Dus als je zin hebt kunnen we nu met zijn allen zijn topic gaan trollen?quote:
Bij ons is het bepaald niet rustig. De machinepost is minder dan vorige week, maar grote post was er weer in ruime mate. Kampioenen, Eigen Huis Magazine, Duitse postorderbladen, voor elk adres 1 of meerdere dikke A4-formaat enveloppen van het GGD Bevolkingsonderzoek. En vandaag had ik in mijn dalwijk, bij wijze van opwarmertje, alvast een paar NPL Voordeelagenda's zitten voor 2025.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:43 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Is het bij jullie ook zo rustig de laatste dagen qua post? Stilte voor de storm?
Nier raar. Dat betekend gewoon dat het mega druk is.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:44 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
rustig ik ga stuk hier,raar dat het niet overal zo is.
hen je het laatste verslag gelezen? ben benieuwd wat je er van vind?quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons is het bepaald niet rustig. De machinepost is minder dan vorige week, maar grote post was er weer in ruime mate. Kampioenen, Eigen Huis Magazine, Duitse postorderbladen, voor elk adres 1 of meerdere dikke A4-formaat enveloppen van het GGD Bevolkingsonderzoek. En vandaag had ik in mijn dalwijk, bij wijze van opwarmertje, alvast een paar NPL Voordeelagenda's zitten voor 2025.
En volgende week ook weer veel loterijenpost, nog een lading Kampioenen, en de NPL Voordeelgids (weegt een pond per stuk).
Van de OR vergadering, bedoel je? Hoewel het op zich mooi is dat ze (nog) geen instemming willen verlenen aan de nieuwe WTR per 1 januari 2025 ga ik er van uit dat dit (zoals gewoonlijk) een potje blufpoker is. Op het laatste moment gaan ze toch wel akkoord, net zoals ze dat bij de invoering van LB hier ook deden. Een toneelstukje voor de bühne kortom.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:12 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hen je het laatste verslag gelezen? ben benieuwd wat je er van vind?
ja een heel toneeldrama weerquote:Op zaterdag 16 november 2024 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Van de OR vergadering, bedoel je? Hoewel het op zich mooi is dat ze (nog) geen instemming willen verlenen aan de nieuwe WTR per 1 januari 2025 ga ik er van uit dat dit (zoals gewoonlijk) een potje blufpoker is. Op het laatste moment gaan ze toch wel akkoord, net zoals ze dat bij de invoering van LB hier ook deden. Een toneelstukje voor de bühne kortom.
Ja, ik vond het ook erg stil hier…quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:19 schreef ophaling10 het volgende:
Heeft iemand nog nieuws en of beleefd,of op het depot in slaap gevallen
De pcl mailing,e.d. waren weer een "verademing" deze week,het ergste moet nog komen.
Nog steeds het zelfde verhaal wat al jaren speelt. Op de piekdagen amper pakjes, en op de daldagen tassen vol. Ze kunnen beter stoppen met de termen piekdag en daldag, en dit veranderen in postdag en pakjesdag.quote:Op dinsdag 26 november 2024 10:43 schreef wbwb het volgende:
Hoe is het nu eigenlijk met de hoeveelheid pakjes? Worden jullie al volgegooid daarmee? En hebben ze weer steeds te weinig tijd om die te kunnen sorteren waardoor ze de helft van de tijd missen en je later opeens extra veel hebt?
dat stond ook in die verslagen,ben benieuwd hoe ze dat positief gaan oplossen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
PC en LC reageren ook nergens op en zijn telefonisch zeer slecht bereikbaar.
Hier laten ze soms echt 3 dagen de pakjes gewoon bijna helemaal weg. En dan op vrijdag en zaterdag wordt je er compleet mee overspoeld. Vorige week Di, wo, do 1 tas per keer. Vrijdag 3 tassen, zaterdag 4. Dat is echt wel gespaard. En dan moet goede vrijdag en cyber maandag nog komen. Heel veel mensen gaan pas dit weekend shoppen voor sinterklaas. Dus daarna wordt het gewoon rottig.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nog steeds het zelfde verhaal wat al jaren speelt. Op de piekdagen amper pakjes, en op de daldagen tassen vol. Ze kunnen beter stoppen met de termen piekdag en daldag, en dit veranderen in postdag en pakjesdag.
Verder sowieso een puinhoop door onderbezetting. Niet eens bij bezorgen, maar wel bij voorbereiden en bij de leiding. Kwaliteit van de sortering is beroerd, meldingen die je via de app doet worden zonder commentaar afgesloten of met smoesjes afgewimpeld. (schuld van de sorteermachine).
Ja dat merk ik ook. Donderdag tot en met zaterdag is veel drukker in vergelijking met dinsdag en woensdag. Kerstkaarten zijn echt niet meer van deze tijd denk ik. Werd elk jaar al minder (behalve mensen die er echt werk van maken en dus niet alleen ongeïnspireerd Truus en Piet schrijven in de kaart). Maar de betrouwbaarheid is de laatste jaren zo belabberd gebleken dat veel mensen daardoor ook afhaken om ze te sturen, de kans op voor kerst bezorgd is echt dramatisch. Had je tot eind januari nog kerstkaarten tussen de post zitten. Dus ja dan maar een appje sturen.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:37 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hier laten ze soms echt 3 dagen de pakjes gewoon bijna helemaal weg. En dan op vrijdag en zaterdag wordt je er compleet mee overspoeld. Vorige week Di, wo, do 1 tas per keer. Vrijdag 3 tassen, zaterdag 4. Dat is echt wel gespaard. En dan moet goede vrijdag en cyber maandag nog komen. Heel veel mensen gaan pas dit weekend shoppen voor sinterklaas. Dus daarna wordt het gewoon rottig.
Post doen we ook al 3 weken niet normaal. Er wordt zoveel geschoven en er zijn zo veel fouten. Je ziet ook weer dat tassen overbeladen worden, grote post enkel geelastieked. Alles wat ze binnen maar seconden bespaard. Straks wordt het weer gewoon weken van niet de bezorger is de beperking, maar de sorteerder. Wat die niet weg krijgen komt niet in de tassen aan.
Ik heb ook het idee dat er helemaal niet opgeschaald wordt. En ik geloof heus dat er minder kerstkaarten zijn, maar er komen echt niet minder pakjes.
jaren geleden was er al een voorstel om de post (pakjes en brieven dus) 'plat te slaan" lijkt me voor iedereen beter, zowel sorteren als voorbereiden als lopersquote:Op dinsdag 26 november 2024 17:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nog steeds het zelfde verhaal wat al jaren speelt. Op de piekdagen amper pakjes, en op de daldagen tassen vol. Ze kunnen beter stoppen met de termen piekdag en daldag, en dit veranderen in postdag en pakjesdag.
Verder sowieso een puinhoop door onderbezetting. Niet eens bij bezorgen, maar wel bij voorbereiden en bij de leiding. Kwaliteit van de sortering is beroerd, meldingen die je via de app doet worden zonder commentaar afgesloten of met smoesjes afgewimpeld. (schuld van de sorteermachine).
En dat te kost bij menen die aansturen is gewoon en bewuste keuze, sinds teamcoach een logisteik coach is geworden weer helemaal niemand meer hoe het zit.... krijgen ze zo 5 units en overzicht??? gone
oplossen? willen ze dat is terugdraaien en daar staat de post nou niet bepaalt bekend omquote:Op dinsdag 26 november 2024 20:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat stond ook in die verslagen,ben benieuwd hoe ze dat positief gaan oplossen.
Succes ermee. Ook royal mail kan slechts 73% van de eersteklas post binnen 3 werkdagen bezorgen. Maar hopelijk neemt ie PostNL niet over want GLS is misschien nog wel slechter dus dat gaat dan een horrorfusie worden. Gaat Herna daarom weg? Zij weet heus wel wat er op de achtergrond allemaal speelt.quote:Op zaterdag 30 november 2024 18:09 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.quotenet.nl/z(...)ir-daniel-kretinsky/
ja dat beinvloedt de koers ernstig als dat nu al bekend is.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:09 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Zij weet heus wel wat er op de achtergrond allemaal speelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |