dan heb je wijken van 6/8 uur per dag,ze moeten het toch ergens instoppen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:47 schreef YBouncer het volgende:
Ik ben eigenlijk wel "opgelucht" dat PostNL voorlopig geen goedkeuring krijgt voor een driedaagse bezorgweek. Ik zou niet weten hoe ik mijn contract van 20 uur bij elkaar moet lopen in 3 dagen.
Wat PostNL wil is drie dagen over de bezorging mogen doen, dat is NIET hetzelfde als 3 dagen in de week bezorgen! Dat zie ik ook zo snel niet gebeuren, want de 5-daagse bezorgplicht staat in de Europese Postwet, dus dat kan de NL regering niet zo 123 veranderen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:47 schreef YBouncer het volgende:
Ik ben eigenlijk wel "opgelucht" dat PostNL voorlopig geen goedkeuring krijgt voor een driedaagse bezorgweek. Ik zou niet weten hoe ik mijn contract van 20 uur bij elkaar moet lopen in 3 dagen.
ja sowieso leggen ze bal weer buiten,en de tijd zal het leren,dat gaan inzien dat de meesten moven gaan.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:00 schreef V__L_N het volgende:
Je houdt nog steeds die 4 dagen piekdagen en 1 dag drukkere dal. Die zaterdag blijft ook drukker omdat ze dan toch nog een deel zakelijke post moeten blijven verwerken ivm die 2 dagen afspraak die ze nu hebben gemaakt. Maar je kan dus in theorie nog steeds 20 uur over 5 dagen lopen. De vraag is alleen of je je uren nog zo ingedeeld kan krijgen als je zelf wil. Het nu al zo dat straks in januari de dalwijken gehalveerd gaan worden. Op de piekdagen komt er geen of een paar minuten bij. Dus giga veel mensen gaan straks naast hun contracturen vissen,en vrijwillig verplicht op andere dagen moeten werken, andere wijken en depots. Daar gaan ze vol gas op in. Het is ook de cirkel die ze willen.Hoge werkdruk, steeds meer bezorgers haken zelf af. Minder ruimte om te bezorgen, meer kwaliteit verlies, meer redenen om minder dagen te bezorgen... Winst voor de aandeelhouders.
En het bedrijf blijft braaf roepen dat ze hun doelstellingen gehaald hebben... Dat niemand precies weet wat die doelstellingen zijn en waar ze op langer termijn toe moeten lijden...
ja een klein beetje zoals ik omschreven had je gaat echt stuk op de piek,zeker als het een loopwijk is,en alle tuinen in moet etc..Ze hebben het vaak over meelopen,nou de LC hoeft dan ook niet veel meer te doen,om de uren vol te gooien,kan degene wel wijken gaan bezorgenquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:03 schreef YBouncer het volgende:
Ja, je hebt natuurlijk gelijk. Stom van mij. Ze bedoelen 3 dagen over de bezorging van post mogen doen.
Ik vergis me daar altijd in, want in mijn optiek doen ze dat al een jaar sinds "logisch bezorgen" is ingevoerd.
goed stuk ,er moet natuurlijk wel eerst uitvoerig vergaderd worden over zoietsquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:28 schreef wbwb het volgende:
Ik snap niet waarom de LC mee zou moeten lopen om te beoordelen hoelang je over een wijk zou moeten doen. Wat dacht je van de LC gewoon zelf een wijk laten lopen? Dan heb je ook meteen een wijk minder die open staat door al het personeelstekort. Twee vliegen in een klap. Of misschien wel drie: dan weet de LC ook hoe het is om post te bezorgen.
Gewoon samen 's ochtends op het depot lijkt mijquote:Op zondag 6 oktober 2024 23:15 schreef Proxzor het volgende:
Ben vorige week 'ingewerkt' en begin deze week officieel alleen. Maar het is al zo'n puinhoop, en heb nog een hoop vragen... dit gaat me een zeer interessant weekje wordenIn een gedeelde wijk, wie bepaalt er dan wie er wat loopt? En wie zorgt ervoor dat de post gesplitst is?
Sandd had sinds de overname van Van Straaten Post wel ook 24-uurspost.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Overigens verbaast het mij ook dat al die bedrijven die nu jammeren omdat Sandd en Selektmail niet meer bestaan, wel voor het gemak even vergeten dat daar het product 24-uurs post überhaupt nooit bestaan heeft!
Ik had eerlijk gezegd begrepen dat het product zakelijke 24-uurs post nog wel zou blijven bestaan, maar dat het een stuk duurder zou worden, en dat 48 uurs de standaard zou worden. Dan kun je als bedrijf natuurlijk wel je post onder de UPD gaan verzenden, maar dan moet je voor heel je mailing dus postzegels gaan plakken en het in (diverse) oranje bussen gaan stoppen. Dat wordt wel een hele arbeidsintensieve grap, en je portokosten worden evenzogoed een stuk hoger.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 00:03 schreef V__L_N het volgende:
Postnl heeft nu nog wel 24 uurs zakelijke post. Het is een klein percentage, maar is er wel. Dat zie je terug op daldagen, want dat is de reden dat je ineens nog hele drukke daldagen kunt hebben omdat er toch nog een bedrijfsverspreiding in zit die dus onder 24 uur is aangeboden.
Het bedrijf stopt daar mee per 1 januari. Dan wordt de zakelijke 24 uurspost gestopt. Maar heel veel bedrijven zijn daar helemaal niet blij mee. Nu zouden ze als loophole nog gewoon onder de upd 24 uurspost kunnen aanbieden (en ik vermoed dat dat nog gaat gebeuren ook). Of ze stappen over naar een concurrent die gebruik maakt van het netwerk van postnl en die is dan verplicht om het evengoed nog onder de regelgeving van upd binnen 24 uur te bezorgen.
Dus voor bedrijven zit er wel wat aan vast. Vergeet ook niet dat veel bedrijven er echt al jaren zat van zijn dat de postnl zelf bepaald wat ze doen en zich vaak helemaal niet aan de spelregels houdt. Denk aan dagaangewezen post doorschuiven. Maar ze hebben geen opties meer om ergens anders heen te gaan. En ik vermoed dat daar veel van het gillen vandaan komt. Postnl is voor alles wat op papier komt wel echt een monopolist en dat voelen bedrijven echt wel. Dat de klanten nu gillen om regels moet denk ik heel pijnlijk zijn voor het bedrijf.
Als ik lees dat die 80-110 miljoen te weinig is en dan op https://www.beursgenoten.(...)erdam/postnl/profiel lees dat die hernia verhagen zich ruim een miljoen toe-eigent zie ik wel mogelijkheden om bij die graaiers wat weg te halen. Daarnaast kunnen er flink wat managers en coaches uit, maar het lijken er alleen maar meer te worden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:02 schreef ophaling10 het volgende:
En weer een nieuwe editie:
https://www.rodemorgen.nl(...)B%20oktober-mail.pdf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |