Zijn biografische werk is soms zeer ontroerend. Der Junge Muss An Die Frische Luft over zijn kindertijd is erg mooi, maar afaik niet in het Nederlands vertaald. Gaat over zijn kindertijd en hoe hij opgroeit aan de rand van het Ruhrgebied bij zijn grootoudersquote:Op dinsdag 12 november 2024 16:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Leest lekker weg, maar op een gegeven moment wel meer van hetzelfde. Richting het einde zat ik er weer lekker in dus wel positief over het boek. Die overnachtingen in zo'n herberg lijken me verschrikkelijk.Kerkeling is natuurlijk legendarisch met z'n Beatrix en Horst Schlammer typetjes.
Ik vond z'n vorige al ruk, maar hij was 1 euro dus ik denk, we wagen ons er eens aan. Hij heeft zichzelf overtroffenquote:Op dinsdag 12 november 2024 15:07 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik heb dat ook met zijn andere boeken. Iedereen lyrisch over de vele plottwists en dat dat zo spannend is. Maar ondertussen gaat het verhaal nergens meer over.
Mocht even duren maar hij is uit. Ik vond het tof. De grote lijnen van de oorlog worden beschreven, maar er wordt ook heel erg ingezoomd doordat een Nederlandse jurist, Winston Churchill en een Boerencommando als leidraad dienen je de verschillende fases van de oorlog volgt via hun dagboeken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:13 schreef PippenScottie het volgende:
Tijd voor serieuze shizzle.
Altijd een interesse gehad voor geschiedenis en voor Afrika.
[ afbeelding ]
quote:Verslag van een pelgrimage naar Santiago vol twijfel en stilte én gastvrijheid en vriendelijkheid
Hape Kerkeling staat in 2009 internationaal in de schijnwerpers als zijn alter ego, de Duitse journalist Horst Schlämmer, een politieke partij opricht. Minder bekend is dat deze komiek ook een spirituele kant heeft.
Een aantal jaren geleden dwingt zijn gezondheid hem een pauze in te lassen. Hij loopt dan de beroemde tocht naar Santiago de Compostela. Alhoewel hij zich ernstig afvraagt waar hij eigenlijk aan begonnen is, loopt hij in zes weken 800 km, vergezeld van zijn zware rugzak. Kerkeling kent eenzaamheid en stilte op zijn weg, uitputting en grote twijfel, maar ondervindt ook gastvrijheid en vriendschap. Gaandeweg legt hij zijn 'celebrity'-status en het bijbehorende taalgebruik af, om ten slotte gewoon tot zichzelf te komen en met medepelgrims na te denken over de aloude vraag: 'Wie ben ik?' Het wordt de reis van zijn leven.
In één weekend uitgelezen.quote:
Deze spionage thriller, geschreven door een voormalige CIA inlichtingenofficier, kreeg goede recensies maar ik vind hem tegenvallen.quote:During the Arab Spring, an American spy’s final mission goes dangerously awry in this “crackling debut thriller” (The New Yorker) from a former CIA officer that Joseph Weisberg, creator of The Americans, calls “the most realistic espionage story I've read.”
Shane Collins, a world-weary CIA spy, is ready to come in from the cold. Stationed in Bahrain off the coast of Saudi Arabia for his final tour, he has little use for his mission—uncovering Iranian support for the insurgency against the monarchy. Then Collins meets Almaisa, a beautiful and enigmatic artist, and his eyes are opened to a side of Bahrain most expats never experience, to questions he never thought to ask.
When his trusted informant inside the opposition becomes embroiled in a murder, Collins finds himself drawn deep into the conflict. His budding romance with Almaisa—and his loyalties—are upended; in an instant, he’s caught in the crosswinds of a revolution. Drawing on all his skills as a spymaster, he sets out to learn the truth behind the Arab Spring, win Almaisa’s love, and uncover the murky border where Bahrain’s secrets end and America’s begin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |