quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:31 schreef Karzai het volgende:
ik heb nu 83 elpees van johnnie, jordaan, elvis, tot reggae hiphop en rock
sommige had ik al, ook een paar gratis van straat geplukt of gekregen, ook een paar dure, de rest van de kringloop
quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee het idee dat een plant altijd "aan" moet staan is ook wel apartze horen af en toe een blad te verliezen.
Ik vind hem er hartstikke happy uit zien!quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:31 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja dat wel maar verder lijkt die niet heel happy voor een plant. Groeit ook mega traag maar mss is dat normaal.
Oh hier kan ik iets mee. Ik dacht dat die voor zo'n plant wel wat beter eruit kon zien.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:33 schreef Crack_ het volgende:
[..]in de winter is het ook heeel anders dan in de zomer/voorjaar
[..]
Ik vind hem er hartstikke happy uit zien!Die onderste blaadjes zijn bij de puntjes wat uitgedroogd, maar dat ga je niet wegkrijgen met voeding oid. En dat zijn de oudere blaadjes.
De nieuwe blaadjes zijn ook een stuk langer en zien er mooi groen uit
Dat denk ik ook nietquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Oh hier kan ik iets mee. Ik dacht dat die voor zo'n plant wel wat beter eruit kon zien.Maar fijn dat hij het goed doet. Maar een grotere pot kan geen kwaad denk ik.
Welke spray is dat? Ik had een soort beestjes gekocht, die hing je dan in zakjes aan de plant. Dat heb ik twee keer gedaan. En nog een paar keer met dreft of groene zeep helemaal ingespoten. En dus alle potgrond eraf gehaald en vervangen. En neemolie, dat adviseerde de plantenzaak, die gebruikte dat ook op hun planten daar. Maar ik heb die plant er eerst elke dag mee ingespoten en toen om de dag, en toen even gewacht, en na vier dagen zag je gewoon weer beestjes. Weer opnieuw beginnen met inspuiten elke dag en dan weer drie dagen gewacht, en daar kwamen ze weer. Je zag gewoon hele groepjes op dat blad zitten. Ik was het zo zat. Nu zitten ze in de maranta en in m'n calathea die verdorie al zes jaar uit voorzorg op een andere kamer staat. Alsof ze die grote plant missen en nu denken "hey nog meer snacks verderop". En dan zit er nog spint in m'n anthuriums maar die lijken niet zo heel erg onder de indruk te zijn en die reageerden ook meer op de neemolie. In m'n skeletplant zijn ze bijna weg en in de stingray zijn ze sinds kort weer terug. Maar het wordt nu koeler in huis dus hopelijk bokken ze weer even op.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:30 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Denk hier ookOh die troepjes valt mij wel mee. Ik heb zo'n spray van pokon en denk dat ik mn planten daar ongeveer 2x per jaar mee inspuit en dat is voldoende. Daarna komen ze weer
Oh en heb nu maar vier planten, had er echt kei veel maar het was zo'n groot trauma dat ik alles moest weggooin met eerste keer tripswil wel weer meer, dan zal ik ook wel veel geld kwijt zijn aan troepjes
maar planten
Te veel water is echt kut. M'n buurvrouw had m'n planten water gegeven op vakantie maar de twee laatste peperomia's hebben toch te veel gehadquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:36 schreef Crack_ het volgende:
Wel echt rot is dat, als je je plant even geen water geeft of te veel water, dat die plant meteen kut gaat doen en dat krijg je dan ook niet meer goed
FUUUU
Jezus, wat doe jij flink je bestquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Welke spray is dat? Ik had een soort beestjes gekocht, die hing je dan in zakjes aan de plant. Dat heb ik twee keer gedaan. En nog een paar keer met dreft of groene zeep helemaal ingespoten. En dus alle potgrond eraf gehaald en vervangen. En neemolie, dat adviseerde de plantenzaak, die gebruikte dat ook op hun planten daar. Maar ik heb die plant er eerst elke dag mee ingespoten en toen om de dag, en toen even gewacht, en na vier dagen zag je gewoon weer beestjes. Weer opnieuw beginnen met inspuiten elke dag en dan weer drie dagen gewacht, en daar kwamen ze weer. Je zag gewoon hele groepjes op dat blad zitten. Ik was het zo zat. Nu zitten ze in de maranta en in m'n calathea die verdorie al zes jaar uit voorzorg op een andere kamer staat. Alsof ze die grote plant missen en nu denken "hey nog meer snacks verderop". En dan zit er nog spint in m'n anthuriums maar die lijken niet zo heel erg onder de indruk te zijn en die reageerden ook meer op de neemolie. In m'n skeletplant zijn ze bijna weg en in de stingray zijn ze sinds kort weer terug. Maar het wordt nu koeler in huis dus hopelijk bokken ze weer even op.
Ik hoop dat m'n maranta het blijft doenen dat ze van m'n scindapsussen afblijven.
quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Te veel water is echt kut. M'n buurvrouw had m'n planten water gegeven op vakantie maar de twee laatste peperomia's hebben toch te veel gehaden daar zijn ze na een maand nog niet overheen. Eentje gaat een deze dagen de prullenbak in, de ander maakt wel nieuwe blaadjes aan.
Dan heeft de buurvrouw lijkwitte vingers in plaats van groene.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Te veel water is echt kut. M'n buurvrouw had m'n planten water gegeven op vakantie maar de twee laatste peperomia's hebben toch te veel gehaden daar zijn ze na een maand nog niet overheen. Eentje gaat een dezer dagen de prullenbak in, de ander maakt wel nieuwe blaadjes aan.
quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:42 schreef CherryLips het volgende:
Het kutte is dat de maranta en Thea veel bladeren hebben, dus dan is behandelen ook meteen zo onhandig. Ik zat eraan te denken om dat spul dan in een emmer te doen en de plant er gewoon ondersteboven in te dompelen, maar dan pleurt al dat potgrond natuurlijk in het water.
Nah valt mee, die twee plantjes hoefden gewoon niet veel water. Maar helemaal geen water hadden ze ook niet overleefd. De kleine vetplantjes had ik al aangegeven dat die niet hoefden. Ik kan moeilijk bij elke plant aangeven hoeveel ze moeten. Ik heb die dingen al een paar jaar staan en heb dat een beetje geleerd.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan heeft de buurvrouw lijkwitte vingers in plaats van groene.
Ja afknippen en stekken die handel, denk ik danquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:43 schreef Crack_ het volgende:
[ afbeelding ]
Vind dit ook zo bijzonderhoe kan dit stengeltje nog doorgroeien met dat verschrompelde stukje tussendoor
![]()
dat doe ik ook wel eensquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zet ze soms ook onder de douchezijn toch tropische planten.
quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja afknippen en stekken die handel, denk ik dan
quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:46 schreef CherryLips het volgende:
En ik heb ook nog dopluis en wolluis gehad. Ik heb ook eens een hobby hoor. Die zaten op m'n orchideeën en pannenkoekplanten. En m'n eerste pannenkoekplant was echt enorm. Maar alles eromheen plakte en hij verloor steeds meer blad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |