Iemand handig met Excel om deze lijst op plaatsnaam te sorteren ipv restaurant naam?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:15 schreef golfer het volgende:
Bib Gourmand-restaurants staan bekend om hun uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. De naam ‘Bib’ verwijst naar Bibendum, het iconische Michelin-bandenmannetje. Waar deze restaurants voorheen verplicht waren een driegangen keuzemenu aan te bieden voor maximaal 39 euro om in aanmerking te komen voor de onderscheiding, heeft Michelin deze vereiste inmiddels losgelaten. Net als de Michelinster is de Bib Gourmand uitgegroeid tot een begrip. Het laat zien dat luxe en gastronomisch dineren bij een Bib Gourmand-restaurant niet per se duur hoeft te zijn.
Nieuwe Bib Gourmands 2024:
Alba Amsterdam
Auberge – cuisine Française Amsterdam
Café Samabe Haarlem
Café Visscher Leiden
De Wilg De Mortel
Dokjard Groningen
Gitane Amsterdam
Lev by Mike Winterswijk
Lucie Cocina Eindhoven
Mout & Hout Vessem
Niemeijer Groningen
Resumé by 6&24 Den Haag
Sea Palace Amsterdam
Te koop Tilburg
Wielinga Leiden
Alle Bib Gourmands:
• ’t Parkje Bergen
• A-Fusion Amsterdam
• Alba (nieuw) Amsterdam
• Alma Bodega Oisterwijk
• Arles Amsterdam
• Asian Glories Rotterdam
• Auberge – cuisine Française (nieuw) Amsterdam
• Basaal Den Haag
• Bellevue Simpelveld
• Bergpaviljoen Amersfoort
• Bij Erik Leidschendam
• Bij Mette Linschoten
• Bistro Aragosta Leeuwarden
• Bistro De Gieser Wildeman Noordeloos
• Bistro De Olliemölle Borculo
• Bistro Flores Nijmegen
• Bistro Lof Parc Broekhuizen Leersum
• Bistro Nijeholt Beetsterzwaag
• Bistro Two Roermond
• Bistrobar Berlin Nijmegen
• Bistrôt Chapeau Blaricum
• Bistrot Regent Nijmegen
• Blauw Utrecht
• Boompjes Overloon
• Bouwkunde Deventer
• Bovenmeester Steenwijk
• Brasserie Bakboord Almere
• Brasserie Boven de Rivieren Sleeuwijk
• Brasserie Le Nord Bilthoven
• Brasserie Valuas Venlo
• Brasserie van Baerle Amsterdam
• Brasserij Kok Verhoeven Tilburg
• Café Caron Amsterdam
• Café Samabe (nieuw) Haarlem
• Café Visscher (nieuw) Leiden
• Cèpes Otterlo
• Chef aan de Werf Hilversum
• Coperto Restobar Zwolle
• De Aubergerie Amersfoort
• De Basiliek Den Haag
• De Beejekurf Venray
• De Beleving Sint-Oedenrode
• De Campveerse Toren Veere
• De Doelen Muiden
• De Grote Frederik Bistro Groningen
• De Houtloods Tilburg
• De Knip Voorschoten
• De Lindeboom New Style Beek
• De Schans By Mike en Wes Montfoort
• De Tuinkamer Ruurlo
• De Uitkijk Hellendoorn
• De Voorburcht Hattem
• De Watergeus Noorden
• De Watermolen Velp
• De Weeghbrug Wamel
• De Wilg (nieuw) De Mortel
• Diverso Nederweert
• DiVino Hapert
• Dokjard (nieuw) Groningen
• Domenica Amsterdam
• Dorset Borne
• Élevé Leeuwarden
• Escobar Breskens
• Fa. Pekelhaaring Amsterdam
• Faulk Bussum
• Gaar Meerssen
• Garden Bistro Oriole Amsterdam
• Gastrobar Ster Rotterdam
• Gitane (nieuw) Amsterdam
• Groenewoud Nijmegen
• Gym & Gin Rotterdam
• Harry’s Maastricht
• HAVN Hoorn
• Herberg de Witte Gans Dalfsen
• Herberg Stadt Stevenswaert Stevensweert
• Héron Utrecht
• Het Oude Dykhuys Lisserbroek
• Het Oude Gemeentehuis Rhenen
• Hof van Herstal Echt
• Hofstede De Blaak Tilburg
• Hoog Holten Holten
• Huson Rotterdam
• In de Oude Stempel Steenbergen
• Jean & Marie Amsterdam
• Kasteel Elsloo Elsloo
• Klaas Uitgeest
• Kronenburg Amstelveen
• Kwiezien Rotterdam
• L’Auberge Maastricht
• La Fleurie Oirschot
• La Mère Ann Oudendijk
• Landgoed de Holtweijde Lattrop
• Lazuur Amsterdam
• Le Moulin Castricum
• Le Petit Bistro Sneek
• Le Vieux Jean Delft
• Ledeboer Almelo
• Lev by Mike (nieuw) Winterswijk
• Lev Foodbar Doetinchem
• Lucie Cocina (nieuw) Eindhoven
• Mijn Streek Heerlen
• Moustique Haarlem
• Mout & Hout (nieuw) Vessem
• Niemeijer (nieuw) Groningen
• Nieuwe Diekhuus Terwolde
• Old Skool Druten
• Onder de Linde Noordwijk aan Zee
• Oogst Den Haag
• Oud-Zuid Amsterdam
• Plantage 87 Oude Wetering
• Poortman Veeningen
• Pouwe Hoeven
• Prix de Rome Maastricht
• Promessa Eersel
• Publique Den Haag
• Puur Sanh Berg en Dal
• Raedthuys Doetinchem
• Red Orchids Heemstede
• Restaurant ñ Den Haag
• Restaurant Nova Bergschenhoek
• Resumé by 6&24 (nieuw) Den Haag
• Rijsel Amsterdam
• Rotonde Rotterdam
• Rust Wat Blaricum
• Salon de Provence Breda
• Scheepskameel Amsterdam
• Sea Palace (nieuw) Amsterdam
• Senang Zwolle
• Serre Amsterdam
• Spandershoeve Hilversum
• Sukade Meppel
• Suzie en Van Aken Oegstgeest
• Tabkeaw Maastricht
• Tante Kee Kaag
• Tapisco Den Haag
• Te Koop (nieuw) Tilburg
• The Green Rose Arnhem
• The Park Rotterdam
• Uit de Kunst Vijlen
• Umami by Han Amsterdam
• Umami by Han Eindhoven
• Umami by Han Maastricht
• Umami by Han Rotterdam
• Vincent Eilandkeuken Den Burg Texel
• Vineum Rotterdam
• Waers Roermond
• WeidumerHout Weidum
• Wielinga (nieuw) Leiden
• Wils Bakery Café Amsterdam
• Witlof Nijmegen
• Zilt & Zoet Maartensdijk
Dat kan je zelf hier doen:quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Iemand handig met Excel om deze lijst op plaatsnaam te sorteren ipv restaurant naam?
Michelin brengt al drie jaar geen ‘rode boekje’ meer uit. Alles is nu gratis te vinden op de website. Met andere woorden: weg het verdienmodel van de aankoop van de gids.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:32 schreef Lichtloper het volgende:
Wat is het verdienmodel van Michelin hier? Het moet toch aardig wat kosten om al die restaurants te beoordelen (neem aan dat er nog veel meer bezocht worden die niet in de prijzen vallen). Betaal je voor een vermelding oid?
Ik had dat lijstje op plaatsnaam al gepost in post #5quote:
Je, verschrikkelijk onoverzichtelijkquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik had dat lijstje op plaatsnaam al gepost in post #5
Daar ga ik eens reserveren. Lendl Mijnhijmer vond ik al bij Bougainville een enorm goede en prettige sommelier.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:12 schreef golfer het volgende:
Lendl Mijnhijmer van het Amsterdamse restaurant Showw uit Amsterdam-Zuid is sommelier van het jaar geworden.
Nieuwe sterren:
Restaurant Showw van chef-kok Dorus Floris krijgt ook een Michelin ster.
Helemaal terecht. Alleen jammer dat anderen daar nu ook achter komenquote:Restaurant Lutum uit Wijk bij Duurstede van Roy Schipper en Rik Veen.
Twee al? Beetje rustig aan, @Golfer...quote:
Ik had het lijstje overgenomen van https://www.deondernemer.(...)restaurants~9a6e158equote:Op maandag 7 oktober 2024 14:21 schreef stavromulabeta het volgende:
Twee al? Beetje rustig aan, @:Golfer...
Nou ja, misschien moet ik ook sterren van uitdelen. Eén Michelin-ster en één Stavromulabeta-ster zijn ook twee.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik had het lijstje overgenomen van https://www.deondernemer.(...)restaurants~9a6e158e
Die zaten dus fout. En inmiddels is het hersteld.
Ja, die zijn er.quote:
Kwiezien is toch al een half jaar permanent gesloten, het verrast mij dat deze toch op het lijstje staat.quote:Alle Bib Gourmands:
• Kwiezien Rotterdam
Ik had ook verwacht dat er meer restaurants voor een 2e ster in aanmerking zouden komen. Bijvoorbeeld Bij Jef op Texel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:37 schreef dimmak het volgende:
Toch wel wat verrassingen op deze lijst (of juist niet op de lijst). Had verwacht dat NOÏS dit jaar wel eindelijk een ster zou pakken.
Jef is niet alleen, Mosselen, Friet en Moezelwijn doen het niet zo geweldig bij Michelin, ook niet voor 3 stuiversquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik had ook verwacht dat er meer restaurants voor een 2e ster in aanmerking zouden komen. Bijvoorbeeld Bij Jef op Texel.
Ja. Net onder het Michelinster niveau en volgens de nieuwste richtlijnen komt een restaurant in aanmerking voor een Bib Gourmand als het bedrag van de totale rekening niet boven de ¤65/¤70 per persoon uitkomt. Dan maakt het niet uit of het menu ¤38 of ¤42 kost.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Is zo’n Bib Gourmands ook haute cuisine?
Ik snap het in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Jef is niet alleen, Mosselen, Friet en Moezelwijn doen het niet zo geweldig bij Michelin, ook niet voor 3 stuivers
De eerste die deze opmerking snapt gaat door voor de koelkast
Is dat zo? Ik dacht dat Bib Gourmands vooral een uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding hebben en dat de restaurants net onder sterrenniveau een michelin-bordje krijgen. Maar dat is wat ik begrepen dacht te hebben (en wat ook met mijn impressie van de betreffende restaurants overeenkomt.)quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. Net onder het Michelinster niveau en volgens de nieuwste richtlijnen komt een restaurant in aanmerking voor een Bib Gourmand als het bedrag van de totale rekening niet boven de ¤65/¤70 per persoon uitkomt. Dan maakt het niet uit of het menu ¤38 of ¤42 kost.
Ik ook niet. Maar een tweede koelkast past hier toch niet.quote:
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik snap het in ieder geval niet.
Ken je het restaurant Bij Jef?
Oh. Dom van mij dat ik in een topic over restaurants niet meteen aan Jacques Brel heb gedacht.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Met Nederlandse ondertitels
Andre van de Heuvel heeft een Nederlandse versie van gezongen, helaas niet te vinden. Staat op het album "Ode aan Brel" met diverse NL artiesten die Brel zingen
Bij Jef moest ik er direct aan denken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh. Dom van mij dat ik in een topic over restaurants niet meteen aan Jacques Brel heb gedacht.
Betekent dat dat het eten er ook sterwaardig is?quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:30 schreef golfer het volgende:
Dit jaar zijn er in Nederland acht restaurants die een Groene Ster krijgen (restaurants die inzetten op duurzaamheid). Dat zijn:
*Neder in Alkmaar
*Restaurant Vannu in Bavel
*Mearkas in Eastermar
*Flores in Nijmegen
*Het Kookatelier op Texel
*Fermin in Rotterdam
*Heimat in Utrecht
*Lutum in Wijk bij Duurstede
Meestal wel.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:01 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Betekent dat dat het eten er ook sterwaardig is?
Nu moet ik weer aan mosselen denken, heren van de bruine sterquote:Op maandag 7 oktober 2024 12:30 schreef golfer het volgende:
Dit jaar zijn er in Nederland acht restaurants die een Groene Ster krijgen (restaurants die inzetten op duurzaamheid). Dat zijn:
*Neder in Alkmaar
*Restaurant Vannu in Bavel
*Mearkas in Eastermar
*Flores in Nijmegen
*Het Kookatelier op Texel
*Fermin in Rotterdam
*Heimat in Utrecht
*Lutum in Wijk bij Duurstede
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |