https://www.dfb.de/maenne(...)ionalmannschaft/teamquote:Jamal Musiala wird am Montag nicht wie geplant zur Nationalmannschaft nach Herzogenaurach reisen. Der 36-malige Nationalspieler vom FC Bayern München kann Bundestrainer Julian Nagelsmann in den beiden anstehenden Länderspielen in der UEFA Nations League gegen Bosnien und Herzegowina und die Niederlande wegen Hüftgelenksbeschwerden nicht zur Verfügung stehen. Für Musiala nominierte Nagelsmann an diesem Freitag Jamie Leweling vom VfB Stuttgart nach. Der 23 Jahre alte frühere deutsche Junioren-Nationalspieler steht damit zum ersten Mal im Kader der A-Nationalmannschaft.
Das DFB-Team kommt von Montag an im Home Ground von DFB-Partner adidas in Herzogenaurach zusammen. Am 11. Oktober (ab 20.45, live bei RTL) trifft Deutschland zunächst in Zenica auf Bosnien und Herzegowina. Am 14. Oktober (ab 20.45 Uhr, live im ZDF) tritt die Nationalmannschaft dann in München zum Rückspiel gegen EM-Halbfinalist Niederlande an. Für den Klassiker gibt es noch Restkarten im DFB-Ticketportal.
https://www.dfb.de/news/musiala-faellt-aus-leweling-nachnominiert
Garantie voor spectakel.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
Toch weer de ligt is een beetje jammer.
Dat belooft wat!quote:Op zondag 6 oktober 2024 16:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat we op het WK 2026 met de sterkste selectie sinds 2010 staan, eigenlijk alle posities wel goed bezet.
Dat is ook geen NL elftal materiaal.. en ik snap best dat Koeman dan gaat kijken wie er op het hoogste niveau speelt. M.i. pas wisselen in dit soort keuzes als het alternatief aantoonbaar beter is dan de huidige keuze (die zelfs al 5de keuze is ofzo).quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:48 schreef Jaeger85 het volgende:
Guus Til dat is toch geen Nederlands elftal materiaal. Geef dan Steijn een snuffelstage.
Op dit moment zeker niet. Maar Steijn heeft nog wel ruimte om verder te groeien. Aan Til weet je wat je aan hem hebt en vooral wat hij allemaal niet kan. En het is duidelijk dat het NL elftal een maatje te groot is voor hem.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:57 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat is ook geen NL elftal materiaal.. en ik snap best dat Koeman dan gaat kijken wie er op het hoogste niveau speelt. M.i. pas wisselen in dit soort keuzes als het alternatief aantoonbaar beter is dan de huidige keuze (die zelfs al 5de keuze is ofzo).
Dat snap ik, en voor dat soort constructies zijn er jong-elftallen en anders moet je gewoon wachten tot je op het gewenste niveau zit. Mensen gaan selecteren omdat ze 'misschien' ooit een bepaald niveau kunnen halen is natuurlijk ridicuul voor een nationaal elftal.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Op dit moment zeker niet. Maar Steijn heeft nog wel ruimte om verder te groeien. Aan Til weet je wat je aan hem hebt en vooral wat hij allemaal niet kan. En het is duidelijk dat het NL elftal een maatje te groot is voor hem.
Als we op statistieken selecteren dan had Klaassen het nog meer verdiend dan Til. Eenzelfde soort speler maar veel meer interlands gespeeld en belangrijk goals gemaakt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:08 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat snap ik, en voor dat soort constructies zijn er jong-elftallen en anders moet je gewoon wachten tot je op het gewenste niveau zit. Mensen gaan selecteren omdat ze 'misschien' ooit een bepaald niveau kunnen halen is natuurlijk ridicuul voor een nationaal elftal.
En sure; Til heeft ontzettend veel minpunten. Maar hij kan wel aardige statistieken overleggen over alle jaren gezien natuurlijk.
quote:Der Kader im Überblick
Tor: Oliver Baumann (TSG Hoffenheim), Janis Blaswich (RB Salzburg), Alexander Nübel (VfB Stuttgart)
Abwehr: Waldemar Anton (Borussia Dortmund), Benjamin Henrichs (RB Leipzig), Joshua Kimmich (FC Bayern München), Robin Koch (Eintracht Frankfurt), Maximilian Mittelstädt (VfB Stuttgart), David Raum (RB Leipzig), Antonio Rüdiger (Real Madrid), Nico Schlotterbeck (Borussia Dortmund), Jonathan Tah (Bayer 04 Leverkusen)
Mittelfeld: Robert Andrich (Bayer 04 Leverkusen), Chris Führich (VfB Stuttgart), Pascal Groß (Borussia Dortmund), Jamie Leweling (VfB Stuttgart), Aleksandar Pavlović (FC Bayern München), Angelo Stiller (VfB Stuttgart), Florian Wirtz (Bayer 04 Leverkusen)
Sturm: Serge Gnabry (FC Bayern München), Kai Havertz (FC Arsenal), Tim Kleindienst (Borussia Mönchengladbach), Deniz Undav (VfB Stuttgart)
Ik las toevallig wat supportersreacties onder de 5-0 van Red Bull, die waren niet zo positief over Janis.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:42 schreef Sabata het volgende:
als ik naar de Duitse selectie kijk is Nagelsmann juist heel erg van statistieken. paar toptalenten maar ook veel voetballers die bij hun club goede resultaten boekten. meest opvallende namen Janis Blaswich (ex Heracles, tegenwoordig bij rb Salzburg actief) en Tim Kleindienst, alweer zo'n klein radertje in het Duitse voetbal dat via Cottbus, AA Gent en Heidenheim uiteindelijk bij Borussia Mönchengladbach landde
[..]
Kan ie mooi de andere aanvallers weer voor de voeten gaan lopen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:51 schreef Jaeger85 het volgende:
Luisterend naar Koeman over Memvis dan zittie er de volgende interland periode gewoon weer bij mits hij fit blijft
Fit blijven lijkt mij met die Braziliaanse slagertjes nog geen sinecure voor Memvis.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:51 schreef Jaeger85 het volgende:
Luisterend naar Koeman over Memvis dan zittie er de volgende interland periode gewoon weer bij mits hij fit blijft
En gevaarlijk balverlies leiden op het middenveld waardoor er een goede kans komt voor de tegenstander.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kan ie mooi de andere aanvallers weer voor de voeten gaan lopen.
We hebben nu twee aanvallers die geen goals maken dus dan kan er net zo goed een derde bij.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:51 schreef Jaeger85 het volgende:
Die hebben tenminste nog een actieve rol in het spel. Memvis lijdt alleen maar balverlies en loopt anderen in de weg.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We hebben nu twee aanvallers die geen goals maken dus dan kan er net zo goed een derde bij.
Brobbey is actief ja, maar wat is het rendement Zirkzee is veel te ligt voor wat tegenwoordig van een spits wordt gevraagd. Kijk eens naar Haaland. Of eerder Zlatan, Ronaldo, zelfs Lewandowski. Dat zijn kerels met techniek. Messi kon het na een paar jaartjes ook niet meer reden in de punt, en liet zich steeds meer zakken.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die hebben tenminste nog een actieve rol in het spel. Memvis lijdt alleen maar balverlies en loopt anderen in de weg.
Heb je niks aan loopt de rest alleen maar in de weg. Eerder eens tijd dat Summerville een keer erbij zit.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:53 schreef tong80 het volgende:
Het is momenteel zo triest dat we een type Memphis goed zouden kunnen gebruiken.
Die opperde ik voor het EK al. Moet een keer kans krijgen. Maar die heeft zich ook nog nooit bewezen in de internationale top.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Heb je niks aan loopt de rest alleen maar in de weg. Eerder eens tijd dat Summerville een keer erbij zit.
Hier ben ik het mee eens. Al zijn Brobbey en Zirkzee ook bizar slecht als materiaal voor de spitsen. Ik zou eigenlijk gewoon vast met Weghorst gaan spelen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 19:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die hebben tenminste nog een actieve rol in het spel. Memvis lijdt alleen maar balverlies en loopt anderen in de weg.
Het is allemaal heel pover, wie je er ook neerzet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Al zijn Brobbey en Zirkzee ook bizar slecht als materiaal voor de spitsen. Ik zou eigenlijk gewoon vast met Weghorst gaan spelen.
Wie?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Al zijn Brobbey en Zirkzee ook bizar slecht als materiaal voor de spitsen. Ik zou eigenlijk gewoon vast met Weghorst gaan spelen.
En z'n broer?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Heb je niks aan loopt de rest alleen maar in de weg. Eerder eens tijd dat Summerville een keer erbij zit.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 19:19 schreef xzaz het volgende:
Wat doe je met een aanvoerder die niet wil spelen?
Thijs Dallinga verdient inmiddels ook een kans, al heeft ie hetzelfde probleem als Schouten. Niet opgeroepen tot ie in de eredivisie goed speelde, Italië en Frankrijk telde blijkbaar nietquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit ja, Memphis is/was ook geen topper maar wel een stuk beter dan de rest.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 17:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is allemaal heel pover, wie je er ook neerzet.
Beter dan Brobbey/Zirkzee? Op basis van wat precies? En zeg nu niet: aantal doelpunten, want als je Brobbey daar het aantal potten laat staan wat Memphis heeft mogen spelen dan zou hij ze ook hebben gemaakt.. Tering, wat heeft die jongen een belachelijk hoog aantal slechte wedstrijden afgeleverd zeg.quote:Op zondag 13 oktober 2024 09:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit ja, Memphis is/was ook geen topper maar wel een stuk beter dan de rest.
Vooral iemand die heel erg met zijn eigen BV bezig is (en dat zeg ik als PSV-er ). Dat is m.i. alleen acceptabel als je Messi-/Ronaldo-achtige statistieken kunt overleggen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik heb het even opgezocht, de laatste tien tegenstanders waar Depay tegen scoorde in Oranje waren: Oostenrijk, Canada, Gibraltar, VS, Wales, België, Denemarken, Noorwegen, Montenegro en Letland.
In de tussentijd kwam hij tegen o.a. Duitsland (meermaals), Frankrijk (meermaals), Argentinië en Engeland niet tot scoren.
Meneer scoort dus alleen tegen de kleintjes.
Dat valt ook wel mee.quote:Op zondag 13 oktober 2024 09:29 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het probleem van 'de spitsen scoren niet' is ook niet meer echt relevant aangezien we nu vanaf het middenveld ook jongens hebben die een doelpunt kunnen maken.
Wout daarentegen...quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik heb het even opgezocht, de laatste tien tegenstanders waar Depay tegen scoorde in Oranje waren: Oostenrijk, Canada, Gibraltar, VS, Wales, België, Denemarken, Noorwegen, Montenegro en Letland.
In de tussentijd kwam hij tegen o.a. Duitsland (meermaals), Frankrijk (meermaals), Argentinië en Engeland niet tot scoren.
Meneer scoort dus alleen tegen de kleintjes.
Memphis heeft ook 32 assists in Oranje.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:41 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Vooral iemand die heel erg met zijn eigen BV bezig is (en dat zeg ik als PSV-er ). Dat is m.i. alleen acceptabel als je Messi-/Ronaldo-achtige statistieken kunt overleggen.
Kan, hoeveel vrij trappen en corners heeft hij verprutst alleen tijdens het afgelopen EK was dat al niet bij te houdenquote:Op zondag 13 oktober 2024 10:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Memphis heeft ook 32 assists in Oranje.
Hij gaf de assist uit een corner op de vrij belangrijke 1-1 tegen de Turkjesquote:Op zondag 13 oktober 2024 10:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kan, hoeveel vrij trappen en corners heeft hij verprutst alleen tijdens het afgelopen EK was dat al niet bij te houden
Nooit meer oranje
Meer dan Ronaldo.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kan, hoeveel vrij trappen en corners heeft hij verprutst
Ja oke dat klopt maar hoeveel corners gingen de mist in, hij laat gewoon te weinig goede dingen zienquote:Op zondag 13 oktober 2024 10:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij gaf de assist uit een corner op de vrij belangrijke 1-1 tegen de Turkjes
Hoeveel scoorde Ronaldo uit vrijetrappen ? Verder zijn Noorwegen en Oostenrijk momenteel goede nationale ploegen. Is/was België een topland, en is Denemarken een gerespecteerde tegenstander. Daar won Spanje met maar 1-0 van gisteren.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kan, hoeveel vrij trappen en corners heeft hij verprutst alleen tijdens het afgelopen EK was dat al niet bij te houden
Nooit meer oranje
Voor het eerst ooit dat ik lees dat een topscorer te weinig goede corners neemt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja oke dat klopt maar hoeveel corners gingen de mist in, hij laat gewoon te weinig goede dingen zien
Het is een voorbeeld van me dat hij te weinig laat zien , ander voorbeeld is dat hij teveel de val verliest of het spel vertraagt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Voor het eerst ooit dat ik lees dat een topscorer te weinig goede corners neemt.
Dat denkt-ie helemaal niet. Althans dat heb ik hem nog nooit horen zeggen. Buiten dat, hij is straks topscorer allertijden. Dan moet je heus iets kunnen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld van me dat hij te weinig laat zien , ander voorbeeld is dat hij teveel de val verliest of het spel vertraagt.
Er worden hier vergelijkingen gemaakt met Ronaldo, ja hij denkt dat hij Ronaldo is met zijn sterallures maar hij komt er totaal nog niet in de buurt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |