Nee hoor, je kan die onverschuldigde betaling terugvorderen. Maar dat zal dan wat moeite kosten.quote:
Oh dat zou wel fijn zijn voor TS dan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:26 schreef Piles het volgende:
Even googlen op 'onverschuldige betaling'.
[..]
Nee hoor, je kan die onverschuldigde betaling terugvorderen. Maar dat zal dan wat moeite kosten.
Dat de bank het niet zelf terughaalt / terugstort is logisch, zou een mooie boel worden. Dus TS zal er wel iets voor moeten doen als de ontvanger het niet lief zelf teruggeeft.
kan het zijn dat die rekening van je vriendin alleen geld accepteert van een vaste tegenrekening?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:15 schreef fishman009 het volgende:
Ik heb met mijn domme kop een behoorlijk geld bedrag overgemaakt naar een verkeerd IBAN nummer.
In het kort: Ik wilde geld overmaken van mijn Rabo rekening naar de Revolut rekening van mijn vriendin. Via de app lukte op dat moment niet. Ik heb daarom een eerdere overboeking(wel via de app) opgezocht en het geld overgeboekt naar het IBAN (Citibank) wat daar bij stond. Nu vermoed ik dat dit Iban gebruikt wordt door Ideal, waarmee je normaal de Revolut opwaardeert.
Ik heb al contact gehad met de Rabobank, maar die zeggen dat ze niets voor mij kunnen doen.
Hierop contact gehad met Ideal. Die zijn wel behulpzaam en hebben e.e.a. voorgelegd aan hun betaaldienstverlener Stripe. Deze laat echter niets van zich horen.
Heb ook al 1 cent overgamaakt met contactinfo e.d.
Iemand tips wat ik nog kan doen of wat de juiste weg te bewandelen is?
Overboeking is halverwege augustus gedaan.
Vertel. Rabo kan niets zeggen ze en ontvanger is niet bekend.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:26 schreef Piles het volgende:
Even googlen op 'onverschuldige betaling'.
[..]
Nee hoor, je kan die onverschuldigde betaling terugvorderen. Maar dat zal dan wat moeite kosten.
Dat de bank het niet zelf terughaalt / terugstort is logisch, zou een mooie boel worden. Dus TS zal er wel iets voor moeten doen als de ontvanger het niet lief zelf teruggeeft.
wanneer heb je het overgemaakt?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:42 schreef fishman009 het volgende:
Nee, die rekening heeft een eigen IBAN, die had ik moeten gebruiken.
https://www.rabobank.nl/p(...)-betaling-terughalenquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:43 schreef fishman009 het volgende:
[..]
Vertel. Rabo kan niets zeggen ze en ontvanger is niet bekend.
Staat mijn probleem niet bij. Ontvanger is onbekend.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rabobank.nl/p(...)-betaling-terughalen
vandaar dat ik vroeg wanneer het was overgemaakt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 17:11 schreef stavromulabeta het volgende:
Als het de rekening van een groot bedrijf is, heb je best kans dat ze betalingen die ze niet kunnen plaatsen (of waar een betaalkenmerk ontbreekt) gewoon weer terugboeken.
Zo'n bedrijf heeft geen zin in uitzoekwerk voor onduidelijke overboekingen of onbekende posten in de boekhouding.
Heb je het rekeningnummer al met Google gezocht of aan chatgpt gevraagd van wie dit rekeningnummer is?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:43 schreef fishman009 het volgende:
[..]
Vertel. Rabo kan niets zeggen ze en ontvanger is niet bekend.
Google geen resultaat. Chatgpt heb ik nog nooit mee gewerkt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:51 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Heb je het rekeningnummer al met Google gezocht of aan chatgpt gevraagd van wie dit rekeningnummer is?
En hoe weet ChatGPT dit dan?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:51 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Heb je het rekeningnummer al met Google gezocht of aan chatgpt gevraagd van wie dit rekeningnummer is?
Wat staat er in je Rabo-rekeningenafschrift/overzicht qua omschrijving?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:15 schreef fishman009 het volgende:
Ik heb daarom een eerdere overboeking(wel via de app) opgezocht en het geld overgeboekt naar het IBAN (Citibank) wat daar bij stond. Nu vermoed ik dat dit Iban gebruikt wordt door Ideal, waarmee je normaal de Revolut opwaardeert.
Als het rekeningnummer van een bedrijf is, staat dit mogelijk ergens op een website, in de online register of op een forum.quote:
quote:Sorry, maar ik kan geen specifieke informatie opzoeken over rekeningnummers of andere persoonlijke gegevens. Voor vragen over een rekeningnummer kun je het beste contact opnemen met je bank of de instantie die verantwoordelijk is voor de rekening.
je hebt een iban, ontvanger is dus soort van bekend, aankloppen bij de bank van de ibanquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:57 schreef fishman009 het volgende:
[..]
Staat mijn probleem niet bij. Ontvanger is onbekend.
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 07:22 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Dat kan toch niet als je het zelf overmaakt ?
dit kan nietquote:
is een oldbie WGR grapje.,.quote:
correct.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 07:24 schreef mschol het volgende:
[..]
je hebt een iban, ontvanger is dus soort van bekend, aankloppen bij de bank van de iban
onzin. onverschuldigde betaling, je kunt het terugeisen en een bank moet daaraan meewerken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:25 schreef plesner het volgende:
Geld ben je kwijt, volgende keer beter opletten als je een transactie doet
er staat toch dit?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:57 schreef fishman009 het volgende:
[..]
Staat mijn probleem niet bij. Ontvanger is onbekend.
dank voor aanhalen, dit is het correcte wetsartikelquote:
Ook Rabobank zet er netjes bij of naam en rekeningnummer kloppen, of dat ze in sommige gevallen die controle niet kunnen doen (met name buitenlandse rekeningen).quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat staat er in je Rabo-rekeningenafschrift/overzicht qua omschrijving?
Rabobank is rukbank wat dat betreft. Ooit bij Open Bank zoiets verkeerd gedaan, was binnen 24 uur terug (rekening verkeerd / Naam correct (m'n eigen naam nl.).
dat mogen ze. of ze het wiullen is een 2e, het kan zijn dat ze verlangen dat je aankomt met een gerechterlijk bevel.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 08:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook Rabobank zet er netjes bij of naam en rekeningnummer kloppen, of dat ze in sommige gevallen die controle niet kunnen doen (met name buitenlandse rekeningen).
Maar wat @:mschol zegt: je hebt met de IBAN de bank van de ontvanger, je kunt hen benaderen al heb ik geen idee of die je mogen helpen.
Zoals geschreven is het zeker niet naar een particulier overgemaakt, maar een betaaldienst oid. Probleem is dat de ontvangende rekening van de Citibank is. Die is gevestigd in Amerika. Het bedrag is behoorlijk hoger dan die 500.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 07:24 schreef mschol het volgende:
[..]
je hebt een iban, ontvanger is dus soort van bekend, aankloppen bij de bank van de iban
voor de goede orde, je hebt het naar een IBAN overgemaakt van citibank?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:13 schreef fishman009 het volgende:
[..]
Zoals geschreven is het zeker niet naar een particulier overgemaakt, maar een betaaldienst oid. Probleem is dat de ontvangende rekening van de Citibank is. Die is gevestigd in Amerika. Het bedrag is behoorlijk hoger dan die 500.
Heb het eerst via Revilut gebrpobeerd. Dat viel niet mee in het engels. Zij verwezen mij(terecht) naar de Rabo. Die beloofde de ontvanger een verzoek tot terugbetaling te doen, maar later wilden zat niet meer. Toen Ideal benaderd, die maakte er wel werk van, maar zij krijgen geen antwoord van de ontvanger. Zongaan er snel een aantal weken voorbij. Zal zo weer met de Rabo bellen met bovenstaande info en anders met de Citibank.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |