abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215098580
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder
pi_215098584
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 14:01 schreef Buikbrein het volgende:
Zat dit filpmje gisteren te kijken, hier is de VS Ambassadeur in Israel aan het woord:
Nog even los van het hoge NLP-gehalte: one jewish state, one jewish state, one jewish state..

Dit is dan een ambassadeur, een persoon waar je enige intelligentie bij mag verwachten op zo'n belangrijke post.

Als je zijn speech zou vertalen naar Duits, en wat namen veranderd, man.. het doet niet onder voor een speech uit een zekere nare periode. Het is zo eenzijdig, geen FRACTIE zelfreflectie, nada. Dit is z fout.. ik denk dat deze meneer geen idee heeft, hoe hij op niet-joden overkomt: Volledig occupied met zn zelf-bevlekkende, zelf-gecentreerde mantra :r

Samengevat:
- n joodse staat, voor joden dus
- levensruimte
- "God heeft ons het land gegeven" (aha, dus God heet Rothschildt??? Wtf)
- Israel moet zich niets aantrekken van anderen
- Terugkeer naar "Bijbelse waarden" (oh really, zoals de genocide op Amalek, of de Bijbelse plagen??)
- hij gebruikt argumentatie die Extreemrechts ook gebruikt, bijv dat ook "witte mensen een eigen plek verdienen op aarde"
- De Temple dome, moet weg
- uiteraard, het herbouwen van hun tempel op die plek
- Belang van het "joodse dna" (klinkt dit racistisch? Zeggen jullie t maar, ik hou me in)

En dan..de klapper op 4:05, citaat:
"We hopen dat op een dag, met Gods hulp, met uw hulp, dat Israel soevereiniteit krijgt over het gehele Bijbelse gebied"

En hij zegt dit allemaal, met een Pasted-on-Smile.

Het volledige, Bijbelse gebied: Dat is dus Eretz Israel (greater israel) dames en heren, geen debat hierover! Het woord is eruit, ze liegen er nieteens meer over.

Is er iemand die iets te zeggen heeft, over dit filmpje? Spreek je uit.. dit is fout, op zoveel manieren :N Laat je horen!! Dit verdient kritiek.
Hij is zelf een controversieel lid van the Jewish tribe, zijn vader was een rabbijn, hij was Trump's ambassadeur voor Isral, totaal van het padje af. Vijf voormalige Amerikaanse ambassadeurs waren tegen zijn nominatie:

Five former United States Ambassadors to Israel – Thomas Pickering, William Harrop, Edward Walker Jr., Daniel Kurtzer, and James Cunningham – signed a letter declaring Friedman unqualified.

Een paar Joodse organisaties en Joodse leden van het Congres spraken zich uit tegen hem:

The liberal advocacy organization J Street "vehemently opposed" Friedman's nomination.

The advocacy organizations Americans for Peace Now, Ameinu, the Israel Policy Forum, and the New Israel Fund also opposed the nomination.[36] Six Democratic members of the House of Representatives, including Jewish representatives Jan Schakowsky, Jerrold Nadler, John Yarmuth, and Steve Cohen, urged their colleagues in the Senate to vote against Friedman.[37][38]

Maar dit is wat extremistische zionisten over hem zeiden:

Morton Klein, president of the Zionist Organization of America, said Friedman "has the potential to be the greatest US Ambassador to Israel ever".

:') Gewoon succesvolle infiltratie van de VS gefaciliteerd door Orange buffoon Trump.
pi_215098630
Gewoon een heel lang filmpje van meneer om duidelijk te maken dat hij vindt dat de West Bank officieel geannexeerd moet worden omdat dat stukje aan hem beloofd is door God. Dit is de positie van de religieuze kolonisten in Israel. Zie de partijen van Ben Gvir en Smotrich. En dit wordt jammer genoeg langzaam realiteit.

Al het andere dat je erbij verzint klinkt heel hysterisch.
pi_215098646
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 13:43 schreef oblo het volgende:

[..]
Klopt, eigenlijk lever je n soort vrijheid in om een ander soort vrijheid terug te krijgen. De vrijheid om openlijk als Jood te leven zonder angst voor vervolging is heel belangrijk voor sommigen en Israel biedt die vrijheid. Vooral nu, omdat antisemitisme in o.a. Europa opmars maakt.
Ik begrijp dat dat heel belangrijk is voor een hoop joden (en niet joden), maar is het het waard dat je daardoor anderen het leven ontneemt of zuur maakt? Is er niet een toename van jodenhaat door wat Israel doet? Is het niet iets structureels wat eigenlijk in basis aangepakt moet worden? Het is toch best vreemd dat jodenhaat als een soort vast gegeven wordt genomen alsof daar niets aan te doen is door bijvoorbeeld educatie en exposure. Wat ik daarmee wil zeggen hoe meer mensen afzonderlijk gaan leven hoe groter de kans is dat de ander angst ontwikkelt en dat gaat uiten in haat voor een bepaalde groep personen. We hebben denk ik kansen om dat te doorbreken maar dan moeten we wel durven om hand in hand samen op te gaan voor bepaalde idealen.
pi_215098825
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 14:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik begrijp dat dat heel belangrijk is voor een hoop joden (en niet joden), maar is het het waard dat je daardoor anderen het leven ontneemt of zuur maakt?
Nee, daarom ben ik ook voor vrede met Palestijnen en een Palestijnse staat.
quote:
Is er niet een toename van jodenhaat door wat Israel doet? Is het niet iets structureels wat eigenlijk in basis aangepakt moet worden?
Er is een toename van jodenhaat, omdat er debielen zijn die Joden lastigvallen en haten. Nu is het excuus Israel. Vroeger was het excuus dat ze cosmopolieten waren of bankiers waren of dat ze Jesus vermoord hadden.
quote:
Het is toch best vreemd dat jodenhaat als een soort vast gegeven wordt genomen alsof daar niets aan te doen is door bijvoorbeeld educatie en exposure.
Daarom ben ik ook groot voorstander van de dialoog aangaan en elkaar opzoeken. Bijvoorbeeld dat initiatief van die moslim van Denk en die Jood van Volt die samen scholen bezoeken en gesprekken houden vind ik heel goed.
quote:
Wat ik daarmee wil zeggen hoe meer mensen afzonderlijk gaan leven hoe groter de kans is dat de ander angst ontwikkelt en dat gaat uiten in haat voor een bepaalde groep personen. We hebben denk ik kansen om dat te doorbreken maar dan moeten we wel durven om hand in hand samen op te gaan voor bepaalde idealen.
Israel is gesticht om Joden een veilige plek te geven omdat ze eeuwen lang vervolgd werden. Niet andersom. En je hoeft je niet druk te maken om Joden in Israel, want jij hebt niks te maken met Israel. Net zoals dat je je niet hoeft druk te maken over christenen in het Vaticaan of moslims in een of ander moslimland. Als je polarisatie wil doorbreken dan moet je je focussen op de samenleving waarin je leeft, dus helpen om een klimaat te scheppen waar Joden en moslims en weetikveelwat samen veilig kunnen leven.
pi_215098958
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 14:47 schreef oblo het volgende:
Israel is gesticht om Joden een veilige plek te geven omdat ze eeuwen lang vervolgd werden. Niet andersom. En je hoeft je niet druk te maken om Joden in Israel, want jij hebt niks te maken met Israel. Net zoals dat je je niet hoeft druk te maken over christenen in het Vaticaan of moslims in een of ander moslimland. Als je polarisatie wil doorbreken dan moet je je focussen op de samenleving waarin je leeft, dus helpen om een klimaat te scheppen waar Joden en moslims en weetikveelwat samen veilig kunnen leven.
Dat laatste vind ik bijzonder omdat de maatschappij waar ik in leef mede verantwoordelijk is waardoor het onrecht in stand gehouden wordt op deze plaats. Een land wat polarisatie in de hand werkt door continue te meten met verschillende maten en te zeggen dat het staat voor mensenrechten maar als er actie nodig is naar een bevriend land opeens alles overboord gaat en er niet naar gehandeld wordt. Het is ook een beetje krom om wapens te leveren als je weet dat daarmee onschuldige burgers getroffen worden en er daardoor mensenrechtenschendingen mogelijk worden gemaakt.
pi_215098960
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 12:06 schreef Homey het volgende:

[..]
En weer een jij-bak. Nul inhoud.
Kerel jij verkondigt iets wat overduidelijk niet klopt, wat wil je dan? Je begrijpt bovendien niet eens wat een jij-bak is. Een daadwerkelijke jij-bak zou zijn geweest: 'ik heb jou hier anders ook nooit over gehoord'. Wat vreemd zou zijn natuurlijk. Net zoals het vreemd is te beweren dat de beschietingen door Hezbollah niet in het nieuws geweest zijn.
What Would Goku Do
pi_215099234
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 15:01 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat laatste vind ik bijzonder omdat de maatschappij waar ik in leef mede verantwoordelijk is waardoor het onrecht in stand gehouden wordt op deze plaats. Een land wat polarisatie in de hand werkt door continue te meten met verschillende maten en te zeggen dat het staat voor mensenrechten maar als er actie nodig is naar een bevriend land opeens alles overboord gaat en er niet naar gehandeld wordt. Het is ook een beetje krom om wapens te leveren als je weet dat daarmee onschuldige burgers getroffen worden en er daardoor mensenrechtenschendingen mogelijk worden gemaakt.
Prima toch, daar mag je voor zijn. Maar ik reageerde op dit stukje:
quote:
Wat ik daarmee wil zeggen hoe meer mensen afzonderlijk gaan leven hoe groter de kans is dat de ander angst ontwikkelt en dat gaat uiten in haat voor een bepaalde groep personen. We hebben denk ik kansen om dat te doorbreken maar dan moeten we wel durven om hand in hand samen op te gaan voor bepaalde idealen.
De polarisatie die we nu zien in Nederland is juist verergerd doordat allerlei personen op een hele polariserende manier op Israel focussen en dat afreageren op Joden in NL. Als jij die polarisatie wil doorbreken zoals je schrijft kan je je beter focussen op een veilig klimaat hier in NL creeren voor iedereen.

En ook prima dat iemand tegen Israel is. Ik zou nog steeds zijn buurman of vriend kunnen zijn, maar als ie dingen gaat zeggen als “from the river to the sea”, “alle Israelis terug naar Europa”, met gezichtsbedekking gebouwen gaat bezetten, agressief wordt, met hamas hoofdband gaat lopen en het af gaat reageren op Joden dan begin ik mij al snel onveilig te voelen. Dat gebeurt nu in NL.
pi_215099381
quote:

[..]
Ik begrijp dat dat heel belangrijk is voor een hoop joden (en niet joden), maar is het het waard dat je daardoor anderen het leven ontneemt of zuur maakt? Is er niet een toename van jodenhaat door wat Israel doet? Is het niet iets structureels wat eigenlijk in basis aangepakt moet worden? Het is toch best vreemd dat jodenhaat als een soort vast gegeven wordt genomen alsof daar niets aan te doen is door bijvoorbeeld educatie en exposure. Wat ik daarmee wil zeggen hoe meer mensen afzonderlijk gaan leven hoe groter de kans is dat de ander angst ontwikkelt en dat gaat uiten in haat voor een bepaalde groep personen. We hebben denk ik kansen om dat te doorbreken maar dan moeten we wel durven om hand in hand samen op te gaan voor bepaalde idealen.
israel wordt constant bedreigd door extremisten aan palestijnse kant. ze hebben helemaal geen andere keuze dan te doen wat ze doen. de palestijnen moeten zelf afrekenen met hun extremisme, met iran die hun gebruikt. dat kan er iets gaan veranderen.
pi_215099385
Dubbel
pi_215099405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 14:26 schreef oblo het volgende:
Gewoon een heel lang filmpje van meneer om duidelijk te maken dat hij vindt dat de West Bank officieel geannexeerd moet worden omdat dat stukje aan hem beloofd is door God. Dit is de positie van de religieuze kolonisten in Israel. Zie de partijen van Ben Gvir en Smotrich. En dit wordt jammer genoeg langzaam realiteit.

Al het andere dat je erbij verzint klinkt heel hysterisch.
Dat is jouw mening, maar de hysterie -in jouw woorden- is terecht, de realiteit is ng hysterischer.. als je alle "puntjes" aan elkaar verbindt ontstaat er geen fraai plaatje. Dat plaatje zal ver voorbij "hysterie" gaan, naar totale waanzin.

Het is imho nieteens de waanzin van de waanzinnigen die bizar is, maar de onverschilligheid van de rest.

Als je het een lang filmpje vindt, met alle respect, dan zet ik twijfels bij het geduld dat je opbrengt je in wat-dan-ook te verdiepen. Je "hysterie" neem ik dan ook met een korrel zout.
pi_215099435
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 15:43 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]
De polarisatie die we nu zien in Nederland is juist verergerd doordat allerlei personen op een hele polariserende manier op Israel focussen en dat afreageren op Joden in NL. Als jij die polarisatie wil doorbreken zoals je schrijft kan je je beter focussen op een veilig klimaat hier in NL creeren voor iedereen.

En ook prima dat iemand tegen Israel is. Ik zou nog steeds zijn buurman of vriend kunnen zijn, maar als ie dingen gaat zeggen als “from the river to the sea”, “alle Israelis terug naar Europa”, met gezichtsbedekking gebouwen gaat bezetten, agressief wordt, met hamas hoofdband gaat lopen en het af gaat reageren op Joden dan begin ik mij al snel onveilig te voelen. Dat gebeurt nu in NL.
Ik post net een filmpje van een hoogambt bekleder, die -niet heel ondubbelzinnig- zegt dat Israel in de toekomst, het gehele bijbelse gebied moet bedekken.

En met hem, zijn er vele andere figureren -van marginaal tot mainstream, van seculier tot orthodox- die dat ook vinden.

Ben je het met me eens, dat dat hetzelfde idee is als river to the sea?

Uiteraard eens, dat het fout is zaken op elkaar af te reageren, agressie is besmettelijk, dat moet stoppen.
pi_215099682
twitter
pi_215099702
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 16:03 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Dat is jouw mening, maar de hysterie -in jouw woorden- is terecht, de realiteit is ng hysterischer.. als je alle "puntjes" aan elkaar verbindt ontstaat er geen fraai plaatje. Dat plaatje zal ver voorbij "hysterie" gaan, naar totale waanzin.

Het is imho nieteens de waanzin van de waanzinnigen die bizar is, maar de onverschilligheid van de rest.

Als je het een lang filmpje vindt, met alle respect, dan zet ik twijfels bij het geduld dat je opbrengt je in wat-dan-ook te verdiepen. Je "hysterie" neem ik dan ook met een korrel zout.
Ik herken het standpunt van die man. Dat standpunt is niet iets nieuws, wordt gevolgd door een aantal partijen in Israel en wordt ook in realiteit gebracht door het nederzettingenbeleid. Hij probeert het heel mooi te verkleden, maar eigenlijk is het heel simpel en kort samen te vatten waar hij voor staat. Daarom is het lang.

En je rant komt op mij hysterisch over omdat het lijkt alsof je hier voor het eerst achterkomt, maar dit leeft dus al jaren in Israel. En ook in de rest van de wereld onder bepaalde moslims en christenen en weet ik veel wat voor volk ook.
pi_215099714
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 16:07 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Ik post net een filmpje van een hoogambt bekleder, die -niet heel ondubbelzinnig- zegt dat Israel in de toekomst, het gehele bijbelse gebied moet bedekken.

En met hem, zijn er vele andere figureren -van marginaal tot mainstream, van seculier tot orthodox- die dat ook vinden.

Ben je het met me eens, dat dat hetzelfde idee is als river to the sea?

Uiteraard eens, dat het fout is zaken op elkaar af te reageren, agressie is besmettelijk, dat moet stoppen.
Klopt wat die man in het filmpje wil is ook n land “from the river to the sea” en dat vind ik ook fout.
pi_215099736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 16:03 schreef Buikbrein het volgende:

Nog veel te weinig mensen hebben door dat waanzinnigen het tegenwoordig voor het zeggen hebben in Isral. Net zo extremistisch als Hamas maar dan gehuld in een facade van fatsoen richting de buitenwereld. Het is geen fringe gedachtegoed dat slechts aan zijkant staat.

Maar zelfs wanneer je het wel weet is het moeilijk om niet onverschillig te zijn. De situatie is zo hopeloos en uitzichtloos zolang de huidige machthebbers het voor het zeggen hebben bij zowel Isral als bij de Palestijnen dat het een kwestie is van wachten op betere tijden. In de tussentijd kun je alleen proberen het geweld te stoppen, maar veel meer ook niet. Hamas wil het hele gebied en alle joden weg/dood/ondergeschikt. Isral wil het hele gebied en alle Palestijnen weg/dood/ondergeschikt. Compleet waardeloos.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 26 september 2024 @ 16:44:49 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215099806
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 16:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nog veel te weinig mensen hebben door dat waanzinnigen het tegenwoordig voor het zeggen hebben in Isral. Net zo extremistisch als Hamas maar dan gehuld in een facade van fatsoen richting de buitenwereld. Het is geen fringe gedachtegoed dat slechts aan zijkant staat.

Maar zelfs wanneer je het wel weet is het moeilijk om niet onverschillig te zijn. De situatie is zo hopeloos en uitzichtloos zolang de huidige machthebbers het voor het zeggen hebben bij zowel Isral als bij de Palestijnen dat het een kwestie is van wachten op betere tijden. In de tussentijd kun je alleen proberen het geweld te stoppen, maar veel meer ook niet. Hamas wil het hele gebied en alle joden weg/dood/ondergeschikt. Isral wil het hele gebied en alle Palestijnen weg/dood/ondergeschikt. Compleet waardeloos.
Er is maar n mogelijke winnaar in het gevecht. Dat betekent dat de andere partij er dus het meeste belang bij heeft om een vredesvoorstel te accepteren, maar dat lijken ze toch niet echt door te hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215099897
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 26 september 2024 @ 17:14:43 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215099996
quote:
Gaan ze het over 7 oktober hebben en dat het misschien niet zo'n goed idee was?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 26 september 2024 @ 17:41:36 #20
38496 Perrin
pi_215100186
Nee h? Het wordt - heel voorspelbaar - eenzijdig jammeren zonder enige hand in eigen boezem.
pi_215100228
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 15:43 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]

Uiteraard is een veilig klimaat nodig voor joden in Nederland. Ik vind het niet dat Isral gelijk gesteld moet worden aan joden of het jodendom. Tegen jodenhaat moet keihard opgetreden worden. En ik denk dat er vanuit bepaalde gemeenschappen daar meer op samenwerkingsverbanden ingezet moet worden om bruggen te slaan.

Maar ik vind ook dat Nederland oorlogsmisdadigers moet vervolgen of ze nou IS zijn of IDF. Nederland moet naar de feiten kijken en geen onderscheid maken op basis van vriendjespolitiek.
pi_215100417
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 17:46 schreef Chadi het volgende:

[..]
Uiteraard is een veilig klimaat nodig voor joden in Nederland. Ik vind het niet dat Isral gelijk gesteld moet worden aan joden of het jodendom. Tegen jodenhaat moet keihard opgetreden worden.
Ik zou zeggen, begin met 10x per dag keihard tegen de muur te rennen.

De volgende stap is dat je opvoert naar 15x en dan je hoofd vooruit houdt.
quote:
En ik denk dat er vanuit bepaalde gemeenschappen daar meer op samenwerkingsverbanden ingezet moet worden om bruggen te slaan.

Maar ik vind ook dat Nederland oorlogsmisdadigers moet vervolgen of ze nou IS zijn of IDF.
Nee joh, dat interesseert jou niets.
quote:
Nederland moet naar de feiten kijken en geen onderscheid maken op basis van vriendjespolitiek.
Iedereen moet dat, jullie voorop. Dus ga je eigen woorden nou maar eens belijden, tenzij je de eeuwige hypocriet wil blijven.
Intolerant voor intolerantie
pi_215100435
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2024 16:59 schreef egayalS het volgende:
Goede column. En er is een pro Palestina meeting op de Dam zondag ;) https://www.planteenolijf(...)protest-29-september
Jodenhaters united op de Dam.

Ik hoop dat er een tegenactie komt.
pi_215100546
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 17:46 schreef Chadi het volgende:

[..]
Uiteraard is een veilig klimaat nodig voor joden in Nederland. Ik vind het niet dat Isral gelijk gesteld moet worden aan joden of het jodendom. Tegen jodenhaat moet keihard opgetreden worden. En ik denk dat er vanuit bepaalde gemeenschappen daar meer op samenwerkingsverbanden ingezet moet worden om bruggen te slaan.
Goed om te horen.
quote:
Maar ik vind ook dat Nederland oorlogsmisdadigers moet vervolgen of ze nou IS zijn of IDF. Nederland moet naar de feiten kijken en geen onderscheid maken op basis van vriendjespolitiek.
Het overgrote deel van de soldaten in de IDF hebben nog nooit oorlogsmisdaden begaan. Die zijn druk bezig hun land te verdedigen en doen dat binnen de kaders van het oorlogsrecht. Maar er zijn inderdaad veel gedocumenteerde gevallen van misdadig gedrag dat helemaal niet of niet hard genoeg bestraft wordt. In zulke gevallen ben ik voorstander van meer druk van buitenaf en als er geen actie wordt ondernomen door Israel dan hoor je mij niet klagen als dat in een ander land gebeurt.
pi_215100730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:25 schreef Homey het volgende:
Ah kijk, het propagandablaadje voor Hezbollah met hun frontpage artikel:

https://x.com/OlifaNT/status/1838507507817341125

Waar ik wel eens benieuwd naar ben, wat is de invloed van Arabisch geld op de Nederlandse pers?
Het mag duidelijk zijn dat deze krant (net zoals de NRC) een boel mensen aantrekt die helaas aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. En we weten allemaal wel wat de politieke orintatie van deze kranten zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 16:00 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
israel wordt constant bedreigd door extremisten aan palestijnse kant. ze hebben helemaal geen andere keuze dan te doen wat ze doen. de palestijnen moeten zelf afrekenen met hun extremisme, met iran die hun gebruikt. dat kan er iets gaan veranderen.
Correct, maar hier ga je geen reactie meer op krijgen.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 17:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee, dat kun je vergeten. Binnen die kringen ziet men dat stiekem als legitiem verzet.
quote:

[..]
De toename in antisemitisme komt niet door wat Isral doet (zichzelf verdedigen) maar doordat het land bestaat. Dat kan men in zowel Islamtische en Arabische als Westerse progressief linkse kringen niet accepteren.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 18:18 schreef oblo het volgende:

[..]
Goed om te horen.
[..]
Het overgrote deel van de soldaten in de IDF hebben nog nooit oorlogsmisdaden begaan. Die zijn druk bezig hun land te verdedigen en doen dat binnen de kaders van het oorlogsrecht. Maar er zijn inderdaad veel gedocumenteerde gevallen van misdadig gedrag dat helemaal niet of niet hard genoeg bestraft wordt. In zulke gevallen ben ik voorstander van meer druk van buitenaf en als er geen actie wordt ondernomen door Israel dan hoor je mij niet klagen als dat in een ander land gebeurt.
Het dienen in het Isralische leger an sich staat gelijk aan het zijn van een oorlogsmisdadiger bij hem. Daarom trekt hij ook de valse vergelijking tussen het Isralische leger en nota bene IS.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215101193
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2024 18:40 schreef HowardRoark het volgende:
De toename in antisemitisme komt niet door wat Isral doet (zichzelf verdedigen) maar doordat het land bestaat. Dat kan men in zowel Islamtische en Arabische als Westerse progressief linkse kringen niet accepteren.
Kritiek op Isral =/= antisemitisme.

Mensen moeten dat gewoon eens leren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215102784
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 16:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er is maar n mogelijke winnaar in het gevecht. Dat betekent dat de andere partij er dus het meeste belang bij heeft om een vredesvoorstel te accepteren, maar dat lijken ze toch niet echt door te hebben.
Dat is nou net het probleem. Het zijn beide doodscultussen. Die gaan niet voor neerleggen bij een verlies of een compromis. Die gaan alleen voor alles (of niets). De dag dat er bij zowel Isral als de Palestijnen normale mensen aan de macht zijn is de dag dat er eindelijk kans op een oplossing en vrede is.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_215102846
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 21:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat is nou net het probleem. Het zijn beide doodscultussen.
De Israli zijn geen doodscultus. Die hechten wel aan hun eigen leven en dat van de eigen burgers en de Joodse staat. Om die Joodse staat, die permanent in het voortbestaan wordt bedreigd, te beschermen, wordt alles uit de kast gehaald.

Hamas daarentegen minacht het leven en dat van hun eigen bevolking, sterven als martelaar is eervol. Dus ja, dat lijkt mij wel een doodscultus.
pi_215103412
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 19:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

met kritiek op israel neem je ook de 20% arabieren mee die er leven. Of treffen die dan weer geen blaam? Lastig hoor, dat gekonkel
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_215103418
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 22:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
De Israli zijn geen doodscultus. Die hechten wel aan hun eigen leven en dat van de eigen burgers en de Joodse staat. Om die Joodse staat, die permanent in het voortbestaan wordt bedreigd, te beschermen, wordt alles uit de kast gehaald.

Hamas daarentegen minacht het leven en dat van hun eigen bevolking, sterven als martelaar is eervol. Dus ja, dat lijkt mij wel een doodscultus.
Dat is ookd e reden dat ik hamas en hezbollah erger vind dan beesten. Beesten hebben tenminste wel een idee van zelfpreservatie en beschermen hun nageslacht wel.
Twitch.tv/bensel15
pi_215103450
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 22:48 schreef Bensel het volgende:

[..]
met kritiek op israel neem je ook de 20% arabieren mee die er leven. Of treffen die dan weer geen blaam? Lastig hoor, dat gekonkel
De staat Isral.

Wat probeer je nou te zeggen dan?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215103487
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 22:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De staat Isral.

Wat probeer je nou te zeggen dan?
De staat israel herbergt 20% arabieren. Er zitten arabieren in de regering. Ben je daar ook tegen als je anti israel bent? Zij zijn immers onderdeel van deze staat en het bestaan daarvan
Twitch.tv/bensel15
pi_215104547
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 22:48 schreef Bensel het volgende:

[..]
Zijn vergelijking wordt daardoor toch ondersteund
pi_215104558
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2024 18:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het mag duidelijk zijn dat deze krant (net zoals de NRC) een boel mensen aantrekt die helaas aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. En we weten allemaal wel wat de politieke orintatie van deze kranten zijn.
[..]
Correct, maar hier ga je geen reactie meer op krijgen.
[..]
Nee, dat kun je vergeten. Binnen die kringen ziet men dat stiekem als legitiem verzet.
[..]
[..]
Het dienen in het Isralische leger an sich staat gelijk aan het zijn van een oorlogsmisdadiger bij hem. Daarom trekt hij ook de valse vergelijking tussen het Isralische leger en nota bene IS.
Het dienen in IS an sich staat niet gelijk aan oorlogsmisdadiger. Dit is hoe je overkomt.
pi_215104574
Ik vind het zo maf dat er gigantisch veel beelden zijn van Hezbollah raketten die random wegvliegen naar naastgelegen gebouwen. Bij aanvallen op Hamas waren ook wel secundaire explosies te zien, maar ik kan mij geen enkel voorbeeld herinneren van wegschietende vuurpijlen na afloop.
pi_215104589
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 07:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het dienen in IS an sich staat niet gelijk aan oorlogsmisdadiger. Dit is hoe je overkomt.
Grappig is dat dienen in IS gelijk stond aan het dienen voor Isral.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215105000
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 22:56 schreef Bensel het volgende:

[..]
De staat israel herbergt 20% arabieren. Er zitten arabieren in de regering. Ben je daar ook tegen als je anti israel bent? Zij zijn immers onderdeel van deze staat en het bestaan daarvan
Kijk, in het hypothetische geval dat de islamitische haatdroom werkelijkheid wordt, dan worden die ook wel over de kling gejaagd als de verraders die het zijn. :Y
pi_215105065
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 08:39 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Kijk, in het hypothetische geval dat de islamitische haatdroom werkelijkheid wordt, dan worden die ook wel over de kling gejaagd als de verraders die het zijn. :Y
Wat bedoel je daarmee?
pi_215105071
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 21:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat is nou net het probleem. Het zijn beide doodscultussen.
Daar gaan we weer... :')

"Ja maar hunnie zijn ook schuldig :'( "

Nee, het zijn niet allebei doodscultussen. De terroristen volgen een doodscultus. Een extremistische, doodsverachtende en -veheerlijkende versie van de islam.

Isral heeft juist een levenscultus. Ze proberen zelfs de vijand te sparen!
quote:
Die gaan niet voor neerleggen bij een verlies of een compromis. Die gaan alleen voor alles (of niets). De dag dat er bij zowel Isral als de Palestijnen normale mensen aan de macht zijn is de dag dat er eindelijk kans op een oplossing en vrede is.
Intolerantie voor de intoleranten. Haat voor de haters. Genadeloosheid voor de genadelozen. Terreur voor de terroristen.

Ergens is dit zelfs wel mooi. Het is wat we in films altijd zo goed vinden, dat de bad guys uiteindelijk zelf op hun lazer krijgen. Als het even kan, met een koekje van eigen deeg.
pi_215105148
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 08:43 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat bedoel je daarmee?
:')
pi_215105183
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 08:44 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Nee, het zijn niet allebei doodscultussen. De terroristen volgen een doodscultus. Een extremistische, doodsverachtende en -veheerlijkende versie van de islam.

[..]
Intolerantie voor de intoleranten. Haat voor de haters. Genadeloosheid voor de genadelozen. Terreur voor de terroristen.

Ergens is dit zelfs wel mooi. Het is wat we in films altijd zo goed vinden, dat de bad guys uiteindelijk zelf op hun lazer krijgen. Als het even kan, met een koekje van eigen deeg.
Het leven van de palestijnen kan ze geen moer schelen. Hun eigen leven wel dat moeten alle palestijnen voor wijken. Dat is keer op keer bewezen en uitgeroepen.
  vrijdag 27 september 2024 @ 09:14:19 #42
38496 Perrin
pi_215105316
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 08:55 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het leven van de palestijnen kan ze geen moer schelen. Hun eigen leven wel dat moeten alle palestijnen voor wijken. Dat is keer op keer bewezen en uitgeroepen.
Heb je het over Hamas?
pi_215105399
quote:

[..]
ja zijn ze voor het uitroeien van alle palestijnen?
  vrijdag 27 september 2024 @ 09:35:04 #44
38496 Perrin
pi_215105419
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:29 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Omgekeerd, als die Hamas- en Hezbollah lui de militaire capaciteiten van Isral hadden..

Maar dat vinden de terroristen-juichaapjes in dit topic helemaal OK.
pi_215105654
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 08:44 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

[..]

Isral heeft een ellenlange geschiedenis met disproportioneel geweldsgebruik, onderdrukking en moord jegens Palestijnen, voor 7 oktober, en ook in gevallen waarbij het niet, volgens een Israelisch perspectief, gerechtvaardigd was.

Het is haast zielig om dit zo zwart-wit te brengen dat Isral geen blaam heeft in dit conflict. Je bent niet dom en weet heus wel wat nuance is binnen een conflict. Dit soort zwart-wit redenering is van beide kanten erg storend.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215105757
quote:

[..]
Dat staat zelfs in hun handvest! :Y
pi_215105772
quote:

[..]
Het leven van de palestijnen kan ze geen moer schelen.
Klopt. Het is een kansloos kutvolk dat zich beestachtig gedraagt.

Maar dat doet er niets aan af. Isral spaart burgers niet omdat het Palestijnen zijn (integendeel - ze sparen ze ondanks dat het Palestijnen zijn), maar omdat dat is zoals het hoort. Zorgvuldig zijn ze niet en ze gooien eerder een bom dan dat ze hun eigen mensen erop afsturen, met alle kwalijke gevolgen van dien, maar dat is uitsluitend de schuld van Hamas - die Palestijnse beweging. En in het noorden is het uitsluitend de schuld van Hezbollah, die raketten opslaat in woongebieden.
quote:
Hun eigen leven wel dat moeten alle palestijnen voor wijken. Dat is keer op keer bewezen en uitgeroepen.
Alle? Maar waarom leven er dan nog Palestijnen?

Je zult het nooit toegeven want dan moet je teveel opgeven, maar je zit aan de kant die zich keer op keer vastlult.
pi_215105880
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:08 schreef Nexum het volgende:

[..]
Isral heeft een ellenlange geschiedenis met disproportioneel geweldsgebruik, onderdrukking en moord jegens Palestijnen, voor 7 oktober, en ook in gevallen waarbij het niet, volgens een Israelisch perspectief, gerechtvaardigd was.

Het is haast zielig om dit zo zwart-wit te brengen dat Isral geen blaam heeft in dit conflict.
Wie doet dat dan? :?

Als het deze oorlog aangaat, dan is het toch echt uitsluitend de terroristen die blaam treft.
quote:
Je bent niet dom en weet heus wel wat nuance is binnen een conflict. Dit soort zwart-wit redenering is van beide kanten erg storend.
En toch denk ik dat je het wel snapt. Kijk naar mijn ondertitel: intolerant voor intolerantie. Het is de intolerantie-paradox.

Intolerantie is een extremistisch verschijnsel. Tolerantie is juist genuanceerd. Maar om nuance te kunnen veiligstellen, moet je juist het intolerante bestrijden, anders verdwijnt de nuance. Met andere woorden: je moet intolerant zijn voor intolerantie zelf (en alln voor intolerantie zelf). Extreem optreden tegen extremisme dus; het spreekwoordelijke "koekje van eigen deeg" en "wraak smaakt zoet".

In dit conflict is het redelijk zwart-wit. De ene kant is extremistisch (de terroristen), Isral is genuanceerd (vrije samenleving). Maar om de terroristen effectief te bestrijden, begint Isral (na een paar decennia van nuance, zoals staakt-het-vurens met Hamas en Hezbollah) nu ook extremistisch te worden. Maar alleen naar de extremisten toe.

Dat heeft niets te maken met de burgerdoden, want daar liggen vele zaken aan ten grondslag die hier niet mee te maken hebben. Voornamelijk de terroristen die geen zorg dragen voor het welzijn van de bevolking waar zij zich tussen (of onder) bevinden. Hamas graaft tunnels onder bevolkingscentra en huisvest hun CCC (hun commandoposten, communicatiecentra etcetera) in ziekenhuizen, scholen en wat dies meer zij. Hezbollah slaat raketten op in huurhuizen(!). Dat is de ongenuanceerde kant die dat doet. De genuanceerde kant (Isral) zet precisiemunitie in, waarschuwt burgers om te vertrekken en laat hulpgoederen voor de bevolking toe. Maar tegen hun eigenlijke doelwitten, de terroristen dus, is ongenuanceerdheid de enige manier.

Dat is waarom Isral geen staakt-het-vuren wil. Dat is waarom ze die terreur met de pagers en walkie-talkies hebben toegepast. Dat is waarom ze blijven zeggen dat ze niet stoppen tot Hamas en Hezbollah (en hun meesters) het zwijgen is opgelegd. Intolerantie voor intolerantie.

En de westerse wereld kijkt toe en leert hier hopelijk van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cuendillar op 27-09-2024 11:05:58 ]
pi_215106039
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:28 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat staat zelfs in hun handvest! :Y
van israel :?

Denk dat je hamas bedoeld. En daar heb je gelijk in.

Edit: volgens mij zitten wij wel op 1 lijn ^O^
pi_215106059
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 19:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Onder de noemer van Isralkritiek wordt er wel degelijk antisemitisme de wereld in geslingerd. Dit gebeurt vanuit de moslimhoek, extreem rechts/complotgekkies en extreem links. Types als Dyab Abou Jahjah, George van Houts, Eric van de Beek, Greta Duisenberg en Sabine Scharwachter zijn rasechte antisemieten die onder de noemer van Isralikritiek opereren.
pi_215106149
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:08 schreef Nexum het volgende:

[..]

Het is haast zielig om dit zo zwart-wit te brengen dat Isral geen blaam heeft in dit conflict. Je bent niet dom en weet heus wel wat nuance is binnen een conflict. Dit soort zwart-wit redenering is van beide kanten erg storend.
Isral heeft inderdaad weinig tot geen blaam in dit conflict want de Arabieren zijn dit zelf begonnen, niet Isral.

Je doet dus weer aan geschiedvervalsing. De Islamtische Arabieren in deze regio kennen een geschiedenis van veel geweld, onderdrukking, antisemitisme en territoriale gierigheid. Maar goed, dat is dan ook de kern van de Islam, dat zien we immers overal terug. Het is of bekeren of overgeven aan de Islam of je kop gaat eraf. Daarom kon men het ook zo moeilijk accepteren dat de inheemse bewoners van dit gebied terugkeerden naar hun thuisland door vervolging en genocide in Europa.

Dat kon de Islamist niet accepteren natuurlijk, immers hadden zij dit gebied ooit veroverend en dus vond men dat het nu van hun was. En volledig Arabisch zoveel mogelijk Islamitisch moest blijven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215106238
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:10 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
van israel :?

Denk dat je hamas bedoeld. En daar heb je gelijk in.

Edit: volgens mij zitten wij wel op 1 lijn ^O^
:D ^O^
pi_215106246
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 07:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het zo maf dat er gigantisch veel beelden zijn van Hezbollah raketten die random wegvliegen naar naastgelegen gebouwen. Bij aanvallen op Hamas waren ook wel secundaire explosies te zien, maar ik kan mij geen enkel voorbeeld herinneren van wegschietende vuurpijlen na afloop.
Die secondaire explosies in Gaza kwamen voornamelijk vanuit tunnels. Het gros van het arsenaal van hamas zijn qassem raketten die ze ondergronds bewaren en het grootste deel van hun arsenaal hadden ze al afgeschoten voordat de IAF het kon bombarderen. Vandaar.
pi_215106276
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:31 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Klopt. Het is een kansloos kutvolk dat zich beestachtig gedraagt.

Maar dat doet er niets aan af. Isral spaart burgers niet omdat het Palestijnen zijn (integendeel - ze sparen ze ondanks dat het Palestijnen zijn), maar omdat dat is zoals het hoort. Zorgvuldig zijn ze niet en ze gooien eerder een bom dan dat ze hun eigen mensen erop afsturen, met alle kwalijke gevolgen van dien, maar dat is uitsluitend de schuld van Hamas - die Palestijnse beweging. En in het noorden is het uitsluitend de schuld van Hezbollah, die raketten opslaat in woongebieden.
[..]
Alle? Maar waarom leven er dan nog Palestijnen?

Je zult het nooit toegeven want dan moet je teveel opgeven, maar je zit aan de kant die zich keer op keer vastlult.
Je zou het woord palestijnen vervangen door joden. Kijken hoe je zionazi vrienden reageren.
pi_215106282
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Heb je het over Hamas?
Nee IDF
pi_215106294
quote:

[..]
Als je goed hebt opgelet het liefst wel. Channel 14 volgen
pi_215106369
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:45 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je zou het woord palestijnen vervangen door joden. Kijken hoe je zionazi vrienden reageren.
Je bent af.
pi_215106469
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Isral heeft inderdaad weinig tot geen blaam in dit conflict want de Arabieren zijn dit zelf begonnen, niet Isral.

Je doet dus weer aan geschiedvervalsing. De Islamtische Arabieren in deze regio kennen een geschiedenis van veel geweld, onderdrukking, antisemitisme en territoriale gierigheid. Maar goed, dat is dan ook de kern van de Islam, dat zien we immers overal terug. Het is of bekeren of overgeven aan de Islam of je kop gaat eraf. Daarom kon men het ook zo moeilijk accepteren dat de inheemse bewoners van dit gebied terugkeerden naar hun thuisland door vervolging en genocide in Europa.

Dat kon de Islamist niet accepteren natuurlijk, immers hadden zij dit gebied ooit veroverend en dus vond men dat het nu van hun was. En volledig Arabisch zoveel mogelijk Islamitisch moest blijven.
En dan mogen hele lieve Isralirs maar structureel gebieden innemen en Arabieren als minder behandelen? Het is gewoon een grote kutzooi daar van beide kanten.

Ze doen exact hetzelfde behalve de ovens wat de Nazis voorheen met joden deden.
pi_215106506
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:02 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
En dan mogen hele lieve Isralirs maar structureel gebieden innemen en Arabieren als minder behandelen? Het is gewoon een grote kutzooi daar van beide kanten.

De enige verrijking die in deze richting kan worden gemaakt is dat er bij de Palestijnen quasi nazistisch gedachtegoed in de samenleving zit verweven en men het liefst met de Isralische Joden zou doen wat Nazi-Duitsland deed.

Het is niet voor niets dat Palestijnse terroristen soortgelijke tactieken hebben als de Einsatzgruppen hadden in de Tweede Wereldoorlog. Wat gesteund wordt door veel Palestijnen. Zie bijvoorbeeld:
quote:
Moreover, the October 7 massacre was not only explicitly directed at Israeli civilians but was deliberately carried out by Gazan civilians who were an inherent part of the grand plan Hamas had devised. According to academic researchers in Germany and Israel, parts of this plan are reminiscent of practices used by the Nazis to exterminate European Jews, such as the use of Einsatzgruppen, the SS "operational units" that advanced in the wake of the German army's invasion of Eastern Europe and participated in the planned and systematic extermination of Jews.

"Hamas is not just a terror army, but also an organization that holds a modern ideology for the extermination of Jews," says Prof. Michael Wolffsohn from the Federal Army University in Munich, one of the world's leading researchers on the analysis of German-Israeli relations. According to him, students in Europe and the U.S. who express solidarity with Hamas "are actually expressing solidarity with the 'values' of the Nazi Einsatzgruppen."
twitter
pi_215106602
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De enige verrijking die in deze richting kan worden gemaakt is dat er bij de Palestijnen quasi nazistisch gedachtegoed in de samenleving zit verweven en men het liefst met de Isralische Joden zou doen wat Nazi-Duitsland deed.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben Palestijnen en (overige) Arabieren ook samengewerkt met de nazi's. Na de oorlog vluchtten sommige nazi's naar landen als Egypte.
pi_215106698
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:02 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

_O- En jij bent ook af.
pi_215106738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:46 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als je goed hebt opgelet het liefst wel. Channel 14 volgen
:D wat ze willen is normaal leven zonder dat het hele midden oosten ze wil vernietigen.
pi_215106991
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:35 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
:D wat ze willen is normaal leven zonder dat het hele midden oosten ze wil vernietigen.
Dat is niet wat ze daar verkondigen en dat is ook niet waar ze naar handelen
pi_215107027
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben Palestijnen en (overige) Arabieren ook samengewerkt met de nazi's. Na de oorlog vluchtten sommige nazi's naar landen als Egypte.
Er hebben meer joden met de Duitsers meegevochten dan Arabieren. Nu jij!
pi_215107079
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is niet wat ze daar verkondigen en dat is ook niet waar ze naar handelen
Dat is het wel, maar jij mag anders vinden natuurlijk ^O^
pi_215107146
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Er hebben meer joden met de Duitsers meegevochten dan Arabieren. Nu jij!
Zo nu heb je me tuk, ik ben geheel overtuigd.
pi_215107249
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 17:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mensen die daar graag over willen hebben kunnen komen naar de manifestatie in Amstelveen 6 oktober of naar de discussieavond op 8 oktober.

Moet je natuurlijk wel fatsoenlijk knnen discussiren en protest laten zien: dus gezicht bedekking en andere wet overtredingen zijn hier niet gedoogd of toegestaan. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door HannahVrede op 27-09-2024 15:27:38 ]
pi_215107703
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Wij gaan het niet eens worden wat betreft het punt van ''inheemse bewoners''. Ik vind dat geen argument en geen excuus binnen dit conflict. Het is dus zinloos om dat maar constant te blijven herhalen.

Isral heeft absoluut wel blaam in dit conflict. Je gaat weinig historici vinden die zullen zeggen dat de schuld van dit conflict 100 % bij de Arabieren ligt. Dat is gewoon een nutteloze uitspraak.

Maar goed. We zullen zien met de tijd wanneer ze vinden dat het tijd is voor een staakt-het vuren. Hamas, Hezbollah. Straks de Houthi's denk ik? Misschien daarna ook toch maar de PLO. En als ze toch al bezig zijn, waarom ook niet gelijk Syri. Ik wacht met smart af op het punt wanneer Isral zegt: ''ok, nu hebben we genoeg doden''
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215107958
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:03 schreef Nexum het volgende:

[..]
Wij gaan het niet eens worden wat betreft het punt van ''inheemse bewoners''. Ik vind dat geen argument en geen excuus binnen dit conflict. Het is dus zinloos om dat maar constant te blijven herhalen.

Isral heeft absoluut wel blaam in dit conflict. Je gaat weinig historici vinden die zullen zeggen dat de schuld van dit conflict 100 % bij de Arabieren ligt. Dat is gewoon een nutteloze uitspraak.

Maar goed. We zullen zien met de tijd wanneer ze vinden dat het tijd is voor een staakt-het vuren. Hamas, Hezbollah. Straks de Houthi's denk ik? Misschien daarna ook toch maar de PLO. En als ze toch al bezig zijn, waarom ook niet gelijk Syri. Ik wacht met smart af op het punt wanneer Isral zegt: ''ok, nu hebben we genoeg doden''
Als hezbollah,. de houthis en hamas stoppen met raketten en aanslagen, stopt israel. Heel simpel.

Israel heeft altijd concessies gedaan. Land teruggegeven na meerdere verdedigingsoorlogen bijv (ze hebben dankzij die oorlogen overigens hun claim op het land verstevigd volgens het favorieter recht van moslims, het oorlogsrecht) maar ook met het aanbieden van de 2 statenoplossing, die telkens afgewezen is door de palestijnen.. Of het autonoom maken van gaza. Welke concessies hebben de palestijnen (of hezbollah) eigenlijk gedaan?

Stel je eens voor wat er zou gebeuren als deze organisaties hetzelfde zouden flikken bij rusland, china, frankrijk etc? Denk je echt dat ze zoveel kansen hadden gekregen, zoveel roof knocks, zoveel waarschuwingen om hun opslagplaatsen voor munitie (sorry, 'woningen') te verlaten? Israel is feitelijk enorm lief en genuanceerd geweest deze gehele tijd. Nu dat men te ver is gegaan is een deel van die relatief ingetogen aanpak verdwenen en zie je meer waar ze toe in staat zijn. En altijd zijn geweest.

Israel is een voldongen feit. Ze gaan niet weg. Stop een keer met deze daadwerkelijk nutteloze aanslagen en raketten en bouw je eigen land eens op om te kunnen concurreren. Israel heeft laten zien dat het kan in die regio
Twitch.tv/bensel15
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 september 2024 @ 14:59:51 #70
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215108351
twitter

'Per ongeluk' doorzeefd met tientallen kogels.

SPOILER
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215108522
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 13:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Zo nu heb je me tuk, ik ben geheel overtuigd.
Dat is bijvangst maar fijn dat je door hebt daar het onzinnig argument is wat je aanvoert
pi_215108642
Yemen’s Iran-aligned Houthis say they targeted with 23 ballistic and winged missiles and a drone three US destroyers in the Red Sea while on their way to support Israel.

For the second time amid the war, Moody’s is slated to announce later today that it’s downgrading Israel’s credit rating, according to Hebrew media reports. The Ynet news site reports that the expected rating downgrade comes after unsuccessful efforts by the Prime Minister’s Office and Finance Ministry to convince Moody’s that the government is working to bring down the budget deficit to 4 percent, but the credit rating agency wasn’t sold.
Source: The Times of Israel
pi_215108669
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:03 schreef Nexum het volgende:

[..]

We hoeven het er ook niet over eens te worden. Ik heb hier namelijk simpelweg gelijk. Er bestaat zoiets als geschiedenis en definities van termen. En beiden laten zien dat Joden en niet Arabische moslims hier de inheemse bewoners zijn.

En rond dit conflict zijn er de nodige visies als het gaat over wie er de schuld heeft. Er zijn helaas hele boeken geschreven vol geschiedvervalsing en cherry-picking door activisten, die de volledige schuld bij de Isralirs leggen.

Ik doe daar niet aan mee, de situatie is immers vrij simpel, maar dan moeten mensen wel kunnen erkennen dat het Jodendom en Joden hier eerder waren dan de Islam en Arabieren (op enkele kleinere stammen na). Als het daar al misgaat, bijvoorbeeld door Joden weg te zetten als Chazaren of de geschiedenis van Joden en het Jodendom is deze streek te ontkennen dan wel de kunstmatige creatie in de recente decennia van een 'Palestijnse identiteit', dan heeft verdere discussie niet veel zin.
pi_215108824
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We hoeven het er ook niet over eens te worden. Ik heb hier namelijk simpelweg gelijk. Er bestaat zoiets als geschiedenis en definities van termen. En beiden laten zien dat Joden en niet Arabische moslims hier de inheemse bewoners zijn.
Als ik me morgen een beetje joods voel en naar Israel vertrek ben ik dan inheemser dan een Palestijnse christen?
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:02:42 #75
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215108968
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:46 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Als ik me morgen een beetje joods voel en naar Israel vertrek ben ik dan inheemser dan een Palestijnse christen?
Nee.
pi_215108988
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:27 schreef Bensel het volgende:

[..]
Als hezbollah,. de houthis en hamas stoppen met raketten en aanslagen, stopt israel. Heel simpel.

Israel heeft altijd concessies gedaan. Land teruggegeven na meerdere verdedigingsoorlogen bijv (ze hebben dankzij die oorlogen overigens hun claim op het land verstevigd volgens het favorieter recht van moslims, het oorlogsrecht) maar ook met het aanbieden van de 2 statenoplossing, die telkens afgewezen is door de palestijnen.. Of het autonoom maken van gaza. Welke concessies hebben de palestijnen (of hezbollah) eigenlijk gedaan?

Stel je eens voor wat er zou gebeuren als deze organisaties hetzelfde zouden flikken bij rusland, china, frankrijk etc? Denk je echt dat ze zoveel kansen hadden gekregen, zoveel roof knocks, zoveel waarschuwingen om hun opslagplaatsen voor munitie (sorry, 'woningen') te verlaten? Israel is feitelijk enorm lief en genuanceerd geweest deze gehele tijd. Nu dat men te ver is gegaan is een deel van die relatief ingetogen aanpak verdwenen en zie je meer waar ze toe in staat zijn. En altijd zijn geweest.

Israel is een voldongen feit. Ze gaan niet weg. Stop een keer met deze daadwerkelijk nutteloze aanslagen en raketten en bouw je eigen land eens op om te kunnen concurreren. Israel heeft laten zien dat het kan in die regio
@Triggershott: "EEWIGE OORLOG ALLAKBRBRBRBRRR :( :'( }:| :{w ;( "
pi_215108994
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:46 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Nee, je bent immers niet Joods dus zal geen Aliyah kunnen maken. En Arabische Christenen zijn er niet veel meer. Die populatie is de afgelopen decennia ook alleen maar afgenomen. Het merendeel van de Palestijnen (95%) zijn Islamitisch.
pi_215109116
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, je bent immers niet Joods
Uit coulance geef ik je nog een keer de mogelijkheid om te laten zien dat je heus wel een IQ hebt dat hypothetische vraagstukken en sarcasme begrijpt
pi_215109195
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En rond dit conflict zijn er de nodige visies als het gaat over wie er de schuld heeft. Er zijn helaas hele boeken geschreven vol geschiedvervalsing en cherry-picking door activisten, die de volledige schuld bij de Isralirs leggen.

Ik doe daar niet aan mee, de situatie is immers vrij simpel, maar dan moeten mensen wel kunnen erkennen dat het Jodendom en Joden hier eerder waren dan de Islam en Arabieren (op enkele kleinere stammen na). Als het daar al misgaat, bijvoorbeeld door Joden weg te zetten als Chazaren of de geschiedenis van Joden en het Jodendom is deze streek te ontkennen dan wel de kunstmatige creatie in de recente decennia van een 'Palestijnse identiteit', dan heeft verdere discussie niet veel zin.
De situatie is niet simpel. En de arrogantie en standvastigheid van het ‘inheems’ argument helpt echt niemand. Prima als je dat wilt blijven verkondigen, maar presenteer het niet als een feit. Het is geen wiskundige formule. X = Joden zijn inheems dus Y = Palestijnen verdienenen de behandeling die ze hebben gekregen bestaat niet.
pi_215109226
Terwijl @HowardRoark tekeer gaat tegen Arabieren, zit Netanyahu openlijk te slijmen bij Saoedi-Arabi terwijl hij op dit moment aan het speechen is in de VN. Hij heeft zijn persoonlijke fanclub meegenomen die overdreven applaudiseren en zijn gekke mappen
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:35:51 #81
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215109267
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:31 schreef Triggershott het volgende:
Terwijl @:HowardRoark tekeer gaat tegen Arabieren, zit Netanyahu openlijk te slijmen bij Saoedi-Arabi terwijl hij op dit moment aan het speechen is in de VN. Hij heeft zijn persoonlijke fanclub meegenomen die overdreven applaudiseren en zijn gekke mappen
[ afbeelding ]
Politicus gedraagt zich als een politicus.
Stop de persen.
pi_215109305
Het was in elk geval een meer dan ijzersterke speech.
pi_215109329
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:26 schreef Nexum het volgende:

[..]
De situatie is niet simpel. En de arrogantie en standvastigheid van het ‘inheems’ argument helpt echt niemand. Prima als je dat wilt blijven verkondigen, maar presenteer het niet als een feit. Het is geen wiskundige formule. X = Joden zijn inheems dus Y = Palestijnen verdienenen de behandeling die ze hebben gekregen bestaat niet.
het is een van de foutieve argumentaties, namelijk dat palestijnen meer recht zouden hebben op het land dan israel. En dat is gewoon niet waar, historisch niet, diplomatiek niet, volgens internationaal recht niet, en na de verdedigingsoorlogen volgens het favoriete recht van de moslims, oorlogsrecht, ook niet. Palestijnen kunnen die claim gewoon niet maken.

De palestina die je in geschiedenisboeken vind was voornamelijk een plaatsaanduiding, zoals het zwarte woud in duitsland bijv. Er was geen direct palestijns volk of staat (niemand heeft mij nog een palestijnse leider kunnen noemen van voor 1950). En zelf nu kun je niet zeggen wie de leider is van de palestijnen. Sinwar? Abbas? Mocht er ooit een palestijnse staat komen, dan is het eerste dat er zal gebeuren een burgeroorlog zijn.
Twitch.tv/bensel15
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 september 2024 @ 16:44:24 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_215109332
quote:
Terwijl @:HowardRoark tekeer gaat tegen Arabieren, zit Netanyahu openlijk te slijmen bij Saoedi-Arabi terwijl hij op dit moment aan het speechen is in de VN. Hij heeft zijn persoonlijke fanclub meegenomen die overdreven applaudiseren en zijn gekke mappen
[ afbeelding ]
quote:
“For too long the world has appeased Iran,” he says, talking about its internal and external repression. “That appeasement must end and that appeasement must end now.”
Er zijn al jarenlang allerlei sancties tegen Iran en Netanyahu krijgt "for too long the world has appeased Iran" uit zijn strot.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215109433
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]
[..]
Er zijn al jarenlang allerlei sancties tegen Iran en Netanyahu krijgt "for too long the world has appeased Iran" uit zijn strot.
Je gaat me toch niet zeggen dat je vraagtekens zet bij de analyse van de man die in 2002 naar Congress afreisde om de noodzaak om Irak binnen te vallen vanwege massavernietigingswapens aan te geven en dat dit enorme positieve gevolgen zou hebben voor de regio?
pi_215109638
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:43 schreef Bensel het volgende:

[..]
het is een van de foutieve argumentaties, namelijk dat palestijnen meer recht zouden hebben op het land dan israel. En dat is gewoon niet waar, historisch niet, diplomatiek niet, volgens internationaal recht niet, en na de verdedigingsoorlogen volgens het favoriete recht van de moslims, oorlogsrecht, ook niet. Palestijnen kunnen die claim gewoon niet maken.

De palestina die je in geschiedenisboeken vind was voornamelijk een plaatsaanduiding, zoals het zwarte woud in duitsland bijv. Er was geen direct palestijns volk of staat (niemand heeft mij nog een palestijnse leider kunnen noemen van voor 1950). En zelf nu kun je niet zeggen wie de leider is van de palestijnen. Sinwar? Abbas? Mocht er ooit een palestijnse staat komen, dan is het eerste dat er zal gebeuren een burgeroorlog zijn.
Het stond zeker leeg? Als palestijnen niet meer recht kunnen hebben op hun eigen huizen waarom zou jij recht hebben op je huis hier als ik erin trek?
pi_215109734
Op het diplomatieke front is Netanyahu lekker op dreef

twitter

twitter

[ Bericht 31% gewijzigd door egayalS op 27-09-2024 17:50:30 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215109744
quote:
[ afbeelding ]
Laatste keer dat hij stond te pochen met zijn maps bij de vn liep ook zo goed af :Y)
-Rabia Al-Basri
pi_215109756
IDF woordvoerder nu: IAF heeft zojuist het hoofdkwartier van Hezbollah in Dahya gebombardeerd.
  vrijdag 27 september 2024 @ 17:42:49 #90
38496 Perrin
pi_215109758
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:40 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Er was zeker een Hamas/Hezbollah Teams-meeting waar ze dringender heen moesten.
pi_215109787
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:42 schreef oblo het volgende:
IDF woordvoerder nu: IAF heeft zojuist het hoofdkwartier van Hezbollah in Dahya gebombardeerd.
https://x.com/ItayBlumental/status/1839691125487009985

Hier te zien als het goed is.
pi_215109791
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:40 schreef egayalS het volgende:

[ x ]

Het spul begint een beetje op te raken, he? :P
pi_215109818
quote:
Ja dit lijkt de grootste aanval tot nu toe
pi_215109821
quote:

[..]
De situatie is niet simpel.
Ja, eigenlijk wel.

Isral is een land en er zijn groeperingen (en zelfs een hele cultuur) die dat land haten en het vernietigd willen zien.

Wij als normale mensen gaan uiteraard niet aan de kant van de haat staan. Toch? :)
pi_215109833
Nasrallah was het doelwit volgens Fox.
  vrijdag 27 september 2024 @ 17:51:44 #96
38496 Perrin
pi_215109840
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:51 schreef Tjoent het volgende:
Nasrallah was het doelwit volgens Fox.
Hopelijk hebben ze 'm te grazen.
pi_215109841
quote:

[..]
De manier hoe Palestijnen behandelt worden is volledig te rechtvaardigen gezien het gedrag van de Palestijnen. Als een volk al letterlijk meer dan eeuw bezig is met het doelbewust willen afslachten van Joden of het vernietigen van een ander land, kun je daar uiteraard geen begrip of een normale benadering van verwachten.

Decennialang hebben de Palestijnen en hun handlangers letterlijk alles op alles gezet om Joden en Isralirs het leven zuur te maken. Van de bekende gijzelingen en (zelfmoord)aanslagen tot zelfs vliegtuigkapingen en aanslagen in het buitenland op Isralische atleten (Olympische Spelen 1972) en ambassades (Buenos Aires 1992) toe.

En dan kom jij aan dat met het argument dat Palestijnen de behandeling die zij krijgen niet verdient hebben? Haha. Clownesk.
pi_215109852
Hopelijk hebben ze Nasrallah te pakken maar lijkt me niet. 4 gebouwen zijn gebombardeerd, RIP alle onschuldigen :{
  vrijdag 27 september 2024 @ 17:54:54 #99
38496 Perrin
pi_215109862
Gerechtigheid.
twitter
pi_215109877
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:54 schreef Perrin het volgende:
Gerechtigheid.