Nee, de omzet van pakketten is groter dan die van post.quote:Op maandag 4 november 2024 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
We bezorgen ongeveer 6,9 miljoen brieven per dag tegenover 1,1 miljoen pakketten. Dus dat is eerder 86% post ipv 50%.
Er is wel degelijk een risico aan prijzen steeds verder verhogen, omdat je van tevoren niet weet hoe groot de volumedaling is die de prijsverhoging gaat veroorzaken. En klanten die eenmaal weg zijn, die krijg je niet zo makkelijk weer terug, zelfs al zou je de prijsverhoging weer terug draaien.
Altijd minimaal break-even zou betekenen dat PostNL nooit verlies zou kunnen leiden, en de praktijk heeft aangetoond dat die stelling niet klopt.
Dat kunnen idd redenen zijn om aandelen te kopen. Verder zal de pakketjesmarkt nog wel even blijven groeien, in coronatijd kon je wat dat betreft zelfs wel spreken van een hype.quote:Op maandag 4 november 2024 17:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
PostNL zit in een lastig pakket, dat is waar. Maar PostNL wekt vaak de suggestie dat dit allemaal door externe oorzaken komt: volumedaling, krapte op de arbeidsmarkt, tegenwerking vanuit de overheid. PostNL is slachtoffer van de omstandigheden en ons treft geen blaam. Maar dat is toch niet helemaal waar. Kijk naar de talloze reorganisaties die PostNL de afgelopen jaren heeft doorgevoerd en die zij nog steeds door blijven voeren. De ene reorganisatie is nog niet eens afgerond of de volgende wordt alweer uitgerold. NRP, OLK, Prisma, etc. Ondertussen wordt niet de tijd genomen om de ingezette trajecten te evalueren en waar nodig bij te sturen of stop te zetten als de resultaten tegenvallen. Dus ik denk echt dat mismanagement een belangrijke factor is.
Ik snap best dat de aandeelhouders winst willen zien. Maar als constante prijsverhogingen er enkel toe leiden dat de afzet nog harder daalt en het leidt NIET tot verhoging van de winst, dan is het een misvatting te veronderstellen dat een NOG verdere prijsverhoging ineens wel tot winst gaat leiden. Laten ze eerst maar eens ophouden met het verspillen van geld aan onzinnige zaken: Tradler, brand refreshing, doorbetaald transitieverlof, sponsoring van een wielerploeg, etc.
Misschien is briefpost wel een aflopende zaak. Maar dan vraag ik mij ook af waarom mensen aandelen kopen in een postbezorgbedrijf en dan klagen dat de winst tegenvalt. Of koesteren jullie hoop dat jullie allemaal uitgekocht gaan worden door Kreyinsky, of door Bpost, of de overheid die de boel gaat nationaliseren?
Dat zal een hele opluchting zijn voor PostNL. Wij maar denken dat er concurrentie was, en wij maar bang zijn voor rode cijfers. Nu blijkt dus uit uitvoerig marktonderzoek door zelfbenoemd marktanalist en bedrijfseconoom Ludovico dat wij helemaal geen concurrentie hebben en dat je de prijzen rustig kunt verhogen omdat de klanten nergens heen kunnen zodat post bezorgen per definitie geen verlieslatende onderneming kan worden.quote:Op maandag 4 november 2024 22:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, de omzet van pakketten is groter dan die van post.
Winstcijfers zijn volatiel, op de lange termijn... Zolang ze geen concurrentie hebben.. Onmogelijk dat je structureel beneden breakeven presteert joh.
De Grote Concurrent is natuurlijk de digitalisering. En daar ben je gewoon al 20 jaar ontzettend hard van aan het verliezen als postbezorger. Vergeleken bij de digitalisering is alle concurrentie die PostNL op briefpost had en heeft gerommel in de marge.quote:Op maandag 4 november 2024 22:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat zal een hele opluchting zijn voor PostNL. Wij maar denken dat er concurrentie was, en wij maar bang zijn voor rode cijfers. Nu blijkt dus uit uitvoerig marktonderzoek door zelfbenoemd marktanalist en bedrijfseconoom Ludovico dat wij helemaal geen concurrentie hebben en dat je de prijzen rustig kunt verhogen omdat de klanten nergens heen kunnen zodat post bezorgen per definitie geen verlieslatende onderneming kan worden.
Blijf ik mij wel afvragen, die volumedaling van de afgelopen jaren, die weggelopen klanten, waar zijn die dan gebleven? Overleden? Gestorven na het likken van hele goedkope giftige enveloppen?
quote:Op maandag 4 november 2024 23:06 schreef lololo het volgende:
[..]
De Grote Concurrent is natuurlijk de digitalisering. En daar ben je gewoon al 20 jaar ontzettend hard van aan het verliezen als postbezorger. Vergeleken bij de digitalisering is alle concurrentie die PostNL op briefpost had en heeft gerommel in de marge.
Digitaal is sneller, goedkoper en (zéker tegenwoordig) veel betrouwbaarder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
Sneller en goedkoper, daar ben ik het 100% mee eens. Betrouwbaarder vind ik persoonlijk niet. Ik heb meer dan eens mailtjes gemist omdat Ziggo, Microsoft of Thunderbird ineens besloten hadden dat het spam was of om andere voor mij onduidelijke redenen. De keren dat post bij mij in het geheel niet aan is gekomen is op de vingers van 1 hand te tellen.quote:Op maandag 4 november 2024 23:06 schreef lololo het volgende:
[..]
De Grote Concurrent is natuurlijk de digitalisering. En daar ben je gewoon al 20 jaar ontzettend hard van aan het verliezen als postbezorger. Vergeleken bij de digitalisering is alle concurrentie die PostNL op briefpost had en heeft gerommel in de marge.
Digitaal is sneller, goedkoper en (zéker tegenwoordig) veel betrouwbaarder.
Nederland is sowieso een vrij duur land. Reken er maar op dat een simpel pakketje bij PostNL nooit onder de 5 euro komt of zoals nu alleen brievenbuspakjes maar daar is de betrouwbaarheid niet echt over naar huis te schrijven. En nee, terug naar vroeger gaat het niet meer. Krijg je over 50 brieven per week met facturen, wijzigingen en webshop bevestigingen. Nu zie je dat je al nooit meer een factuur krijgt. Enkel digitaal en vaak ook nog eerst inloggen op je account terwijl de incasso al heeft plaatsgevonden.quote:Op maandag 4 november 2024 23:17 schreef V__L_N het volgende:
Digitaal is voor veel mensen helemaal niet interessant. Er zijn enorm veel mensen die niks doen met hun mail.
Probleem is dat het beleid van de postnl ze er wel toe dwingt om het te doen. De betrouwbaarheid is gewoon voor veel mensen een probleem. Mail raakt ook wel eens kwijt, maar dat voelt minder alsof er een 3de partij heeft zitten rommelen.
Wat betreft die prijsverhogingen en de minder post. Die 2 versterken elkaar wel degelijk en bij minder post is het ophouden van het netwerk wel degelijk duurder. Als je als bedrijf daadwerkelijk slim bent dan zorg je dat je je omzet gaat verhogen uit handelingen die wel degelijk de vaart weer trekken richting meer post.
Je kunt de afname niet totaal remmen. Maar je kunt er wel op sturen dat het een product wordt met een bepaald gevoel van luxe en exlusiviteit. In duitsland hebben ze enorm veel succes met 70 cent tarief voor postkaartjes het jaar rond bv. Dat geeft mensen de mogelijkheid om iets leuks te sturen op elk moment en niet alleen met kerst. In Italie hebben ze het tarief voor kleine pakketjes tot 1 kg verlaagd en versimpeld... Om mensen aan te moedigen elkaar meer dingen te sturen die niet digitaal kunnen.
De postnl loopt gewoon lichtjaren achter in dit soort dingen.
Kun je leuk emo doen.quote:Op maandag 4 november 2024 22:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat zal een hele opluchting zijn voor PostNL. Wij maar denken dat er concurrentie was, en wij maar bang zijn voor rode cijfers. Nu blijkt dus uit uitvoerig marktonderzoek door zelfbenoemd marktanalist en bedrijfseconoom Ludovico dat wij helemaal geen concurrentie hebben en dat je de prijzen rustig kunt verhogen omdat de klanten nergens heen kunnen zodat post bezorgen per definitie geen verlieslatende onderneming kan worden.
Blijf ik mij wel afvragen, die volumedaling van de afgelopen jaren, die weggelopen klanten, waar zijn die dan gebleven? Overleden? Gestorven na het likken van hele goedkope giftige enveloppen?
Voelt wmb allemaal wat kansloos aan. Het is gewoon een feit dat post een doodgaand iets is.quote:Op maandag 4 november 2024 23:17 schreef V__L_N het volgende:
Digitaal is voor veel mensen helemaal niet interessant. Er zijn enorm veel mensen die niks doen met hun mail.
Probleem is dat het beleid van de postnl ze er wel toe dwingt om het te doen. De betrouwbaarheid is gewoon voor veel mensen een probleem. Mail raakt ook wel eens kwijt, maar dat voelt minder alsof er een 3de partij heeft zitten rommelen.
Wat betreft die prijsverhogingen en de minder post. Die 2 versterken elkaar wel degelijk en bij minder post is het ophouden van het netwerk wel degelijk duurder. Als je als bedrijf daadwerkelijk slim bent dan zorg je dat je je omzet gaat verhogen uit handelingen die wel degelijk de vaart weer trekken richting meer post.
Je kunt de afname niet totaal remmen. Maar je kunt er wel op sturen dat het een product wordt met een bepaald gevoel van luxe en exlusiviteit. In duitsland hebben ze enorm veel succes met 70 cent tarief voor postkaartjes het jaar rond bv. Dat geeft mensen de mogelijkheid om iets leuks te sturen op elk moment en niet alleen met kerst. In Italie hebben ze het tarief voor kleine pakketjes tot 1 kg verlaagd en versimpeld... Om mensen aan te moedigen elkaar meer dingen te sturen die niet digitaal kunnen.
De postnl loopt gewoon lichtjaren achter in dit soort dingen.
Als jij onze reacties niet (goed) leest, heeft het weinig zin meer om te reageren. Deze vraag is in dit topic al talloze malen gesteld en beantwoord.quote:Op maandag 4 november 2024 23:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kun je leuk emo doen.
1. Welke concurrent hebben ze dan, serieus, op post?
Tuurlijk, gewoon laten vallen. Welke postwet?quote:2. Als het verlieslatend is laten ze die tak toch vallen. Structureel verlieslatend is niks, die oneindige zakken heeft niemand behalve misschien de staat. Dat is een bedrijfseconomische wetmatigheid mag je wel zeggen.
Het zal.quote:Op dinsdag 5 november 2024 00:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als jij onze reacties niet (goed) leest, heeft het weinig zin meer om te reageren. Deze vraag is in dit topic al talloze malen gesteld en beantwoord.
[..]
Tuurlijk, gewoon laten vallen. Welke postwet?
En dan met die gedateerde cijfers van 80-85% sandd als grootste concurrent genoemd. Komop zeg. Misplaatst toontje.quote:In de Nederlandse brievenpostmarkt heeft PostNL een marktaandeel van ongeveer 80-85%, en de resterende 15-20% wordt verdeeld onder enkele andere spelers. De belangrijkste concurrenten zijn Sandd (dat inmiddels is overgenomen door PostNL), DHL en enkele kleinere postbedrijven
Je spreekt je zelf wel tegen. Eerst beweer je dat briefpostbezorging onmogelijk verlieslijdend kan zijn omdat er geen concurrentie is, daarbij de grootste concurrent (digitalisering) gemakshalve even vergetend. Even later zeg je dat post een doodgaand iets is. Volgens mij loop je hier alleen maar te te trollen. Je werkt niet eens bij PostNL, dus wat heb je hier überhaupt te zoeken? Ik ga er in ieder geval niet meer op in.quote:Op dinsdag 5 november 2024 00:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het zal.
Hoop lucht. Geen inhoud.
Geen wet die je verplicht een failliet businessmodel te handhaven.
sterker nog ze staan niet eens open voor nieuwe ideeen,alleen hun eigen frutsels zijn heilig,ja dan ga je op een gegeven moment de strijd verliezen.quote:Op maandag 4 november 2024 23:17 schreef V__L_N het volgende:
De postnl loopt gewoon lichtjaren achter in dit soort dingen.
quote:Op dinsdag 5 november 2024 00:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je spreekt je zelf wel tegen. Eerst beweer je dat briefpostbezorging onmogelijk verlieslijdend kan zijn omdat er geen concurrentie is, daarbij de grootste concurrent (digitalisering) gemakshalve even vergetend.
Klopt. Doodgaand iets, cq het wordt steeds minder.quote:Op dinsdag 5 november 2024 00:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Even later zeg je dat post een doodgaand iets is. Volgens mij loop je hier alleen maar te te trollen. Je werkt niet eens bij PostNL, dus wat heb je hier überhaupt te zoeken? Ik ga er in ieder geval niet meer op in.
quote:ophaling10
Als je echt de moeite van je kleine pink zou doen om niet precies te lezen wat je wilt lezen zodat je kunt stampvoeten had je misschien begrepen wat ik zeg want zo moeilijk is het echt niet.quote:liedetector
en dan nog de plank zo mis slaan zonder echt goeie argumenten te geven en jezelf tegen te spreken.....quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:28 schreef ludovico het volgende:
Ik werk niet bij PostNL, klopt, heb er wél klusjes voor gedaan, heb gewerkt bij de concurrent DHL, ken het werk van pakketbezorger dus, en heb aandelen PostNL, dus vandaar mijn interesse.
Bijzonder dit, inclusief je groupies die je comment een like geven.
Gevoel is iets wat altijd verkoopt. En natuurlijk krijgen we niet 100 facturen meer per week (kregen we vroeger ook niet want toen hadden we niet zoveel verschillende abonnementen en service). Maar dat fijne gevoel dat je iets vind in de brievenbus wat je zo graag wilde hebben, of dat iemand aan je denkt. Dat is van elke dag en elke tijd. Maar dan moet je daar wel ruimte voor maken.quote:Op maandag 4 november 2024 23:27 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Nederland is sowieso een vrij duur land. Reken er maar op dat een simpel pakketje bij PostNL nooit onder de 5 euro komt of zoals nu alleen brievenbuspakjes maar daar is de betrouwbaarheid niet echt over naar huis te schrijven. En nee, terug naar vroeger gaat het niet meer. Krijg je over 50 brieven per week met facturen, wijzigingen en webshop bevestigingen. Nu zie je dat je al nooit meer een factuur krijgt. Enkel digitaal en vaak ook nog eerst inloggen op je account terwijl de incasso al heeft plaatsgevonden.
Ik betwijfel het echter of mensen elkaar nou zoveel brieven en kaartjes gaan sturen als het vaste tarief 50 cent gaat worden. Zo'n sociaal land zijn wij niet (meer) en naar de brievenbus kost moeite ipv een appje vanaf de bank.
De overheid heeft postnl aangewezen als uitvoerder voor de upd. Het is niet zo dat ze het zomaar kunnen teruggeven. Dan moet de overheid het terugnemen. Daarnaast bepaald de overheid ook het maximumrendement dat de postnl mag behalen op de upd. Dat is op dit moment 9%. Daarnaast is er ook nog een tariefkader. De postnl mag schuiven met de prijzen, maar mag niet boven een bepaalde bandbreedte over het totaal uitkomen. Het zal nooit de meest winstgevende tak worden. Maar als tegenhanger, het feit dat je verantwoordelijk bent voor de upd maakt dat veel andere bedrijven je automatisch hun post geven op basis van "betrouwbaarheidsgevoel". Nu de postnl daar zelf afbreuk aan doet zie je dat bedrijven weglopen. Bv storings- en onderhoudspost die door eigen personeel wordt bezorgd. Gemeente die hun bladen terughalen en naar de sociale werkplaats brengen. En wie zegt dat het al jaren zo is, dat klopt. Maar we zitten ook al 6 jaar in reorganisatiemodus. En de ene reorganisaties is nog slechter en half uitgevoerder dan de andere.quote:Op maandag 4 november 2024 23:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kun je leuk emo doen.
1. Welke concurrent hebben ze dan, serieus, op post?
2. Als het verlieslatend is laten ze die tak toch vallen. Structureel verlieslatend is niks, die oneindige zakken heeft niemand behalve misschien de staat. Dat is een bedrijfseconomische wetmatigheid mag je wel zeggen.
Weggelopen klanten van post? Die zullen wel een alternatief gevonden hebben op post, vermoed ik concurrentie op het gebied van postbezorging zelf ken ik in Nederland echt geen speler, de laatste half serieuze partij was Sandd en die is overgenomen door PostNL zelf. Semi legaal danwel illegaal.
De ondergrens qua verdiensten op Post is echt wel tamelijk hard boven de 0. Gezien de concurrentie niet bestaat en de staat dan toch wel akkoord gaat met hogere tarieven of zelfs - zo gek zijn ze wel - subsidie.
Zouden de omstandigheden wisselen vanwege concurrentie en het lijkt structureel geld te kosten? Dan dump je die tak.
Is dat acceptabel voor de staat? Natuurlijk niet. Dus, leverage voor PostNL.
Het enige serieuze wat kan gebeuren is dat Deutsche Post de shitshow komt overnemen. Maar dat zou meer om te pesten zijn want die zien ook wel in dat het beleg mager is.
Niks kansloos aan. Wij gaan wel met ons tijd mee, maar hierin blijven we ook giga achter. Ons postnetwerk wordt helemaal niet compleet gebruikt omdat de postnl dat zelf niet stimuleerd. Het is bv vrij complex om pakketjes die door de brievenbus kunnen van pakketten over te hevelen naar mail. Dat gebeurt dus gewoon niet. Dat zou namelijk ook een winstverschuiving betekenen, iets wat het bedrijf liever niet doet. Daarnaast is er lang veel vraag geweest naar dure en dikkte tijdschriften, iets waarmee de postnl zichzelf bewust uit de markt heeft geprezen.quote:Op maandag 4 november 2024 23:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Voelt wmb allemaal wat kansloos aan. Het is gewoon een feit dat post een doodgaand iets is.
Vraag me hard af of het niet alleen maar geld kost zo een Italiaans of Duits initiatief.
Vergeet ook niet dat de Nederlander 30x meer met de tijd meegaat dan de Duitser bijvoorbeeld. En die Italianen zijn ook erg familie georiënteerd tov van ons en stokoud.
Die wet is er dus wel. Net als een wet die overheden verplicht om bepaalde communicatie nog steeds per brief te sturen. Dus post blijft voorlopig wel even. In iedergeval tot de overheid een oplossing heeft gevonden voor mensen die digitaal niet vaardig zijn (of er geen geld voor hebben).quote:Op dinsdag 5 november 2024 00:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het zal.
Hoop lucht. Geen inhoud.
Geen wet die je verplicht een failliet businessmodel te handhaven.
[..]
En dan met die gedateerde cijfers van 80-85% sandd als grootste concurrent genoemd. Komop zeg. Misplaatst toontje.
Te veel frutsels op besparen, te weinig op behouden.quote:Op dinsdag 5 november 2024 08:56 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
sterker nog ze staan niet eens open voor nieuwe ideeen,alleen hun eigen frutsels zijn heilig,ja dan ga je op een gegeven moment de strijd verliezen.
Nou, nog 1 keer dan, om het af te leren. Je spreekt je zelf tegen door eerst te suggereren dat postbezorging nooit verlieslatend kan zijn (altijd minimaal break-even spelen) omdat er geen concurrentie is, dus dat prijzen verhogen zonder risico is. Vervolgens wijzen wij jou er op dat er al (meermaals) verlies is geleden op de briefpost, zodat jouw stelling niet klopt. En dat wij een levensgrote concurrent hebben in de vorm van e-mail, internet en andere digitale vormen van communicatie. Als reactie verander jij je oorspronkelijke statement ineens van nooit verlieslatend in nooit structureel verlieslatend. Want, zo stel jij, zodra de postbezorging verlieslatend wordt kan PostNL simpelweg de hele posttak afstoten. Dat zou volgens jou mogelijk zijn binnen de Postwet ("geen wet verplicht jou een failliet businessmodel te handhaven"). Ook geef je en passant nog even aan dat post een doodgaand iets is, wat dus in strijd is met jouw eerdere opmerking dat het niet verlieslatend kan zijn.quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:28 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Manmanman.
[..]
Klopt. Doodgaand iets, cq het wordt steeds minder.
Ik werk niet bij PostNL, klopt, heb er wél klusjes voor gedaan, heb gewerkt bij de concurrent DHL, ken het werk van pakketbezorger dus, en heb aandelen PostNL, dus vandaar mijn interesse.
Bijzonder dit, inclusief je groupies die je comment een like geven.
[..]
[..]
Als je echt de moeite van je kleine pink zou doen om niet precies te lezen wat je wilt lezen zodat je kunt stampvoeten had je misschien begrepen wat ik zeg want zo moeilijk is het echt niet.
Ja.quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:55 schreef V__L_N het volgende:
De overheid heeft postnl aangewezen als uitvoerder voor de upd. Het is niet zo dat ze het zomaar kunnen teruggeven. Dan moet de overheid het terugnemen. Daarnaast bepaald de overheid ook het maximumrendement dat de postnl mag behalen op de upd. Dat is op dit moment 9%. Daarnaast is er ook nog een tariefkader. De postnl mag schuiven met de prijzen, maar mag niet boven een bepaalde bandbreedte over het totaal uitkomen. Het zal nooit de meest winstgevende tak worden. Maar als tegenhanger, het feit dat je verantwoordelijk bent voor de upd maakt dat veel andere bedrijven je automatisch hun post geven op basis van "betrouwbaarheidsgevoel". Nu de postnl daar zelf afbreuk aan doet zie je dat bedrijven weglopen. Bv storings- en onderhoudspost die door eigen personeel wordt bezorgd. Gemeente die hun bladen terughalen en naar de sociale werkplaats brengen. En wie zegt dat het al jaren zo is, dat klopt. Maar we zitten ook al 6 jaar in reorganisatiemodus. En de ene reorganisaties is nog slechter en half uitgevoerder dan de andere.
Wet dat je niet failliet mag gaan? Pardon? Danwel failliet business model moet handhaven?quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:55 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Gevoel is iets wat altijd verkoopt. En natuurlijk krijgen we niet 100 facturen meer per week (kregen we vroeger ook niet want toen hadden we niet zoveel verschillende abonnementen en service). Maar dat fijne gevoel dat je iets vind in de brievenbus wat je zo graag wilde hebben, of dat iemand aan je denkt. Dat is van elke dag en elke tijd. Maar dan moet je daar wel ruimte voor maken.
[..]
De overheid heeft postnl aangewezen als uitvoerder voor de upd. Het is niet zo dat ze het zomaar kunnen teruggeven. Dan moet de overheid het terugnemen. Daarnaast bepaald de overheid ook het maximumrendement dat de postnl mag behalen op de upd. Dat is op dit moment 9%. Daarnaast is er ook nog een tariefkader. De postnl mag schuiven met de prijzen, maar mag niet boven een bepaalde bandbreedte over het totaal uitkomen. Het zal nooit de meest winstgevende tak worden. Maar als tegenhanger, het feit dat je verantwoordelijk bent voor de upd maakt dat veel andere bedrijven je automatisch hun post geven op basis van "betrouwbaarheidsgevoel". Nu de postnl daar zelf afbreuk aan doet zie je dat bedrijven weglopen. Bv storings- en onderhoudspost die door eigen personeel wordt bezorgd. Gemeente die hun bladen terughalen en naar de sociale werkplaats brengen. En wie zegt dat het al jaren zo is, dat klopt. Maar we zitten ook al 6 jaar in reorganisatiemodus. En de ene reorganisaties is nog slechter en half uitgevoerder dan de andere.
[..]
Niks kansloos aan. Wij gaan wel met ons tijd mee, maar hierin blijven we ook giga achter. Ons postnetwerk wordt helemaal niet compleet gebruikt omdat de postnl dat zelf niet stimuleerd. Het is bv vrij complex om pakketjes die door de brievenbus kunnen van pakketten over te hevelen naar mail. Dat gebeurt dus gewoon niet. Dat zou namelijk ook een winstverschuiving betekenen, iets wat het bedrijf liever niet doet. Daarnaast is er lang veel vraag geweest naar dure en dikkte tijdschriften, iets waarmee de postnl zichzelf bewust uit de markt heeft geprezen.
[..]
Die wet is er dus wel. Net als een wet die overheden verplicht om bepaalde communicatie nog steeds per brief te sturen. Dus post blijft voorlopig wel even. In iedergeval tot de overheid een oplossing heeft gevonden voor mensen die digitaal niet vaardig zijn (of er geen geld voor hebben).
Je weet trouwens dat sandd niet had mogen worden overgenomen en dat dat ook nog steeds een bottelnek is voor de postnl?
[..]
Te veel frutsels op besparen, te weinig op behouden.
STRUCTUREELquote:Op dinsdag 5 november 2024 10:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vervolgens wijzen wij jou er op dat er al (meermaals) verlies is geleden op de briefpost, zodat jouw stelling niet klopt.
Dan is de fiets ook een concurrent van de Volkswagen dealer, je kunt ook nuchter blijven.quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En dat wij een levensgrote concurrent hebben in de vorm van e-mail, internet en andere digitale vormen van communicatie.
Als ik onduidelijk was met structureel, prima, mijn fout.quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als reactie verander jij je oorspronkelijke statement ineens van nooit verlieslatend in nooit structureel verlieslatend. Want, zo stel jij, zodra de postbezorging verlieslatend wordt kan PostNL simpelweg de hele posttak afstoten. Dat zou volgens jou mogelijk zijn binnen de Postwet ("geen wet verplicht jou een failliet businessmodel te handhaven"). Ook geef je en passant nog even aan dat post een doodgaand iets is, wat dus in strijd is met jouw eerdere opmerking dat het niet verlieslatend kan zijn.
Dat citaat kwam van chatgpt en dient als bewijs dat PostNL nauwelijks concurrentie heeft, maar jij trekt dat in het extreme door er email bij te gaan halen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vervolgens verwijt je mij een misplaatst toontje op basis van een citaat dat helemaal niet van mij afkomstig is.
Jij doet emo, daar zeg ik wat van, raar gedoe.quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je hebt dan wel een aparte manier van interesse tonen.
Nee jij doet misplaatst uit de hoogte, sneu, zielig, met je opmerkingen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik zie geen interesse, ik zie iemand die ons, niet gehinderd door kennis van zaken,
quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
even meent te kunnen vertellen hoe het allemaal zit.
Wat jij wilt, jouw kennis is zo superieur. Je bent heel slim.quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
bij dit bedrijf, en dan komt er iemand die meent dat hij (omdat hij wat aandelen van PostNL heeft en ooit een blauwe maandag pakjes heeft bezorgd voor DHL) marktanalist, bedrijfseconoom en jurist tegelijk is. In postkringen noemen wij dit een Bram van der Visje doen.
Mooi!quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En nu hou ik er echt over op, want ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.
Ik was allang opgehouden. Met hem in discussie gaan heeft echt helemaal geen zin…quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, nog 1 keer dan, om het af te leren. Je spreekt je zelf tegen door eerst te suggereren dat postbezorging nooit verlieslatend kan zijn (altijd minimaal break-even spelen) omdat er geen concurrentie is, dus dat prijzen verhogen zonder risico is. Vervolgens wijzen wij jou er op dat er al (meermaals) verlies is geleden op de briefpost, zodat jouw stelling niet klopt. En dat wij een levensgrote concurrent hebben in de vorm van e-mail, internet en andere digitale vormen van communicatie. Als reactie verander jij je oorspronkelijke statement ineens van nooit verlieslatend in nooit structureel verlieslatend. Want, zo stel jij, zodra de postbezorging verlieslatend wordt kan PostNL simpelweg de hele posttak afstoten. Dat zou volgens jou mogelijk zijn binnen de Postwet ("geen wet verplicht jou een failliet businessmodel te handhaven"). Ook geef je en passant nog even aan dat post een doodgaand iets is, wat dus in strijd is met jouw eerdere opmerking dat het niet verlieslatend kan zijn.
Vervolgens verwijt je mij een misplaatst toontje op basis van een citaat dat helemaal niet van mij afkomstig is.
Je geeft aan dat je in dit topic kwam obv interesse. Je hebt dan wel een aparte manier van interesse tonen. Ik zie geen interesse, ik zie iemand die ons, niet gehinderd door kennis van zaken, even meent te kunnen vertellen hoe het allemaal zit. Wij werken al jaren, sommigen van ons al decennia, bij dit bedrijf, en dan komt er iemand die meent dat hij (omdat hij wat aandelen van PostNL heeft en ooit een blauwe maandag pakjes heeft bezorgd voor DHL) marktanalist, bedrijfseconoom en jurist tegelijk is. In postkringen noemen wij dit een Bram van der Visje doen.
En nu hou ik er echt over op, want ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.
Wie zegt er dat de postnl failliet aan het gaan is? Dat is pure onzin. We draaien een goede omzet en we maken ook nog steeds winst. In principe zou dat ook de enige manier zijn waarop we echt van de upd af zouden kunnen. Als we niet genoeg middelen hebben om dat netwerk overeind te houden. Maar dat hebben we wel. En dat betekend dat we verplicht zijn de post van de upd te bezorgen. Post zelf is niet een product wat binnen een paar jaar verdwenen is. Oa dus door de wettelijke verplichting die er aan vast zit.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Wet dat je niet failliet mag gaan? Pardon? Danwel failliet business model moet handhaven?
Don't feed the trolls. Het heeft geen zin om een discussie aan te gaan met iemand die willekeurige cijfers uit de lucht goochelt en door chat-GPT geproduceerde teksten opvoert als "bewijs". Misschien is dat de Millennial-versie van "Het hep op Feesboek gestaan"?quote:Op dinsdag 5 november 2024 23:07 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Wie zegt er dat de postnl failliet aan het gaan is? Dat is pure onzin. We draaien een goede omzet en we maken ook nog steeds winst. In principe zou dat ook de enige manier zijn waarop we echt van de upd af zouden kunnen. Als we niet genoeg middelen hebben om dat netwerk overeind te houden. Maar dat hebben we wel. En dat betekend dat we verplicht zijn de post van de upd te bezorgen. Post zelf is niet een product wat binnen een paar jaar verdwenen is. Oa dus door de wettelijke verplichting die er aan vast zit.
Weetje, ik snap het hoor. De buitenwereld geloofd snel in dit soort praatjes... Oooh wat gaat het slecht. Maar het personeel weet wel beter. We weten dat er veel gegraaid wordt, dat er geld word weggegooid en dat er dingen plaatsvinden waar het bedrijf duidelijk veel geld mee weggooit. We roepen niet voor niets al jaren dat er wanbeleid wordt gevoerd.
Misschien kun je inhoudelijk ingaan op de cijfers of die niet kloppen.quote:Op woensdag 6 november 2024 00:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Don't feed the trolls. Het heeft geen zin om een discussie aan te gaan met iemand die willekeurige cijfers uit de lucht goochelt en door chat-GPT geproduceerde teksten opvoert als "bewijs". Misschien is dat de Millennial-versie van "Het hep op Feesboek gestaan"?
Ik zeg niet dat postnl failliet aan het gaan is. Als je leest lees je precies het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 5 november 2024 23:07 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Wie zegt er dat de postnl failliet aan het gaan is? Dat is pure onzin. We draaien een goede omzet en we maken ook nog steeds winst. In principe zou dat ook de enige manier zijn waarop we echt van de upd af zouden kunnen. Als we niet genoeg middelen hebben om dat netwerk overeind te houden. Maar dat hebben we wel. En dat betekend dat we verplicht zijn de post van de upd te bezorgen. Post zelf is niet een product wat binnen een paar jaar verdwenen is. Oa dus door de wettelijke verplichting die er aan vast zit.
Weetje, ik snap het hoor. De buitenwereld geloofd snel in dit soort praatjes... Oooh wat gaat het slecht. Maar het personeel weet wel beter. We weten dat er veel gegraaid wordt, dat er geld word weggegooid en dat er dingen plaatsvinden waar het bedrijf duidelijk veel geld mee weggooit. We roepen niet voor niets al jaren dat er wanbeleid wordt gevoerd.
En wederom verkoopt de Nederlandse pers ons kletskoek:quote:
Plicht om alle post binnen 24 uur te bezorgen? Hoe komen ze er bij! Die plicht bestaat helemaal niet en heeft voor zover ik weet ook nooit bestaan (in ieder geval niet in deze eeuw). PostNL is verplicht 95% van de postzegelpost de eerstvolgende werkdag (dus dat is iets anders dan binnen 24 uur) te bezorgen. Postzegelpost is maar een heel klein deel van de totale posthoeveelheid. Ik weet niet precies hoe klein, maar ik geloof iets van 5%. En daar maakt die door de NRC aangehaalde blauwe brief geen deel van uit.quote:Herna Verhagen van PostNL vraagt het al jaren: verlos ons van de plicht om alle post binnen 24 uur te bezorgen. Die blauwe envelop van de Belastingdienst willen de meeste mensen best een dagje later ontvangen. Dat geldt ook voor andere niet-essentiële post.
Nu moet PostNL zich nog houden aan de wettelijke plicht post binnen een etmaal te bezorgen.
ja je lacht je kapot,ook de titel ,doet me meer aan iets anders denkenquote:Op woensdag 6 november 2024 21:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En wederom verkoopt de Nederlandse pers ons kletskoek:
[..]
Plicht om alle post binnen 24 uur te bezorgen? Hoe komen ze er bij! Die plicht bestaat helemaal niet en heeft voor zover ik weet ook nooit bestaan (in ieder geval niet in deze eeuw). PostNL is verplicht 95% van de postzegelpost de eerstvolgende werkdag (dus dat is iets anders dan binnen 24 uur) te bezorgen. Postzegelpost is maar een heel klein deel van de totale posthoeveelheid. Ik weet niet precies hoe klein, maar ik geloof iets van 5%. En daar maakt die door de NRC aangehaalde blauwe brief geen deel van uit.
Je word er soms moedeloos van. Jaren geleden staakten de postbodes en opende het NOS Journaal met het bericht "de postbezorgers en sorteerders staken deze week." Terwijl die dus juist NIET staakten.
En recenter was er een item over de volumedaling van de briefpost en werd een bezorger van PostNL geinterviewd door een NOS-verslaggever die hem vroeg hoe veel brieven hij nog bezorgde. Het antwoord luidde: "Bijna niets". Ja duh! Het was een pakketbezorger!
Ik dacht het heel even dat het misschien een alter ego was, maar ik denk het niet. Onze Barnevelder kraamde weliswaar een hoop onzin uit, maar hij hij formuleerde het wel altijd bloemrijk. En hij bleef wel altijd vrij netjes in zijn bewoordingen.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:17 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja je lacht je kapot,ook de titel ,doet me meer aan iets anders denkenDe pers moet even een paar jaar meedraaien.Die gast van gisteren zal dat die uit Barneveld niet zijn?Er kwam zoveel onzin uit,dan kan haast niet anders.
De Quote noemt het salaris "relatief bescheiden" voor een topvrouw. Het is waar dat als je het salaris van Herna vergelijkt met dat van andere toplieden van bedrijven met het hoofdkantoor in Nederland, dat het dan relatief bescheiden is (met de nadruk op relatief). Maar je moet wel bedenken dat de echte topverdieners (Shell wordt oa genoemd) ceo zijn van een multinational. En PostNL is toch niet echt een multinational, we opereren alleen in Nederland en België.quote:Op donderdag 7 november 2024 09:14 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.quotenet.nl/z(...)baas-herna-verhagen/
vind het exorbitante bedragen t.o.v. die zich buiten,door weer en wind,geheel uit de naad werkt,en zonder enige secundaire arbeidsvoorwaarden.
PostNL zit toch echt wel in nog meer landen dan alleen Nederland en België, o.a. met Spring GDS.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De Quote noemt het salaris "relatief bescheiden" voor een topvrouw. Het is waar dat als je het salaris van Herna vergelijkt met dat van andere toplieden van bedrijven met het hoofdkantoor in Nederland, dat het dan relatief bescheiden is (met de nadruk op relatief). Maar je moet wel bedenken dat de echte topverdieners (Shell wordt oa genoemd) ceo zijn van een multinational. En PostNL is toch niet echt een multinational, we opereren alleen in Nederland en België.
Dat wist ik niet, en blijkbaar weet degene die de teksten op de website van PostNL schrijft het ook niet, want daar staat:quote:Op donderdag 7 november 2024 15:14 schreef wbwb het volgende:
[..]
PostNL zit toch echt wel in nog meer landen dan alleen Nederland en België, o.a. met Spring GDS.
Dus daaruit maak ik op dat PostNL zelf uitsluitend gevestigd is in Nederland, België en, vooruit, Luxemburg, die was ik vergeten. En dus ook uitsluitend in deze landen zelf de bezorging verzorgen.quote:We bezorgen en bieden diensten aan voor consumenten en zakelijke klanten in de Benelux........ Ook verder over de grens staan we altijd voor je klaar. Dankzij onze samenwerking met een groot aantal internationale partners hebben we een wereldwijd netwerk.
Vraag ik me toch af hoe ze na een vergelijking met Shell bij relatief bescheiden komen, ze is een nog grotere graaier dan ik al dachtquote:Op donderdag 7 november 2024 14:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De Quote noemt het salaris "relatief bescheiden" voor een topvrouw. Het is waar dat als je het salaris van Herna vergelijkt met dat van andere toplieden van bedrijven met het hoofdkantoor in Nederland, dat het dan relatief bescheiden is (met de nadruk op relatief). Maar je moet wel bedenken dat de echte topverdieners (Shell wordt oa genoemd) ceo zijn van een multinational. En PostNL is toch niet echt een multinational, we opereren alleen in Nederland en België.
Misschien lees ik het verkeerd, maar waar in deze overzichten staat wat Herna allemaal bij elkaar gegraaid verdiend heeft?quote:Op donderdag 7 november 2024 19:23 schreef zerebus het volgende:
[..]
Vraag ik me toch af hoe ze na een vergelijking met Shell bij relatief bescheiden komen, ze is een nog grotere graaier dan ik al dacht
Postnl (gemeten in millions)
Shell (gemeten in billions)
Herna Verhagen is aangetreden in 2012. Volgens Peter de Waard zijn sinds 2012 de tarieven niet verhoogd. Wat een onzin. In 2012 kostte een postzegel 50 cent, momenteel is dat 1,14 dus meer dan het dubbele. In de kosten is volop gesneden, en in 2019 hebben we Sandd overgenomen, dus hoezo "overnames konden niet"?quote:Sinds haar aantreden is het aantal verzonden brieven gedaald van 4 naar 1,4 miljard, zonder dat in de kosten kon worden gesneden of de tarieven mochten worden verhoogd. Ook fusies en overnames konden niet.
Dit zijn de inkomsten van de bedrijven, de salarissen staan in het artikel in deze quote hieronder waar je eerder op reageerde. Waar het mij om ging was dat als ik het goed begrepen heb, die man van Shell en bedrijf leidde wat 100x zo groot is als PostNL en daar 'slechts' 10x zoveel kreeg als Verhagen. Niet dat je als topman bij een bedrijf dat 100x zo groot is ook gelijk 100x zoveel zou moeten verdienen, maar het geeft wel aan dat het salaris van Verhagen zeker niet bescheiden is.quote:Op donderdag 7 november 2024 23:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien lees ik het verkeerd, maar waar in deze overzichten staat wat Herna allemaal bij elkaar gegraaid verdiend heeft?
quote:Op donderdag 7 november 2024 09:14 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.quotenet.nl/z(...)baas-herna-verhagen/
vind het exorbitante bedragen t.o.v. die zich buiten,door weer en wind,geheel uit de naad werkt,en zonder enige secundaire arbeidsvoorwaarden.
maar het geeft wel aan dat het salaris van Verhagen zeker niet bescheiden is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 00:09 schreef zerebus het volgende:
maar het geeft wel aan dat het salaris van Verhagen zeker niet bescheiden is.
FHF / Albert Heijn spaarzegels.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik dacht het heel even dat het misschien een alter ego was, maar ik denk het niet. Onze Barnevelder kraamde weliswaar een hoop onzin uit, maar hij hij formuleerde het wel altijd bloemrijk. En hij bleef wel altijd vrij netjes in zijn bewoordingen.
"Herna Verhagen hield PostNL overeind". Ik had toch gehoopt dat wij als als eenvoudige bezorgers hier ook een bescheiden aandeel in hebben gehad. Maar blijkbaar is het toch alleen Herna geweest die ons bedrijf op haar rug getorst heeft als Atlas het hemelgewelf.
???quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:26 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
FHF / Albert Heijn spaarzegels.
Het is idd de afgelopen 2 / 3 dagen vrij stil. Maar ook veel klachten van mensen die pakjes missen of nog post in de app hebben staan...quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:43 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Is het bij jullie ook zo rustig de laatste dagen qua post? Stilte voor de storm?
ja dat had die vogel van van de week opgestart geloof ik,denk dat we wel goed zitten emt de Veluwe,want het is hier ineens stil.quote:
rustig ik ga stuk hier,raar dat het niet overal zo is.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:43 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Is het bij jullie ook zo rustig de laatste dagen qua post? Stilte voor de storm?
raar die "rust" hier echt mega geweestquote:Op zaterdag 9 november 2024 14:53 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het is idd de afgelopen 2 / 3 dagen vrij stil. Maar ook veel klachten van mensen die pakjes missen of nog post in de app hebben staan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |