin amerika-aanhangers verkeren)
Ha, ha jij was mij voor in je reactie.
quote:Welnee. we kunnen altijd nog de banden met Vlaanderen aanhalen, fier worden op gebruik van het Nederlands als spreek en schrijftaal, mensen uitlachen als ze Engelstalige uitdrukkingen gebruiken, een maatschappelijke discussie starten over het gebruik van Nederlands als voertaal,... te beginnen op de universiteiten en in het hoger onderwijs om het Nederlands beter te laten beklijven.
Er zijn wel mogelijkheden voor wie wil. Voor wie niet wil zijn er ook voldoende mogelijkheden om weinig met het Nederlands van doen te hoeven hebben.
Zelf zie ik ons land nietgraag verAmerikaniseren. Gezien de massa echter blij lijkt te zijn met Yorin/Veronica, SBS6 en aanverwant zal de verAmerikanisering door middel van deze commerciële beïnvloeding nog wel even voortduren.
Uiteraard heb ik er niets op tegen als Duitsland, Frankrijk, Engeland en Spanje zich bij Nederland aan willen sluiten
quote:Helaas belooft het niet zoveel goeds als je kijkt naar het wettenstelsel van vele Islamitische landen. Die wetten zijn niet verenigbaar met onze wetten. Dit zal leiden tot een grote omslag...
Volgens het centraal planburo zijn in 2040 de grote steden in Nederland voor meer dan 50 moslim allochtoon. Dan is het probleem met de Nederlandse kultuur vanzelf opgelost.PS: gisteren in de sportschool meegemaakt: allochtoon probeert meisje van een loopbaan te dwingen met de argumenten (1) dat ze een vrouw is en haar plaats moet kennen en (2) dat ze moet gaan rennen in het vrouwengedeelte. Dat belooft veel goeds voor de toekomst.
quote:Waarom verhuisemigreer je dan niet? Ik stel voor naar een van die China-towns die ze in elke stad hebben
Op woensdag 19 februari 2003 13:52 schreef limp_brain het volgende:[..]
quote:Bullshit, het niet tegenstander zijn van Amerika wordt tegenwoordig al gezien als pro-Amerikaans. En zeker als je voor/tegen een land bent omdat het een supermacht is is ronduit zielig. Kheb trouwens wel eens gehoord dat een progresief intellectueel altijd voor niet westers kiest. Dit geeft maar weer aan hoe er in hokjes wordt gedacht en niet om de verschillende zaken. Daarnaast kan ik ook nog steeds niet begrijpen hoe iemand een islamitisch land verkiest boven een democratie.
Nee, er moet natuurlijk voor een supermacht gekozen worden.. (dit bewijst wel de teneur waarin amerika-aanhangers verkeren)
quote:Dus jij gaat ook het amerikaanse leger in om lekker monopoly te gaan spelen ten koste van een paar armoedige kleine snertlandjes?
Op woensdag 19 februari 2003 13:53 schreef limp_brain het volgende:[..]
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 13:56 schreef hoppe het volgende:[..]
Welnee. we kunnen altijd nog de banden met Vlaanderen aanhalen, fier worden op gebruik van het Nederlands als spreek en schrijftaal, mensen uitlachen als ze Engelstalige uitdrukkingen gebruiken, een maatschappelijke discussie starten over het gebruik van Nederlands als voertaal,... te beginnen op de universiteiten en in het hoger onderwijs om het Nederlands beter te laten beklijven.
________________-De Groot-Nederlandse gedachte spreekt mij ook aan. Maar volgens mij willen die Vlamingen niet.
________________Er zijn wel mogelijkheden voor wie wil. Voor wie niet wil zijn er ook voldoende mogelijkheden om weinig met het Nederlands van doen te hoeven hebben.
Zelf zie ik ons land nietgraag verAmerikaniseren. Gezien de massa echter blij lijkt te zijn met Yorin/Veronica, SBS6 en aanverwant zal de verAmerikanisering door middel van deze commerciële beïnvloeding nog wel even voortduren.
________-Tja, dat zijn de negatieve kanten van een aansluiting bij de VS
Uiteraard heb ik er niets op tegen als Duitsland, Frankrijk, Engeland en Spanje zich bij Nederland aan willen sluiten
![]()
Op woensdag 19 februari 2003 14:05 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nuancering:
Een islamitisch land kan ook wel een democratie zijn. (Turkije)
quote:Goh! heb jij wel eens wat gehoord? Hoe lang heb je daarvoor je kop uit je eigen aars moeten trekken?
Op woensdag 19 februari 2003 14:00 schreef SilverMane het volgende:[..]
Bullshit, het niet tegenstander zijn van Amerika wordt tegenwoordig al gezien als pro-Amerikaans. En zeker als je voor/tegen een land bent omdat het een supermacht is is ronduit zielig. Kheb trouwens wel eens gehoord dat een progresief intellectueel altijd voor niet westers kiest. Dit geeft maar weer aan hoe er in hokjes wordt gedacht en niet om de verschillende zaken. Daarnaast kan ik ook nog steeds niet begrijpen hoe iemand een islamitisch land verkiest boven een democratie.
Ik begrijp nog steeds niet dat als je tegen een kompleet onzinnige machtsgeile oorlog bent je gelijk vóór een islamitisch land of beheer zou moeten zijn.
Laat vooral saddam oprotten, maar dat hoeft niet ten koste te gaan van zijn volk. Bovendien hoeven we ons niet steeds te laten dwingen door de VS in allerlei zaken die zij in hun laagdrempeligheid willen doorzetten en opdringen
quote:Dit is hokjesdenken
Bullshit, het niet tegenstander zijn van Amerika wordt tegenwoordig al gezien als pro-Amerikaans.
quote:dit ook
En zeker als je voor/tegen een land bent omdat het een supermacht is is ronduit zielig.
quote:nog een hokje
Kheb trouwens wel eens gehoord dat een progresief intellectueel altijd voor niet westers kiest.
quote:exact
Dit geeft maar weer aan hoe er in hokjes wordt gedacht en niet om de verschillende zaken.
quote:En weer een hokje.
Daarnaast kan ik ook nog steeds niet begrijpen hoe iemand een islamitisch land verkiest boven een democratie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet....
edit: kleine tekstwijziging
quote:Ja, maar dit zijn dan ook steden met een _veel_ kleinere oppervlakte en ik heb weinig zin om heutje meutje te gaan wonen. Nederland is nog lekker ruim en dat moet ook vooral zo blijven.
Op woensdag 19 februari 2003 12:55 schreef limp_brain het volgende:Wist u dat...............
dit b.v. 15 maal groter is dan San Marino........en 26 maal groter dan Liechtenstein ?
we deze 33.900 km² , die dus het totale oppervlak betreft, inclusief wegen, industriegebieden, bebouwing etc, moeten delen met slechts 16.000.000 inwoners?
quote:Nee steden met landen vergelijken is intelligent...
er dus meer dan genoeg ruimte in dit land is om nog enige miljoenen immigranten, vrienden en helpers op te nemen ?
quote:Waarom haal je die diersoort er dan bij?
de kwaliteit van het leven sterk samenhangt met de aanwezige buitenlandse culturen, vrienden en helpers in een land?...........
er in een kolonie ratten vrede, veiligheid en geborgenheid ontstaat wanneer de populatie steeds groter wordt?..........
quote:______________________-
Op woensdag 19 februari 2003 13:58 schreef Ludwig het volgende:[..]
Helaas belooft het niet zoveel goeds als je kijkt naar het wettenstelsel van vele Islamitische landen. Die wetten zijn niet verenigbaar met onze wetten. Dit zal leiden tot een grote omslag...
quote:__________________
Op woensdag 19 februari 2003 13:59 schreef Sidekick het volgende:[..]
Waarom verhuisemigreer je dan niet? Ik stel voor naar een van die China-towns die ze in elke stad hebben
Edit: chramatika-vautje
quote:_________________
........ Daarnaast kan ik ook nog steeds niet begrijpen hoe iemand een islamitisch land verkiest boven een democratie.
quote:=================
Op woensdag 19 februari 2003 14:01 schreef kamagurka het volgende:[..]
Dus jij gaat ook het amerikaanse leger in om lekker monopoly te gaan spelen ten koste van een paar armoedige kleine snertlandjes?
quote:Ok misschien kun je het niet begrijpen, maar veel belangrijker is of je het kunt accepteren.
Daarnaast kan ik ook nog steeds niet begrijpen hoe iemand een islamitisch land verkiest boven een democratie.
quote:=============
Op woensdag 19 februari 2003 14:05 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nuancering:
Een islamitisch land kan ook wel een democratie zijn. (Turkije)
Hè, heerlijk land dat Turkije ... zulke aardige mensen die daar wonen.
quote:________________________________
Op woensdag 19 februari 2003 14:26 schreef RiXiR het volgende:[..]
Ja, maar dit zijn dan ook steden met een _veel_ kleinere oppervlakte en ik heb weinig zin om heutje meutje te gaan wonen. Nederland is nog lekker ruim en dat moet ook vooral zo blijven.
[..]Nee steden met landen vergelijken is intelligent...
[..]Waarom haal je die diersoort er dan bij?
quote:Dat Amerika is ook zo aadig door het Kyoto-protocol niet te rektificeren. Kennen we de Bananen oorlog nog? En de schandelijke belangen in oliebronnen in het midden-oosten? In Amerika buigt alles voor het geld. Als Frankrijk zijn bedrijven bevoordeeld, doet Amerika dat in het kwadraat.
Op woensdag 19 februari 2003 12:55 schreef limp_brain het volgende:
_____________________-
quote:Een klein rekensommetje. Als binnen 10 jaar 50% van de Nederlandse bevolking aan moslims binnenkomt. Zijn er dat dus 16.000.000 / 20 is 800.000 per jaar. En dat met deze krapte in woningen? Lekker onderbouwend bezig joh. Per jaar komen er 10 tot 20 duizend Nederlanders bij via de immigratie procedure. Als dat allemaal Moslims zijn. Duurt het 400 * 20.000 = 8.000.000 dus 400 jaar.
De immigratiepolitiek van Nederland zorgt ervoor dat het sneller gaat dan jij denkt. Dit heeft niet veel van doen met wie de meeste kindertjes maakt.
quote:Ik ben het daar niet mee eens. Ik ken maar weinig Nederlanders die Nederland echt helemaal niks vinden. Eigelijk ken ik er maar een, en dat ben jij.
Ik constateer slechts dat Nederlanders geen liefhebber zijn van hun eigen cultuur. Het lijken soms wel vaderlandhaters die de weg-met-ons-doctrine hoog in het vaandel dragen. Oeps, dat is waarschijnlijk een racistische gedachte.
quote:We hebben het over taal, niet over geschiedenis. Ik kan van prachtige gedichten ook wel genieten als ik Engels zou spreken. Wederom zie ik het nut van trots op je taal zijn niet in. Trots op geschiedenis zijn wel, maar daar gaat het niet om. Taal is enkel een vorm van communiceren, ik zie het niet in verband met cultuur.
Dat is heel erg jammer voor jou, de Nederlandse taal heeft vele prachtige dingen voortgebracht - proza en poezie.
quote:Ik heb het niet over het leuk vinden of juist wel, ik stel dat de Amerikaanse mentaliteit veel Anders is als van Nederlanders. Ik heb niet gezecht dat ik ze niet mag.
Ja ik ben er zeer veel geweest, voor privé en voor zaken. De Amerikaanse mentaliteit ligt mij wel .... hoewel het wennen blijft voor een Europeaan en Nederlander.
quote:Oh, dus je bedoelt bevolkingsdichtheid, aha, ja. Zoals ik al zei. In Amerika wonen heel veel mensen dicht op elkaar geplakt en heb je aan de andere kant weer eindeloze gebieden zonder enkele bebouwing.
Ik vind dat je uitstekend met de Amerikanen kan communiceren. Bovendien waar praten wij over als we het hebben over "Amerikanen". Een enorme verscheidenheid in karakters ..... zoals in Europa. Vind het zeer stigmatiserend en generaliserend jouw opmerking over de Amerikanen.
Ik heb het over het noordoosten van de USA, toch een gebied wat nog het meest "europa" kan worden genoemd. NY, NJ, MA, PN, VG, DC, ML.Wat een geleuter allemaal, het is zevere in de leegte. Niet alleen kloppen je argumenten niet, ze worden ook nog eens verkeert bekracht.
In amerika heb je hele staten waar zowart niemand in woont. 40% woont in een stad. Wat nou spreiding. Er is geen land zo goed verspreid als Nederland. Wat is het probleem met de Nederlandse spreiding?__________________-
Wist u dat...............Nederland een oppervlakte heeft van meer dan 33.900 km² ?
quote:Dank je voor deze inhoudelijke en zeer verhelderende opmerking.
Het is niet alleen een krankzinnig idee, het is ook nog eens waardeloos onderbouwt.
_______________-
Onderbouwd is met een d, als je geen Nederlands kent moet je maar naar een goede inburgeringscursus zou ik zeggen.
Ik merk dat je meer pro amerikaans bent dan pro Nederlands, waarom verhuis jij niet gewoon en laat ons lekker in europa.
quote:Ja, daar wil ik ook nog een serieus antwoord op en niet dat je niet van bami houdt
Ik merk dat je meer pro amerikaans bent dan pro Nederlands, waarom verhuis jij niet gewoon en laat ons lekker in europa.
btw: je hoeft niet in Chinatown te wonen hoor, dat was meer een vergelijking met de 'moslim-buurten' in onze grote steden (zie je ik heb het over ONZE steden, wat ben ik vaderlandslievend
quote:____________-
Op woensdag 19 februari 2003 15:44 schreef DePurpereWolf het volgende:[..]
Dat Amerika is ook zo aadig door het Kyoto-protocol niet te rektificeren. Kennen we de Bananen oorlog nog? En de schandelijke belangen in oliebronnen in het midden-oosten? In Amerika buigt alles voor het geld. Als Frankrijk zijn bedrijven bevoordeeld, doet Amerika dat in het kwadraat.
[..]
_____________-Welke belangen? Toch niet die van Irak hoop ik ... het is bekend dat alle commerciele contracten en concessies in bezit zijn van niet-Amerikaanse oliebedrijven.
______________Een klein rekensommetje. Als binnen 10 jaar 50% van de Nederlandse bevolking aan moslims binnenkomt. Zijn er dat dus 16.000.000 / 20 is 800.000 per jaar. En dat met deze krapte in woningen? Lekker onderbouwend bezig joh. Per jaar komen er 10 tot 20 duizend Nederlanders bij via de immigratie procedure. Als dat allemaal Moslims zijn. Duurt het 400 * 20.000 = 8.000.000 dus 400 jaar.
[..]
_________________Jouw rekensom zal wel kloppen. Ik sprak over de moslimbevolking in de 4 grote steden van Nederland. Dat is een trend die zich gewoon voordoet - niks geen propaganda (lees bijvoorbeeld Bolkenstein er eens op na die in zijn boek 10 jaar geleden dat verschijnsel al heeft genoemd).
BTW: de meest voorkomende naam bij de dienst burgerlijke Stand van de gemeente Den Haag is Mohammed .... gewoon als voorbeeld.
Ik ben het daar niet mee eens. Ik ken maar weinig Nederlanders die Nederland echt helemaal niks vinden. Eigelijk ken ik er maar een, en dat ben jij.
[..]
-_________________Ik heb niet gezegsd dat ik Nederland niks vind, hoe kom je daar bij? Ik heb het over bepaalde ontwikkelingen die mij zorgen baren. Mag ik soms, naief slynx manneke.
_________________We hebben het over taal, niet over geschiedenis. Ik kan van prachtige gedichten ook wel genieten als ik Engels zou spreken. Wederom zie ik het nut van trots op je taal zijn niet in. Trots op geschiedenis zijn wel, maar daar gaat het niet om. Taal is enkel een vorm van communiceren, ik zie het niet in verband met cultuur.
[..]
____________-Ik vind een cultuur waar bijvoorbeeld vrouwen evenveel rechten hebben als mannen of waar homo's niet bang hoeven te zijn dat ze geexecuteerd worden een heel prettige om in te leven.
[..]Oh, dus je bedoelt bevolkingsdichtheid, aha, ja. Zoals ik al zei. In Amerika wonen heel veel mensen dicht op elkaar geplakt en heb je aan de andere kant weer eindeloze gebieden zonder enkele bebouwing.
Ik begrijp niet waarom een agglomoratie als New york, waar (samen met New Jersey) toch zeker ook wel zo'n 12 miljoen mensen wonen beter verdeeldt is als Nederland. Hebben wij eindeloze flatgebouwen van 100 verdiepingen? Nee, 100 meter dan is het al niet meer rendabel.
[..]
____________---Sorry, die redenering kan ik echt niet volgen. Wil je nu beweren dat Nederland helemaal niet zo dichtbevolkt is? Wel eens naar internationale statistieken gekeken? Zeer verhelederd hoor.
(ik bedoel, ik ken zoveel nederlanders, maar wat heeft dat met die spelfout te maken?)Ik merk dat je meer pro amerikaans bent dan pro Nederlands, waarom verhuis jij niet gewoon en laat ons lekker in europa.
quote:==============
Op woensdag 19 februari 2003 15:54 schreef DePurpereWolf het volgende:
Mooi boek trouwens: All the King's Men.
Van Robert P. Warren, grondslag van de Amerikaanse politiek.
Of verwijst je ondertitel daar niet naar?
quote:Ja kunst, Stadstaten als Hong Kong en een stad als Tokio kan je niet vergelijken met een land.
Den Haag heeft een dichtheid van 6000 m/km2 dus nu zijn we wel opeens het meest dichtbevolkt? .
Van de landen kan je alleen Taiwan en Bangladesh geven die meer dan 470 inwoners per km2 hebben...
quote:Omdat wij Europeanen 1 zijn.
Op woensdag 19 februari 2003 12:56 schreef limp_brain het volgende:[..]
Op woensdag 19 februari 2003 16:15 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ja kunst, Stadstaten als Hong Kong en een stad als Tokio kan je niet vergelijken met een land.
Den Haag heeft een dichtheid van 6000 m/km2 dus nu zijn we wel opeens het meest dichtbevolkt?
.
Van de landen kan je alleen Taiwan en Bangladesh geven die meer dan 470 inwoners per km2 hebben...
.... GRENZEN OPEN, GAUW ...
[Dit bericht is gewijzigd door limp_brain op 19-02-2003 16:24]
quote:Een ernstige misvatting om te menen dat wij Europanen één zijn. Arrogante Fransen, megalomane Britten, dikke Duitsers, stierenvechtende Spanjaarden en corrupte/frauderende Italianen. Nee, dank u wel: ik identificeer mij liever met de hardwerkende Amerikanen.
Op woensdag 19 februari 2003 16:19 schreef X-Ray het volgende:[..]
Omdat wij Europeanen 1 zijn.
En met de VS hebben we geen fuck te maken. We liggen niet eens in de buurt!
quote:Nogmaals: (en niet dat ik je weg wil hebben ofzo) waarom emigreer je dan niet? Of anders blijf je toch gewoon hier, en maak je het beste ervan, en houd je op met belachelijke ideeen als 52e staat van de VS.
Op woensdag 19 februari 2003 16:23 schreef limp_brain het volgende:[..]
Een ernstige misvatting om te menen dat wij Europanen één zijn. Arrogante Fransen, megalomane Britten, dikke Duitsers, stierenvechtende Spanjaarden en corrupte/frauderende Italianen. Nee, dank u wel: ik identificeer mij liever met de hardwerkende Amerikanen.
quote:Inderdaad dat sluit interventie van de grootste afnemer wel uit.
Welke belangen? Toch niet die van Irak hoop ik ... het is bekend dat alle commerciele contracten en concessies in bezit zijn van niet-Amerikaanse oliebedrijven.
quote:Nog een sommetje: A'dam = 1.000.000 R'dam 1.000.000 den Haag = 750.000 Utrecht = 750.000 (allemaal vrij ruim genomen)
Jouw rekensom zal wel kloppen. Ik sprak over de moslimbevolking in de 4 grote steden van Nederland. Dat is een trend die zich gewoon voordoet - niks geen propaganda (lees bijvoorbeeld Bolkenstein er eens op na die in zijn boek 10 jaar geleden dat verschijnsel al heeft genoemd).
quote:Keer wat anders als Jan. wederom, dit geeft niet zo zeer aan dat er meer moslim baby's worden geboren in Den Haag maar dat er Dit Jaar meer Moslimbaby's werden geboren. De Nederlandse geschiedenis verteld ons dat de eerste gastarbeiders in 1970 ons land binnen kwamen. De tweede generatie is nu baby's aan het krijgen. Dit is natuurlijk insinueren aan mijn kant, maar ik zie het verband met verhuizen naar de VS. (of fuseren)
BTW: de meest voorkomende naam bij de dienst burgerlijke Stand van de gemeente Den Haag is Mohammed .... gewoon als voorbeeld.
quote:Ik probeer je alleen maar door te laten denken.
Ik heb niet gezegsd dat ik Nederland niks vind, hoe kom je daar bij? Ik heb het over bepaalde ontwikkelingen die mij zorgen baren. Mag ik soms, naief slynx manneke.
quote:En ik niet? Waar komt dit nu ineens vandaan.
Ik vind een cultuur waar bijvoorbeeld vrouwen evenveel rechten hebben als mannen of waar homo's niet bang hoeven te zijn dat ze geexecuteerd worden een heel prettige om in te leven.
quote:Aha, en dan komen we nu aan naar een zeer omstreden punt. Nee ik vindt Nederland niet vol.
Sorry, die redenering kan ik echt niet volgen. Wil je nu beweren dat Nederland helemaal niet zo dichtbevolkt is? Wel eens naar internationale statistieken gekeken? Zeer verhelederd hoor.
Ik beveel je niets, ik stel een keuze voor.
quote:Het is nog dommer om te denken dat 'Amerikanen' 1 zijn. Latino Californiers en Floridanen, domme cowboy Texanen, HillBilly Noord-westers, burgelijke christelijke Mid-westers, arrogante Oost-kusters etc etc etc
Op woensdag 19 februari 2003 16:23 schreef limp_brain het volgende:[..]
Een ernstige misvatting om te menen dat wij Europanen één zijn. Arrogante Fransen, megalomane Britten, dikke Duitsers, stierenvechtende Spanjaarden en corrupte/frauderende Italianen. Nee, dank u wel: ik identificeer mij liever met de hardwerkende Amerikanen.
quote:____________
Op woensdag 19 februari 2003 16:26 schreef DePurpereWolf het volgende:[..]
Inderdaad dat sluit interventie van de grootste afnemer wel uit.
Hup nog eentje dan: Monopolie positie Microsoft. Nog eentje: Het bemoelijke van de overname van Silicon-group (of valley) door ASML.
[..]
_____________-Ja, haal alles er maar bij .... dan kom je wel tot je gelijk.
_____________Nog een sommetje: A'dam = 1.000.000 R'dam 1.000.000 den Haag = 750.000 Utrecht = 750.000 (allemaal vrij ruim genomen)
3.5 miljoen mensen. de helft daar van is 1.750.000. Waar maken wij ons ook al weer druk over?
Laat je eigen niet opnaaien door de media.
[..]
______________Wie wordt opgenaaid door wat? Je zal maar Jood zijn in Amsterdam en over 10 jaar te horen krijgen dat de jaarlijkse Auswitz herdenking verboden wordt omdat de talrijkere moslimbevolking zich geprovoceerd voelt.
______________Keer wat anders als Jan. wederom, dit geeft niet zo zeer aan dat er meer moslim baby's worden geboren in Den Haag maar dat er Dit Jaar meer Moslimbaby's werden geboren. De Nederlandse geschiedenis verteld ons dat de eerste gastarbeiders in 1970 ons land binnen kwamen. De tweede generatie is nu baby's aan het krijgen. Dit is natuurlijk insinueren aan mijn kant, maar ik zie het verband met verhuizen naar de VS. (of fuseren)
[..]
______________--Ik volg je niet.
_____________En ik niet? Waar komt dit nu ineens vandaan.
[..]Aha, en dan komen we nu aan naar een zeer omstreden punt. Nee ik vindt Nederland niet vol.
Ik vindt ook niet dat heir maar lukraak moslims en chinezen naar toe moeten komen. Nee, maar een gestage groei van de bevolking die we nu hebben, lekker divers, maar nog net niet zo divers dat er conflicten komen, vindt ik geen probleem. 100 jaar geleden woonden er maar 7 miljoen Nederlanders in Nederland. We hebben nog nooit zo'n grote huizen gehad als nu. Natuurlijk had ik ook graag de Grand Canion in mn achtertuin, maar dat is In NL nou eenmaal niet mogelijk. Als we nog iets willen betekenen in de wereld en onze cultuur willen behouden stel ik toch voor om meer kinderen te krijgen, voordat ons land te vol zit met vruuger-was-het-veel-beter mensen.Ik beveel je niets, ik stel een keuze voor.
quote:Dat is lichtjes gebaseerd op All the King's Men. Boek is uit 1946 geloof ik, en verfilmt in 1949. Primary colours en wag the dog zijn er ook lichtjes op gebaseerd. Zo leer je nog eens wat bij. Een leestip.
Op woensdag 19 februari 2003 16:05 schreef limp_brain het volgende:[..]
==============
Neen. Naar Watergate (en film) .... uiteraard.
quote:Die 1,7 hebben we al bijna gehaald hoor...
Op woensdag 19 februari 2003 16:26 schreef DePurpereWolf het volgende:
Nog een sommetje: A'dam = 1.000.000 R'dam 1.000.000 den Haag = 750.000 Utrecht = 750.000 (allemaal vrij ruim genomen)
3.5 miljoen mensen. de helft daar van is 1.750.000. Waar maken wij ons ook al weer druk over?
Laat je eigen niet opnaaien door de media.
[..]
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 09:09 schreef X-Ray het volgende:
door Annemiek Paping VOORBURG - Ruim de helft van alle kinderen onder de vijftien jaar in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag is allochtoon en de komende jaren neemt dit aandeel toe.Recent onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek wijst uit dat het aantal 'medelanders' de afgelopen tijd sterk is gegroeid en ook de komende jaren nog fors zal stijgen als gevolg van geboorte, gezinshereniging en huwelijken met een bruid uit het land van herkomst.
Van de 16,1 miljoen Nederlanders zijn er momenteel drie miljoen van buitenlandse komaf. Er is sprake van een opvallende toename van niet-westerse allochtonen (Turken, Surinamers, Marokkanen, Antillianen en Arubanen). Inmiddels maakt meer dan de helft (1,6 miljoen) van alle allochtonen in ons land deel uit van een van deze bevolkingsgroepen.
"In vijf jaar tijd groeide het totaal aantal inwoners in ons land met ruim drie procent; het aantal niet-westerse allochtonen nam in die tijd met een kwart toe", aldus CBS-onderzoeker Joop Garssen.
"Deze groep allochtonen maakt inmiddels bijna een tiende uit van de totale bevolking en groeit relatief sterk."
Uit CBS-prognoses blijkt dat de totale bevolking van Nederland tot 2015 toeneemt van 16,1 tot 17,2 miljoen. Het aandeel autochtonen groeit in die periode met 'slechts' 56.000 naar 13,2 miljoen. De grootste groei komt van de niet-westerse allochtonen (779.000) en de westerse allochtonen (273.000).
"Het aandeel allochtone jongeren is relatief groot", vervolgt Garssen. "Zes op de tien kinderen in ons land is van buitenlandse afkomst."
De allochtone bevolking concentreert zich in de vier grote steden. Onderling zijn echter grote verschillen. In Amsterdam en Den Haag maken Surinamers ongeveer een derde uit van het totaalaantal niet-westerse allochtonen. In Utrecht vormen de Marokkanen met 43 procent veruit de grootste groep. Antillianen en Arubanen zijn het sterkst vertegenwoordigd in Rotterdam en Den Haag.
http://www.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bin.allochtonen.westerse.html
-------------------------------------Alle mooie verhalen ten spijt, blijkt dus dat we de komende tijd nog een grote toename verwachten dankzij voornamelijk gezinshereniging en huwelijken. Nederland stevent af op een situatie waarin de grote steden geheel 'verallochtonen' aangezien nu al de verhoudingen in steden als Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht rond de 50-50 liggen. Grootste probleem is dat vele van deze jongeren niet tot de bovenlaag der samenleving behoren en de steden nog grotere sociale tijdbommen worden dan ze nu al zijn.
Dat 6 op de 10 kinderen in Nederland van allochtone afkomst is, laat wel zien dat de verhoudingen compleet zoek zijn geraakt.
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 16:32 schreef X-Ray het volgende:[..]
Het is nog dommer om te denken dat 'Amerikanen' 1 zijn. Latino Californiers en Floridanen, domme cowboy Texanen, HillBilly Noord-westers, burgelijke christelijke Mid-westers, arrogante Oost-kusters etc etc etc
quote:Bedankt voor de tip ... overigens die films die jij noemde heb ik gezien.
Op woensdag 19 februari 2003 16:35 schreef DePurpereWolf het volgende:[..]
Dat is lichtjes gebaseerd op All the King's Men. Boek is uit 1946 geloof ik, en verfilmt in 1949. Primary colours en wag the dog zijn er ook lichtjes op gebaseerd. Zo leer je nog eens wat bij. Een leestip.
Crushing German dissent: Why the U.S. fears Europe
By William Pfaff (IHT)
Tuesday, February 11, 2003
MUNICH: Despite Secretary of State Colin Powell's brief appearance center-stage last Wednesday, Defense Secretary Donald Rumsfeld was the Bush administration's star of the week, seeking the political destruction of Chancellor Gerhard Schröder and regime change in Germany.
This seems the real current priority of the Bush administration and its more ardent supporters in the press. Germany seems to Washington the vulnerable member of the resistance by "old Europe" to the Bush administration's Iraq policy. France is regarded as a hopeless case.
President George W. Bush can hardly have been surprised that Schröder made opposition to an Iraq war part of his campaign platform in the parliamentary election last September: Bush, too, is a killer politician who knows a winning issue and how to use it. But he is shocked that Schröder has stuck with his promise to the electorate.
The U.S. administration and its supporters believe that the precedent the chancellor set by running on an anti-American issue must not be allowed to stand. He must be humiliated as an example to others.
The neoconservative theory that currently governs official thinking in Washington identifies Europe as the principal future rival and potential challenger of the United States. And Germany, whatever its current difficulties, is the most powerful economy in the European Union, and will remain a leader of Europe no matter what happens.
This is the first time that a German government has taken a stand against Washington and refused to back down. The chancellor who does this must not, in the current Washington view, be allowed to get away with it. What Schröder has done is all the more dangerous to Washington because he reflects popular opinion across Europe.
The statement by eight European leaders that was published Jan. 30 in European and American newspapers called for Atlantic solidarity and resolute application of Security Council resolutions, but did not endorse U.S. policy as such.
Its effect was nonetheless to align the conservative governments of Italy and Spain, subsequently joined by much of Central and Eastern Europe, with traditionally Atlanticist Britain and Denmark, in support of the United States and in opposition to Germany and France.
The letter was meant to split Europe. It actually demonstrated that the split that exists is between politicians and public. While European governments do not have a common foreign policy, on some issues the European public does.
This is important. Prime Ministers Tony Blair of Britain, Silvio Berlusconi of Italy and José Maria Aznar of Spain are all - with qualifications - supporters of President Bush on Iraq, but the people they govern are not. The people can elect new prime ministers, but the prime ministers can't elect new peoples.
There is another split in Europe, a permanent one, between those who want Europe to be a united and autonomous actor in world affairs, and those who are frightened by the possibility that Europe might lose the Atlantic attachment. The latter is true for the former Communist countries, and some of the smaller West European states. It is a force in German opinion.
As there cannot be a wholly independent Europe which does not sooner or later experience some clash of interests or policy with the United States, it follows that only a small number of European states are serious candidates for a European foreign and security alliance capable of playing an influential role in world affairs.
This group consists essentially of the core states of the old European Community, possibly without the Atlanticist Netherlands and Italy, and possibly including Spain - a nation with ambitions, an imperial history, and no great love for the United States.
It follows that while a common European foreign policy - concerned with other than trivial matters - is a quixotic ambition for a 25-member or larger EU, the core European states might conduct a common policy, with France and Germany at its center. Washington sees this as a threat, which in a sense it is. This explains why the Bush administration is determined to crush Germany's dissent on Iraq.
Tribune Media Services International
With friends like that, who needs enemies?
quote:Pax Americana? SIR YES SIR.
Op woensdag 19 februari 2003 16:39 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Fijn land, Amerika:Crushing German dissent: Why the U.S. fears Europe
By William Pfaff (IHT)Tuesday, February 11, 2003
MUNICH: Despite Secretary of State Colin Powell's brief appearance center-stage last Wednesday, Defense Secretary Donald Rumsfeld was the Bush administration's star of the week, seeking the political destruction of Chancellor Gerhard Schröder and regime change in Germany............. With friends like that, who needs enemies?
Ik geef de Amerikanen groot gelijk en wat mij betreft sturen zij hun vliegdekschip US Kittyhawk naar de kust van Scheveningen om hun mariniers orde en rust te brengen in dit door god verlaten landje.
quote:Vervang Kitty Hawk door Bismarck en Americana door Germania en je hebt een uitspraak van dhr. Mussert
Op woensdag 19 februari 2003 16:44 schreef limp_brain het volgende:[..]
Pax Americana? SIR YES SIR.
Ik geef de Amerikanen groot gelijk en wat mij betreft sturen zij hun vliegdekschip US Kittyhawk naar de kust van Scheveningen om hun mariniers orde en rust te brengen in dit door god verlaten landje.
quote:Ik vond de "Top Ten things" van David Letterman altijd hilarisch.
Op woensdag 19 februari 2003 16:42 schreef David Letterman het volgende:
heb mijn US paspoort alweer ingeleverd, maar ben alvast voorbereid om US staatsburger te worden, dus geen problemen bij mij...
quote:Amerika is 1 land, Europa niet.
Op woensdag 19 februari 2003 16:37 schreef limp_brain het volgende:[..]
Nee hoor, ik beweer niet dat Amerikanen één zijn. Maar of je nu blank, zwart, latino, of aziatisch bent .... ze voelen zich allemaal Amerikaan.
Voel jij je Europeaan? Voel jij je een echte Nederlander? Denkut niet.
Wat dat betreft zijn 'de' Amerikanen veel trotser op hun land dan wij op Europa (of land).
Ik voel me wel een echte Nederlander en ik ben trots op mijn land, maar ik (en met mij velen) uiten dat op een andere manier. Ik voel me niet beter als iemand anders.
Zegt oranje je iets eigenlijk?
quote:niet als je al eerder US citizen bent geweest, duurt bij mij nu ongeveer een uurtje bij de ambassade om em weer te ontvangen...
Op woensdag 19 februari 2003 16:45 schreef DePurpereWolf het volgende:
Dat duurt wel lang hoor zo'n Amerikaans papoort, 7 tot 10 jaar dacht ik zo.
quote:Ach, als je van mij een nazi wil maken .... je gaat je gang maar. Zal ik jou dan maar een nazaat van Pol Pot noemen.
Op woensdag 19 februari 2003 16:45 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Vervang Kitty Hawk door Bismarck en Americana door Germania en je hebt een uitspraak van dhr. Mussert
quote:Nee, AJAX zegt me meer
Op woensdag 19 februari 2003 16:46 schreef Sidekick het volgende:[..]
Amerika is 1 land, Europa niet.
Ik voel me wel een echte Nederlander en ik ben trots op mijn land, maar ik (en met mij velen) uiten dat op een andere manier. Ik voel me niet beter als iemand anders.
quote:al eerder geprobeerd, was geen animo voor...
Op woensdag 19 februari 2003 16:45 schreef limp_brain het volgende:[..]
Ik vond de "Top Ten things" van David Letterman altijd hilarisch.
Kunnen wij daar geen draadje over opzetten?
quote:Het Koningshuis en het Nederlands elftal? Prima, houden zo.
Op woensdag 19 februari 2003 16:46 schreef Sidekick het volgende:[..]
Amerika is 1 land, Europa niet.
quote:Op een ander forum sloeg dit wel aan. Van de website plukte ik dan een onderwerp, vertaalde alleen de meest toepasselijke antwoorden (sommige waren te Amerikaans) ... en werden dat aangevuld door de forumleden. Heb er een gedaan van de top tien tekens dat je buurman bezig is met klonen, dat je buurman een kannibaal is en de weekend aktiviteiten van Saddam. Was wel lachen. Nog een keer proberen hier?
Op woensdag 19 februari 2003 16:47 schreef David Letterman het volgende:[..]
al eerder geprobeerd, was geen animo voor...
quote:Kleine kantekening:
Op woensdag 19 februari 2003 16:35 schreef X-Ray het volgende:
Die 1,7 hebben we al bijna gehaald hoor...
http://www.cbs.com/latenight/lateshow/top_ten/ een link goed genoeg om een paar uurtjes te lachen
[Dit bericht is gewijzigd door DePurpereWolf op 19-02-2003 16:54]
quote:ik wil wel, gezien me naam, maar het is hier geen succes....
Op woensdag 19 februari 2003 16:50 schreef limp_brain het volgende:[..]
Op een ander forum sloeg dit wel aan. Van de website plukte ik dan een onderwerp, vertaalde alleen de meest toepasselijke antwoorden (sommige waren te Amerikaans) ... en werden dat aangevuld door de forumleden. Heb er een gedaan van de top tien tekens dat je buurman bezig is met klonen, dat je buurman een kannibaal is en de weekend aktiviteiten van Saddam. Was wel lachen. Nog een keer proberen hier?
btw....top ten van het klonen was idd zeer goed!!!
quote:Ik ben dat wel met je eens, maar alleen dat geld voor meer landen. De vergelijking van Nederland met bijv een land als Egypte kan dan ook niet doordat in Nederland bijna elke m2 bewoonbaar is, wat je van Egypte (of de US) bepaald niet kan zeggen. Alleen stadsstaten uitsluiten is dan ook niet logisch.
Op woensdag 19 februari 2003 16:15 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ja kunst, Stadstaten als Hong Kong en een stad als Tokio kan je niet vergelijken met een land.
quote:Ja de 2 beste vond ik:
Op woensdag 19 februari 2003 16:53 schreef David Letterman het volgende:[..]
ik wil wel, gezien me naam, maar het is hier geen succes....
btw....top ten van het klonen was idd zeer goed!!!
-"Je kijkt naar buiten en je ziet jezelf zijn (je buurman) auto wassen"
quote:Behalve dat je selectief met een starandstripes-bril op zit te lezen, hoezo bepaal JIJ of iemand zich wél of géén europeaan voelt
Op woensdag 19 februari 2003 16:37 schreef limp_brain het volgende:
Voel jij je Europeaan? Voel jij je een echte Nederlander? Denkut niet.
Wat dat betreft zijn 'de' Amerikanen veel trotser op hun land dan wij op Europa (of land).
quote:_______________--
Op woensdag 19 februari 2003 17:19 schreef kamagurka het volgende:[..]
Behalve dat je selectief met een starandstripes-bril op zit te lezen, hoezo bepaal JIJ of iemand zich wél of géén europeaan voelt
Ik voel me sinds ik tien jaar geleden bijna een jaar in jouw vervloekte van god verlaten corrupte stinkland heb gewoond MEER DAN OOIT europeaanHalleluja brother!!
Liever een gesprek met een arrogante (maar intelligente) fransoos dan met zo'n zgn. patriot die jou wel fftjes de les zal lezen over hoe het allemaal moet in europa maar de highschool (= gelijk aan peuterniveau hier) amper heeft gehaald
Als jij je tussen die schijnheilige tv-dominees en onderontwikkelde angstige puriteinen thuisvoelt... ik zou zeggen wat let je? Pak dat vliegtuig!
Ga je lekker een trots blank amerikaantje zitten voelen op de bergen lijken van indianen en bizons!!
En de Fransen intelligent? Whoehahahaha, .... hun denkvermogen gaat meestal niet verder dan de hersens van die gore slakken op hun borden.
En nee, voorlopig blijf ik nog maar hier.
quote:een verbeterde relatie met usa lijkt me een goed plan?
We vragen de USA om ons als zoveelste staat op te nemen. Voeren de dollar in (niet meer zo' n grote stap na die euro) en erkennen de Amerikaanse vlag. Engels wordt de voertaal (Nederlands is sowieso al doorspekt met die taal).
quote:Zo'n slechte relatie heeft Nederland niet met de V.S. ( weinig weerstand tegen de transporten en de patriots)
Op woensdag 19 februari 2003 17:27 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
een verbeterde relatie met usa lijkt me een goed plan?
quote:Op zoveel opeengepakte domheid ga ik niet meer reageren, jammer dat je hier blijft. Slurp een liter ijsblokjes met cola en eet er nog maar een vette burger met friet op!
Op woensdag 19 februari 2003 17:26 schreef limp_brain het volgende:
Ha, ha, ha .... hij voelt zich een echte Europeaan. Een echt mietje dus die te schijterig is om de problemen aan te pakken zoals ze aangepakt moeten worden. Nee, als het aan Europa lag waren de Serviers nog steeds bezig met hun genocide.En de Fransen intelligent? Whoehahahaha, .... hun denkvermogen gaat meestal niet verder dan de hersens van die gore slakken op hun borden.
En nee, voorlopig blijf ik nog maar hier.
quote:Als Balkenende er niet was geweest had nederland nu de Judas van het Westen geweest.
Op woensdag 19 februari 2003 17:33 schreef Vulcanus het volgende:[..]
Zo'n slechte relatie heeft Nederland niet met de V.S. ( weinig weerstand tegen de transporten en de patriots)
Nederland lijkt mij bij uitstek geschikt om te bemiddelen tussen Frankrijk/Duitsland ende V.S.
Lang leve Wouter Bos
quote:Wouter Bos, houdt Frankrijk en Duitsland een beetje te vriend.
Op woensdag 19 februari 2003 17:48 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
Als Balkenende er niet was geweest had nederland nu de Judas van het Westen geweest.
Lang leve Wouter Bos
Heel slim van Wouter
De nederlandse gulden is altijd gekoppelt geweest aan de duitse mark.
Duitsland en Frankrijk zijn ook heel erg belangrijk voor de Nederlandse economie ( denk aan de havens in Rotterdam, die alles weer transporteren naar het achterland ( frankrijk , Duitsland )
quote:Een typische Wouter Bos reactie. Veel zeggen maar niks duidelijk maken. De nederlanddse Florijn is altijd gekoppeld geweest aan de DMark EEENNNN aan de Amerikaanse Dollar.
Op woensdag 19 februari 2003 17:52 schreef Vulcanus het volgende:
Wouter Bos, houdt Frankrijk en Duitsland een beetje te vriend.Heel slim van Wouter
De nederlandse gulden is altijd gekoppelt geweest aan de duitse mark.
Duitsland en Frankrijk zijn ook heel erg belangrijk voor de Nederlandse economie ( denk aan de havens in Rotterdam, die alles weer transporteren naar het achterland ( frankrijk , Duitsland )
Ben vies van linkse die denken het te begrijpen.
Wouter Bos, pfff, dan nog liever Bush
quote:Die is broodnodig voor al die doorgeslagen idioten daar en hun wannabees hier
Op woensdag 19 februari 2003 17:45 schreef hoppe het volgende:
Als ik hier zo meelees moest alvast maar de typisch Amerikaanse culturele verworvenheid van de (personal) Shrink worden ingevoerd.
quote:zoals hier http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/nl.html#Econ te lezen valt is export naar de EU (78%) en export naar centraal en oost-europa belangrijker dan de export naar de VS.
Op woensdag 19 februari 2003 18:24 schreef DePurpereWolf het volgende:[..]
Een typische Wouter Bos reactie. Veel zeggen maar niks duidelijk maken. De nederlanddse Florijn is altijd gekoppeld geweest aan de DMark EEENNNN aan de Amerikaanse Dollar.
De transport in Nederland is aan de andere kant ook afhenkelijk van de Usa. mischien wel de helft.Ben vies van linkse die denken het te begrijpen.
quote:gossie, wat ben je toch een leugenaar!!!!
Op woensdag 19 februari 2003 15:32 schreef limp_brain het volgende:[..]
Op woensdag 19 februari 2003 21:18 schreef G1Ace het volgende:
voordeel van america
we zouden werkelijk invloed op amerikaans politiek hebben (je weet wel, STEMMEN OP TEGENSTANDER BUSH!)
we zouden wereldkampioen worden in elk sport
we zouden beter amerikaanse programering sneller krijgen
we kunnen makkelijker in harvard of yale gaan studeren
GEEN CNN INTERNATIONAL MEER!
goedkopere spullen
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 21:21 schreef schatje het volgende:[..]
Nou zeg, dat zijn echte voordelen.
- Over de hele wereld gehaat zijn
- Waardeloze Sociale Voorzieningen
- Schop omlaag, lik omhoog mentaliteit
- Slecht schoolsysteem
- Niet kunnen schaatsen (sinds Eric Heiden)
Wanneer worden we Staat 52? Alleen maar voordelen
quote:Behalve Sporten die door de rest van de wereld ook worden gespeeld, zoals soccer.
Op woensdag 19 februari 2003 21:18 schreef G1Ace het volgende:
voordeel van america
we zouden werkelijk invloed op amerikaans politiek hebben (je weet wel, STEMMEN OP TEGENSTANDER BUSH!)
we zouden wereldkampioen worden in elk sport
quote:Doe maar minder moeilijk, weet je wel hoe duur die scholen zijn?
we zouden beter amerikaanse programering sneller krijgen
we kunnen makkelijker in harvard of yale gaan studeren
quote:En CNN normaal is beter? Give me a break, in Nederland komt er tenminste wat fatsoenlijks op de tv ooit is.
GEEN CNN INTERNATIONAL MEER!
goedkopere spullen
quote:Je hoeft helemaal niet vies te worden hoor....
Een typische Wouter Bos reactie. Veel zeggen maar niks duidelijk maken. De nederlanddse Florijn is altijd gekoppeld geweest aan de DMark EEENNNN aan de Amerikaanse Dollar.
De transport in Nederland is aan de andere kant ook afhenkelijk van de Usa. mischien wel de helft.Ben vies van linkse die denken het te begrijpen.
En wat de poppetjes Balkenende en Bos betreft, prik daar aub doorheen. Kijk naar de gedachte daarachter en probeer het geheel te overzien. Ze spelen allemaal een rol in naam van een politieke partij, en het zou mij niet verwonderen dat als je recht in de harten van beide politici zou kunnen kijken, je nog weleens versteld zou kunnen staan.
Mischien is Balkenende als "mens en als overtuigd christen" diep in zijn hart wel tegen een oorlog. Terwijl Bos misschien wel als "mens en ex-Shell topman" voor een oorlog zou kunnen zijn.
quote:Amerikanen snappen het verschil tussen een rol en werkelijkheid toch helemaal niet joh! Dat heet de "what you see is what you get"-mentaliteit
Op woensdag 19 februari 2003 23:15 schreef Vulcanus het volgende:Ze spelen allemaal een rol in naam van een politieke partij, en het zou mij niet verwonderen dat als je recht in de harten van beide politici zou kunnen kijken, je nog weleens versteld zou kunnen staan.
Mischien is Balkenende als "mens en als overtuigd christen" diep in zijn hart wel tegen een oorlog. Terwijl Bos misschien wel als "mens en ex-Shell topman" voor een oorlog zou kunnen zijn.
Geen zinnig woord mee te wisselen dat volk
quote:Zeg dat maar tegen de mannen op de million man mars
Op woensdag 19 februari 2003 16:37 schreef limp_brain het volgende:[..]
Nee hoor, ik beweer niet dat Amerikanen één zijn. Maar of je nu blank, zwart, latino, of aziatisch bent .... ze voelen zich allemaal Amerikaan.
quote:Zeker weten!
Voel jij je Europeaan?
quote:Dacht het wel!
Voel jij je een echte Nederlander? Denkut niet.
quote:Spreek voor jezelf, Duitsers en Fransen zeker nog nooit gesproken?
Maar jij voelt je een echte Amerikaan dus? Nou snel daarheen verhuizen.
Of ben je er nog nooit geweest soms? .
quote:Kolder. De gulden was gekoppeld aan de D-Mark en de andere EMO-staten. De dollar-koppeling is in de jaren 70 al verloren gegaan.
En de export van NL is voor 80%!!!! naar andere EU staten.
quote:Kan jij mij aangeven waar jouw slimheid uit blijkt? Iemand die de Fransen zo verheerlijkt kan ik nauwelijks serieus nemen.
Op woensdag 19 februari 2003 17:36 schreef kamagurka het volgende:[..]
Op zoveel opeengepakte domheid ga ik niet meer reageren, jammer dat je hier blijft. Slurp een liter ijsblokjes met cola en eet er nog maar een vette burger met friet op!
BTW, geen cola en vette burgers voor mij (Mc Donalds bestaat toch niet meer over een paar jaar, het is niet voor niks dat zij vorig jaar zwaar verlies hebben geleden wereldwijd) maar geef mij maar Californische wijn en een goede vismaaltijd op Fisherman's warf in San Fransisco.
Groeten,
lb
quote:Voorlopig hebben de Fransen zo ongeveer 1700 keer meer cultuur dan de Amerikanen..
Op donderdag 20 februari 2003 09:29 schreef limp_brain het volgende:[..]
Kan jij mij aangeven waar jouw slimheid uit blijkt? Iemand die de Fransen zo verheerlijkt kan ik nauwelijks serieus nemen.
quote:Mooi. Tot ziens.
geef mij maar Californische wijn en een goede vismaaltijd op Fisherman's warf in San Fransisco.
quote:_____________________-
Op donderdag 20 februari 2003 00:41 schreef kamagurka het volgende:[..]
Amerikanen snappen het verschil tussen een rol en werkelijkheid toch helemaal niet joh! Dat heet de "what you see is what you get"-mentaliteit
Die denken dat alle acteurs en actrices of rocksterren in het echt ook allemaal zo zijn, is overzichtelijk. Bush geloven ze daar ook op zijn woord
![]()
Geen zinnig woord mee te wisselen dat volk
quote:Wat doe jij naar tegen mij zeg.
Op donderdag 20 februari 2003 09:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Voorlopig hebben de Fransen zo ongeveer 1700 keer meer cultuur dan de Amerikanen..
[..]Mooi. Tot ziens.
Don't bother to write
quote:Nee hoor. Als ik naar tegen je zou doen zou:
Op donderdag 20 februari 2003 09:35 schreef limp_brain het volgende:[..]
Wat doe jij naar tegen mij zeg.
a) jij allang huilend naar je mammie zijn gelopen
b) ik allang een permban hebben gekregen
Jij wilt mij echt niet meemaken als ik echt naar ga doen
President Bush, de enige president van deze aardbol die er nog toe doet, heeft gisteren verklaard zeer tevreden te zijn met de verklaring van de NATO en de EU. Met name de Franse en Duitse uitspraken dat de wapeninspecties niet eindeloos kunnen duren, stemden hem zeer tevreden.
De gelederen zijn weer gesloten. Saddam kan nu worden aangepakt.
Laat ons nu het loflied zingen op "onze jongens":
HALLS OF MONTEZUMA (Marine's Hymn)
From the halls of Montezuma, to the shores of Tripoli
We will fight our country's battles, on the land as on the sea
First to fight for right and freedom, and to keep our honor clean
We are proud to claim the title of United States Marines
Our flag's unfurled to every breeze from dawn to setting sun
We have fought in every clime and place where we could take a gun
In the snow of far off northern lands and in sunny tropic scenes
You will find us always on the job, the United States Marines
Here's a health to you and to our corps, which we are proud to serve
In many a strife we've fought for life, and never lost our nerve
If the Army and the Navy ever looked on Heaven's scenes
They would find the streets are guarded by United States Marines
quote:Ben je wel een naar een psychiater geweest .... die weet vast en zeker wel te vertellen waar die woede vandaan komt.
Op donderdag 20 februari 2003 09:49 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Nee hoor. Als ik naar tegen je zou doen zou:
a) jij allang huilend naar je mammie zijn gelopen
b) ik allang een permban hebben gekregenJij wilt mij echt niet meemaken als ik echt naar ga doen
quote:Crushing German dissent: Why the U.S. fears Europe
Op donderdag 20 februari 2003 09:50 schreef limp_brain het volgende:
VS en EU sluiten vredePresident Bush, de enige president van deze aardbol die er nog toe doet, heeft gisteren verklaard zeer tevreden te zijn met de verklaring van de NATO en de EU. Met name de Franse en Duitse uitspraken dat de wapeninspecties niet eindeloos kunnen duren, stemden hem zeer tevreden.
De gelederen zijn weer gesloten. Saddam kan nu worden aangepakt.
Laat ons nu het loflied zingen op "onze jongens":HALLS OF MONTEZUMA (Marine's Hymn)
From the halls of Montezuma, to the shores of Tripoli
We will fight our country's battles, on the land as on the sea
First to fight for right and freedom, and to keep our honor clean
We are proud to claim the title of United States MarinesOur flag's unfurled to every breeze from dawn to setting sun
We have fought in every clime and place where we could take a gun
In the snow of far off northern lands and in sunny tropic scenes
You will find us always on the job, the United States MarinesHere's a health to you and to our corps, which we are proud to serve
In many a strife we've fought for life, and never lost our nerve
If the Army and the Navy ever looked on Heaven's scenes
They would find the streets are guarded by United States Marines
MUNICH: Despite Secretary of State Colin Powell's brief appearance center-stage last Wednesday, Defense Secretary Donald Rumsfeld was the Bush administration's star of the week, seeking the political destruction of Chancellor Gerhard Schröder and regime change in Germany.
This seems the real current priority of the Bush administration and its more ardent supporters in the press. Germany seems to Washington the vulnerable member of the resistance by "old Europe" to the Bush administration's Iraq policy. France is regarded as a hopeless case.
President George W. Bush can hardly have been surprised that Schröder made opposition to an Iraq war part of his campaign platform in the parliamentary election last September: Bush, too, is a killer politician who knows a winning issue and how to use it. But he is shocked that Schröder has stuck with his promise to the electorate.
The U.S. administration and its supporters believe that the precedent the chancellor set by running on an anti-American issue must not be allowed to stand. He must be humiliated as an example to others.
The neoconservative theory that currently governs official thinking in Washington identifies Europe as the principal future rival and potential challenger of the United States. And Germany, whatever its current difficulties, is the most powerful economy in the European Union, and will remain a leader of Europe no matter what happens.
This is the first time that a German government has taken a stand against Washington and refused to back down. The chancellor who does this must not, in the current Washington view, be allowed to get away with it. What Schröder has done is all the more dangerous to Washington because he reflects popular opinion across Europe.
The statement by eight European leaders that was published Jan. 30 in European and American newspapers called for Atlantic solidarity and resolute application of Security Council resolutions, but did not endorse U.S. policy as such.
Its effect was nonetheless to align the conservative governments of Italy and Spain, subsequently joined by much of Central and Eastern Europe, with traditionally Atlanticist Britain and Denmark, in support of the United States and in opposition to Germany and France.
The letter was meant to split Europe. It actually demonstrated that the split that exists is between politicians and public. While European governments do not have a common foreign policy, on some issues the European public does.
This is important. Prime Ministers Tony Blair of Britain, Silvio Berlusconi of Italy and José Maria Aznar of Spain are all - with qualifications - supporters of President Bush on Iraq, but the people they govern are not. The people can elect new prime ministers, but the prime ministers can't elect new peoples.
There is another split in Europe, a permanent one, between those who want Europe to be a united and autonomous actor in world affairs, and those who are frightened by the possibility that Europe might lose the Atlantic attachment. The latter is true for the former Communist countries, and some of the smaller West European states. It is a force in German opinion.
As there cannot be a wholly independent Europe which does not sooner or later experience some clash of interests or policy with the United States, it follows that only a small number of European states are serious candidates for a European foreign and security alliance capable of playing an influential role in world affairs.
This group consists essentially of the core states of the old European Community, possibly without the Atlanticist Netherlands and Italy, and possibly including Spain - a nation with ambitions, an imperial history, and no great love for the United States.
It follows that while a common European foreign policy - concerned with other than trivial matters - is a quixotic ambition for a 25-member or larger EU, the core European states might conduct a common policy, with France and Germany at its center. Washington sees this as a threat, which in a sense it is. This explains why the Bush administration is determined to crush Germany's dissent on Iraq.
quote:Dus je bent het eens met mij??
Op donderdag 20 februari 2003 09:54 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Crushing German dissent: Why the U.S. fears Europe
By William Pfaff (IHT)
Tuesday, February 11, 2003MUNICH: Despite Secretary of State Colin Powell's brief appearance .....
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 09:58 schreef limp_brain het volgende:[..]
Dus je bent het eens met mij??
Het was opmerkelijk dat er weer heel veel tegen Bush gedemonstreerd werd, en niet tegen Saddam. De Vijfde Colonne van de struisvogels marcheerde in volle glorie en de notie dat vrijheid misschien wel de moeite waard is om verdedigd te worden tegen extreem-fundamentalistische moslims die 'ons' bedreigen met gifgas, lijkt verloren gegaan.
Kijkend naar de twee miljoen in London en elders in Europa krijg je het gevoel dat de burgers van het Vrije Westen decadente ramptoeristen zijn geworden die enthousiast uitkijken naar hun nakende, zelf veroorzaakte neergang. Het is ongelofelijk; Sadam kan geen verklaring geven voor het ontbreken van duizenden liters gif, en Bush, president van de grote Satan Amerika, krijgt de schuld.
Je mag hopen dat die volgende aanslag van Allah's devote zonen het Rotterdamse havengebied treft. Het gejammer zal niet van de lucht zijn, en ook dan zal Bush de schuld krijgen. Verhelderend trouwens ook was het gemarcheer achter de Irakese vlag aan op de Dam en Jan Marijnissen, die in radiospotjes duidelijk maakte 'wat ons het meest lief is, de Vrede'. Wat zal Saddam tevreden zijn over "onze" Jan, net als over 'alle goede mensen' in de hele wereld.
In London liepen twee miljoen mensen mee "dus" dient Tony Blair af te treden, of tenminste de Britten niet mee te laten vechten. Duitsland wast zijn handen in onschuld en zwijgt liever over de tientallen firma's die Irak gas geleverd hebben. En Frankrijk, ach Frankrijk, wentelde zich in Amerika-haat en beriep zich bij monde van haar premier op 'de verantwoording die wij aan onze geschiedenis schuldig zijn'. Was ik Amerika's president dan zou ik Frankrijk bedanken voor de moedige wijze waarop het zichzelf bevrijdde in de Tweede Wereldoorlog en overgaan tot de orde van de dag; de oorlog om Irak begint op 3 Maart.
Laat ons buigen voor de ware bevrijders. D-day (1944) zal altijd in de herinnering blijven van de Europeanen.
quote:Bekend ouwe koeien verhaal en zeer tendentieus. Lees eens een echt boek over WO2 en kom dan nog eens terug...
Op donderdag 20 februari 2003 10:08 schreef limp_brain het volgende:
De haat tegen AmerikaHet was opmerkelijk dat er weer heel veel tegen Bush gedemonstreerd werd, en niet tegen Saddam. De Vijfde Colonne van de struisvogels marcheerde in volle glorie en de notie dat vrijheid misschien wel de moeite waard is om verdedigd te worden tegen extreem-fundamentalistische moslims die 'ons' bedreigen met gifgas, lijkt verloren gegaan.
Kijkend naar de twee miljoen in London en elders in Europa krijg je het gevoel dat de burgers van het Vrije Westen decadente ramptoeristen zijn geworden die enthousiast uitkijken naar hun nakende, zelf veroorzaakte neergang. Het is ongelofelijk; Sadam kan geen verklaring geven voor het ontbreken van duizenden liters gif, en Bush, president van de grote Satan Amerika, krijgt de schuld.
Je mag hopen dat die volgende aanslag van Allah's devote zonen het Rotterdamse havengebied treft. Het gejammer zal niet van de lucht zijn, en ook dan zal Bush de schuld krijgen. Verhelderend trouwens ook was het gemarcheer achter de Irakese vlag aan op de Dam en Jan Marijnissen, die in radiospotjes duidelijk maakte 'wat ons het meest lief is, de Vrede'. Wat zal Saddam tevreden zijn over "onze" Jan, net als over 'alle goede mensen' in de hele wereld.
In London liepen twee miljoen mensen mee "dus" dient Tony Blair af te treden, of tenminste de Britten niet mee te laten vechten. Duitsland wast zijn handen in onschuld en zwijgt liever over de tientallen firma's die Irak gas geleverd hebben. En Frankrijk, ach Frankrijk, wentelde zich in Amerika-haat en beriep zich bij monde van haar premier op 'de verantwoording die wij aan onze geschiedenis schuldig zijn'. Was ik Amerika's president dan zou ik Frankrijk bedanken voor de moedige wijze waarop het zichzelf bevrijdde in de Tweede Wereldoorlog en overgaan tot de orde van de dag; de oorlog om Irak begint op 3 Maart.
Laat ons buigen voor de ware bevrijders. D-day (1944) zal altijd in de herinnering blijven van de Europeanen.
quote:Je bedoelt dat propagandisch verhaal over die 20 miljoen gesneuvelde Russen die zo moedig tegen de moffen hebben gestreden? Geloof toch niet alles wat die communist, wijlen Joop Wolf, of voormalig Maoist Marijnissen verkondigen. Laster en leugens, meer niet.
Op donderdag 20 februari 2003 10:11 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Bekend ouwe koeien verhaal en zeer tendentieus. Lees eens een echt boek over WO2 en kom dan nog eens terug...
Jij gelooft zeker dat D-day/Normandië één grote hollywood show was, gesponsord door de grote filmmaatschappijen ..... schande, vertel dat maar eens aan de Amerikaanse vrienden van mijn ouders wier broers destijds zijn gesneuveld aan de Atlantische kust .... op een "gewone" zomerdag van 1944.
quote:nou, ik ervaar niet anders hier in Nederland, we likken even hard als die Yankees en schoppen ook minstens even hard.
Op woensdag 19 februari 2003 21:25 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
- Schop omlaag, lik omhoog mentaliteit
quote:Zeg ik dat ergens dan? Ik zeg alleen dat ik lichtelijk misselijk word van het blijven hameren op die nobele Amerikanen die ons bevrijd hebben. Ten eerste waren het de geallieerden (dus meer dan 1), ten tweede was de invasie nooit gelukt als de Russen niet een aanzienlijk deel van het Duitse leger aan het bezighouden waren geweest en ten derde: het is 60 jaar geleden. Ik roep toch ook niet nog steeds dat de Amerikanen ons dankbaar moeten zijn voor de steun in de Onafhankelijkheidsoorlog tegen de Britten? Of voor het feit dat Nederland als eerste land ter wereld de Amerikanen als onafhankelijke natie erkende?
Op donderdag 20 februari 2003 10:17 schreef limp_brain het volgende:[..]
Jij gelooft zeker dat D-day/Normandië één grote hollywood show was, gesponsord door de grote filmmaatschappijen ..... schande, vertel dat maar eens aan de Amerikaanse vrienden van mijn ouders wier broers destijds zijn gesneuveld aan de Atlantische kust .... op een "gewone" zomerdag van 1944.
quote:Ik dacht al, wanneer komt ie weer: Het lijkt heel veel op een vorig topic dat is gesloten, ik had een heel verhaal, maar door het slotje komt ie hier maar:
Op donderdag 20 februari 2003 10:08 schreef limp_brain het volgende:
De haat tegen AmerikaHet was opmerkelijk dat er weer heel veel tegen Bush gedemonstreerd werd, en niet tegen Saddam. De Vijfde Colonne van de struisvogels marcheerde in volle glorie en de notie dat vrijheid misschien wel de moeite waard is om verdedigd te worden tegen extreem-fundamentalistische moslims die 'ons' bedreigen met gifgas, lijkt verloren gegaan.
quote:1. Er werd tegen de oorlog gedemonstreert.
Op dinsdag 18 februari 2003 13:39 schreef limp_brain het volgende:
Het was opmerkelijk dat er weer heel veel tegen Bush gedemonstreerd werd, en niet tegen Saddam. De Vijfde Colonne van de struisvogels marcheerde in volle glorie en de notie dat vrijheid misschien wel de moeite waard is om verdedigd te worden tegen extreem-fundamentalistische moslims die \'ons\' bedreigen met gifgas, lijkt verloren gegaan.
quote:5. Mensen voor oorlog zijn ramptoeristen.
Kijkend naar de twee miljoen in London en elders in Europa krijg je het gevoel dat de burgers van het Vrije Westen decadente ramptoeristen zijn geworden die enthousiast uitkijken naar hun nakende, zelf veroorzaakte neergang. Het is ongelofelijk;
quote:6. Tegenstanders willen inspecties die dat ophelderd en eventueel vernietigd.
Sadam kan geen verklaring geven voor het ontbreken van duizenden liters gif, en Bush, president van de grote Satan Amerika, krijgt de schuld.
quote:7. Ik hoop niet dat R'dam wordt gebombardeerd oid.
Je mag hopen dat die volgende aanslag van Allah\'s devote zonen het Rotterdamse havengebied treft. Het gejammer zal niet van de lucht zijn, en ook dan zal Bush de schuld krijgen. Verhelderend trouwens ook was het gemarcheer achter de Irakese vlag aan op de Dam en Jan Marijnissen, die in radiospotjes duidelijk maakte \'wat ons het meest lief is, de Vrede\'. Wat zal Saddam tevreden zijn over \"onze\" Jan, net als over \'alle goede mensen\' in de hele wereld.
quote:9. Er zijn blijkbaar 1 miljoen mensen in VK die geen oorlog willen, om diverse redenen.
In London liepen twee miljoen mensen mee \"dus\" dient Tony Blair af te treden, of tenminste de Britten niet mee te laten vechten. Duitsland wast zijn handen in onschuld en zwijgt liever over de tientallen firma\'s die Irak gas geleverd hebben. En Frankrijk, ach Frankrijk, wentelde zich in Amerika-haat en beriep zich bij monde van haar premier op \'de verantwoording die wij aan onze geschiedenis schuldig zijn\'. Was ik Amerika\'s president dan zou ik Frankrijk bedanken voor de moedige wijze waarop het zichzelf bevrijdde in de Tweede Wereldoorlog en overgaan tot de orde van de dag; de oorlog om Irak begint op 3 Maart.
quote:Nu wordt je eng.
Laat ons buigen voor de ware bevrijders.
quote:Nee. Er zijn geen pro-Hussein aanhangers. Wel een aantal anti-VS, maar ik heb liever dat je het beestje een naam geeft.
Ik vind dus dat dit land is vergeven van de pro-Saddam aanhangers en anti-Amerika gangers. Ziek word ik daarvan. Mee eens?
STA OP, RECHTERHAND OP HET HART EN ZING HARTSTOCHTELIJK MEE ...... huilen mag.
I am Thankful To Be An American
I am thankful to be an American,
To live in the greatest land of all.
In a nation blessed, it's the very best,
I can stand with my head up tall.
I am thankful to be an American,
To be born in a land that's free.
I am thankful to God for allowing me to be,
An American.
Jongens en meisjes, je tranen laten stromen is toegestaan.
America the Beautiful
O beautiful for spacious skies,
For amber waves of grain,
For purple mountain majesties
Above the fruited plain!
America! America!
God shed his grace on thee
And crown thy good with brotherhood
From sea to shining sea!
O beautiful for pilgrim feet
Whose stern impassioned stress
A thoroughfare of freedom beat
Across the wilderness!
America! America!
God mend thine every flaw,
Confirm thy soul in self-control,
Thy liberty in law!
O beautiful for heroes proved
In liberating strife.
Who more than self their country loved
And mercy more than life!
America! America!
May God thy gold refine
Till all success be nobleness
And every gain divine!
O beautiful for patriot dream
That sees beyond the years
Thine alabaster cities gleam
Undimmed by human tears!
America! America!
And crown thy good with brotherhood
From sea to shining sea!
O beautiful for halcyon skies,
For amber waves of grain,
For purple mountain majesties
Above the enameled plain!
America! America!
Till souls wax fair as earth and air
And music-hearted sea!
O beautiful for pilgrims feet,
Whose stem impassioned stress
A thoroughfare for freedom beat
Across the wilderness!
America! America!
Till paths be wrought through
wilds of thought
By pilgrim foot and knee!
O beautiful for glory-tale
Of liberating strife
When once and twice,
for man's avail
Men lavished precious life!
America! America!
Till selfish gain no longer stain
The banner of the free!
O beautiful for patriot dream
That sees beyond the years
Thine alabaster cities gleam
Undimmed by human tears!
America! America!
Till nobler men keep once again
Thy whiter jubilee!
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 11:22 schreef Sidekick het volgende:
Dit heeft dus niets meer met politiek te maken, schopje naar Onzin?
quote:LOL
Op donderdag 20 februari 2003 10:17 schreef limp_brain het volgende:[..]
Je bedoelt dat propagandisch verhaal over die 20 miljoen gesneuvelde Russen die zo moedig tegen de moffen hebben gestreden? Geloof toch niet alles wat die communist, wijlen Joop Wolf, of voormalig Maoist Marijnissen verkondigen. Laster en leugens, meer niet.
Ze waren een beetje te laf om het tegen de volledig intacte Duitse oorlogsmachine op te nemen .
En ook nog eens de atoombom van een Duister gepikt, net zoals al hun raket-, oorlogs- en ruimtevaarttechnologie.
quote:Ik zou zeggen beste X-Ray bezoek eens het Amerikaans militair kerkhof in Margraten en zeg daar dan hardop: "jullie waren lafaards".
Op donderdag 20 februari 2003 11:44 schreef X-Ray het volgende:[..]
LOL
17 miljoen Russen zijn gesneuveld. Niets propagandistisch aan. Die hebben de Nazi-oorlogsmachine gestopt. De Yanks hebben slechts 1 jaar voor het einde snel nog wat meegepikt.Ze waren een beetje te laf om het tegen de volledig intacte Duitse oorlogsmachine op te nemen
.
En ook nog eens de atoombom van een Duister gepikt, net zoals al hun raket-, oorlogs- en ruimtevaarttechnologie.
quote:Ik denk dat hij vooral de Amerikaanse regering bedoeld.
Op donderdag 20 februari 2003 11:48 schreef limp_brain het volgende:[..]
Ik zou zeggen beste X-Ray bezoek eens het Amerikaans militair kerkhof in Margraten en zeg daar dan hardop: "jullie waren lafaards".
Grote jongen als je dat aandurft.
quote:Dat stelt X-Ray helemaal niet.
Ik zou zeggen beste X-Ray bezoek eens het Amerikaans militair kerkhof in Margraten en zeg daar dan hardop: "jullie waren lafaards".
Stel bijvoorbeeld eens dat Nederland bij een eventuele Irak-oorlog aanvankelijk geen soldaten durft te sturen, en pas bij een al zekere overwinning een paar duizend soldaten stuurt. Zou je dan niet kunnen stellen dat Nederland laf is geweest omdat je daarmee die soldaten kwetst?
quote:Oproerkraaier! (dat is eigenlijk een linkse eigenschap
Op donderdag 20 februari 2003 11:26 schreef limp_brain het volgende:[..]
Vond je het niet mooi dan? Wen er maar vast aan ..... de amerikanen komen er aan. Yeah hah.
Als je serieus bent heb je een plaat voor je kop van het formaat voetbalveld, zoniet ben je ook niet erg grappig
quote:Nee, dat waren ze niet. Maar ook de 17 miljoen Russen waren geen lafaards. Die hebben dapper strijd geleverd.
quote:-------------------------
Op donderdag 20 februari 2003 12:36 schreef Anna_ het volgende:[..]
Nee, dat waren ze niet. Maar ook de 17 miljoen Russen waren geen lafaards. Die hebben dapper strijd geleverd.
Ooit militaire begraafplaatsen in Rusland bezocht? Wit Rusland etc.
Geen lafaards.....
Kijk vanavond maar naar Nederland 2...Stalingrad...
quote:Ik vind jou werkelijk het zonnetje in huis. Typisch slynx gemekker ...
Op donderdag 20 februari 2003 12:30 schreef kamagurka het volgende:[..]
Oproerkraaier! (dat is eigenlijk een linkse eigenschap
)
Als je serieus bent heb je een plaat voor je kop van het formaat voetbalveld, zoniet ben je ook niet erg grappig
quote:Ik denk het dus niet. Hij is weer zo'n slynxe anti-Amerikaan die generaliserende uitspraken doet.
Op donderdag 20 februari 2003 12:20 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ik denk dat hij vooral de Amerikaanse regering bedoeld.
quote:Beweer dan niet dat de Russische massaverliezen propaganda zijn.
quote:Ik anti-Amerikaans?
Op donderdag 20 februari 2003 12:48 schreef limp_brain het volgende:[..]
Ik denk het dus niet. Hij is weer zo'n slynxe anti-Amerikaan die generaliserende uitspraken doet.
LOL.
Nu wordt ie mooi .
Ik ben best pro-Amerikaans. Maar ik wil er niet bij horen. Ik ben nog veel meer pro-Europa namelijk.
Oh, en ik stem nogal heel erg rechts .
quote:Ik noem de Russische massaverliezen propaganda wanneer de Amerikaanse doden belachelijk worden gemaakt. Dat pik ik van niemand .... en zeker niet van jou X-Ray.
Op donderdag 20 februari 2003 12:54 schreef X-Ray het volgende:[..]
Beweer dan niet dat de Russische massaverliezen propaganda zijn.
Bezoek eens de honderden Russische militair kerkhoven in Oost-Europa en zeg daar dan hardop: "jullie waren lafaards en het is allemaal propaganda".
quote:Mhhh, misschien ben je toch niet zo vreselijk fout.
Op donderdag 20 februari 2003 12:55 schreef X-Ray het volgende:
.....Oh, en ik stem nogal heel erg rechts
.
quote:En ik pik het niet dat de Russische miljoenendoden die de Nazis hebben gestopt belachelijk worden gemaakt en dat wordt beweerd dat de VS de Nazis hebben gestopt door dat als propaganda van Marijnissen af te doen. En zeker niet van jou, mank_brein.
Op donderdag 20 februari 2003 12:57 schreef limp_brain het volgende:[..]
Ik noem de Russische massaverliezen propaganda wanneer de Amerikaanse doden belachelijk worden gemaakt. Dat pik ik van niemand .... en zeker niet van jou X-Ray.
quote:Jouw idolen zijn al voor de zoveelste keer bezig serieus de wereld te verkankeren... ha ha haaa
Ik vind jou werkelijk het zonnetje in huis. Typisch slynx gemekker ...
Bah, jullie zijn altijd zo serieus bezig de wereld te verbeteren ..Whoehahahahahahaha.
quote:Generaliserende uitspraak.
Ik denk het dus niet. Hij is weer zo'n slynxe anti-Amerikaan die generaliserende uitspraken doet.
Maar ja, daar staan die rechtse ballen bekend om.....
Ik ben hier van weg
Raymond
quote:Je hebt gelijk. Laat ons bidden voor de socialistische heilstaat .... zoals de RAF in de jaren '70 deed door bommen te leggen in West-Duitse warenhuizen en tot ontploffing te brengen waarbij moeders met kinderen omkwamen .... nou die heilstaat werd zeker dichterbij gebracht.
Op donderdag 20 februari 2003 13:00 schreef kamagurka het volgende:[..]
Jouw idolen zijn al voor de zoveelste keer bezig serieus de wereld te verkankeren... ha ha haaa
Om maar niet te spreken van Pol Pot, Ceaucescu, Envar Hoxa, Lichtend Pad en andere door jou verafgode politiekelingen.
quote:Volgens mij heb jij een flink trauma opgelopen indertijd, zoek eens een goeie zieleknijper.
Op donderdag 20 februari 2003 13:05 schreef limp_brain het volgende:[..]
Je hebt gelijk. Laat ons bidden voor de socialistische heilstaat .... zoals de RAF in de jaren '70 deed door bommen te leggen in West-Duitse warenhuizen en tot ontploffing te brengen waarbij moeders met kinderen omkwamen .... nou die heilstaat werd zeker dichterbij gebracht.
Om maar niet te spreken van Pol Pot, Ceaucescu, Envar Hoxa, Lichtend Pad en andere door jou verafgode politiekelingen.
quote:1 naam: Timothy McVeigh
Je hebt gelijk. Laat ons bidden voor de socialistische heilstaat .... zoals de RAF in de jaren '70 deed door bommen te leggen in West-Duitse warenhuizen en tot ontploffing te brengen waarbij moeders met kinderen omkwamen ....
quote:
Je hebt gelijk. Laat ons bidden voor de socialistische heilstaat .... zoals de RAF in de jaren '70 deed door bommen te leggen in West-Duitse warenhuizen en tot ontploffing te brengen waarbij moeders met kinderen omkwamen .... nou die heilstaat werd zeker dichterbij gebracht.
Met zulke geweldige mensen die dit land heel mooi multicultureel hebben gemaakt, dan wil je toch blijven?
positieve discriminatie
Als Achmed iemand neersteekt dan moet je hem toch wat knuffelen om ervoor te zorgen dat ie weer goed kan meedraaien in de samenleving? En als de familie van het slachtoffer moeilijk doet, dan klaag je ze aan . Een groot verworven recht in de Nederlandse rechtsstaat.
Nederland
Bush is slecht
quote:Ha, ha, ha ik neem nooit adviezen aan van linkse kneusjes .... zijn niet te vertrouwen.
Op donderdag 20 februari 2003 13:38 schreef kamagurka het volgende:[..]
Volgens mij heb jij een flink trauma opgelopen indertijd, zoek eens een goeie zieleknijper.
Met vriendelijke groeten,
lb
quote:Tja, nou en. Die is ter dood veroordeeld ... ze hebben hem gebraden op de stoel. Jammer dat Nawijn dit niet mag invoeren in NL
Op donderdag 20 februari 2003 13:46 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
1 naam: Timothy McVeigh
[Dit bericht is gewijzigd door limp_brain op 20-02-2003 13:54]
quote:En de mensen van baader Meinhoff zijn ook dood. Maar dat telt zeker niet?
Op donderdag 20 februari 2003 13:50 schreef limp_brain het volgende:[..]
Tja, nou en. Die is ter dood veroordeeld ... ze hebben hem gebraden op de stoel. Jammer dat Nawijn dit dit mag invoeren in NL
quote:Ik ken je nog niet zo goed, maar volgens mij is er aan jou geen groot politicus verloren gegaan.
Op donderdag 20 februari 2003 13:47 schreef Sidekick het volgende:[..]
Henk Vos
Joop den Uijl
Wim Kok
Met zulke geweldige mensen die dit land heel mooi multicultureel hebben gemaakt, dan wil je toch blijven?
positieve discriminatie
Als Achmed iemand neersteekt dan moet je hem toch wat knuffelen om ervoor te zorgen dat ie weer goed kan meedraaien in de samenleving? En als de familie van het slachtoffer moeilijk doet, dan klaag je ze aan
. Een groot verworven recht in de Nederlandse rechtsstaat.
Nederland
Bush is slecht
![]()
quote:Ja helaas een natuurlijke dood. Ik had liever gezien dat die beesten waren opgehangen.
Op donderdag 20 februari 2003 13:50 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
En de mensen van baader Meinhoff zijn ook dood. Maar dat telt zeker niet?
quote:Wacht even, je hebt het hier over X-ray ??????
quote:euh Ja, maar heb geloof ik een beoordelingsfoutje gemaakt. Tja, nieuw hier hè .
Op donderdag 20 februari 2003 15:06 schreef Gbazz het volgende:[..]
Wacht even, je hebt het hier over X-ray ??????
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Ze hebben zichzelf opgehangen toch...althans zo wordt beweerd.
Op donderdag 20 februari 2003 13:53 schreef limp_brain het volgende:[..]
Ja helaas een natuurlijke dood. Ik had liever gezien dat die beesten waren opgehangen.
quote:Is dat zo? Onbegrijpelijk
Op vrijdag 21 februari 2003 08:54 schreef Anna_ het volgende:[..]
Ze hebben zichzelf opgehangen toch...althans zo wordt beweerd.
Een openbare executie had wellicht beter geweest voor deze hele groep.
inclusief Raspe/ Enslin etc.
Er zijn er zelfs die weer in vrijheid rondlopen.....
quote:ben het al...
quote:Jij wel?
Op woensdag 19 februari 2003 11:52 schreef DoctorB het volgende:De geschiedenis van de VS is korter EN minder bloedig dan de Europese. Ik blijf liever Nederlander, maar uit de door jou geschetste mogelijkheden kies ik volmondig voor de VS.
En al die scheldende pubers* weten niet waar ze het over hebben.
Minder bloedig?
Lol.... net zo bloedig; alleen kortstondiger (verschil met Europa is dat de bloederige geschiedenis nog doorgaat).
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 25-04-2003 00:46]
quote:Best wel goede recensie, met heel veel cijfers en info over 'Communisme en terreur: een onvermijdelijke combinatie?':
quote:Volgens mij gaat het voornamelijk over de doden veroorzaakt door totalitaire regime's. Dat hierbij communistische hebben gezeten, dat is inderdaad waar.
Op vrijdag 25 april 2003 00:50 schreef NightH4wk het volgende:
Best wel goede recensie, met heel veel cijfers en info over 'Communisme en terreur: een onvermijdelijke combinatie?':
http://www.histocasa.nl/recensies/80220031217.shtml
hieronder een qoute uit de gegeven link
quote:Hieruit blijkt alweer dat we ook als niet totalitaire staten altijd al boter op ons hoofd hebben gehad.
Met de overblijvende, volwaardige Khmers en met de heropgevoeden, moest dan een nieuw, krachtig volk opgebouwd worden, in een egalitaire, communistische en ethnisch uitgezuiverde staat.Na hun val werden de daders niet berecht, maar gesteund, tien jaar lang zelfs (1979-1989) : voor de V.S.A. en China pasten ze in hun geostrategisch imperialisme tegen Vietnam en ook ons landje bleef het regime nog lang erkennen
Bolkestein dreigt met strenge regels voor Amerikaanse bedrijven
Door onze correspondent
quote:bron
BRUSSEL, 22 MEI. Eurocommissaris Bolkestein (Interne Markt) heeft de Verenigde Staten gisteren opnieuw gedreigd met een soortgelijke maatregel voor Amerikaanse bedrijven, indien Washington vasthoudt aan Amerikaanse registratie van Europese accountantsfirma's.
Hij uitte zijn dreigement bij de presentatie van een actieplan voor verbetering van corporate governance (ondernemingsbestuur) in de EU, waaronder ook publiek nationaal en Europees toezicht op accountantsfirma's.,,Het toezicht en de regelgeving voor de accountantscontrole in de EU zal tenminste evenwaardig zijn aan de regelingen die nu in de VS worden uitgewerkt'', aldus Bolkestein. Daarom is een een Amerikaanse registratieplicht, die Europese accountantsfirma's confronteert met extra kosten en administratieve lasten, volgens Bolkestein niet gerechtvaardigd en ,,disproportioneel''.Bovendien gelden in de EU andere regels voor bescherming van gegevens en beroepsgeheim. Bolkestein hoopt alsnog op een compromis met de VS, dat moet zijn gebaseerd op de wederzijdse erkenning van elkaars toezicht en regels. Als zo'n compromis uitblijft, valt volgens Bolkestein niet te ontkomen aan registratieplicht voor Amerikaanse accountantsfirma's in alle EU-lidstaten. De VS kwamen met nieuwe regelgeving naar aanleiding van enkele boekhoudschandalen. Een deel van Bolkesteins plannen was al in 1999 aangekondigd.
De Europese Commissie stemde gisteren volgens verwachting in met Bolkesteins actieplan, waarvan belangrijke elementen al naar buiten kwamen. Eerder had een commissie onder leiding van Erasmus-hoogleraar J. Winter geadviseerd. Het gaat onder meer om grotere controle van aandeelhouders op beloningen van topbestuurders, collectieve verantwoordelijkheid van topbestuurders voor bedrijfsrapportages, persoonlijke aansprakelijkheid en uitsluiting van bedrijfsfuncties bij wanbeleid. Volgens Bolkestein is actie nodig om ,,duurzaam vertrouwen in de financiële markten te waarborgen.'' Hij waarschuwde dat na de recente boekhoudschandalen ook een ,,overreactie schadelijk kan zijn.'' Daarom wordt op enkele punten eerst een studie gedaan.
Bolkestein kondigde een studie aan naar ,,een echte aandeelhoudersdemocratie'' gebaseerd op een stem per aandeel. Ook zal actie worden ondernomen tegen misbruik van pyramide-holdings, die de zeggenschap van veel aandeelhouderrs uithollen. Verder wil Bolkestein nationale juridische belemmeringen voor grensoverschrijdende fusies wegnemen en de verhuizing van hoofdzetels van bedrijven vergemakkelijken.
Door aanpassing van de EU-accountantsrichtlijn komen er regels voor controle op accountants van buitenaf, externe kwaliteitswaarborging, onafhankelijkheid van de externe accountant, tuchtmaatregelen, en een gedragscode. De Commissie wil verder een onderzoek naar de gevolgen van de verstrekking van nevendiensten door accountants aan de gecontroleerde firma - zoals consultancies - die tot belangenvermenging kan leiden.
Bolkestein vindt een maximering van de aansprakelijkheid van accountants niet nodig, al komt er wel een studie. Hij wil verder op korte termijn de oprichting van een Europees regelgevend comité voor accountantscontrole om snelle vaststelling van meer gedetailleerde bindende maatregelen mogelijk te maken. Bolkestein wil dat vanaf 2005 alle accountantscontroles zijn gebaseerd op de internationale standaard ISA.
quote:Wou zowaar een keer een leuke uitspraak van Bolkie, aanpakken die vuile Amerikanen.
Op donderdag 22 mei 2003 12:43 schreef Nyrem het volgende:
Bolkenstein wil niet amerikaans worden hoorBolkestein dreigt met strenge regels voor Amerikaanse bedrijven
[..]
quote:Helaas, als dit kasbinet zijn zin krijgt worden we in ieder geval op het gebied van ziektekosten en sociale voorzieningen heel erg Amerikaans. De eerste sta is dus al gezet...
Op donderdag 22 mei 2003 12:51 schreef du_ke het volgende:[..]
Wou zowaar een keer een leuke uitspraak van Bolkie, aanpakken die vuile Amerikanen.
quote:haha Je krijgt er zelfs al moeite met typen van
Op donderdag 22 mei 2003 13:01 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Helaas, als dit kasbinet zijn zin krijgt worden we in ieder geval op het gebied van ziektekosten en sociale voorzieningen heel erg Amerikaans. De eerste sta is dus al gezet...
Tja het is momenteel erg triest gesteld met het bestuur van Nederland. De nadruk gaat me teveel richting repressie en bezuinigen dan naar het ontwikkelen en uitvoeren van nieuw zinvol beleid .
quote:Mijn ogen waren verblind door de tranen over dit Kabinet
Op donderdag 22 mei 2003 13:03 schreef du_ke het volgende:[..]
haha Je krijgt er zelfs al moeite met typen van
.
quote:Bolkenstein is volkomen de weg kwijt. Het wordt tijd dat-ie met pensioen gaat.
Op donderdag 22 mei 2003 12:43 schreef Nyrem het volgende:
Bolkenstein wil niet amerikaans worden hoorBolkestein dreigt met strenge regels voor Amerikaanse bedrijven
Door onze correspondent
[..]
Tegenlicht.
quote:
Uitzending: De War on Drugs deel I
Zondag 22 juni, 21:00, NET3In de jaren '80 verklaarde president Reagan de oorlog aan de drugsprocenten, -handelaren en -gebruikers. Wat is inmiddels de impact van deze miljarden verslindende oorlog op het leven van veel gewone Amerikanen?
De Amerikaanse Staat geeft elke seconde $ 630 uit om drugs te bestrijden, iedere 20 seconden wordt iemand gearresteerd op verdenking van een drugsdelict en elke dag worden er 117 mensen met een minimum straf van 5 jaar naar de gevangenis gestuurd. Mede hierdoor zitten er in de VS inmiddels ruim 2 miljoen mensen achter de tralies. De ooit door Ronald en Nancy Reagan gestarte 'War on Drugs' woedt nog steeds in alle hevigheid. Het belangrijkste resultaat echter is niet een afname in drugsgebruik maar het feit dat er iedere dag meer geld aan wordt verdiend. Geen hond dus die deze oorlog nog wil stoppen: teveel partijen verdienen er teveel geld aan.
Wanneer in Nederland weer een nieuw idee tegen het drugsprobleem wordt gelanceerd, blijkt telkens weer dat wij met handen en voeten gebonden zijn aan internationale afspraken waar ministers en staatsecretarissen zich dan ook graag achter verschuilen.
Het is duidelijk dat vooral Amerika het internationale drugsbeleid coördineert en domineert gedreven door één motief: in eigen land is er een oorlog aan de gang die al decennia lang woedt, de 'War on Drugs'.
Deze oorlog die dit jaar in Washington voor 37,1 miljard dollar op de begroting staat, is er een van vele superlatieven, vooral in bedrijfsmatige zin. De politie is van misdaadbestrijder verworden tot een ondernemer die elke potentiële drugscrimineel arresteert met maar één doel: het in beslag nemen van zijn geld en zijn bezittingen. De veelal geprivatiseerde gevangenis industrie kan met een populatie van ruim 2 miljoen de positieve bedrijfsresultaten op Wall Street verzilveren. De behandelindustrie moet op haar beurt jaarlijks honderdduizenden veroordeelde verslaafden proberen uit de handen van de geprivatiseerde gevangenissen te houden. En ook daar hangt weer een prijskaartje aan.
Door de 'War on Drugs' worden de contouren zichtbaar van een samenleving die winstmaximalisatie en moraal heeft gecombineerd met de drugsproblematiek, die zo een hele, vooral zwarte generatie totaal dreigt te criminaliseren en het beeld oproept van een dronken reus die niet weet dat hij in zijn eigen voeten schiet.
quote:Maar ze zijn wel trots op hun geschiedenis. Misschien hangt het een met het ander samen.
Op woensdag 19 februari 2003 11:33 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Vooral Frankrijk is nog in de 19e eeuw blijven steken en denkt nog steeds dat het een wereldmacht is terwijl hun invloed niet verder reikt dan obscure voormalige koloniëen in Afrika.
quote:Landen die overmatig trots zijn op hun geschiedenis, verhullen daarmee vaak een tekort aan toekomst. Zie bijv. Egypte of Servië.
Op vrijdag 20 juni 2003 17:25 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Maar ze zijn wel trots op hun geschiedenis. Misschien hangt het een met het ander samen.
Toch stemt de helft cda en vvd. Stem SP zou ik zeggen
quote:Spreek voor jezelf.
Op maandag 23 juni 2003 15:47 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
Iedereen is tegen de amerikanisering van Nederland.
gaat het defensie budget tenminste weer wat omhoog (3x zo hoog oid ) alleen hoop ik wel dat we dan onze duitse pantzers mogen houden
quote:En tegen wie zullen we dan oorlog gaan voeren?
Op maandag 23 juni 2003 21:14 schreef sp3c het volgende:
zolang het Nederlands en de Nederlandse cultuur niet verdwijnen (a la hawaï) ben ik dr ook niet tegengaat het defensie budget tenminste weer wat omhoog (3x zo hoog oid
) alleen hoop ik wel dat we dan onze duitse pantzers mogen houden
quote:http://www.arableagueonline.org/arableague/english/level2_en.jsp?level_id=11
Op maandag 23 juni 2003 21:14 schreef Ype het volgende:En tegen wie zullen we dan oorlog gaan voeren?
quote:Mag ik stemmen op jou persoonlijk?
Op maandag 23 juni 2003 21:19 schreef BAZZA het volgende:[..]
http://www.arableagueonline.org/arableague/english/level2_en.jsp?level_id=11
quote:Robert Mugabe van Zimbabwe om te beginnen
Op maandag 23 juni 2003 21:14 schreef Ype het volgende:[..]
En tegen wie zullen we dan oorlog gaan voeren?
en ik kan je zo nog wel 10 dictatortjes opnoemen waar niemand in de wereld een traan om zal laten
quote:Dat mag, het heeft alleen weinig nut
Op maandag 23 juni 2003 21:23 schreef Ype het volgende:
Mag ik stemmen op jou persoonlijk?
Dan doe ik dat namelijk liever.
quote:En met welke reden wilde je dat doen?
Op maandag 23 juni 2003 21:25 schreef sp3c het volgende:[..]
Robert Mugabe van Zimbabwe om te beginnen
en ik kan je zo nog wel 10 dictatortjes opnoemen waar niemand in de wereld een traan om zal laten
quote:Oh, hetzelfde dus als die gigantisch BS die jullie uitkramen?
Op maandag 23 juni 2003 21:26 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat mag, het heeft alleen weinig nut
quote:hij hongert zijn volk uit?
Op maandag 23 juni 2003 21:28 schreef Ype het volgende:[..]
En met welke reden wilde je dat doen?
quote:Ga in ONZ blaten knul.
Op maandag 23 juni 2003 21:29 schreef Ype het volgende:
Oh, hetzelfde dus als die gigantisch BS die jullie uitkramen?
quote:Dan kun je dus beter alle rijke landen aanvallen.
Op maandag 23 juni 2003 21:34 schreef sp3c het volgende:[..]
hij hongert zijn volk uit?
quote:Ga naar de VS verhuizen knaap.
Op maandag 23 juni 2003 21:36 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ga in ONZ blaten knul.
quote:heb jij enig idee wat er in Zimbabwe aan de hand is??
Op maandag 23 juni 2003 21:36 schreef Ype het volgende:[..]
Dan kun je dus beter alle rijke landen aanvallen.
Die zijn hier namelijk hoofdverantwoordelijk voor
vraag me inderdaad maar niet waarom ik op jullie nog inga
tussen nu en 5 jaar heb je daar de grootste hongersnood ter wereld in de afgelopen 100 jaar en dit allemaal dankzij mugabe's wanbeleid
[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 23-06-2003 21:39]
quote:Nee ventje.
Op maandag 23 juni 2003 21:37 schreef Ype het volgende:Ga naar de VS verhuizen knaap.
quote:Dus aanvallen en platbombarderen?
Op maandag 23 juni 2003 21:38 schreef sp3c het volgende:[..]
heb jij enig idee wat er in Zimbabwe aan de hand is??
tussen nu en 5 jaar heb je daar de grootste hongersnood ter wereld in de afgelopen 100 jaar
quote:En dat terwijl het de "graanschuur" van Zuidelijk Afrika was
Op maandag 23 juni 2003 21:38 schreef sp3c het volgende:
heb jij enig idee wat er in Zimbabwe aan de hand is??tussen nu en 5 jaar heb je daar de grootste hongersnood ter wereld in de afgelopen 100 jaar
quote:Jammer voor Nederland uk.
Op maandag 23 juni 2003 21:38 schreef BAZZA het volgende:[..]
Nee ventje.
quote:de boeren hun boerderijen weer teruggeven zodat er weer geoogst kan worden dan hebben de mensen weer eten
Op maandag 23 juni 2003 21:39 schreef Ype het volgende:[..]
Dus aanvallen en platbombarderen?
En dan?
of uberhaupt eten dat land insturen want Mugabe weigert het want hij denkt dat het genetisch gemanipuleert is
quote:exact ... dus idd aanvallen en platgooien die teringbende dan kan het weer opgebouwt worden
Op maandag 23 juni 2003 21:39 schreef BAZZA het volgende:[..]
En dat terwijl het de "graanschuur" van Zuidelijk Afrika was
quote:Maar het land heeft dus geen boeiende grondstoffen?
Op maandag 23 juni 2003 21:41 schreef sp3c het volgende:[..]
de boeren hun boerderijen weer teruggeven zodat er weer geoogst kan worden dan hebben de mensen weer eten
of uberhaupt eten dat land insturen want Mugabe weigert het want hij denkt dat het genetisch gemanipuleert is
quote:bazza zegt het al ... graanschuur van afrika
Op maandag 23 juni 2003 21:44 schreef Ype het volgende:[..]
Maar het land heeft dus geen boeiende grondstoffen?
Anders was het natuurlijk allang bevrijd van die verschrikkelijke tiran
mugabe heeft het in de afgrond gestort en niemand anders
quote:wat werkloos?
Op dinsdag 24 juni 2003 11:03 schreef Butt_Plugg het volgende:
Amerika is een decadent kut land en zal ten ondergaan aan z'n eigen decadentie. Bush is een dictator en kapitalisme is uitbuiting. Laten we in plaats van Amerikaans, Duits worden![]()
quote:Nee rijksgenoten
Op dinsdag 24 juni 2003 11:59 schreef sp3c het volgende:[..]
wat werkloos?
Ohw makkelijk. "The Netherlands" als 51e staat van de Verenigde Staten. Meteen minder federale belasting betalen, en meteen ook lagere benzine prijzen
De Amerikanisering in Nederland neemt inderdaad steeds ergere vormen aan. Of het "erg" te noemen is is een tweede, maar er gaat natuurlijk een beetje Nederlandse cultuur verloren.
In de jaren tachtig kwam "Cool" als woordje opzetten. Alles was "Cool". Alleen in brabant was alles nog Keigaaf
Intussen schreeuwt de huidige jeugd woorden als "Vet" (afkomstig van Phat), "Leet", "Flex", "Relaxed", "The Bomb" en verschillende andere woorden die momenteel als "stoer" aangeduid kunnen worden. De meeste jongeren realiseren zich waarschijnlijk niet eens waar de woorden nu eigenlijk vandaan komen.
Pluche dobbelstenen in je auto hangen doe je omdat het cool is. In de Verenigde Staten betekend de kleur van de dobbelstenen dat je bij een bepaalde "gang" hoort, en als je met de verkeerde dobbelstenen een bepaalde wijk binnenrijdt, loop je de kans bij een stoplicht in een keer een auto voor je en achter je te hebben..... Door hollanders totaal verkeerd begrepen. Ze zien het in films wel eens, dus doen we het hier ook maar. Gelukkig voor de meesten heeft het geen betekenis in Nederland.
In kleding lopen we al tientallen jaren achter de Amerikanen aan. Iets wat in de Lente een rage is in de VS, is in de nazomer in Nederland een rage. Uiteraard komen veel modetrends ook van (veelal Amerikaanse) muziek- en filmsterren.
In de zakelijke wereld wordt onderhand meer in het Engels gepraat dan in het Nederlands. Een echt bedrijf heeft geen "Personeelszaken" of "Verkoop" afdeling meer... NEE! Ze hebben een echte "Human Resources" en "Sales" afdeling! Grotere bedrijven maken al langere tijd gebruik van het Amerikaanse bedrijfsmodel met een CEO, CIO, etc...
Mensen van buiten inhuren om wat werk voor ons te doen.... dat doen we toch allang niet meer? Nee, we "Outsourcen" dat gewoon. Een afspraak zeg je niet af, die "Cancel" je. Controleer je wel eens iets? Volgens mij "Checken" we alleen nog maar dingen. De "afdelingschef" is al 20 jaar geleden vervangen door de "afdelingsmanager".
"Dienstverlener" kan echt niet meer. Een beetje bedrijf adverteerd met "Provider" en dan bedoel ik echt niet alleen in de computer en internet industrie.
De overheid werkt er trouwens ook hard aan mee. Men spreekt over "Light Rail" projecten, terwijl "BuurtSpoor" ook wel had gekunt. En moet "Connexxion" nou echt zo heten? Of is dat mischien toch Frans....
Moet TMF nu echt TMF heten? Had "DMF" ook niet gekunt? De Muziek Fabriek? En ach... aan "Sky Radio" zijn we intussen zo gewend dat je niet eens een fatsoenlijke Nederlandse term ervoor zou kunnen bedenken.
Ik kwam al een opmerking tegen "Iedereen is tegen de Amerikanisering van Nederland". Iemand die dat zegt heeft duidelijk nog niet echt ver rondgekeken in de maatschappij....
Het is al te laat. We zijn al te ver heen..... Nu al zijn er mensen die het Nederlandse woord niet eens meer weten voor veel gebruikte Engelse termen.
Mischien moeten we eerder denken om weer eens wat meer te "Vernederlandsen"......
[Dit bericht is gewijzigd door maartena op 24-06-2003 20:51]
bovendien heb je ook nog dingen als, bureau, etalage en dat soort dingen.
Er spreken nu eenmaal weinig mensen Nederlands buiten Nederland, niet meer dan logisch dat we andere talen aanleren om ons in het buitenland verstaanbaar te kunnen maken dat uitwassen daarvan in de Nederlandse taal terecht komen is alleen maar makkelijk
quote:hypocriet. Als jij liefde had voor je vaderland dan zou je dat nooit nimmer opgeven en al helemaal niet om je te gaan buigen voor amerika.
bla bla
Ik zou zeggen, als het je hier niet bevalt dan ga je toch lekker naar amerika? daar luisteren ze misschien naar je conformistische bullshit.
en ik heb ook een liedje, speciaal voor jou
Land of the free and we're united, make our destiny, we take control,
yeah, never divided, we got the power and we'll never be, divided we fall,
oh yeah, land of the free, free to conspire, control destiny,
oh yeah, you're gonna see, no use resistin',
you're livin' in the land of the free, free to control your life,
land of the free, free to control your mind, land of the free?
Land of the free, united nations of hypocrisy, profit's our goal,
we're incorporated, it's big business and oil companies controlling us all,
oh yeah, land of the free, free to conspire, control destiny,
oh yeah, you're gonna see, no use resistin',
you're livin' in the land of the free, free to control your life,
land of the free, free to control your mind, land of the free?
I'd like to pray to the flag of the united states of hypocrisy
and see the republic for which it stands, one day we'll seize control,
3000 AD and justice for all
Land of the free, free to control your life, land of the free,
free to control your mind, land of the free, land of the free,
free to control your life, land of the free, free to control your mind,
land of the free?
Yeah, right
vuile NSB-er
[Dit bericht is gewijzigd door mr_ivy op 25-06-2003 18:08]
Ik ben niet zo nationalistisch.
quote:Ik draag ook geen Lonsdale kleding
Op vrijdag 4 juli 2003 19:35 schreef audioslaaf het volgende:
Dat we veel Engelse termen gebruiken, en dat Amerika gigantisch veel invloed heeft op onze economie betekent niet dat de Nederlandse cultuur vervaagd. En inderdaad, grenzen vervagen, en Europa word meer een cultuur; ik vind dit eerder een positief iets. Bovendien; een klein beetje Nederland zal altijd blijven.Ik ben niet zo nationalistisch.
quote:In dit topic word Amerika ook niet beschreven als iets positiefs.
Op vrijdag 4 juli 2003 21:52 schreef dork22 het volgende:
ik vind de USA niet iets positiefs. Ze zijn hipocriet en als ze oorlog gaan voeren is hun uiteindelijke doel nog steeds niet bereikt (het vangen van osama bin laden)...
Verder heb ik net zo weinig op een geheime dienst die burgers intimideert met een linkse politieke mening als ik het heb op de Nederlandse politieke-pers tandem die mensen met een rechtse politieke mening discutabel maakt als persoon om ze te kunnen afserveren.
Ik heb dan wel weer waardering voor de Amerikaanse daadkracht en technische ontwikkeling. Onze Oosterburen kunnen daar echter ook wel iets van. Een meer Europese oriëntatie kan wat mij betreft helemaal geen kwaad.
Het pleidooi voor een culturele herwaardering van het Nederlands ondersteun ik van harte. De sales worden wat mij betreft weer een uitverkoop, de manager wordt weer chef of hoofd en krijgt daarmee weer een voorbeeldfunctie en levende band met de werkvloer i.p.v. een vertragende functie op afstand.
Wie Engelse uitdrukkingen nodig heeft is vast in het Nederlands niet aantrekkelijk of interessant genoeg of deze weet te weinig van de materie waarvoor hij de aandacht vraagt.
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 13-07-2003 04:44]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |