SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen!Groot fan van User Wotte![]()
Ambities zijn ambitiesquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:50 schreef Tjacka het volgende:
4,5km gelopen vandaag met 6:45. Mokertje traag. Nu ga ik de komende 7 weken opbouwen naar 10 km.Wil in april de volledige JC Run lopen. Al een paar jaar de 5km maar zie het nu als een juiste tussenstop.
Ik spreek het uit jongens!!! Ik loop volgend jaar de halve marathon in sub 2:23. Of doe ik het nu fout?
F means you're fucked![]()
Weet iemand als je op de garmin 245 ook suggesties kan bekijken van de komende dagen; dus niet alleen van vandaag?![]()
Ik denk dat dat niet kan, omdat de trainingssuggestie o.a. bepaald wordt aan de hand van je slaapkwaliteit van net daarvoor.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:31 schreef xzaz het volgende:
Weet iemand als je op de garmin 245 ook suggesties kan bekijken van de komende dagen; dus niet alleen van vandaag?![]()
Op de Fenix 7 kan dat wel:quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:31 schreef xzaz het volgende:
Weet iemand als je op de garmin 245 ook suggesties kan bekijken van de komende dagen; dus niet alleen van vandaag?
ga naar racekalender, en ga naar de race waar je de suggesties voor hebt (zit een sterretje bij de vlag)
Als ik dan op de startknop druk kom ik bij dagelijkse suggesties, daar is het 'weekschema' te zien. Tussen haakjes omdat deze dagelijks aangepast wordt nav de slaapkwaliteit zoals Zwabberhark al zeiTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Haha, als ik dit topic zo doorlees loop ik echt maar weinigzit dit jaar tot nu toe op 380km
Maar eigenlijk pas sinds net voor de zomer weer serieus aan het opbouwen
Vanmorgen interval gedaan, maar was stiekem toch iets te pittig aangezien ik vorige week nog bloed gedoneerd heb en m'n Hb daarbij op het randje was...![]()
![]()
Oh, en voor de (halve) marathonlopers: vanaf welke afstand en/of tijdsduur ontkom je echt niet aan eten en drinken onderweg? Dus ook bij trainingen?
Ik ben dat dus echt (nog) niet gewend en vind het bijv. bij 10km ook nooit nodig (even los van echt warme dagen).
Heeft ongetwijfeld ook te maken met het feit dat ik motorisch niet in staat blijk om op een fatsoenlijke manier een bekertje water aan te pakken terwijl ik ren![]()
![]()
![]()
1.5uur ongeveer, al kan dat met training ook wel langer worden.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:00 schreef twist02 het volgende:
Oh, en voor de (halve) marathonlopers: vanaf welke afstand en/of tijdsduur ontkom je echt niet aan eten en drinken onderweg? Dus ook bij trainingen?
Ik ben dat dus echt (nog) niet gewend en vind het bijv. bij 10km ook nooit nodig (even los van echt warme dagen).
Heeft ongetwijfeld ook te maken met het feit dat ik motorisch niet in staat blijk om op een fatsoenlijke manier een bekertje water aan te pakken terwijl ik ren![]()
Eten bedoel ik. Drinken zou ik wel sneller doen.![]()
Ik neem voor loopjes >15 km eten mee, en loop eigenlijk altijd zo dat een waterpunt halverwege m'n loopje zit (zo'n Join The Pipe waterpunt) en dan stop ik ook echt bij het waterpunt om te drinken en wat water over mijn onderarmen en gezicht te doen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:00 schreef twist02 het volgende:
Vind dat eventjes stoppen op een duurloop best mag.
Tot nu toe meestal 2 Decathlon fruitgellies meegenomen voor loopjes van ongeveer 20 km. Dan neem ik eentje op 10 km en eentje op 16 km. Tot die 10 km heb ik nog niet echt het gevoel dat ik wat nodig heb, omdat ik van tevoren ook fatsoenlijk gegeten heb (bv boterhammen een uur van tevoren)
Ik neem op een 10 km duurloopje trouwens ook wel eens eten mee, als ik weet dat ik anders geen zin ga hebben
Die gellies zijn dusdanig lekker dat ik mezelf de deur uit krijg met een "na 5 km mag ik een gellie"![]()
Dan ben ik 5 km van huis, dus uiteindelijk heeft één zo'n gellie me dan gemotiveerd tot een 10 km loop!![]()
380km in 4(?) maanden is echt een heel een stuk verder dan de gemiddelde Nederlander. Laat je vooral niet uit het veld slaan door deze freaks of naturequote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:57 schreef twist02 het volgende:
Haha, als ik dit topic zo doorlees loop ik echt maar weinigzit dit jaar tot nu toe op 380km
Vanmorgen interval gedaan, maar was stiekem toch iets te pittig aangezien ik vorige week nog bloed gedoneerd heb en m'n Hb daarbij op het randje was...Geheel persoonlijk:quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:00 schreef twist02 het volgende:
Qua training: Drinken na 75 min, bij warm weer loop ik wel langs een watertappunt / gelletje als de training langer duurt dan 90 minuten
Wedstrijd: Drinken bij elke mogelijkheid die gegeven is. qua eten: is het heel afhankelijk wat het doel is, maar altijd als het onder de 10km eigenlijk niet.
Als het aanpakken al niet lukt, dan wordt het naar je mond brengen en een slok nemen misschien ook wel problematisch
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Drinken (water) neem ik doorgaans mee bij loopjes vanaf anderhalf uur. Tenzij het warm is, dan neem ik wel water mee.
Gels alleen als ik 25 kilometer of meer loop. Verder eigenlijk nooit, soms bij een halve marathon-wedstrijd, als ik echt een bepaalde tijd wil lopen.
Tijdens de marathon bij elk 5km-punt sportdrank en nog acht Maurten-gels.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik doe gelletjes/drinken als ik meer dan 1,5u onderweg ben, duurloop of intensiever maakt niet echt uit. Bij pittige korte trainingen neem ik soms ook gewoon een gel mee om m'n energie op pijl te houden, intervallen doe ik meestal in parken met waterpunten zodat ik wat kan drinken als het nodig is.
In wedstrijden drink ik bij elk waterpunt wel wat (als ze rond de 4-5km zijn geplaatst), maar wel alleen water, sportdrank eigenlijk nooit.![]()
Ik heb mijn hardloopshirt voor zondag gekregen en ik mag aantreden in een lila shirt van mijn werkgever.
Ik ben totaal niet ijdel, maar ik ren het liefst volledig in het zwart.My friends all drive horses![]()
Ik vind hardlopen wel een goed excuus voor felle schoenen/sokken/kleren die ik in het dagelijks leven niet zou dragen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:07 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb mijn hardloopshirt voor zondag gekregen en ik mag aantreden in een lila shirt van mijn werkgever.
Ik ben totaal niet ijdel, maar ik ren het liefst volledig in het zwart.
Maar die roze-oranje alphafly's die iedereen heeft zijn wel mokerlelijk gr gr.![]()
Wat merkte je dan bij je intervaltraining?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:57 schreef twist02 het volgende:
Vanmorgen interval gedaan, maar was stiekem toch iets te pittig aangezien ik vorige week nog bloed gedoneerd heb en m'n Hb daarbij op het randje was...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Lila ook echtquote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:07 schreef PippenScottie het volgende:
Ik hou wel van kleurtjes, maar niet van die pasteltinten. Geef mij maar neon. En zwart voor broekjes en leggings. Mijn survivalrunlegging komt elke keer donkerbruin water vanaf in de was, als dat een gekleurd stofje was dan zou ik voor gek lopen.![]()
![]()
Net 10 km duurloop op de loopband gedaan. Goeie mentale training, want wat blijft dat toch intens saai![]()
![]()
Hang er een tv voor?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:44 schreef GotC het volgende:
Net 10 km duurloop op de loopband gedaan. Goeie mentale training, want wat blijft dat toch intens saai
Ik heb in de winter een Zwift opstelling compleet met beamer en surround geluid.
![]()
Die loopband trek ik nog wel, bij onze sportschool zit er tv inquote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:44 schreef GotC het volgende:
Net 10 km duurloop op de loopband gedaan. Goeie mentale training, want wat blijft dat toch intens saaimaar 10km op een atletiekbaan zou ik dan wel weer een uitdaging vinden.
Kun je daar trouwens eigenlijk zo op? Buiten openingstijden/trainingstijden zeg maar of is zo'n baan echt alleen van de vereniging? (Specifiek sparta in zuiderpark):)![]()
Ik kan dat echt niet, verlies vaak ook controle op zo'n band waardoor ik vaak m'n evenwicht wat verlies.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:44 schreef GotC het volgende:
Net 10 km duurloop op de loopband gedaan. Goeie mentale training, want wat blijft dat toch intens saai“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, kon naar een rotonde buiten kijkenquote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:48 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hang er een tv voor?
Ik heb in de winter een Zwift opstelling compleet met beamer en surround geluid.
TV zou ik prima trekken idd!
Niet die, maar de baan bij Haag Atletiek is wel openbaar (de gemeente is eigenaar)quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die loopband trek ik nog wel, bij onze sportschool zit er tv inmaar 10km op een atletiekbaan zou ik dan wel weer een uitdaging vinden.
Kun je daar trouwens eigenlijk zo op? Buiten openingstijden/trainingstijden zeg maar of is zo'n baan echt alleen van de vereniging? (Specifiek sparta in zuiderpark)![]()
![]()
Ik kreeg ooit een hagelwit T-shirt (ook van m'n werkgever); was ik ook niet per se gelukkig meequote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:07 schreef PippenScottie het volgende:
Maar kan me bij lila ook opgetrokken wenkbrauwen voorstellen jaVeel eerder buiten adem vooral; normaal heb ik eerder dat m'n benen verzuren als ik wat langer versnel, maar dan kan ik het qua ademhaling nog wel aanquote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:22 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat merkte je dan bij je intervaltraining?
Maar ben ook verkouden en ging eigenlijk te snel te sneldus het zal ook niet alleen aan die donatie liggen hoor
![]()
En dank allemaal voor de antwoorden over eten/drinken!Nee, die 380 is wel echt over 9 maandenquote:Op woensdag 2 oktober 2024 13:35 schreef CaLeX het volgende:
[..]
380km in 4(?) maanden is echt een heel een stuk verder dan de gemiddelde Nederlander. Laat je vooral niet uit het veld slaan door deze freaks of nature
[..]
Als het aanpakken al niet lukt, dan wordt het naar je mond brengen en een slok nemen misschien ook wel problematischmaar begin dit jaar was het 1x per week 5km ofzo, dus dat gaat niet echt hard
Laat me zeker niet uit het veld slaan hoorleuk om die kms te lezen juist!
En ik ben niet compleet motorisch gestoord (al klonk dat vast zo), maar neem normaal gesproken gewoon de tijd niet om rustig te drinken. Dus voor langere afstanden zal ik dat moeten leren denk
![]()
![]()
Oh das gek, in de laatste nieuwsbrief stond dat gemeente ook eigenaar is van deze baan. Maar er staat idd wel een groot hek omheen dus t leek me niet.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:54 schreef GotC het volgende:
[..]
Nee, kon naar een rotonde buiten kijkenTV zou ik prima trekken idd!
[..]
Niet die, maar de baan bij Haag Atletiek is wel openbaar (de gemeente is eigenaar)
Op zich is die van Haag ook niet ver weg:)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: