Vorig jaarquote:De 97e editie van de wereldkampioenschappen wielrennen wordt tussen 22 en 29 september 2024 gehouden in het Zwitserse Zürich. Alle wedstrijden finishen in Zürich. De start daarentegen verschilt per race. We zoeken opvolgers voor Mathieu van der Poel en Remco Evenepoel en natuurlijk ook opvolgers in alle andere categorieën.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mannen elite
Televisie
Eurosport/HBO Max
Sporza
NOSThe owls are not what they seem
Ook voor Janquote:
Die weegt meer dan van Aert en Van der Poel samenquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Behrens die op dit parcours wint zou wel hilarisch zijn.
Die Behrens was op het EK ook al belachelijk sterkquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Behrens blijft toch wel rijden, die twee gaan het uitmaken.
Del grosso welquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:34 schreef Faraday01 het volgende:
Segaert en del Grosso verliezen ook niet veel
Een Uran doen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:50 schreef heywoodu het volgende:
Gelachen om de schijnaanval van Behrens net op een moment dat Svrcek helemaal niet keek.
Nee, pogacar met penquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:51 schreef DiegoFuser het volgende:
Kunnen we na deze koers Lotte en Mathieu al met potlood noteren?
LOTTE en Pogi.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:51 schreef DiegoFuser het volgende:
Ik streep lotte liever doorquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:51 schreef DiegoFuser het volgende:
Nog steeds Pogacar met een permanent marker.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:51 schreef DiegoFuser het volgende:
WoutVoorGOUDquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Onder welke naam zal Karrel posten op WF?
Kerkhoffs?quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Onder welke naam zal Karrel posten op WF?
Pogi en Evenepoel slopen Mathieu, rijden gezamenlijk door, en Pogi lost Evenepoel dan op de laatste klim of wint in de sprint. Andere scenario's zie ik niet.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:51 schreef DiegoFuser het volgende:
Is dit een stokpaardje?quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:58 schreef Koffieplanter het volgende:
Fijn dat er nog een echte belofte wint. UAE dat naar hier komt met de halve ploeg en naar huis gaat met niks, erg mooi.
Nee, ik ben voorstander van profs op een wereldkampioenschap. Alleen niet op deze manier.quote:
Daarmee sluit je laatbloeiers (a la Behrens of Blackmore) uit, ook niet wenselijk.quote:
Voor de mindere sprinter Evenepoel kan het slim zijn om Mathieu, of de dreiging van hem, in de buurt te houden als hij met Pogacar op pad gaat.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Pogi en Evenepoel slopen Mathieu, rijden gezamenlijk door, en Pogi lost Evenepoel dan op de laatste klim of wint in de sprint. Andere scenario's zie ik niet.
Ze kijken alledrie enkel naar elkaar en Pidlul wint.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Pogi en Evenepoel slopen Mathieu, rijden gezamenlijk door, en Pogi lost Evenepoel dan op de laatste klim of wint in de sprint. Andere scenario's zie ik niet.
Maar voor een categorie met leeftijdsgrens is het ook raar om renners die prof zijn uit te sluiten.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:05 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Daarmee sluit je laatbloeiers (a la Behrens of Blackmore) uit, ook niet wenselijk.
Je hoeft ze ook niet uit te sluiten. Hypermoderne profs die met supercompensatie uit de Vuelta komen en vanuit de ivoren toren neerdalen richting het plebs om even wat jongens die bij wijze van spreke met een bakfiets rondrijden een lesje te leren, puur om hun palmares van wat glans te voorzien, dat is daarentegen ook geen gewenste situatie.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar voor een categorie met leeftijdsgrens is het ook raar om renners die prof zijn uit te sluiten.
En wat doe je met grote talenten die voor een dev CT team rijden maar al voor vele jaren vastliggen bij het bovenliggende WT team?
quote:Ze had nooit een betere ploeg rond haar: zeven redenen waarom Lotte Kopecky haar wereldtitel weleens zou kunnen verlengen
Marianne Vos, Giorgia Bronzini, Jeannie Longo, Leontien van Moorsel… Het is een bijzonder mooi lijstje waarin Lotte Kopecky (28) zaterdag terecht kan komen. Allemaal wonnen ze twee wereldtitels op rij. 7 redenen waarom de beste Belgische wielrenster hen dit in Zürich kan nadoen. “Dit parcours ligt in mijn mogelijkheden.”
1. Kopecky klimt beter dan ooit
Je zag het in de Giro waar ze boven op Blockhaus netjes tweede werd. Je zag het deze maand nog in de Ronde van Romandië waar Kopecky zich in een heuse bergrit de hele dag in het wiel van Vollering kon vastbijten. Op haar 28ste klimt Lotte Kopecky beter dan ooit. Dat moet vertrouwen geven op een parcours met 2.384 hoogtemeters over dik 154 kilometer. “Klopt”, bevestigt ze zelf. “Ik had zelfs gedacht dat het parcours zwaarder zou zijn.” Begrijp: dat het minder geschikt zou zijn voor haar. Maar in het middenstuk van elk rondje vindt Kopecky straks enkele “korte, steile, explosievere hellingen ”, en dat is haar als klassiek renster helemaal op het lijf geschreven. Of zoals ze zelf zegt: “Het is een zwaar en lastig parcours, en ik verwacht een uitputtingsslag, maar het ligt wel binnen mijn mogelijkheden. Er zijn kansen genoeg om weg te geraken.”
2. Ze kan rekenen op haar sprint
Maar moet Kopecky wel weggeraken? Sowieso is dit een selectief parcours, waar de beteren in de finale automatisch komen bovendrijven. En van die beteren – denk: Vollering, Niewiadoma, Lippert – is niemand sneller dan Kopecky. Een extra wapen? Kopecky spreekt het niet tegen: “Het is de tegenstand die van mij moet afgeraken en niet omgekeerd. Dit parcours nodigt uit om aan te vallen, maar ik heb dat niet per se nodig. Ik heb mijn sprint op het einde.” Of zoals ze het zelf samenvat: “Het kan hier op heel veel verschillende manieren voor mij. Dat is wel fijn.”
3. Niet bang van slecht weer
Regen en amper dertien graden. Reden de junioren hun wedstrijd donderdag in barre omstandigheden, voor de vrouwen wordt het straks niet beter. Integendeel. “Het wordt straks nog vijf graden kouder”, aldus Kopecky. “Die factor gaat de wedstrijd zeker beïnvloeden.” Nog zwaarder, nog meer een afvallingswedstrijd. Is dat goed voor Kopecky? “Op zich vind ik dat niet erg”, klinkt het. “Al zal het zaak zijn om ons goed voor te bereiden op de omstandigheden.”
4. Nooit een betere ploeg rond haar
Lotte Claes reed een prima Tour. Ghekiere werd bergkoningin in zowel Tour als Giro. En de pas 18-jarige Lore De Schepper werd recent nog achtste in de zware Ronde van Romandië. Zou het kunnen dat Kopecky nooit beter omringd was dan straks in Zürich? “Dat kan je wel stellen”, beaamt ze. “Er zijn enkele rensters bij die zich dit jaar uitdrukkelijk getoond hebben en die op dit parcours goed uit de voeten kunnen. Ik weet nu al dat ik veel steun ga krijgen.” Bovendien is Kopecky de enige en uitgesproken kopvrouw. Lore De Schepper zou een medaillekandidaat bij de beloften – die hun WK tussen de elite rijden – kunnen zijn. Maar dat is duidelijk geen prioriteit. “Het hoofddoel is scoren met Lotte”, aldus bondscoach Ludwig Willems. “Lore weet dat. Ze kan heel lang meegaan op dit parcours, maar iedereen zal zich in dienst van Lotte moeten stellen. Ook Lore.”
5. Wel een eenheid bij de Belgen
Zal de eenheid bij de Belgen geen probleem zijn, elders is dat minder evident. Nederland brengt traditioneel meerdere favorieten mee. Ook nu lijken zowel Puck Pieterse als Demi Vollering van het goud te mogen dromen. En dat wil bij de Nederlanders al eens voor strubbelingen zorgen. Dat weet ook Kopecky: “Het is al meermaals gebleken dat ze niet altijd goed overeenkomen. Op papier hebben ze wel een uitgesproken kopvrouw, maar dan blijken er toch altijd meerdere dames naar de wereldtitel te lonken. Dat kan een factor van belang worden. Aan ons en enkele andere landen om daarvan te profiteren.”
6. Slechte dag al gehad
Het had zorgwekkend kunnen zijn, de manier waarop Kopecky vorige zondag in de tijdrit met zichzelf leek te worstelen. Maar geen nood: ook hier is Kopecky er gerust in. “Aan de conditie zal het niet mogen liggen”, is ze glashelder. “De afgelopen dagen voelde ik mij weer prima op de fiets.” Wat er zondag dan aan de hand was? “Mijn cijfers waren voor mijn doen gewoon verschrikkelijk slecht. Maar ik hou het erop dat het gewoon een slechte dag was. En die heb ik dan alvast achter de rug. De afgelopen dagen op training heb ik weer vertrouwen getankt. Vooral dat neem ik mee naar zaterdag.”
7. Weinig druk
Je zou het ook kunnen omdraaien. Als afscheidnemend wereldkampioene zullen straks alle ogen op haar gericht zijn. Met alle druk die daarbij komt kijken. Maar zelf ziet Kopecky dat anders. Zij kan zaterdag net ontspannen naar de start afzakken, maakt ze zich sterk. Anders dan veel van haar concurrentes heeft zij haar wereldtitel wel al op zak. “En dat is altijd ene prettige gedachte”, beaamt ze. “Dat wil niet zeggen dat ik geen tweede titel wil. Maar ik heb het op zijn minst al een keer afgevinkt. Dat geeft een zekere rust.”
Dat zou vreemder zijn dan de leeftijdsgrens verlagen inderdaad. Als de grens op X jaar ligt, moet iedereen tot X jaar mee kunnen doen, waar 'ie ook rijdt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar voor een categorie met leeftijdsgrens is het ook raar om renners die prof zijn uit te sluiten.
En wat doe je met grote talenten die voor een dev CT team rijden maar al voor vele jaren vastliggen bij het bovenliggende WT team?
Johan is van harte welkom bij de Jarno Widar haatclub.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:29 schreef DiegoFuser het volgende:
Johan gaat er met een gestrek been in.
[ x ]
Wie zitten er inmiddels op de haattrein?quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Johan is van harte welkom bij de Jarno Widar haatclub.
Iedereen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wie zitten er inmiddels op de haattrein?
Hij heeft in dit geval volkomen gelijk, zou Widar bij Politt in de leer zijn geweest?quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:29 schreef DiegoFuser het volgende:
[ x ]
Dit is dus gespeeld, als Matje indekt wint hij dit spelquote:Op vrijdag 27 september 2024 21:19 schreef Faraday01 het volgende:
Mathieu heeft gesproken:
1. Pogacar
2. Evenepoel
3. Jorgensen
Niet gewoon een paar spuiten ozempic in je reet zetten.quote:Mathieu van der Poel heeft alles binnen het mogelijk gedaan om ervoor te zorgen dat hij zondag zijn wereldtitel kan verlengen. Hij vermagerde bewust door kleinere porties te eten, maar weet ook na de verkenning dat het echt enorm lastig gaat zijn.
Dan mogen renners die lang geblesseerd zijn geweest niet meedoen?quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou vreemder zijn dan de leeftijdsgrens verlagen inderdaad. Als de grens op X jaar ligt, moet iedereen tot X jaar mee kunnen doen, waar 'ie ook rijdt.
Waarbij de genoemde optie van minstens X dagen bij de beloften koersen in een jaar ook wel prima is, dan heb je het in eigen hand of je mee kunt doen.
quote:"Ik zie maar 1 renster voor wie Kopecky moet vrezen": krijgen we een tweestrijd op het WK voor vrouwen?
In Zürich krijgt Lotte Kopecky vandaag de kans om zichzelf op te volgen als wereldkampioene. Onze commentatoren, Ruben Van Gucht en Ine Beyen, blikken vooruit naar de wegrit bij de vrouwen. "Een situatie als in Parijs moet Kopecky vermijden", stelt Ruben.
Ruben: "2 jaar geleden werd al gesteld dat Lotte Kopecky in Glasgow een grotere kans had dan in Zürich. Is dat inderdaad het geval?"
Ine: "In eerste instantie zou je denken van wel. Glasgow was iets explosiever en meer draaien en keren dan nu. Maar we weten in welke vorm Lotte Kopecky verkeert. De technische afdalingen spelen ook in het voordeel van Kopecky."
Ruben: "En met het regenachtige weer wordt het parcours nog technischer en moeilijker. De bochten worden tegen een trager tempo genomen, waardoor het dus explosiever wordt. Ook dat is niet in het nadeel van Kopecky."
Ine: "Op het parcours met 2.380 hoogtemeters liggen ook klimmen van verschillende lengtes. Die punchy helling kan ze perfect en ook die loper van 3 kilometer kan ze aan, want ze is verbeterd in het klimmen. Ze gaan dus allemaal naar Lotte kijken."
Ruben: "We hebben ook al gezien dat als je zelfs maar een tikje beter bent dan de anderen, je het kampioenschap volledig naar je hand kan zetten."
Ine: "De sterkste renster zal hier ongetwijfeld winnen. Het zou me ook niet verbazen als er snel een kleine groep zou overblijven. De schifting zal automatisch gemaakt worden."
Het plan-Kopecky
Ruben: "Wat moet dan juist de tactiek van de Belgen worden? Ze hebben maar 1 plan met Kopecky, dan zou ze best met zo veel mogelijk ploegmaats in de finale zitten."
Ine: "Door haar prestatie in de Tour en Glasgow vorig jaar zou ik Justine Ghekiere het langste bij Lotte houden. Een Julie Van de Velde zal moeten anticiperen om later nog bij Kopecky te kunnen zijn. Dat is theoretisch de best mogelijke situatie."
"Lore De Schepper zou ik haar eigen kans laten gaan, want zij maakt aanspraak op het podium bij de beloften als ze lang bij Kopecky kan blijven. Ik verwacht dus op 3 fronten koers."
Ruben: "Je wil vooral een situatie vermijden zoals in Parijs waar Kopecky zonder ploegmaats in de tang zat. Al is het maar tot op 10 of 15 kilometer van de finish."
Ine: "Iedereen staat bij België als een blok achter Kopecky, maar alles zal ervan afhangen hoeveel rensters er in de finale nog zitten."
"Geen cohesie bij Nederland"
Ruben: "Als we dan naar de concurrentie kijken, denk ik dat Kopecky maar 1 renster hoeft te vrezen: Demi Vollering. Krijgen we een tweestrijd?"
Ine: "Waarschijnlijk wel. Longo Borghini had een slechte voorbereiding door ziekte en was niet top in de mixed relay. Niewiadoma kreeg corona na de Tour en is misschien ook niet top. Lippert is ook niet top, dus voor Kopecky blijft er enkel en alleen Vollering over."
"Puck Pieterse moeten we wel in de gaten houden. Ze rijdt weinig, maar speelt wel altijd een rol van betekenis. Ze wil altijd koersen en zal door de Nederlandse tactiek waarschijnlijk vroeger aanvallen. Dan kan ze profiteren van het feit dat er meer naar Vollering wordt gekeken."
Ruben: "Dan moeten we ook nog rekening houden met het feit dat Kopecky alleen maar moet volgen. Want ze heeft haar sprintsnelheid."
Ine: "Kopecky zou aan de streep normaal de snelste moeten zijn na een zware race, en het zal door het regenweer een echte uitputtingsslag worden. Daar heeft ze dus nog een streepje voor."
Ruben: "En wat doen we met Vos? Haar problemen met haar liesslagader liggen achter de rug en ze presteert al 2 jaar opnieuw op niveau."
Ine: "Geef Vos een kampioenschap en ze voelt zich goed."
Ruben: "En zo kom je toch opnieuw bij 3 kopvrouwen."
Ine: "Dat is het probleem dat ze altijd hebben. Er is geen cohesie. Van die zwakte moeten de Belgen profiteren."
Conclusie: "De kaarten liggen zeer goed"
Ruben: "De Belgen hebben na het EK beseft dat ze Kopecky nodig hebben."
Ine: "En dat zorgt voor extra vertrouwen voor Kopecky. De kaarten liggen dus zeer goed."
Ruben: "Weliswaar zonder dat het al geklonken is."
Ine: "Kijk maar naar de Olympische Spelen. Er kan altijd nog iemand anders winnen. Al schat ik de kans minder groot in nu omdat het een grotere uitputtingsslag zal worden."
Ruben: "Dan kunnen we eigenlijk concluderen dat Vollering van Kopecky af zal moeten om wereldkampioene te kunnen worden."
Ik zie nog eerder Cory Williams winnen dan Pidfraud.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze kijken alledrie enkel naar elkaar en Pidlul wint.
Nouja, door een gebrek aan cohesie kon Balsamo wereldkampioen worden en Kiesenhofer of all places zelfs olympisch kampioen. Dat springt wel in het oog.quote:Op zaterdag 28 september 2024 09:54 schreef VoMy het volgende:
Ine: "Dat is het probleem dat ze altijd hebben. Er is geen cohesie. Van die zwakte moeten de Belgen profiteren."
Ik vind dit altijd zo'n gratuite opmerking. Het probleem dat ze altijd hebben? Volgens mij won Nederland 5 van de 7 vorige WK's ofzo. Dus hoe groot is dat probleem dan in de praktijk?
Verder heeft er voor het laatst een Nederlandse vrouw brons gewonnen in 1987. Aparte statistiek.
Slecht weer gecombineerd met geluiden dat het parkoers minder zwaar is dan het lijkt: zou Mads hier toch weer wereldkampioen worden?quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Er gaat vandaag wel echt een absurde hoeveelheid neerslag vallen, volgens mij kun je sateprikkers als Fisher-Black en co op voorhand al uitsluiten.
Morgen is het de hele dag droog.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Slecht weer gecombineerd met geluiden dat het parkoers minder zwaar is dan het lijkt: zou Mads hier toch weer wereldkampioen worden?
Ah kutquote:Op zaterdag 28 september 2024 10:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Morgen is het de hele dag droog.
Johan vriend van WLR.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:29 schreef DiegoFuser het volgende:
[ x ]
Lijkt mij sowieso al lastig, maar dit beestenweer zal zo'n iele PFP toch ook niet helpen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:13 schreef Pistolero het volgende:
Oh, Ferrand-Prévot doet ook mee zie ik.
Mogen we daar al iets van verwachten vandaag?
Johan heeft wel een leuke 'arc' eigenlijk. Was een renner uit Izegem, niet zo ver van waar ik woon dus ik supporterde wel voor hem; dat hij bij ONCE reed was toen speciaal en leuk. Dan werd hij de man achter Armstrong en vond ik hem vreselijk. Nu hij van zijn voetstuk gevallen is en geen blad meer voor de mond neemt, vind ik hem wel weer leuk.quote:
Realini smelt letterlijk weg door al het water?quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Er gaat vandaag wel echt een absurde hoeveelheid neerslag vallen, volgens mij kun je sateprikkers als Fisher-Black en co op voorhand al uitsluiten.
Ik neem toch aan dat niemand en dus ook niet Demi door mag rijden met Kopecky? Dus in het wiel en profiteren als de situatie is dat ze samen voorop zitten in de laatste ronde.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik denk niet dat Vollering explosief genoeg is om van Kopecky weg te rijden. En Kopecky zal wel zorgen dat Vollering niet tactisch weg kan rijden. Met haar daalcapaciteiten en capaciteiten op het vlakke zou Vollering het wel halen als ze eenmaal een gat heeft.
Puck zie ik ook wel een heel eind komen, dit parcours moet haar liggen. Een dubbele wereldtitel, dat zou pas wat zijn.
Dat lijkt mij ook. In de breedte heeft Nederland een heel goed team uiteraard. Het is een beetje de vraag wie er dan een goede dag heeft en nog bij de beste 5/10 mee zit. Zou bijna iedereen van het team kunnen zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat niemand en dus ook niet Demi door mag rijden met Kopecky? Dus in het wiel en profiteren als de situatie is dat ze samen voorop zitten in de laatste ronde.
Wat je natuurlijk wil is dat Kopecky zelf gaten dicht moet rijden, dan is ze kwetsbaar en dat hebben we dit jaar ook al eerder gezien.
Ik zou Rooijakkers wel een interessante kandidaat daarvoor vinden maar die schijnt in de regen niet vooruit te komen en bang te zijn. Puck natuurlijk en ik verwacht ook wel iets van Markus, die is namelijk wel een echte regenrijder.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. In de breedte heeft Nederland een heel goed team uiteraard. Het is een beetje de vraag wie er dan een goede dag heeft en nog bij de beste 5/10 mee zit. Zou bijna iedereen van het team kunnen zijn.
Rooijakkers werd in de zonnige Tour al gelost in de afdalingen, dan zal het hier niet beter gaan inderdaad.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zou Rooijakkers wel een interessante kandidaat daarvoor vinden maar die schijnt in de regen niet vooruit te komen en bang te zijn. Puck natuurlijk en ik verwacht ook wel iets van Markus, die is namelijk wel een echte regenrijder.
Ik moet altijd lachen om die fiets van haarquote:Op zaterdag 28 september 2024 10:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Realini smelt letterlijk weg door al het water?
Blessa.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:42 schreef heywoodu het volgende:
Huh, Mauritius aanwezig maar niet met Le Court?
Ze zei in het AD dat ze niet vroeg gaat aanvallen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Vollering: 'Ga ervan uit dat Pieterse mijn ploeggenoot is'
Wij hopen op een vroegtijdige aanval van Puck.
Dan verwacht niemand dat, slim!quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:46 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ze zei in het AD dat ze niet vroeg gaat aanvallen.
Maar nu suggereer je dat de Belgen kunnen lezen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dan verwacht niemand dat, slim!
Suze van Kleef.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:52 schreef DiegoFuser het volgende:
Wie is deze Dione van de Aldi bij de NOS?
Het is iemand uit Burundi, dus volgens Iris zijn het allemaal dezelfden en trapte deze dame de tijdrit af (dat was een andere Burundese en een andere koers, namelijk de junioren).quote:
Mag niet van de Taliban.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:00 schreef The_Undertone het volgende:
Afghaantjes kunnen niet sturen.
Roxquote:Op zaterdag 28 september 2024 13:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Net bij de nos ingeschakeld. Nu die Rox al beu.
Tijd voor een type Elodie Kuijper in de commentaarcabine?quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:00 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Ik heb Rox 2 minuten volgehouden, ik zit weer bij Iris.
De Belg is live.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat moet je hier van denken? Heeft ze het koud of zo?
Iedereen onder de 23 doet daarvoor mee.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Doet Puck eigenlijk mee voor de u-23 titel of zijn daar nog aparte regels voor?
En kan dan ook 2 titels pakken vandaag.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:05 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Iedereen onder de 23 doet daarvoor mee.
Van wonderkind Lore De Schepper is zelfs al geen spraken meer.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:16 schreef Faraday01 het volgende:
België rookt de pionnen wel heel snel op
quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:17 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Van wonderkind Lore De Schepper is zelfs al geen spraken meer.
die vrouw op ESquote:
Ze herkennen Lotte, meer heb je niet nodig toch?quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:34 schreef Columbiafan het volgende:
Ruben en Ine herkennen echt weinig rensters.
Ja dat snap ik ook niet helemaal. De Jong en Pieterse zitten ook niet direct in de buurt, dus dit is alleen voor Vollering.quote:
Tja, als je rijdt met het idee dat het goed is zolang er maar een Nederlandse wint, dan kan je Kopecky perfect buitenspel zetten, maar als het Vollering moet én zal zijn, dan gaat het niet werken.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:07 schreef TheArt het volgende:
Ze lijken nu dus maar 1 tactiek te hebben: de koers keihard maken en hopen dat Vollering er straks dan iedereen af krijgt. Dan heb je dus geen reet meer aan de sterkte van je selectie.
Dat kan toch best? Zo onklopbaar is Kopecky niet, in Vlaanderen was Vollering nog de betere bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:03 schreef TheArt het volgende:
Alsof Vollering Kopecky er vrouw tegen vrouw af krijgt in deze weersomstandigheden. Dan moet je vooral een overtal creëren en dat overtal heb je net ongedaan gemaakt door zelf dat gat te dichten.
Eens. Als je zoveel beter bent dan de rest, moet je de rest keihard onder druk zetten. Kopecky heeft alleen maar Gekhiere. Zorg er dan voor dat er een ploeg met Markus en Vos wegrijdt. Of desnoods Pieterse al.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tja, als je rijdt met het idee dat het goed is zolang er maar een Nederlandse wint, dan kan je Kopecky perfect buitenspel zetten, maar als het Vollering moet én zal zijn, dan gaat het niet werken.
Moet je het wel goed gaan uitspelen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:11 schreef Faraday01 het volgende:
Ik snap er tactisch ook weinig van maar wat je wel kunt zeggen is dat 7 renners in een groep van 30 niet verkeerd is.
Maar als er straks maar eentje bij de beste 5 in koers zit, heb je er helemaal niets aan.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:11 schreef Faraday01 het volgende:
Ik snap er tactisch ook weinig van maar wat je wel kunt zeggen is dat 7 renners in een groep van 30 niet verkeerd is.
Waaron zou dat het enige nog overgebleven scenario zijn? Omdat ze niet B-coureurs als Bredewold willen uitspelen tegen 10 anderen die haar op een willekeurige dag gewoon kunnen kloppen?quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar als er straks maar eentje bij de beste 5 in koers zit, heb je er helemaal niets aan.
Die kan er inderdaad helemaal niks van.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:06 schreef Pek het volgende:
Wie heeft bedacht dat die Suse een goed idee is?
NOS zal hier wel subsidie voor krijgen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:06 schreef Pek het volgende:
Wie heeft bedacht dat die Suse een goed idee is?
Ik zeg niet dat je alles op Bredewold moet zetten omdat ze in een kopgroep zit, maar je hebt ook nog Markus in die groep en je rijdt dat gat zelf dicht. Daar ging het me om. Dus buiten Bredewold en Markus die een jasje uitdoen, heeft ook Rooijakkers een jasje uitgedaan.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waaron zou dat het enige nog overgebleven scenario zijn? Omdat ze niet B-coureurs als Bredewold willen uitspelen tegen 10 anderen die haar op een willekeurige dag gewoon kunnen kloppen?
De breedte van de selectie kan prima van pas komen in de laatste 30-40 kilometer nadat je eerst de koers hard hebt gemaakt in het voordeel van je kopvrouw.
Mischien wel meer, Niedermaier niet weergeven terwijl ik ze net duidelijk in de kop zag zitten.quote:
Staan er nu 43, dus had 'm al iets ruimer genomen. Pieterse stond er ook nog niet mee.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:31 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Mischien wel meer, Niedermaier niet weergeven terwijl ik ze net duidelijk in de kop zag zitten.
Wel mooi hotelquote:Op zaterdag 28 september 2024 15:37 schreef DiegoFuser het volgende:
Deze regie verdient een nekschot.
Waarschijnlijk is 1 nacht duurder dan een week Rwanda volgend jaarquote:Op zaterdag 28 september 2024 15:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wel een mooi hotel. Ik heb meteen een kamer geboekt.
Ziet eruit als een hotel waar Infantino omgekocht wordt door een stel sheiksquote:Op zaterdag 28 september 2024 15:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wel een mooi hotel. Ik heb meteen een kamer geboekt.
https://globalpeloton.sub(...)national-federationsquote:Op zaterdag 28 september 2024 15:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is 1 nacht duurder dan een week Rwanda volgend jaar
stukje vraag en aanbodquote:Op zaterdag 28 september 2024 15:40 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
https://globalpeloton.sub(...)national-federations
Nou, nee.
Hotel Rwanda?quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is 1 nacht duurder dan een week Rwanda volgend jaar
Hahaha ja. Ik vraag me nu echt af wat het idee is.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Koers hard genoeg gemaakt om Vos te lossen.
Haha ze hebben dit zo gigantisch verneukt, wat een treurnis.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:42 schreef Fretwork het volgende:
Wat een mokerdomme manier om je overtal te verneuken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |