Friend or foe, wie kun je vertrouwen?quote:A stunning new espionage novel by a master of the genre, Beirut Station follows a young female CIA officer whose mission to assassinate a high-level Hezbollah terrorist reveals a dark truth that puts her life at risk.
Lebanon, 2006. The Israel–Hezbollah war is tearing Beirut apart and the country is on the brink of chaos.
The CIA and Mossad are targeting a reclusive Hezbollah terrorist. They turn to young Lebanese-American CIA agent, Analise, who has the perfect plan. However, Analise begins to suspect that Mossad has a motive of its own.
She alerts the agency but their response is for her to drop it. Analise is now the target and there is no one she can trust.
Aan de hand van tien criminelen wordt een beeld geschetst van de Brabantse/Limburgse drugsconnectie met Amsterdam. Van opkomst van de synthetische drugs begin jaren '90 tot en met de overstap naar grootschalige cocaïnesmokkel, waarbij de nadruk ligt op de hele grote vinger in de pap van de, bij het grote publiek onbekende, betrokken Brabantse en Limburgse criminelen. Ik vind het wel een interessant boek.quote:Een Brabants crimineel netwerk verovert vanaf de jaren negentig de mondiale markt voor xtc en verdient daarmee vele honderden miljoenen euro’s. Kopstukken uit de Amsterdamse onderwereld onderkennen dit succes en willen samenwerken. Zo ontstaat de Brabants-Amsterdamse connectie. Dankzij de zeer winstgevende handel in xtc gaat dit verbond in de onderwereld ook een cruciale rol spelen bij de smokkel van cocaïne naar West-Europa. In Narco’s in Nederland beschrijft onderzoeksjournalist Jan Meeus de complete geschiedenis van de samenwerking tussen Brabantse criminelen als Peter van Dijk, Peer Schoofs en John Gubbels en de Amsterdamse partners, zoals Mink Kok, Dino Soerel en Samir Bouyakhrichan. Het is een relaas over Brabants vernuft en Amsterdamse branie, gepaard gaande met structurele corruptie en huiveringwekkend geweld. Dit verhaal laat glashelder zien hoe Nederland de spil is geworden in de internationale cocaïnehandel, waar pillenboeren uit Brabant de basis voor hebben gelegd.
Hoe vond je Stad 40? Aanrader? Hij staat namelijk ook op mijn verlanglijstje.quote:
Ik dacht dat The Collector een vrij obscuur en oud boek was. Maar ineens kom ik overal mensen tegen die het lezen. En allemaal hele oude uitgaves, het lijkt ook niet alsof het recent nog is uitgegevenquote:Op maandag 21 oktober 2024 20:19 schreef coinchantal het volgende:
Veel gelezen de laatste dagen. Inmiddels ook uit:
[ afbeelding ]
Het rare was hij stond al heel lang op het verlanglijstje om te vinden in de kringloop. Blijkbaar had ik hem dus al ooit eens gekocht want ik kwam hem tegen toen ik ander boek zocht. Achteraf heb ik het idee dat ik hem al eerder heb gelezen toen ik nog jong was.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:14 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik dacht dat The Collector een vrij obscuur en oud boek was. Maar ineens kom ik overal mensen tegen die het lezen. En allemaal hele oude uitgaves, het lijkt ook niet alsof het recent nog is uitgegeven
Je kunt beter je telefoon wegleggen toch?quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik doe een poging tot "De walrus en andere beesten" - Midas Dekkers
Echter elke keer als ik erin ben krijg ik appjes... zo irritant. Leg mijn boek zo weg denk ik
Ja....quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Je kunt beter je telefoon wegleggen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |