Het is een contract voor bepaalde tijd dat afloopt. Ontslagtermijn (? Opzegtermijn ?) is niet relevant.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:47 schreef Mikeytt het volgende:
Wat is de ontslagtermijn volgens je contract dan? 3 maanden?
Ik heb nog niets getekend en heb ook nog geen schriftelijk bericht gehad (alleen mondeling), dus feitelijk is er nog niets.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:02 schreef TornadoDK het volgende:
Waarom überhaupt die verlenging tot januari dan accepteren? Of verwacht je moeite om een nieuwe baan te vinden?
Dit, ik ben na 3 maanden weggegaan, had er geen zin meer in, om huilend boven het toilet te hangen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:06 schreef GGMM het volgende:
Als die pesterijen en dat "benauwde gevoel" al jaren speelt snap ik niet dat je niet allang een andere baan hebt gevonden.
Dit. Stik er lekker in en zoek het uit. En zoek in tussentijd gewoon een nieuwe baan.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:47 schreef Mikeytt het volgende:
Verder natuurlijk gewoon verplicht om aan redelijke eisen te voldoen. Ik zou aanraden om je gewoon zo lang mogelijk ziek te melden tot het einde van je contract. Ziekmeldingen vanwege overspannenheid door het ontslag is in Nederland gewoon een geldige reden tot ziekmelden.
Heel goed. Je bent meer waard dan datquote:Op dinsdag 24 september 2024 20:19 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Dit, ik ben na 3 maanden weggegaan, had er geen zin meer in, om huilend boven het toilet te hangen.
Een compromis sluit je enkel met degelijke mensen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:23 schreef Mrmime het volgende:
Altijd die adviezen om je dan maar ziek te melden![]()
Probeer een compromis te sluiten mbt je aanwezigheid en ga direct op zoek naar een andere baan. Succes.
lol.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:38 schreef Geenidee.nl het volgende:
Ik wil geen compromis sluiten, ik wil dat het gaat zoals ik wil, punt.
Bepaaldequote:Op dinsdag 24 september 2024 20:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is een contract voor onbepaalde tijd dat afloopt. Ontslagtermijn (? Opzegtermijn ?) is niet relevant.
Er is een aanzegtermijn, en die zou hier wel eens zijn kunnen overschreden maar dat hangt van de eerdere communicatie af. Dan is werkgever aan TS een boete verschuldigd.
Nog een week je tijd uitzingen, en dan wegwezen. Bij voorkeur op je werkplek natuurlijk, want je bent nog in dienst dus zo raar is de 'eis' dat je aanwezig bent nou ook weer niet.
Buitengewoon slecht en onwaar advies.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:47 schreef Mikeytt het volgende:
Je zegt dat ze te laat zijn met de melding. Wat is de ontslagtermijn volgens je contract dan? 3 maanden?
Verder geef je aan dat er 2 jaar een vast contract wordt belooft... Wanneer ben je begonnen? Kan niet 2 jaar zijn, want je mag maar 2 jaar lang tijdelijke contracten hebben.
Verder natuurlijk gewoon verplicht om aan redelijke eisen te voldoen. Ik zou aanraden om je gewoon zo lang mogelijk ziek te melden tot het einde van je contract. Ziekmeldingen vanwege overspannenheid door het ontslag is in Nederland gewoon een geldige reden tot ziekmelden.
Zo werkt het natuurlijk nietquote:Op dinsdag 24 september 2024 20:38 schreef Geenidee.nl het volgende:
Ik wil me niet ziekmelden, vind mijn baas en directe collegas dan wel eikels maar ik werk met meer mensen samen die ik wel leuk vind en waar ik het goed mee wil afronden. Voor zover dat kan uiteraard.
Ik wil geen compromis sluiten, ik wil dat het gaat zoals ik wil, punt. Compromissen sluit je tussen welwillende partijen, dat zijn we geen van beiden meer.
Ziekmelden kan altijd nog, als het echt onhoudbaar wordt.
Precies altijd dat gehaat op ziekmelden. Gewoon ziekmelden hoppa.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een compromis sluit je enkel met degelijke mensen.
Je moet je altijd eerst ziekmelden in dit soort gevallen. Een compromis sluiten komt alleen ten nadele van jezelf. Bij ziekmelden is het ten nadele van je werkgever.
Zo werkt het niet helaas. Werkgever kan prima eisen dat je naar kantoor komt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:38 schreef Geenidee.nl het volgende:
Ik wil me niet ziekmelden, vind mijn baas en directe collegas dan wel eikels maar ik werk met meer mensen samen die ik wel leuk vind en waar ik het goed mee wil afronden. Voor zover dat kan uiteraard.
Ik wil geen compromis sluiten, ik wil dat het gaat zoals ik wil, punt. Compromissen sluit je tussen welwillende partijen, dat zijn we geen van beiden meer.
Ziekmelden kan altijd nog, als het echt onhoudbaar wordt.
Zij beloven een vast contract dat nooit komt. Je kan je daardoor bedonderd voelen en onjuist bejegend wat er voor zorgt dat je overspannen raakt of psychologische klachten krijgt. Gewoon ziekmelden dus.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:47 schreef Tegan het volgende:
Ik lees nergens in je verhaal een valide reden eenzijdig te besluiten alleen maar thuis te werken. Spoiler: die bestaat niet.
Je moet een compromis gaan sluiten met je leidinggevende, dat zou alles kunnen zijn mits in overleg.
Natuurlijk wel, mits je het goed aanpakt hoef je echt geen eisen te vervullen van je werkgever.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet
Want? Dat heb ik nog nergens gelezen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:54 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zo werkt het niet helaas. Werkgever kan prima eisen dat je naar kantoor komt.
Google het maar eens zou ik zeggenquote:Op dinsdag 24 september 2024 21:02 schreef Geenidee.nl het volgende:
[..]
Want? Dat heb ik nog nergens gelezen.
Je bent gewoon nog in dienst he? Het is nog steeds je werkgever. En die werkgever mag jou gewoon werkaanwijzingen geven zoals de locatie waar je je werk dient te verrichten.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:02 schreef Geenidee.nl het volgende:
[..]
Klopt, en ik lever ook gewoon nog werk. Verdere verzoeken worden ook gewoon ingewilligd. Alleen deze, nee dat gaat 'm niet worden.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent gewoon nog in dienst he?
Je hebt een bron nodig die stelt dat je op je werk moet verschijnen als je onder contract staat?quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:02 schreef Geenidee.nl het volgende:
[..]
Ik vind dat oprecht ook terecht. Het is toch je toekomst en je brood wat in het geding komt. Terecht dus.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, mits je het goed aanpakt hoef je echt geen eisen te vervullen van je werkgever.
Ik ben ook 4 maanden 'ziek' geweest bij mijn vorige werkgever toen ik het vermoeden had dat er een ontslagronde aan kwam. Volgens de arts was de overspannenheid terecht.
Dan zul je daar toch echt over in gsprek moeten gaan. En succes is niet verzekerd.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:07 schreef Geenidee.nl het volgende:
[..]
Klopt, en ik lever ook gewoon nog werk. Verdere verzoeken worden ook gewoon ingewilligd. Alleen deze, nee dat gaat 'm niet worden.
Nee is niet zo. Je mentale gezondheid kan eronder lijden. TS heeft hier specifiek advies gevraagd, maar we hebben geen assesment kunnen doen van hoe hij zich geestelijk voelt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
Je mag best ziek zijn. Je mag je alleen niet ziek melden als je dat niet bent, en ieder advies dat dat toch suggereert is een heel dom advies.
En nee, als je een meningsverschil met je werkgever hebt ben je niet ziek. En dat heeft een bedrijfsarts ook snel genoeg in de gaten, alle verjaardag-van-ome-joop-verhalen ten spijt.
De termijn is 3 jaar, tenzij in de CAO iets anders staat.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:14 schreef marcb1974 het volgende:
Heb je ondertussen geen vast contract?
Als je 2 keer een jaarcontract had, en dat loopt af. En je mag daarna nog 2 of 3 maanden blijven kan je zomaar de termijn van de 2 jaar over gaan.
Het is sinds 2020 inderdaad 3 jaar geworden, of 3 contracten.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:14 schreef marcb1974 het volgende:
Heb je ondertussen geen vast contract?
Als je 2 keer een jaarcontract had, en dat loopt af. En je mag daarna nog 2 of 3 maanden blijven kan je zomaar de termijn van de 2 jaar over gaan.
Kan worden opgevat als werkweigering wat kan leiden tot ontslag en dan heb je helemaal geen recht meer op WWquote:Op dinsdag 24 september 2024 21:07 schreef Geenidee.nl het volgende:
[..]
Klopt, en ik lever ook gewoon nog werk. Verdere verzoeken worden ook gewoon ingewilligd. Alleen deze, nee dat gaat 'm niet worden.
Dus heb je recht op een maandloon compensatie (of een groot deel daarvan, mocht die schriftelijke aanzegging alsnog komen). Wel even kijken in je laatste contract of het daar niet al in staat..quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:20 schreef Geenidee.nl het volgende:
[..]
Het is sinds 2020 inderdaad 3 jaar geworden, of 3 contracten.
Wat wel door mijn achterhoofd gaat is dat ik schriftelijk nog geen aanzegging heb ontvangen, alleen mondeling. En dat het over een week al 1 oktober is.
Ja, dat had ik verwacht. Maar ik heb al schriftelijk aangegeven dat ik beschikbaar ben voor alle taken en werkzaamheden die me nog resten. Hoe kun je dat uitleggen als werkweigering?quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:22 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Kan worden opgevat als werkweigering wat kan leiden tot ontslag en dan heb je helemaal geen recht meer op WW
Dat geldt t/m de einddatum. Na de einddatum is je contract stilzwijgend verlengd met dezelfde duur als de vorige.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus heb je recht op een maandloon compensatie (of een groot deel daarvan, mocht die schriftelijke aanzegging alsnog komen). Wel even kijken in je laatste contract of het daar niet al in staat..
De werkgever kan zich beroepen op het instructierecht en daar moet je je aan houden.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:24 schreef Geenidee.nl het volgende:
[..]
Ja, dat had ik verwacht. Maar ik heb al schriftelijk aangegeven dat ik beschikbaar ben voor alle taken en werkzaamheden die me nog resten. Hoe kun je dat uitleggen als werkweigering?
Alleen als je dan nog aan het werk bent.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:26 schreef Geenidee.nl het volgende:
[..]
Dat geldt t/m de einddatum. Na de einddatum is je contract stilzwijgend verlengd met dezelfde duur als de vorige.
Ja, dat is op dit moment de verwachting ook, daar gaat het topic nl over.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen als je dan nog aan het werk bent.
Nee, helaas niet. Anders had ik dat al onder hun neus geduwd ;Dquote:Op dinsdag 24 september 2024 21:34 schreef HSG het volgende:
Je valt nog onder het contract dus je zal werkzaamheden moeten uitvoeren. Ook op kantoor als de werkgever dat verwacht.
Maar een werkgever die nietszeggende beloftes maakt zou ik mijden als de pest.
Heb je ergens zwart-op-wit staan dat ze jou een vaste aanstelling beloven?
Dan zo snel mogelijk een nieuwe werkgever zoeken. Eentje die zich wel professioneler opstelt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:35 schreef Geenidee.nl het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Anders had ik dat al onder hun neus geduwd ;D
Een aanzegging in een contract voor bepaalde tijd dat dat contract na afloop verlengd wordt? Het kan wellicht, maar het is niet erg gebruikelijk, heb ik het idee (in tegenstelling tot bij voorbaat aanzeggen dat er niet verlengd gaat worden).quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus heb je recht op een maandloon compensatie (of een groot deel daarvan, mocht die schriftelijke aanzegging alsnog komen). Wel even kijken in je laatste contract of het daar niet al in staat..
Nee, die ken ik inderdaad ook niet. Maar dat het niet verlengd wordt wil er nogal eens instaan. Wat precies het gevolg is voor de 'aanzegboete' als er in een tijdelijk contract is opgenomen dat het niet verlengd wordt en er vervolgens minder dan een maand voor het einde alsnog (mondeling) een verlenging wordt aangeboden weet ik eigenlijk ook niet. Er is immers op tijd aangezegd - maar te laat van gedachte veranderd...quote:Op woensdag 25 september 2024 11:34 schreef baskick het volgende:
[..]
Een aanzegging in een contract voor bepaalde tijd dat dat contract na afloop verlengd wordt? Het kan wellicht, maar het is niet erg gebruikelijk, heb ik het idee (in tegenstelling tot bij voorbaat aanzeggen dat er niet verlengd gaat worden).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |