abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 oktober 2024 @ 19:12:47 #94
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_215195513
quote:
9s.gif Op zondag 6 oktober 2024 09:11 schreef Evangelion het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nooit meer
Hardlopen in Schotland O+ O+ O+ O+

Schitterende prestatie!
F means you're fucked
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 oktober 2024 @ 19:23:12 #95
426493 crew  PippenScottie
pi_215195595
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 19:12 schreef YUR het volgende:

[..]
Hardlopen in Schotland O+ O+ O+ O+

Schitterende prestatie!
Hoe is die Devils Ultra gegaan?
My friends all drive horses
pi_215195704
De halve marathon van Oostland gelopen vandaag. *O* 5minuten van mijn pr af. Daar heb ik wel wat blaren en een blauwe teen voor over
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215195755
Nog inschrijvers voor Berlijn? Start morgen!
  zondag 6 oktober 2024 @ 19:40:27 #98
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_215195781
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 19:23 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Hoe is die Devils Ultra gegaan?
Uitstekend! Met mn maatje netjes om de beurt een uur en de allerlaatste samen. Uiteindelijk 13 rondjes gemaakt van in totaal iets van 86km ofzo.
F means you're fucked
  zondag 6 oktober 2024 @ 19:41:03 #99
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_215195790
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 19:34 schreef CaLeX het volgende:
De halve marathon van Oostland gelopen vandaag. *O* 5minuten van mijn pr af. Daar heb ik wel wat blaren en een blauwe teen voor over
Gefeliciteerd!! *O* *O*
F means you're fucked
pi_215197094
Ik heb vandaag meegedaan met het NK halve marathon in Breda tijdens de Singelloop.
Ik ben lid van een triathlonvereniging en heb dus een wedstrijdlicentie bij de Nederlandse Triathlonbond, hiermee kun je ook een wedstrijdlicentie aanvragen bij de Atletiekunie en dus meedoen met NK's.
Vandaar dat ik dus meedeed, niet omdat ik me ergens voor heb geplaatst ofzo :P
Geinig om eens tussen de echte toppers te staan zoals Frank Futselaar, Noah Schutte en Emiel Berghout.

Toen ik me een paar maanden geleden inschreef dacht ik nog aan sub 1:25, maar nu ik inmiddels voor het eerst vader ben geworden en nu weet wat het inhoudt om voor een baby te zorgen inclusief flesjes geven 's nachts en wat voor effect dit heeft op je trainingen, mijn doel voor vandaag bijgesteld naar sub 1:30.

Eerste kilometer gaat natuurlijk altijd te snel (4:04), terwijl ik daar nog zo op aan het letten was.
Was nog best dringen bij de eerste kilometer trouwens, iedereen zigzagde om elkaar heen.
Daarna tot een kilometer of 9 heerlijk gelopen en telkens 4:13-4:14 geklokt.

Best veel publiek langs de kant, ook in de wijken buiten het centrum.
En overal kinderen in de voortuin die water en highfive's uitdelen, heel leuk!
Alleen al voor de sfeer zou ik hem volgend jaar weer willen doen :)

Kilometer 10 gaat dwars door het centrum langs de finish, deze liep ik in 4:06.
Daarna volgde het 2e rondje en hier er daar viel het wat meer uit elkaar waardoor ik af en toe alleen liep of juist op kop omdat een heel groepje achter mij schuilde voor de wind (ben bijna 2 meter) :P
Die wind tegen viel nog best tegen eigenlijk, had er gewoon niet op gerekend.
Dus helaas ook wel en paar kilometers van rond de 4:22 gelopen.
Maar goed, alsnog op koers voor de sub 1:30 :D

Vanaf een kilometer of 18 was het nog even aanzetten om het doel veilig te stellen, maar kreeg wel in de gaten dat het moest gaan lukken mocht er niks geks gebeuren.
Weer kilometers van rond de 4:15.
Hier en daar motiveerde men elkaar nog even ("kom op, nog maar 2 km, je bent er bijna!"), altijd leuk om te zien!

De laatste kilometer ging weer door het centrum en endigde op de Grote Markt, eindtijd: 1:29:40, doel behaald met een PR :D
Heel blij mee en geeft vertrouwen dat ondanks alle vermoeidheid omtrent de baby alle trainingen toch hun vruchten afwerpen.
Zin om dit uit te gaan bouwen naar een sub 1:25 op de CPC volgend jaar maart en dan hopelijk ook een sub 3:00 op de Rotterdam Marathon :)
pi_215197551
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 19:40 schreef YUR het volgende:

[..]
Uitstekend! Met mn maatje netjes om de beurt een uur en de allerlaatste samen. Uiteindelijk 13 rondjes gemaakt van in totaal iets van 86km ofzo.
Echt wauw B-)
Alius aliud dicit
  maandag 7 oktober 2024 @ 08:45:14 #102
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215198781
De Singelloop Breda was goed georganiseerd :) 23.000 deelnemers, las ik. Een goed gefaseerde start, niet te warm, waterposten goed bemand, sponzen voldoende en rijkelijk beschikbaar, bij de finish direct sportdrank, energierepen, worteltjes, komkommers en spekjes beschikbaar. Mensen stonden dichtbij de grote markt met velen achter de dranghekken, het was gezellig!

Ik had met Garmin Coach voor 1:50 getraind, maar niet strict alle trainingen gevolgd. Heb me na de eerste 11km ietsje laten terugzakken omdat ik bang was dat ik het anders niet zou trekken. Vanaf ongeveer 18km voelde ik mijn quadriceps. Ik ben heel blij met mijn 1:53 finishtijd. Bij de finish stonden mijn man en schoonouders (die vlakbij de binnenstad van Breda wonen). Bij mijn schoonouders nog lekker gedoucht en gegeten.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215198800
Wat een toffe prestaties dit weekend!!
Met een extra *O* voor @Evangelion

In het kader van balans in het topic een hele andersoortige prestatie: dit weekend teruggekomen van vakantie. 14 dagen Kreta, 6 hardlooplesjes :)
pi_215198867
Wat heeft iedereen geweldig gelopen dit weekend zeg *O* *O*
quote:
9s.gif Op zondag 6 oktober 2024 09:11 schreef Evangelion het volgende:
SPOILER
SPOILER
Nooit meer
_O_ _O_ _O_
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 oktober 2024 @ 09:10:36 #105
pi_215198908
Leuk om hier alle prestaties van iedereen te kunnen lezen! Het was wel een weekendje hoor.

Ik hoop dat we mensen die net beginnen met hardlopen niet afschrikken. Iedereen is welkom natuurlijk.
  maandag 7 oktober 2024 @ 09:14:43 #106
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215198944
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:10 schreef PippenScottie het volgende:
Leuk om hier alle prestaties van iedereen te kunnen lezen! Het was wel een weekendje hoor.

Ik hoop dat we mensen die net beginnen met hardlopen niet afschrikken. Iedereen is welkom natuurlijk.
We hadden vroeger een beginnerstopic. Geen idee wat daarmee gebeurd is.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215199821
Ik moet zeggen dat ik me als beginnen niet afgeschrikt voel hoor. Ik vind het vooral heel leuk alle ervaringen te lezen van alle wedstrijden en dergelijke.

Ik heb zelf na een blessure weer opgebouwd naar 5 km. En kwam er achter dat ik op m’n telefoon een app staat waar opbouw programma’s in staan. Ik merkte namelijk dat ik altijd een beetje hetzelfde deed qua hardlopen. Een rondje op tempo, een keer interval en soms een langzame run.

Hiermee hopelijk wat meer variatie en goed opbouwen naar 10 km.
  maandag 7 oktober 2024 @ 11:41:10 #108
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215200113
Ik ben erachter gekomen dat hier in de omgeving (20m rijden) heuveltjes zijn _O- gister naar toe gereden en een totale stijging / daling van 140m kunnen maken en lekker rustig 16km kunnen wegtikken.
pi_215200202
Zondag 10-12 graden en een zonnetje in Eindhoven, bohhh zin in! _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 7 oktober 2024 @ 12:10:25 #110
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_215200423
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:10 schreef PippenScottie het volgende:

Ik vind het juist wel leuk dat de één trots zijn of haar eerste 5k meldt en de ander zijn eerste 92k.
Met pijn en moeite derde
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 oktober 2024 @ 12:28:18 #111
pi_215200648
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik vind het juist wel leuk dat de één trots zijn of haar eerste 5k meldt en de ander zijn eerste 92k.
Oh ja, ik ook. Als mijn post anders over kwam, dan was dit niet mijn bedoeling
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:37:54 #112
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215201296
YUR heeft vroegah de Evy les waarin je voor het eerst 5 minuten achter elkaar moet lopen, ook een keer moeten herhalen omdat hij het nauwelijks redde O+
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:40:17 #113
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215201314
Ok. Trots dan op mijn 8 x 2 minuten :P En op jullie *O*

En op man- en zoonlief tijdens de Oostland halve (resp. 10 en 2 km). Ze liepen linkerrijtje _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 07-10-2024 13:47:44 ]
  maandag 7 oktober 2024 @ 14:27:37 #114
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215201813
En helemaal opnieuw beginnen na een blessure of ziekte hebben we ook allemaal gedaan.
  maandag 7 oktober 2024 @ 14:46:35 #115
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215201992
quote:
17s.gif Op maandag 7 oktober 2024 14:27 schreef SEMTEX het volgende:
En helemaal opnieuw beginnen na een blessure of ziekte hebben we ook allemaal gedaan.
En niet 1 keer :'(

Iemand trouwens ervaring met zone training icm Garmin? Ik probeerde mijn zone in z2 te houden maar dat was echt geen beginnen aan, als ik liep eigenlijk standaard in z3. Zijn die zone's een beetje te vertrouwen?

Ik heb de zone's wel gereset op basis van de laatste runs (denk ik)
  maandag 7 oktober 2024 @ 14:58:46 #116
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215202074
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 14:46 schreef xzaz het volgende:

[..]
En niet 1 keer :'(

Iemand trouwens ervaring met zone training icm Garmin? Ik probeerde mijn zone in z2 te houden maar dat was echt geen beginnen aan, als ik liep eigenlijk standaard in z3. Zijn die zone's een beetje te vertrouwen?

Ik heb de zone's wel gereset op basis van de laatste runs (denk ik)
Ligt eraan hoe je ze ingesteld hebt:
quote:
Uw hartslagzones en uw maximale hartslag aanpassen
U kunt uw hartslagzones aanpassen aan uw trainingsdoelen. Het toestel gebruikt informatie uit uw gebruikersprofiel van de oorspronkelijke configuratie om uw maximale hartslag in te schatten en uw standaard hartslagzones te bepalen. De standaard maximale hartslag is 220 min uw leeftijd. Stel (indien bekend) uw maximale hartslag in voor de meest nauwkeurige caloriegegevens tijdens uw activiteit.
220 is wel een absurd hoge hartslag :o
pi_215202350
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:40 schreef Quoi het volgende:
Ok. Trots dan op mijn 8 x 2 minuten :P

*O*
Ik had 3x5 gisteren.
En ik vroeg me ernstig af hoe ik in hemelsnaam ooit weer een half uur kan hobbelen, laat staan een uurtje. Maar dat gevoel hoort erbij :')
pi_215202702
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2024 14:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ligt eraan hoe je ze ingesteld hebt:
[..]
220 is wel een absurd hoge hartslag :o
220 min je leeftijd. Dus als je 40 bent is het 180 ongeveer.
Fake it till you make it...
  maandag 7 oktober 2024 @ 16:21:38 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215202808
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:30 schreef Serinde het volgende:

[..]
*O*
Ik had 3x5 gisteren.
En ik vroeg me ernstig af hoe ik in hemelsnaam ooit weer een half uur kan hobbelen, laat staan een uurtje. Maar dat gevoel hoort erbij :')
Hey wat leuk! Ik zit in een opbouwgroep die binnen 8w naar een half uurtje rennen traint. Kan het me ook nog niet voorstellen en hoop zo dat het gaat lukken!

Wat zorgde er bij jou voor dat je weer bent begonnen?
pi_215203674
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:10 schreef hilliebillie het volgende:
Een rondje op tempo, een keer interval en soms een langzame run.
Veel andere smaken zijn er ook niet toch. :P
pi_215203748
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:21 schreef Quoi het volgende:

[..]
Hey wat leuk! Ik zit in een opbouwgroep die binnen 8w naar een half uurtje rennen traint. Kan het me ook nog niet voorstellen en hoop zo dat het gaat lukken!

Wat zorgde er bij jou voor dat je weer bent begonnen?
Ik doe het couch 2 5k schema, die heeft een fijne app voor de Apple Watch.
Na verlies van een groot deel van mijn conditie denk ik dat hardlopen de “makkelijkste” manier is om dat weer op te bouwen. Makkelijk als in: ik hoef nergens naartoe, heb niemand nodig en de spullen had ik al. En ik heb het lopen toch echt (bijna) altijd leuk gevonden. In 8 weken ga ik niet redden maar mijn grootste leerpunt van het afgelopen jaar is dat niet alles direct hoeft. Dus toen het advies van de fysio was om wat lessen te herhalen, deed ik dat nog ook :+
Nu ik me daar wat beter bij neer kan leggen, merk ik dat ik het lopen inderdaad weer leuk vind.

SPOILER
pi_215203795
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:38 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Veel andere smaken zijn er ook niet toch. :P
Nee klopt, maar het is wel steeds dezelfde intervaltraining, zit geen variatie in qua intervals. Zie dat die er nu wel in gaan zitten. En ook voor de rest merk ik dat ik een training pak waar ik me wel comfortabel bij voel en dat ik te vaak het ‘gewone’ 5km rondje pak (en dus te weinig de rest) en dus zomaar wat doe.
Hopelijk nu dus wat meer afwisseling en dus ook echt opbouwen. Daar bleef ik voor m’n blessure een klein beetje hangen.

Maar goed, we gaan het zien of het iets is. Als het niks blijkt te zijn ga ik gewoon m’n eigen ding weer doen :)
pi_215204477
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:45 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Nee klopt, maar het is wel steeds dezelfde intervaltraining, zit geen variatie in qua intervals. Zie dat die er nu wel in gaan zitten. En ook voor de rest merk ik dat ik een training pak waar ik me wel comfortabel bij voel en dat ik te vaak het ‘gewone’ 5km rondje pak (en dus te weinig de rest) en dus zomaar wat doe.
Hopelijk nu dus wat meer afwisseling en dus ook echt opbouwen. Daar bleef ik voor m’n blessure een klein beetje hangen.

Maar goed, we gaan het zien of het iets is. Als het niks blijkt te zijn ga ik gewoon m’n eigen ding weer doen :)
Dat vind ik het voordeel van de atletiekvereniging, wij hebben een jaarschema.
Best wel afwisselend, hoef er zelf verder niet over na te denken ;).
Fake it till you make it...
pi_215204525
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:48 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat vind ik het voordeel van de atletiekvereniging, wij hebben een jaarschema.
Best wel afwisselend, hoef er zelf verder niet over na te denken ;).
Dat is wel ideaal.

Daar heb ik ook nog over nagedacht om lid van te worden. Maar met wisselende diensten kan ik sowieso 1 van de 3 trainingsmomenten niet en met regelmaat zou ik maar 1x of zelfs niet kunnen in een week. Dus vandaar dat ik de stap nog niet gezet heb. Ook omdat ik helemaal niet zo snel ben, dan weet ik niet of ik anderen tot last ga zijn en zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')