Dat is ook zeker een mooie manier om agressie kwijt te raken inderdaad.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:40 schreef maily het volgende:
Een boksbal is ook fijn om op los te gaan
De wereld zou onleefbaar worden met al die mensen die overal en op elk moment uit hun plaat gaan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:40 schreef bedachtzaam het volgende:
Daarom is het goed om je gevoelens te uiten, gooi het lekker van je af.
Scheld, schreeuw, ga maar lekker los.
Zou het zo erg zijn?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:47 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De wereld zou onleefbaar worden met al die mensen die overal en op elk moment uit hun plaat gaan.
Ik denk dat het heel erg is. De meeste mensen staan op springen. Eén verkeerd woord op straat en je bent de pineut. Ik loop gewoon door, zie niks, hoor niks .... maar ik ben wel alert. Mijn idioten-radar staat altijd aan.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 15:00 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Zou het zo erg zijn?
Maar gewoon uiten is dan alsnog minder schadelijk dan de spreekwoordelijke bom, mensen worden nogal irrationeel als emoties hoog oplopen.
Het wordt steeds gekker. Een gewone dorpswandeling of fietstocht in de duinen, is al een risico op ongelukken, ruzies of conflicten.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 15:03 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel erg is. De meeste mensen staan op springen. Eén verkeerd woord op straat en je bent de pineut. Ik loop gewoon door, zie niks, hoor niks .... maar ik ben wel alert. Mijn idioten-radar staat altijd aan.
Woon je in de Randstad Bassie?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 15:03 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel erg is. De meeste mensen staan op springen. Eén verkeerd woord op straat en je bent de pineut. Ik loop gewoon door, zie niks, hoor niks .... maar ik ben wel alert. Mijn idioten-radar staat altijd aan.
Ik heb er ook gewoond en vond het allemaal wat meer gespannen als nu in Friesland. Hier is letterlijk meer ruimte voor iedereen.quote:
Ja, dat is zo. Ik kom ook wel eens in Drente. Relaxte mensen daar. Op straat zeggen ze daar "goedemorgen".quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 07:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb er ook gewoond en vond het allemaal wat meer gespannen als nu in Friesland. Hier is letterlijk meer ruimte voor iedereen.
Drenthequote:Op dinsdag 8 oktober 2024 07:11 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Ik kom ook wel eens in Drente. Relaxte mensen daar. Op straat zeggen ze daar "goedemorgen".
Doen ze dat ergens anders niet dan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 07:11 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Ik kom ook wel eens in Drente. Relaxte mensen daar. Op straat zeggen ze daar "goedemorgen".
Hier 's middags en 's avonds sowieso niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:54 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Doen ze dat ergens anders niet dan?
Frappant; hier bij mij in de Randstad (omgeving Den Haag) doen ze dat wel. De ene keer doe je het zelf als eerste, andere keer de ander.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 07:53 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Hier 's middags en 's avonds sowieso niet.
Vreemd idd. Hier bij mij in de randstad (omgeving Rotterdam) kennen ze wel het verschil tussen ochtend, middag en avond.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 07:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Frappant; hier bij mij in de Randstad (omgeving Den Haag) doen ze dat wel. De ene keer doe je het zelf als eerste, andere keer de ander.
Hetgeen wat mij daarbij opvalt is dat vooral veel mensen die oordopjes in hebben op straat, je ook niet eens aan durven te kijken. Reageren op een 'goedemorgen'? Vergeet het maar. Alsof men meer in zichzelf gekeerd is.
En, om ontopic te zijn, dat laatste gedrag frustreert mij wel een beetje ...
In Drenthe zeggen wildvreemde mensen op straat standaard "goedemorgen" tegen je.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:54 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Doen ze dat ergens anders niet dan?
Sorry manquote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Zucht, het was allemaal een irritant flauw grapje van je. Het zal bij mij de ochtend wel zijn ofzo, dat ik dat niet door had.
Ik haak wel weer af.
Wat ik wel apart vind, geen idee of dit overal zo is... Maar ik woon naast een voor Nederlandse begrippen redelijk uitgestrekt natuurgebied. Bijna iedereen die daar wandelt zegt goedendag tegen elkaar wanneer ze elkaar passeren. Ga je daarna winkelen in het centrum van het dorp of stad dan loopt iedereen zonder een woord langs elkaar af. Zelfs die mensen die je een uur van te voren tijdens de wandeling in het bos nog hebben begroet zien je niet meer.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:44 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
In Drenthe zeggen wildvreemde mensen op straat standaard "goedemorgen" tegen je.
Waar ik woon veel minder.
Ja ok, in het park bij mij in de buurt zeggen we wel vaak goedemorgen en zo. In mijn flat zeggen we elkaar 1x per dag goedemorgen, wat later die dag als je elkaar weer ontmoet een knikje of helemaal niks. Iedereen (ook ik) schijnt een geheugen daarvoor te hebben.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:48 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Wat ik wel apart vind, geen idee of dit overal zo is... Maar ik woon naast een voor Nederlandse begrippen redelijk uitgestrekt natuurgebied. Bijna iedereen die daar wandelt zegt goedendag tegen elkaar wanneer ze elkaar passeren. Ga je daarna winkelen in het centrum van het dorp of stad dan loopt iedereen zonder een woord langs elkaar af. Zelfs die mensen die je een uur van te voren tijdens de wandeling in het bos nog hebben begroet zien je niet meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |