abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215147334
Ik heb met mijn domme kop een behoorlijk geld bedrag overgemaakt naar een verkeerd IBAN nummer.
In het kort: Ik wilde geld overmaken van mijn Rabo rekening naar de Revolut rekening van mijn vriendin. Via de app lukte op dat moment niet. Ik heb daarom een eerdere overboeking(wel via de app) opgezocht en het geld overgeboekt naar het IBAN (Citibank) wat daar bij stond. Nu vermoed ik dat dit Iban gebruikt wordt door Ideal, waarmee je normaal de Revolut opwaardeert.
Ik heb al contact gehad met de Rabobank, maar die zeggen dat ze niets voor mij kunnen doen.
Hierop contact gehad met Ideal. Die zijn wel behulpzaam en hebben e.e.a. voorgelegd aan hun betaaldienstverlener Stripe. Deze laat echter niets van zich horen.
Heb ook al 1 cent overgamaakt met contactinfo e.d.
Iemand tips wat ik nog kan doen of wat de juiste weg te bewandelen is?
Overboeking is halverwege augustus gedaan.
  roze dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:18:25 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215147363
Als je ook al 1 cent hebt overgemaakt en laten weten dat de vorige een fout was en je hebt het dus nog niet terug dan vrees ik dat je pech hebt.
Your beauty never ever scared me.
pi_215147437
Even googlen op 'onverschuldige betaling'.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:18 schreef Ama het volgende:
dan vrees ik dat je pech hebt.
Nee hoor, je kan die onverschuldigde betaling terugvorderen. Maar dat zal dan wat moeite kosten.

Dat de bank het niet zelf terughaalt / terugstort is logisch, zou een mooie boel worden. Dus TS zal er wel iets voor moeten doen als de ontvanger het niet lief zelf teruggeeft.
  roze dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:27:52 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215147442
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:26 schreef Piles het volgende:
Even googlen op 'onverschuldige betaling'.
[..]
Nee hoor, je kan die onverschuldigde betaling terugvorderen. Maar dat zal dan wat moeite kosten.

Dat de bank het niet zelf terughaalt / terugstort is logisch, zou een mooie boel worden. Dus TS zal er wel iets voor moeten doen als de ontvanger het niet lief zelf teruggeeft.
Oh dat zou wel fijn zijn voor TS dan.
Your beauty never ever scared me.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:36:45 #5
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_215147600
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:15 schreef fishman009 het volgende:
Ik heb met mijn domme kop een behoorlijk geld bedrag overgemaakt naar een verkeerd IBAN nummer.
In het kort: Ik wilde geld overmaken van mijn Rabo rekening naar de Revolut rekening van mijn vriendin. Via de app lukte op dat moment niet. Ik heb daarom een eerdere overboeking(wel via de app) opgezocht en het geld overgeboekt naar het IBAN (Citibank) wat daar bij stond. Nu vermoed ik dat dit Iban gebruikt wordt door Ideal, waarmee je normaal de Revolut opwaardeert.
Ik heb al contact gehad met de Rabobank, maar die zeggen dat ze niets voor mij kunnen doen.
Hierop contact gehad met Ideal. Die zijn wel behulpzaam en hebben e.e.a. voorgelegd aan hun betaaldienstverlener Stripe. Deze laat echter niets van zich horen.
Heb ook al 1 cent overgamaakt met contactinfo e.d.
Iemand tips wat ik nog kan doen of wat de juiste weg te bewandelen is?
Overboeking is halverwege augustus gedaan.
kan het zijn dat die rekening van je vriendin alleen geld accepteert van een vaste tegenrekening?

Dat heb ik ooit gehad toen ik nog twee betaalrekeningen had en met de verkeerde naar mijn spaarrekening bij centraal beheer geld overmaakte.
Kreeg ik het met een 3 werkdagen weer terug toen ze er achter waren dat die iban geen tegenrekening is die gekoppeld staat bij hun.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_215147675
Nee, die rekening heeft een eigen IBAN, die had ik moeten gebruiken.
pi_215147695
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:26 schreef Piles het volgende:
Even googlen op 'onverschuldige betaling'.
[..]
Nee hoor, je kan die onverschuldigde betaling terugvorderen. Maar dat zal dan wat moeite kosten.

Dat de bank het niet zelf terughaalt / terugstort is logisch, zou een mooie boel worden. Dus TS zal er wel iets voor moeten doen als de ontvanger het niet lief zelf teruggeeft.
Vertel. Rabo kan niets zeggen ze en ontvanger is niet bekend.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:49:47 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_215147782
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:42 schreef fishman009 het volgende:
Nee, die rekening heeft een eigen IBAN, die had ik moeten gebruiken.
wanneer heb je het overgemaakt?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:55:49 #9
408813 crew  trein2000
pi_215147827
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:43 schreef fishman009 het volgende:

[..]
Vertel. Rabo kan niets zeggen ze en ontvanger is niet bekend.
https://www.rabobank.nl/p(...)-betaling-terughalen
zie email 27 oktober
pi_215147835
quote:
Staat mijn probleem niet bij. Ontvanger is onbekend.
pi_215147838
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:49 schreef Nizno het volgende:

[..]
wanneer heb je het overgemaakt?
Halverwege augustus.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:59:23 #12
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_215147856
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:02:12 #13
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215147875
Dus het is naar een soort tussenrekening gegaan? Ik denk dat je het wel terugkrijgt, maar je moet een lange adem inderdaad. Op een gegeven moment komen ze er bij de financiėle administratie ook wel achter dat ze met een bedrag zitten waar geen vordering tegenover staat.
pi_215147934
Als het de rekening van een groot bedrijf is, heb je best kans dat ze betalingen die ze niet kunnen plaatsen (of waar een betaalkenmerk ontbreekt) gewoon weer terugboeken.

Zo'n bedrijf heeft geen zin in uitzoekwerk voor onduidelijke overboekingen of onbekende posten in de boekhouding.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:14:23 #15
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_215147949
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 17:11 schreef stavromulabeta het volgende:
Als het de rekening van een groot bedrijf is, heb je best kans dat ze betalingen die ze niet kunnen plaatsen (of waar een betaalkenmerk ontbreekt) gewoon weer terugboeken.

Zo'n bedrijf heeft geen zin in uitzoekwerk voor onduidelijke overboekingen of onbekende posten in de boekhouding.
vandaar dat ik vroeg wanneer het was overgemaakt.
Half augustus vind ik echter te lang. Anderhalve maand zou geen enkel groot bedrijf daar over moeten doen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_215148921
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:43 schreef fishman009 het volgende:

[..]
Vertel. Rabo kan niets zeggen ze en ontvanger is niet bekend.
Heb je het rekeningnummer al met Google gezocht of aan chatgpt gevraagd van wie dit rekeningnummer is?
pi_215148994
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 18:51 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Heb je het rekeningnummer al met Google gezocht of aan chatgpt gevraagd van wie dit rekeningnummer is?
Google geen resultaat. Chatgpt heb ik nog nooit mee gewerkt.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:03:51 #18
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_215149105
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 18:51 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Heb je het rekeningnummer al met Google gezocht of aan chatgpt gevraagd van wie dit rekeningnummer is?
En hoe weet ChatGPT dit dan?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_215149443
Geld ben je kwijt, volgende keer beter opletten als je een transactie doet
pi_215149741
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:15 schreef fishman009 het volgende:
Ik heb daarom een eerdere overboeking(wel via de app) opgezocht en het geld overgeboekt naar het IBAN (Citibank) wat daar bij stond. Nu vermoed ik dat dit Iban gebruikt wordt door Ideal, waarmee je normaal de Revolut opwaardeert.
Wat staat er in je Rabo-rekeningenafschrift/overzicht qua omschrijving?

Rabobank is rukbank wat dat betreft. Ooit bij Open Bank zoiets verkeerd gedaan, was binnen 24 uur terug (rekening verkeerd / Naam correct (m'n eigen naam nl.).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215149852
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:03 schreef Gunner het volgende:

[..]
En hoe weet ChatGPT dit dan?
Als het rekeningnummer van een bedrijf is, staat dit mogelijk ergens op een website, in de online register of op een forum.

Edit chatgpt mag hier niets over zeggen
quote:
Sorry, maar ik kan geen specifieke informatie opzoeken over rekeningnummers of andere persoonlijke gegevens. Voor vragen over een rekeningnummer kun je het beste contact opnemen met je bank of de instantie die verantwoordelijk is voor de rekening.


[ Bericht 9% gewijzigd door KrekelJapie op 01-10-2024 19:52:22 ]
pi_215154251
Gewoon storneren natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_215154274
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 07:16 schreef Ludachrist het volgende:
Gewoon storneren natuurlijk.
Dat kan toch niet als je het zelf overmaakt ?
pi_215154276
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:57 schreef fishman009 het volgende:

[..]
Staat mijn probleem niet bij. Ontvanger is onbekend.
je hebt een iban, ontvanger is dus soort van bekend, aankloppen bij de bank van de iban
pi_215154279
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 07:22 schreef Xlarge het volgende:

[..]
Dat kan toch niet als je het zelf overmaakt ?
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 07:16 schreef Ludachrist het volgende:
Gewoon storneren natuurlijk.
dit kan niet
pi_215154526
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 07:24 schreef mschol het volgende:

[..]
[..]
dit kan niet
is een oldbie WGR grapje.,.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 07:24 schreef mschol het volgende:

[..]
je hebt een iban, ontvanger is dus soort van bekend, aankloppen bij de bank van de iban
correct.
verder kun je ook een beetje "spelen" met namen net zo lang tot de naam gecorrigeerd wordt in je overschrijving.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:25 schreef plesner het volgende:
Geld ben je kwijt, volgende keer beter opletten als je een transactie doet
onzin. onverschuldigde betaling, je kunt het terugeisen en een bank moet daaraan meewerken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:57 schreef fishman009 het volgende:

[..]
Staat mijn probleem niet bij. Ontvanger is onbekend.
er staat toch dit?
"Geld naar verkeerde rekening overgemaakt
Heb je geld naar een verkeerd rekeningnummer overgemaakt? Neem dan zelf contact op met de persoon of het bedrijf achter het rekeningnummer. Weet je niet wie dit is? Je kunt ¤ 0,01 overmaken naar het rekeningnummer met in de omschrijving het verzoek om het bedrag terug te betalen. En neem contact met ons op, dan helpen we je om je geld terug te krijgen"
dat je nu een prutserige medewerker hebt gekregen, wijs ze op dit artikel, wijs ze op het feit dat het een onverschuldigde betaling is en geef desnoods aan dat je anders een klacht indiend.
quote:
dank voor aanhalen, dit is het correcte wetsartikel

verder aan TS:
het gaat hier inderdaad om een onverschuldigde betaling. geef aan bij de Rabo dat het een onverschuldigde betaling is, dat het een fout van jou betreft en dat je hulp wil bij het terughalen. dat het je ook verbaasd dat er ten tijde van het overmaken niet is gewaarschuwd dat de naam van de ontvanger niet overeenkwam met het rekeningnummer, een dienst die momenteel standaard is bij alle banken. ook de Rabobank.

zie o.a. https://www.betaalverenig(...)ban/iban-naam-check/
alhoewel deze niet verplicht is, is het wel een hulpmiddel. dus ook wel benieuwd wat de check aangaf ten tijden van overboeken.

dan zit er in dat iban ook de naam van de bank verscholen. zo is de rabobank nlxxrabo . welke bank heb je het naar overgemaakt?

verder is half augustus een substantieel bedrag overmaken en anderhalve maand later aan de bel trekken wel erg laks. maargoed, je hebt nog altijd rechten

concreet;
-je hebt dat geld overgemaakt en de ontvanger heeft er geen recht op. dat moeten ze terugbetalen.
-klop aan bij je eigen bank en bij de bank waar de houder een rekening heeft. geef aan dat het per ongeluk is, dat je de 1 cent hebt geprobeerd en dat je geen contact krijgt. of de bank voor jou contact wil opnemen en dat je er anders werk van moet gaan maken.
-om hoeveel geld gaat het? substantieel is voor iedereen anders. sub 500 zou ik het hier dan bij laten na de banken te hebben aangeschreven en een les ervan leren.
-je volgende stap is om je rechtsbijstand als je die hebt in te schakelen of anders een advocaat. je zult er namelijk een zaak van moeten gaan maken om je recht te halen. dreigen daarmee wil ook wel eens helpen bij banken, maar dit is in feite wat er moet gebeuren. je kunt proberen aangifte te doen maar de kans is groot dat je afgepoeierd wordt met dat het tussen 2 burgers is en dat de politie niet zoveel kan doen..

realistisch? het is jouw geld en de onvanger moet het teruggeven. het kan echter wel eens heel veel moeite gaan kosten. en zelfs al krijg je je gelijk, iets met een kale kip. er zijn ook geregeld topics hier op Fok! geweest van mensen die een groot geldbedrag kregen gestort zonder dat ze er recht op hadden en onmiddelijk om tips vroegen hoe dat zsm uit te geven. de kans is aanwezig als dit bij een particulier gestort is, dat dat geld gewoon op is. en ja, dan heb je er nog recht op. maar zie het dan maar eens terug te krijgen....
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_215154554
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:41 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat staat er in je Rabo-rekeningenafschrift/overzicht qua omschrijving?

Rabobank is rukbank wat dat betreft. Ooit bij Open Bank zoiets verkeerd gedaan, was binnen 24 uur terug (rekening verkeerd / Naam correct (m'n eigen naam nl.).
Ook Rabobank zet er netjes bij of naam en rekeningnummer kloppen, of dat ze in sommige gevallen die controle niet kunnen doen (met name buitenlandse rekeningen).

Maar wat @mschol zegt: je hebt met de IBAN de bank van de ontvanger, je kunt hen benaderen al heb ik geen idee of die je mogen helpen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215156303
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 08:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ook Rabobank zet er netjes bij of naam en rekeningnummer kloppen, of dat ze in sommige gevallen die controle niet kunnen doen (met name buitenlandse rekeningen).

Maar wat @:mschol zegt: je hebt met de IBAN de bank van de ontvanger, je kunt hen benaderen al heb ik geen idee of die je mogen helpen.
dat mogen ze. of ze het wiullen is een 2e, het kan zijn dat ze verlangen dat je aankomt met een gerechterlijk bevel.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_215156794
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 07:24 schreef mschol het volgende:

[..]
je hebt een iban, ontvanger is dus soort van bekend, aankloppen bij de bank van de iban
Zoals geschreven is het zeker niet naar een particulier overgemaakt, maar een betaaldienst oid. Probleem is dat de ontvangende rekening van de Citibank is. Die is gevestigd in Amerika. Het bedrag is behoorlijk hoger dan die 500.
Heb het eerst via Revilut gebrpobeerd. Dat viel niet mee in het engels. Zij verwezen mij(terecht) naar de Rabo. Die beloofde de ontvanger een verzoek tot terugbetaling te doen, maar later wilden zat niet meer. Toen Ideal benaderd, die maakte er wel werk van, maar zij krijgen geen antwoord van de ontvanger. Zongaan er snel een aantal weken voorbij. Zal zo weer met de Rabo bellen met bovenstaande info en anders met de Citibank.
pi_215156850
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:13 schreef fishman009 het volgende:

[..]
Zoals geschreven is het zeker niet naar een particulier overgemaakt, maar een betaaldienst oid. Probleem is dat de ontvangende rekening van de Citibank is. Die is gevestigd in Amerika. Het bedrag is behoorlijk hoger dan die 500.
Heb het eerst via Revilut gebrpobeerd. Dat viel niet mee in het engels. Zij verwezen mij(terecht) naar de Rabo. Die beloofde de ontvanger een verzoek tot terugbetaling te doen, maar later wilden zat niet meer. Toen Ideal benaderd, die maakte er wel werk van, maar zij krijgen geen antwoord van de ontvanger. Zongaan er snel een aantal weken voorbij. Zal zo weer met de Rabo bellen met bovenstaande info en anders met de Citibank.
voor de goede orde, je hebt het naar een IBAN overgemaakt van citibank?
fijn dat ideal wat wil doen maar je moet bij citibank zijn.
meld ze met een mail waarin je ook vraagt voor ontvangstbevestiging dat er een onverschuldigde betaling is gedaan naar rekeningnummer x. inclusief transactiedetails. dat je de 1 cent truc hebt geprobeerd. dat het een onverschuldigde betaling is en je vraagt om meedewerking omdat je anders gerechtelijke stappen moet nemen.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')