over spelletjes gesproken hier in piek bijna ieder huis zo n boek,zijn ze de weg kwijt,en die djoserrommel(dikke) je hebt gewoon bijna 20 tassen op een 2:50 wijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:44 schreef V__L_N het volgende:
Hebben ze dan toch eindelijk het spelletje van de postnl door...
Die kneus uit Barneveld kom ik ook geregeld tegen in de reacties onder berichten over postnl op nu.nlquote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
over spelletjes gesproken hier in piek bijna ieder huis zo n boek,zijn ze de weg kwijt,en die djoserrommel(dikke) je hebt gewoon bijna 20 tassen op een 2:50 wijk.
Verder is. het bedrijf heel erg met discriminatie in de weer,nou de grootste discriminatie doen ze zelf,2 "betere" en 1 slechte cao,en in de betere 5 weken vacance,als dat geen discriminatie is dan weet ik het niet meer.Van de week eens gekeken,die kneus uit Barneveld loopt er ook nog steeds rond, wie weet nog wie ik bedoel ?
ok ja dat had ik nog niet eerder gezien,nog niet veel veranderd dus.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Die kneus uit Barneveld kom ik ook geregeld tegen in de reacties onder berichten over postnl op nu.nl
Zijn schrijfstijl is erg herkenbaar. Onder de naam Hugo predikt hij daar nog steeds het gospel van postnl.
Ja Bram van der V, die (met instemming van de afdeling communicatie) continue aan het zuigen was en zelfs het hele intranet gehackt had waarop de reactie mogelijkheden voor iedereen zijn uitgeschakeld Als mensen kritisch waren op het bedrijfsbeleid en dit netjes verwoordden kregen ze een ban van een week of een maand, maar van der V. mocht gewoon doorgaan en moderatie nam het zelfs voor hem op als voor bijna iedereen duidlelijk was dat hij weer eens te ver gingquote:Van de week eens gekeken,die kneus uit Barneveld loopt er ook nog steeds rond, wie weet nog wie ik bedoel ?
Ik heb het bewust niet gekeken, want ik wist dat ik mij alleen maar zou ergeren aan die voorgebakken hersenspoelpraatjes. Ja, het brievenvolume is hard gedaald, maar het volume brievenbuspakjes is verdubbeld en de overige pakketten zijn ook flink toegenomen. En in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken (zie talloze reacties op nu.nl van types die denken dat wij niets te toen hebben en ons lopen te vervelen) lopen wij ook met pakjes.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 23:24 schreef V__L_N het volgende:
Door dat figuur heb ik nog wel een ban gehad op het reactie deel... Gestoord figuur
Ik heb die filmpjes terug zitten kijken van dat online evenement... Maar wat een walgelijke propaganda over geld en winst zeg.
ze proberen er steeds een "positieve" draai aan te geven,terwijl heel het land het vertrouwen in hun verloren is.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:16 schreef wbwb het volgende:
https://speld.nl/2024/10/(...)ieven-te-stimuleren/ lol
Het is nog steeds een raadsel dat er een heleboel zijn die het werk allemaal fantastich en en goed betaald, etc.. vinden,gelukkig ook een heleboel die het tegenovergestelde beweren,misschien wel meer.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wij zijn een kostenpost, dus wij moeten gereduceerd worden. Dus steeds meer werk doen, in minder tijd. Daarom worden volgend jaar de dalwijken ook allemaal priowijken.
wel een mooi item voor de Avondshowquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 23:24 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb die filmpjes terug zitten kijken van dat online evenement... Maar wat een walchelijke propoganda over geld en winst zeg.
Welk online evenement eigenlijk?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 23:24 schreef V__L_N het volgende:
Door dat figuur heb ik nog wel een ban gehad op het reactie deel... Gestoord figuur
Ik heb die filmpjes terug zitten kijken van dat online evenement... Maar wat een walchelijke propoganda over geld en winst zeg.
Even voor mijn beeldvorming. Je krijgt alleen je normuren betaald of kan er ook sprake zijn van overwerk?quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb het bewust niet gekeken, want ik wist dat ik mij alleen maar zou ergeren aan die voorgebakken hersenspoelpraatjes. Ja, het brievenvolume is hard gedaald, maar het volume brievenbuspakjes is verdubbeld en de overige pakketten zijn ook flink toegenomen. En in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken (zie talloze reacties op nu.nl van types die denken dat wij niets te toen hebben en ons lopen te vervelen) lopen wij ook met pakjes.
Maar helaas gaat het bij PostNL enkel en alleen om de winst, en wij zijn een noodzakelijk kwaad om die winst te kunnen realiseren, dus daarom wordt onze aanwezigheid nog getolereerd. Maar in wezen zijn wij in de ogen van het management simpelweg grondstoffen die nodig zijn voor de productie. Daarom heet de afdeling Personeelszaken tegenwoordig ook Human Resources. Menselijke grondstoffen, dat zijn wij in feite.
Wij zijn een kostenpost, dus wij moeten gereduceerd worden. Dus steeds meer werk doen, in minder tijd. Daarom worden volgend jaar de dalwijken ook allemaal priowijken. Op de piekdagen komt er post bij, maar geen tijd, en op de daldagen gaat er post af, en nog veel meer tijd af! Dus betekent dat meer wijken lopen binnen dezelfde tijd om aan je uren te komen. En dan is er nog een zekere vakbond die meent namens ons (!) een brief te moeten schrijven aan de minister van EZ waarin zij erop aandringen dat ook de postzegelpost standaard 48-uurs wordt, want dan hebben wij meer tijd om te bezorgen, en zou onze werkdruk verlaagd worden. Nou bedankt, vader van Femke! Als de bond echt gelooft dat de vork zo in de steel zit, dan staan ze nog verder van de werkvloer af dan ik al dacht.
Hoorde trouwens van de week dat de Sinterklaasviering bij PostNL ook al is wegbezuinigd. Eerst werd de kerstreceptie afgeschaft, later de traktaties (kerstbrood, paaseitjes, kruidnoten, NIETS kan er meer van af), en nu dus dit.
In Sinterklaas geloofde ik al heel lang niet meer, maar mijn laatste beetje geloof in PostNL is nu ook verdwenen.
Je krijgt gewoon betaald voor elke gewerkte minuut, dus niet slechts voor normuren o.i.d.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Even voor mijn beeldvorming. Je krijgt alleen je normuren betaald of kan er ook sprake zijn van overwerk?
Want dat eerste mag toch niet? Ik zou dan gewoon na de normuren stoppen en de post terugbrengen.
wat een lap tekst die nieuwe nieuwsbrief van de Or, en ja dat met die Lc en Pc is een rommeltjequote:Op zondag 27 oktober 2024 10:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb het bewust niet gekeken, want ik wist dat ik mij alleen maar zou ergeren aan die voorgebakken hersenspoelpraatjes. Ja, het brievenvolume is hard gedaald, maar het volume brievenbuspakjes is verdubbeld en de overige pakketten zijn ook flink toegenomen. En in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken (zie talloze reacties op nu.nl van types die denken dat wij niets te toen hebben en ons lopen te vervelen) lopen wij ook met pakjes.
Maar helaas gaat het bij PostNL enkel en alleen om de winst, en wij zijn een noodzakelijk kwaad om die winst te kunnen realiseren, dus daarom wordt onze aanwezigheid nog getolereerd. Maar in wezen zijn wij in de ogen van het management simpelweg grondstoffen die nodig zijn voor de productie. Daarom heet de afdeling Personeelszaken tegenwoordig ook Human Resources. Menselijke grondstoffen, dat zijn wij in feite.
Wij zijn een kostenpost, dus wij moeten gereduceerd worden. Dus steeds meer werk doen, in minder tijd. Daarom worden volgend jaar de dalwijken ook allemaal priowijken. Op de piekdagen komt er post bij, maar geen tijd, en op de daldagen gaat er post af, en nog veel meer tijd af! Dus betekent dat meer wijken lopen binnen dezelfde tijd om aan je uren te komen. En dan is er nog een zekere vakbond die meent namens ons (!) een brief te moeten schrijven aan de minister van EZ waarin zij erop aandringen dat ook de postzegelpost standaard 48-uurs wordt, want dan hebben wij meer tijd om te bezorgen, en zou onze werkdruk verlaagd worden. Nou bedankt, vader van Femke! Als de bond echt gelooft dat de vork zo in de steel zit, dan staan ze nog verder van de werkvloer af dan ik al dacht.
Hoorde trouwens van de week dat de Sinterklaasviering bij PostNL ook al is wegbezuinigd. Eerst werd de kerstreceptie afgeschaft, later de traktaties (kerstbrood, paaseitjes, kruidnoten, NIETS kan er meer van af), en nu dus dit.
In Sinterklaas geloofde ik al heel lang niet meer, maar mijn laatste beetje geloof in PostNL is nu ook verdwenen.
Het mooiste van die propaganda plaatjes was dat ze lieten zien in een staatje dat mail 650+ miljoen omzet heeft. Daarnaast zetten ze dan in een piepklein streepje zien dat daarvan 1 miljoen winst was... De optische truuk is dan dat het 1 heel hoog is en de ander bewust heel klein is afgebeeld. En dat een Maurice dan zegt, jullie zien dat dat heel weinig is...quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
We konden via teams inloggen en kijken naar een online evenement... Soort werkoverleg maar dan 1 richtingsverkeer. Wie niet kon inloggen kan delen terugkijken.quote:
Er is bijna altijd spraken van overuren.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Even voor mijn beeldvorming. Je krijgt alleen je normuren betaald of kan er ook sprake zijn van overwerk?
Want dat eerste mag toch niet? Ik zou dan gewoon na de normuren stoppen en de post terugbrengen.
gooi alle overbodige vanaf schaal 8 er maar eens uit incl ceo,cfo en alle andere rommel, heb je een opbrengst van 4/500 miljoenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:18 schreef V__L_N het volgende:
Ja dankje de koekoek, ga dat eens uitsplitsen in andere zaken ook. Want ik kan me wel een paar besparingen bedenken. En je hoeft er maar 3 te ontslaan voor een een extra winst van 2,5 miljoen.
Maar je krijgt die uren wel betaald? Want ik heb weleens begrepen dat daar de schoen wringt en men er moeilijk overdoet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:18 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het mooiste van die propaganda plaatjes was dat ze lieten zien in een staatje dat mail 650+ miljoen omzet heeft. Daarnaast zetten ze dan in een piepklein streepje zien dat daarvan 1 miljoen winst was... De optische truuk is dan dat het 1 heel hoog is en de ander bewust heel klein is afgebeeld. En dat een Maurice dan zegt, jullie zien dat dat heel weinig is...
Ja dankje de koekoek, ga dat eens uitsplitsen in andere zaken ook. Want ik kan me wel een paar besparingen bedenken. En je hoeft er maar 3 te ontslaan voor een een extra winst van 2,5 miljoen.
Ik vind het hele idee van die zakelijke post naar piekdagen zo'n idioot idee. We worden buiten toch al overspoeld en de fouten in het sorteerwerk zijn niet om aan te zien. Vervolgens lees ik dat in de nieuwsbrief van de or dat het bedoeld is om de kwaliteit op te krikken want dan wordt de postzegelpost beter bezorgd. Ik vraag me af waar ze dat idee vandaan halen. Ik hoor zelden dat er een dalwijk blijft staan. Piekwijken daar en tegen worden constant doorgeschoven, teruggezet enz... Simpel omdat ze te zwaar zijn.
[..]
We konden via teams inloggen en kijken naar een online evenement... Soort werkoverleg maar dan 1 richtingsverkeer. Wie niet kon inloggen kan delen terugkijken.
[..]
Er is bijna altijd spraken van overuren.
De postnl werkt op dit moment zo:
Een wijk wordt ingesteld op een bepaald aantal uren per dag. Er zijn 2 drukke dagen en 3 rustige dagen. Voor een drukke dag hebben ze de computer een tijd laten berekenen. Die komt bv in mijn geval uit op 2.20. In de praktijk klopt dat niet. Want je moet bv bijladen of de tuinpaden zijn langer. In mijn geval ga je dan structureel naar de 3.15... Maar het rooster wordt gemaakt op 2.20 en dat rooster wordt gebasseerd op je contracturen. Dus het is goed mogelijk dat je 5 uur overwerk hebt in een week.
Terugzetten zou moeten kunnen in overleg met de planning. Maar dan krijgt de klant zijn post niet op tijd en jij hebt de volgende dag evengoed die post weer. En dan heb je meer post op minder tijd, en dus weer overuren.
Dat hangt van de leidinggevende af. De ene keurt alles goed, de andere eist dat je zwart op wit een verklaring opstelt waarin je uitlegt waarom je de basistijd niet gehaald hebt.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar je krijgt die uren wel betaald? Want ik heb weleens begrepen dat daar de schoen wringt en men er moeilijk overdoet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |