abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215491384
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 00:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Don't feed the trolls. Het heeft geen zin om een discussie aan te gaan met iemand die willekeurige cijfers uit de lucht goochelt en door chat-GPT geproduceerde teksten opvoert als "bewijs". Misschien is dat de Millennial-versie van "Het hep op Feesboek gestaan"?
Misschien kun je inhoudelijk ingaan op de cijfers of die niet kloppen.
Willekeurige cijfers uit de lucht Googlen als het over cijfers uit de jaarrekening gaat is wel echt debiel vooringenomen. De aanname dat chatgpt verkeerde cijfers geeft is ook raar. Ja, er bestaat een kans dat die fout zijn, maar als je inhoudelijk wilt doen kom je met betere cijfers. Niet dit soort struisvogel gedrag, het is echt bijzonder wat een emotionele weerstand ik krijg van verschillende users, op de bal gaat echt niet? En dat dan ook nog eens met meerdere users, ik vind het echt heel bijzonder.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215491423
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 23:07 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Wie zegt er dat de postnl failliet aan het gaan is? Dat is pure onzin. We draaien een goede omzet en we maken ook nog steeds winst. In principe zou dat ook de enige manier zijn waarop we echt van de upd af zouden kunnen. Als we niet genoeg middelen hebben om dat netwerk overeind te houden. Maar dat hebben we wel. En dat betekend dat we verplicht zijn de post van de upd te bezorgen. Post zelf is niet een product wat binnen een paar jaar verdwenen is. Oa dus door de wettelijke verplichting die er aan vast zit.

Weetje, ik snap het hoor. De buitenwereld geloofd snel in dit soort praatjes... Oooh wat gaat het slecht. Maar het personeel weet wel beter. We weten dat er veel gegraaid wordt, dat er geld word weggegooid en dat er dingen plaatsvinden waar het bedrijf duidelijk veel geld mee weggooit. We roepen niet voor niets al jaren dat er wanbeleid wordt gevoerd.
Ik zeg niet dat postnl failliet aan het gaan is. Als je leest lees je precies het tegenovergestelde.

Allright, gaat een nieuwe ceo helpen denk je?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215492410
er is weer een nieuwe editie uitgekomen:

https://www.rodemorgen.nl(...)%20november-mail.pdf
pi_215501854
quote:
En wederom verkoopt de Nederlandse pers ons kletskoek:

quote:
Herna Verhagen van PostNL vraagt het al jaren: verlos ons van de plicht om alle post binnen 24 uur te bezorgen. Die blauwe envelop van de Belastingdienst willen de meeste mensen best een dagje later ontvangen. Dat geldt ook voor andere niet-essentiële post.
Nu moet PostNL zich nog houden aan de wettelijke plicht post binnen een etmaal te bezorgen.
Plicht om alle post binnen 24 uur te bezorgen? Hoe komen ze er bij! Die plicht bestaat helemaal niet en heeft voor zover ik weet ook nooit bestaan (in ieder geval niet in deze eeuw). PostNL is verplicht 95% van de postzegelpost de eerstvolgende werkdag (dus dat is iets anders dan binnen 24 uur) te bezorgen. Postzegelpost is maar een heel klein deel van de totale posthoeveelheid. Ik weet niet precies hoe klein, maar ik geloof iets van 5%. En daar maakt die door de NRC aangehaalde blauwe brief geen deel van uit.

Je word er soms moedeloos van. Jaren geleden staakten de postbodes en opende het NOS Journaal met het bericht "de postbezorgers en sorteerders staken deze week." Terwijl die dus juist NIET staakten.

En recenter was er een item over de volumedaling van de briefpost en werd een bezorger van PostNL geinterviewd door een NOS-verslaggever die hem vroeg hoe veel brieven hij nog bezorgde. Het antwoord luidde: "Bijna niets". Ja duh! Het was een pakketbezorger! :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_215502025
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
En wederom verkoopt de Nederlandse pers ons kletskoek:
[..]
Plicht om alle post binnen 24 uur te bezorgen? Hoe komen ze er bij! Die plicht bestaat helemaal niet en heeft voor zover ik weet ook nooit bestaan (in ieder geval niet in deze eeuw). PostNL is verplicht 95% van de postzegelpost de eerstvolgende werkdag (dus dat is iets anders dan binnen 24 uur) te bezorgen. Postzegelpost is maar een heel klein deel van de totale posthoeveelheid. Ik weet niet precies hoe klein, maar ik geloof iets van 5%. En daar maakt die door de NRC aangehaalde blauwe brief geen deel van uit.

Je word er soms moedeloos van. Jaren geleden staakten de postbodes en opende het NOS Journaal met het bericht "de postbezorgers en sorteerders staken deze week." Terwijl die dus juist NIET staakten.

En recenter was er een item over de volumedaling van de briefpost en werd een bezorger van PostNL geinterviewd door een NOS-verslaggever die hem vroeg hoe veel brieven hij nog bezorgde. Het antwoord luidde: "Bijna niets". Ja duh! Het was een pakketbezorger! :N
ja je lacht je kapot,ook de titel ,doet me meer aan iets anders denken :) De pers moet even een paar jaar meedraaien.Die gast van gisteren zal dat die uit Barneveld niet zijn?Er kwam zoveel onzin uit,dan kan haast niet anders.
pi_215502376
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:17 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja je lacht je kapot,ook de titel ,doet me meer aan iets anders denken :) De pers moet even een paar jaar meedraaien.Die gast van gisteren zal dat die uit Barneveld niet zijn?Er kwam zoveel onzin uit,dan kan haast niet anders.
Ik dacht het heel even dat het misschien een alter ego was, maar ik denk het niet. Onze Barnevelder kraamde weliswaar een hoop onzin uit, maar hij hij formuleerde het wel altijd bloemrijk. En hij bleef wel altijd vrij netjes in zijn bewoordingen.

"Herna Verhagen hield PostNL overeind". Ik had toch gehoopt dat wij als als eenvoudige bezorgers hier ook een bescheiden aandeel in hebben gehad. Maar blijkbaar is het toch alleen Herna geweest die ons bedrijf op haar rug getorst heeft als Atlas het hemelgewelf.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_215505459
https://www.quotenet.nl/z(...)baas-herna-verhagen/

vind het exorbitante bedragen t.o.v. die zich buiten,door weer en wind,geheel uit de naad werkt,en zonder enige secundaire arbeidsvoorwaarden.
pi_215508196
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:14 schreef ophaling10 het volgende:

vind het exorbitante bedragen t.o.v. die zich buiten,door weer en wind,geheel uit de naad werkt,en zonder enige secundaire arbeidsvoorwaarden.
De Quote noemt het salaris "relatief bescheiden" voor een topvrouw. Het is waar dat als je het salaris van Herna vergelijkt met dat van andere toplieden van bedrijven met het hoofdkantoor in Nederland, dat het dan relatief bescheiden is (met de nadruk op relatief). Maar je moet wel bedenken dat de echte topverdieners (Shell wordt oa genoemd) ceo zijn van een multinational. En PostNL is toch niet echt een multinational, we opereren alleen in Nederland en België.
pi_215508817
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
De Quote noemt het salaris "relatief bescheiden" voor een topvrouw. Het is waar dat als je het salaris van Herna vergelijkt met dat van andere toplieden van bedrijven met het hoofdkantoor in Nederland, dat het dan relatief bescheiden is (met de nadruk op relatief). Maar je moet wel bedenken dat de echte topverdieners (Shell wordt oa genoemd) ceo zijn van een multinational. En PostNL is toch niet echt een multinational, we opereren alleen in Nederland en België.
PostNL zit toch echt wel in nog meer landen dan alleen Nederland en België, o.a. met Spring GDS.
pi_215509101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:14 schreef wbwb het volgende:

[..]
PostNL zit toch echt wel in nog meer landen dan alleen Nederland en België, o.a. met Spring GDS.
Dat wist ik niet, en blijkbaar weet degene die de teksten op de website van PostNL schrijft het ook niet, want daar staat:

quote:
We bezorgen en bieden diensten aan voor consumenten en zakelijke klanten in de Benelux........ Ook verder over de grens staan we altijd voor je klaar. Dankzij onze samenwerking met een groot aantal internationale partners hebben we een wereldwijd netwerk.
Dus daaruit maak ik op dat PostNL zelf uitsluitend gevestigd is in Nederland, België en, vooruit, Luxemburg, die was ik vergeten. En dus ook uitsluitend in deze landen zelf de bezorging verzorgen.

Spring GDS zit trouwens volgens de website ook gewoon in het PostNL kantoor aan de Waldorpstraat.

En in de andere landen zijn ze niet zelf actief, maar laten ze het bezorgen door een ander bedrijf waar ze een overeenkomst mee hebben.
pi_215511154
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Vraag ik me toch af hoe ze na een vergelijking met Shell bij relatief bescheiden komen, ze is een nog grotere graaier dan ik al dacht

Postnl (gemeten in millions)

Shell (gemeten in billions)
pi_215514559
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:23 schreef zerebus het volgende:

[..]
Vraag ik me toch af hoe ze na een vergelijking met Shell bij relatief bescheiden komen, ze is een nog grotere graaier dan ik al dacht

Postnl (gemeten in millions)

Shell (gemeten in billions)
Misschien lees ik het verkeerd, maar waar in deze overzichten staat wat Herna allemaal bij elkaar gegraaid verdiend heeft?
pi_215514622
En in de categorie journalisten die onzin verkopen over PostNL hebben wij vandaag Peter de Waard van de Volkskrant in de aanbieding. Een typisch voorbeeld van "right for the wrong reasons". Zijn eindconclusie klopt, op de weg daar naartoe slaat hij af en toe de plank flink mis.

quote:
Sinds haar aantreden is het aantal verzonden brieven gedaald van 4 naar 1,4 miljard, zonder dat in de kosten kon worden gesneden of de tarieven mochten worden verhoogd. Ook fusies en overnames konden niet.
Herna Verhagen is aangetreden in 2012. Volgens Peter de Waard zijn sinds 2012 de tarieven niet verhoogd. Wat een onzin. In 2012 kostte een postzegel 50 cent, momenteel is dat 1,14 dus meer dan het dubbele. In de kosten is volop gesneden, en in 2019 hebben we Sandd overgenomen, dus hoezo "overnames konden niet"?

Ongelofelijk......
pi_215514769
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 23:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Misschien lees ik het verkeerd, maar waar in deze overzichten staat wat Herna allemaal bij elkaar gegraaid verdiend heeft?
Dit zijn de inkomsten van de bedrijven, de salarissen staan in het artikel in deze quote hieronder waar je eerder op reageerde. Waar het mij om ging was dat als ik het goed begrepen heb, die man van Shell en bedrijf leidde wat 100x zo groot is als PostNL en daar 'slechts' 10x zoveel kreeg als Verhagen. Niet dat je als topman bij een bedrijf dat 100x zo groot is ook gelijk 100x zoveel zou moeten verdienen, maar het geeft wel aan dat het salaris van Verhagen zeker niet bescheiden is.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 09:14 schreef ophaling10 het volgende:

pi_215522109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 00:09 schreef zerebus het volgende:
maar het geeft wel aan dat het salaris van Verhagen zeker niet bescheiden is.
maar het geeft wel aan dat het salaris van Verhagen zeker niet bescheiden is.

iemand die een groot bedrijf in goede banen leidt,mag van mij een paar duiten opstrijken,onze collega gaf al aan dat er volop gesneden is,sedert het begin al.De inkomsten waren ook niet gering.Zelf zie ik het alsof het geld van de pbz naar een ceo en onderdanen gevlogen is.Gewoon lekker de Balkenende norm aanhouden en bevalt het je niet dan weet je het,

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 08-11-2024 18:59:22 ]
pi_215522125
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik dacht het heel even dat het misschien een alter ego was, maar ik denk het niet. Onze Barnevelder kraamde weliswaar een hoop onzin uit, maar hij hij formuleerde het wel altijd bloemrijk. En hij bleef wel altijd vrij netjes in zijn bewoordingen.

"Herna Verhagen hield PostNL overeind". Ik had toch gehoopt dat wij als als eenvoudige bezorgers hier ook een bescheiden aandeel in hebben gehad. Maar blijkbaar is het toch alleen Herna geweest die ons bedrijf op haar rug getorst heeft als Atlas het hemelgewelf.
FHF / Albert Heijn spaarzegels. :)
pi_215529606
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:58 schreef liedetector het volgende:

[..]
???
Dat is diezelfde ludovico…
pi_215529744
Is het bij jullie ook zo rustig de laatste dagen qua post? Stilte voor de storm?
  zaterdag 9 november 2024 @ 14:53:23 #246
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_215530230
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:43 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Is het bij jullie ook zo rustig de laatste dagen qua post? Stilte voor de storm?
Het is idd de afgelopen 2 / 3 dagen vrij stil. Maar ook veel klachten van mensen die pakjes missen of nog post in de app hebben staan...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_215530584
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:18 schreef wbwb het volgende:

[..]
Dat is diezelfde ludovico…
dus?
pi_215531180
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 10:58 schreef liedetector het volgende:

[..]
???
ja dat had die vogel van van de week opgestart geloof ik,denk dat we wel goed zitten emt de Veluwe,want het is hier ineens stil.
pi_215531194
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:43 schreef IsItMeOrYou het volgende:
rustig ik ga stuk hier,raar dat het niet overal zo is.
pi_215531203
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:53 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Het is idd de afgelopen 2 / 3 dagen vrij stil. Maar ook veel klachten van mensen die pakjes missen of nog post in de app hebben staan...
raar die "rust" hier echt mega geweest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')