Helderquote:Op donderdag 3 oktober 2024 09:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
ATLAS staat voor Asteroid Terrestrial-impact Last Alert System, dat is de ontdekker van deze komeetIn het geval van C/2023 A3 (Tsuchinshan–ATLAS) is de komeet ontdekt door het Purple Mountain Observatory (in het Chinees Tsuchinshan), uit het zicht verloren en weer herontdekt door ATLAS, daarom heeft deze twee namen
Haha! Ze gaan de belichtingstijd aanpassen omdat hij zo helder is!quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:00 schreef Starhopper het volgende:
[ x ]
De beelden van SOHO LASCO C3 zijn hier te vinden: https://soho.nascom.nasa.gov/data/realtime/c3/512/
Net wezen kijken, maar het zit totaal dicht met bewolkingquote:
Vanavond ook geprobeerd maar teveel bewolking aan de horizon helaas. Wel wat gaatjes maar niet waar de komeet zatquote:
Het was ook goed donker in de weilanden, maar zeker zo rond 19.45u was ie echt goed te zien, de staart ookquote:Op maandag 14 oktober 2024 20:12 schreef silverhill het volgende:
Volgens m'n app heeft ie een magnitude van 3.11. Dat ga je alleen in het pikdonker kunnen spotten.
Welke app is dat?quote:Op maandag 14 oktober 2024 20:12 schreef silverhill het volgende:
Volgens m'n app heeft ie een magnitude van 3.11. Dat ga je alleen in het pikdonker kunnen spotten.
Ik dacht ongeveer 45 minuten na zonsondergang.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoe laat kan je dat ding checken?
Neowise was indrukwekkend en heel duidelijk zichtbaar.quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Neowise heeft het daarentegen wel weer prima gedaan, toch een paar avonden met de camera foto's van kunnen maken.
Wauw! Geweldige timelapsequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Neowise was indrukwekkend en heel duidelijk zichtbaar.
Dit was mijn video toen in Schoorl
[ afbeelding ]
Ik hoop eigenlijk nog dramatischere te kunnen fotograferen in mijn leven.
De beelden van de Seestar (45 plaatjes van 10sec) zijn gestacked + de sterren verwijderdquote:Op maandag 14 oktober 2024 23:08 schreef Starhopper het volgende:
Met de Seestar S50 kwam hij wel heel dichtbij![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dit is iets beter![]()
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |