De Japanse keuken is niet scherp. De sojasaus zal eerder zout/umami zijn.quote:Op donderdag 26 september 2024 17:18 schreef Dr_Flash het volgende:
TAIKO Japanse sojasaus, is dat scherp?
Ughquote:Op donderdag 26 september 2024 19:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Best wel herkenbaar, kan het ook niet eens omschrijven waarom, maar soms heb een bloedhekel aan iemand.
Had dat laatst ook met een cliënt, man kwam de deur in en het was voor mij meteen foute boel. Daarna las ik zijn dossier en mijn gevoel klopte helemaal.
Hee zo eentje hebben we in GC/KSC ookquote:Op donderdag 26 september 2024 19:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Deze kerel had allemaal grote verhalen. Ook echt alleen maar. De hele fucking dag door. Allemaal gelul ook.
Heb jij ook vaak mensen die beginnen met "jij moet"? Bij m'n ma op spreekuur komen ook regelmatig nieuwe Nederlanders, maar mensen uit sommige landen zijn erg claimen nogal.quote:Op donderdag 26 september 2024 19:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Best wel herkenbaar, kan het ook niet eens omschrijven waarom, maar soms heb een bloedhekel aan iemand.
Had dat laatst ook met een cliënt, man kwam de deur in en het was voor mij meteen foute boel. Daarna las ik zijn dossier en mijn gevoel klopte helemaal.
@Molo ?quote:Op donderdag 26 september 2024 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee zo eentje hebben we in GC/KSC ook
Nee joh die komt daar niet. En die voldoet ook totaal niet aan het signalement.quote:
Ja, maar ik weet ondertussen dat dat een vrij letterlijke vertaling. Is niet dwingend maar komt dwingend over. Net als bv een duitser die op een Nederlands terras zegt “ich krieg n Bier”. Komt bij ons ook onbeschoft over, is niet de bedoeling.quote:Op donderdag 26 september 2024 19:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb jij ook vaak mensen die beginnen met "jij moet"? Bij m'n ma op spreekuur komen ook regelmatig nieuwe Nederlanders, maar mensen uit sommige landen zijn erg claimen nogal.
Ik zou wasabi, shichimi togarashi, rawu olie, of tantan ramen nou niet gelijk mild willen noemenquote:Op donderdag 26 september 2024 19:06 schreef z80 het volgende:
[..]
De Japanse keuken is niet scherp. De sojasaus zal eerder zout/umami zijn.
Buiten de wasabi, de echten vlamt heel even door de neus en is dan weg, is het niet heel pittig.quote:Op donderdag 26 september 2024 19:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zou wasabi, shichimi togarashi, rawu olie, of tantan ramen nou niet gelijk mild willen noemen
Ah ja dat laatste klinkt wel logisch.quote:Op donderdag 26 september 2024 19:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, geen idee eigenlijk. Er zijn wel allerlei besluiten die we eigenlijk moeten kennen hoor. Maar dan nog vraag ik me af of we op het moment van een omgevallen/rotte boom na de storm het waterschap hadden gebeld. Dat is niet onze manier van denken.
Er is iets met 5 meter vanaf een bepaald punt. Maar waar dat punt is, geen idee. Daar kom ik nog wel achter. Tot dat punt is het hun (waad)pakkie aan, en die 5 meter mogen we niet beplanten zodat zij er toegang toe hebben.
Ja, is ook wel zo. Beetje suf dat we daar nooit over na hadden gedacht. Soms denk ik wel eens dat ik me eens in moet lezen maar dat komt er dan weer niet van.quote:Op donderdag 26 september 2024 20:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Ah ja dat laatste klinkt wel logisch.
Picnic is een keer thuisgebleven ivm grote storm. Maar moet mn bestelling voor zaterdag nog plaatsen.quote:Op donderdag 26 september 2024 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Hai, ff kort. Hebben meer mensen dit?
[ afbeelding ]
Hier gaat iets heel erg mis. Blijkbaar komen ze zometeen alleen de lege tasjes brengen want mijn bestelling staat nu nog op 35 cent
Toen S een "sales pitch" moest geven op studie was idd het meest komische momentquote:Op donderdag 26 september 2024 19:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, maar ik weet ondertussen dat dat een vrij letterlijke vertaling. Is niet dwingend maar komt dwingend over. Net als bv een duitser die op een Nederlands terras zegt “ich krieg n Bier”. Komt bij ons ook onbeschoft over, is niet de bedoeling.
Daarnaast is het oppassen met hij/zij. Hij is (fonetisch) hië zij is hiea. Ook kennen ze in het arabisch de letter P niet, kan ook wel eens komisch zijn.
Ik schrok me een hoedje eerder vanavond, zat te lezen en opeens een herrie buiten. Was vergeten dat het slaapkamerraam openstond en het regende keihard. Maar het duurde even voor dat ik daarachter kwamquote:Op donderdag 26 september 2024 21:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben net terug van een heel natte training. Voor ons hek stond 10 cm water en op het terrein op sommige plaatsen ook. Maar gelukkig niet koud.
Ik mis wel een beetje de motivatie om te douchen, ik heb al genoeg water gezien
quote:Op donderdag 26 september 2024 21:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Toen S een "sales pitch" moest geven op studie was idd het meest komische moment
quote:Op donderdag 26 september 2024 21:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Toen S een "sales pitch" moest geven op studie was idd het meest komische moment
En organiseer je dan een etentje om dat te vieren?quote:Op donderdag 26 september 2024 18:27 schreef Tele6 het volgende:
Nog TWEE EN EEN HALVE WEEK en dan ben ik klaar hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |