Ik ga daar de komende jaren maar niet vanuitquote:
De CAO loopt tot eind 2025 en daarna gaan we een jaar op de 0-lijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:51 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Ik ga daar de komende jaren maar niet vanuitzit sinds deze maand aan het einde van mijn schaal. Top natuurlijk maar ook balen dat je er niet echt meer iets bij krijgt
Serieus? Het is effectief 4,07 procent over twee jaar, dus per jaar, vooruit, afgerond naar boven 2,04 procent. En dan krijg je nog eenmalig 200 euro. Bruto.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:22 schreef xFriendx het volgende:
https://www.fnv.nl/nieuws(...)bod-vng-onacceptabel
Iemand heen? Ik kan niet heel goed inschatten of het bod echt zo slecht is.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:51 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Ik ga daar de komende jaren maar niet vanuitzit sinds deze maand aan het einde van mijn schaal. Top natuurlijk maar ook balen dat je er niet echt meer iets bij krijgt
Volgens mij is het de schaal die het meest dichtbij zit in jouw voordeel + 1 trede. Maar dit kan natuurlijk per gemeente/werkgever verschillen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:46 schreef Sushieffer het volgende:
Even een vraagje:
Ik zit nu in een aanloopschaal en ga binnenkort over naar de schaal die bij de salaris hoort.
Als ik de stap maak van aanloopschaal naar de normale schaal, hoe zit dat dan met de tredes?
Ga ik horizontaal van trede naar trede, of wordt er gekeken naar wat je verdient en op basis daarvan op de trede gezet in de nieuwe schaal die bij het salaris hoort dat ik nu al krijg?
Alvast bedankt
Bedankt voor je antwoord.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:51 schreef Nick het volgende:
[..]
Volgens mij is het de schaal die het meest dichtbij zit in jouw voordeel + 1 trede. Maar dit kan natuurlijk per gemeente/werkgever verschillen.
Nee, je moet naar de bedragen kijken.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:55 schreef Sushieffer het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord.
Ik zit bij de Rijksoverheid.
Als ik je antwoord goed begrijp zou ik dus bijvoorbeeld van schaal x trede 4 naar de volgende schaal trede 5 gaan?
Ah duidelijk, dankjewel!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:00 schreef Nick het volgende:
[..]
Nee, je moet naar de bedragen kijken.
Stel je zit nu in Rijk schaal 6 periodiek 8 (3325,28) dan ga je naar de periodiek die gelijk is in schaal 7 (periodiek 5 = ¤3325,28) en dan +1. Dus dan zou je gaan van 6-8 naar 7-6.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:00 schreef Nick het volgende:
[..]
Stel je zit nu in Rijk schaal 6 periodiek 8 (3325,28) dan ga je naar de periodiek die gelijk is in schaal 7 (periodiek 5 = ¤3325,28) en dan +1. Dus dan zou je gaan van 6-8 naar 7-6.
De gesjeesde ambtenaarquote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:46 schreef Sushieffer het volgende:
Even een vraagje:
Ik zit nu in een aanloopschaal en ga binnenkort over naar de schaal die bij de salaris hoort.
Als ik de stap maak van aanloopschaal naar de normale schaal, hoe zit dat dan met de tredes?
Ga ik horizontaal van trede naar trede, of wordt er gekeken naar wat je verdient en op basis daarvan op de trede gezet in de nieuwe schaal die bij het salaris hoort dat ik nu al krijg?
Alvast bedankt
Dit. Het is schaalverhoging + 1. Zo zat ik ooit in 9-10 en heeft mijn baas mij naar 10-8 gezet.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:00 schreef Nick het volgende:
[..]
+2 kan, met goed verhaal. +3 moet leidinggevende van er echt iets van vinden.quote:Op woensdag 26 maart 2025 07:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit. Het is schaalverhoging + 1. Zo zat ik ooit in 9-10 en heeft mijn baas mij naar 10-8 gezet.
Maar zou het ook zo kunnen zijn dat je in salaris gelijk blijft ondanks je een schaal omhoog gaat?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:04 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Je zal nooit achteruit gaan in salaris.
Zat jij ook in een aanloopschaal?quote:Op woensdag 26 maart 2025 07:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit. Het is schaalverhoging + 1. Zo zat ik ooit in 9-10 en heeft mijn baas mij naar 10-8 gezet.
Als je een klotemanager hebt misschien wel. Maar gebruikelijk is horizontaal over +1quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:38 schreef Sushieffer het volgende:
[..]
Maar zou het ook zo kunnen zijn dat je in salaris gelijk blijft ondanks je een schaal omhoog gaat?
Ja klopt omdat ik geen ervaring had met de technieken die op de afdeling gebruikt worden.quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:38 schreef Sushieffer het volgende:
[..]
Zat jij ook in een aanloopschaal?
Geeft wel aan dat hij heel tevreden over mij is.quote:Op woensdag 26 maart 2025 08:22 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
+2 kan, met goed verhaal. +3 moet leidinggevende van er echt iets van vinden.
Dit is precies de situatie waar ik nu ook in zit. Dus dat zal dan wel goedkoper. Bedanktquote:Op woensdag 26 maart 2025 12:56 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja klopt omdat ik geen ervaring had met de technieken die op de afdeling gebruikt worden.
Bij ons had dat niet te maken met dat het goedkoper zou zijn. Meer dan ze een vervanger zochten en geen ervaren kracht konden vinden. Dan heb je nog de keuze om een minder ervaring kracht aan te nemen, in een aanloopschaal laten beginnen en deze intensief in te werken. Ik kwam van de helpdesk en het voordeel dat ik meenam was dat ik onder andere de organisatie, procedures en autorisaties al goed kende. Dat heeft hun weer goed geholpen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:51 schreef Sushieffer het volgende:
[..]
Dit is precies de situatie waar ik nu ook in zit. Dus dat zal dan wel goedkoper. Bedankt
Sorry, auto correct maakte er goedkoper van, maar dat moest zijn goed komen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 07:32 schreef HSG het volgende:
[..]
Bij ons had dat niet te maken met dat het goedkoper zou zijn. Meer dan ze een vervanger zochten en geen ervaren kracht konden vinden. Dan heb je nog de keuze om een minder ervaring kracht aan te nemen, in een aanloopschaal laten beginnen en deze intensief in te werken. Ik kwam van de helpdesk en het voordeel dat ik meenam was dat ik onder andere de organisatie, procedures en autorisaties al goed kende. Dat heeft hun weer goed geholpen.
Ah, dat verandert alles.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:57 schreef Sushieffer het volgende:
[..]
Sorry, auto correct maakte er goedkoper van, maar dat moest zijn goed komen.
Managers volgen 9 van de 10 keer de weg van de minste weerstand (geld voor de meeste mensen eigenlijk)quote:Op woensdag 26 maart 2025 08:22 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
+2 kan, met goed verhaal. +3 moet leidinggevende van er echt iets van vinden.
Nah. Dat valt ook wel weer mee. Het is de vraag of de manager dit überhaupt weet.quote:Op zondag 30 maart 2025 23:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Managers volgen 9 van de 10 keer de weg van de minste weerstand (geld voor de meeste mensen eigenlijk)
Horizontaal + 1 is de gebruikelijke actie, als je daar van af wil wijken moet je dat onderbouwen. Onderbouwen is moeite doen en mogelijk lastige vragen van de manager boven je. Ergo, dat doet een manager liever niet, tenzij ze misschien bang zijn dat je anders wegloopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |