abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215115930
Het is mijn bedoeling (en die van mijn echtgenote) om, als de kinderen vertrekken/op kamers gaam/whatever weer apart te gaan wonen. Toen we trouwden, woonden we beiden in hetzelfde studentenhuis(met toen alleen nog maar werkenden), van waaruit we een woning hebben gekocht omdat zij rond het huwelijk zwanger bleek. In eerste instantie zouden we nog een tijdje in het studentenhuis blijven.

Mensen vonden dit toen al wel eens grappig, trouwen, maar nog steeds niet echt concreet klassiek samenwonen. Maar wij hadden het enorm naar onze zin in dat studentenhuis, en we wilden het nog wel even houden zo. Toen kwam de zwangerschap en dan rol je van de ene beslissing in de andere.

Maar regelmatig hebben we naar elkaar uitgesproken dat we lat-ten wel zien zitten. We hebben nooit ruzie ofzo, mijn huwelijk is altijd goed geweest, maar we zijn wel nogal autonoom, soms.

Nu hebben we drie kinderen, daarvoor gaan we niet de boel opschudden, dus over vijftien jaar, dan zijn ze wel weg (ik werk mezelf in de schulden om het te betalen, desnoods, maar ik hoef geen dertigers in mijn huis _O- ). Dan verkopen we alles, en nemen we twee studio's, ofzo. Lijkt me heerlijk.

Maar goed, dit is misschien wat ongewoon, ik krijg zelfs hele verbaasde reacties, maar goed, to each his own. Maar ik ken dus helemaal niemand die dit doet, en heb heus even rondgevraagd. Maar ik wil wel eens iemand spreken die dit herkend. En daarbovenop, ik vraag me af of niet heel veel mensen dit zouden willen.
Het is toch heerlijk om alleen te kunnen zijn? En als je dat niet wilt, dan bel je je partner, en dan blijf je even bij elkaar slapen. En als je dan denkt, ik wil even drie dagen in een vuil shirt aan mn zak krabben, dan tyf je weer op.

Iemand die ik op een goed idee breng?
-nee-
pi_215115963
Oh heerlijk, wat een rust.
En je kan weer andere vrouwen uitnodigen.
Die ene ex weer even berichten via facebook voor ‘koffie’.
5 Ferrari's op videoband!
pi_215115973
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:55 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Oh heerlijk, wat een rust.
En je kan weer andere vrouwen uitnodigen.
Die ene weer even berichten via facebook voor ‘koffie’.
Dit is ook een prettige bijkomstigheid voor de moreel uitgedaagden, ja.
-nee-
pi_215115974
Ik weet dat je 24/7 stoned dark souls wilt spelen maar dit is wel drastisch
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 september 2024 @ 12:59:10 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215115990
Lijkt me niet mijn ding, maar zoals je zegt: to each their own. Als je dit beiden prettig vindt en het kan financieel enzo is er toch helemaal niks mis mee, ook als het niet heel 'normaal' is (maar wat is normaal?)? :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215116017
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:50 schreef Marsenal het volgende:
Het is mijn bedoeling (en die van mijn echtgenote) om, als de kinderen vertrekken/op kamers gaam/whatever weer apart te gaan wonen. Toen we trouwden, woonden we beiden in hetzelfde studentenhuis(met toen alleen nog maar werkenden), van waaruit we een woning hebben gekocht omdat zij rond het huwelijk zwanger bleek. In eerste instantie zouden we nog een tijdje in het studentenhuis blijven.

Mensen vonden dit toen al wel eens grappig, trouwen, maar nog steeds niet echt concreet klassiek samenwonen. Maar wij hadden het enorm naar onze zin in dat studentenhuis, en we wilden het nog wel even houden zo. Toen kwam de zwangerschap en dan rol je van de ene beslissing in de andere.

Maar regelmatig hebben we naar elkaar uitgesproken dat we lat-ten wel zien zitten. We hebben nooit ruzie ofzo, mijn huwelijk is altijd goed geweest, maar we zijn wel nogal autonoom, soms.

Nu hebben we drie kinderen, daarvoor gaan we niet de boel opschudden, dus over vijftien jaar, dan zijn ze wel weg (ik werk mezelf in de schulden om het te betalen, desnoods, maar ik hoef geen dertigers in mijn huis _O- ). Dan verkopen we alles, en nemen we twee studio's, ofzo. Lijkt me heerlijk.

Maar goed, dit is misschien wat ongewoon, ik krijg zelfs hele verbaasde reacties, maar goed, to each his own. Maar ik ken dus helemaal niemand die dit doet, en heb heus even rondgevraagd. Maar ik wil wel eens iemand spreken die dit herkend. En daarbovenop, ik vraag me af of niet heel veel mensen dit zouden willen.
Het is toch heerlijk om alleen te kunnen zijn? En als je dat niet wilt, dan bel je je partner, en dan blijf je even bij elkaar slapen. En als je dan denkt, ik wil even drie dagen in een vuil shirt aan mn zak krabben, dan tyf je weer op.

Iemand die ik op een goed idee breng?
Neem gewoon een FWB. Dan heb je exact hetzelfde als je nu heb.

Ik snap werkelijk niet dat LAT-ten voor de meeste als een vorm van heilige graal beschouwd wordt. Het neigt bij mij dan eerder naar mensen die kosten wat kosten te vast blijven klampen aan hun eigen vrijheid en daarin geen concessies willen doen.

Als je een relatie met iemand heb moet je gewoon samen met elkaar zijn, in de goede tijden maar ook in de slechte. Dus niet gelijk je spullen pakken en terugtrekken naar je eigen veilige oord wanneer jullie ruzie hebben over het uitruimen van de vaatwasser maar gewoon de recht tegenover elkaar staan, schreeuwen, je woorden uitspreken en daarna weer verder.
pi_215116019
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:57 schreef Evangelion het volgende:
Ik weet dat je 24/7 stoned dark souls wilt spelen maar dit is wel drastisch
Niet vertellen dat dit één van de argumenten is svp
-nee-
pi_215116029
quote:
Dan verkopen we alles, en nemen we twee studio's, ofzo. Lijkt me heerlijk.
En liggen die studio’s dan in dezelfde plaats? Stad? Straat? Gebouw? :) (Als alles mogelijk zou zijn bijvoorbeeld. Zou je dan in hetzelfde complex willen wonen of dat niet?)

Als ik niet met iemand wil samenwonen, dan ben je kennelijk niet leuk genoeg, ook niet voor een relatie. Maar zo is iedereen weer anders. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 september 2024 @ 13:04:47 #9
284411 crew  heywoodu
pi_215116037
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:02 schreef Tevepo het volgende:
Dat is echt ontzettende onzin.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_215116047
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:02 schreef Tevepo het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet dat LAT-ten voor de meeste als een vorm van heilige graal beschouwd wordt. Het neigt bij mij dan eerder naar mensen die kosten wat kosten te vast blijven klampen aan hun eigen vrijheid en daarin geen concessies willen doen.

Als je een relatie met iemand heb moet je gewoon samen met elkaar zijn, in de goede tijden maar ook in de slechte. Dus niet gelijk je spullen pakken en terugtrekken naar je eigen veilige oord wanneer jullie ruzie hebben over het uitruimen van de vaatwasser maar gewoon de recht tegenover elkaar staan, schreeuwen, je woorden uitspreken en daarna weer verder.
Ik snap wat je zegt, maar die 'slechte tijden' hebben we gewoon nooit echt gehad, juist omdat we elkaars autonomie erkennen. Dus ik heb dat referentiekader niet zo, ik denk alleen na over hoe de afgelopen twintig jaar waren, en hoe de aankomende 40 worden.
-nee-
pi_215116049
Woon nu tijdelijk bij vriend tot mijn nieuwe woning geregeld is. Vind samenwonen heel fijn maar qua ruimte niet ideaal en we hebben beiden ook best wel alone-time nodig om weer op te laden. Nu zit hij me nooit in de weg maar kijk toch wel weer uit naar mn nieuwe plekje.
pi_215116050
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is echt ontzettende onzin.
Ik ben wel benieuwd als twee mensen na zoveel jaar dan alle vrijheid hebben, of er niet zoiets bij komt kijken. :D Want ineens kan iedereen blijven slapen bijvoorbeeld.
pi_215116055
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:03 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
En liggen die studio’s dan in dezelfde plaats? Stad? Straat? Gebouw? :) (Als alles mogelijk zou zijn bijvoorbeeld. Zou je dan in hetzelfde complex willen wonen of dat niet?)

Als ik niet met iemand wil samenwonen, dan ben je kennelijk niet leuk genoeg, ook niet voor een relatie. Maar zo is iedereen weer anders. :)
Allebei Utrecht, waarschijnlijk. Niet hetzelfde complex, maar op fietsafstand, ja, dat zie ik wel zitten.
Ik woon met veel plezier samem hoor, als gezin ook. Maar niks hoeft voor altijd, alleen getrouwd zijn is voor mij tot de dood, verder zitten er qua woonsituatie geen voorwaarden aan voor mij
-nee-
pi_215116069
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:05 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd als twee mensen na zoveel jaar dan alle vrijheid hebben, of er niet zoiets bij komt kijken. :D Want ineens kan iedereen blijven slapen bijvoorbeeld.
Dat zou kunnen natuurlijk, maar we zijn in principe monogaam. Als ze vreemd zou gaan, wat ik haar niet zie doen, dan zou ik heel verdrietig zijn. Dus dan moet ze er maar over liegen, en dat kenserlang volhouden ook. :')
-nee-
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 september 2024 @ 13:09:24 #15
284411 crew  heywoodu
pi_215116074
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:05 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Maar het hoeft natuurlijk niet gelijk te betekenen dat je elkaar wilt bedriegen of iets dergelijks. Het is best wel 'geaccepteerd' (bij gebrek aan een beter woord) dat bijvoorbeeld getrouwde mensen niet samen slapen. Omdat men hele andere tijden heeft ivm werk, omdat iemand enorm snurkt, omdat ze beiden gewoon lekkerder slapen als ze alleen liggen, wat dan ook.

Maar als dat iets wordt uitgebreid en mensen willen apart wonen (maar wel een relatie hebben), is het ineens 'gek' :P

Zoals gezegd, het zou mijn ding ook niet zijn, maar ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat je af en toe gewoon even lekker je eigen plekje wilt hebben of zelfs nodig hebt, om wat voor reden dan ook.
pi_215116085
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:05 schreef Koettie het volgende:
Woon nu tijdelijk bij vriend tot mijn nieuwe woning geregeld is. Vind samenwonen heel fijn maar qua ruimte niet ideaal en we hebben beiden ook best wel alone-time nodig om weer op te laden. Nu zit hij me nooit in de weg maar kijk toch wel weer uit naar mn nieuwe plekje.
Denk je dat je ooit langere tijd samen wilt wonen?
-nee-
pi_215116091
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar het hoeft natuurlijk niet gelijk te betekenen dat je elkaar wilt bedriegen of iets dergelijks. Het is best wel 'geaccepteerd' (bij gebrek aan een beter woord) dat bijvoorbeeld getrouwde mensen niet samen slapen. Omdat men hele andere tijden heeft ivm werk, omdat iemand enorm snurkt, omdat ze beiden gewoon lekkerder slapen als ze alleen liggen, wat dan ook.

Maar als dat iets wordt uitgebreid en mensen willen apart wonen (maar wel een relatie hebben), is het ineens 'gek' :P

Zoals gezegd, het zou mijn ding ook niet zijn, maar ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat je af en toe gewoon even lekker je eigen plekje wilt hebben of zelfs nodig hebt, om wat voor reden dan ook.
Ik heb nergens ‘gek’ gezegd. :P
Ik zou alleen denken dat de relatie niet leuk genoeg is of dat je de echte Fok!ker bent die op zolder leeft en alleen wil zijn. (No sarcasm.)
pi_215116096
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:11 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik zou alleen denken dat de relatie niet leuk genoeg is of dat je de echte Fok!ker bent die op zolder leeft en alleen wil zijn. (No sarcasm.)
Echte fokkers willen niet wat ze hebben :P
-nee-
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 september 2024 @ 13:12:57 #19
284411 crew  heywoodu
pi_215116100
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:11 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik bedoelde zeker niet dat jij het zei, excuus, maar mensen in het algemeen praten er zo wel over, gok ik. Wat eigenlijk apart is, uiteindelijk is een relatie toch het leukst en best op de manier die de partners het leukst en best vinden, of dat nou 24/7 in dezelfde kamer zitten is of een afstandsrelatie of alles er tussenin :P
pi_215116119
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik bedoelde zeker niet dat jij het zei, excuus, maar mensen in het algemeen praten er zo wel over, gok ik. Wat eigenlijk apart is, uiteindelijk is een relatie toch het leukst en best op de manier die de partners het leukst en best vinden, of dat nou 24/7 in dezelfde kamer zitten is of een afstandsrelatie of alles er tussenin :P
Ik denk dat deze variant apart is omdat er genoeg mensen zijn die in een LAT relatie zitten, dat is echt niks nieuws, maar die zijn nooit getrouwd of samenwonend geweest. :)

En verder gewoon doen wat je happy maakt, in welke variant dan ook. :Y
pi_215116138
Wij hebben een aparte slaapkamer. Dat werkt voor ons prima en we neuken en slapen ook nog steeds bij elkaar.
pi_215116175
Ik snap het helemaal, onze zoon was overigens al bijna 3 toen we werkelijk gingen samenwonen ipv onze tijd verdelen over het huis van de een en het huis van de ander.

Maar ik heb serieus al overwogen een tweekapper te kopen of bouwen, helaas ben ik de enige die daar zo over denkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215116196
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:12 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Echte fokkers willen niet wat ze hebben :P
Hebben jullie nu eigenlijk allebei een eigen ruimte in huis? Want bij de gedachte van 3 kinderen + partner en geen eigen ruimte zou ik wel flippen. :D
Dan snap ik misschien wel dat je geheel een eigen toko zoekt. :+

Ik ben erg gehecht aan m’n kantoor, wat compleet m’n eigen plek is. Moet er niet aan denken dat ik geen eigen ruimte heb.
pi_215116235
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:24 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Hebben jullie nu eigenlijk allebei een eigen ruimte in huis? Want bij de gedachte van 3 kinderen + partner en geen eigen ruimte zou ik wel flippen. :D
Dan snap ik misschien wel dat je geheel een eigen toko zoekt. :+

Ik ben erg gehecht aan m’n kantoor, wat compleet m’n eigen plek is. Moet er niet aan denken dat ik geen eigen ruimte heb.
Nou, we hebben een kantoor, maar verder sluit ik me daar zelden op, wat heel tegenstrijdig klinkt, maar goed. Zij schildert altijd in de eetkamer, ik zit in de woonkamer, als we afzonderen. Verder zitten we overdag altijd met z'n vijfen in dezelfde ruimte :')
-nee-
pi_215116256
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:34 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Nou, we hebben een kantoor, maar verder sluit ik me daar zelden op, wat heel tegenstrijdig klinkt, maar goed. Zij schildert altijd in de eetkamer, ik zit in de woonkamer, als we afzonderen.Verder zitten we overdag altijd met z'n vijfen in dezelfde ruimte :')
Oke, nu snap ik je helemaal. :P
  zaterdag 28 september 2024 @ 13:50:57 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215116353
Ik vraag me af of je er, tegen de tijd dat je kinderen het huis uitgaan/uit zijn, nog hetzelfde over denkt/voelt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215116432
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:50 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af of je er, tegen de tijd dat je kinderen het huis uitgaan/uit zijn, nog hetzelfde over denkt/voelt.
Nou, absoluut. Het is wel zo dat we zullen verhuizen, dat we kleiner kunnen wonen. Maar of we dan nog steeds zo autonoom willen zijn, dat is koffiedik kijken natuurlijk. Maar goed, ik ben altijd zo geweest, zij ook.
-nee-
  zaterdag 28 september 2024 @ 13:58:46 #28
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215116435
Tijd voor een mancave in de tussentijd.

pi_215116475
Ik heb het idee dat het ook wel een beetje gebaseerd is op het gevoel dat jullie hadden in het studentenhuis. Dat komt natuurlijk niet meer terug. Maar als dit iets is dat jullie beide willen en je kunt dat zo regelen, moet je dat natuurlijk gewoon doen. Ongeacht wat 'de mensuh' ervan (kunnen) vinden.

Mij lijkt het niets. Maar wij nemen ook samenwonend best de ruimte om niet bij elkaar te zijn. Alle drie, overigens. Onze dochter (15) leeft soms hele dagen in haar kamer. Vindt ze prettig. Mijn man gaat regelmatig op zolder lekker muziek luisteren. Soms hangen we in de avond ieder op een eigen bank, lezen wat, luisteren wat muziek, kijken wat tv, zijn wat met de telefoon bezig. Hoeft er niet gepraat ofzo. Samenwonen betekent niet 100% van de tijd ook samen bezig zijn, wat mij betreft.

Dus als onze dochter het huis uit is, gaan wij ervan genieten dat we weer gewoon lekker dingen samen kunnen doen zonder met haar rekening te houden (dat begint nu al meer en meer nu ze zo'n beetje voor zichzelf kan zorgen), en verder zal er niet veel veranderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215116569
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:10 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Denk je dat je ooit langere tijd samen wilt wonen?
Ja hoor. Hiervoor ook jaren samengewoond met ex. Maar beetje alleen tijd is ook wel echt lekker. Denk dat ook meespeelt dat we nu in een klein appartement zitten en mijn nieuwe flatje ook klein is. Met meer ruimte zou ik het al fijner vinden denk ik.
  zaterdag 28 september 2024 @ 14:34:19 #31
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215116687
Snap dit heel goed. We hebben gelukkig een huis dat groot genoeg is waardoor we naast de standaard gezamelijke kamers ook nog ieder een kamer helemaal voor onszelf hebben. Daar maken we ook best vaak gebruik van, even lekker rustig op jezelf zijn. Ik zit er meestal te lezen, beetje tv te kijken, wat te knutselen, FOK!ken.. en hij zit te gamen in z'n kamer. Als we die ruimte niet zouden hebben zou ik ook liever een eigen woning hebben gehad. We hebben nooit ruzie en fijne relatie, maar zijn ook allebei graag even op onszelf (hebben ook allebei lang alleen gewoond als singles).

Dus, geen gek idee TS :D
  zaterdag 28 september 2024 @ 14:40:55 #32
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215116733
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:20 schreef Leandra het volgende:

Maar ik heb serieus al overwogen een tweekapper te kopen of bouwen,
Dit lijkt me dan wel de meest ideale situatie als je zo'n stap overweegt, dat je gewoon even makkelijk bij de ander kunt binnenlopen. Als je de auto of fiets moet nemen lijkt me dan persoonlijk weer wat te ver weg.
quote:
helaas ben ik de enige die daar zo over denkt.
Oh :D
pi_215117324
Ik vraag me af hoe het belastingtechnisch zit als je niet op hetzelfde adres woont. En hoe zit het met een uitkering als een van jullie werkloos/ arbeidsongeschikt raakt. Hoe gaat het met eventuele huurtoeslag. Bij veel dingen wordt naar een gezamenlijk inkomen e.d. gekeken en houd men geen rekening met dubbele hypotheek of huur.
Is een woning die geschikt is voor dubbele bewoning geen makkelijkere oplossing?

Zoiets bv https://www.funda.nl/deta(...)jkstraat-3/89005228/
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_215117491
Mijn vrouw en ik zijn ook vrij autonoom, maar dit zou in mij niet opkomen. Ik vind het wel prettig om naast haar te slapen. Al was het maar omdat wij de dag graag beginnen met seks.

Maar gewoon doen wat bij jullie past zou ik zeggen. Het lijkt mij een dure oplossing van iets wat voor minder geld in 1 woning te realiseren valt.
pi_215118156
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:34 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Nou, we hebben een kantoor, maar verder sluit ik me daar zelden op, wat heel tegenstrijdig klinkt, maar goed. Zij schildert altijd in de eetkamer, ik zit in de woonkamer, als we afzonderen. Verder zitten we overdag altijd met z'n vijfen in dezelfde ruimte :')
Maar zit in hetzelfde huis wonen als de kinderen uit huis zijn jullie autonomie dan in de weg? Als je ruim woont kun je toch makkelijk elk je eigen gang gaan?

Eventueel doe je ook aanpassingen zoals elk een eigen helft van het huis en eventueel elk een eigen keuken en badkamer.

Dat lijkt mij ook het meeste lijken op hoe jullie woonden in het studentenhuis. Je kan volledig je eigen ritme aanhouden, maar elkaar alsnog in huis tegenkomen.
pi_215118400
Ik vind het een top plan, lijkt me zelf ook heerlijk, maar in mijn relatie ben ik de enige en ben benieuwd of jullie er over 15 jaar nog zo over denken.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  zaterdag 28 september 2024 @ 22:46:57 #37
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215122160
Ja man, gewoon doen! Jullie hebben aan de belangrijkste verplichtingen gedaan: kinderen opvoeden tot zelfstandige en zelfredzame wezens. Straks is het tijd voor jullie om de offers die jullie hebben gebracht voor de kinderen te verzilveren in zoals jullie het leven wensen in te richten. Op die leeftijd hoef je je straks nergens meer aan te conformeren en bovendien zal jullie voornemen misschien wel de standaard worden. Ik geloof daar wel in, onconventioneel bezig zijn.
Le Diable
pi_215122251
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 22:46 schreef SemperLibertas het volgende:
bovendien zal jullie voornemen misschien wel de standaard worden.
Nog meer huizen nodig.

Egoistische TS, denk eens aan de starters.
pi_215123961
Wij hebben een huis gekocht met meer ruimte dan nu, waar we 2 woonkamers kunnen inrichten als we dat willen. Ik kijk ernaar uit. We zitten nu altijd in dezelfde (woon)kamer. Verder hebben we boven wat slaap/hobbykamers, maar daar ga ik mij niet in afzonderen ofzo. Dat dat straks wel mogelijk is, vind ik wel een fijn idee.
pi_215124035
Ik heb alleen de TS zijn bericht gelezen en reageer daarop:

Wat heerlijk, als dat zou kunnen zeg. Je eigen plekje, ruimte en rust maar ook het bij elkaar kunnen zijn als jullie dat samen wensen! :Y En waarom zou het niet kunnen? wie houdt je tegen? Je echte vrienden, familie en bekenden die om jullie geven zullen er mogelijk eerst raar tegenaan kijken van aldoor samen tot los van elkaar... maar dat zal ongetwijfeld wennen.

Go for it! Wie doet je wat? anders dan de tijd die je nog moet wachten om dit te realiseren! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_215124227
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 16:52 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Maar zit in hetzelfde huis wonen als de kinderen uit huis zijn jullie autonomie dan in de weg? Als je ruim woont kun je toch makkelijk elk je eigen gang gaan?

Eventueel doe je ook aanpassingen zoals elk een eigen helft van het huis en eventueel elk een eigen keuken en badkamer.

Dat lijkt mij ook het meeste lijken op hoe jullie woonden in het studentenhuis. Je kan volledig je eigen ritme aanhouden, maar elkaar alsnog in huis tegenkomen.
Maar dat is toch wel degelijk wat anders, dat is ook niet wat LAT-ters zouden willen, anders werd het wel massaal zo aangepakt. Ik wil juist van dat enorme huis af. Ik wil autonomie, maar hoef niet per se veel ruimte.

Overigens, ik hoef niet terug naar m'n studentenhuis. Het was erg leuk, maar alles was natuurlijk gedeeld, en het was nonstop rumoer en actie. Ik wil juist graag wat meer stilte, en de wetenschap dat niet zomaar iemand binnen kan stormen met een megafoon, een waterpijp en een idioot voornemen. Dat waren 10 leuke jaren, maar dat is wel klaar nu.

Ik wil niet een huis delen. We willen allebei alleen wonen, en elkaar zien als we afspreken, niet half langs elkaar heen leven op hetzelfde adres.

Ik snap dat het wat wrang is gezien de woningnood. Als we het daadwerkelijk zouden realiseren, sta ik nog wel even stil bij de wanhopige starters. Maar beloof niks >:)
-nee-
pi_215124259
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:08 schreef Deisyy het volgende:
Ik vind het een top plan, lijkt me zelf ook heerlijk, maar in mijn relatie ben ik de enige en ben benieuwd of jullie er over 15 jaar nog zo over denken.
Dat is absoluut nog maar de vraag. Misschien verandert het wel compleet.
-nee-
pi_215124385
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:05 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt, maar die 'slechte tijden' hebben we gewoon nooit echt gehad, juist omdat we elkaars autonomie erkennen. Dus ik heb dat referentiekader niet zo, ik denk alleen na over hoe de afgelopen twintig jaar waren, en hoe de aankomende 40 worden.
Ik vind hem wel interessant. Zelf vind ik samenwonen bij tijd en wijlen een benauwende rotzooi dus LAT-ten lijkt me heerlijk in een situatie als die van jou.

In principe heb je sowieso natuurlijk alle vrijheid die je maar nodig hebt als je geen kinderen hebt of de kids de deur uit zijn. Niemand zegt dat je na je 60ste nog 30 jaar bij elkaar op de bank moet gaan zitten. (Wat heel veel mensen toch op een of andere manier doen)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2024 09:50:35 ]
  zondag 29 september 2024 @ 10:02:16 #44
338319 ZarB
Piña colada
pi_215124481
Gewoon doen als jullie je daar, straks ook nog, prettig bij voelen. Je kunt het ook niet doen omdat iedereen zegt dat het raar is, maar dan ben je a. Zelf niet gelukkig en b. De rest denkt er verder niet eens meer over na. Dus uiteindelijk doe je daar ook niemand een plezier mee.

Ik kan me er wel wat bij voorstellen, die behoefte.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_215124535
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 10:02 schreef ZarB het volgende:
Gewoon doen als jullie je daar, straks ook nog, prettig bij voelen. Je kunt het ook niet doen omdat iedereen zegt dat het raar is, maar dan ben je a. Zelf niet gelukkig en b. De rest denkt er verder niet eens meer over na. Dus uiteindelijk doe je daar ook niemand een plezier mee.

Ik kan me er wel wat bij voorstellen, die behoefte.
Ik zal me ook niet gauw laten tegenhouden, als de tijd daar komt, ik hoop toch wel 100 jaar oud te worden, dat moet wel in een leuke vorm.

Maar dat er zo weinig mensen zijn die het daadwerkelijk zo doen, vind ik wel opvallend. Alleen hier al dus best veel reacties die zeggen 'Nou misschien is het wel een goed idee' maar de halve mensheid zit, zoals Pietje zegt, bij elkaar op de bank tot het einde der tijden
-nee-
  zondag 29 september 2024 @ 10:12:40 #46
338319 ZarB
Piña colada
pi_215124572
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2024 10:06 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik zal me ook niet gauw laten tegenhouden, als de tijd daar komt, ik hoop toch wel 100 jaar oud te worden, dat moet wel in een leuke vorm.

Maar dat er zo weinig mensen zijn die het daadwerkelijk zo doen, vind ik wel opvallend. Alleen hier al dus best veel reacties die zeggen 'Nou misschien is het wel een goed idee' maar de halve mensheid zit, zoals Pietje zegt, bij elkaar op de bank tot het einde der tijden
Ja dat is toch een beetje mens-eigen, kiezen voor het comfortabele ook al is dat niet per se hetgeen waar ze zich gelukkig mee voelen. En het is niet de norm. Mensen zijn bange poeperds.
pi_215124578
quote:

[..]

Niet mee eens.
De halve mensheid zit op de bank bij elkaar terwijl het een seksloze broer-zus relatie is. Dat is iets anders. Daar zie ik de logica ook niet van in.

De meeste mensen willen helemaal niet alleen zijn. Daarom ook zoveel broer-zus relaties, alles beter dan alleen zijn.
Dat op Fok! zoveel mensen alleen willen zijn, tja Fok!kers. :+
  zondag 29 september 2024 @ 10:13:42 #48
338319 ZarB
Piña colada
pi_215124582
Ik weet zeker dat als je het zou doen dat er dan een heleboel mensen jaloers met schuin oog jullie kant op kijkne.
  zondag 29 september 2024 @ 10:34:58 #49
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215124739
quote:

[..]

Nou ja ik zei ook 'geen gek idee', maar toen je zei dat jullie elkaar dan ook alleen willen zien als je afspreekt, dat zou mij zelf wat te ver gaan. Ik heb gewoon elke dag even wat tijd voor mezelf nodig, maar verder doen we graag alles samen. Voor mij zou het dan ook alleen werken als we direct naast elkaar zouden wonen en gewoon makkelijk bij elkaar binnen kunnen lopen. Maar zoals nu, allebei een eigen kamer in huis, is ook helemaal prima en does the trick :Y
pi_215124758
quote:

[..]

Wat niet altijd slecht is natuurlijk. Na je 80ste valt de mobiliteit ook vaak wel wat tegen.

Mijn overleden opa en oma bleven ook tot het einde bij elkaar, het heeft ze veel gegeven. Rust, gezelschap, gezelligheid, warmte.

Maar ik ken ook de mensen met slechte huwelijken (de buren) die nu eind 80 zijn en een vreselijke laatste 20 jaar hebben gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')