Wielerflitsquote:WK 2024: Zwitserse in ‘zeer kritieke toestand’ na zware val in wegrit voor junioren vrouwen
Ter illustratie - foto: Cor Vos
donderdag 26 september 2024 om 18:51
Verontrustend nieuws vanaf de WK in Zürich. De 18-jarige Muriel Furrer, die vanochtend ten val kwam tijdens de wegrit voor junioren vrouwen, ligt in ‘zeer kritieke toestand’ in het ziekenhuis. Dat meldt de UCI in een persbericht. Furrer heeft een ‘ernstige hoofdblessure’, klinkt het.
“Muriel Furrer is zwaar gevallen vandaag, tijdens de wegrit voor junioren vrouwen op de WK in Zürich, door redenen die nog vastgesteld moeten worden”, begint het persbericht van de UCI. “Muriel Furrer is naar het ziekenhuis afgevoerd met een traumahelikopter. Ze heeft een serieuze hoofdblessure opgelopen en is in een zeer kritieke toestand.”
“Zeer bezorgd over de situatie, zullen de UCI, de Zwitserse wielerbond en en het lokale organisatiecomité de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houden en daar zo snel mogelijk over communiceren. Op dit moment zijn er geen feiten over hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren. De onderzoeken van de bevoegde autoriteiten zijn aan de gang. Om die reden kan nu nog geen verdere informatie versterkt worden”, eindigt het bericht.
Ze zullen wel iets originelers bedenken toch?quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:52 schreef franklop het volgende:
Is het rondje in Montreal al bekend? Of gaan ze voor het rondje van de WT wedstrijd daar ?
Qatar was wel leuk door de Belgische tactiek om hun overtal van 6 renners te gebruiken om Boonen naar een massasprint met oa Cavendish, Sagan te loodsen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Eerst het weerzinwekkende Abu Dhabi en dan het jaar erna Kopenhagen? Zo zorg je er wel voor dat er niemand meer naar je sport wil kijken.
quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:29 schreef Momo het volgende:
Dit gemist gisteren.
[..]
Wielerflits
Hopelijk komt dat nog goed....
quote:De UCI heeft na overleg met de familie van de Zwitserse wielrenster Muriel Furrer besloten om de WK wielrennen te laten doorgaan. „De familie wil dat de wereldkampioenschappen volgens schema doorgaan. De gezondheidstoestand van Muriel Furrer blijft zeer kritiek. De UCI, de Zwitserse wielerbond en het organisatiecomité blijven uiterst bezorgd”, verklaarde de internationale wielerunie een dag na de crash, waarbij Furrer ernstig hersenletsel opliep.
Weet niet of het een gevaarlijk punt in het parcours is, dan kan ik me nog wel voorstellen dat ze vandaag en morgen wat aanpassenquote:Op vrijdag 27 september 2024 11:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe ernstig dit ook is kan ik me echt niet voorstellen dat ze WK gaan stilleggen of uitstellen.
Droog is het denk ik nergens gevaarlijk, met regen gisteren waren enkele punten wel gevaarlijk zoals de passage door bos en de bocht waar Philipsen viel.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Weet niet of het een gevaarlijk punt in het parcours is, dan kan ik me nog wel voorstellen dat ze vandaag en morgen wat aanpassen
In die afdaling in het bos waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Droog is het denk ik nergens gevaarlijk, met regen gisteren waren enkele punten wel gevaarlijk zoals de passage door bos en de bocht waar Philipsen viel.
Geen idee waar Furrer is gevallen overigens.
Als ze willen kunnen ze nog wel wat hoogtemeters vinden in de UAE, maar dat wordt vast gewoon sprinten aan de Corniche of Yas Marina (stukje Dr. Ferrari-world), wel vrij matig. Waaiers is ook maar afwachten, dan zouden ze een stuk de stad uit moeten...quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Eerst het weerzinwekkende Abu Dhabi en dan het jaar erna Kopenhagen? Zo zorg je er wel voor dat er niemand meer naar je sport wil kijken.
Denk dat dit rondje een grote kanshebber is? Al kunnen ze nog wel wat meer lusjes rond de Mont Real leggen als ze zouden willen, zou het wel wat uitdagender maken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:52 schreef franklop het volgende:
Is het rondje in Montreal al bekend? Of gaan ze voor het rondje van de WT wedstrijd daar ?
Zal rondje als de Brussel Cycling classic zijn vermoed ikquote:Op vrijdag 27 september 2024 08:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind Brussel ook te snel na Leuven.
In 2032 de Afsluitdijk, want dan bestaat die 100 jaar.quote:Op vrijdag 27 september 2024 08:43 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ze gaan vanmiddag ook de WK's van 2029, 2030 en 2031 bekendmaken.
Vermoedelijk Kopenhagen, Brussel en de regio Trentino. Klinkt als sprinten, punchers, klimmmers.
2025 (Kigali)
2026 (Montreal)
2027 (Haute Savoie)
2028 (Abu Dhabi)
2029 (Kopenhagen)
2030 (Brussel)
2031 (Trentino)
Lijkt er daarmee dat na 4 zware edities er 3 relatief vlakke edities zullen volgen. Hadden ze iets beter mogen balanceren.
Dat was Huising volgens mij.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:23 schreef DiegoFuser het volgende:
Van Bekkum met een prachtig staaltje zelfoverschatting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |