abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 27 september 2024 @ 18:32:03 #226
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_215110166
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:31 schreef Karzai het volgende:
ik heb nu 83 elpees van johnnie, jordaan, elvis, tot reggae hiphop en rock
sommige had ik al, ook een paar gratis van straat geplukt of gekregen, ook een paar dure, de rest van de kringloop
O+
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_215110180
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Nee het idee dat een plant altijd "aan" moet staan is ook wel apart :P ze horen af en toe een blad te verliezen.
:Y in de winter is het ook heeel anders dan in de zomer/voorjaar
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:31 schreef Ama het volgende:

[..]
Ja dat wel maar verder lijkt die niet heel happy voor een plant. Groeit ook mega traag maar mss is dat normaal.
Ik vind hem er hartstikke happy uit zien! :D Die onderste blaadjes zijn bij de puntjes wat uitgedroogd, maar dat ga je niet wegkrijgen met voeding oid. En dat zijn de oudere blaadjes.
De nieuwe blaadjes zijn ook een stuk langer en zien er mooi groen uit *O*
Baby darling doll face honey
pi_215110184
En hij is niet slap, staat fier recht op (hueueueue)
pi_215110189
'hangt recht op' kannie meer praten
  roze vrijdag 27 september 2024 @ 18:34:46 #230
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215110194
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:33 schreef Crack_ het volgende:

[..]
:Y in de winter is het ook heeel anders dan in de zomer/voorjaar
[..]
Ik vind hem er hartstikke happy uit zien! :D Die onderste blaadjes zijn bij de puntjes wat uitgedroogd, maar dat ga je niet wegkrijgen met voeding oid. En dat zijn de oudere blaadjes.
De nieuwe blaadjes zijn ook een stuk langer en zien er mooi groen uit *O*
Oh hier kan ik iets mee. Ik dacht dat die voor zo'n plant wel wat beter eruit kon zien. :@ Maar fijn dat hij het goed doet. Maar een grotere pot kan geen kwaad denk ik. _O-
Your beauty never ever scared me.
pi_215110202
-kap daar nou eens mee-

[ Bericht 94% gewijzigd door miss_sly op 27-09-2024 18:58:59 ]
pi_215110204
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:34 schreef Ama het volgende:

[..]
Oh hier kan ik iets mee. Ik dacht dat die voor zo'n plant wel wat beter eruit kon zien. :@ Maar fijn dat hij het goed doet. Maar een grotere pot kan geen kwaad denk ik. _O-
Dat denk ik ook niet :D en is nu ook geschikte tijd voor dacht ik
pi_215110208
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:30 schreef Crack_ het volgende:

[..]
Denk hier ook -O- Oh die troepjes valt mij wel mee. Ik heb zo'n spray van pokon en denk dat ik mn planten daar ongeveer 2x per jaar mee inspuit en dat is voldoende. Daarna komen ze weer :')

Oh en heb nu maar vier planten, had er echt kei veel maar het was zo'n groot trauma dat ik alles moest weggooin met eerste keer trips :') wil wel weer meer, dan zal ik ook wel veel geld kwijt zijn aan troepjes -O- maar planten O+
Welke spray is dat? Ik had een soort beestjes gekocht, die hing je dan in zakjes aan de plant. Dat heb ik twee keer gedaan. En nog een paar keer met dreft of groene zeep helemaal ingespoten. En dus alle potgrond eraf gehaald en vervangen. En neemolie, dat adviseerde de plantenzaak, die gebruikte dat ook op hun planten daar. Maar ik heb die plant er eerst elke dag mee ingespoten en toen om de dag, en toen even gewacht, en na vier dagen zag je gewoon weer beestjes. Weer opnieuw beginnen met inspuiten elke dag en dan weer drie dagen gewacht, en daar kwamen ze weer. Je zag gewoon hele groepjes op dat blad zitten. Ik was het zo zat. Nu zitten ze in de maranta en in m'n calathea die verdorie al zes jaar uit voorzorg op een andere kamer staat. Alsof ze die grote plant missen en nu denken "hey nog meer snacks verderop". En dan zit er nog spint in m'n anthuriums maar die lijken niet zo heel erg onder de indruk te zijn en die reageerden ook meer op de neemolie. In m'n skeletplant zijn ze bijna weg en in de stingray zijn ze sinds kort weer terug. Maar het wordt nu koeler in huis dus hopelijk bokken ze weer even op.
Ik hoop dat m'n maranta het blijft doen ;( en dat ze van m'n scindapsussen afblijven.
Tap tap tap
pi_215110212
Wel echt rot is dat, als je je plant even geen water geeft of te veel water, dat die plant meteen kut gaat doen en dat krijg je dan ook niet meer goed

FUUUU
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 27 september 2024 @ 18:38:36 #235
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_215110225
met jullie plantengebabbel bedenk ik me dat ik mijn citroengeranium nog moet stekken. Hij wordt weer te hoog
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_215110226
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:36 schreef Crack_ het volgende:
Wel echt rot is dat, als je je plant even geen water geeft of te veel water, dat die plant meteen kut gaat doen en dat krijg je dan ook niet meer goed

FUUUU
Te veel water is echt kut. M'n buurvrouw had m'n planten water gegeven op vakantie maar de twee laatste peperomia's hebben toch te veel gehad ;( en daar zijn ze na een maand nog niet overheen. Eentje gaat een dezer dagen de prullenbak in, de ander maakt wel nieuwe blaadjes aan.
Tap tap tap
pi_215110228
Ik zag trouwens dat de Hornbach heel veel miniplantjes had O+ van allerlei soorten. Maar ik durf het niet aan door dat ongedierte. En ik heb zoveel leuke potten staan _O-
Tap tap tap
pi_215110231
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Welke spray is dat? Ik had een soort beestjes gekocht, die hing je dan in zakjes aan de plant. Dat heb ik twee keer gedaan. En nog een paar keer met dreft of groene zeep helemaal ingespoten. En dus alle potgrond eraf gehaald en vervangen. En neemolie, dat adviseerde de plantenzaak, die gebruikte dat ook op hun planten daar. Maar ik heb die plant er eerst elke dag mee ingespoten en toen om de dag, en toen even gewacht, en na vier dagen zag je gewoon weer beestjes. Weer opnieuw beginnen met inspuiten elke dag en dan weer drie dagen gewacht, en daar kwamen ze weer. Je zag gewoon hele groepjes op dat blad zitten. Ik was het zo zat. Nu zitten ze in de maranta en in m'n calathea die verdorie al zes jaar uit voorzorg op een andere kamer staat. Alsof ze die grote plant missen en nu denken "hey nog meer snacks verderop". En dan zit er nog spint in m'n anthuriums maar die lijken niet zo heel erg onder de indruk te zijn en die reageerden ook meer op de neemolie. In m'n skeletplant zijn ze bijna weg en in de stingray zijn ze sinds kort weer terug. Maar het wordt nu koeler in huis dus hopelijk bokken ze weer even op.
Ik hoop dat m'n maranta het blijft doen ;( en dat ze van m'n scindapsussen afblijven.
Jezus, wat doe jij flink je best -O- en dan alsnog dit als resultaat krijgen, what the... Wat ondankbaar :'(

Ik gebruik deze

Die had zo'n mevrouw van een plantenasiel hier als tip gegeven
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Te veel water is echt kut. M'n buurvrouw had m'n planten water gegeven op vakantie maar de twee laatste peperomia's hebben toch te veel gehad ;( en daar zijn ze na een maand nog niet overheen. Eentje gaat een deze dagen de prullenbak in, de ander maakt wel nieuwe blaadjes aan.
:'( :'( ook shit als het dan door je buren komt :@
Ik heb doodgaande planten nog wel eens kunnen redden door ze te stekken :')
pi_215110242
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Te veel water is echt kut. M'n buurvrouw had m'n planten water gegeven op vakantie maar de twee laatste peperomia's hebben toch te veel gehad ;( en daar zijn ze na een maand nog niet overheen. Eentje gaat een dezer dagen de prullenbak in, de ander maakt wel nieuwe blaadjes aan.
Dan heeft de buurvrouw lijkwitte vingers in plaats van groene.
pi_215110246
Het kutte is dat de maranta en Thea veel bladeren hebben, dus dan is behandelen ook meteen zo onhandig. Ik zat eraan te denken om dat spul dan in een emmer te doen en de plant er gewoon ondersteboven in te dompelen, maar dan pleurt al dat potgrond natuurlijk in het water.
Tap tap tap
pi_215110251
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:42 schreef CherryLips het volgende:
Het kutte is dat de maranta en Thea veel bladeren hebben, dus dan is behandelen ook meteen zo onhandig. Ik zat eraan te denken om dat spul dan in een emmer te doen en de plant er gewoon ondersteboven in te dompelen, maar dan pleurt al dat potgrond natuurlijk in het water.
_O- gewoon kapot sprayen
  roze vrijdag 27 september 2024 @ 18:42:47 #242
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215110252
Zelfs het kleine plantje op mijn salontafel leeft nog die ik deze zomer had gekocht. Drie keer scheepsrecht? Want de vorige twee waren zo dood.
Your beauty never ever scared me.
pi_215110255
Ik denk dat ik wel bij de mensen behoor met de top 1 procent groenste vingers, onverwachts kantje van mezelf.
pi_215110262

Vind dit ook zo bijzonder :D hoe kan dit stengeltje nog doorgroeien met dat verschrompelde stukje tussendoor :') _O-
pi_215110267
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dan heeft de buurvrouw lijkwitte vingers in plaats van groene.
Nah valt mee, die twee plantjes hoefden gewoon niet veel water. Maar helemaal geen water hadden ze ook niet overleefd. De kleine vetplantjes had ik al aangegeven dat die niet hoefden. Ik kan moeilijk bij elke plant aangeven hoeveel ze moeten. Ik heb die dingen al een paar jaar staan en heb dat een beetje geleerd.

Paar jaar terug had ik een andere buurman en die zou de planten even water geven. Die heeft er een heleboel verzopen terwijl ik had gezegd dat ze maar een klein beetje hoefden, en vervolgens waren er drie orchideeën en nog wat andere dingen verzopen.
Tap tap tap
pi_215110272
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:42 schreef Crack_ het volgende:

[..]
_O- gewoon kapot sprayen
Ik zet ze soms ook onder de douche :') zijn toch tropische planten.
Tap tap tap
pi_215110276
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:43 schreef Crack_ het volgende:
[ afbeelding ]

Vind dit ook zo bijzonder :D hoe kan dit stengeltje nog doorgroeien met dat verschrompelde stukje tussendoor :') _O-
Ja afknippen en stekken die handel, denk ik dan :')
Tap tap tap
pi_215110284
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik zet ze soms ook onder de douche :') zijn toch tropische planten.
dat doe ik ook wel eens
vooral bij die planten die ook gewoon stoffig worden en je niet gemakkelijk met een doekje kan afdoen _O- zou het wel vaker willen doen, schijnt een plant ook sterker van te worden en dan spoel je beestjes ook weg
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ja afknippen en stekken die handel, denk ik dan :')
:D Deze doet het super goed, kan dit wel lijden
pi_215110289
En ik heb ook nog dopluis en wolluis gehad. Ik heb ook eens een hobby hoor. Die zaten op m'n orchideeën en pannenkoekplanten. En m'n eerste pannenkoekplant was echt enorm. Maar alles eromheen plakte en hij verloor steeds meer blad.
Tap tap tap
pi_215110297
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:46 schreef CherryLips het volgende:
En ik heb ook nog dopluis en wolluis gehad. Ik heb ook eens een hobby hoor. Die zaten op m'n orchideeën en pannenkoekplanten. En m'n eerste pannenkoekplant was echt enorm. Maar alles eromheen plakte en hij verloor steeds meer blad.
-O-
'alles er omheen plakte' _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')