Maar kreeg net al een appje dat ik ook plantenvoeding krijg.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar voeding hoeft vaak alleen in de zomer eens in de maand of om de twee weken ofzo. De action heeft gewoon flessen van een euro of 1,50 staan daarvoor. Ik zal eens kijken wat ik heb.
Het is ook onkruid eigenlijk. Die van mij groeide tegen het plafond aan, maar toen kreeg ie trips. Helemaal gekortwiekt en de laatste bladeren met de stelen in het water gezet in de hoop zo in elk geval die trips uit de potgrond te halen. De bladeren en stelen behandeld en toen ze genoeg wortels hadden in nieuwe doodgewone potgrond gezet. Begon hij weer te woekeren. Maar toen kwam van het voorjaar weer de trips terug. Weer allemaal middeltjes gebruikt. En elke keer kwamen ze terug. Toen heb ik hem eens per ongeluk met neemolie buiten laten staan en was hij verbrand. Helemaal kort geknipt en nu maken de stompjes weer blad aanquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:16 schreef Ama het volgende:
Ik heb gewoon nul verstand van planten. Dat deze maar niet dood gaat en blijf groeien is al een wonder.
Dat is toch lief? Gebruik je dat na het verpotten een keertje.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:17 schreef Ama het volgende:
[..]
Maar kreeg net al een appje dat ik ook plantenvoeding krijg.
Dat zijn narcissen johquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:09 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik ben nu een orchidee aan het haken voor oma's verjaardag over 2 weken[ afbeelding ]
Toen ik hem kocht dacht ik oh die gaat toch dood binnen een jaar maar nope. Maar ik weet echt niet hoe ik dat ding op den duur mooi moet vast maken aan een stok want het zit nu vast aan drie stokjes.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het is ook onkruid eigenlijk. Die van mij groeide tegen het plafond aan, maar toen kreeg ie trips. Helemaal gekortwiekt en de laatste bladeren met de stelen in het water gezet in de hoop zo in elk geval die trips uit de potgrond te halen. De bladeren en stelen behandeld en toen ze genoeg wortels hadden in nieuwe doodgewone potgrond gezet. Begon hij weer te woekeren. Maar toen kwam van het voorjaar weer de trips terug. Weer allemaal middeltjes gebruikt. En elke keer kwamen ze terug. Toen heb ik hem eens per ongeluk met neemolie buiten laten staan en was hij verbrand. Helemaal kort geknipt en nu maken de stompjes weer blad aanhij staat nog steeds op het balkon. Het is een mooi experiment.
Dat zeker! In nieuw potgrond zit ook voeding toch?quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat is toch lief? Gebruik je dat na het verpotten een keertje.
Ja dus dat is misschien dubbelop.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:24 schreef Ama het volgende:
[..]
Toen ik hem kocht dacht ik oh die gaat toch dood binnen een jaar maar nope. Maar ik weet echt niet hoe ik dat ding op den duur mooi moet vast maken aan een stok want het zit nu vast aan drie stokjes.
[..]
Dat zeker! In nieuw potgrond zit ook voeding toch?
zonder oordeel... hoeveel platen heb je nu?quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:20 schreef Karzai het volgende:
Weekend, pilsje en 2 leuke plaatjes gekocht op mijn werk
[ afbeelding ]
Straks groeit die Monstera nog harder.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:23 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
O Nee voor binnen heb ik pokon, voor buiten action.
ik heb ze niet geteld, zal ik even doen voor jequote:Op vrijdag 27 september 2024 18:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
zonder oordeel... hoeveel platen heb je nu?
Oma's tips?quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:23 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
O Nee voor binnen heb ik pokon, voor buiten action.
Die van mij kreeg ook niet. Gaf het alleen aan de kleinere planten of die het een beetje moeilijk hadden gehad in de winter.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:25 schreef Ama het volgende:
[..]
Straks groeit die Monstera nog harder.![]()
Nooit. Ik heb alle middeltjes geprobeerd die ik online kon vinden. Ben meer kwijt aan die troepjes dan aan de planten. Maar kan ook geen nieuwe planten kopen want het zit in het huis.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:26 schreef Crack_ het volgende:
Ik heb trouwens weer trips, echt hoe dankom er nooit meer van af?
Ik heb deze dus ook nog. Kijken of die het beter gaat doen met voeding.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die van mij kreeg ook niet. Gaf het alleen aan de kleinere planten of die het een beetje moeilijk hadden gehad in de winter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Denk hier ookquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nooit. Ik heb alle middeltjes geprobeerd die ik online kon vinden. Ben meer kwijt aan die troepjes dan aan de planten. Maar kan ook geen nieuwe planten kopen want het zit in het huis.
quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb deze dus ook nog. Kijken of die het beter gaat doen met voeding.beter gaat doen? Hij heeft zo te zien net een nieuw bladSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baby darling doll face honey
Nee het idee dat een plant altijd "aan" moet staan is ook wel apartquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:31 schreef Crack_ het volgende:
Of dat lijkt maar zo, maar plant ziet er niet slecht uit ofzo
Ja dat wel maar verder lijkt die niet heel happy voor een plant. Groeit ook mega traag maar mss is dat normaal.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:30 schreef Crack_ het volgende:
[..]
beter gaat doen? Hij heeft zo te zien net een nieuw blad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |