De basis van NSC is natuurlijk wel CDA, dus elk persoon die ervoor kiest om zelf te beslissen over het eigen leven is er eentje teveel. Eindeloos lijden is zoveel beter dan zelf mogen besluiten.quote:Op zondag 6 oktober 2024 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)nasie-onder-jongeren
Als er weer onderzoekje komt zijn het alleen consultancy onderzoekbedrijven die hier aan verdienen.
Ik kan gratis wel vertellen war het probleem zit. De veel te lange wachtlijsten dus. Iets waar NSC ook niets voor heeft binnengehaald
Impliceert wel dat we ook daadwerkelijk werken aan het veiliger maken van die landen. Zodat vluchtelingen weer terug kunnen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:11 schreef Solispolar het volgende:
Ik vind het bord van Faber ook niet zo'n gek idee. 'hier wordt gewerkt aan uw terugkeer'. Waarom nemen mensen daar zo'n aanstoot aan dan? Dat suggereert dus al dat die mensen hopen dat ze voor altijd blijven ofzo?
Vluchtelingen/mensen die hier voor nood zijn: prima. Situatie veilig/opgelost? Weer terug naar je eigen land. Zo moeilijk is het toch niet?
Je zou het ook wat breder kunnen bekijken en zeggen dat Nederland vooral werkt aan de opvang hier. Zorgen voor een veilige omgeving, ondanks, eten/drinken etc.quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Impliceert wel dat we ook daadwerkelijk werken aan het veiliger maken van die landen. Zodat vluchtelingen weer terug kunnen.
Als we dat daadwerkelijk doen, zorgen dat Syrië etc weer veilig wordt, dan werk je daadwerkelijk aan de terugkeer.
Geen idee. Kan ook via Schiphol binnenkomen, dat is ook een hotspot.quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:16 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je zou het ook wat breder kunnen bekijken en zeggen dat Nederland vooral werkt aan de opvang hier. Zorgen voor een veilige omgeving, ondanks, eten/drinken etc.
Ik vind de ontwikkeling dat mensen door 5 veilige landen 'vluchten' om in Nederland uit te komen wel behoorlijk zorgwekkend..
Kom op. Dit zijn overwegend mensen met trauma's en een gruwelijke geschiedenis achter zich. Het eerste dat je ze verteld is dat ze zo snel mogelijk moeten ophoepelen en niet gewenst zijn.quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:11 schreef Solispolar het volgende:
Ik vind het bord van Faber ook niet zo'n gek idee. 'hier wordt gewerkt aan uw terugkeer'. Waarom nemen mensen daar zo'n aanstoot aan dan? Dat suggereert dus al dat die mensen hopen dat ze voor altijd blijven ofzo?
Vluchtelingen/mensen die hier voor nood zijn: prima. Situatie veilig/opgelost? Weer terug naar je eigen land. Zo moeilijk is het toch niet?
En mijn vraag is dan ook: hoe werken wij daar aan? Ik zie nog niets concreets behalve wat nare symboliek met bordjes...enkel voor de PVV-achterban.quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kom op. Dit zijn overwegend mensen met trauma's en een gruwelijke geschiedenis achter zich. Het eerste dat je ze verteld is dat ze zo snel mogelijk moeten ophoepelen en niet gewenst zijn.
Hier nog een artikel:quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:21 schreef Klopkoek het volgende:
https://stukroodvlees.nl/(...)terdamse-electoraat/
Ik word hier niet vrolijk van. Deze polarisatie in leefwerelden (mede veroorzaakt door VVD beleid trouwens; het bewust eenzijdiger maken van wijken en sociale huurwoningen alleen toewijzen aan de allerarmsten). Amerika komt gewoon naar Nederland toe... inclusief aanvallen op abortus, euthanasie en dergelijke.
https://www.parool.nl/ams(...)ooglequicksearchbox/quote:Expats zorgen voor welvaart én wrijving in Amsterdam: ‘Ze snappen soms echt niet hoe dorps het hier is’
D66 heeft de agenda goed door. Waar NSC sinds oprichting mee bezig is.quote:Op zondag 6 oktober 2024 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)nasie-onder-jongeren
Als er weer onderzoekje komt zijn het alleen consultancy onderzoekbedrijven die hier aan verdienen.
Ik kan gratis wel vertellen war het probleem zit. De veel te lange wachtlijsten dus. Iets waar NSC ook niets voor heeft binnengehaald
Dit zijn de standaard rechtse teksten. Of het nu om asiel gaat of de verzorgingsstaat. Al decennia gaat het van 'draagvlak behouden' en 'voor de échte gevallen'. Wordt steeds meer opgerekt. Die Hertzberger heb ik sowieso altijd een walgelijk type gevonden. Narcistisch en elitair, met de zilveren lepel in de mond geboren.quote:Hertzberger benadrukt dat ze niet van plan is het euthanasierecht in te perken. "De euthanasiepraktijk is heel zorgvuldig. Maar juist om het draagvlak te behouden, willen we er kritisch naar kijken."
Er is dan ook niks concreet. Het is symboolpolitiek waar de achterban lekker op gaat, maar het draagt verder niks bij aan de oplossing. Het enige wat het doet, is geld kosten.quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:21 schreef capricia het volgende:
[..]
En mijn vraag is dan ook: hoe werken wij daar aan? Ik zie nog niets concreets behalve wat nare symboliek met bordjes...enkel voor de PVV-achterban.
Als je aan mensen hun terugkeer wil werken (wat ik toejuich) zul je wat meer moeten doen. Zorgen dat landen veiliger worden, dat andere landen hun eigen onderdanen weer veilig terugnemen zonder martelingen etc.
Ja ik zie dat toch anders. Nogmaals: wij zijn voor veel mensen het 5de (veilige) land waar ze terecht komen. Het percentage gelukszoekers is gewoon veel groter dan jij nu denkt. Ik heb (vrijwillige) in het recente verleden wat coordinatiewerk in die hoek gedaan en sindsdien is mijn visie op de kwestie wel wat verandert. Ook raar dat er doorgaans meer mannen dan vrouwe komen; die laten dus gewoon hun gezin daar achter.quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kom op. Dit zijn overwegend mensen met trauma's en een gruwelijke geschiedenis achter zich. Het eerste dat je ze verteld is dat ze zo snel mogelijk moeten ophoepelen en niet gewenst zijn.
Ik vind het ook niet de verantwoordelijk van Nederland om wereldwijd allerlei shit op te lossen. Er zijn sinds de oorsprong van de mensen al volkeren die elkaar de hersenen inslaan; wij gaan dat zeker overal oplossen? Ik snap ergens de 'verplichting' naar landen die onder onze kolonies zijn gevallen in het verleden, maar landen als Syrië bijvoorbeeld? Ik zou niet weten waarom.quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:21 schreef capricia het volgende:
[..]
En mijn vraag is dan ook: hoe werken wij daar aan? Ik zie nog niets concreets behalve wat nare symboliek met bordjes...enkel voor de PVV-achterban.
Als je aan mensen hun terugkeer wil werken (wat ik toejuich) zul je wat meer moeten doen. Zorgen dat landen veiliger worden, dat andere landen hun eigen onderdanen weer veilig terugnemen zonder martelingen etc.
Welke getallen wijzen daar dan op? Die kleine aantallen veilige landers? Veel mensen vluchten echt niet zomaar voor hun lol.quote:Op zondag 6 oktober 2024 13:17 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja ik zie dat toch anders. Nogmaals: wij zijn voor veel mensen het 5de (veilige) land waar ze terecht komen. Het percentage gelukszoekers is gewoon veel groter dan jij nu denkt.
De hele wereld is verbonden met elkaar. Op zijn minst zou Nederland cs. niet de situatie in Syrië moeten verergeren. Wat meer bewustzijn van de verbondenheid in plaats van 'fuck you, got mine' zou geen kwaad kunnen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 13:17 schreef Solispolar het volgende:
Ik vind het ook niet de verantwoordelijk van Nederland om wereldwijd allerlei shit op te lossen. Er zijn sinds de oorsprong van de mensen al volkeren die elkaar de hersenen inslaan; wij gaan dat zeker overal oplossen? Ik snap ergens de 'verplichting' naar landen die onder onze kolonies zijn gevallen in het verleden, maar landen als Syrië bijvoorbeeld? Ik zou niet weten waarom.
Of denk jij dat de Syriërs een kaarsje gaan branden als hier de pleuris uitbreekt?
'mensen vluchten niet voor hun lol'. Nee, maar wel voor het geld. Nogmaals: ik heb het van dichtbij gezien en op basis daarvan mijn mening behoorlijk bijgesteld. Ik probeer hier ook niemand te overtuigen, geloof/doe vooral wat je zelf wil.quote:Op zondag 6 oktober 2024 13:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welke getallen wijzen daar dan op? Die kleine aantallen veilige landers? Veel mensen vluchten echt niet zomaar voor hun lol.
Het kan ook toch niet zo zijn dat alle vluchtelingen maar lekker in Griekenland of Italië worden opgevangen. 95% van de opvang gebeurt al in "eigen regio", en dan staat de VVD weer vooraan om de ontwikkelingshulp en gelden aan de VN kort te wieken.
Er wordt een enorm probleem gemaakt van iets wat Nederland (de huidige bevolking heeft sowieso maar voor 2% een relatie met de bevolking in 1648) aan zou moeten kunnen. De natuurlijke aanwas is nota bene negatief, en daar horen dan tweede generatie Nederlanders bij.
En dat kent geen grens, die tolerantie?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:39 schreef Hanca het volgende:
Ik ga me nooit tot het intolerantie niveau van de PVV verlagen. En ik vind dat een hoop users ook hier wel erg simpel mensen in een hokje duwen. Verschrikkelijk wat mij betreft. Want ja, je moet juist tolerantie tonen aan mensen die op intolerante partijen stemmen, dat is juist essentieel.
Anti-semitisme komt uit de moslimhoek, dus niet zo gek dat ze het daar niet over hebben. Verder eens, dat gewauwel over het aanpakken van social media is zeer vermoeiend.quote:Op zondag 6 oktober 2024 13:56 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.ad.nl/opinie/(...)-jodenhaat~aaaf8e7c/
Triest opiniestuk door Bikker en Yesilgöz. Sociale mediaplatforms moeten aangepakt worden en gecensureerd, zeggen ze. Geen woord over moslimhaat of andersoortig haat.
Het viel me al langer op dat we eigenlijk nooit beelden van Ter Apel van binnen te zien krijgen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 15:34 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)in-leersum~be23f735/
Door media als WNL en Telegraaf wordt mensen aangepraat dat het een soort hotel is. Totdat ze er zelf naar gaan kijken. Dan vinden mensen het allemaal wel heel erg sober en weinig behulpzaam voor het verdere traject. Het is heel erg cynisch allemaal.
Van hetzelfde laken een pak als dat mensen de ontwikkelingshulp overschatten (en wanneer ze naar een gewenst percentage wordt gevraagd is dat veel hoger dan het huidige niveau, maar lager dan het denkbeeldige niveau). Of dat mensen wonend naast een AZC gemiddeld veel positiever zijn dan degenen ver vandaan (dat moeten we slopen! Dacht de VVD, laat het even in de soep lopen).
Als mensen dat in mijn huis gaan verkondigen zijn ze natuurlijk niet meer welkom, maar dat is dan wel die mens persoonlijk en niet een zogenaamde groep. Ik zal zo iemand trouwens zelf nooit iets slechts toewensen, wat dat betreft is de tolerantie wel redelijk onbeperkt.quote:Op zondag 6 oktober 2024 15:13 schreef probeer het volgende:
[..]
En dat kent geen grens, die tolerantie?
Je staat bijvoorbeeld ook tolerant ten opzichte van mensen die jou en je gezin het liefst vandaag nog willen afvoeren naar een oorlogsgebied? Of van mening zijn dat het 'handig zou zijn' als jij en je gezin gewoon verzuipen op de middellandse zee?
Hmm. Ik wil geen rascisten in huis hebben dus PVV-stemmers zijn per definitie niet welkom hier.quote:Op zondag 6 oktober 2024 17:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als mensen dat in mijn huis gaan verkondigen zijn ze natuurlijk niet meer welkom, maar dat is dan wel die mens persoonlijk en niet een zogenaamde groep. Ik zal zo iemand trouwens zelf nooit iets slechts toewensen, wat dat betreft is de tolerantie wel redelijk onbeperkt.
Wat zijn rascisten?quote:Op zondag 6 oktober 2024 18:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Hmm. Ik wil geen rascisten in huis hebben dus PVV-stemmers zijn per definitie niet welkom hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |