Ik had het lijstje overgenomen van https://www.deondernemer.(...)restaurants~9a6e158equote:Op maandag 7 oktober 2024 14:21 schreef stavromulabeta het volgende:
Twee al? Beetje rustig aan, @:Golfer...
Nou ja, misschien moet ik ook sterren van uitdelen. Eén Michelin-ster en één Stavromulabeta-ster zijn ook twee.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik had het lijstje overgenomen van https://www.deondernemer.(...)restaurants~9a6e158e
Die zaten dus fout. En inmiddels is het hersteld.
Ja, die zijn er.quote:
Kwiezien is toch al een half jaar permanent gesloten, het verrast mij dat deze toch op het lijstje staat.quote:Alle Bib Gourmands:
• Kwiezien Rotterdam
Ik had ook verwacht dat er meer restaurants voor een 2e ster in aanmerking zouden komen. Bijvoorbeeld Bij Jef op Texel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:37 schreef dimmak het volgende:
Toch wel wat verrassingen op deze lijst (of juist niet op de lijst). Had verwacht dat NOÏS dit jaar wel eindelijk een ster zou pakken.
Jef is niet alleen, Mosselen, Friet en Moezelwijn doen het niet zo geweldig bij Michelin, ook niet voor 3 stuiversquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik had ook verwacht dat er meer restaurants voor een 2e ster in aanmerking zouden komen. Bijvoorbeeld Bij Jef op Texel.
Ja. Net onder het Michelinster niveau en volgens de nieuwste richtlijnen komt een restaurant in aanmerking voor een Bib Gourmand als het bedrag van de totale rekening niet boven de ¤65/¤70 per persoon uitkomt. Dan maakt het niet uit of het menu ¤38 of ¤42 kost.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Is zo’n Bib Gourmands ook haute cuisine?
Ik snap het in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Jef is niet alleen, Mosselen, Friet en Moezelwijn doen het niet zo geweldig bij Michelin, ook niet voor 3 stuivers
De eerste die deze opmerking snapt gaat door voor de koelkast
Is dat zo? Ik dacht dat Bib Gourmands vooral een uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding hebben en dat de restaurants net onder sterrenniveau een michelin-bordje krijgen. Maar dat is wat ik begrepen dacht te hebben (en wat ook met mijn impressie van de betreffende restaurants overeenkomt.)quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. Net onder het Michelinster niveau en volgens de nieuwste richtlijnen komt een restaurant in aanmerking voor een Bib Gourmand als het bedrag van de totale rekening niet boven de ¤65/¤70 per persoon uitkomt. Dan maakt het niet uit of het menu ¤38 of ¤42 kost.
Ik ook niet. Maar een tweede koelkast past hier toch niet.quote:
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik snap het in ieder geval niet.
Ken je het restaurant Bij Jef?
Oh. Dom van mij dat ik in een topic over restaurants niet meteen aan Jacques Brel heb gedacht.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Met Nederlandse ondertitels
Andre van de Heuvel heeft een Nederlandse versie van gezongen, helaas niet te vinden. Staat op het album "Ode aan Brel" met diverse NL artiesten die Brel zingen
Bij Jef moest ik er direct aan denken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh. Dom van mij dat ik in een topic over restaurants niet meteen aan Jacques Brel heb gedacht.
Betekent dat dat het eten er ook sterwaardig is?quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:30 schreef golfer het volgende:
Dit jaar zijn er in Nederland acht restaurants die een Groene Ster krijgen (restaurants die inzetten op duurzaamheid). Dat zijn:
*Neder in Alkmaar
*Restaurant Vannu in Bavel
*Mearkas in Eastermar
*Flores in Nijmegen
*Het Kookatelier op Texel
*Fermin in Rotterdam
*Heimat in Utrecht
*Lutum in Wijk bij Duurstede
Meestal wel.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:01 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Betekent dat dat het eten er ook sterwaardig is?
Nu moet ik weer aan mosselen denken, heren van de bruine sterquote:Op maandag 7 oktober 2024 12:30 schreef golfer het volgende:
Dit jaar zijn er in Nederland acht restaurants die een Groene Ster krijgen (restaurants die inzetten op duurzaamheid). Dat zijn:
*Neder in Alkmaar
*Restaurant Vannu in Bavel
*Mearkas in Eastermar
*Flores in Nijmegen
*Het Kookatelier op Texel
*Fermin in Rotterdam
*Heimat in Utrecht
*Lutum in Wijk bij Duurstede
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |